Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Comerciantii deruleaza de foarte mult timp campanii promotionale de tipul „1 + 1 gratis”, denumite „vanzare cu prime” in textul Ordonantei Guvernului nr. 99/2000. Incepand cu 1 ianuarie 2014, Guvernul a interzis aceasta practica in cazul produselor din alcool si tutun, motivand ca acest tip de vanzari reprezinta o invitatie deschisa la fumat - in cazul produselor din tutun - si un factor de scadere a veniturilor bugetare din produse accizabile.


Aceasta masura este specificata in Ordonanta de Urgenta Nr. 102 din 14 noiembrie 2013 si se aplica produselor accizabile supuse regimului de marcare prin timbre sau banderole. Mai exact, in aceste categorii includem tutunul prelucrat, dar si bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, produse intermediare si alcool etilic, cu anumite exceptii prevazute de lege. Totodata, pentru a evita practicarea de preturi foarte mici ca urmare a interzicerii vanzarilor cu prime a alcoolului si bauturilor alcoolice, cat si a tutunului prelucrat, se stabileste in cadrul aceleiasi Ordonante ca, in cazul vanzarii la pret redus a acestor produse, nu se poate fixa un pret de vanzare mai mic decat costurile ocazionate de producerea, importul sau desfacerea produselor accizabile vandute, la care se vor adauga acciza si taxa pe valoarea adaugata. Incalcarea acestor prevederi se sanctioneaza cu amenzi contraventionale cuprinse intre 20.000 si 100.000 de lei. Pe langa amenda, abaterile se vor sanctiona si prin confiscarea produselor sau a sumelor obtinute din aceasta vanzare. 


Din punct de vedere al deductibilitatii cheltuielilor ocazionate de astfel de vanzari cu prime, este dificil de afirmat cu precizie care este tratamentul fiscal aplicabil deoarece Codul Fiscal nu prevede in mod specific cum se trateaza cheltuielile efectuate in legatura cu operatiuni interzise prin lege (cu exceptia faptelor de coruptie). Mai exact, alineatul 4 al articolului 21 din Codul Fiscal nu mentioneaza aceste cheltuieli in cadrul listei de cheltuieli nedeductibile.


In plus, avand in vedere ca mentiunea a fost introdusa doar in cadrul titlului VII privind accizele, aceasta poate sa nu confere aplicabilitate in ceea ce priveste calculul impozitului pe profit, insa poate avea un impact asupra acestuia. Intrucat exista atat argumente in favoarea, cat si impotriva deductibilitatii, este greu de sustinut cu certitudine tratamentul aplicabil cheltuielilor ocazionate de vanzarea cu prime in cazul produselor din tutun si a celor alcoolice pentru care aceasta practica este interzisa.


Camelia Malahov, Tax Senior Manager, si Adrian Teampau, Tax Manager - Deloitte Romania.

Alte articole recomandate:

Retailerii independenți continuă să dețină o poziție solidă în orașul Focșani. Cel mai mare retailer din oraș în funcție de numărul de magazine operate, Paco, va deschide la sfârșitul lunii octombrie al șaptelea magazin al rețelei și al cincilea din Focșani, a declarat Feliciu Paraschiv, proprietarul Paco, informează Magazinul Progresiv. Supermarketul va fi amplasat în centrul orașului pe Bulevardul Unirii, nr. 49  și va avea o suprafață de vânzare de [...]
De la începutul lui 2013 până la finalul anului, rețeaua Mega Image s-a extins cu 104 de supermarket-uri – 37 sub brandul Mega Image, 66 sub brandul Shop&Go și un magazin sub brandul AB Cool Food. În total, Mega Image a ajuns la 296 magazine, din care mai mult de 30% au fost deschise anul trecut, informeaza Capital Buticurile postrevoluționare au fost înlocuite treptat de super- și hipermarketuri, care de la jumătatea anilor ’90 încoace au lua [...]
Mondelez România, subsidiara locală a grupului ame­rican Mondelez, a terminat primul semestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 327 mil. lei ( 73,8 mil. euro), în creș­tere cu 22% față de perioada similară a anului precedent, arată calculele ZF pe baza declarațiilor financiare depuse de com­panie.   În aceeași perioadă, compania a raportat un profit net de peste 30 mil. lei ( în jur de 6,5 mil. euro), de aproape 12 ori mai mult decât [...]
Grupul german, liderul comerțului local cu afaceri de peste 2 mld. euro anul trecut, va deschide în mallul Festival Shopping Center din Sibiu un magazin de 2.500 mp, unul dintre cele mai mici ale rețelei, spun oficialii companiei. Acesta va fi primul magazin al companiei dintr-un mall, restul fiind de sine stătătoare. Oficialii companiei mai spun că data estimată pentru deschidere este octombrie 2018 și adaugă că designul magazinului urmează a fi diferit de celelalte 110 hipermarketuri [...]
În cadrul secțiunii Expo a conferinței Meat & Milk 2014, una dintre zonele des vizitate de participanți a fost aceea organizată în curtea Hotelului Hilton, acolo unde, la standurile companiilor s-a desfășurat programul Business to Consummer-B2C. Din rândul companiilor de procesare a laptelui și-au expus produsele: Albalact, De la Ferma, Five Continents, Cris-Tim Mândruța și Danone, cele mai noi propuneri de gamă [...]
Compania Phoenixy din Băicoi, județul Prahova, pro­du­cătorul brandului de pufuleți Gusto, vrea ca în cinci ani să ajungă pe 40 de piețe din întreaga lume, față de 20 în prezent.   Exporturile au ajuns să reprezinte 40% din business pentru producătorul de pufuleți deținut de antreprenorii români Eliodor Apostolescu, care este și directorul general al companiei, și Cătălin Nour.    Cei doi au pus bazele Phoenixy la începutul anil [...]
Grupul german Kaufland, liderul pieței locale de comerț, cu afaceri de aproape 1,65 mld. euro la o rețea de 89 de hipermarketuri, și-a setat ca țintă pentru România atingerea pragului de 2 mld. euro afaceri până la finalul anului financiar 2017-2018. Lanțul de hipermarketuri a „cucerit“ prima poziție în topul celor mai mari jucători din comerțul local în 2011 când a depășit Metro Cash&Carry după 15 ani de supremație. Kaufland, condus la nivel local [...]
Produsele cu termene de valabilitate aproape de expirare vor fi mai ușor de găsit în masa de ”promoții” din marile magazine. Asta pentru că senatorii au votat ieri un proiect de lege care obligă toți comercianții să aibă standuri separate unde să se găsească aceste alimente. Acest lucru îi va obliga și să practice reduceri subtanțiale. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului 99 din 29 august 2000 [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN