Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Mancam pentru a trai sau traim pentru a manca, se întreabă specialiștii de la RisCo, aceia care au realizat această analiză ? Aceasta era intrebarea existentiala de acum cateva decenii. In secolul nostru s-au schimbat putin lucrurile, iar intrebarea care se preteaza acum este: traim bine sau ne imbolnavim cu totul daca mancam?


Era o vreme cand mamele isi faceau timp sa gateasca acasa, insa acum, procentul femeilor care isi petrec timpul gatind in bucatarie s-a redus considerabil. Si cine ar putea sa le condamne pentru asta? Cu atatea restaurante si optiuni disponibile pe piata in momentul actual este mult mai usor sa comanzi o mancare gata preparata decat sa pierzi o perioada considerabila de timp cu gatitul. In ziua de azi, timpul este atat de scurt, incat devine din ce in ce mai greu sa-l impartim intre toate activitatile pe care le avem de facut.


Norocul nostru ca exista o multime de restaurante fast-food extrem de doritoare sa ne serveasca! E atat de simplu sa comanzi, e atat de placut sa fii servit, iar mancarea este atat de delicioasa incat nu poti rezista ofertelor gastronomice puse la dispozitia noastra. Nu mai conteaza cat de mult zahar este adaugat in mancaruri, nu mai conteaza ca legumele sunt modificate genetic, ca nutrientii lipsesc cu desavarsire, iar carnea este injectata cu hormoni de crestere. Gustul delicios si viteza de servire, combinate cu o publicitate excesiva (si creativa, sa recunoastem) sunt principalele atuuri ale restaurantelor fast-food! Prin urmare, castigurile acestor lanturi de fast-food sunt incredibil de mari si sunt in continua crestere.


 


Top 3 lanturi de fast-food din Romania


 


Iata cum aratau in 2018 incasarile si profiturile celor mai mari trei lanturi de restaurante de fast-food din Romania:


PREMIER RESTAURANTS ROMANIA SRL (McDonald’s)


McDonald’s isi pastreaza pozitia de lider in clasamentul celor mai mari lanturi de restaurante fast-food, cu cele mai mari cifre ale incasarilor si profiturilor realizate in 2018. Timp de 7 ani de zile, gigantul american a reusit sa-si pastreze trendul ascendent al cifrei de afaceri in Romania si continua sa creasca de la an la an.


Cu 72 de restaurante deschise in toata tara, McDonald’s este astazi cel mai indragit restaurant de fast-food din Romania. Compania depune un efort considerabil pentru a oferi servicii de inalta calitate clientilor sai, venind in fiecare an in intampinarea acestora cu cele mai noi tehnologii care sa le asigure o experienta placuta. Bazate pe sistemul Experience of the Future (EOTF), kiosk-urile digitale instalate pentru plasarea comenzilor in restaurantele McDonald’s asigura o fluidizare a procesului de comanda (aspect favorabil clientilor), dar ajuta totodata si la cresterea vanzarilor (aspect favorabil companiei).


Investitiile facute de companie in modernizarea restaurantelor McDonald’s au dat roade foarte repede, reflectandu-se astfel in cresterea incasarilor companiei din ultimii ani. Prin urmare, in 2018 cifra de afaceri a inregistrat o crestere de 13.2 % fata de anul precedent, ajungand la fabuloasa suma de 765.8 milioane de RON.


In ceea ce priveste profitul, lucrurile stau cum nu se poate mai bine pentru companie, acesta ajungand in 2018 la valoarea de 88.2 milioane de RON, cu 11.22% mai mare fata de anul anterior.


US FOOD NETWORK SA (KFC)


KFC, al doilea cel mai mare restaurant fast-food din Romania vine si el puternic din urma, insa mai are destul de mult pana sa-l ajunga pe liderul incontestabil al clasamentului.


Cunoscut in intreaga lume pentru deliciosul pui prajit, KFC incearca sa-si varieze meniul, introducand noutati in fiecare sezon. Noul venit in oferta KFC este crocantul Crispy Hot Dog care seamana surprinzator de bine cu verisorul sau de la Taco Bell. Dar secretul succesului celor de la KFC nu sta doar in oferta variata, ci si in investitiile masive in campanii de marketing. Acestea implica participarea la evenimente extrem de populare precum festivalul Untold, dar si dezvoltarea de proiecte sociale, menite sa intareasca brand-ul american.


Ca si in cazul competitorului sau direct, investitiile au dat roade si pentru KFC, cifra de afaceri a companiei fiind in continua crestere. In 2018, US Food Network a obtinut o cifra de afaceri de 581.3 milioane de RON, cu 21.8% mai mare fata de in anul precedent.


In schimb, profitul a inregistrat o scadere semnificativa, astfel ca in 2018 valoarea profitului a fost cu aproximativ 18% mai mica fata de cea inregistrata in anul anterior. In valori absolute, profitul inregistrat in 2018 a fost de 50.4 milioane de RON.


AMERICAN RESTAURANT SYSTEM S.A. (Pizza Hut)


Romanilor le place pizza, insa cu toate acestea incasarile americanilor de la Pizza Hut au avut de suferit in ultimii ani. Concurenta in acest sector este extrem de mare, pizza fiind un produs existent in mai toate restaurantele, pub-urile si terasele de la noi din tara. Chiar si asa, Pizza Hut ramane unul dintre cele mai cunoscute restaurante din Romania, serviciul sau de livrare la domiciliu crescand popularitatea brandului in ultimii ani.


In ceea ce priveste cifra de afaceri, dupa o scadere semnificativa a valorii in 2017, compania a reusit sa se redreseze in urmatorul si a inregistrat din nou o crestere. Prin urmare, in 2018 cifra de afaceri a companiei care reprezinta Pizza Hut in Romania a fost de 122.8 milioane de RON, cu 9.6% mai mare fata de anul precedent.


Totusi, in ceea ce priveste profitabilitatea, compania mai are de lucrat pentru a fi din nou pe plus. In 2018, American Restaurant System a inregistrat pierderi pentru al doilea an consecutiv, dar anul aceasta pierderea a fost mai mare fata de anul precedent, si anume valoarea negativa de 8.4 milioane de RON.


Conform tendintelor actuale, mancarea sanatoasa nu pare a fi una din prioritatile romanilor in momentul de fata. Probabil este nevoie de timp si de mai multe statistici ingrijoratoare in ceea ce priveste sanatatea pentru a stopa sau cel putin stagna trendul crescator pe care-l inregistreaza restaurantele de tip fast-food in Romania.


RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet - Selectii Liste si Firme.

Alte articole recomandate:

ACPA Romania a organizat Conferinta de Presa”Optimum Cibum” la Institutul de Bioresurse Alimentare(IBA). In cadrul conferintei, au fost  abordate  urmatoarele teme: Prezentarea Studiului despre mere realizat la solicitarea ACPA Romania de IBA, studiu care a demonstrat calitatea superioara a merelor romanesti; Prezentarea unui  studiu realizat de ACPA Romania despre Napolitane, o categorie de dulciuri extrem de bine comercializate in perioad [...]
Ministrul agriculturii, Achim Irimescu, „a aruncat în aer“ piața peș­te­lui congelat după declarațiile conform cărora mulți importatori, pentru a aduce cu un preț mai mic, nu curăță peștele înainte de congelare.   România a importat de opt ori mai mult pește decât a exportat în primele 11 luni din 2015, conform unui raport  publicat de Minis­terul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.  România a importat pește în [...]
Sa ne dregem serios glasul si sa adoptam inconstient topica din Teoria Conspiratiei: probabil ca experimentele duse de industria militara nu pot fi ajunse din urma decat de cele perfectionate in laboratoarele de marketing. Si, uite asa, stirile din publicitate sunt anuntate de site-urile de stiinta. Ultima dintre ele: billboarduri care citesc emotiile trecatorilor. Dar decat sa facem razboi, mai bine ne lasam manipulati, arrr, scuze, sedusi de publicitate.   M&C [...]
 (Comunicat) Dezvoltatorul si administratorul full-service de proprietati comerciale CTP, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si BCR au anuntat semnarea unei facilitati de credit in valoare totala de 75,8 milioane de euro, dintre care 36,7 milioane de euro au fost imprumutati de catre BERD, iar 39,1 milioane de euro de BCR. Imprumutul va sprijini extinderea parcului logistic CTPark Bucharest West cu inca doua noi depozite ce vor avea in total o suprafata de 70.000 [...]
Procesatorul de lapte A2 Corporation (A2C) a declarat că va lansa brandul a2 în SUA, informează Dairy Reporter. Lansarea brandului a2 pe piața din Statele Unite este în discuție de ceva timp și este următoarea prioritate pentru creșterea companiei, a declarat purtătoul de cuvânt al companiei. Având o performanță puternică în Australia și o performanță în construcție prin intermediul voint ventures din Marea Britanie, [...]
(Agerpres) PepsiCo a decis să reintroducă aspartamul în băuturile sale carbogazoase din SUA după eșecul comercial al noilor îndulcitori artificiali, a declarat un purtător de cuvânt al companiei citat de AFP. Gigantul băuturilor carbogazoase și al snack-urilor a decis în aprilie 2015 să înlocuiască acest îndulcitor principal prin sucraloză, comercializată în Franța sub numele de Canderel, după ce mai multe studii au acuzat aspartamul că [...]
O fermă de capre din SUA a pus pe roate un business cu vopsea din lapte. Ideea nu este una nouă, artiștii din antichitate folosind acest aliment în tencuirea și igienizarea pereților din locuințe. Chiar și mormântul faraonilor era ”tapetat” cu un amestec ce avea, la bază, laptele. Astăzi, vopseaua naturală este utilizată mai ales la decorarea camerelor copiilor sau a mobilei din camerele acestora. Ferma de capre Harley din California est [...]
Chiar daca ne place tot ce este dulce, nu inseamna ca trebuie sa folosim intotdeauna zaharul. Chemtech va ofera ca alternativa un indulcitor 100 % natural, pe baza de extract de Stevia Rebaudiana. SucraSTEV este un indulcitor cu proprietati deosebite: -De trei ori mai dulce decat zaharul; -Stabil la fermentatie-noncariogenic; -0 calorii; -0 indice glicemic -Nu modifica gustul original al alimentelor. Pana de curand, SucraSTEV a fost ambalat in pliculete de 2 gr., echivalentul une [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi