Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Povestea celor dou familii de tineri care au lsat viața de la oraș pentru a se dedica unei ferme  din apropierea Capitalei a reușit s mai adune un succes. Pe pagina de Facebook a deja brandului ”Coșul de legume”, dețintorii micii afaceri din agribusiness au anunțat c au devenit furnizori pentru productorul de gustri sntoase – FruFru. Acesta din urm are mai multe puncte de vânzare în Capital, iar produsele sale ”fr bazaconii” pot fi gsite și în cafenelele din România ale celui mai cunoscut brand din domeniu – Starbucks.


”De anul acesta, produsele fr bazaconii de la FruFru vor fi fcute cu legume de la  Coșul cu legume! Iar produsele frufru pot fi cumparate de azi și în Starbucks”, au anunțat tinerii fermieri pe Facebook. În forma sa actual, Coșul de legume a pornit în anul 2011, cu Andrei și Alexandra Barbu care au vrut s își hrneasc fetița cu alimente sntoase. Și pentru c cererea era din ce în ce mai mare, la sfârșitul lui 2012, lui Andrei Barbu și soției sale Alexandra, li s-au alturat Matei și Sabina Dumitrescu, care au devenit asociați.


Cele dou familii cultiv o suprafaț de 16 hectare, însmânțat cu soiuri vechi de legume, fructe și plante aromatice. ”Avem convingerea c este important s avem produse lipsite de biostimulatori, pesticide și îngrșminte chimice, îns la fel de important este conținutul de vitamine, minerale și fitonutrienți”, se mai arat pe site-ul afacerii.


”Coșul de legume” s-a adaptat rapid pieței și nu s-a mulțumit ca iarna s fie un sezon mort pentru business. Așa c au inclus în oferta loc produse locale: zacusc, murturi, gemuri, pâine fcut în cas cu dovleac, nuc sau alune. Mai mult, în sezonul rece, afacerea a început s dea bucureștenilor oportunitatea de a cumpra pui de țar, crescuți la curte doar cu legume, lucern și cereale. ”Chiar dac este iarn, când în mod natural niciun fel de legum nu mai crește, încercm s v fim aproape și s v oferim produse cât mai sntoase: Pui crescut liber, brânz de bivoliț, murturi asortate, zacusc, gem de mere cu nuc, goji și merișor, peltea de gutui și multe altele”, și-au anunțat fermierii luna trecut toți clienții fideli, abonații ”Coșul cu legume”.


Tot în lunile reci, tinerii productori au participat și au organizat o serie de evenimente menite s promoveze principiile unei alimentații sntoase. Mai multe, pe www.agrointel.ro


 

Alte articole recomandate:

Madalina Nicoleta Stancu, 36 de ani, a infiintat in urma cu doi ani o plantatie de pruni, care ocupa o suprafata de sase hectare in comuna Leleasca, din judetul Olt, care, pe vremuri, era cel mai important exportator de prune din Europa. Investitia initiala s-a ridicat la 100.000 de lei, suma pe care pentru moment nu a recuperat-o in conditiile in care anul trecut a fost unul ploios. Productia de prune difera de la an la an, de exemplu anul trecut a fost un an ploios, fapt ce a determinat [...]
Laurul Arad, cel mai mare pro­ductor de siropuri, spe­r la un contract cu un mare retailer european care i-ar aduce prezena în 800 de magazine pen­tru a atenua din efectele insol­venei.  „Laurul este singurul brand pe care îl mai producem i este motorul fabricii. În prezent exporturile reprezint circa 2-3% din cifra de afaceri. Exportm în Belgia, Italia i Spania, acolo unde sunt comuniti mari de români“, a declara [...]
Presedintele Ligii Asociatiilor Producatorilor Agricoli din Romania  (LAPAR), Laurentiu Baciu, avertizeaza asupra unor eventuale tepe pe care si le pot lua consumatorii din Romania, cand aleg produse de tipul „eco”. Tendinta momentului este de a se consuma preponderent sau chiar exclusiv alimente „eco”, dar Baciu suspecteaza ca unii comercianti isi insala clientii.   „Am vazut cum pe unele magazine din Bucuresti scrie «Paine eco din grau» [...]
Retailerii care au avut creteri anul trecut i-au extins reeaua de magazine, îns valoarea medie a bonului pltit de clieni a sczut, a declarat la ZF Live Gabriel Pavel de la RBC, cea mai mare companie de instalat POS-uri în retail. „Dac facem comparaie magazin pe magazin, consumul nu crete, pentru c valoarea bonului a sczut în comparaie cu anul trecut. Retailerii care au beneficiat de creteri i-au extins reelele i automat i cantitatea de produse [...]
Ministerul Agriculturii i Dezvoltrii Rurale (MADR) a atestat pân în prezent 110 produse tradiionale, dar a respins alte 119 documentaii pentru c nu îndeplineau condiiile noii legislaii din domeniu, a declarat Viorel Morrescu, director general în MADR. “Avem 110 atestate acordate unui numr de 50 de productori tradiionali i înc 21 de dosare care sunt în lucru. Pe de alte parte, am respins alte 119 documentaii pentru c nu îndeplineau [...]
În numai câteva luni, un kilogram de lmâi a ajuns s coste mai mult de 15 lei. În spatele exploziei de preț se afl atât calamitți naturale, care au condus la scderea ofertei, dar și specula, au declarat specialiștii pentru EVZ.Dac la începutul anului, un kilogram de lmâi avea preul de 7-8 lei, situaia de la sfârșitul verii a adus un maxim istoric de preț în România. Un kilogram de citrice ajunge [...]
Prezenta si in acest an la BioFach, Asociatia Bioagricultoriloir din Romania, Bioterra, a reusit deja, inca din prima dimineata, sa deschida o noua linie externa de afaceri pentru una dintre companiile membre.   Astfel, dupa ce, prin serviciile de reprezentare pe care le asigura, multe dintre cele 650 de firme membre ale asociatiei condusa de domnul Albert Imre exporta deja produse agroalimentare ecologice in Germania, Italia si Austria, acum, una dintre ele va incepe discutiile cu [...]
Timișoreanul Ciprian Lopat (49 de ani) a ocupat poziții-cheie la câteva dintre cele mai mari companii din lume, iar în ultimii ani, de când petrece mai mult timp în România, s-a gândit s înceap o afacere nou, care pe care s o extind frumos și s o transforme într-un brand internațional. Așa s-a nscut, în decembrie anul trecut, conceptul Dor de verde – un business inteligent în agricultur, [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN