Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

energie


Există în continuare multe segmente din industria alimentară în care topul principalilor jucători este format din afaceri de familie din România, deși companiile multinaționale au achiziționat în ultimii ani numeroase afaceri construite de antreprenori români din industria alimentară, fie pentru a-și consolida cota de piață, fie pentru a-și asigura o nouă piață de desfacere, nota într-o analiză Ziarul financiar. De aici, și concurența acerbă. Una dintre piețele care s-a consolidat cel mai rapid a fost aceea a berii, peste 85% din vânzări fiind împărțite în prezent între patru mari producători - Heineken România, InBev România, United Romanian Breweries Bereprod și Ursus Breweries. Aceștia au investit, din 2004 și până în prezent, peste un miliard de euro în modernizarea fabricilor și în creșterea capacităților de producție.


O zonă cu probleme o constituie aceea a materiei prime locale care continuă să fie insuficientă (cum este în cazul mezelurilor), prea scumpă sau de o calitate mai proastă decât cea realizată de țările vecine (cum este cazul industriei lactatelor), deși industria alimentară românească a beneficiat de numeroase investiții pentru modernizarea fabricilor. La acestea, se adaugă și provocarea modificării obiceiului de consum al populației, schimbat puternic odată cu dezvoltarea puternică a lanțurilor de supermarketuri și hipermarketuri, dar și a timpului tot mai scurt alocat preparării mâncărurilor. De aceea, românii achiziționează în prezent tot mai multe alimente și mâncăruri semipreparate. Acesta a fost motivul pentru care, în ultimii ani, producătorii de mezeluri, si nu numai, au investit în construcția unor astfel de fabrici. Foarte putini jucători din industria alimentară, care au intrat pe piața locală prin achiziții sau proiecte greenfield, au decis să își transfere capacitățile de producție din Vestul Europei, în Est. Din contră, după ce au achiziționat chiar și cinci producători locali, au trecut la consolidarea businessului și la închideri de fabrici, iar, odată cu resimțirea crizei economice, au mutat fabricile din România în țările vecine.


Toate acestea sunt date care indică, pentru moment, diminuarea investițiilor în construcțiile de noi capacități de producție în industria alimentară. Cu toate acestea, se observă o tendință de accelerare a construcțiilor din domeniul furnizării de energii neconveționale, semn că investitorii acordă o mult mai mare atenție diminuării costurilor de producție, începând cu principalul ”ingredient”: prețul energiei electrice.


  

Alte articole recomandate:

Grecii de la Olympus Diary construiesc la Hălchiu – Brașov o centrală pe biogaz. Potrivit avizului obținut de la Electrica Transilvania Sud, puterea instalată a acesteia urmează să fie de 1,5 MW. Investiția medie într-o astfel de centrală este de trei milioane de euro pentru un MWh, ceea ce înseamnă că grecii ar urma să investească în jur de 4,5 milioane de euro pentru realizarea acestei centrale. Un proiect asemănător mai avea în Brașov compania Carmolimp, [...]
Sistemele moderne de pardoseli pentru domeniile industriale au la bază tehnologii carepermit îmbinarea optimă dintre utilitate, condiții arhitecturale specifice, design și cerințele beneficiarilor. Sika a dezvoltat soluții pentru industria alimentară care respectă standardele și normele europene în domeniu, adaptate la cerințele proiectelor de pe piața autohtonă, prin suportul oferit de către consultanții săi tehnici. Sistemele de pardoseli speciale sunt necesare pentru spațiile [...]
  O mare parte a costurilor adiacente producției, dar care se regăsesc în prețul final al produsului, o reprezintă cheltuielile de funcționare în sine a fiecărei unități de producție. Printre acestea se numără și cele legate de manevrarea mărfurilor care, prin natura lucrurilor, utilizează mijloace de transport intrauzinal. La rândul lor, acestea pot fi: elevatoare, transportoare fixe sau mobile, electrocare, motocare, stivuitoare. O soluție pentru diminuarea acestor [...]
  Condiție esențială în industria alimentară, reducerea bacteriană și microbiologică se poate realiza și cu ajutorul utilizării pardoselilor performante. Soluții în acest sens propune Grup 4M, reprezentantă în România a concernului Grup 4 Europa. Dintre acestea, am selectat pentru ediția de față următoarele propuneri. FLOWCRETE FLOWSHIELD SL   Pardoseală epoxidică cu finisaj autonivelant, igienic. Se [...]
  În condiții de criză, diminuarea costurilor de producție este principala preocupare a tuturor managerilor din industria alimentară românească. O parte foarte însemnată a costurilor o reprezintă cele legate de energie. Majorarea permanentă a prețului la energia electrică și la gaze generează majorări de prețuri ale produsului final și, prin consecință, diminuarea consumului. De aceea, adoptarea unor soluții economice de aprovizionare cu energie sau chiar a soluțiilor [...]
O investiție în valoare de 20 de milioane de euro într-o fabrică de uleiuri comestibile și necomestibile la Galda de Jos în județul Alba este blocată din motive administrative. Proiectul de hotărâre pentru aprobarea construcției noii fabrici a fost atacat în contencios administrativ de către Instituția Prefectului, întrucât legea nu permite valorificarea terenurilor din pășuni, decât prin hotărâre de Guvern. Fabrica de uleiuri de la Galda [...]
(AutorȘ Maria Demetriad)  Ținând cont de complexitatea activităților care se desfășoară într-o unitate producătoare de alimente, dar, mai ales, luându-se în calcul normele foarte stricte de igienă și siguranță care trebuie respectate, la construcția unor astfel de unități trebuie să se aibă în vedere cerințe absolut obligatorii care trebuie satisfăcute încă din faza de proiect.   Amplasarea [...]
Horia Stoian: Programul de Reconversie Energetică stabilit la nivel național, în conformitate cu Programul European Energetic al Uniunii Europene, oferă Industriei alimentare românești posibilitatea de a eficientiza activitatea companiilor, de a diminua costurile de producție și, nu în ultimul rând, de a repartiza un capital sporit campaniilor de marketing și promovare a produselor. De asemenea, reconversia oferă companiilor un canal în plus prin care [...]

 

Living fresh
meatmilk
testo
infoALIMENT MAGAZIN