Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) va sărbători în 10 octombrie “Ziua Națională a Produselor Agro-Alimentare Românești”, în cadrul Târgului Bucureștilor, organizat de Primăria Capitalei prin Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București – CREART, în parteneriat cu MADR, în Parcul Izvor.


Petre Daea, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale va deschide oficial evenimentul miercuri, ora 10:00,împreună cu președinții Comisiilor de agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice din cadrul Parlamentului, Doina Silistru și Alexandru Stănescu.


Târgul dedicat “Zilei Naționale a Produselor Agroalimentare Românești” își așteaptă vizitatorii cupreparate din carne, lapte, produse de panificație și patiserie, legume, fructe proaspete și procesate, băuturi spirtoase și vin, expuse de operatori economici, producători, fermieri, meșteri populari în cadrul celor 50 căsuțe.


De asemenea, organizatorii pun la dispoziția producătorilor alte două zone destinate gastronomiei de unde bucureștenii vor putea alege dintr-o varietate de preparate culinare românești: tocăniță de berbecuț cu mămăligă, sarmale cu păsat,  fasole cu cârnați, pastramă la ceaun în sos de vin, tocăniță de vițel la ceaun, pomana porcului la ceaun, varză călită cu cârnați, pui la ceaun cu mujdei și mămăligă, gulaș unguresc, ciorbă țărănească de pui, zeamă acră.


În cadrul târgului se vor regăsi și produse atestate și înregistrate în Registrul Național al Produselor Tradiționale ce provin din județele Brașov, Botoșani, Vâlcea, Bihor, Covasna, Galați, Maramureș, Prahova și Municipiul București.


Cei interesați vor putea achiziționa produse specifice județului Brașov:  brânză de burduf în coajă de brad de la Bran, telemea de oaie/vacă, cașcaval afumat/neafumat, urdă dulce/sărată/sărată cu mărar, pastramă de berbecuț, porc și vițel, cârnați afumați de oaie/porc/oaie+vită, mușchi de porc afumat, slănină, tobă.


Cozonacul domnesc, produs tradițional românesc din județul Botoșani, a cărui istorie începe din Evul Mediu este deja o adevărată vedetă a târgurilor culinare din țară, dar și de la expozițiile internaționale.


Din zona veche a Covurluiului (județul Galați) o diversitate de produse din lapte și carne vor fi prezente la această ediție: brânzeturi din lapte de capră/vacă/oaie, precum și alte specialități din carne de porc/vită/oaie.


Nici preparatele din pește atestate tradițional nu vor lipsi de la această ediție a târgului, astfel din Prahova oferta producătorilor va fi: păstrăv copt și afumat la jar, zacuscă de păstrăv, cârnați de păstrăv, file de păstrav afumat, iar din jurul Bucureștiului oferta va fi de: salată cu icre de crap, salată icre de știucă, zacuscă cu pește.


Produsele din carne atestate tradițional care se vor regăsi în cadrul târgului sunt: mușchi file, cârnați din topor, ”cârnați cu ambâț”, ”cârnați cu miroase de usturoi ca altă dată”, jumări, carne la garniță, pastramă de berbecuț. Iar pastrama afumată din județul Vâlcea “Ca altădată” va fi un bun prilej de întâlnire a consumatorului cu tradiția oltenească.


Dulcețuri, mai multe sortimente de zacuscă și siropuri se vor regăsi în oferta producătorilor din Covasna, iar din București vor fi aduse plăcinte făcute după rețete vechi boierești cu mere, dovleac, brânză dulce, brânză sărată și brânză dulce cu stafide.


Primul produs cu Indicație Geografică Protejată (IGP) pentru România, Magiunul de prune Topoloveni va fi, de asemenea, disponibil pentru vânzare în cadrul acestui eveniment.


De asemenea, vizitatorii târgului vor putea găsi produse ale stupului: miere de salcâm, de mană, de tei, polifloră, de rapiță, faguri, polen, păstură, propolis brut și tinctură de propolis, apilarnil, lăptișor de matcă, ceară de albine.


Producătorii din nord-vestul țării își vor prezenta oferta bogată de băuturi spirtoase tradiționale: pălincă din prune, mere, piersici, gutui și caise.


Pe lângă produsele agroalimentare românești, producătorii vor aduce și produse cosmetice realizate din uleiuri vegetale, obiecte de decor realizate de meșteșugari și meșteri populari, precum ceramică de Horezu sau Corund, ii din borangic, ii de Breaza, opinci, costume populare oltenești, obiecte decorative din lemn, icoane, păpuși, linguri.


“Ziua Națională a produselor agroalimentare românești” va fi marcată și în acest an în toată țara prin organizarea de programe și manifestări educative, de voluntariat, cu caracter social și științific, destinate promovării produselor agroalimentare românești și câștigării încrederii consumatorului.

Alte articole recomandate:

Sectorul producției de carne este primul care trebuie ajutat în cazul în care vorbim despre reducerea Taxei pe Valoare Adăugată /TVA/ și la alte categorii de produse, a declarat, vineri, vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, într-o conferință de specialitate."Primul ministru a dispus să facem o analiză la Ministerul Agriculturii, dar mai ales la Ministerul de Finanțe, vizavi de sectorul de carn [...]
Cel mai mare producător de coniacuri din Republica Moldova, Călărași Divin, ce deține 60% din vânzările de coniacuri din Republica Moldova a fost prezent la Expoziția internațională INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie. Acesta și-a prezentat o mare parte din gamele de coniacuri (divinuri) cu vechime de 3-6 ani (Legenda,  Orfeu și Decorative), 6-12 ani (gama Status Regal), 7-30 ani [...]
LaDorna, companie din portofoliul Grupului Lactalis, va participa la ediția a IV-a a Conferinței Internaționale Meat & Milk 2015, ca Partener, evenimentul urmând a se desfășura în zilele de 3 și 4 iunie la Hotel Alpin din Poiana Brașov. La eveniment, LaDorna va oferi participanților produse lactate pe care vor avea ocazia să le aprecieze atât la micul dejun, cât și în pauzele de cofee-break.   LaDorna este [...]
Pe bursele internaționale este deja vizibilă o creștere cu peste 50% a prețului cafelei, iar în România scumpirea se va vedea încă din primăvară. Presa economică internațională consemnează creșteri spectaculoase ale cotațiilor la cafea pe bursele specializate și explică această scumpire prin seceta care afectează culturile din Brazilia. „În câteva săptămâni, consumatorii vor vedea creșteri de prețuri“, notează „Wall Street Journal“, [...]
Grupul Rewe a implementat la începutul acestei săptămâni schema de loialitate Payback în peste 3.000 de magazine, dar și online. Aderarea la programul Payback îi va da acces lui Rewe, cel de-al doilea mare retailer din Germania, la peste 20 de milioane de cumpărători din diferite grupuri socio-demografice înrolați deja în sistem. Decizia este eficientă și din punct de vedere costuri, necompârandu-se cu bugetul necesar construcției unui program propriu [...]
Standarde noi in agricultura, pentru fermieri si produsele acestora, ar putea deveni obligatorii in scurt timp, conform celor mai recente prevederi europene. Acestea au scopul de a spori transparenta si implicarea partilor interesate, fermieri si retaileri, pentru obtinerea si comercializarea unor produse sigure pentru consum in agricultura. Necesitatea certificarilor in acest sens este cu atat mai pregnanta cu cat marii retaileri le vor solicita celor care doresc sa le devina [...]
Prezentă cu stand propriu în pavilionul central al complexului Romexpo, care a găzduit inclusiv partea tehnologică din cadrul secțiunii Indagra Food, firma Linde Gaz România s-a bucurat atât de numeroși vizitatori, cât, mai ales, de un foarte dens program de dialoguri și negocieri cu actuali și posibili beneficiari. Astfel, oaspeții companiei Linde Gaz au putut lua cunoștință cu ultima ofertă de gaz industrial cu [...]
„Mărcile private sunt o amenințare pentru branduri”, susține Mihai Dinculescu, Senior Brand Manager la producătorul Meda, însă recunoaște că ele pot fi și o oportunitate. Mezelurile sunt o categorie care a atras mai multe proiecte de marcă privată, dezvoltate în general pe cele mai reprezentative produse, preluând astfel din cota de piață a brandurilor naționale. „Marile rețele de retail cunosc foarte bine nevoile și [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi