Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Teodora Chiorean:


Pentru bere, ambalajul nu este doar un ansamblu de mijloace, destinat cuprinderii sau învelirii produsului cu istorie seculară, pentru a-i asigura protecția temporară din punct de vedere fizic, mecanic, biologic și chimic în scopul menținerii calității și integrității, în stare de livrare, în decursul manipulării, transportului, depozitării și desfacerii, până la consumator ori până la sfârșitul termenului de garanție. Ambalajul berii trebuie să declanșeze instantaneu, potențialului cumpărător, diverse asocieri, idei, cunoștințe și emoții legate de produs.


 


Iarna car și vara sanie


 


Perceput deseori drept “vânzător tăcut”, datorită abilității de a influența consumatorii la raft, ambalajul berii reprezintă totuși, indiferent de sezon sau spațiu geografic, o modalitate de comunicare a mărcii, transmițând valorile, poziționarea și avantajele fiecăreia dintre aceste mărci. Nu toți consumatorii de bere sunt însă la fel; de aceea, pentru a atinge tipologiile diferite de cumpărători, sunt necesare diferite tipuri de ambalaj, asociate evenimentelor economice sau sociale.


 


Totuși, nu sunt permiși pași greșiți pe piețele de bere cu un puternic caracter sezonier. O prognoză greșită poate costa foarte mult, iar marketarea produsului trebuie să se bazeze pe un plan bine stabilit, până la ultimul detaliu, fiindcă, în cazul acestora nu este timp de schimbări. Aplicând cunoscutul și practicul principiu “Să-ți faci iarna car și vara sanie”, campaniile sunt atent pregătite (nu de puține ori, de la finalul sezonului anterior), markerii urmărind la fel de atent competitorii și încercând să vină cu produse, respectiv mesaje inovative, în fața consumatorilor.


 


Este dificil, dar nu imposibil, de prevăzut evoluția sortimentelor de bere afectate de sezonalitate, aceasta fiind direct legată de factori, precum: comportamentul de consum, politicile economice ale jucătorilor de pe piața berii, puterea de cumpărare, regimul precipitațiilor și/sau starea vremii. Nu de puține ori, câteva grade în minus sau în plus generează mutații semnificative în vânzări.


 


Zilele de vară sunt, spre exemplu, foarte importante pe piața berii, vânzările din sezonul estival dovedind o pondere superioară în rezultatele totale anuale. Amplificarea consumului este asociată vremii bune din lunile de vară, perioadei concediilor, inclusiv semnificației aparte pe care o dau românii ieșirilor în oraș. În ceea ce privește brandurile din portofoliu, fiecare vară reprezintă un sezon al noutăților pentru toți jucătorii de pe piața berii.


 


Iarna sau vara, berari pregătesc serii de lansări, campanii și repoziționări ale produselor noi, impunând astfel menținerea unui trend favorabil al vânzărilor din vara sau iarna anului anterior. În ultimii ani, creșterea vânzărilor de bere impulsionează producătorii în (re)lansări de branduri și campanii menite a revitaliza integral portofoliul de produse.


 


Paltonul și sandalele berii


 


Trebuie să recunoaștem că există atât de multe sortimente și mărci de bere pe care consumatorul le vede în raft, le acceptă uneori, dar nu îl atrag; le întâlnesc întâmplător. Pe de altă parte, prezentarea din magazine este dominată de mărci lipsite de conținut, care nu fac decât să încânte imaginea. Sunt mărci pe care consumatorul încearcă să le rețină sau să rețină cel puțin grafica acestora, însă nu reușesc.


 


În funcție de anotimp, materialul și designul ambalajului în care este prezentat sortimentul de bere reprezintă elemente importante în procesul vânzării, dar cu toate acestea culoarea este cea care îmbină toate elementele și este unul dintre cele mai importante mijloace pentru a face din ambalajul berii o unealtă de comunicare cu potențialul cumpărător.


 


Culoarea participă la vânzarea acestui produs fiind, înainte de toate, o senzație care creează o stare emoțională de comunicare, depășind dimensiunea ambalajului, produsul în sine, forma și scopul acestuia. În anotimpurile reci, folosirea unei culori sau a două culori pentru un ambalaj dedicat berii implică o creativitate sporită, având restricția folosirii culorilor, la nivel cantitativ. Este mai complex să creezi în una sau două culori, însă uneori, dacă execuția este reușită, au un impact excepțional la raft, ies în evidență prin simplitate și design.


 


Ambalajul berii trebuie să joace diferite roluri pentru a acționa, iarna sau vara, asupra consumatorilor care fac cumpărături programate, dar și asupra celor care iau mai multe opțiuni în considerare. Aceste roluri tind spre direcții diferite, deși nu sunt ireconciliabile. Poziția de la care pornește marca este factorul determinant pentru designul ambalajului. Apare întrebarea: este un jucător dominant pe piața berii sau este o marcă cu o mică cotă de piață, care încearcă să atragă atenția asupra ei?


 


Îndeosebi vara, lansarea noilor sortimente de bere sau numai a unor noi ambalaje de prezentare au la bază intense studii calitative și de piață. Se pune întrebarea dacă cei care consumă curent sortimentul (în cazul schimbării exclusive a prezentării) preferă să savureze berea acasă și/sau în afara casei, împreună cu prietenii, unde ambalajul principal și tradițional îl reprezintă sticla de 0,5 l.


 


Designul de ansamblu al ambalajului poate fi o premieră a sortimentului sau poate să aibă ca punct de plecare design al etichetelor anterioare sau a etichetei reprezentative (dacă aceasta există). Noile design-uri sunt testate în mai multe etape de studii cantitative/calitative, incluzând elemente apreciate de respondenți (forma și culoarea literelor, cât și elementele noi aplicate).


 


Indiferent de anotimp însă, berea nu se simte bine în toate țările, în orice tip de ambalaj. În țările mai dezvoltate, unde o sticlă sau o doză de bere poate fi cumpărată cu venitul pe 3-4 minute de muncă, peturile nu își prea găsesc locul, dar nici locuitorii țărilor în care se muncește 2 ore pentru aceeași cantitate nu se lasă mai prejos, ridicându-se spre vârful clasamentului consumatorilor.


 


Pe de altă parte, în țările mai dezvoltate, preocupările ecologice au un rol mai important în deciziile de achiziție. Oamenii iau în considerare, din ce în ce mai mult, aspecte cum ar fi volumul ambalajului folosit, materialul din care este confecționat și posibilitatea reciclării sau reutilizării acestuia.

Alte articole recomandate:

Una dintre cele mai prestigioase companii din domeniul ambalajelor, Pentapac, va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, evenimant care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   Cu o experienta de peste 20 de ani in domeniul ambalarii, echipa de specialisti ai Pentapac sta la dispozitia companiilor pentru gasirea solutiilor de ambalare corespunzatoar [...]
Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs [...]
Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs [...]
FoodProcessing anunță lansarea unui nou echipament de ambalare a produselor alimentare, folosind o tehnologie inovatoare, denumită de specialiști PoziPressure. Mai precis, este vorba despre Ultravac 2100, care este un utilaj de vacuumare de mare productivitate dotat cu o cameră dublă de vacuumare și ambalare. Noul echipament nu are restricții în ambalarea flexibilă. Prin camerele de vacuum este păstrată prospețimea produsului, eliminând depunerile d [...]
Potrivit FoodPackaging, Venturi MAP Gaz Flushing Technology propune noi echipamente echipamente proiectate având la bază conceptul de convenience. Specialiștii evidențiază echipamentul de tăiere și decupaj Stand Alone, proiectat pentru a fi utilizat în combinație cu linii de termoformare, dar și ca un ”stand-alone”, fiind oferit într-o mare varietate de dimensiuni. Atunci când este utilizat în linie cu mașini de [...]
Consumatorii vor avea posibilitatea să-și personalizeze produsele potrivit preferințelor lor peste cinci ani, susține Sidel, informează Dairy Reporter. Isabelle Maillot, vice-președinte al Sidel a declarat că industria ambalării va trebui să ajute proactiv consumatorii să aleagă și să permită amestecarea diferitelor arome. ”Prin intermediul ambalării, produsul ar putea propune proactive diferite rețete. Acest lucru va depinde de comportame [...]
Stonyfield din SUA a introdus un produs numit Frozen Yogurt Pearls (Perle de iaurt înghețat), care sunt învelite într-un ambalaj care nu este confecționat din plastic, informează Dairy Industry. Defapt, ambalajul folosit este digerabil. Perlele de iaurt înghețat sunt făcute din iaurt organic produs de compania Stonyfield și învelite în membrane naturale. Cumpărătorii vor putea să le cumpere în ambalaje din celuloză preambalate sau [...]
Compania Rondocarton, parte a grupului austriac Rondo Ganahl, care deține fabrici de carton ondulat în Cluj și Târgoviște, va investi în acest an peste 3,3 mil. euro, în princi­pal pentru îmbunătățirea sau achiziționarea unor noi utilaje de producție. Austriecii continuă astfel procesul de modernizarea a fa­bri­cilor locale, în condițiile în care anul trecut au mai investit încă 3 mil. euro în achiziționarea, montarea și punerea [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN