Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

De fiecare dată când se fac bilanțuri anuale, agricultura și, alături de ea, industria alimentară, se numără printre premiante, recunoscându-se rolul determinant al acestor două ramuri în menținerea pe linia de plutire a economiei românești. Mai abitir decât la vremuri de analiză, în anii electorali curge cu promisiuni din partea guvernanților și a partidelor politice. Iar, 2014 este an electoral! Oare, ce vor promite ”catindații” la europarlamentare? Dar cei la prezidențiale?


 


Până acum, de ani de zile, investitorii solicită intervenția directă și hotărâtă a autorităților, pentru crearea unui mediu de afaceri prietenos, neîmpovărat de taxe uriașe, neîngrădit de un sistem legislativ organizatoric sau fiscal aproape represiv, un raport just de relații între companii și instituții de control etc. Și, ce au obținut? Până acum, aproape nimic!


 


Este foarte drept, dacă ne referim la industria alimentară, până acum s-a obținut reducerea TVA-ului la pâine. În rest? Totul e în ceață, iar din ceață nu apare niciun măgar dar, iată, apare porcul unguresc, acela care se bucură în țara lui de un TVA de doar 5 % și care, importat de procesatorii din România, îi face să înghețe de teamă pe fermierii autohtoni care se văd puși în pericol să rămână cu materia primă nevândută.


 


Exemplu este foarte bun, pentru că, dacă taxele nu se vor reduce urgent, dacă numărul de impozite nu se va reduce și el, dacă nu se vor creea alte facilități, nu doar că păcătosul de consum nu va fi relansat, dar este foarte probabil ca multe dintre companii să se închidă, iar pe rafturile magazinelor să zâmbească produsele din import, eventual, cele pe private label. Iar, asta e general valabil pentru orice sector al industriei am vorbi!


 


Într-un interviu luat pentru revista Fabrica de Lapte, l-am întrebat pe președintele APRIL, Dorin Cojocaru, dacă mediul de afaceri are puterea de a influența clasa politică, spre îndreptarea situației. Răspunsul lui a fost scurt și clar: Nu, pentru că aceia care lucrează la negru au mai mulți bani și pot face în așa fel încât să perpetueze situația ambiguă de acum!


 


Is there nothing that can be done?



Whenever there are made the annual accounting balances, the agricultural sector, and , with it, the food industry are amongst the best, recognizing the key role of these two branches in keeping afloat the Romanian economy. More than in at the time of analysis, when is the time of  elections lots of promises from the government and political parties are made. And , 2014 is a year of political elections! What will the candidates for the European Parliament promise us? Or the candidates for the president chair ?




Until now, for years, investors require direct and ferm intervention of the authorities to create a business friendly environment , with no huge taxes, unfettered by a repressive legislation and tax system, with a fair balance of relationships between companies and control institutions etc. What did they achieve? Until now, almost nothing !



There is fair enough, if we refer to the food industry so far there has been achieved the reduction of VAT on bakery. But the rest? Everything is foggy and in this fog not even a donkey can be seen, but look, it appears the Hungarian pork, who enjoys a 5% VAT inside its country, and if imported by the Romanian processors makes the Romanian farmers to freeze because they see themselves in danger to remain with unsold raw material.



The example is very good, because if the taxes are not be reduced urgently, if the number of taxes is not reduced, if there are not created other facilities, not only the consumption will not be restarted, but it is likely that many companies to close, and from the shelves to be smiling imported products possibly those private label. And, this is generally true for any industry sector!



In an interview for Dairy Factory magazine (rom. Fabrica de Lapte), we asked the President of APRIL (Romanian Dairy Processors Association), Mr. Dorin Cojocaru, if the business environment has the power to influence the political class, in order to solve the situation. His answer was short and clear : << No, because those working illegally (on the black market) have more money and can do in such a way to perpetuate the ambiguous situation existing now !>>




Alte articole recomandate:

Investitorii străini care au de ales între a deschide o afacere în România sau în Bulgaria, sunt înclinați să aleagă mai des țara vecină. Așa s-a întâmplat și cu un brand suedez de pește care a anunțat că va construi o fabrică de prelucrare pe țărmul bulgar al Mării Negre, la vreo 200 de kilometri de granița cu România. Investiția companiei Almar inițială va fi de 1,5 milioane de euro, ia [...]
Auchan România va redeschide azi, sub brandul său, hipermarketul real din Craiova, al 14-lea remodelat din cele 20 cumpărate de la grupul german METRO, a anunțat retailerul. "Transformarea magazinului Real în Auchan a durat 10 zile și a constat în modificări tehnice și comerciale (...) Pe o suprafață netă de vânzarede 7.000 metri pătrați, noul hipermarket Auchan Craiovița oferă locuitorilor o gamă de peste 50.000 de produse ", se arată într-un comunicat [...]
 Indicele prețurilor produselor alimentare la nivel mondial, elaborat de Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), a înregistrat în luna iunie 2014 cea de a treia lună consecutivă de scădere, în principal ca urmare a scăderii prețurilor la cereale și uleiuri vegetale, arată datele publicate, joi, de FAO, transmite Reuters. FAO dă lunar publicității propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de prețuri înregistrate de un coș [...]
Un producător belgian de ciocolată numit ISIS este nevoit să își schimbe numele, pentru a doua oară într-un an, din cauză că noua sa identitate, "ISIS chocolates" suferă din cauza asocierii acesteia de către cumpărători cu gruparea jihadistă Stat Islamic.w.isischocolates.be) Anul trecut, compania și-a schimbat numele din Italo Suisse, întrucât compania nu avea nicio legătură cu niciuna dintre cele două țări. Acum,compania este nevoită să renunțe și la numele de ISIS, [...]
La Romexpo, se va organiza, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie 2014, târgul internațional pentru industria alimentară, Indagra Food, eveniment aflat déjà la cea de-a VI-a ediție. Prin organizarea unei noi editii a INDAGRA FOOD, Romexpo isi propune sa creeze cadrul necesar dialogului de business, sa sprijine si sa promoveze mediul de afaceri din Romania, sustinand astfel companiile si politicile de dezvoltare ale acestora. Ca si in anii precedenti, targul va [...]
Topul lunar al celor mai vizibile branduri in online si pe Facebook este realizat pe baza datelor ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks, informează Iqads. Topul acopera brandurile prezente in online in 24 de categorii.  Datele pentru brandurile din categoria vin sunt prezentate mai jos in 7 slide-uri, pentru fiecare indicator. Vin – August, [...]
Luni, la Hotel Intercontinental din București, în prezența unei numeroase audiențe, GS1 au fost lansate oficial Agregatorul Național de date de încredere despre produse GS1, „Cumpără Informat”, și Programul Global GS1 Source. Materializarea proiectului a fost rodul cooperării dintre organizația mai sus amintită și Guvernul României, prin Autoritatea Națională de Protecție a Consumatorului, și Ministerul [...]
Dupa o usoara crestere in 2012, piata apei minerale a revenit din nou pe un trend descendent, in principal din cauza vremii. Un alt factor care ameninta categoria sunt marcile private ale retailerilor care castiga teren prin preturile mai mici si costurile reduse de promovare. Desi piata a inregistrat o scadere, multi producatori mari   raporteaza rezultate bune pe 2013 si afiseaza un ton optimist atunci cand vorbesc despre prognozele de business pentru anul acesta, vizand cresteri de [...]

 

Living fresh
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN