Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Fosta Fabrică, proiectul de restaurare și conversie al fostei fabrici de bere Grivița, cunoscută și sub numele de fabrica Luther, a primit toate avizele necesare și se estimează că va fi finalizat în 2020.


Proiectul se desfășoară pe o suprafață de peste un hectar și include patru monumente care vor fi restaurate și convertite, precum și două clădiri noi. Fosta Fabrică este un proiect de mixed-use, care va cuprinde peste 6000 mp de spații co-working și shared office space, 187 de apartamente noi, 31 de lofturi, restaurante, brutărie, berărie cu producție in-situ și restaurant, cocktail bar, cafenele, spații comerciale, spații de evenimente, peisagistică și parcări.


Fosta fabrică de bere Luther a fost începută în 1869, datorită construcției Gării de Nord, situată la vremea respectivă la marginea Bucureștiului și inaugurată de regele Carol I. Fabrica era furnizor al Casei Regale, iar în 1900 la Expoziția Universală de la Paris, cea mai importantă manifestare internațională a vremii, aduce României medalia de aur pentru cea mai bună bere. Imediat după primirea distincției publicația Gazeta Săteanului consemna: “A trebuit ca escelenta bere produsă la marea fabrică de bere a doamnei Sofia Luther să concureze în străinătate cu cele mai renumite produse din toate locurile și să dobândească medalia de aur la aceste expozițiuni, pentru ca această bere să-și poată ocupa locul ce pe drept i se cuvine. Numai după ce ne-au deschis streinii ochii ne-am convins…”.


“Pe lângă efortul de restaurare și arhitectura spectaculoasă a proiectului, Fosta Fabrică aduce un concept noude parteneriat cu antreprenorii români invitați în proiect. Acest concept presupune, printre altele, finanțarea lor și susținerea unei comunități de afaceri românești care a fost implicată în proiect încă din faza de proiectare, pentru a ne putea adapta la nevoilelor concrete”, a declarat Mindaugas Valuckas, CEO și Member of the Board Hanner Group. “Proiectul va rămâne în administrarea Hanner, singurele imobile care se vor vinde vor fi apartamentele noi șil ofturile”.


Noua dezvoltare păstrează întru totul spiritul fabricii Luther, deoarece fabrica a fost una dintre primele dezvoltări de mixed-use din Europa și una dintre primele fabrici construite pe structură metalică din Europa. Includea centrele logistice și de producție, clădiri rezidențiale pentru angajații fabricii, berării, terase, spatii de evenimente, teren de tenis, o piață centrală cu obelisc și casa fondatorului. Orzăria și Mălțăria au fost construite în stil art-deco cu ingineri din afara țării, iar noua dezvoltare restaurează în detaliu toate elementele identitare ale arhitecturii originale.


Mălțăria va fi convertită în 31 de lofturi unicat, așa numitele “hard-lofts”, respectiv fabrică,  convertită în spații de locuit, păstrând toate elementele originale ale clădirii. Lofturile din Fosta Fabrică reprezintă o premieră pentru piața locală, fiind prima conversie de acest gen din România. Restaurarea monumentelor a presupus un grad extrem de ridicat de dificultate tehnică și bugete semnificative. Arhitectura proiectului este semnată de biroul Tecon, arh. Bogdan Babici, în vreme ce structurile sunt gândite de profesorul Paul Ioan, considerat unul dintre cei mai experimentați specialiști de structuri și structuri monumentale din România.


Fosta Fabrică este situată în centrul noului pol de office al Bucureștiului și beneficiază de stații de metrou în imediata apropiere, stații de tramvai și autobuz, prezența pasajului Basarab, a Gării de Nord și a campusului universitar Politehnica. Amplasată la câteva minute de Piața Victoriei, Fosta Fabrică aduce o serie de servicii care vor fi necesare într-o zona care primește peste 200.000 mp de spații noi de office clasa A și își propune să demonstreze că restaurarea de monumente, deși dificilă și complexă, este o soluție care poate regenera orașul și care poate aduce profit, pe termen mediu și lung, atât pentru urbe cât și pentru dezvoltator.


###


Cu un portofoliu de active și dezvoltări în valoare de peste un miliard de euro, Hanner Group are o experiență de peste 20 de ani în dezvoltarea de proiecte mixed-use, rezidențiale, office și comerciale. Compania este prezentă în piețe precum Lithuania, Letonia, România, Ucraina și Rusia. În România compania a investit până în prezent peste 100 milioane euro în proiecte rezidențiale, Fosta Fabrică fiind primul proiect mixed-use. Majoritatea proiectelor Hanner sunt dezvoltate din fonduri proprii. În prezent compania derulează concomitent proiecte ample în piețele din Lithuania și Letonia. În Riga Hanner finalizează un proiect în valoare de 140 milioane euro, denumit Jauna Teika, cel mai nou cartier al capitalei letone, care a atras peste 70 de companii locale și multinaționale și 800 de familii. Jauna Teika este tot un proiect de regenerare urbană și a impulsionat dezvoltarea unui nou district într-o zonă până atunci foarte puțin activă a orașului.

Alte articole recomandate:

Retailerii care au avut creșteri anul trecut și-au extins rețeaua de magazine, însă valoarea medie a bonului plătit de clienți a scăzut, a declarat la ZF Live Gabriel Pavel de la RBC, cea mai mare companie de instalat POS-uri în retail. „Dacă facem comparație magazin pe magazin, consumul nu crește, pentru că valoarea bonului a scăzut în comparație cu anul trecut. Retailerii care au beneficiat de creșteri și-au extins rețelele și automat și cantitatea de produse [...]
Interesul pentru produsele agricole românești bio este reflectat și de participarea la Expoziția internațională INDAGRA 2014 a unor firme străine interesate de dezvoltarea unor relații pe termen lung cu fermierii români. Astfel, prin prezența la INDAGRA 2014, Bioland Markt GmbH & Co, cea mai mare firmă germană de gen, care achiziționează pentru piața din Germania materii prime din țări europene direct de la producătorii din [...]
Ioan Tătăran, cel mai mare crescător de porci Mangalița din România a reușit să își reatesteze patru specialități ca produse tradiționale, conform noilor norme. Cârnații de casă Tătăran, jambonul afumat Tătăran, slănina afumată Tătăran și caltaboșul Tătăran, toate produse de către Ioan Tătăran au fost înregistrate ca produse tradiționale conform noilor norme. Porcul de Mangalița, cândva o rasă foarte răspândită în zona Transilvaniei, pare să f [...]
Levent Yuksel, executivul turc care conduce de trei ani afacerile de circa 220 mil. euro și 1.800 de angajați ale PepsiCo în România, dar și în alte zece state, spune că anul 2013 „a fost un an de creștere ca venituri, modestă însă“, în condițiile în care vara ploioasă și veniturile mici ale populației au afectat întreaga piață de băuturi răcoritoare, scrie Ziarul Financiar. Yuksel nu precizează însă rate de creștere pe [...]
Pana pe 25 ianuarie, in magazinele Cora din Bucuresti, Cluj si Constanta se desfasoara o sesiune de degustare oferita de Meda. Prin intermediul promoterilor Grup Sapte, consumatorii au ocazia sa descopere salamul vienez, un produs unic pe piata, ce are la baza o reteta traditionala austriaca de succes, si sunca fina din piept de pui, recomandata inclusiv copiilor si persoanelor care tin dieta, datorita continutului redus de grasime, noteaza Revista Piata. Infiintata in 1998 in Bucuresti, [...]
Mii de cozonaci produși și comercializați de firma doljeană „Teoden” au avut inscripționat, în limba engleză, pe eticheta descriptivă a compoziției produsului, denumirea „bullshit” ca echivalent pentru produsul de cofetărie „rahat”. Oficialii companiei spun că este vorba de „o eroare observată cu întârziere”. Cozonacul „moale și pufos de Băilești”, preparat “ca la mama acasă” cu stafide, rahat și cacao a [...]
Interdicția de a vinde lapte proaspăt atât pe piață cât și procesatorilor, în absența unui tanc de răcire prin care laptele proaspăt să fi trecut, îi determină pe micii fermieri din zona Turzii să re-inventeze vânzarea laptelui după varianta „din casă în casă”. Dupa cum se stie, de la 1 ianuarie 2014, producătorii de lapte nu mai pot comercializa pe piațălapte proaspăt dacă nu au un tanc de răcire prin care produsul proaspăt muls să fi [...]
In editia on-line de azi, Iqads a publicat rezultatele Effie Effectivness Index Romania 2014, analiza si, totodata, clasament al realizarilor si eficientei in publicitate. Din pacate, dintre firmele care au afaceri si in zona de carne, doar Unilever apare in clasament, din randul firmelor care activeaza in industria alimentara romaneasca. Iata clasamentele: In Top 3 Agentii au intrat Graffiti BBDO cu 2 Gold Effie, 4 Silver, 1 Bronze si doua nominalizari, McCann cu 3 Gold Effie, un Bronze, [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN