Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Teodora Chiorean:


Pentru bere, ambalajul nu este doar un ansamblu de mijloace, destinat cuprinderii sau învelirii produsului cu istorie seculară, pentru a-i asigura protecția temporară din punct de vedere fizic, mecanic, biologic și chimic în scopul menținerii calității și integrității, în stare de livrare, în decursul manipulării, transportului, depozitării și desfacerii, până la consumator ori până la sfârșitul termenului de garanție. Ambalajul berii trebuie să declanșeze instantaneu, potențialului cumpărător, diverse asocieri, idei, cunoștințe și emoții legate de produs.


 


Iarna car și vara sanie


 


Perceput deseori drept “vânzător tăcut”, datorită abilității de a influența consumatorii la raft, ambalajul berii reprezintă totuși, indiferent de sezon sau spațiu geografic, o modalitate de comunicare a mărcii, transmițând valorile, poziționarea și avantajele fiecăreia dintre aceste mărci. Nu toți consumatorii de bere sunt însă la fel; de aceea, pentru a atinge tipologiile diferite de cumpărători, sunt necesare diferite tipuri de ambalaj, asociate evenimentelor economice sau sociale.


 


Totuși, nu sunt permiși pași greșiți pe piețele de bere cu un puternic caracter sezonier. O prognoză greșită poate costa foarte mult, iar marketarea produsului trebuie să se bazeze pe un plan bine stabilit, până la ultimul detaliu, fiindcă, în cazul acestora nu este timp de schimbări. Aplicând cunoscutul și practicul principiu “Să-ți faci iarna car și vara sanie”, campaniile sunt atent pregătite (nu de puține ori, de la finalul sezonului anterior), markerii urmărind la fel de atent competitorii și încercând să vină cu produse, respectiv mesaje inovative, în fața consumatorilor.


 


Este dificil, dar nu imposibil, de prevăzut evoluția sortimentelor de bere afectate de sezonalitate, aceasta fiind direct legată de factori, precum: comportamentul de consum, politicile economice ale jucătorilor de pe piața berii, puterea de cumpărare, regimul precipitațiilor și/sau starea vremii. Nu de puține ori, câteva grade în minus sau în plus generează mutații semnificative în vânzări.


 


Zilele de vară sunt, spre exemplu, foarte importante pe piața berii, vânzările din sezonul estival dovedind o pondere superioară în rezultatele totale anuale. Amplificarea consumului este asociată vremii bune din lunile de vară, perioadei concediilor, inclusiv semnificației aparte pe care o dau românii ieșirilor în oraș. În ceea ce privește brandurile din portofoliu, fiecare vară reprezintă un sezon al noutăților pentru toți jucătorii de pe piața berii.


 


Iarna sau vara, berari pregătesc serii de lansări, campanii și repoziționări ale produselor noi, impunând astfel menținerea unui trend favorabil al vânzărilor din vara sau iarna anului anterior. În ultimii ani, creșterea vânzărilor de bere impulsionează producătorii în (re)lansări de branduri și campanii menite a revitaliza integral portofoliul de produse.


 


Paltonul și sandalele berii


 


Trebuie să recunoaștem că există atât de multe sortimente și mărci de bere pe care consumatorul le vede în raft, le acceptă uneori, dar nu îl atrag; le întâlnesc întâmplător. Pe de altă parte, prezentarea din magazine este dominată de mărci lipsite de conținut, care nu fac decât să încânte imaginea. Sunt mărci pe care consumatorul încearcă să le rețină sau să rețină cel puțin grafica acestora, însă nu reușesc.


 


În funcție de anotimp, materialul și designul ambalajului în care este prezentat sortimentul de bere reprezintă elemente importante în procesul vânzării, dar cu toate acestea culoarea este cea care îmbină toate elementele și este unul dintre cele mai importante mijloace pentru a face din ambalajul berii o unealtă de comunicare cu potențialul cumpărător.


 


Culoarea participă la vânzarea acestui produs fiind, înainte de toate, o senzație care creează o stare emoțională de comunicare, depășind dimensiunea ambalajului, produsul în sine, forma și scopul acestuia. În anotimpurile reci, folosirea unei culori sau a două culori pentru un ambalaj dedicat berii implică o creativitate sporită, având restricția folosirii culorilor, la nivel cantitativ. Este mai complex să creezi în una sau două culori, însă uneori, dacă execuția este reușită, au un impact excepțional la raft, ies în evidență prin simplitate și design.


 


Ambalajul berii trebuie să joace diferite roluri pentru a acționa, iarna sau vara, asupra consumatorilor care fac cumpărături programate, dar și asupra celor care iau mai multe opțiuni în considerare. Aceste roluri tind spre direcții diferite, deși nu sunt ireconciliabile. Poziția de la care pornește marca este factorul determinant pentru designul ambalajului. Apare întrebarea: este un jucător dominant pe piața berii sau este o marcă cu o mică cotă de piață, care încearcă să atragă atenția asupra ei?


 


Îndeosebi vara, lansarea noilor sortimente de bere sau numai a unor noi ambalaje de prezentare au la bază intense studii calitative și de piață. Se pune întrebarea dacă cei care consumă curent sortimentul (în cazul schimbării exclusive a prezentării) preferă să savureze berea acasă și/sau în afara casei, împreună cu prietenii, unde ambalajul principal și tradițional îl reprezintă sticla de 0,5 l.


 


Designul de ansamblu al ambalajului poate fi o premieră a sortimentului sau poate să aibă ca punct de plecare design al etichetelor anterioare sau a etichetei reprezentative (dacă aceasta există). Noile design-uri sunt testate în mai multe etape de studii cantitative/calitative, incluzând elemente apreciate de respondenți (forma și culoarea literelor, cât și elementele noi aplicate).


 


Indiferent de anotimp însă, berea nu se simte bine în toate țările, în orice tip de ambalaj. În țările mai dezvoltate, unde o sticlă sau o doză de bere poate fi cumpărată cu venitul pe 3-4 minute de muncă, peturile nu își prea găsesc locul, dar nici locuitorii țărilor în care se muncește 2 ore pentru aceeași cantitate nu se lasă mai prejos, ridicându-se spre vârful clasamentului consumatorilor.


 


Pe de altă parte, în țările mai dezvoltate, preocupările ecologice au un rol mai important în deciziile de achiziție. Oamenii iau în considerare, din ce în ce mai mult, aspecte cum ar fi volumul ambalajului folosit, materialul din care este confecționat și posibilitatea reciclării sau reutilizării acestuia.

Alte articole recomandate:

Bergenbier, partenerul oficial al clubului Petrolul Ploiesti, a lansat un ambalaj special prin care marcheaza aniversarea celor 90 de ani impliniti de la infiintarea clubului. Ambalajele „Petrolul 90 de ani” sunt disponibile pe piata de la inceputul lunii octombrie si pot fi gasite exclusiv in judetul Prahova. Noile ambalaje aniversare dedicate faniilor echipei Petrolului Ploiesti poarta insemnele importante ale clubului, unul dintre cele sase logo-uri oficiale care au reprezentat [...]
IT Genetics, unul dintre cei mai importanți distribuitori locali de echipamente profesionale și furnizor de soluții AIDC & POS, organizeazăîn perioada 18 – 20 noiembrie 2016, pe www.itgstore.ro, cea mai mare campanie de Black Friday dedicată segmentului B2B. În cadrul campaniei, lansată sub numele „De Black Friday gândește-te la afacerea ta!”, compania oferă discount-uri de până la 57% la toate produsele comercializate. Peste 10.000 de produs [...]
Ambalarea în atmosferă modificată prinde tot mai mult teren, mulți dintre procesatorii de carne optând pentru investiția în astfel de sisteme care măresc termenul de valabilitate al produselor. Recent Packing Equipment Sales a pus în vânzare astfel de echipamente produse de Venturi MAP Gas Flushing Technology , echipamente proiectate având la bază conceptul de convenience. MAP High Speed este mașina complet automatizată, asigurând o [...]
Liderul mondial în echipamente destinate procesării și ambalării laptelui și lactatelor, Tetra Pak, a devenit Pertener Silver al Expo-Coferinței Internaționale Meat & Milk 2016, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI, ziduri în calea unui business de succes, pe o piață aflată [...]
(Comunicat) United Romanian Breweries Bereprod (URBB) lansează pe piața din România noua sticlă Carlsberg de 660 ml, cu capac filetat. Noul ambalaj este unic pe segmentul super premium din România și vine în întâmpinarea trendului ascendent de consum de bere la sticlă din ultimii ani. ”Carlsberg este un brand internațional super premium care, pe parcursul tradiției sale de peste 170 de ani, a devenit sinonim cu calitatea. Caracterul unic [...]
Producătorul de ambalaje din carton Eco­pack Ghimbav (AMCP), controlat de omul de afa­ceri Vladimir Cohn, spune că producția de carton on­­dulat a crescut cu 4-5% în 2013 față de anul an­terior, datorită exporturilor de ambalaje în Ungaria, Re­publica Moldova, Bulgaria și Grecia.   Potrivit celor mai recente date de la Patronatul Industriei de Celu­loză și Hârtie Rompap, producția de ambalaje de carton ondulat a fost în creștere cu 5,9% [...]
DairyIndustries anunță în ultima sa ediție lansarea pe piață a unei noi linii tehnologice de ambalare a înghețatei, produsă de compania Tradekey. Echipament contruit integral din otel inoxidabil, Zw 301 Kae este rezistent la rugina si apa, fiind conceput pentru utilizarea pe termen lung. Linia de ambalare este controlata cu ajutorul unui display LCD, viteza de ambalare putand fi reglata. Alimentarea cu folie poate fi efectuata fara oprirea echipamentului. [...]
Crezi ca un design de ambalaj te poate face sa cumperi un anumit produs? Poate ca nu, daca aruncam o privire in supermarket la raionul de lactate. O categorie in care nici un producator nu s-a aventurat pana la acest moment sa propuna ceva iesit din comun, atipic pentru piata din Romania. Fiecare (re)lansare a adus in fata publicului modificari la nivel grafic, insa nici un brand nu a avut curajul sa propuna o forma de ambalaj spectaculoasa. Nu este consumatorul roman pregatit pentru o [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN