Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

"Comerțul alimentar online este abia vizibil în România și această situație nu este de așteptat să se schimbe în mod semnificativ în timpul perioadei de prognoză (2013-2017). Vânzările online de alimente ale retailerilor se vor dezvolta lent în perioada analizată, având în vedere că majoritatea consumatorilor români preferă în general să-și cumpere alimentele din magazinele tradiționale", estimează Euromonitor.


Cu toate acestea, vânzarea cu amănuntul pe internet de produse non-alimentare este de așteptat să înregistreze o creștere constantă pe parcursul perioadei de prognoză, iar categoriile care se așteaptă să genereze avansuri puternice sunt electronicele de larg consum și jocurile video, electrocasnicele, îmbrăcămintea, cosmeticele și hrana și produsele pentru animalele de companie.


De altfel, potrivit sursei citate, cea mai mare pondere în comerțul online este deținută de electronice și jocuri video, cu vânzări estimate la 484,2 milioane lei în acest an, în creștere cu 12,6%, urmate de mobilier, decorațiuni și accesorii pentru casă, cu vânzări de 212 milioane lei, cu 15% mai mari, produsele media, cu vânzări de 202 milioane lei, în urcare cu 22,9%, și haine și încălțăminte, cu vânzări online de 179,1 milioane lei, cu 10% mai mari decât în 2013.Ponderi importante în valoarea comerțului online sunt deținute și de jucării, ale căror vânzări sunt estimate să crească cu 23,3%, la 64,3 milioane lei, electrocasnice - 53,9 milioane lei și un avans de 34,1%, cosmetice - 40,5 milioane lei și o creștere de 15% și produse pentru bricolaj și grădinărit - 38,1 milioane lei și un avans de 23%.


"Per total, comerțul cu amănuntul pe Internet în România va crește cu un ritm constant de 10% în perioada 2013-2017. Rata de penetrare a conexiunilor de internet broadband în România continuă să crească, evoluție care va susține și popularitatea comerțului online în perioada analizată.


 În plus, dezvoltarea retailului online se va baza pe nivelul ridicat de confort oferit consumatorilor tot mai ocupați din România", menționează Euromonitor. Euromonitor estimează comerțul online din România la 1,7 miliarde lei (386 milioane euro) în acest an, cu 11,8% mai mare față de 2013. Conform sursei citate, comerțul pe internet este popular în rândul consumatorilor tineri și în special în zonele urbane.


"Pentru moment, popularitatea comerțului online va rămâne mai puternică în zonele urbane, unde costurile de livrare a bunurilor cumpărate sunt mai mici decât pentru cei care locuiesc în zone rurale izolate. Potențialul de creștere al comerțului online va rămâne puternic, odată cu extindertea internetului în bandă largă în zonele rurale. La sfârșitul lui 2012, doar aproximativ o treime din gospodăriile situate în mediul rural aveau acces la internet broadband", precizează firma de studii de piață.


"Nivelul general de încredere în rândul consumatorilor români în plățile online este scăzut, dar, cu toate acestea, se așteaptă o creștere a interesului consumatorilor pentru plățile online", arată Euromonitor. Rata de penetrare a comerțului online este estimată la 20,6% în 2013, față de 16,4% în 2010. Mai multe, pe www.mediafax.ro


 

Alte articole recomandate:

85% dintre respondentii care au participat la un studiu online spun ca preturile afecteaza alegerile pe care le fac in ceea ce priveste produsele pe care le cumpara, potrivit studiului Nielsen Global Survey of Inflation Impact. Studiul realizat a avut in vedere 29.000 de respondenti online din 58 de tari (din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord) si a avut ca obiectiv identificarea modului in care oamenii, cu toate dimensiunile de venituri, se [...]
Potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare de piață GfK România la solicitarea Asociației Berarii României, 80% din bărbații români care obișnuiesc să consume bere sărbătoresc în compania ei și victoria echipei favorite, la finalul unei competiții sportive. Aproape 55% din bărbații români au afirmat că obișnuiesc să consume bere și după ce au petrecut o seară făcând sport cu prietenii, berea ocupând și în acest caz primul loc în [...]
(Autor: Alexandru Peligrad)  Primii 20 de jucători din industria cărnii din România au realizat o cifră de afaceri însumată de peste 1,2 miliarde EUR în 2012 (conform ultimelor date disponibile oferite de Ministerul de Finanțe). Cea mai spectaculoasă evoluție a cifrei de afaceri în perioada 2008-2012 a înregistrat-o Scandia Food, cel mai mare producător român de pate de ficat și conserve de carne din România, creștere de 52 de ori de la 3,8 [...]
Consumul de ciuperci în România este estimat la un kilogram pe cap de locuitor, în scădere cu 10% în ultimul an și de patru ori mai puțin față de media în Uniunea Europeană, potrivit lui Eugen Băjenaru, președintele Asociației Naționale a Producătorilor de Ciuperci din România. Din datele asociației, în România se produc anual 20.000 de tone de ciuperci, cu o valoare de piață de aproximativ 50 de milioane de euro.Eugen Băjenariu spune că volumul [...]
1% dintre români încep toamna pregătind murături și conserve pentru iarnă, iar peste jumătate dintre gospodării investesc între 100 și 300 lei în această activitate, în timp ce 26% cheltuie între 300 și 500 lei. Informațiile au fost obținute în urma unui sondaj pe tema conservelor pregătite toamna în România, realizat de Unisol pe platforma online Ivox, în perioada 29 august – 14 septembrie 2014, pe un eșantion de 5.596 [...]
Conform unui studiu recent, "licoarea magică" pe care o bei zilnici spune foarte multe lucruri despre tine. Astfel, cercetătorii susțin că tipul de cafea pe care îl alegem ne poate reflecta personalitatea, informeaza Antena Stars. Dacă preferi cafeaua tip cappuccino află că ești dominant și obsesiv, iar dacă îți place cea cu lapte, e clar! Ești genul de om care face orice pentru a-i mulțumi pe cei din jurul tău. Cei care aleg cafeaua neagră sunt descriși ca fiind direcți. D [...]
„Prea bun, prea ca la tara” (sloganul brandului Covalact) si „Prietenii stiu de ce”(sloganul Bergenbier) si „Viitorul suna bine” (Vodafone) sunt sloganurile utilizate cel mai des in social media in conversatiile cotidiene ale utilizatorilor de internet in ultimele 3 luni, potrivit topului realizat de ZURF – instrument detinut de compania de research Exact Cercetare & Consultanta, informeaza Magazin Progresiv. ZURF monitorizeaza conversatiile [...]
Recesiunea îndelungată își spune cuvântul. Românii nu își permit să cheltuiască mai mult de 110 euro pentru cadourile de Crăciun, în acest an.  Potrivit unui studiu întocmit de firma de cercetare Ipsos pentru ING Bank, această sumă ne situează sub bulgari și cehi, dar peste polonezi și olandezi. Studiul analizează răspunsurile a peste 12.000 de consumatori din 13 țări, și anume România, Cehia, Austria, Luxemburg, Italia, Spania, Franța, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN