Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Uleiuri presate la rece. Ulei de floarea-soarelui. Ulei de rapiță. Ulei de nucă. Ulei de in. Ulei de cânepă. Ulei de  dovleac. Toate produse de o familie în localitatea Luna, la 45 de kilometri de Cluj-Napoca. Povestea micii afaceri de succes a fost povestită pentru Agrointeligența de către Felicia Tulai, tânăra care, alături de părinții săi, a creat brandul românesc ”Luna Solai”.


 


Când a simțit că vrea să facă o schimbare cu viața ei, să se apuce de un proiect al ei, Felicia Tulai realizase tot ceea ce își poate dori o tânără. Clujeanca era de șapte ani angajată a unei multinaționale, iar de trei ani se mutase la București și avansase la nivelul de middle-management, cu un salariu pe măsură. Când, în toamna lui 2011, și-a anunțat colegii și șeful că vrea să se întoarcă acasă, la Cluj-Napoca, pentru a începe un business de la zero, toată lumea a rămas mască.


 


”Nu aveam nici un motiv aparent care să mă facă să renunț la un venit sigur și o viață tihnită în București. Dar în mintea mea încolțise ideea, simțeam că mă plafonam, că intrasem într-o rutină. Nu aveam foarte clar în minte ideea uleiurilor când am anunțat că plec”, a povestit pentru Agrointeligența Felicia Tulai, care a dezvoltat brandul Luna Solai împreună cu părinții ei. De fapt, afacerea familiei a pornit tocmai de la o întrebare pe care colegii i-au pus-o la plecare: ”Și noi de unde mai cumpărăm ulei?”.


 


Părinții Feliciei aveau deja un mic business în comuna clujeană Luna, unde produceau ulei de floarea-soarelui. ”Ai mei și-au cumpărat o presă de ulei în 1998 – pe atunci costa cât o Dacie nou-nouță. Cum la noi în zonă se cultivă multă floarea-soarelui, afacerea lor consta în producerea uleiului pentru cei care își aduceau semințele. Cum colegii mei lăudau de fiecare dată uleiul de la Luna, m-am gândit imediat că familia mea ar putea produce suficient ca să vindem și pe piață”, explică Felicia.


 


Întoarsă la Cluj-Napoca în toamna lui 2011, Felicia a discutat cu părinții ei pornirea unei noi afaceri, iar primul pas a fost de a cumpăra 40 de tone de semințe de floarea-soarelui, suficient pentru producerea a circa 15.000 de litri de ulei. Au investit și într-o a doua presă de ulei, mai performantă. ”Țin minte că am cumpărat semințele în perioada de recoltare și prețul a fost de 1,2-1,4 lei pe kilogram. Nu era o cantitate foarte mare, dar cum nu mai aveam un salariu lunar, era suficient să începem afacerea și să am un venit. Am început apoi să mă documentez despre legislație și ce trebuie să fac pentru a aduce pe piață un produs nou”, povestește Felicia.


 


”Am decis ca în fiecare an să lansăm câte două sortimente noi de ulei presat la rece. Noi ne adresăm segmentului gourmet, pe de o parte, și segmentului de piață interesat de o alimentație sănătoasă, pe altă parte. Produsele noastre sunt neprocesate termic, astfel că proprietățile semințelor se păstrează și în ulei. Aflăm mereu de noi întrebuințări ale uleurilor noastre direct de la clienții foarte mulțumiți de calitatea lor, de puterile lor vindecătoare în diferite tratamente. În general, noi avem parteneriate individuale cu magazine naturiste și băcănii din țară – Cluj, Brașov, Timiș, Maramureș, Arad, București, și nu ne-am propus nicioadată ca țintă să intrăm în marile lanțuri de hypermarketuri. În curând, uleiurile Luna Solai vor ajunge și la Iași”, vorbește Felicia Tulai despre comercializarea uleiurilor presate la rece. Comenzile pot fi făcute și pe site-ul afacerii, dar doar dacă ele sunt mai mari, pentru că Luna Solai nu are încă un magazin online propriu-zis (mai multe pe www.agrointel.ro).

Alte articole recomandate:

Compania Comagrimpex B&B va participa la Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2016, evenimentul urmând a se desfășura în zilele de 12 și 13 mai, sun titlul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, pe o piață aflată în dezechilibru.” La manifestare, compania va fi reprezentată de domnul George Badea. Administrator al grupului de firme Comagrimpex B&B, domnul [...]
Compania germană  a definitivat o tehnologie destinată produselor Clean label, în fapt, un instrument de referință pentru producția de făinuri și proteine din plante, denumită Ingredion Pulse. Vă prezentăm această tehnologie, utilizând datele furnizate de compania germană și publicate de FoodNavigator.   Calitatea de bază: 25 % proteină   Produsele care utilizează făinuri și proteine ”Pulse” pot fi formulate conform [...]
Pentru prima oară, companiile de procesare a laptelui pot utiliza tehnologia de decontaminare a ambalajelor PET destinate laptelui UHT. Tehnologia dezvoltată de Sidel reduce greutatea sticlelor cu 20% și, mai mult decât atât, reduce drastic eliberarea de compuși chimici prezenți în materialul în sine, din care este confecționată sticla.   Tema de cercetare a fost lansată în cadrul Sidel încă din 2009, unele variante fiind oferite [...]
Compania Seital a lansat în fabricație o nouă linie de separatoare de lapte prevăzute cu auto-curățare, anunță DairyIndustries. Gama de separatoare cu auto-curățare sunt recomandate separării laptelui, lichi/lichid, sau lichid/lichid/solid, utilizând un câmp periferic centrifugal de mare viteză. Recuperarea se efectuează în parametri de 0,5-500 microni, concomitent cu clarificarea componentelor separate. Laptele (lichidul) care urmează a fi separat [...]
Ca urmare a publicarii de catre revista Fabrica de Lapte a unor acuzatii lansate de Brandprivat.ro, la adresa companiei Lactag, acuzatii care vorbesc despre modul incorect in care firma argeseana ar informa consumatorii, am primit la redactie mai multe opinii care vin sa demonteze argumentele publicatiei citate. Iata una dintre reactii: ”Ca proprietar si conducator de societate comerciala care detine o ferma mare de vaci de lapte, ferma stabila si activa de multi ani in Romania, pot [...]
Producătorul de zahăr Agrana România (simbol bursier BETA), controlat de firma austriacă Agrana Zucker, își propune ca în cinci ani să revină la vânzări de un miliard de lei, însă cu profit, mizând pe potențialul de creștere a consumului pe plan intern și posibilitatea aprovizionării statelor vecine care nu au propriile fabrici de zahăr.   Compania deține brandul Mărgăritar și a încheiat anul trecut cu afaceri de 955 milioane de lei și pierderi [...]
Marile companii de vinuri din SUA lucrează doar cu soiuri fine de struguri, iar gustul este asigurat de faptul că nici un strugure necopt sau stricat nu are voie să ajungă în procesul de producție. De aceea, în Napa Valley, o sarcină importantă o aveau cei care selectau strugurii, oameni plătiți bine ca să nu dea greș. Până de curând, când viticultorii au investit într-un robot industrial acapabil să facă această muncă de [...]
Romaqua Group, cea mai mare companie românească din industria băuturilor, a terminat anul 2014 cu un profit net de 11,4 milioane de lei, de opt ori peste nivelul înre­gistrat în anul anterior, arată datele de la Registrul Comerțului.   Majorarea profitului net vine în condițiile în care cele mai importante două piețe pe care activează compania - băuturile nonalcoolice și berea - au avut un declin de 2-3%, respectiv 8,6% în volum anul [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN