Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Mancam pentru a trai sau traim pentru a manca, se întreabă specialiștii de la RisCo, aceia care au realizat această analiză ? Aceasta era intrebarea existentiala de acum cateva decenii. In secolul nostru s-au schimbat putin lucrurile, iar intrebarea care se preteaza acum este: traim bine sau ne imbolnavim cu totul daca mancam?


Era o vreme cand mamele isi faceau timp sa gateasca acasa, insa acum, procentul femeilor care isi petrec timpul gatind in bucatarie s-a redus considerabil. Si cine ar putea sa le condamne pentru asta? Cu atatea restaurante si optiuni disponibile pe piata in momentul actual este mult mai usor sa comanzi o mancare gata preparata decat sa pierzi o perioada considerabila de timp cu gatitul. In ziua de azi, timpul este atat de scurt, incat devine din ce in ce mai greu sa-l impartim intre toate activitatile pe care le avem de facut.


Norocul nostru ca exista o multime de restaurante fast-food extrem de doritoare sa ne serveasca! E atat de simplu sa comanzi, e atat de placut sa fii servit, iar mancarea este atat de delicioasa incat nu poti rezista ofertelor gastronomice puse la dispozitia noastra. Nu mai conteaza cat de mult zahar este adaugat in mancaruri, nu mai conteaza ca legumele sunt modificate genetic, ca nutrientii lipsesc cu desavarsire, iar carnea este injectata cu hormoni de crestere. Gustul delicios si viteza de servire, combinate cu o publicitate excesiva (si creativa, sa recunoastem) sunt principalele atuuri ale restaurantelor fast-food! Prin urmare, castigurile acestor lanturi de fast-food sunt incredibil de mari si sunt in continua crestere.


 


Top 3 lanturi de fast-food din Romania


 


Iata cum aratau in 2018 incasarile si profiturile celor mai mari trei lanturi de restaurante de fast-food din Romania:


PREMIER RESTAURANTS ROMANIA SRL (McDonald’s)


McDonald’s isi pastreaza pozitia de lider in clasamentul celor mai mari lanturi de restaurante fast-food, cu cele mai mari cifre ale incasarilor si profiturilor realizate in 2018. Timp de 7 ani de zile, gigantul american a reusit sa-si pastreze trendul ascendent al cifrei de afaceri in Romania si continua sa creasca de la an la an.


Cu 72 de restaurante deschise in toata tara, McDonald’s este astazi cel mai indragit restaurant de fast-food din Romania. Compania depune un efort considerabil pentru a oferi servicii de inalta calitate clientilor sai, venind in fiecare an in intampinarea acestora cu cele mai noi tehnologii care sa le asigure o experienta placuta. Bazate pe sistemul Experience of the Future (EOTF), kiosk-urile digitale instalate pentru plasarea comenzilor in restaurantele McDonald’s asigura o fluidizare a procesului de comanda (aspect favorabil clientilor), dar ajuta totodata si la cresterea vanzarilor (aspect favorabil companiei).


Investitiile facute de companie in modernizarea restaurantelor McDonald’s au dat roade foarte repede, reflectandu-se astfel in cresterea incasarilor companiei din ultimii ani. Prin urmare, in 2018 cifra de afaceri a inregistrat o crestere de 13.2 % fata de anul precedent, ajungand la fabuloasa suma de 765.8 milioane de RON.


In ceea ce priveste profitul, lucrurile stau cum nu se poate mai bine pentru companie, acesta ajungand in 2018 la valoarea de 88.2 milioane de RON, cu 11.22% mai mare fata de anul anterior.


US FOOD NETWORK SA (KFC)


KFC, al doilea cel mai mare restaurant fast-food din Romania vine si el puternic din urma, insa mai are destul de mult pana sa-l ajunga pe liderul incontestabil al clasamentului.


Cunoscut in intreaga lume pentru deliciosul pui prajit, KFC incearca sa-si varieze meniul, introducand noutati in fiecare sezon. Noul venit in oferta KFC este crocantul Crispy Hot Dog care seamana surprinzator de bine cu verisorul sau de la Taco Bell. Dar secretul succesului celor de la KFC nu sta doar in oferta variata, ci si in investitiile masive in campanii de marketing. Acestea implica participarea la evenimente extrem de populare precum festivalul Untold, dar si dezvoltarea de proiecte sociale, menite sa intareasca brand-ul american.


Ca si in cazul competitorului sau direct, investitiile au dat roade si pentru KFC, cifra de afaceri a companiei fiind in continua crestere. In 2018, US Food Network a obtinut o cifra de afaceri de 581.3 milioane de RON, cu 21.8% mai mare fata de in anul precedent.


In schimb, profitul a inregistrat o scadere semnificativa, astfel ca in 2018 valoarea profitului a fost cu aproximativ 18% mai mica fata de cea inregistrata in anul anterior. In valori absolute, profitul inregistrat in 2018 a fost de 50.4 milioane de RON.


AMERICAN RESTAURANT SYSTEM S.A. (Pizza Hut)


Romanilor le place pizza, insa cu toate acestea incasarile americanilor de la Pizza Hut au avut de suferit in ultimii ani. Concurenta in acest sector este extrem de mare, pizza fiind un produs existent in mai toate restaurantele, pub-urile si terasele de la noi din tara. Chiar si asa, Pizza Hut ramane unul dintre cele mai cunoscute restaurante din Romania, serviciul sau de livrare la domiciliu crescand popularitatea brandului in ultimii ani.


In ceea ce priveste cifra de afaceri, dupa o scadere semnificativa a valorii in 2017, compania a reusit sa se redreseze in urmatorul si a inregistrat din nou o crestere. Prin urmare, in 2018 cifra de afaceri a companiei care reprezinta Pizza Hut in Romania a fost de 122.8 milioane de RON, cu 9.6% mai mare fata de anul precedent.


Totusi, in ceea ce priveste profitabilitatea, compania mai are de lucrat pentru a fi din nou pe plus. In 2018, American Restaurant System a inregistrat pierderi pentru al doilea an consecutiv, dar anul aceasta pierderea a fost mai mare fata de anul precedent, si anume valoarea negativa de 8.4 milioane de RON.


Conform tendintelor actuale, mancarea sanatoasa nu pare a fi una din prioritatile romanilor in momentul de fata. Probabil este nevoie de timp si de mai multe statistici ingrijoratoare in ceea ce priveste sanatatea pentru a stopa sau cel putin stagna trendul crescator pe care-l inregistreaza restaurantele de tip fast-food in Romania.


RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet - Selectii Liste si Firme.

Alte articole recomandate:

Sancțiunile rusești asupra produselor alimentare ce provin din Republica Moldova i-a determinat pe producătorii de profil din această țară să se orienteze rapid spre căutarea de piețe externe din alte colțuri ale lumii, vizată fiind și piața românească. La Expoziția internațională INDAGRA 2014, desfășurată în perioada 29 octombrie -2 noiembrie 2014, la București, au participat cu un stand colectiv un grup de 17 [...]
Prezenta si in acest an la BioFach, Asociatia Bioagricultoriloir din Romania, Bioterra, a reusit deja, inca din prima dimineata, sa deschida o noua linie externa de afaceri pentru una dintre companiile membre.   Astfel, dupa ce, prin serviciile de reprezentare pe care le asigura, multe dintre cele 650 de firme membre ale asociatiei condusa de domnul Albert Imre exporta deja produse agroalimentare ecologice in Germania, Italia si Austria, acum, una dintre ele va incepe discutiile cu [...]
(Comunicat) AGRICOLA, unul dintre cei mai importanți producători de carne de pasăre din România, anunță lansarea pe piața locală a unei game inovatoare de produs: Ușor de Gătit, creată special pentru femeile care, indiferent de vârstă, trăiesc mereu în actualitate, sunt preocupate de timpul lor și inventive. „LA AGRICOLA am vrut întotdeauna să oferim consumatorilor noutate și diversitate pentru ca aceștia să gătească mai ușor, cu [...]
Cei mai importanti trei indicatori pentru factorii care definesc succesul pe piata locala in 2014 raman: rezultatele financiare - 96% (93% in 2013), satisfactia clientilor - 78% (77% in 2013) si cota de piata - 63% (64% in 2013), potrivit celui mai recent studiu "O noua viziune a cresterii" realizat de Ernst&Young Romania ce analizeaza perceptia acestora in privinta perspectivelor mediului de afaceri din Romania in 2014. Datele arata ca 39% dintre liderii de business mentioneaz [...]
Andrei Iușut, antreprenorul de 33 de ani care deține grupul de restau­rante Divan și agenția de turism AA Travel, spune că în termen de cinci ani ar putea deschide circa 20 de shaor­merii Divan Express, primul pariu cu acest segment fiind făcut anul trecut prin investiția într-o unitate în Piața Romană. Într-un an de funcțio­nare, Divan Express-ul din Romană a înregistrat afaceri de circa un milion de euro astfel că antreprenorul a decis să schimbe și [...]
  Primul studiu QUDAL – QUality meDAL in Romania arata ca, in mintea consumatorilor romani, Borsec este apa minerala carbogazoasa nr.1 in ceea ce priveste calitatea, informeaza Magazinul Progresiv. Datorita acestui rezultat, brandul detinut de Romaqua Group are dreptul de a purta statusul QUDAL – No.1 in calitate si medalia de aur QUDAL -TOP QUality meDAL cu maximum cinci stele pentru calitate in categoria apa minerala carbogazoasa. Acesta este primul studiu QUDAL realizat [...]
În perioada 1-3 mai 2017 Comisarul Phill Hogan va efectua o vizită în Canada însoțit de o delegație de înalți reprezentanți ai companiilor europene / organizațiilor de producători din sectorul agroalimentar. Călătoria va îmbina reuniunile oficiale ale Comisarului Phill Hogan cu activități de promovare la care va participa delegația de oameni de afaceri, cum ar fi seminarii, întâlniri B2B și alte eveniment [...]
Fondurile europene și naționale disponibile, în 2015, pentru investiții în procesarea și marketingul produselor din sectorul pomicol depășesc 8,8 milioane de euro, iar alocările totale prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014 -2020 pentru întreaga perioada de programare se ridică la 35,2 de milioane de euro, potrivit datelor publicate pe site-ului Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Sumele sunt disponibile pe submăsura 4.2a [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN