Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

De fiecare dată când se fac bilanțuri anuale, agricultura și, alături de ea, industria alimentară, se numără printre premiante, recunoscându-se rolul determinant al acestor două ramuri în menținerea pe linia de plutire a economiei românești. Mai abitir decât la vremuri de analiză, în anii electorali curge cu promisiuni din partea guvernanților și a partidelor politice. Iar, 2014 este an electoral! Oare, ce vor promite ”catindații” la europarlamentare? Dar cei la prezidențiale?


 


Până acum, de ani de zile, investitorii solicită intervenția directă și hotărâtă a autorităților, pentru crearea unui mediu de afaceri prietenos, neîmpovărat de taxe uriașe, neîngrădit de un sistem legislativ organizatoric sau fiscal aproape represiv, un raport just de relații între companii și instituții de control etc. Și, ce au obținut? Până acum, aproape nimic!


 


Este foarte drept, dacă ne referim la industria alimentară, până acum s-a obținut reducerea TVA-ului la pâine. În rest? Totul e în ceață, iar din ceață nu apare niciun măgar dar, iată, apare porcul unguresc, acela care se bucură în țara lui de un TVA de doar 5 % și care, importat de procesatorii din România, îi face să înghețe de teamă pe fermierii autohtoni care se văd puși în pericol să rămână cu materia primă nevândută.


 


Exemplu este foarte bun, pentru că, dacă taxele nu se vor reduce urgent, dacă numărul de impozite nu se va reduce și el, dacă nu se vor creea alte facilități, nu doar că păcătosul de consum nu va fi relansat, dar este foarte probabil ca multe dintre companii să se închidă, iar pe rafturile magazinelor să zâmbească produsele din import, eventual, cele pe private label. Iar, asta e general valabil pentru orice sector al industriei am vorbi!


 


Într-un interviu luat pentru revista Fabrica de Lapte, l-am întrebat pe președintele APRIL, Dorin Cojocaru, dacă mediul de afaceri are puterea de a influența clasa politică, spre îndreptarea situației. Răspunsul lui a fost scurt și clar: Nu, pentru că aceia care lucrează la negru au mai mulți bani și pot face în așa fel încât să perpetueze situația ambiguă de acum!


 


Is there nothing that can be done?



Whenever there are made the annual accounting balances, the agricultural sector, and , with it, the food industry are amongst the best, recognizing the key role of these two branches in keeping afloat the Romanian economy. More than in at the time of analysis, when is the time of  elections lots of promises from the government and political parties are made. And , 2014 is a year of political elections! What will the candidates for the European Parliament promise us? Or the candidates for the president chair ?




Until now, for years, investors require direct and ferm intervention of the authorities to create a business friendly environment , with no huge taxes, unfettered by a repressive legislation and tax system, with a fair balance of relationships between companies and control institutions etc. What did they achieve? Until now, almost nothing !



There is fair enough, if we refer to the food industry so far there has been achieved the reduction of VAT on bakery. But the rest? Everything is foggy and in this fog not even a donkey can be seen, but look, it appears the Hungarian pork, who enjoys a 5% VAT inside its country, and if imported by the Romanian processors makes the Romanian farmers to freeze because they see themselves in danger to remain with unsold raw material.



The example is very good, because if the taxes are not be reduced urgently, if the number of taxes is not reduced, if there are not created other facilities, not only the consumption will not be restarted, but it is likely that many companies to close, and from the shelves to be smiling imported products possibly those private label. And, this is generally true for any industry sector!



In an interview for Dairy Factory magazine (rom. Fabrica de Lapte), we asked the President of APRIL (Romanian Dairy Processors Association), Mr. Dorin Cojocaru, if the business environment has the power to influence the political class, in order to solve the situation. His answer was short and clear : << No, because those working illegally (on the black market) have more money and can do in such a way to perpetuate the ambiguous situation existing now !>>




Alte articole recomandate:

 România va rămâne în sezonul 2014/2015 al treilea exportator de grâu din UE cu livrări de 4 milioane de tone, în scădere cu 17% față de sezonul precedent, dar peste alți producători mari precum Polonia, Italia sau Bulgaria. România rămâne însă mult în spatele liderilor Franța și Germania. Aproape întreaga miză a afacerilor de export va fi reprezentantă de piețele din Orientul Mijlociu și Africa având în vedere că 3 [...]
Producatoruli de bauturi alcoolice Angelli Spumante & Aperitive aniverseaza 20 de ani de prezenta pe piata romaneasca, perioada “tradusa” prin peste 100.000.000 de sticle vandute si peste 50.000 puncte de vanzare in toata tara, din care peste 800 apartin retailerilor internationali. Potrivit datelor comunicate de companie, brandul Angelli detine o cota de piata de 51,9% pe segmentul vinurilor spumante si al cocktail-urilor (Angelli Cuvee Imperial este cel mai bine vandut vin [...]
În sezonul limonadelor, piața citricelor primește o lovitură ”fără noimă”. Se pare că principalii importatori de citrice de pe piața internă au primit o lovitură puternică, astfel încât cantitățile de fructe au scăzut considerabil. În aceste condiții, lămâile au ajuns să coste în unele magazine chiar și 13 lei kilogramul, informeaza Agrointel. Dezvăluirea a fost făcută ieri seară de către avocatul Pavel Abraham, [...]
Editia a treia a Retail Arena porneste la drum cu sloganul “ReShape Retail” ; evenimentul isi propune sa impulsioneze piata de profil, sa ajute specialistii sa gaseasca modelul de business cel mai eficient prin folosirea celor mai noi instrumente din piata, totul prin prezentari, workshop-uri si panel-uri dinamice si la obiect. Conferinta va avea loc in zilele de 11 si 12 noiembrie la hotel Athenee Palace Hilton, preturile pornind de la 39 de euro pentru un workshop [...]
Pe toată perioada târgului INDAGRA (29 octombrie – 2 noiembrie 2014), ce are loc la Romexpo, în București, Organizația Somelierilor din România organizează între orele 12.00-13.00, 14.30-15.30 și 16.30-17.30, cursuri de degustare de vinuri. Cursurile se țin în cadrul pavilionului central (Pavilionul A) la standul D302.  În cadrul acestor cursuri se predau noțiuni despre vinuri, caracteristicile acestora, modul în [...]
Heineken, al treilea mare producător de bere la nivel mondial, a înregistrat vânzări în scădere în Europa Centrală și de Est în prima jumătate a anului, din cauza vremii nefavorabile și a situației economice dificile, România aflându-se printre piețele pe care grupul olandez a avut scăderi. Volumul vânzărilor de bere ale Heineken în regiune a scăzut cu 4,2% în primul semestru, la 22,7 milioane hectolitri, față de 23,7 milioane d [...]
  Dincolo de a aduce mai aproape experiențe culinare din Coreea, Mexic, Israel sau Ghana, piețele culinare care au cucerit metropole precum Berlinul sau Londra nu uită să țină cont de particularitățile mediului din care au răsărit. Exotismul acestor piețe culinare așezate de te miri unde a îmbrățișat însă și destinații mai sofisticate, transformându-se în loc de întâlnire pentru vaste comunitați culturale și în oaze de energie pentru călătorii [...]
La fel ca la precedentele ediții, compania Five Continents va participa la Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2016, singurul eveniment profesionist dedicat sectoarelor de lapte și carne ale României, care, în acest an, se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Poiana Brașov, sub titlul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în [...]

 

Living fresh
meatmilk
testo
infoALIMENT MAGAZIN