Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Afacerile din România ale retailerului german Lidl, care deține pe plan local o rețea de 170 de magazine, sunt susținute în proporție de 80% de mărcile proprii, declara Antoniu Radu, director financiar al companiei.


 Cota de piață a mărcilor private în prima jumătate a anului 2013 reprezintă 15% din piața locală de FMCG, dublu față de 2010.   Discounterii și hipermarketurile înregistrează cele mai mari vânzări de mărci private, iar categoriile cu cea mai bună dinamică sunt lactatele și dulciurile, arată cele mai recente date ale GfK România. În medie, prețurile mărcilor private sunt mai mici cu 20% față de produsele de brand. “Nu facem altceva decât să venim în sprijinul clienților și să le oferim posibilitatea de a achiziționa produse pe care, poate, altfel nu și le-ar permite. În prezent, aproximăm ponderea mărcilor proprii la 80% din totalul business-ului”, susține Antoniu Radu.


 Spre exemplu, pe partea de vinuri franțuzești Lidl colaborează cu câteva podgorii mici din Franța, la un preț mai mic în comparație cu marii producători de vinuri. Mărcile proprii prezente în lanțul Lidl sunt furnizate atât de producători români, cât și din import (preponderent țări ale Uniunii Europene). Furnizorii români sunt majoritari pe categoriile carne, ouă, ulei, în timp ce, pe categoriile lactate și mezeluri predomină produsele din import, arată datele Consiliului Concurenței. “Credem că piața mărcilor proprii, care în 2012 și 2013 a cunoscut un trend ascendent, va continua să se dezvolte și să devină o practică din ce în ce mai întâlnită în 2014.


În fond, aceasta este o practica win-win-win: producătorul căștigă accesul la multiple piețe de desfacere, clientul beneficiază de produse de calitate la prețuri accesibile, iar Lidl se bucura să aibă încrederea celor doi și are, la rândul său, încredere în calitatea produselor pe care le vinde, știind că este un sprijin pentru micii producători”, completează directorul financiar al Lidl.  


 Potrivit GfK, numărul de gospodării care au cumpărat cel puțin o dată o marcă privată din orice format de retail a atins potentialul maxim încă din 2011, mai mult de 9 din 10 gospodării din România achiziționând mărci private, iar ulterior s-a intrat într-o etapă de consolidare, în care cumpărătorii devin loiali mărcilor private. Categoriile cu cea mai mare cotă de piață în volum, erau la finele primului semestru batistele de hârtie (52%), șervețelele umede (64%), prosoape de hârtie (37%), uleiul pentru gătit (38%) și hârtia igienică (33%). De asemenea, produsele sub marcă proprie, care au înregistrat cele mai mari rate de creștere au fost cerealele pentru micul dejun, săpunul, brânza, iaurtul, ciocolata tablete și pralinele. Mai multe, pe www.wall-street.ro

Alte articole recomandate:

Prețurile de consum au crescut nesemnificativ în martie 2014 față de luna anterioară, cu 0,03%, în timp ce, comparativ cu martie 2013, acestea au crescut cu 1,04%, potrivit datelor transmise de Institutul Național de Statistică (INS). „Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (aprilie 2013 — martie 2014) față de precedentele 12 luni (aprilie 2012 — martie 2013), determinată pe baza Indicelui Prețurilor de Consum este 2,8%, iar c [...]
 Primele căpșuni românești, roșii și extrem de aromate, s-au copt deja în nordul țării, așa că au ajuns în piețe mai devreme cu trei săptămâni. Prețul lor este însă pe măsură. Cei nerăbdători să guste din fructele zemoase trebuie să plătească pentru un kilogram, 20 de lei. Emilian Palincaș, din Halmeu, Satu Mare, speră că va da lovitura anul acesta. A plantat căpșuni și în solarii, și în câmp, iar acum este deja la piață. "Ieri s-au cules 60 [...]
Seceta din Spania, care a generat o creștere a importurilor de cereale, creează probleme și pentru una dintre cele mai căutate mărfuri de export, uleiul de măsline, producția scăzând și cu 40% în următorul sezon. Prețurile pentru uleiul de măsline extravirgin au crescut cu 10% luna trecută pe Bursa de Mărfuri din Spania, ieftinire care a afectat prețurile la nivel mondial în condițiile în care țara generează aproape jumătate din producția mondială. Pentru uleiul de [...]
În funcție de piața de unde vă aprovizionați pentru sărbătorile de iarnă, puteți plăti până la 20% mai mult pentru același coș de cumpărături.Economica Net a realizat un clasament al celor mai ieftine piețe din București, în funcție de prețul mediu la mai multe legume. Prețurile medii la principalele legume pot diferi mult de la o piață agroalimentară la alta, astfel că, pentru același coș de produse, puteți plăti cu până la 20% mai mult dacă mergeți în una din [...]
Cartofii s-au scumpit cu peste 10% în acest an, deși recolta a fost foarte bogată. Rata anuală a inflației a fost în noiembrie de 1,83%, în ușoară scădere de la 1,88% în luna octombrie, prețurile de consum rămânând relativ stabile comparativ cu luna precedentă, potrivit datelor Institutului Național de Statistică. Cele mai semnificative scumpiri la alimente s-au înregistrat în primele 11 luni ale anului la fasole boabe, cartofi și [...]
              Indicele prețurilor produselor alimentare la nivel mondial, elaborat de Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), a atins în luna martie 2014 cel mai ridicat nivel din ultimul an, din cauza condițiilor meteo nefavorabile dar și a tensiunilor geopolitice din regiunea Mării Negre, arată datele publicate, joi, de FAO, relatează Reuters.           FAO dă lunar [...]
Cea mai scumpa sampanie din lume a fost lansata recent la Paris, in cadrul unei festivitati demna de pretul acesteia, festivitate la care au participat persoane din protipendada Europei, bancheri vedete etc. Astfel, potrivit France Press, casa Alexander Amosu, renumita pentru delicatesele și prețurile deloc prietenoase cu portofelul, a anunțat lansarea celei mai scumpe șampanii din întreaga lume, în valoare de 1,4 milioane de euro.  Aceasta poartă numele de Taste of [...]
Prețul principalelor 15 alimente din coșul de consum a scăzut din toamnă până în prezent cu 2%, ca urmare a luptei tot mai acerbe dintre comercianții care încearcă astfel să atragă clienți noi în magazine. Zahărul s-a ieftinit cu aproape 10%, la fel și cotletul de porc, în timp ce prețul uleiului s-a redus cu aproape nouă procente, arată indexul alimentar ZF. Astfel, „războiul prețurilor“ dintre lanțurile internaționale se vede direct l [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN