Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

"Comerțul alimentar online este abia vizibil în România și această situație nu este de așteptat să se schimbe în mod semnificativ în timpul perioadei de prognoză (2013-2017). Vânzările online de alimente ale retailerilor se vor dezvolta lent în perioada analizată, având în vedere că majoritatea consumatorilor români preferă în general să-și cumpere alimentele din magazinele tradiționale", estimează Euromonitor.


Cu toate acestea, vânzarea cu amănuntul pe internet de produse non-alimentare este de așteptat să înregistreze o creștere constantă pe parcursul perioadei de prognoză, iar categoriile care se așteaptă să genereze avansuri puternice sunt electronicele de larg consum și jocurile video, electrocasnicele, îmbrăcămintea, cosmeticele și hrana și produsele pentru animalele de companie.


De altfel, potrivit sursei citate, cea mai mare pondere în comerțul online este deținută de electronice și jocuri video, cu vânzări estimate la 484,2 milioane lei în acest an, în creștere cu 12,6%, urmate de mobilier, decorațiuni și accesorii pentru casă, cu vânzări de 212 milioane lei, cu 15% mai mari, produsele media, cu vânzări de 202 milioane lei, în urcare cu 22,9%, și haine și încălțăminte, cu vânzări online de 179,1 milioane lei, cu 10% mai mari decât în 2013.Ponderi importante în valoarea comerțului online sunt deținute și de jucării, ale căror vânzări sunt estimate să crească cu 23,3%, la 64,3 milioane lei, electrocasnice - 53,9 milioane lei și un avans de 34,1%, cosmetice - 40,5 milioane lei și o creștere de 15% și produse pentru bricolaj și grădinărit - 38,1 milioane lei și un avans de 23%.


"Per total, comerțul cu amănuntul pe Internet în România va crește cu un ritm constant de 10% în perioada 2013-2017. Rata de penetrare a conexiunilor de internet broadband în România continuă să crească, evoluție care va susține și popularitatea comerțului online în perioada analizată.


 În plus, dezvoltarea retailului online se va baza pe nivelul ridicat de confort oferit consumatorilor tot mai ocupați din România", menționează Euromonitor. Euromonitor estimează comerțul online din România la 1,7 miliarde lei (386 milioane euro) în acest an, cu 11,8% mai mare față de 2013. Conform sursei citate, comerțul pe internet este popular în rândul consumatorilor tineri și în special în zonele urbane.


"Pentru moment, popularitatea comerțului online va rămâne mai puternică în zonele urbane, unde costurile de livrare a bunurilor cumpărate sunt mai mici decât pentru cei care locuiesc în zone rurale izolate. Potențialul de creștere al comerțului online va rămâne puternic, odată cu extindertea internetului în bandă largă în zonele rurale. La sfârșitul lui 2012, doar aproximativ o treime din gospodăriile situate în mediul rural aveau acces la internet broadband", precizează firma de studii de piață.


"Nivelul general de încredere în rândul consumatorilor români în plățile online este scăzut, dar, cu toate acestea, se așteaptă o creștere a interesului consumatorilor pentru plățile online", arată Euromonitor. Rata de penetrare a comerțului online este estimată la 20,6% în 2013, față de 16,4% în 2010. Mai multe, pe www.mediafax.ro


 

Alte articole recomandate:

Consumatorii romani tineri se informeaza mai ales online in privinta caracteristicilor, disponibilitatii si pretului produselor si serviciilor de care sunt interesati, conform studiului Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali, lansat de EY Romania astazi. In Romania 4 din 10 cumparatori sunt deja consumatori digitali, fata de 6 din 10 la nivel global. Pe de alta parte, in Romania din 10 consumatori digitali, doar 6 se informeaza online, dar cumpara din magazin, 3 cumpara online [...]
Potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare de piață GfK România la solicitarea Asociației Berarii României, 80% din bărbații români care obișnuiesc să consume bere sărbătoresc în compania ei și victoria echipei favorite, la finalul unei competiții sportive. Aproape 55% din bărbații români au afirmat că obișnuiesc să consume bere și după ce au petrecut o seară făcând sport cu prietenii, berea ocupând și în acest caz primul loc în [...]
Timișoreana a fost brandul cu cele mai mari volume de bere vândute pe piața locală în 2014, arată datele companiei de cercetare de piață Canadean, poziție pe care a ocupat-o atât în 2013, cât și în 2012. Timișoreana, brand din segmentul mediu de preț, aflată în por­tofoliul Ursus Breweries, este secondată de Bucegi (Heineken), iar pe locul trei se află Ciucaș (Ursus).   Cumulat, primele 10 branduri de bere de pe piața locală au avut în [...]
În România se comercializează cele mai ieftine băuturi nealcoolice din Uniunea Europeană, prețul acestora reprezentând 74% din media UE. Potrivit datelor furnizate de Eurostat pentru anul 2012, la mâncare (67%) și băuturi alcoolice (75%) ne plasăm pe locul al doilea după Polonia, și, respectiv, Bulgaria. Deși se situează la 68% din media UE, prețul la tutun ne plasează de-abia pe locul 7. Contrar percepției publice, analiza Eurostat [...]
Recesiunea îndelungată își spune cuvântul. Românii nu își permit să cheltuiască mai mult de 110 euro pentru cadourile de Crăciun, în acest an.  Potrivit unui studiu întocmit de firma de cercetare Ipsos pentru ING Bank, această sumă ne situează sub bulgari și cehi, dar peste polonezi și olandezi. Studiul analizează răspunsurile a peste 12.000 de consumatori din 13 țări, și anume România, Cehia, Austria, Luxemburg, Italia, Spania, Franța, [...]
Salariul mediu net din Ro­mâ­nia îți permite să cumperi 15 coșuri de alimente de bază într-o lună, pe când un polo­nez poate cumpăra 25, iar un german 50. ZF a calculat costul me­diu al aceluiași coș cu 15 alimente în mai multe piețe din Europa Cen­trală și de Est și în Ger­­ma­nia și a ob­ser­vat că un român plă­tește în me­die 24 de euro, cu 8% mai puțin decât un po­lo­nez și cu [...]
85% dintre respondentii care au participat la un studiu online spun ca preturile afecteaza alegerile pe care le fac in ceea ce priveste produsele pe care le cumpara, potrivit studiului Nielsen Global Survey of Inflation Impact. Studiul realizat a avut in vedere 29.000 de respondenti online din 58 de tari (din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord) si a avut ca obiectiv identificarea modului in care oamenii, cu toate dimensiunile de venituri, se [...]
Sectorul Racoritoare a generat in luna martie a acestui an aproape 2000 de aparitii in online, cu 12% mai putin ca in luna februarie, si un viewership de 200.000 de milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut cu 10% in presa online, insa a scazut pe bloguri&forumuri si pe retelele sociale cu 1%, respectiv 16%. Topul lunar al celor mai vizibile branduri pe Facebook este realizat de fbMonitor, platforma de monitorizare si analiza a paginilor de Facebook lansata de TreeWorks, si acopera 24 [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi