Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 ♦ Nestle Romania este in continuare liderul incontestabil de pe piata dulciurilor din Romania, dupa 9 ani consecutivi in aceasta pozitie


♦ Cei doi competitori directi, Kandia si Heidi, au inregistrat in ultimii doi ani scaderi minore (1-2%) ale cifrei de afaceri


♦ Profitul tuturor celor 3 mari producatori de dulciuri din Romania a scazut dramatic (intre 24-48%) in 2018 fata de 2017


Traim intr-o societate dependenta, iar cea mai periculoasa, dar si cea mai dulce dintre toate este dependenta de dulciuri. Ciocolata este bineinteles pe primul loc in topul preferintelor consumatorilor urmate de toate celelalte produse delicioase din zahar. Conform unei statistici din 2018, citata de RisCoelvetienii sunt cei mai mari consumatori de ciocolata, avand un consum de 8.8 kilograme per locuitor. Romania nu se afla in primii 12 consumatori din lume, insa probabil acesta este unul din topurile la care nu ne dorim sa fim fruntasi.


 


Top 3 cei mai mari producatori de dulciuri din Romania



 



Chiar daca nu suntem printre cei mai mare consumatori de ciocolata ai lumii, in ultimii ani a crescut si la noi in tara consumul de dulciuri, iar acest lucru se vede din incasarile tot mai mari ale producatorilor de cacao, ciocolata si produse zaharoase din Romania.


Conform analizei Risco, Nestle Romania este liderul incontestabil al producatorilor de dulciuri de la noi din tara, cu o cifra de afaceri de 882.6 milioane de RON in 2018. Diferenta fata de ceilalti competitori este extrem de mare, ocupantul locului 2 in clasament, Kandia Dulce SA, inregistrand doar 138.4 milioane de RON. Heidi Chocolat SA completeaza podiumul cu o cifra de afaceri de 103 milioane de RON in 2018.


Diferenta se pastreaza si in privinta profitului, Nestle detasandu-se de restul grupului cu o valoare a profitului de 45.6 milioane de RON, de aproape 8 ori mai mare decat urmatorul clasat.



Nestle Romania SRL


 


In toata lumea, Nestle Romania are incasari care depasesc 1 miliard de dolari anual. In Romania, compania elvetiana se apropie cu pasi repezi de 1 miliard de RON incasari anuale.


 



 


Consumul de produse dulci a crescut in Romania in ultimii ani, acest lucru facilitand dezvoltarea companiei Nestle in tara noastra. Afacerile sale au crescut in ultimii patru ani, devenind unul din cei mai importanti jucatori din industria Food&Beverage de la noi din tara. Timp de 9 ani consecutivi, Nestle s-a mentinut lider pe piata dulciurilor din Romania, compania dovedindu-se net superioara fata de competitorii sai in ceea ce priveste cifra de afaceri si profitul.


In 2018 Nestle si-a mentinut pozitia fruntasa in top 3 producatori de dulciuri din Romania, fiind la o distanta considerabila fata de locul 2. Astfel, compania a incheiat anul 2018 cu o cifra de afaceri de 882.6 milioane de RON, cu 7.5% mai mare decat anul precedent.


Totusi, chiar daca incasarile au crescut, nu acelasi lucru se poate spune despre profitul companiei care a suferit o scadere semnificativa. Valoarea profitului in 2018 a fost de 45.6 milioane de RON, cu 48% mai mica fata de 2017.



Kandia Dulce SA


 


Compania romaneasca Kandia Dulce SA isi continua trendul descendent al incasarilor pe care l-a inregistrat in ultimii ani, din 2014 si pana in prezent, Kandia Dulce confruntandu-se in fiecare an cu o scadere a cifrei de afaceri. In 2018 valoarea cifrei de afaceri a ajuns la 138.4 milioane de RON, cu 2.9% mai mica fata de anul trecut.


 



 


 


In ceea ce priveste profitul companiei, acesta a fost fluctuant de-a lungul anilor, osciland de la valori negative la pozitive si de la cresteri la scaderi. 2018 a fost anul scaderilor, valoarea profitului inregistrat in acest an fiind de 6.7 milioane de RON, cu 24% mai mica fata de anul anterior.



Heidi Chocolat SA


 


Avand in vedere pasiunea elvetienilor pentru ciocolata, este usor de inteles prezenta unei alte companii elvetiene in topul celor mai mari producatori de dulciuri din Romania. Asadar, locul 3 in acest clasament este ocupat de elvetienii de la Heidi Chocolat.


 



 


Heidi este o ciocolata iubita de consumatorii romani, insa nu suficient cat sa asigure o crestere constanta a vanzarilor companiei. In ultimii doi ani, Heidi Chocolat SA a cunoscut scadere a cifrei de afaceri, in 2018 valoarea acesteia fiind de 103 milioane de RON, cu 1% mai mica fata de anul precedent.


Si profitul a avut de suferit in 2018, acesta inregistrand o scadere dramatica cu 34.8% fata de anul anterior, valoarea acestuia fiind de 3 milioane de RON.

Alte articole recomandate:

Cei peste 1.300 de angajați ai celor mai mari patru multinaționale din industria locală a dulciurilor Nestlé, Mon­delez, Ferrero și Mars au un salariu mediu brut lunar de cel puțin 1.000 de euro, arată o analiză a ZF pe baza bugetelor de salarii și indemnizații declarate de cele patru companii. Cel mai mare salariu mediu brut lunar se înregistrează în cadrul Mondelez România, importatorul Poiana și Milka și ajungea în prima parte a acestui an la 7.293 de lei [...]
In ultima luna, Kaufland a fost vizitat de 62% dintre romanii din mediul urban, Lidl de 55% dintre acestia, iar Carrefour de un procent de 37%. Raportandu-ne la magazinele catre care s-au orientat pentru cumparaturile generale necesare in gospodarie, romanii opteaza pentru aceleasi trei magazine: Kaufland (28%), Lidl (18%) si Carrefour (13%). “Conform studiului cantitativ Retail Meter, in cosul de cumparaturi sunt intalnite cel mai frecvent fructele si legumele (63%), painea (63%) si [...]
Directorul general al Asociației Berarii României, Constantin Bratu, a fost desemnat, la începutul lunii mai, președinte al companiei Eco-Rom Ambalaje, cea mai importantă organizație de preluare a obligației de reciclare și valorificare a deșeurilor de ambalaje, de la agenții economici. Din 2005, Constantin Bratu este directorul general al Asociației Berarii României. Totodată, acesta face parte din Consiliul Director al Federației Romalimenta, Consiliul Român pentr [...]
Procedura de implementare a Programului ”Comert 2016” lansată în acest an, prevede că firmele mici și mijlocii din România, cu cel puțin 2 ani vechime, pot obține de la stat finanțări nerambursabile de până la 30.000 de euro. Schema de ajutor de minimis gestionată de Direcția Politici Antreprenoriale a Ministerului Economiei, urmărește să sprijine operatorii economici, societățile  și cooperativele, [...]
Bureau Veritas, liderul mondial in servicii de certificare, a demarat un parteneriat de succes cu Velpitar, cea mai mare companie de panificatie din Romania. Certificarea IFS la nivel inalt, obtinuta in urma auditului Bureau Veritas, este o dovada clara a angajamentului Velpitar fata de setul de cerinte necesare pentru a indeplini standardele de siguranta alimentara si a dorintei de imbunatatire continua pentru satisfactia clientului final. Redam mai jos comunicatul Velpitar.   Vel [...]
Prezentă la a 19-a ediție a INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, în cadrul secțiunii produselor bio, Ferma Heroiu, producător de suc natural de mere și-a prezentat noile ambalaje de 0,3l, 1l și 2l.   ”Anul acesta am venit cu sucuri în ambalaje noi cu capacitatea de 0,3l, 1l și 2l. Până acum sucurile noastre erau comercializate doar în ambalaje de 3l și [...]
Producătoul belgian de ambalaje din carton VPK Packaging, care deține pe piața locală două fabrici la Salonta, județul Bihor, a avut în primele nouă luni o cifră de afaceri de 15,5 mil. euro, în creștere cu 19% față de aceeași perioadă a anului trecut. Până la finalul acestui an, compania așteaptă afaceri totale de 21 de milioane de euro, mai mult cu 17% față de anul trecut, notează Ziarul financiar.   „Evoluția pozitivă a afacerilor în primele nouă luni din [...]
Așa cum era de lesne de prevăzut, impactul introducerii TVA redusa la alimente de 9% de la 1 iunie a fost unul pozitiv, cu un plus de 400 milioane de lei la bugetul statului, în ciuda faptului că Guvernul se aștepta la un impact negativ pe prima luna de aplicare de 500 milioane lei. Recunoașterea oficială a acestei realități a fost declarată  de  ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, potrivit Mediafax. "Impactul prognozat pe iunie al introducerii cotei [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN