Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

De fiecare dată când se fac bilanțuri anuale, agricultura și, alături de ea, industria alimentară, se numără printre premiante, recunoscându-se rolul determinant al acestor două ramuri în menținerea pe linia de plutire a economiei românești. Mai abitir decât la vremuri de analiză, în anii electorali curge cu promisiuni din partea guvernanților și a partidelor politice. Iar, 2014 este an electoral! Oare, ce vor promite ”catindații” la europarlamentare? Dar cei la prezidențiale?


 


Până acum, de ani de zile, investitorii solicită intervenția directă și hotărâtă a autorităților, pentru crearea unui mediu de afaceri prietenos, neîmpovărat de taxe uriașe, neîngrădit de un sistem legislativ organizatoric sau fiscal aproape represiv, un raport just de relații între companii și instituții de control etc. Și, ce au obținut? Până acum, aproape nimic!


 


Este foarte drept, dacă ne referim la industria alimentară, până acum s-a obținut reducerea TVA-ului la pâine. În rest? Totul e în ceață, iar din ceață nu apare niciun măgar dar, iată, apare porcul unguresc, acela care se bucură în țara lui de un TVA de doar 5 % și care, importat de procesatorii din România, îi face să înghețe de teamă pe fermierii autohtoni care se văd puși în pericol să rămână cu materia primă nevândută.


 


Exemplu este foarte bun, pentru că, dacă taxele nu se vor reduce urgent, dacă numărul de impozite nu se va reduce și el, dacă nu se vor creea alte facilități, nu doar că păcătosul de consum nu va fi relansat, dar este foarte probabil ca multe dintre companii să se închidă, iar pe rafturile magazinelor să zâmbească produsele din import, eventual, cele pe private label. Iar, asta e general valabil pentru orice sector al industriei am vorbi!


 


Într-un interviu luat pentru revista Fabrica de Lapte, l-am întrebat pe președintele APRIL, Dorin Cojocaru, dacă mediul de afaceri are puterea de a influența clasa politică, spre îndreptarea situației. Răspunsul lui a fost scurt și clar: Nu, pentru că aceia care lucrează la negru au mai mulți bani și pot face în așa fel încât să perpetueze situația ambiguă de acum!


 


Is there nothing that can be done?



Whenever there are made the annual accounting balances, the agricultural sector, and , with it, the food industry are amongst the best, recognizing the key role of these two branches in keeping afloat the Romanian economy. More than in at the time of analysis, when is the time of  elections lots of promises from the government and political parties are made. And , 2014 is a year of political elections! What will the candidates for the European Parliament promise us? Or the candidates for the president chair ?




Until now, for years, investors require direct and ferm intervention of the authorities to create a business friendly environment , with no huge taxes, unfettered by a repressive legislation and tax system, with a fair balance of relationships between companies and control institutions etc. What did they achieve? Until now, almost nothing !



There is fair enough, if we refer to the food industry so far there has been achieved the reduction of VAT on bakery. But the rest? Everything is foggy and in this fog not even a donkey can be seen, but look, it appears the Hungarian pork, who enjoys a 5% VAT inside its country, and if imported by the Romanian processors makes the Romanian farmers to freeze because they see themselves in danger to remain with unsold raw material.



The example is very good, because if the taxes are not be reduced urgently, if the number of taxes is not reduced, if there are not created other facilities, not only the consumption will not be restarted, but it is likely that many companies to close, and from the shelves to be smiling imported products possibly those private label. And, this is generally true for any industry sector!



In an interview for Dairy Factory magazine (rom. Fabrica de Lapte), we asked the President of APRIL (Romanian Dairy Processors Association), Mr. Dorin Cojocaru, if the business environment has the power to influence the political class, in order to solve the situation. His answer was short and clear : << No, because those working illegally (on the black market) have more money and can do in such a way to perpetuate the ambiguous situation existing now !>>




Alte articole recomandate:

Danone va demara foarte curând o campanie publicitară menită a relansa vânzările la Activia, campanie care se va derula sub genericul ”2014, Anul Schimbării în Bine”. Pentru acest demers, francezii de la Danone au apelat la serviciile Mihaele Rădulescu, aceea care a devenit noua imagine Activia, contra sumei de 30.000 de euro. Spotul TV durează cca 3 minute.Iată ce scrie Click în acest sens: ”Mihaela Rădulescu (44 de ani) ar fi încasat o sumă [...]
VINVEST Timișoara, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură împreună cu Asociația Degustătorilor Autorizați din România organizează cea de-a 11-a ediție a Salonului Internațional de Vinuri VINVEST, care va avea loc în perioada 11-13 aprilie 2014, la Centrul Regional de Afaceri Timiș. Potrivit unui comunicat de presă al organizatorilor, din dorința de a deschide noi punți de comunicare între consumatorii vinulu [...]
În pregătirea ediției a V-a a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în cursul lunii iunie 2016, Agenția infoGROUP a lansat Calendarul Meat & Milk 2016.   În perioada imediat următoare, Calendarul va fi distribuit gratuit, prin inserarea lui în revistele Fabrica de Carne și Fabrica de Lapte, dar și direct, la cerere, companiilor interesate în [...]
Consiliul Internațional al Cerealelor (International Grains Council – IGC) a crescut estimările pentru recolta mondială de grâu din acest an, dar a avertizat că zăpada și gerul ar putea crea, totuși, probleme. Grupul interguvernamental, care a prognozat luna trecuta o recolta mondiala de grâu de aproximativ 686 milioane de tone în perioada 2014 -2015, a ridicat estimarea la 697 milioane de tone. În cazul în care recolta din acest sezon va fi una de excepție, [...]
Știți cine ia cu adevărat în serios calitatea vieții și a creat o platformă specială pentru a ajuta cât mai multă lume să ducă o viață mai sănătoasă? Sigur veți intui după ce aflați că platforma dezvoltată în parteneriat cu Fundația CardioPrevent se numește PROFI iubește sănătatea.   “Prin motivare pozitivă, platforma noastră combate sedentarismul și fumatul și totodată promovează o alimentație [...]
  Florin Botezatu, 26 de ani, un tânăr din Sibiu, care a fost mai mulți ani agent de vânzări în industria alimentară, a reușit în 2012 să pună bazele primului său magazin cu produse tradiționale în care a investit aproximativ 7.000 de euro. Astăzi, firma Eco-Prod Tradi­țio­nal SRL-D (societate cu răspundere limitată-debutant) are două magazine în Sibiu unde comercializează produse tradiționale din carne, brânzeturi, miere, sucuri [...]
Ediția de primăvară a Târgului Național al Mierii va avea loc în perioada 20 martie - 22 martie, in Capitala, un eveniment care s-a dovedit de fiecare dată un sprijin deosebit adus promovării produselor apicole și apiculturii românești. Vă invităm să participați ca expozanți sau vizitatori și la această ediție a târgului, un eveniment dedicat tuturor iubitorilor albinei, fie ei apicultori sau consumatori de produse apicole. EDIȚIA DE [...]
Vinurile românești de Budureasca au obținut, în acest an, 24 de medalii de aur și argint, la concursurile internaționale de profil la care au participat. Potrivit unui comunicat remis miercuri AGERPRES, portofoliul Budureasca are 130 de medalii obținute pentru clasarea pe primele 3 locuri la competiții renumite de talie mondială. 'Pentru vinul Cabernet Sauvignon sec 2011 din gama Origini am obținut aur și în acest an, 2 medalii de aur la [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi