Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 ♦ Nestle Romania este in continuare liderul incontestabil de pe piata dulciurilor din Romania, dupa 9 ani consecutivi in aceasta pozitie


♦ Cei doi competitori directi, Kandia si Heidi, au inregistrat in ultimii doi ani scaderi minore (1-2%) ale cifrei de afaceri


♦ Profitul tuturor celor 3 mari producatori de dulciuri din Romania a scazut dramatic (intre 24-48%) in 2018 fata de 2017


Traim intr-o societate dependenta, iar cea mai periculoasa, dar si cea mai dulce dintre toate este dependenta de dulciuri. Ciocolata este bineinteles pe primul loc in topul preferintelor consumatorilor urmate de toate celelalte produse delicioase din zahar. Conform unei statistici din 2018, citata de RisCoelvetienii sunt cei mai mari consumatori de ciocolata, avand un consum de 8.8 kilograme per locuitor. Romania nu se afla in primii 12 consumatori din lume, insa probabil acesta este unul din topurile la care nu ne dorim sa fim fruntasi.


 


Top 3 cei mai mari producatori de dulciuri din Romania



 



Chiar daca nu suntem printre cei mai mare consumatori de ciocolata ai lumii, in ultimii ani a crescut si la noi in tara consumul de dulciuri, iar acest lucru se vede din incasarile tot mai mari ale producatorilor de cacao, ciocolata si produse zaharoase din Romania.


Conform analizei Risco, Nestle Romania este liderul incontestabil al producatorilor de dulciuri de la noi din tara, cu o cifra de afaceri de 882.6 milioane de RON in 2018. Diferenta fata de ceilalti competitori este extrem de mare, ocupantul locului 2 in clasament, Kandia Dulce SA, inregistrand doar 138.4 milioane de RON. Heidi Chocolat SA completeaza podiumul cu o cifra de afaceri de 103 milioane de RON in 2018.


Diferenta se pastreaza si in privinta profitului, Nestle detasandu-se de restul grupului cu o valoare a profitului de 45.6 milioane de RON, de aproape 8 ori mai mare decat urmatorul clasat.



Nestle Romania SRL


 


In toata lumea, Nestle Romania are incasari care depasesc 1 miliard de dolari anual. In Romania, compania elvetiana se apropie cu pasi repezi de 1 miliard de RON incasari anuale.


 



 


Consumul de produse dulci a crescut in Romania in ultimii ani, acest lucru facilitand dezvoltarea companiei Nestle in tara noastra. Afacerile sale au crescut in ultimii patru ani, devenind unul din cei mai importanti jucatori din industria Food&Beverage de la noi din tara. Timp de 9 ani consecutivi, Nestle s-a mentinut lider pe piata dulciurilor din Romania, compania dovedindu-se net superioara fata de competitorii sai in ceea ce priveste cifra de afaceri si profitul.


In 2018 Nestle si-a mentinut pozitia fruntasa in top 3 producatori de dulciuri din Romania, fiind la o distanta considerabila fata de locul 2. Astfel, compania a incheiat anul 2018 cu o cifra de afaceri de 882.6 milioane de RON, cu 7.5% mai mare decat anul precedent.


Totusi, chiar daca incasarile au crescut, nu acelasi lucru se poate spune despre profitul companiei care a suferit o scadere semnificativa. Valoarea profitului in 2018 a fost de 45.6 milioane de RON, cu 48% mai mica fata de 2017.



Kandia Dulce SA


 


Compania romaneasca Kandia Dulce SA isi continua trendul descendent al incasarilor pe care l-a inregistrat in ultimii ani, din 2014 si pana in prezent, Kandia Dulce confruntandu-se in fiecare an cu o scadere a cifrei de afaceri. In 2018 valoarea cifrei de afaceri a ajuns la 138.4 milioane de RON, cu 2.9% mai mica fata de anul trecut.


 



 


 


In ceea ce priveste profitul companiei, acesta a fost fluctuant de-a lungul anilor, osciland de la valori negative la pozitive si de la cresteri la scaderi. 2018 a fost anul scaderilor, valoarea profitului inregistrat in acest an fiind de 6.7 milioane de RON, cu 24% mai mica fata de anul anterior.



Heidi Chocolat SA


 


Avand in vedere pasiunea elvetienilor pentru ciocolata, este usor de inteles prezenta unei alte companii elvetiene in topul celor mai mari producatori de dulciuri din Romania. Asadar, locul 3 in acest clasament este ocupat de elvetienii de la Heidi Chocolat.


 



 


Heidi este o ciocolata iubita de consumatorii romani, insa nu suficient cat sa asigure o crestere constanta a vanzarilor companiei. In ultimii doi ani, Heidi Chocolat SA a cunoscut scadere a cifrei de afaceri, in 2018 valoarea acesteia fiind de 103 milioane de RON, cu 1% mai mica fata de anul precedent.


Si profitul a avut de suferit in 2018, acesta inregistrand o scadere dramatica cu 34.8% fata de anul anterior, valoarea acestuia fiind de 3 milioane de RON.

Alte articole recomandate:

OMS și FAO au susținut documentul-cadru ICN2 care propune 60 de recomandări pentru îmbunătățirea sistemelor alimentare și de nutriție la nivel global, informeaza Food Navigator. Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO) și Organizația Mondială a Sănătății (OMS) au publicat un plan de 60 puncte, ca parte a unui "cadru de acțiune" în vederea îmbunătățirii sistemelor alimentare [...]
Dezvoltarea economică susținută din zona de Centru Vest a României impune prezența unor companii care să aducă garanții într-o lume a riscului. Bureau Veritas România, membră a Grupului Bureau Veritas, lider mondial în activități de testare, inspecție și certificare, deschide acum un nou birou, la Cluj-Napoca. Acesta este biroul operațional cu numărul cinci, după cele deschise în București, Galați, Constanța și Ploiești.   “Creșterea rapidă, în [...]
O nouă campanie lansată în nord-vestul Angliei a vizat producătorii de băuturi dulci susținând că incapacitatea lor de a informa publicul cu privire la prejudiciile sănătății cauzează efecte negative asupra sănătății copiilor și a tinerilor adulți, informează Food Navigator. Campania Give Up Loving Pop (Gulp) creată de Food Active, încearcă să schimbe atitudinile consumatorilor față de achiziționarea băuturilor dulci.   În timp ce [...]
Nanotehnologia are un potențial semnificativ de a influența domeniul prelucrării alimentelor. Industria alimentară a investit sume uriașe în cercetările în domeniul nanotehnologiei. Deocamdată, nanotehnologia se aplică în multe domenii de activitate, care nu sunt neapărat legate unele cu altele. Acest fapt a rezultat într-o lipsă a unei definiții unanim acceptate. Una dintre definiții este următoarea: “Nanotehnologia este știința, [...]
Răspunzând unei serii de întrebări, Iulia Popescu, specialist marketing al SC Diana SRL, a declarat pentru Revista Piața că, în 2014, ”continuarea reducerii TVA la produsele alimentare va adauga un nou element de atractivitate, cu consecinte poz-itive pentru activitatea magazinelor Diana. Magazinele Diana sunt furnizoare importante de produse si de preparate din carne. Principalele atribute ale acestora sunt prospetimea si calitatea garantate de noi, in numele [...]
Laurențiu Dimitriu (46 de ani), sales director în cadrul gigantului elvețian din piața de bunuri de larg consum Nestlé în România, afirmă că producătorii trebuie să mear­gă peste tot după consumator, acasă, în mașină, în metrou, în parc sau la cinema, de aceea trebuie să fie prezenți cu produse atât în comerțul modern, cât și în cel tradițional. „Consumatorul care dorește o înghetață, un baton de ciocolată sa [...]
Ioan Șerbănescu: În panificație, faza de prelucrare cuprinde o serie de operații tehnologice în urma cărora rezultă bucăți de aluat cu o anumită greutate și formă, corespunzând sortimentului fabricat. Operațiile tehnologice din cadrul fazei de prelucrare sunt: divizarea aluatului, prin împărțirea acestuia în bucăți cu greutate egală (prestabilită), operație urmată de modelarea aluatului (rotundă, alungită, împletită etc.) și dospirea finală, ultim [...]
O investiție în valoare de 20 de milioane de euro într-o fabrică de uleiuri comestibile și necomestibile la Galda de Jos în județul Alba este blocată din motive administrative. Proiectul de hotărâre pentru aprobarea construcției noii fabrici a fost atacat în contencios administrativ de către Instituția Prefectului, întrucât legea nu permite valorificarea terenurilor din pășuni, decât prin hotărâre de Guvern. Fabrica de uleiuri de la Galda [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN