Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Afacerile din România ale retailerului german Lidl, care deține pe plan local o rețea de 170 de magazine, sunt susținute în proporție de 80% de mărcile proprii, declara Antoniu Radu, director financiar al companiei.


 Cota de piață a mărcilor private în prima jumătate a anului 2013 reprezintă 15% din piața locală de FMCG, dublu față de 2010.   Discounterii și hipermarketurile înregistrează cele mai mari vânzări de mărci private, iar categoriile cu cea mai bună dinamică sunt lactatele și dulciurile, arată cele mai recente date ale GfK România. În medie, prețurile mărcilor private sunt mai mici cu 20% față de produsele de brand. “Nu facem altceva decât să venim în sprijinul clienților și să le oferim posibilitatea de a achiziționa produse pe care, poate, altfel nu și le-ar permite. În prezent, aproximăm ponderea mărcilor proprii la 80% din totalul business-ului”, susține Antoniu Radu.


 Spre exemplu, pe partea de vinuri franțuzești Lidl colaborează cu câteva podgorii mici din Franța, la un preț mai mic în comparație cu marii producători de vinuri. Mărcile proprii prezente în lanțul Lidl sunt furnizate atât de producători români, cât și din import (preponderent țări ale Uniunii Europene). Furnizorii români sunt majoritari pe categoriile carne, ouă, ulei, în timp ce, pe categoriile lactate și mezeluri predomină produsele din import, arată datele Consiliului Concurenței. “Credem că piața mărcilor proprii, care în 2012 și 2013 a cunoscut un trend ascendent, va continua să se dezvolte și să devină o practică din ce în ce mai întâlnită în 2014.


În fond, aceasta este o practica win-win-win: producătorul căștigă accesul la multiple piețe de desfacere, clientul beneficiază de produse de calitate la prețuri accesibile, iar Lidl se bucura să aibă încrederea celor doi și are, la rândul său, încredere în calitatea produselor pe care le vinde, știind că este un sprijin pentru micii producători”, completează directorul financiar al Lidl.  


 Potrivit GfK, numărul de gospodării care au cumpărat cel puțin o dată o marcă privată din orice format de retail a atins potentialul maxim încă din 2011, mai mult de 9 din 10 gospodării din România achiziționând mărci private, iar ulterior s-a intrat într-o etapă de consolidare, în care cumpărătorii devin loiali mărcilor private. Categoriile cu cea mai mare cotă de piață în volum, erau la finele primului semestru batistele de hârtie (52%), șervețelele umede (64%), prosoape de hârtie (37%), uleiul pentru gătit (38%) și hârtia igienică (33%). De asemenea, produsele sub marcă proprie, care au înregistrat cele mai mari rate de creștere au fost cerealele pentru micul dejun, săpunul, brânza, iaurtul, ciocolata tablete și pralinele. Mai multe, pe www.wall-street.ro

Alte articole recomandate:

Prețul fructelor din Bulgaria ar putea crește în luna iulie cu până la 40% din cauza ploilor torențiale și a inundațiilor care au devastat țara în ultima perioadă, scrie agenția Novinite. De asemenea, și recoltele de cereale ale bulgarilor pot avea de suferit din cauza umidității ridicate și a indundațiilor. “Mi se pare firesc să-mi compensez pierderile majorând prețurile”, a spus un comerciant de fructe. Creșterea prețului cu 30% poate fi așteptată la [...]
Vânzările brute de alimente, băuturi și tutun, din luna aprilie, au crescut cu 10,6%, iar cele în funție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate s-au majorat cu 9,3% față de aceeași lună a anului trecut, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS). Comparativ cu luna martie a acestui an, vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun din luna aprilie au avut o majorare de 0,9% în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate. [...]
Livra de zahăr, care măsoară 454 de grame, a ajuns la un preț de 20,35 cenți pe 1 iunie, adică la maximul ultimilor doi ani, cotația fiind în creștere cu 38% de la începutul acestui an. Evoluția ascendentă vine după ce perioadele prelungite de secetă au lovit zonele principalilor producători. Cererea este prognozată să depășească producția în acest an, după ce supraproducția a caracterizat ultimii cinci ai pieței internaționale de zahăr. Zahărul este una dintre cele ma [...]
Potrivit unui comunicat de presă al INS, în luna noiembrie 2013, față de luna anterioară, prețurile mărfurilor alimentare au scăzut cu 0,2%, iar prețurile mărfurilor nealimentare și tarifele serviciilor au crescut cu 0,1% fiecare, potrivit INS. Cea mai mare scădere s-a înregistrat la fructe și conserve de legume, informează România liberă. Totodată ca urmare a ieftinirii alimentelor, rata anuală a inflației s-a plasat la 1,83%, a anunțat miercuri Institutul Național de [...]
 Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul, cu exceptia celui auto, a scazut in primele 11 luni ale anului trecut cu 0,1% fata de perioada similara din 2012, atat in serie bruta, cat si ajustata, ca urmare a reducerii vanzarilor de alimente, bauturi, tutun si carburanti, potrivit INS, citat de Mediafax. Astfel, in perioada ianuarie-noiembrie 2013, ca serie bruta, comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 4,1%, iar vanzarile de [...]
Indicele prețurilor produselor alimentare la nivel mondial, elaborat de Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), a scăzut în luna ianuarie 2015, continuând tendința descrescătoare care a început în luna aprilie 2014, pe fondul stocurilor abundente de produse alimentare existente la nivel global, arată datele publicate, joi, de FAO, transmite Reuters.             FAO dă lunar publicității [...]
"Circa 30% din unitatile avicole s-ar putea inchide in anul 2014 din cauza situatiei dificile cu care se confrunta sectorul in ultimii ani, iar ouale s-ar putea scumpi din cauza concurentei oualor poloneze care intra pe piata romaneasca la preturi cu 20% mai mici fata de cele ale produselor autohtone. Acest fapt i-a detrminat pe producatorii de oua sa sacrifice milioane de pasari, pentru ca inregistreaza pierderi foarte mari", a declarat pentru agro-consultanta. ro presedintele Uniu [...]
Brandul de batoane de ciocolată Rom produse la București de Kandia Dulce a fost anul trecut cel mai vândut ca număr de bucăți din acest segment, depășind brandul american Snickers, numărul unu mondial cu vânzări de peste 3 miliarde de dolari la nivel global, arată o analiză a ZF pe baza datelor din piață.  Rom a terminat anul trecut cu vânzări în volum de peste 30 de milioane de bucăți, cu o valoare estimată de ZF la peste 6-7 mil. euro, comparativ cu liderul la [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN