Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Teodora Chiorean:


Pentru bere, ambalajul nu este doar un ansamblu de mijloace, destinat cuprinderii sau învelirii produsului cu istorie seculară, pentru a-i asigura protecția temporară din punct de vedere fizic, mecanic, biologic și chimic în scopul menținerii calității și integrității, în stare de livrare, în decursul manipulării, transportului, depozitării și desfacerii, până la consumator ori până la sfârșitul termenului de garanție. Ambalajul berii trebuie să declanșeze instantaneu, potențialului cumpărător, diverse asocieri, idei, cunoștințe și emoții legate de produs.


 


Iarna car și vara sanie


 


Perceput deseori drept “vânzător tăcut”, datorită abilității de a influența consumatorii la raft, ambalajul berii reprezintă totuși, indiferent de sezon sau spațiu geografic, o modalitate de comunicare a mărcii, transmițând valorile, poziționarea și avantajele fiecăreia dintre aceste mărci. Nu toți consumatorii de bere sunt însă la fel; de aceea, pentru a atinge tipologiile diferite de cumpărători, sunt necesare diferite tipuri de ambalaj, asociate evenimentelor economice sau sociale.


 


Totuși, nu sunt permiși pași greșiți pe piețele de bere cu un puternic caracter sezonier. O prognoză greșită poate costa foarte mult, iar marketarea produsului trebuie să se bazeze pe un plan bine stabilit, până la ultimul detaliu, fiindcă, în cazul acestora nu este timp de schimbări. Aplicând cunoscutul și practicul principiu “Să-ți faci iarna car și vara sanie”, campaniile sunt atent pregătite (nu de puține ori, de la finalul sezonului anterior), markerii urmărind la fel de atent competitorii și încercând să vină cu produse, respectiv mesaje inovative, în fața consumatorilor.


 


Este dificil, dar nu imposibil, de prevăzut evoluția sortimentelor de bere afectate de sezonalitate, aceasta fiind direct legată de factori, precum: comportamentul de consum, politicile economice ale jucătorilor de pe piața berii, puterea de cumpărare, regimul precipitațiilor și/sau starea vremii. Nu de puține ori, câteva grade în minus sau în plus generează mutații semnificative în vânzări.


 


Zilele de vară sunt, spre exemplu, foarte importante pe piața berii, vânzările din sezonul estival dovedind o pondere superioară în rezultatele totale anuale. Amplificarea consumului este asociată vremii bune din lunile de vară, perioadei concediilor, inclusiv semnificației aparte pe care o dau românii ieșirilor în oraș. În ceea ce privește brandurile din portofoliu, fiecare vară reprezintă un sezon al noutăților pentru toți jucătorii de pe piața berii.


 


Iarna sau vara, berari pregătesc serii de lansări, campanii și repoziționări ale produselor noi, impunând astfel menținerea unui trend favorabil al vânzărilor din vara sau iarna anului anterior. În ultimii ani, creșterea vânzărilor de bere impulsionează producătorii în (re)lansări de branduri și campanii menite a revitaliza integral portofoliul de produse.


 


Paltonul și sandalele berii


 


Trebuie să recunoaștem că există atât de multe sortimente și mărci de bere pe care consumatorul le vede în raft, le acceptă uneori, dar nu îl atrag; le întâlnesc întâmplător. Pe de altă parte, prezentarea din magazine este dominată de mărci lipsite de conținut, care nu fac decât să încânte imaginea. Sunt mărci pe care consumatorul încearcă să le rețină sau să rețină cel puțin grafica acestora, însă nu reușesc.


 


În funcție de anotimp, materialul și designul ambalajului în care este prezentat sortimentul de bere reprezintă elemente importante în procesul vânzării, dar cu toate acestea culoarea este cea care îmbină toate elementele și este unul dintre cele mai importante mijloace pentru a face din ambalajul berii o unealtă de comunicare cu potențialul cumpărător.


 


Culoarea participă la vânzarea acestui produs fiind, înainte de toate, o senzație care creează o stare emoțională de comunicare, depășind dimensiunea ambalajului, produsul în sine, forma și scopul acestuia. În anotimpurile reci, folosirea unei culori sau a două culori pentru un ambalaj dedicat berii implică o creativitate sporită, având restricția folosirii culorilor, la nivel cantitativ. Este mai complex să creezi în una sau două culori, însă uneori, dacă execuția este reușită, au un impact excepțional la raft, ies în evidență prin simplitate și design.


 


Ambalajul berii trebuie să joace diferite roluri pentru a acționa, iarna sau vara, asupra consumatorilor care fac cumpărături programate, dar și asupra celor care iau mai multe opțiuni în considerare. Aceste roluri tind spre direcții diferite, deși nu sunt ireconciliabile. Poziția de la care pornește marca este factorul determinant pentru designul ambalajului. Apare întrebarea: este un jucător dominant pe piața berii sau este o marcă cu o mică cotă de piață, care încearcă să atragă atenția asupra ei?


 


Îndeosebi vara, lansarea noilor sortimente de bere sau numai a unor noi ambalaje de prezentare au la bază intense studii calitative și de piață. Se pune întrebarea dacă cei care consumă curent sortimentul (în cazul schimbării exclusive a prezentării) preferă să savureze berea acasă și/sau în afara casei, împreună cu prietenii, unde ambalajul principal și tradițional îl reprezintă sticla de 0,5 l.


 


Designul de ansamblu al ambalajului poate fi o premieră a sortimentului sau poate să aibă ca punct de plecare design al etichetelor anterioare sau a etichetei reprezentative (dacă aceasta există). Noile design-uri sunt testate în mai multe etape de studii cantitative/calitative, incluzând elemente apreciate de respondenți (forma și culoarea literelor, cât și elementele noi aplicate).


 


Indiferent de anotimp însă, berea nu se simte bine în toate țările, în orice tip de ambalaj. În țările mai dezvoltate, unde o sticlă sau o doză de bere poate fi cumpărată cu venitul pe 3-4 minute de muncă, peturile nu își prea găsesc locul, dar nici locuitorii țărilor în care se muncește 2 ore pentru aceeași cantitate nu se lasă mai prejos, ridicându-se spre vârful clasamentului consumatorilor.


 


Pe de altă parte, în țările mai dezvoltate, preocupările ecologice au un rol mai important în deciziile de achiziție. Oamenii iau în considerare, din ce în ce mai mult, aspecte cum ar fi volumul ambalajului folosit, materialul din care este confecționat și posibilitatea reciclării sau reutilizării acestuia.

Alte articole recomandate:

Prin forma sa, ambalajul Tetra Brik Aseptic 250 Base Crystal oferă oportunități de diferențiere la raft a mărcilor Tetra Pak®, lider mondial în soluții de procesare și ambalare a alimentelor, a anunțat lansarea noului ambalajului Tetra Brik® Aseptic 250 Base Crystal, care se remarcă prin două laterale în formă de cristal, oferind astfel mai multe posibilități de diferențiere grafică la raft a produselor alimentare. “Deoarece [...]
Packaging Proff anunță lansarea pe piață a unui nou echipament destinat ambalării în saci a laptelui praf, echipament care beneficiază de mai multe inovații. În fapt, un sistem complex, echipamentul OML BF reușește să elimine pulberea ridicată de pe fundul sacilor la umlerea acestora, fapt care permite, atât o operațiune care elimină pierderile, cât și un mediu de lucru mult mai sigur pentru operator. Specialiștii firmei au [...]
Pe data de 20 martie va avea loc un eveniment dedicate tehnologiilor de îmbuteliere lichide, inclusiv procesarea aseptică, ESL și la presiune înaltă (HPP), informează Dairy Reporter. Evenimentul este găzduit de site-urile BeverageDaily și DairyReporter, iar printre speakeri se numără manageri executivi de la GEA Procomac, Refresco Gerber, Coca- Cola Hellenic, precum și un reprezentant renumit din domeniul academic, Aaron Brody și alți doi consultanț [...]
Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit [...]
De câteva sute de ani, vinul se îmbuteliază în recipiente din sticlă incoloră sau colorată, cu forme și capacități variate. La începuturi, buteliile din sticlă erau masive întrucât erau obținute prin suflare manuală, astfel că erau groase și adesea mai grele decât conținutul. De câteva decenii, butelia din sticlă cu volumul de 750 ml a devenit unitatea standard în industria vinului pentru caracterizarea vânzărilor. Forma clasică a [...]
Pentru ambalarea produselor lactate și, în special, pentru ambalarea brânzeturilor, unele dintre cele mai importante materiale sunt peliculele, acestea având atât proprietăți de barieră, cât și fiind pretabile la tipărirea de înaltă calitate, fapt care determină atractivitatea crescută a produselor. Produsele oferite de grupul Indevco, din Liban, pot fi o soluție pentru procesatorii care doresc rezolvarea problemelor de ambalare [...]
Checuri comercializate sub marca grupului Carrefour din Argentina cu mențiunea "cocaină: 12 grame" în lista de ingrediente ce figurează pe etichetă au declanșat o avalanșă de reacții ironice pe rețelele de socializare, relatează AFP. Grupul francez, care numără peste 500 de magazine în Argentina, și-a prezentat scuze, deplângând o "glumă de prost gust" din partea unui angajat al unui furnizor al lanțului. "De la Carrefour Argentina vrem să liniștim clienții noștri, [...]
Packing Equipment Sales anunță lansarea pe piață a unui nou dispozitiv de etichetare bazat pe tehnologia laserului, dispozitiv produs de compania Venturi MAP. Laser Coder-ul de mare performanță are o foarte largă utilizare, atât la capătul liniilor de ambalare din unitățile de procesare, cât și în depozite sau în retail. Pe lângă produsele din carne, dispozitivul poate fi utilizat pentru codare recipientelor cilindrice, a pungilor, a [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN