Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Prețurile mărfurilor alimentare și nealimentare s-au majorat cu 0,9% fiecare, iar tarifele serviciilor au avansat cu 0,7%, se arată într-un comunicat al Institutului Național de Statistică (INS).


Cele mai mari creșteri de prețuri s-au înregistrat la legume (cu 6,37%), fructe (1,57%), gaze naturale (1,17%) și combustibili (1,12%). Tarifele serviciilor poștale au urcat cu 5,49%, iar cele de telefonie cu 1,3%, în același ritm cu transporturile aeriene.


"Indicele prețurilor de consum în luna ianuarie 2014 față de decembrie 2013 este 100,85%, iar față de ianuarie 2013 este 101,06%. Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (februarie 2013 – ianuarie 2014) față de precedentele 12 luni (februarie 2012 – ianuarie 2013), determinată pe baza IPC este 3,6%", arată INS, într-un comunicat.


 


Banca Națională a României a majorat săptămâna trecută prognoza de inflație pentru acest an la 3,5%, cu 0,5 puncte peste estimarea din noiembrie 2013, când banca centrală nu a luat în calcul creșterea accizelor din curs și inflație, precum și acciza suplimentară la combustibili, iar pentru final 2015 a anunțat o prognoză de inflație de 3,2%.


Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, a declarat joi că INS va anunța pentru ianuarie o inflație de 0,6%. "Practic, putem spune că, cu excepția primei jumătăți de an, inflația va fi undeva între 2% și 3%. Peste câteva zile vom primi comunicatul de la INS și lumea va vedea o inflație de 0,6%. În martie va fi tot la fel, 0,6-0,7, și se va pune sub semnul întrebării ce spun eu acum. Vor apărea analiști care vor spune deflație, că BNR ar trebui să mai reducă dobânzile. Sunt efecte statistice și nu trebuie să le dăm importanță mai mare decât au", a spus Isărescu, citat de Mediafax.


 

Alte articole recomandate:

Vânzările brute de alimente, băuturi și tutun, din luna aprilie, au crescut cu 10,6%, iar cele în funție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate s-au majorat cu 9,3% față de aceeași lună a anului trecut, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS). Comparativ cu luna martie a acestui an, vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun din luna aprilie au avut o majorare de 0,9% în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate. [...]
Volumul vânzărilor Tazovsky  s-a dublat în primul trimestru al acestui an comparativ cu primele trei luni din 2013, planurile deținătorului brandului de vodcă, PPD România, fiind menținerea creșterii vânzărilor în acest an, prin sporirea notorietății și prezenței brandului de vodcă în piață. “Pentru că este un brand important pentru portofoliul nostru, avem planuri ambițioase pentru 2014. Ne concentrăm mult pentru a aduce în atenți [...]
conflictului din Ucraina, în perspectiva reducerii ofertei de grâu și porumb din această țară, dar și ca urmare a unor posibile sancțiuni pentru Rusia, în condițiile în care atât Rusia cât și Ucraina sunt printre cei mai mari exportatori de grâu la nivel mondial, iar Ucraina e jucător de top și în privința porumbului, potrivit unei analize a XTB Brokers.  De altfel, prețul grâului a crescut cu 17,4% în perioada 1 ianuarie – [...]
Brandul de batoane de ciocolată Rom produse la București de Kandia Dulce a fost anul trecut cel mai vândut ca număr de bucăți din acest segment, depășind brandul american Snickers, numărul unu mondial cu vânzări de peste 3 miliarde de dolari la nivel global, arată o analiză a ZF pe baza datelor din piață.  Rom a terminat anul trecut cu vânzări în volum de peste 30 de milioane de bucăți, cu o valoare estimată de ZF la peste 6-7 mil. euro, comparativ cu liderul la [...]
Indicele prețurilor produselor alimentare la nivel mondial, elaborat de Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO),a crescut cel mai mult în februarie 2014 cea mai puternică creștere lunară de la mijlocul lui 2012, din cauza majorării prețurilor tuturor categoriile de produse alimentare, cu excepția cărnii, arată datele publicate, joi, de FAO, informează Reuters. În luna februarie 2014, acest indice a atins o valoare medie de 208,1 puncte, în [...]
Seceta din Spania, care a generat o creștere a importurilor de cereale, creează probleme și pentru una dintre cele mai căutate mărfuri de export, uleiul de măsline, producția scăzând și cu 40% în următorul sezon. Prețurile pentru uleiul de măsline extravirgin au crescut cu 10% luna trecută pe Bursa de Mărfuri din Spania, ieftinire care a afectat prețurile la nivel mondial în condițiile în care țara generează aproape jumătate din producția mondială. Pentru uleiul de [...]
Prețurile de consum au crescut în februarie cu 0,3% față de prima lună a anului și cu 1,05% comparativ cu februarie 2013, a anunțat marți Institutul Național de Statistică (INS). Bottom of Form Mărfurile alimentare și nealimentare au urcat cu 0,3% fiecare, față de ianuarie, iar tarifele serviciilor au avansat cu 0,5%. Dintre alimente, cel mai mult s-au scumpit legumele (2,1%). "Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (martie 2013 – [...]
Potrivit unui comunicat de presă al INS, în luna noiembrie 2013, față de luna anterioară, prețurile mărfurilor alimentare au scăzut cu 0,2%, iar prețurile mărfurilor nealimentare și tarifele serviciilor au crescut cu 0,1% fiecare, potrivit INS. Cea mai mare scădere s-a înregistrat la fructe și conserve de legume, informează România liberă. Totodată ca urmare a ieftinirii alimentelor, rata anuală a inflației s-a plasat la 1,83%, a anunțat miercuri Institutul Național de [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN