Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 ♦ Nestle Romania este in continuare liderul incontestabil de pe piata dulciurilor din Romania, dupa 9 ani consecutivi in aceasta pozitie


♦ Cei doi competitori directi, Kandia si Heidi, au inregistrat in ultimii doi ani scaderi minore (1-2%) ale cifrei de afaceri


♦ Profitul tuturor celor 3 mari producatori de dulciuri din Romania a scazut dramatic (intre 24-48%) in 2018 fata de 2017


Traim intr-o societate dependenta, iar cea mai periculoasa, dar si cea mai dulce dintre toate este dependenta de dulciuri. Ciocolata este bineinteles pe primul loc in topul preferintelor consumatorilor urmate de toate celelalte produse delicioase din zahar. Conform unei statistici din 2018, citata de RisCoelvetienii sunt cei mai mari consumatori de ciocolata, avand un consum de 8.8 kilograme per locuitor. Romania nu se afla in primii 12 consumatori din lume, insa probabil acesta este unul din topurile la care nu ne dorim sa fim fruntasi.


 


Top 3 cei mai mari producatori de dulciuri din Romania



 



Chiar daca nu suntem printre cei mai mare consumatori de ciocolata ai lumii, in ultimii ani a crescut si la noi in tara consumul de dulciuri, iar acest lucru se vede din incasarile tot mai mari ale producatorilor de cacao, ciocolata si produse zaharoase din Romania.


Conform analizei Risco, Nestle Romania este liderul incontestabil al producatorilor de dulciuri de la noi din tara, cu o cifra de afaceri de 882.6 milioane de RON in 2018. Diferenta fata de ceilalti competitori este extrem de mare, ocupantul locului 2 in clasament, Kandia Dulce SA, inregistrand doar 138.4 milioane de RON. Heidi Chocolat SA completeaza podiumul cu o cifra de afaceri de 103 milioane de RON in 2018.


Diferenta se pastreaza si in privinta profitului, Nestle detasandu-se de restul grupului cu o valoare a profitului de 45.6 milioane de RON, de aproape 8 ori mai mare decat urmatorul clasat.



Nestle Romania SRL


 


In toata lumea, Nestle Romania are incasari care depasesc 1 miliard de dolari anual. In Romania, compania elvetiana se apropie cu pasi repezi de 1 miliard de RON incasari anuale.


 



 


Consumul de produse dulci a crescut in Romania in ultimii ani, acest lucru facilitand dezvoltarea companiei Nestle in tara noastra. Afacerile sale au crescut in ultimii patru ani, devenind unul din cei mai importanti jucatori din industria Food&Beverage de la noi din tara. Timp de 9 ani consecutivi, Nestle s-a mentinut lider pe piata dulciurilor din Romania, compania dovedindu-se net superioara fata de competitorii sai in ceea ce priveste cifra de afaceri si profitul.


In 2018 Nestle si-a mentinut pozitia fruntasa in top 3 producatori de dulciuri din Romania, fiind la o distanta considerabila fata de locul 2. Astfel, compania a incheiat anul 2018 cu o cifra de afaceri de 882.6 milioane de RON, cu 7.5% mai mare decat anul precedent.


Totusi, chiar daca incasarile au crescut, nu acelasi lucru se poate spune despre profitul companiei care a suferit o scadere semnificativa. Valoarea profitului in 2018 a fost de 45.6 milioane de RON, cu 48% mai mica fata de 2017.



Kandia Dulce SA


 


Compania romaneasca Kandia Dulce SA isi continua trendul descendent al incasarilor pe care l-a inregistrat in ultimii ani, din 2014 si pana in prezent, Kandia Dulce confruntandu-se in fiecare an cu o scadere a cifrei de afaceri. In 2018 valoarea cifrei de afaceri a ajuns la 138.4 milioane de RON, cu 2.9% mai mica fata de anul trecut.


 



 


 


In ceea ce priveste profitul companiei, acesta a fost fluctuant de-a lungul anilor, osciland de la valori negative la pozitive si de la cresteri la scaderi. 2018 a fost anul scaderilor, valoarea profitului inregistrat in acest an fiind de 6.7 milioane de RON, cu 24% mai mica fata de anul anterior.



Heidi Chocolat SA


 


Avand in vedere pasiunea elvetienilor pentru ciocolata, este usor de inteles prezenta unei alte companii elvetiene in topul celor mai mari producatori de dulciuri din Romania. Asadar, locul 3 in acest clasament este ocupat de elvetienii de la Heidi Chocolat.


 



 


Heidi este o ciocolata iubita de consumatorii romani, insa nu suficient cat sa asigure o crestere constanta a vanzarilor companiei. In ultimii doi ani, Heidi Chocolat SA a cunoscut scadere a cifrei de afaceri, in 2018 valoarea acesteia fiind de 103 milioane de RON, cu 1% mai mica fata de anul precedent.


Si profitul a avut de suferit in 2018, acesta inregistrand o scadere dramatica cu 34.8% fata de anul anterior, valoarea acestuia fiind de 3 milioane de RON.

Alte articole recomandate:

O nouă campanie lansată în nord-vestul Angliei a vizat producătorii de băuturi dulci susținând că incapacitatea lor de a informa publicul cu privire la prejudiciile sănătății cauzează efecte negative asupra sănătății copiilor și a tinerilor adulți, informează Food Navigator. Campania Give Up Loving Pop (Gulp) creată de Food Active, încearcă să schimbe atitudinile consumatorilor față de achiziționarea băuturilor dulci.   În timp ce [...]
  Bursa de pește de la Tulcea va deveni realitate la jumătatea anului viitor. La opt ani de la anunțarea proiectului, au fost demarate lucrările la Bursa de pește din Tulcea. Potrivit contractului și autorităților tulcene, lucrările vor fi finalizate la începutul lunii iulie 2015. „Mai sunt niște chestiuni de aranjament cu șantierul naval (situat în vecinătatea amplasamentului pe care se va realiza proiectul, n.r.), dar asta nu afectează cu nimic buna desfășurare a [...]
    In cadrul Indagra, expoziție ce se va desfășura în perioada 28 Ocombrie – 1 Noiembrie la Romexpo, vizitatorii sunt așteptați la standul 34, pavilionul C2. Societatea Aqua D&P Technologies prezintă soluții pentru tratarea și epurarea apelor uzate. Inginerii Aqua D&P și partenerii săi vă stau la dispoziție pentru găsirea unei soluții optime pentru aplicația dumneavoastră. Indiferent că dețineți o [...]
Fondurile europene și naționale disponibile, în 2015, pentru investiții în procesarea și marketingul produselor din sectorul pomicol depășesc 8,8 milioane de euro, iar alocările totale prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014 -2020 pentru întreaga perioada de programare se ridică la 35,2 de milioane de euro, potrivit datelor publicate pe site-ului Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Sumele sunt disponibile pe submăsura 4.2a [...]
Țara noastră a exportat produse agroalimentare în valoare totală de 4.091,9 milioane euro în primele zece luni ale anului 2013, cu 808,5 milioane de euro (24,6%) mai mult față de perioada corespunzătoare din 2012, anunță un comunicat al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) publicat astăzi pe site-ul instituției. În aceeași perioadă de referință, importurile au atins nivelul de 3.909,9 milioane de euro, cu 2,5% mai mari decât în 2012. În [...]
În cadrul programului primei zile a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2016, care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, va fi organizat Workshop-ul cu titlul ”Industria lactatelor, sub imperativul investițiilor în tehnologie”.    Astfel, în intervalul orar 11-14, participanții vor avea ocazia să ia contact cu cele mai noi informații tehnice și [...]
Unilever, unul dintre cei mai mari producători de alimente, produse de îngrijire personală și îngrijire a locuinței din lume, va transforma mâncarea expirată în energie verde. Procesarea se face la fabrica de biogaz din Prahova a grupului Genesis Biopartner. Unilever, unul dintre cei mai mari producători de alimente la nivel mondial, va livra deșeurile provenite din alimentele expirate de la depozitul Unilever din Ariceștii Rahtivani [...]
(Comunicat) În data de 21 februarie 2018, USH Pro Business a organizat evenimentul ” Potențialul pieței irlandeze pentru exportatorii vinurilor românești”, eveniment la care au participat atât producători de vinuri cât și specialiști în domeniul vie – vin. În cadrul seminarului s-a discutat despre atractivitatea pieței irlandeze în contextul Brexit-ului precum și despre oportunitățile de export [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN