Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Fosta Fabrică, proiectul de restaurare și conversie al fostei fabrici de bere Grivița, cunoscută și sub numele de fabrica Luther, a primit toate avizele necesare și se estimează că va fi finalizat în 2020.


Proiectul se desfășoară pe o suprafață de peste un hectar și include patru monumente care vor fi restaurate și convertite, precum și două clădiri noi. Fosta Fabrică este un proiect de mixed-use, care va cuprinde peste 6000 mp de spații co-working și shared office space, 187 de apartamente noi, 31 de lofturi, restaurante, brutărie, berărie cu producție in-situ și restaurant, cocktail bar, cafenele, spații comerciale, spații de evenimente, peisagistică și parcări.


Fosta fabrică de bere Luther a fost începută în 1869, datorită construcției Gării de Nord, situată la vremea respectivă la marginea Bucureștiului și inaugurată de regele Carol I. Fabrica era furnizor al Casei Regale, iar în 1900 la Expoziția Universală de la Paris, cea mai importantă manifestare internațională a vremii, aduce României medalia de aur pentru cea mai bună bere. Imediat după primirea distincției publicația Gazeta Săteanului consemna: “A trebuit ca escelenta bere produsă la marea fabrică de bere a doamnei Sofia Luther să concureze în străinătate cu cele mai renumite produse din toate locurile și să dobândească medalia de aur la aceste expozițiuni, pentru ca această bere să-și poată ocupa locul ce pe drept i se cuvine. Numai după ce ne-au deschis streinii ochii ne-am convins…”.


“Pe lângă efortul de restaurare și arhitectura spectaculoasă a proiectului, Fosta Fabrică aduce un concept noude parteneriat cu antreprenorii români invitați în proiect. Acest concept presupune, printre altele, finanțarea lor și susținerea unei comunități de afaceri românești care a fost implicată în proiect încă din faza de proiectare, pentru a ne putea adapta la nevoilelor concrete”, a declarat Mindaugas Valuckas, CEO și Member of the Board Hanner Group. “Proiectul va rămâne în administrarea Hanner, singurele imobile care se vor vinde vor fi apartamentele noi șil ofturile”.


Noua dezvoltare păstrează întru totul spiritul fabricii Luther, deoarece fabrica a fost una dintre primele dezvoltări de mixed-use din Europa și una dintre primele fabrici construite pe structură metalică din Europa. Includea centrele logistice și de producție, clădiri rezidențiale pentru angajații fabricii, berării, terase, spatii de evenimente, teren de tenis, o piață centrală cu obelisc și casa fondatorului. Orzăria și Mălțăria au fost construite în stil art-deco cu ingineri din afara țării, iar noua dezvoltare restaurează în detaliu toate elementele identitare ale arhitecturii originale.


Mălțăria va fi convertită în 31 de lofturi unicat, așa numitele “hard-lofts”, respectiv fabrică,  convertită în spații de locuit, păstrând toate elementele originale ale clădirii. Lofturile din Fosta Fabrică reprezintă o premieră pentru piața locală, fiind prima conversie de acest gen din România. Restaurarea monumentelor a presupus un grad extrem de ridicat de dificultate tehnică și bugete semnificative. Arhitectura proiectului este semnată de biroul Tecon, arh. Bogdan Babici, în vreme ce structurile sunt gândite de profesorul Paul Ioan, considerat unul dintre cei mai experimentați specialiști de structuri și structuri monumentale din România.


Fosta Fabrică este situată în centrul noului pol de office al Bucureștiului și beneficiază de stații de metrou în imediata apropiere, stații de tramvai și autobuz, prezența pasajului Basarab, a Gării de Nord și a campusului universitar Politehnica. Amplasată la câteva minute de Piața Victoriei, Fosta Fabrică aduce o serie de servicii care vor fi necesare într-o zona care primește peste 200.000 mp de spații noi de office clasa A și își propune să demonstreze că restaurarea de monumente, deși dificilă și complexă, este o soluție care poate regenera orașul și care poate aduce profit, pe termen mediu și lung, atât pentru urbe cât și pentru dezvoltator.


###


Cu un portofoliu de active și dezvoltări în valoare de peste un miliard de euro, Hanner Group are o experiență de peste 20 de ani în dezvoltarea de proiecte mixed-use, rezidențiale, office și comerciale. Compania este prezentă în piețe precum Lithuania, Letonia, România, Ucraina și Rusia. În România compania a investit până în prezent peste 100 milioane euro în proiecte rezidențiale, Fosta Fabrică fiind primul proiect mixed-use. Majoritatea proiectelor Hanner sunt dezvoltate din fonduri proprii. În prezent compania derulează concomitent proiecte ample în piețele din Lithuania și Letonia. În Riga Hanner finalizează un proiect în valoare de 140 milioane euro, denumit Jauna Teika, cel mai nou cartier al capitalei letone, care a atras peste 70 de companii locale și multinaționale și 800 de familii. Jauna Teika este tot un proiect de regenerare urbană și a impulsionat dezvoltarea unui nou district într-o zonă până atunci foarte puțin activă a orașului.

Alte articole recomandate:

Meat & Milk- 25-26 mai 2017; Discutii directe, rezultate concrete! Viziune, Capital, Export-Elemente de eficiență într-un nou peisaj economic Și în acest an, agenția infoGROUP invită fermierii, procesatorii și specialiștii din industriile de Lapte și Carne ale României, precum și din domeniile adiacente, să participe la cea de-a VI-a ediție a Expo-Conferinței Meat & Milk, eveniment care se va desfășura [...]
Reglementări referitoare la calitatea și igiena cărnii vor fi în centrul atenției la EBLEX Processor Conference, informează The Meat Site. Directorul departamentului de știință în domeniul cărnii de la Universitatea A&M, profesorul Jeff Savell va oferi o perspectivă asupra problemelor actuale asupra cărora industria cărnii americană se concentrează în cadrul evenimentului gratuit din 6 martie care va avea loc în Stratford-upon – Avon, [...]
Tetra Pak®, liderul mondial in solutii de procesare si ambalare a produselor alimentare, anunta noul Managing Director al regiunii Europa de Sud Est (ESE), Maria Krasilowez. Cu o vasta experienta de business si leadership, Maria va coordona dezvoltarea companiei in cele 14 piete din ESE, printre care se numara si Croatia, Grecia, Romania si Serbia. “Sunt foarte entuziasmata sa ma alatur echipei Tetra Pak South Eastern Europe. Lucrand in stransa colaborare cu clientii nostri pentru [...]
BDG Import, cel mai mare importator de băuturi alcoolice, și-a bugetat anul acesta afaceri de 205 milioane de lei (46 mil. euro), în creștere cu 5% față de anul precedent, arată datele transmise de către companie pentru anuarul „Cei mai mari jucători din economie“, ediția 2016. Anul trecut, compania deținută de antreprenori locali a ajuns la un business de aproape 196 milioane de lei, după un avans de 10% față de anul precedent. Din punctul de vedere al câștigurilor, [...]
Vinurile din România și Italia se plasează în fruntea clasamentului. România și Moldova au obținut singurele două Mari Medalii de Aur acordate în acest an Miercuri, seara, la Palatul Bragadiru din București, a avut loc Gala de decernare a premiilor International Wine Contest Bucharest 2016. Ediția din acest an a concursului, prima itinerantă, a fost găzduită de Focșani, județul Vrancea. “IWCB își îndeplinește misiunea de a fi o [...]
Valorificarea produselor agricole proprii de către persoanele fizice care nu dețin atestat de producător valabil, respectiv carnet de comercializare a produselor din sectorul agricol care nu sunt produse în ferma proprie ar putea fi pedepsită cu amendă de până 15.000 lei, informeaza Agerpres, remis de Agrointel. Senatul a adoptat, luni, proiectul de lege pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieței produselor din sectorul agricol. Acesta a avut rapo [...]
Compania produce anual, in fabrica din Ploiesti, aproape 6.000 de tone de Delikat. O parte din productie ajunge in Ungaria si Republica Moldova. In fabrica din judetul Prahova mai sunt realizate produsele Dero, Rama, Delma si Knorr. Unilever detine in portofoliu brandul de condimente Delikat, preluat odata cu achizitia BestFood in 2002. Conform ultimelor date Nielsen, marca de condimente are o cota de piata de peste 43%. “Delikat este un brand important pentru compania noastra, si de [...]
În luna noiembrie 2017, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent atât  sosirile  cât și înnoptările în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare, au înregistrat  creșteri   cu 8,0 % respectiv cu 7,1 %.    Comparativ  c [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN