Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

De fiecare dată când se fac bilanțuri anuale, agricultura și, alături de ea, industria alimentară, se numără printre premiante, recunoscându-se rolul determinant al acestor două ramuri în menținerea pe linia de plutire a economiei românești. Mai abitir decât la vremuri de analiză, în anii electorali curge cu promisiuni din partea guvernanților și a partidelor politice. Iar, 2014 este an electoral! Oare, ce vor promite ”catindații” la europarlamentare? Dar cei la prezidențiale?


 


Până acum, de ani de zile, investitorii solicită intervenția directă și hotărâtă a autorităților, pentru crearea unui mediu de afaceri prietenos, neîmpovărat de taxe uriașe, neîngrădit de un sistem legislativ organizatoric sau fiscal aproape represiv, un raport just de relații între companii și instituții de control etc. Și, ce au obținut? Până acum, aproape nimic!


 


Este foarte drept, dacă ne referim la industria alimentară, până acum s-a obținut reducerea TVA-ului la pâine. În rest? Totul e în ceață, iar din ceață nu apare niciun măgar dar, iată, apare porcul unguresc, acela care se bucură în țara lui de un TVA de doar 5 % și care, importat de procesatorii din România, îi face să înghețe de teamă pe fermierii autohtoni care se văd puși în pericol să rămână cu materia primă nevândută.


 


Exemplu este foarte bun, pentru că, dacă taxele nu se vor reduce urgent, dacă numărul de impozite nu se va reduce și el, dacă nu se vor creea alte facilități, nu doar că păcătosul de consum nu va fi relansat, dar este foarte probabil ca multe dintre companii să se închidă, iar pe rafturile magazinelor să zâmbească produsele din import, eventual, cele pe private label. Iar, asta e general valabil pentru orice sector al industriei am vorbi!


 


Într-un interviu luat pentru revista Fabrica de Lapte, l-am întrebat pe președintele APRIL, Dorin Cojocaru, dacă mediul de afaceri are puterea de a influența clasa politică, spre îndreptarea situației. Răspunsul lui a fost scurt și clar: Nu, pentru că aceia care lucrează la negru au mai mulți bani și pot face în așa fel încât să perpetueze situația ambiguă de acum!


 


Is there nothing that can be done?



Whenever there are made the annual accounting balances, the agricultural sector, and , with it, the food industry are amongst the best, recognizing the key role of these two branches in keeping afloat the Romanian economy. More than in at the time of analysis, when is the time of  elections lots of promises from the government and political parties are made. And , 2014 is a year of political elections! What will the candidates for the European Parliament promise us? Or the candidates for the president chair ?




Until now, for years, investors require direct and ferm intervention of the authorities to create a business friendly environment , with no huge taxes, unfettered by a repressive legislation and tax system, with a fair balance of relationships between companies and control institutions etc. What did they achieve? Until now, almost nothing !



There is fair enough, if we refer to the food industry so far there has been achieved the reduction of VAT on bakery. But the rest? Everything is foggy and in this fog not even a donkey can be seen, but look, it appears the Hungarian pork, who enjoys a 5% VAT inside its country, and if imported by the Romanian processors makes the Romanian farmers to freeze because they see themselves in danger to remain with unsold raw material.



The example is very good, because if the taxes are not be reduced urgently, if the number of taxes is not reduced, if there are not created other facilities, not only the consumption will not be restarted, but it is likely that many companies to close, and from the shelves to be smiling imported products possibly those private label. And, this is generally true for any industry sector!



In an interview for Dairy Factory magazine (rom. Fabrica de Lapte), we asked the President of APRIL (Romanian Dairy Processors Association), Mr. Dorin Cojocaru, if the business environment has the power to influence the political class, in order to solve the situation. His answer was short and clear : << No, because those working illegally (on the black market) have more money and can do in such a way to perpetuate the ambiguous situation existing now !>>




Alte articole recomandate:

Cea mai mare competiție dedicată promovării inovațiilor, dar și a talentelor din industria de panificație, cofetărie și HoReCa se va desfășura în perioada 19-21 martie 2015 la Centrul Expo President din Târgu Mureș, în cadrul expoziției GastroPan.  Cele 8 categorii de concurs grupate în 3 secțiuni, la care vor fi premiate, printre altele, Pâinea și Tortul Anului 2015, vor aduce în prim plan creativitatea [...]
Vrei sa te intalnesti cu reprezentantii celor mai mari retaileri din Romania? Kaufland, Cora, Carrefour, eMAG, Altex, Media Galaxy sau MiniPrix sunt doar cateva din companiile prezente la retailArena. retailArena, cel mai complet eveniment al toamnei pentru retaileri si producatori Aflat la a patra editie, evenimentul retailArena, dedicat comertului multichannel si organizat de wall-street.ro, va avealoc in acest an pe 26 si 27 octombrie. Cele 2 zile de eveniment intitulate Marketing & [...]
Compania Supreme Concept Con­struct, una dintre firmele deținute de frații Jihad și Johhny Jabra, foștii pro­prie­tari ai brandului de ciocolată Pri­mola, a achiziționat la începutul acestui an bunuri ale producătorului de lactate Lactaprod din Brăila, aflat în faliment. Tranzacția se ridică la circa 1,4 mil. lei (300.000 de euro fără TVA), conform datelor apă­rute în Buletinul Pro­ce­durilor de Insol­vență. Lactaprod, care ope­ra o [...]
ECPO-Conferința Internațională Meat & Milk 2015, care se va desfășura în zilele de 3 și 4 iunie la Hotel Alpin din Poiana Brașov sub titlul ”Politici de sprijin, Retehnologizare, Performanță-Priorități pentru ieșirea din impas”, va oferi ocazia participanților de a afla de la domnul Daniel Constantin-Ministru al Agriculturii, și Gheorghe Turtoi-Secretar de Stat în MADR însărcinat cu aplicarea [...]
Expo-Conferința Internațională infoPACK 2016 se va bucura de susținerea domnului Bogdan Tache, președinte al Asociației Producătorilor de Ambalaje din România-APRA, care a confirmat participarea. Evenimentul organizat de Agenția infoPROUP și revista infoPACK va avea loc la Hotel Phoenicia din București, în ziua de 17 noiembrie 2016.  Domnul Bogdan Tache va fi prezent pe toată durata derulării lucrărilor, va avea numeroase [...]
Potrivit intențiilor declarate de retailerii din România, în 2017 vor fi deschise peste 300 de noi hipermarket-uri. Cele zece rețele din comerțul modern local vor asigura astfel cel mai rapid ritm de expansiune de la lansarea comerțului modern în România, în 1996. Mai mult, loc de dezvoltare încă există, analiștii și executivii din piață vorbind chiar de un total de 3.500 de magazine moderne în România în următorii 5-7 ani. Dezvoltarea [...]
Gestionarea deșeurilor nu este, sau nu ar trebui să fie doar o noțiune abstractă sau un motiv de acțiune punctuală, bună de afișat în cadrul unor capanii de imagine și atât. Ea trebuie să devină o parte consistentă a ansamblului de măsuri pe care, atât guvernul, cât și întreaga societate, trebuie să le întreprindă pentru prezervarea mediului dar, mai ales, pentru trecerea treptată la o economie durabilă. Pornind de la aceste [...]
(Comunicat) Rezultatele studiului GfK FutureBuy despre influența tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare 15 septembrie 2014 – Într-un context economic instabil și dominat de tehnologie, o nouă tipologie de cumpărător se naște la nivel global: Xtreme Shoppers. Studiul GfK FutureBuy în România remarcă o creștere spectaculoasă a acestui segment, în 2014 înregistrându-se cu 34% mai mulți astfel de cumpărători decât [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN