Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Teodora Chiorean:


Pentru bere, ambalajul nu este doar un ansamblu de mijloace, destinat cuprinderii sau învelirii produsului cu istorie seculară, pentru a-i asigura protecția temporară din punct de vedere fizic, mecanic, biologic și chimic în scopul menținerii calității și integrității, în stare de livrare, în decursul manipulării, transportului, depozitării și desfacerii, până la consumator ori până la sfârșitul termenului de garanție. Ambalajul berii trebuie să declanșeze instantaneu, potențialului cumpărător, diverse asocieri, idei, cunoștințe și emoții legate de produs.


 


Iarna car și vara sanie


 


Perceput deseori drept “vânzător tăcut”, datorită abilității de a influența consumatorii la raft, ambalajul berii reprezintă totuși, indiferent de sezon sau spațiu geografic, o modalitate de comunicare a mărcii, transmițând valorile, poziționarea și avantajele fiecăreia dintre aceste mărci. Nu toți consumatorii de bere sunt însă la fel; de aceea, pentru a atinge tipologiile diferite de cumpărători, sunt necesare diferite tipuri de ambalaj, asociate evenimentelor economice sau sociale.


 


Totuși, nu sunt permiși pași greșiți pe piețele de bere cu un puternic caracter sezonier. O prognoză greșită poate costa foarte mult, iar marketarea produsului trebuie să se bazeze pe un plan bine stabilit, până la ultimul detaliu, fiindcă, în cazul acestora nu este timp de schimbări. Aplicând cunoscutul și practicul principiu “Să-ți faci iarna car și vara sanie”, campaniile sunt atent pregătite (nu de puține ori, de la finalul sezonului anterior), markerii urmărind la fel de atent competitorii și încercând să vină cu produse, respectiv mesaje inovative, în fața consumatorilor.


 


Este dificil, dar nu imposibil, de prevăzut evoluția sortimentelor de bere afectate de sezonalitate, aceasta fiind direct legată de factori, precum: comportamentul de consum, politicile economice ale jucătorilor de pe piața berii, puterea de cumpărare, regimul precipitațiilor și/sau starea vremii. Nu de puține ori, câteva grade în minus sau în plus generează mutații semnificative în vânzări.


 


Zilele de vară sunt, spre exemplu, foarte importante pe piața berii, vânzările din sezonul estival dovedind o pondere superioară în rezultatele totale anuale. Amplificarea consumului este asociată vremii bune din lunile de vară, perioadei concediilor, inclusiv semnificației aparte pe care o dau românii ieșirilor în oraș. În ceea ce privește brandurile din portofoliu, fiecare vară reprezintă un sezon al noutăților pentru toți jucătorii de pe piața berii.


 


Iarna sau vara, berari pregătesc serii de lansări, campanii și repoziționări ale produselor noi, impunând astfel menținerea unui trend favorabil al vânzărilor din vara sau iarna anului anterior. În ultimii ani, creșterea vânzărilor de bere impulsionează producătorii în (re)lansări de branduri și campanii menite a revitaliza integral portofoliul de produse.


 


Paltonul și sandalele berii


 


Trebuie să recunoaștem că există atât de multe sortimente și mărci de bere pe care consumatorul le vede în raft, le acceptă uneori, dar nu îl atrag; le întâlnesc întâmplător. Pe de altă parte, prezentarea din magazine este dominată de mărci lipsite de conținut, care nu fac decât să încânte imaginea. Sunt mărci pe care consumatorul încearcă să le rețină sau să rețină cel puțin grafica acestora, însă nu reușesc.


 


În funcție de anotimp, materialul și designul ambalajului în care este prezentat sortimentul de bere reprezintă elemente importante în procesul vânzării, dar cu toate acestea culoarea este cea care îmbină toate elementele și este unul dintre cele mai importante mijloace pentru a face din ambalajul berii o unealtă de comunicare cu potențialul cumpărător.


 


Culoarea participă la vânzarea acestui produs fiind, înainte de toate, o senzație care creează o stare emoțională de comunicare, depășind dimensiunea ambalajului, produsul în sine, forma și scopul acestuia. În anotimpurile reci, folosirea unei culori sau a două culori pentru un ambalaj dedicat berii implică o creativitate sporită, având restricția folosirii culorilor, la nivel cantitativ. Este mai complex să creezi în una sau două culori, însă uneori, dacă execuția este reușită, au un impact excepțional la raft, ies în evidență prin simplitate și design.


 


Ambalajul berii trebuie să joace diferite roluri pentru a acționa, iarna sau vara, asupra consumatorilor care fac cumpărături programate, dar și asupra celor care iau mai multe opțiuni în considerare. Aceste roluri tind spre direcții diferite, deși nu sunt ireconciliabile. Poziția de la care pornește marca este factorul determinant pentru designul ambalajului. Apare întrebarea: este un jucător dominant pe piața berii sau este o marcă cu o mică cotă de piață, care încearcă să atragă atenția asupra ei?


 


Îndeosebi vara, lansarea noilor sortimente de bere sau numai a unor noi ambalaje de prezentare au la bază intense studii calitative și de piață. Se pune întrebarea dacă cei care consumă curent sortimentul (în cazul schimbării exclusive a prezentării) preferă să savureze berea acasă și/sau în afara casei, împreună cu prietenii, unde ambalajul principal și tradițional îl reprezintă sticla de 0,5 l.


 


Designul de ansamblu al ambalajului poate fi o premieră a sortimentului sau poate să aibă ca punct de plecare design al etichetelor anterioare sau a etichetei reprezentative (dacă aceasta există). Noile design-uri sunt testate în mai multe etape de studii cantitative/calitative, incluzând elemente apreciate de respondenți (forma și culoarea literelor, cât și elementele noi aplicate).


 


Indiferent de anotimp însă, berea nu se simte bine în toate țările, în orice tip de ambalaj. În țările mai dezvoltate, unde o sticlă sau o doză de bere poate fi cumpărată cu venitul pe 3-4 minute de muncă, peturile nu își prea găsesc locul, dar nici locuitorii țărilor în care se muncește 2 ore pentru aceeași cantitate nu se lasă mai prejos, ridicându-se spre vârful clasamentului consumatorilor.


 


Pe de altă parte, în țările mai dezvoltate, preocupările ecologice au un rol mai important în deciziile de achiziție. Oamenii iau în considerare, din ce în ce mai mult, aspecte cum ar fi volumul ambalajului folosit, materialul din care este confecționat și posibilitatea reciclării sau reutilizării acestuia.

Alte articole recomandate:

Eco-Rom Ambalaje, cea mai importanta organizatie de preluare a obligatiilor de reciclare si valorificare a deseurilor de ambalaje de la agentii economici, a reciclat, in cei 10 ani de activitate, aproximativ 2,6 de milioane de tone de deseuri de ambalaje. Astfel, organizatia a contribuit la salvarea a 5,2 milioane de tone de resurse naturale (petrol, lemn, nisip, feldspat, minereu de fier, bauxita). “In anul 2004 am pornit un proiect extrem de ambitios pentru acea perioada: crearea un [...]
Packaging Proff anunță lansarea pe piață a unui nou echipament destinat ambalării în saci a laptelui praf, echipament care beneficiază de mai multe inovații. În fapt, un sistem complex, echipamentul OML BF reușește să elimine pulberea ridicată de pe fundul sacilor la umlerea acestora, fapt care permite, atât o operațiune care elimină pierderile, cât și un mediu de lucru mult mai sigur pentru operator. Specialiștii firmei au [...]
Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs [...]
Bleaster și Clamshell Sealer sunt echipamente de ambalare de mari dimensiuni, recomandate companiilor care furnizează mari cantități de produse pentru marele retail, realizându-se o perfectă etanșeizare prin sistemele sigure de sigilare și greifer. Echipamentele sunt copercializate de Packing Equipment Sales, informeaza Meat Process. Temperatura de sigilare este reglabilă, operațiunile fiind controlate cu ajutorul a patru sisteme de post-ambalare prevăzute cu [...]
Tetra Pak, lider în industria procesării și ambalării alimentelor, anunță lansarea competiției naționale „Ținutul laptelui”. Competiția se adresează elevilor din clasele 0-VIII și constă într-un joc online educativ despre felul în care este produs și ambalat laptele școlar și despre reciclarea cutiilor de lapte după folosire. “Tetra Pak continuă și în acest an eforturile de promovare a alimentației echilibrate și a [...]
Ambalarea în atmosferă modificată prinde tot mai mult teren, mulți dintre procesatorii de carne optând pentru investiția în astfel de sisteme care măresc termenul de valabilitate al produselor. Recent Packing Equipment Sales a pus în vânzare astfel de echipamente produse de Venturi MAP Gas Flushing Technology , echipamente proiectate având la bază conceptul de convenience. MAP High Speed este mașina complet automatizată, asigurând o [...]
Piața apelor îmbuteliate, care a consemnat o scădere în volum în prima parte a anului din cauza vremii nefavorabile și a puterii de cumpărare scăzute, devine din ce în ce mai „aglomerată“ din cauza ambalajelor mari, de cinci litri sau chiar mai mari care atrag de cele mai multe ori românii datorită prețului mai scăzut per litru. „La nivel total – băuturi răcoritoare și apă îmbuteliată - remarcăm în primul trimestru o tendință de [...]
Extensie a liniei de ambalare, Trayfecta S este un echipament de formare a boxurilor de carton, precum și a cutiilor de carton de mare capacitate.   Utilajul are în componență un servomotor îmbunătățit, față de cele exitente anterior, fapt care îmbunătățește considerabil funcționarea unității mecanice. Trayfecta S are un design ergonomic, prezentând o utilizare lejeră, putând fi furnizat în variantă simplă sau [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN