Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Comerciantii deruleaza de foarte mult timp campanii promotionale de tipul „1 + 1 gratis”, denumite „vanzare cu prime” in textul Ordonantei Guvernului nr. 99/2000. Incepand cu 1 ianuarie 2014, Guvernul a interzis aceasta practica in cazul produselor din alcool si tutun, motivand ca acest tip de vanzari reprezinta o invitatie deschisa la fumat - in cazul produselor din tutun - si un factor de scadere a veniturilor bugetare din produse accizabile.


Aceasta masura este specificata in Ordonanta de Urgenta Nr. 102 din 14 noiembrie 2013 si se aplica produselor accizabile supuse regimului de marcare prin timbre sau banderole. Mai exact, in aceste categorii includem tutunul prelucrat, dar si bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, produse intermediare si alcool etilic, cu anumite exceptii prevazute de lege. Totodata, pentru a evita practicarea de preturi foarte mici ca urmare a interzicerii vanzarilor cu prime a alcoolului si bauturilor alcoolice, cat si a tutunului prelucrat, se stabileste in cadrul aceleiasi Ordonante ca, in cazul vanzarii la pret redus a acestor produse, nu se poate fixa un pret de vanzare mai mic decat costurile ocazionate de producerea, importul sau desfacerea produselor accizabile vandute, la care se vor adauga acciza si taxa pe valoarea adaugata. Incalcarea acestor prevederi se sanctioneaza cu amenzi contraventionale cuprinse intre 20.000 si 100.000 de lei. Pe langa amenda, abaterile se vor sanctiona si prin confiscarea produselor sau a sumelor obtinute din aceasta vanzare. 


Din punct de vedere al deductibilitatii cheltuielilor ocazionate de astfel de vanzari cu prime, este dificil de afirmat cu precizie care este tratamentul fiscal aplicabil deoarece Codul Fiscal nu prevede in mod specific cum se trateaza cheltuielile efectuate in legatura cu operatiuni interzise prin lege (cu exceptia faptelor de coruptie). Mai exact, alineatul 4 al articolului 21 din Codul Fiscal nu mentioneaza aceste cheltuieli in cadrul listei de cheltuieli nedeductibile.


In plus, avand in vedere ca mentiunea a fost introdusa doar in cadrul titlului VII privind accizele, aceasta poate sa nu confere aplicabilitate in ceea ce priveste calculul impozitului pe profit, insa poate avea un impact asupra acestuia. Intrucat exista atat argumente in favoarea, cat si impotriva deductibilitatii, este greu de sustinut cu certitudine tratamentul aplicabil cheltuielilor ocazionate de vanzarea cu prime in cazul produselor din tutun si a celor alcoolice pentru care aceasta practica este interzisa.


Camelia Malahov, Tax Senior Manager, si Adrian Teampau, Tax Manager - Deloitte Romania.

Alte articole recomandate:

Polițiștii fac 16 percheziții în București și trei județe, la persoane și firme suspectate de evaziune de peste 1,3 milioane de euro, fiind vizat un mare distribuitor de legume și fructe care ar fi achiziționat produse prin firme fantomă, iar acestea au fost vândute prin marile lanțuri de magazine. Bottom of Form Anchetatorii au descins, joi dimineață, la sediile a nouă societăți comerciale și la locuințele a șapte persoane, din București și județele Constanța, Prahova și Ilfov, [...]
Germanii de la Hochland, olandezii de la FrieslandCampina și grupul francez Lactalis au înregistrat împreună anul trecut aproape jumătate din vânzările de brânzeturi din retail, unde consumul se ridică anual la circa 280 mil. euro, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piață Euro­monitor. Hochland, care are în portofoliu brandul cu același nume, dar și Almette, este lider pe acest segment, având o cotă de piață în [...]
Sorana Georgia (51 de ani), executivul român care a condus timp de cinci ani operațiunile Billa în România, se va ocupa de integrarea lanțului de supermarketuri în businessul local al Carrefour. Ea a preluat astfel funcția de project manager, urmând a se ocupa de continuitate și urmând să sprijine integrarea Billa în cadrul Carrefour, potrivit datelor publice pe profilul său de pe rețeaua de socializare de business LinkedIn. Lanțul de 86 d [...]
Fructele din Ucraina, care reprezentau anul trecut peste 25% din importurile Rusiei, au fost inlocuite de produse din Turcia, Romania si Georgia, astfel incat in 2014 livrarile din aceste tari se vor dubla, arata raportul “Berry Business of Ukraine-2014: Fresh and Frozen Market”. In acest context, cei mai multi dintre producatorii ucrainieni de fructe se vor reorienta in acest an spre tari din zona Europei Centrale si de Est. Piata ruseasca ramane una dintre cele mai mari [...]
Lidl devine primul retailer care nu va mai expune pe rafturile de la ieșirea din cele 600 de magazine din Marea Britanie dulciuri și produse alimentare care ar putea încuraja obezitatea la copiilor, scrie Daily Mail. Decizia apare pe fondul reacției societății britanice la situația creată de majoritatea retailerilor care sabotează eforturile părinților de a-și încuraja copii să mănânce sănătos prin expunerea snacksurilor și a dulciurilor la casele de marcat. Săptămâna [...]
Compania Phoenixy din Băicoi, județul Prahova, pro­du­cătorul brandului de pufuleți Gusto, vrea ca în cinci ani să ajungă pe 40 de piețe din întreaga lume, față de 20 în prezent.   Exporturile au ajuns să reprezinte 40% din business pentru producătorul de pufuleți deținut de antreprenorii români Eliodor Apostolescu, care este și directorul general al companiei, și Cătălin Nour.    Cei doi au pus bazele Phoenixy la începutul anil [...]
Metro Cash & Carry Romania continua si anul aceasta programul  de sustinere a producatorilor locali „De-ale noastre”, prin extinderea sortimentatiei de produse cu aproximativ 30%.  Anul acesta retailerul adauga produse noi in sortimentul “De-ale noastre”, programul ajungand la o oferta de 45 de legume si fructe produse local. Printre noile articole se numara fructele de padure, ciupercile si broccoli. “Continuam sa investim in "De-ale noastre", un [...]
Noul șef al Auchan România, Frédéric Bellon, estimează pentru acest an creșterea cifrei de afaceri, în condițiile în care în primele luni valoarea vânzărilor este ușor în urcare față de perioada similară a anului trecut, pe fondul politicii de prețuri cu 25% mai mici care a fost implementată și în fostele magazine real.  "Am câștigat clienți, am vândut mai multe produse, iar valoare [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN