Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Uleiuri presate la rece. Ulei de floarea-soarelui. Ulei de rapiță. Ulei de nucă. Ulei de in. Ulei de cânepă. Ulei de  dovleac. Toate produse de o familie în localitatea Luna, la 45 de kilometri de Cluj-Napoca. Povestea micii afaceri de succes a fost povestită pentru Agrointeligența de către Felicia Tulai, tânăra care, alături de părinții săi, a creat brandul românesc ”Luna Solai”.


 


Când a simțit că vrea să facă o schimbare cu viața ei, să se apuce de un proiect al ei, Felicia Tulai realizase tot ceea ce își poate dori o tânără. Clujeanca era de șapte ani angajată a unei multinaționale, iar de trei ani se mutase la București și avansase la nivelul de middle-management, cu un salariu pe măsură. Când, în toamna lui 2011, și-a anunțat colegii și șeful că vrea să se întoarcă acasă, la Cluj-Napoca, pentru a începe un business de la zero, toată lumea a rămas mască.


 


”Nu aveam nici un motiv aparent care să mă facă să renunț la un venit sigur și o viață tihnită în București. Dar în mintea mea încolțise ideea, simțeam că mă plafonam, că intrasem într-o rutină. Nu aveam foarte clar în minte ideea uleiurilor când am anunțat că plec”, a povestit pentru Agrointeligența Felicia Tulai, care a dezvoltat brandul Luna Solai împreună cu părinții ei. De fapt, afacerea familiei a pornit tocmai de la o întrebare pe care colegii i-au pus-o la plecare: ”Și noi de unde mai cumpărăm ulei?”.


 


Părinții Feliciei aveau deja un mic business în comuna clujeană Luna, unde produceau ulei de floarea-soarelui. ”Ai mei și-au cumpărat o presă de ulei în 1998 – pe atunci costa cât o Dacie nou-nouță. Cum la noi în zonă se cultivă multă floarea-soarelui, afacerea lor consta în producerea uleiului pentru cei care își aduceau semințele. Cum colegii mei lăudau de fiecare dată uleiul de la Luna, m-am gândit imediat că familia mea ar putea produce suficient ca să vindem și pe piață”, explică Felicia.


 


Întoarsă la Cluj-Napoca în toamna lui 2011, Felicia a discutat cu părinții ei pornirea unei noi afaceri, iar primul pas a fost de a cumpăra 40 de tone de semințe de floarea-soarelui, suficient pentru producerea a circa 15.000 de litri de ulei. Au investit și într-o a doua presă de ulei, mai performantă. ”Țin minte că am cumpărat semințele în perioada de recoltare și prețul a fost de 1,2-1,4 lei pe kilogram. Nu era o cantitate foarte mare, dar cum nu mai aveam un salariu lunar, era suficient să începem afacerea și să am un venit. Am început apoi să mă documentez despre legislație și ce trebuie să fac pentru a aduce pe piață un produs nou”, povestește Felicia.


 


”Am decis ca în fiecare an să lansăm câte două sortimente noi de ulei presat la rece. Noi ne adresăm segmentului gourmet, pe de o parte, și segmentului de piață interesat de o alimentație sănătoasă, pe altă parte. Produsele noastre sunt neprocesate termic, astfel că proprietățile semințelor se păstrează și în ulei. Aflăm mereu de noi întrebuințări ale uleurilor noastre direct de la clienții foarte mulțumiți de calitatea lor, de puterile lor vindecătoare în diferite tratamente. În general, noi avem parteneriate individuale cu magazine naturiste și băcănii din țară – Cluj, Brașov, Timiș, Maramureș, Arad, București, și nu ne-am propus nicioadată ca țintă să intrăm în marile lanțuri de hypermarketuri. În curând, uleiurile Luna Solai vor ajunge și la Iași”, vorbește Felicia Tulai despre comercializarea uleiurilor presate la rece. Comenzile pot fi făcute și pe site-ul afacerii, dar doar dacă ele sunt mai mari, pentru că Luna Solai nu are încă un magazin online propriu-zis (mai multe pe www.agrointel.ro).

Alte articole recomandate:

Intersnack România, producă­torul brandului de snackuri Chio, vrea să extindă fabrica pe care o deține în județul Brașov, depunând în acest sens o solicitare pentru a lua avizul de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului – Brașov. Practic, Intersnack vrea să cons­truiască o hală nouă și un șopron, care să funcțio­neze ca atelier de între­ținere a utilajelor.   Reprezentanții com­paniei nu au făcut cunoscută valoarea [...]
BERD analizează acordarea unui împumut pe termen lung în valoare de până la 23 de milioane de euro companiei ETI European Food Industries, subsidiara din România a Eti Gida Sanayi ve Ticaret, din Turcia, pentru finanțarea construcției unei fabrici de produse de patiserie lângă Craiova, informeaza ZF. Costul total al proiectului este de 39 de milioane de euro. Conducerea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare urmează să discute aprobarea [...]
Trimisul special al AGERPRES, Cătălina Matei, transmite: Comisia Europeană a adoptat miercuri trei proiecte de lege privind clonarea animalelor și alimentele noi, care vor oferi securitate juridică în acest domeniu, două dintre acestea urmând să interzică utilizarea tehnicilor de clonare în Uniunea Europeană pentru animalele de fermă și importurile de clone ale acestor animale, a anunțat comisarul european responsabil cu sănătatea, Tonio Borg. Potriv [...]
Compania vâlceană Diana, unul dintre cei mai prestigioși procesatori de carne din România, va fi prezentă la Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2016, care își va desfășura cea de-a V-a ediție în zilele de 12 și 13 mai sun genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”.   Iată, însă, [...]
Interesul consumatorilor pentru produse naturale și sănătoase a crescut determinând creșterea consumului de sucuri de fructe și legume. La aceasta contribuie în mare măsură realizările din domeniul filtrării prin membrane, microfiltrarea și ultrafiltrarea, menite să înlocuiască filtrarea cu materiale filtrante care este costisitoare, nesănătoasă și poluantă. Pentru întârzierea colmatării membranei de ultrafiltrare, la obținerea sucurilor fără pulpă este benefică [...]
ALPMA anunță livrarea unei Linii de producere a branzei telemea, notează DairyIndustries. Linia dispune de vane deschise, cu o capacitate de 400 de litri. Capacitatea maximă de procesare este de 25.000 de litri.Echipamentul are următoarele caracteristici tehnice: -vane mobile dechise de 400 l cu harpe de taiere– jgheab de umplere coagul in forme bloc– forme bloc feta/telemea– inaltator forma bloc– rama de umplere coagul in forme bloc– masa de l [...]
Pentru orice procesator de carne, fabricarea cârnaților reprezintă una dintre activitățile cu pondere importantă. Începând cu producția industrială și terminând cu aceea artizanală, variantele tehnologice sunt multiple. Waltsonic anunță exportul câteva echipamente recomandate companiilor mici și mijlocii, a celor aflate la început de activitate, carmangeriilor, dar și secțiilor de producție de produse proaspete, [...]
Asociațiile de producători viticoli care au în proprietate și care exploatează minimum 100 de hectare de viță de vie nobilă ar putea primi de la statul român până la 80% din valoarea de investiție pentru înființarea și dezvoltarea combinatelor de vinificație. O propunere legislativă în acest sens a fost aprobată de Camera Deputaților din Comisia de agricultură cu o majoritate de 20 de voturi, iar inițiativa legislativă va ajunge în curând î [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi