Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Afacerile din România ale retailerului german Lidl, care deține pe plan local o rețea de 170 de magazine, sunt susținute în proporție de 80% de mărcile proprii, declara Antoniu Radu, director financiar al companiei.


 Cota de piață a mărcilor private în prima jumătate a anului 2013 reprezintă 15% din piața locală de FMCG, dublu față de 2010.   Discounterii și hipermarketurile înregistrează cele mai mari vânzări de mărci private, iar categoriile cu cea mai bună dinamică sunt lactatele și dulciurile, arată cele mai recente date ale GfK România. În medie, prețurile mărcilor private sunt mai mici cu 20% față de produsele de brand. “Nu facem altceva decât să venim în sprijinul clienților și să le oferim posibilitatea de a achiziționa produse pe care, poate, altfel nu și le-ar permite. În prezent, aproximăm ponderea mărcilor proprii la 80% din totalul business-ului”, susține Antoniu Radu.


 Spre exemplu, pe partea de vinuri franțuzești Lidl colaborează cu câteva podgorii mici din Franța, la un preț mai mic în comparație cu marii producători de vinuri. Mărcile proprii prezente în lanțul Lidl sunt furnizate atât de producători români, cât și din import (preponderent țări ale Uniunii Europene). Furnizorii români sunt majoritari pe categoriile carne, ouă, ulei, în timp ce, pe categoriile lactate și mezeluri predomină produsele din import, arată datele Consiliului Concurenței. “Credem că piața mărcilor proprii, care în 2012 și 2013 a cunoscut un trend ascendent, va continua să se dezvolte și să devină o practică din ce în ce mai întâlnită în 2014.


În fond, aceasta este o practica win-win-win: producătorul căștigă accesul la multiple piețe de desfacere, clientul beneficiază de produse de calitate la prețuri accesibile, iar Lidl se bucura să aibă încrederea celor doi și are, la rândul său, încredere în calitatea produselor pe care le vinde, știind că este un sprijin pentru micii producători”, completează directorul financiar al Lidl.  


 Potrivit GfK, numărul de gospodării care au cumpărat cel puțin o dată o marcă privată din orice format de retail a atins potentialul maxim încă din 2011, mai mult de 9 din 10 gospodării din România achiziționând mărci private, iar ulterior s-a intrat într-o etapă de consolidare, în care cumpărătorii devin loiali mărcilor private. Categoriile cu cea mai mare cotă de piață în volum, erau la finele primului semestru batistele de hârtie (52%), șervețelele umede (64%), prosoape de hârtie (37%), uleiul pentru gătit (38%) și hârtia igienică (33%). De asemenea, produsele sub marcă proprie, care au înregistrat cele mai mari rate de creștere au fost cerealele pentru micul dejun, săpunul, brânza, iaurtul, ciocolata tablete și pralinele. Mai multe, pe www.wall-street.ro

Alte articole recomandate:

conflictului din Ucraina, în perspectiva reducerii ofertei de grâu și porumb din această țară, dar și ca urmare a unor posibile sancțiuni pentru Rusia, în condițiile în care atât Rusia cât și Ucraina sunt printre cei mai mari exportatori de grâu la nivel mondial, iar Ucraina e jucător de top și în privința porumbului, potrivit unei analize a XTB Brokers.  De altfel, prețul grâului a crescut cu 17,4% în perioada 1 ianuarie – [...]
(Agerpres) Industria avicolă românească se află “în suferință” din punct de vedere financiar, multe societăți fiind la ora actuală în insolvență, iar singurele soluții pentru redresarea sectorului ar fi reducerea evaziunii fiscale și a Taxei pe Valoare Adăugată (TVA), a declarat joi, pentru Agerpres, președintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van. “Industria avicolă nu și-a revenit după [...]
Prețul principalelor 15 ali­mente din coșul de consum rea­lizat de ZF a scăzut în ultima lună cu aproape 4% ca ur­mare a reducerilor și pro­mo­țiilor operate de producători și retaileri pentru a vinde stocurile deja create. Jucătorii din comerț și analiștii spun însă că această situație este temporară, dată de faptul că în primele luni din an consumul este redus. Mai mult, majorările viitoare de preț la energie și utilități urmează să ridice din no [...]
Românii plătesc pentru un litru de bere 1,58 de euro, prețul fiind mai mare decât cel plătit de consumatorii din regiune, respectiv de polonezi, cehi, unguri sau bulgari.   Astfel, românii plătesc cu 23% mai mult pe litrul de bere comparativ cu polonezii și cu aproape 50% mai mult decât bulgarii, potrivit calculelor ZF pe baza unui raport al Eurostat, care analizează prețurile produselor din toate statele UE. Potrivit acestui raport, România se află l [...]
Potrivit ultimului Raport al INSSE, în luna august, prețurile de consum au scăzut cu 0,2 %. Prețurile de consum, măsurate prin indicele prețurilor de consum (IPC), au fost mai mici cu 0,2% în luna august 2016,comparativ cu luna august 2015. [...]
Pentru tot anul 2012, piața berii din România ar putea să fie în ușoară creștere comparativ cu 2011, fapt care ar însemna că trendul descendent al consumului, înregistrat în 2009 și 2010 și continuat în primul trimestru din 2012, după ce 2011 s-a situat la aproximativ același nivel cu 2010, a fost în sfârșit întrerupt.   Creșterea, sub semnul întrebării   ”În ceea ce privește [...]
Șase produse alimentare au înregistrat scăderi vizibile de preț în perioada februarie-martie, creșteri importante fiind afișate la raft la spaghete și cartofii noi, arată indexul publicat săptămâna aceasta de Ziarul Financiar. Prețul la făina de Băneasa a scăzut cu 22,7% luna aceasta față de februarie, afișând cea mai semnificativă evoluție, urmat de costul merelor Golden (-19,5%) și puiul grill înghețat ambalat (-17,3%). În ultima lună prețul zahărului [...]
Un kilogram de carne de miel costă, în piețe, între 20 și 28 de lei, în timp ce în unele supermarketuri prețul ajunge chiar la 55 de lei. Cei care cumpără direct de la ciobani trebuie să plătească între 11 și 15 lei kilogramul pentru un miel viu, potrivit Mediafax. În majoritatea cazurilor, prețurile la carnea de miel sunt similare celor din 2013, la Arad, de exemplu, fiind chiar mai mici față de anul trecut. Sunt însă și orașe, precum [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN