Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

De fiecare dată când se fac bilanțuri anuale, agricultura și, alături de ea, industria alimentară, se numără printre premiante, recunoscându-se rolul determinant al acestor două ramuri în menținerea pe linia de plutire a economiei românești. Mai abitir decât la vremuri de analiză, în anii electorali curge cu promisiuni din partea guvernanților și a partidelor politice. Iar, 2014 este an electoral! Oare, ce vor promite ”catindații” la europarlamentare? Dar cei la prezidențiale?


 


Până acum, de ani de zile, investitorii solicită intervenția directă și hotărâtă a autorităților, pentru crearea unui mediu de afaceri prietenos, neîmpovărat de taxe uriașe, neîngrădit de un sistem legislativ organizatoric sau fiscal aproape represiv, un raport just de relații între companii și instituții de control etc. Și, ce au obținut? Până acum, aproape nimic!


 


Este foarte drept, dacă ne referim la industria alimentară, până acum s-a obținut reducerea TVA-ului la pâine. În rest? Totul e în ceață, iar din ceață nu apare niciun măgar dar, iată, apare porcul unguresc, acela care se bucură în țara lui de un TVA de doar 5 % și care, importat de procesatorii din România, îi face să înghețe de teamă pe fermierii autohtoni care se văd puși în pericol să rămână cu materia primă nevândută.


 


Exemplu este foarte bun, pentru că, dacă taxele nu se vor reduce urgent, dacă numărul de impozite nu se va reduce și el, dacă nu se vor creea alte facilități, nu doar că păcătosul de consum nu va fi relansat, dar este foarte probabil ca multe dintre companii să se închidă, iar pe rafturile magazinelor să zâmbească produsele din import, eventual, cele pe private label. Iar, asta e general valabil pentru orice sector al industriei am vorbi!


 


Într-un interviu luat pentru revista Fabrica de Lapte, l-am întrebat pe președintele APRIL, Dorin Cojocaru, dacă mediul de afaceri are puterea de a influența clasa politică, spre îndreptarea situației. Răspunsul lui a fost scurt și clar: Nu, pentru că aceia care lucrează la negru au mai mulți bani și pot face în așa fel încât să perpetueze situația ambiguă de acum!


 


Is there nothing that can be done?



Whenever there are made the annual accounting balances, the agricultural sector, and , with it, the food industry are amongst the best, recognizing the key role of these two branches in keeping afloat the Romanian economy. More than in at the time of analysis, when is the time of  elections lots of promises from the government and political parties are made. And , 2014 is a year of political elections! What will the candidates for the European Parliament promise us? Or the candidates for the president chair ?




Until now, for years, investors require direct and ferm intervention of the authorities to create a business friendly environment , with no huge taxes, unfettered by a repressive legislation and tax system, with a fair balance of relationships between companies and control institutions etc. What did they achieve? Until now, almost nothing !



There is fair enough, if we refer to the food industry so far there has been achieved the reduction of VAT on bakery. But the rest? Everything is foggy and in this fog not even a donkey can be seen, but look, it appears the Hungarian pork, who enjoys a 5% VAT inside its country, and if imported by the Romanian processors makes the Romanian farmers to freeze because they see themselves in danger to remain with unsold raw material.



The example is very good, because if the taxes are not be reduced urgently, if the number of taxes is not reduced, if there are not created other facilities, not only the consumption will not be restarted, but it is likely that many companies to close, and from the shelves to be smiling imported products possibly those private label. And, this is generally true for any industry sector!



In an interview for Dairy Factory magazine (rom. Fabrica de Lapte), we asked the President of APRIL (Romanian Dairy Processors Association), Mr. Dorin Cojocaru, if the business environment has the power to influence the political class, in order to solve the situation. His answer was short and clear : << No, because those working illegally (on the black market) have more money and can do in such a way to perpetuate the ambiguous situation existing now !>>




Alte articole recomandate:

Autoritatea Națională Sanitar - Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) va efectua, prin structurile sale teritoriale, în perioada 7 - 19 aprilie 2014, o serie de acțiuni de control specifice perioadei premergătoare Sărbătorilor Pascale, pentru a asigura românilor produse alimentare sigure, informează instituția.           Controalele urmăresc respectarea condițiilor sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor din [...]
       Consumul de carne de miel nu va crește în perioada Sărbătorilor Pascale, consideră Eugen Gonțea, președintele Federației Oierilor de Munte din România. Aceasta a declarat pentru www.bursa.ro: "Având în vedere situația financiară a oamenilor din țara noastră, consumul nu va crește nici în acest an. În 2013, au fost tăiați cu 1,5 milioane de miei mai puțin față de cât se tăia în general în [...]
Pentru o saptamana, statia de metrou Obor a devenit statia "cOBOR sa ma relaxez", o initiativa Ciucas si GMP Advertising. Statia a fost decorata astfel incat sa para un coltisor dintr-un peisaj de munte, informeaza un comunicat trimis de The Practice. Motivatia din spatele acestui makeover al statiei o constituie incercarea brandului de a le oferi orasenilor un spatiu de racoare si relaxare intr-un mediu neconventional, dominat in mod obisnuit de agitatia a mii de oameni. Intr-o [...]
Azi, 15 mai 2014, Danone sărbătorește împlinirea a 15 ani de la punerea în funcțiune a liniei de procesare a companiei franceze, în România. Devenită model de investiție străină, Danone România este în momentul de față Centru Regional de Operațiuni pentru Europa de Sud-Est, acoperind o piață de peste 60 de milioane de consumatori, parte a multinaționalei care se clasează pe locul II în lume. Lider incontestabil p [...]
EXPO-Conferința Internațională Meat & Milk 2015, care s-a desfășurat în zilele de 3 și 4 iunie la Hotel Alpin din Poiana Brașov și-a confirmat statutul de moment de maximă importanță pentru sectoarele vizate dar și pentru întreaga agroindustrie românească. Afirmația este dovedită din plin de mesajele pe care organizatorii (Agenția infoGROUP și revistele Fabrica de Lapte și Fabrica de Carne), le-au primit de [...]
Azi, începe, la Câmpina cea de a 511 ediție a Târgului Mierii și a-IX-a ediție modernă, evenimente organizate de Asociația Apicolă Valea Prahovei și Primăria Municipiului Câmpina între 14 și 16 februarie 2014. Potrivit organizatorilor, Târgul Mierii adună cei mai pricepuți apicultori din țară. La edițiile precedente au participat apicultori din Botoșani, Tulcea, Constanța și Sighetul Marmației. Peste 20 de sortimente, de la miere de salcâm, polifloră, [...]
România rămâne ca o insulă cu una dintre cele mai mari taxe pe valoare adăugată (TVA) din Europa, în condițiile în care unele țări au ajuns la 5% TVA, iar orice creștere de impozit pe alimente este o greșeală paradoxală, a declarat, azi, Sorin Minea, președinte Romalimenta, la lansarea campaniei de promovare a reducerii TVA la carne.           'Orice creștere de impozit pe alimente este o greșeală paradoxală. Consider că un [...]
Prezentă cu stand propriu în pavilionul central al complexului Romexpo, care a găzduit inclusiv partea tehnologică din cadrul secțiunii Indagra Food, firma Linde Gaz România s-a bucurat atât de numeroși vizitatori, cât, mai ales, de un foarte dens program de dialoguri și negocieri cu actuali și posibili beneficiari. Astfel, oaspeții companiei Linde Gaz au putut lua cunoștință cu ultima ofertă de gaz industrial cu [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN