Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Prețurile pentru uleiul de rapiță pe piața europeană au crescut la sfârșitul săptămânii trecute, pe seama devalorizării monedei europene în fața dolarului. Uleiul de rapiță a fost tranzacționat la prețuri cu patru euro mai mari de până la 697-698 de euro/tona față de joi. "Prețurile în această zi de tranzacționare au fost destul de volatile pe fondul lipsei de jucători din Asia, întrucât a fost a doua zi după Anul Nou Chinezesc", a declarat un broker.

Uleiul de rapiță era tranzacționat cu patru euro mai mult decât prețul de joi la 697-698 de euro pe tona. În ceea ce privește uleiul de floarea soarelui, era tranzacționat cu 895 de dolari tona pentru livrare în martie, la 912,5 dolari pentru livrare în aprilie-iunie și 920 de dolari pentru iulie-septembrie. 
Uleiul de palmier a fost vândut, în medie, cu 5 dolari pe tona mai scump din cauza lipsei de participanți pe piață de tranzacționare pe fondul vacanței de iarna din Asia. Nu au fost facute oferte.

Totuși, producția bună ar putea ajuta la reglarea preturilor pe piață. Producția globală de soia va totaliza 287,8 milioane tone, în creștere față de estimările din decembrie - 287,6 milioane tone, spun cei de la Oil World. Stocurile mondiale la sfârșitul sezonului 2013-2014 ar putea totaliza la rândul lor 79,2 milioane tone, în creștere cu 26 la sută față de anul anterior. Producția globală de rapiță ar putea totaliza 69,3 milioane tone, în creștere și ea cu 8,4 procente față de anul trecut.
 


Pe de alta parte, și producția mondială de floarea-soarelui urmează să crească până la un nivel de 41,6 milioane tone în sezonul agricol 2013-2014, cu 1,4 milioane tone mai mult decât estimările din decembrie și cu 17 la sută mai mari decât în sezonul anterior, spun cei de la Oil World. Producția combinată din Ucraina și Rusia - cei mai mari producători - ar putea sări cu 27 la sută peste producția din anul anterior, până la un total de 20,7 milioane tone, depășind recolta din Argentina cu 2,4 milioane tone, cel mai mic nivel înregistrat din 1987 încoace. 


Producția mondială de ulei de palmier ar putea totaliza 58,34 milioane tone în sezonul 2013-2014, care se termină pe 30 septembrie, subliniază specialiștii de la Oil World. Cu alte cuvinte, o producție mai mare cu 2,5 milioane tone decât cea de anul trecut. În Indonezia, cel mai mare producător de ulei de palmier din lume, cererea internă este din ce în ce mai mare pentru producția de biodiesel. Exporturile mondiale s-ar putea diminua pentru prima dată în 16 ani, scăzând cu 2,3 procente față de sezonul anterior, până la un total de 43,2 milioane tone, potrivit raportului. Mai multe, pe www.recolta.eu


 

Alte articole recomandate:

  Fundația Alexandrion organizează, pe 1 octombrie 2015, cea de-a doua ediție a Galei Premiilor Brâncoveanu, la Palatele Brâncovenești de la Mogoșoaia, acolo unde reprezentanți de marcă ai culturii române vor fi onorați și recompensați pentru contribuția pe care o au la dezvoltarea unor domenii importante, precum Literatură, Muzică, Arte Plastice, Teatru, Cinematografie, Istorie sau Arhitectură. Ca și anul trecut, nominalizările, selecția listei scurte și decizia asupra [...]
Zeci de mii de profesioniști și pasionați din sectorul de panificație, cofetărie și HoReCa se reunesc în perioada 19-21 martie 2015 la Centrul Expo President din Târgu Mureș. Timp de 3 zile vizitatorii vor experimenta ultimele tendințe și tehnologii din domeniu, la standurile celor 132 de expozanți din 24 de țări. Tot cu acest prilej, peste 200 de brutari, cofetari și bucătari talentați se întrec pentru premii precum [...]
România va avea începând din a doua jumătate a lui 2014 o expoziție permanentă la Beijing, cu produse autohtone, după ce Camera de Comerț și-a deschis și un birou de reprezentare în China. Districtul Chaoyang va fi locul în care va fi inaugurată expoziția, iar Consiliul de Export și al municipalității chineze va sprijini această inițiativă, în timp ce o parte din costurile aferente participării firmelor românești fiind suportate de la bugetul de [...]
Green Group, unul dintre cei mai importanti jucatori din domeniul reciclarii, in colaborare cu Carrefour Romania a inaugurat la Bucuresti doua statii inteligente de preluare a deseurilor direct de la consumatori, amplasate in parcarile Carrefour Baneasa si Carrefour Vitantis. Pana la inceputul anului 2015  containerele inteligente vor fi amplasate in fiecare oras in care exista hypermarketuri Carrefour. Bucurestenii vor putea aduce pentru reciclare peste 10 tipuri de deseuri: PET-uri, [...]
Sectorul producției de carne este primul care trebuie ajutat în cazul în care vorbim despre reducerea Taxei pe Valoare Adăugată /TVA/ și la alte categorii de produse, a declarat, vineri, vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, într-o conferință de specialitate."Primul ministru a dispus să facem o analiză la Ministerul Agriculturii, dar mai ales la Ministerul de Finanțe, vizavi de sectorul de carn [...]
Premierul Victor Ponta a declarat ieri seara, că ar prefera ca mai întâi să se reducă TVA la fructe, legume și carne,, dar aceste reduceri se vor putea negocia după ce vom avea încasările pe primul semestru de TVA la pâine. 'Dacă avem un ritm de creștere așa cum am avut în 2013, de 3,5% e sustenabilă propunerea privind reducerea TVA la 19%. Trebuie să mergem atât cât se poate tot spre zone țintite în care să reducem TVA, deocamdată în zon [...]
 Președintele interimar al ANPC, Marius Duncă, a anunțat că, în urma controlului de ieri, din magazinele din toată țara, au fost oprite definitiv de la vânzare 19 tone de carne și au fost date amenzi de peste 430.000 de lei, găsindu-se produse expirate, precum și etichetate necorespunzător. Duncă a precizat, astăzi, într-o conferință de presă, că au fost verificați 401 operatori economici, dintre care la 161 s-au constatat abateri. Cantitatea de carne controlată a fost de [...]
În perioada 15 august - 30 septembrie 2014, UNICEF și Carrefour desfășoară o campanie de strângere de fonduri pentru a sprijini copiii proveniți din medii defavorizate să meargă la școală. În toate cele 25 de hipermarketuri Carrefour din întreaga țară, clienții pot alege să adauge la bonul lor un leu la casa de marcat, ajutând astfel copiii să nu renunțe la școală. În România, sunt aproximativ 400.000 de copii [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN