Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Comerciantii deruleaza de foarte mult timp campanii promotionale de tipul „1 + 1 gratis”, denumite „vanzare cu prime” in textul Ordonantei Guvernului nr. 99/2000. Incepand cu 1 ianuarie 2014, Guvernul a interzis aceasta practica in cazul produselor din alcool si tutun, motivand ca acest tip de vanzari reprezinta o invitatie deschisa la fumat - in cazul produselor din tutun - si un factor de scadere a veniturilor bugetare din produse accizabile.


Aceasta masura este specificata in Ordonanta de Urgenta Nr. 102 din 14 noiembrie 2013 si se aplica produselor accizabile supuse regimului de marcare prin timbre sau banderole. Mai exact, in aceste categorii includem tutunul prelucrat, dar si bauturile fermentate, altele decat bere si vinuri, produse intermediare si alcool etilic, cu anumite exceptii prevazute de lege. Totodata, pentru a evita practicarea de preturi foarte mici ca urmare a interzicerii vanzarilor cu prime a alcoolului si bauturilor alcoolice, cat si a tutunului prelucrat, se stabileste in cadrul aceleiasi Ordonante ca, in cazul vanzarii la pret redus a acestor produse, nu se poate fixa un pret de vanzare mai mic decat costurile ocazionate de producerea, importul sau desfacerea produselor accizabile vandute, la care se vor adauga acciza si taxa pe valoarea adaugata. Incalcarea acestor prevederi se sanctioneaza cu amenzi contraventionale cuprinse intre 20.000 si 100.000 de lei. Pe langa amenda, abaterile se vor sanctiona si prin confiscarea produselor sau a sumelor obtinute din aceasta vanzare. 


Din punct de vedere al deductibilitatii cheltuielilor ocazionate de astfel de vanzari cu prime, este dificil de afirmat cu precizie care este tratamentul fiscal aplicabil deoarece Codul Fiscal nu prevede in mod specific cum se trateaza cheltuielile efectuate in legatura cu operatiuni interzise prin lege (cu exceptia faptelor de coruptie). Mai exact, alineatul 4 al articolului 21 din Codul Fiscal nu mentioneaza aceste cheltuieli in cadrul listei de cheltuieli nedeductibile.


In plus, avand in vedere ca mentiunea a fost introdusa doar in cadrul titlului VII privind accizele, aceasta poate sa nu confere aplicabilitate in ceea ce priveste calculul impozitului pe profit, insa poate avea un impact asupra acestuia. Intrucat exista atat argumente in favoarea, cat si impotriva deductibilitatii, este greu de sustinut cu certitudine tratamentul aplicabil cheltuielilor ocazionate de vanzarea cu prime in cazul produselor din tutun si a celor alcoolice pentru care aceasta practica este interzisa.


Camelia Malahov, Tax Senior Manager, si Adrian Teampau, Tax Manager - Deloitte Romania.

Alte articole recomandate:

Retailerul german Lidl face un prim pas spre zona rurală. Compania a cumpărat un teren și a depus actele pentru construirea unui magazin în comuna Florești, județul Cluj.  Retailerul german Lidl va intra anul viitor în mediul rural, fiind astfel primul discounter care atacă un segment de piață care de abia începe să fie explorat. Retailerul, care a ajuns deja la o rețea de peste 180 de magazine, a achiziționat un teren și a depus actele pentru obținerea autorizației de [...]
In cadrul unei noi editii a campaniei „Zambet de copil”, desfasurata in perioada 10 iulie – 31 august, urnele de donatii aflate la casele de marcat din magazinele Lidl au colectat 100.000 lei. Fondurile stranse vor contribui la sprijinirea educatiei copiilor saraci din programul Fiecare Copil in Gradinita al Asociatiei OvidiuRo. Si la aceasta editie a campaniei „Zambet de copil”, clientii Lidl impreuna cu angajatii au demonstrat ca sprijinul fiecaruia conteaza [...]
Consiliul Concurenței a declanșat o nouă investigație privind posibila încălcare a regulilor de concurență în retailul alimentar din România, care vizează lanțurile de hypermarketuri (Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland) , firma Trident Trans Tex și furnizori ai acestora. În cadul investigației, autoritatea a efectuat inspecții inopinate la retaileri și furnizori. „Am finalizat recent o investigație de mare amploare în acest domeniu ale cărei rezultate le vom [...]
Grupul german privat Schwarz, controlat de al doilea cel mai bogat om din Germania, care operează lanțurile Kaufland și Lidl, a obținut anul trecut în România afaceri de peste 2,3 mld. euro, în creștere cu circa 300 mil. euro față de 2012. Nemții, care au circa 250 de magazine și peste 15.000 de angajați, au ajuns astfel să controleze 13% din tot comerțul local cu dominanță alimentară și circa un sfert din comerțul modern, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din [...]
European Food și European Drinks, unele dintre cele mai mari companii din grupul alimentar creat de frații Ioan și Viorel Micula, au ajuns anul trecut la afaceri cumulate de 660 mil. lei (150 mil. euro), în scădere cu 10% față de 2011, ara­tă o analiză a ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanțe. (Pe 2012 companiile nu și-au pus datele). „Creșterea afacerilor nu depinde de noi, ci dacă se aplică sau nu în România legile. Evaziunea fiscală [...]
Produsele cu termene de valabilitate aproape de expirare vor fi mai ușor de găsit în masa de ”promoții” din marile magazine. Asta pentru că senatorii au votat ieri un proiect de lege care obligă toți comercianții să aibă standuri separate unde să se găsească aceste alimente. Acest lucru îi va obliga și să practice reduceri subtanțiale. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului 99 din 29 august 2000 [...]
Pronto, cel mai mare francizat al grupului Carrefour de pe piața locală, a integrat, în luna octombrie, în rețeaua proprie și ultimul magazin operațional al retailerului Tradițional Ecologic, ajungând la 15 unități comerciale. În luna septembrie, Pronto a mai achiziționat 5 magazine ale Tradițional Ecologic, un alt francizat Carrefour.  „Prin această deschidere, Pronto își consolidează statutul de cel mai mare francizat Carrefour din România, [...]
AMRCR preconizează un impact sumbru pe piața de retail în cazul în care Legea 321 va intra în vigoare, principalele efecte fiind creșterea prețurilor, dispariția a sute de mii de producători, dar și închideri de supermarketuri și hypermarketuri. ”Marea noastră problemă este legată de filosofia acestei legislații care începe să fie din ce în ce mai punitivă și care pune într-o relație antagoni [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN