Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Mancam pentru a trai sau traim pentru a manca, se întreabă specialiștii de la RisCo, aceia care au realizat această analiză ? Aceasta era intrebarea existentiala de acum cateva decenii. In secolul nostru s-au schimbat putin lucrurile, iar intrebarea care se preteaza acum este: traim bine sau ne imbolnavim cu totul daca mancam?


Era o vreme cand mamele isi faceau timp sa gateasca acasa, insa acum, procentul femeilor care isi petrec timpul gatind in bucatarie s-a redus considerabil. Si cine ar putea sa le condamne pentru asta? Cu atatea restaurante si optiuni disponibile pe piata in momentul actual este mult mai usor sa comanzi o mancare gata preparata decat sa pierzi o perioada considerabila de timp cu gatitul. In ziua de azi, timpul este atat de scurt, incat devine din ce in ce mai greu sa-l impartim intre toate activitatile pe care le avem de facut.


Norocul nostru ca exista o multime de restaurante fast-food extrem de doritoare sa ne serveasca! E atat de simplu sa comanzi, e atat de placut sa fii servit, iar mancarea este atat de delicioasa incat nu poti rezista ofertelor gastronomice puse la dispozitia noastra. Nu mai conteaza cat de mult zahar este adaugat in mancaruri, nu mai conteaza ca legumele sunt modificate genetic, ca nutrientii lipsesc cu desavarsire, iar carnea este injectata cu hormoni de crestere. Gustul delicios si viteza de servire, combinate cu o publicitate excesiva (si creativa, sa recunoastem) sunt principalele atuuri ale restaurantelor fast-food! Prin urmare, castigurile acestor lanturi de fast-food sunt incredibil de mari si sunt in continua crestere.


 


Top 3 lanturi de fast-food din Romania


 


Iata cum aratau in 2018 incasarile si profiturile celor mai mari trei lanturi de restaurante de fast-food din Romania:


PREMIER RESTAURANTS ROMANIA SRL (McDonald’s)


McDonald’s isi pastreaza pozitia de lider in clasamentul celor mai mari lanturi de restaurante fast-food, cu cele mai mari cifre ale incasarilor si profiturilor realizate in 2018. Timp de 7 ani de zile, gigantul american a reusit sa-si pastreze trendul ascendent al cifrei de afaceri in Romania si continua sa creasca de la an la an.


Cu 72 de restaurante deschise in toata tara, McDonald’s este astazi cel mai indragit restaurant de fast-food din Romania. Compania depune un efort considerabil pentru a oferi servicii de inalta calitate clientilor sai, venind in fiecare an in intampinarea acestora cu cele mai noi tehnologii care sa le asigure o experienta placuta. Bazate pe sistemul Experience of the Future (EOTF), kiosk-urile digitale instalate pentru plasarea comenzilor in restaurantele McDonald’s asigura o fluidizare a procesului de comanda (aspect favorabil clientilor), dar ajuta totodata si la cresterea vanzarilor (aspect favorabil companiei).


Investitiile facute de companie in modernizarea restaurantelor McDonald’s au dat roade foarte repede, reflectandu-se astfel in cresterea incasarilor companiei din ultimii ani. Prin urmare, in 2018 cifra de afaceri a inregistrat o crestere de 13.2 % fata de anul precedent, ajungand la fabuloasa suma de 765.8 milioane de RON.


In ceea ce priveste profitul, lucrurile stau cum nu se poate mai bine pentru companie, acesta ajungand in 2018 la valoarea de 88.2 milioane de RON, cu 11.22% mai mare fata de anul anterior.


US FOOD NETWORK SA (KFC)


KFC, al doilea cel mai mare restaurant fast-food din Romania vine si el puternic din urma, insa mai are destul de mult pana sa-l ajunga pe liderul incontestabil al clasamentului.


Cunoscut in intreaga lume pentru deliciosul pui prajit, KFC incearca sa-si varieze meniul, introducand noutati in fiecare sezon. Noul venit in oferta KFC este crocantul Crispy Hot Dog care seamana surprinzator de bine cu verisorul sau de la Taco Bell. Dar secretul succesului celor de la KFC nu sta doar in oferta variata, ci si in investitiile masive in campanii de marketing. Acestea implica participarea la evenimente extrem de populare precum festivalul Untold, dar si dezvoltarea de proiecte sociale, menite sa intareasca brand-ul american.


Ca si in cazul competitorului sau direct, investitiile au dat roade si pentru KFC, cifra de afaceri a companiei fiind in continua crestere. In 2018, US Food Network a obtinut o cifra de afaceri de 581.3 milioane de RON, cu 21.8% mai mare fata de in anul precedent.


In schimb, profitul a inregistrat o scadere semnificativa, astfel ca in 2018 valoarea profitului a fost cu aproximativ 18% mai mica fata de cea inregistrata in anul anterior. In valori absolute, profitul inregistrat in 2018 a fost de 50.4 milioane de RON.


AMERICAN RESTAURANT SYSTEM S.A. (Pizza Hut)


Romanilor le place pizza, insa cu toate acestea incasarile americanilor de la Pizza Hut au avut de suferit in ultimii ani. Concurenta in acest sector este extrem de mare, pizza fiind un produs existent in mai toate restaurantele, pub-urile si terasele de la noi din tara. Chiar si asa, Pizza Hut ramane unul dintre cele mai cunoscute restaurante din Romania, serviciul sau de livrare la domiciliu crescand popularitatea brandului in ultimii ani.


In ceea ce priveste cifra de afaceri, dupa o scadere semnificativa a valorii in 2017, compania a reusit sa se redreseze in urmatorul si a inregistrat din nou o crestere. Prin urmare, in 2018 cifra de afaceri a companiei care reprezinta Pizza Hut in Romania a fost de 122.8 milioane de RON, cu 9.6% mai mare fata de anul precedent.


Totusi, in ceea ce priveste profitabilitatea, compania mai are de lucrat pentru a fi din nou pe plus. In 2018, American Restaurant System a inregistrat pierderi pentru al doilea an consecutiv, dar anul aceasta pierderea a fost mai mare fata de anul precedent, si anume valoarea negativa de 8.4 milioane de RON.


Conform tendintelor actuale, mancarea sanatoasa nu pare a fi una din prioritatile romanilor in momentul de fata. Probabil este nevoie de timp si de mai multe statistici ingrijoratoare in ceea ce priveste sanatatea pentru a stopa sau cel putin stagna trendul crescator pe care-l inregistreaza restaurantele de tip fast-food in Romania.


RisCo a realizat acest articol utilizand serviciul SellNet - Selectii Liste si Firme.

Alte articole recomandate:

Președintele Autorității Naționale Sanitară Veterinară și Siguranța Alimentelor, domnul Geronimo Răducu Brănescu, a confirmat participarea ca speaker la cea de-a VI-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în zilele de 25 și 26 mai 2017, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub titlul ”Viziune, Capital, Export-Elemente de eficiență într-un nou peisaj [...]
Grupul israelian Strauss a anuntat achizitia brandului de cafea solubila Amigo, distribuit in principal pe piata romaneasca, pentru suma de 20 de milioane de dolari. Tranzactia s-a realizat cu grupul brazilian Iguacu, proprietarul Panfoods Romania – importatorul exclusiv al marcii Amigo in Romania din anul 2002, informeaza Magazin Progresiv.   "Brandul Amigo este vandut in principal pe piata romaneasca. In 2012, acesta a inregistrat vanzari de aproximativ 12,5 milioane de dolari. [...]
  Florin Botezatu, 26 de ani, un tânăr din Sibiu, care a fost mai mulți ani agent de vânzări în industria alimentară, a reușit în 2012 să pună bazele primului său magazin cu produse tradiționale în care a investit aproximativ 7.000 de euro. Astăzi, firma Eco-Prod Tradi­țio­nal SRL-D (societate cu răspundere limitată-debutant) are două magazine în Sibiu unde comercializează produse tradiționale din carne, brânzeturi, miere, sucuri [...]
Prețurile porcilor din Germania și Olanda sunt în scădere severă din cauza embargoului impus de Rusia cărnii de porc europene. Rusia a decis să blocheze importurile UE după ce pesta porcină africană (ASF) a fost detectată în Lituania. Până la sfârșitul săptămânii trecute, abatoarele germane Tönnies și Vion Nord au scăzut prețurile de la porc cu 0.05 € până la 1.54€ pe kg. Se așteptă ca  furnizorul olandez Vion să ureze în aceast [...]
Producția de sucuri sub brandul Ana are ar putea ajunge anul acesta la un milion de litri. Daniel Guzu, unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori din industria materialelor de construcții, a pariat în 2012 pe un brand, însă nu din lumea vopselelor și tencuielilor, ci din agricultură, în Vrancea, pe pământul natal. Brandul de sucuri și dulcețuri „Ana are“ pe care el l-a creat și care este produs în localitatea Țifești din ju­de­țul Vrance [...]
Carrefour România a introdus din această lună și plata în numerar, ramburs, la livrarea produselor comandate pe magazinul online, deși în urmă cu aproximativ un an, la lansarea platformei, arăta că plata se va efectua exclusiv online cu cardul. Potrivit companiei, care citează un studiu realizat de Mednet, peste 60% din persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani declară că cel mai des utilizat serviciu de plată este cel cash (prin ramburs). "Prin noul [...]
Uleiuri presate la rece. Ulei de floarea-soarelui. Ulei de rapiță. Ulei de nucă. Ulei de in. Ulei de cânepă. Ulei de  dovleac. Toate produse de o familie în localitatea Luna, la 45 de kilometri de Cluj-Napoca. Povestea micii afaceri de succes a fost povestită pentru Agrointeligența de către Felicia Tulai, tânăra care, alături de părinții săi, a creat brandul românesc ”Luna Solai”.   Când a simțit că vrea să facă o [...]
Domnul Mihai Vișan-Vice-Președinte al federației Romalimenta, a afirmat la un eveniment organizat de revista Progresiv că, alături de Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), care a contestat încă de la început proiectul de modificare a Legii 321, consideră că legea este nefuncțională în acest moment. Același mesaj l-a transmis și Romalimenta - asociație care reunește atât producători români, [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN