Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Fosta Fabrică, proiectul de restaurare și conversie al fostei fabrici de bere Grivița, cunoscută și sub numele de fabrica Luther, a primit toate avizele necesare și se estimează că va fi finalizat în 2020.


Proiectul se desfășoară pe o suprafață de peste un hectar și include patru monumente care vor fi restaurate și convertite, precum și două clădiri noi. Fosta Fabrică este un proiect de mixed-use, care va cuprinde peste 6000 mp de spații co-working și shared office space, 187 de apartamente noi, 31 de lofturi, restaurante, brutărie, berărie cu producție in-situ și restaurant, cocktail bar, cafenele, spații comerciale, spații de evenimente, peisagistică și parcări.


Fosta fabrică de bere Luther a fost începută în 1869, datorită construcției Gării de Nord, situată la vremea respectivă la marginea Bucureștiului și inaugurată de regele Carol I. Fabrica era furnizor al Casei Regale, iar în 1900 la Expoziția Universală de la Paris, cea mai importantă manifestare internațională a vremii, aduce României medalia de aur pentru cea mai bună bere. Imediat după primirea distincției publicația Gazeta Săteanului consemna: “A trebuit ca escelenta bere produsă la marea fabrică de bere a doamnei Sofia Luther să concureze în străinătate cu cele mai renumite produse din toate locurile și să dobândească medalia de aur la aceste expozițiuni, pentru ca această bere să-și poată ocupa locul ce pe drept i se cuvine. Numai după ce ne-au deschis streinii ochii ne-am convins…”.


“Pe lângă efortul de restaurare și arhitectura spectaculoasă a proiectului, Fosta Fabrică aduce un concept noude parteneriat cu antreprenorii români invitați în proiect. Acest concept presupune, printre altele, finanțarea lor și susținerea unei comunități de afaceri românești care a fost implicată în proiect încă din faza de proiectare, pentru a ne putea adapta la nevoilelor concrete”, a declarat Mindaugas Valuckas, CEO și Member of the Board Hanner Group. “Proiectul va rămâne în administrarea Hanner, singurele imobile care se vor vinde vor fi apartamentele noi șil ofturile”.


Noua dezvoltare păstrează întru totul spiritul fabricii Luther, deoarece fabrica a fost una dintre primele dezvoltări de mixed-use din Europa și una dintre primele fabrici construite pe structură metalică din Europa. Includea centrele logistice și de producție, clădiri rezidențiale pentru angajații fabricii, berării, terase, spatii de evenimente, teren de tenis, o piață centrală cu obelisc și casa fondatorului. Orzăria și Mălțăria au fost construite în stil art-deco cu ingineri din afara țării, iar noua dezvoltare restaurează în detaliu toate elementele identitare ale arhitecturii originale.


Mălțăria va fi convertită în 31 de lofturi unicat, așa numitele “hard-lofts”, respectiv fabrică,  convertită în spații de locuit, păstrând toate elementele originale ale clădirii. Lofturile din Fosta Fabrică reprezintă o premieră pentru piața locală, fiind prima conversie de acest gen din România. Restaurarea monumentelor a presupus un grad extrem de ridicat de dificultate tehnică și bugete semnificative. Arhitectura proiectului este semnată de biroul Tecon, arh. Bogdan Babici, în vreme ce structurile sunt gândite de profesorul Paul Ioan, considerat unul dintre cei mai experimentați specialiști de structuri și structuri monumentale din România.


Fosta Fabrică este situată în centrul noului pol de office al Bucureștiului și beneficiază de stații de metrou în imediata apropiere, stații de tramvai și autobuz, prezența pasajului Basarab, a Gării de Nord și a campusului universitar Politehnica. Amplasată la câteva minute de Piața Victoriei, Fosta Fabrică aduce o serie de servicii care vor fi necesare într-o zona care primește peste 200.000 mp de spații noi de office clasa A și își propune să demonstreze că restaurarea de monumente, deși dificilă și complexă, este o soluție care poate regenera orașul și care poate aduce profit, pe termen mediu și lung, atât pentru urbe cât și pentru dezvoltator.


###


Cu un portofoliu de active și dezvoltări în valoare de peste un miliard de euro, Hanner Group are o experiență de peste 20 de ani în dezvoltarea de proiecte mixed-use, rezidențiale, office și comerciale. Compania este prezentă în piețe precum Lithuania, Letonia, România, Ucraina și Rusia. În România compania a investit până în prezent peste 100 milioane euro în proiecte rezidențiale, Fosta Fabrică fiind primul proiect mixed-use. Majoritatea proiectelor Hanner sunt dezvoltate din fonduri proprii. În prezent compania derulează concomitent proiecte ample în piețele din Lithuania și Letonia. În Riga Hanner finalizează un proiect în valoare de 140 milioane euro, denumit Jauna Teika, cel mai nou cartier al capitalei letone, care a atras peste 70 de companii locale și multinaționale și 800 de familii. Jauna Teika este tot un proiect de regenerare urbană și a impulsionat dezvoltarea unui nou district într-o zonă până atunci foarte puțin activă a orașului.

Alte articole recomandate:

(Agerpres) Asociația Română a Cărnii (ARC) va începe, în aprilie, o amplă campanie pentru reducerea TVA la carne și produse din carne, după ce autoritățile au anunțat recent că această cotă va fi scăzută la legume și fructe, deși, anul trecut, sectorul cărnii a fost indicat ca fiind următorul, după cel de morărit și panificație, pentru implementarea unei măsuri similare. Începem o campanie mai mare de susținere a unei cote reduse a TVA de 9% la carne și produse di [...]
Exista sperante pentru reducerea cotei de TVA la carne, dar si la alte categorii de produse, dupa cum lasa in continuare sa se inteleaga premierul Victor Ponta: "Anul viitor va exista spațiul fiscal necesar pentru reducerea TVA la 9% la legume-fructe și apoi la carne, a precizat inca o data, duminică, premierul Victor Ponta, în cadrul unei emisiuni la postul public de televiziune.  "Am avut succes cu reducerea TVA la produse de panificație. Asta înseamnă că anul viitor putem [...]
Nutriționiștii spun că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, dar românii nu sunt de aceeași părere. Mai bine de jumatăte sar peste micul dejun, conform unui studiu recent. Mai precis, doar 48% dintre românii între 18 și 64 de ani iau frecvent micul dejun – adică zilnic sau aproape zilnic. Și asta cu toate că prima masă a zilei e obligatorie, spun nutritioniștii. Desigur, contează și ce mâncăm. O ceașcă de cafea pe stomacul gol nu e tocmai un mic [...]
Delaco Distribution, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața lactatelor, a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 228 mil. lei (51,6 mil. euro), în creștere cu 10% comparativ cu anul precedent, arată calculele ZF pe baza datelor de pe site-ul Ministerului de Finanțe. Totodată, rulajele importatorului și distribuitorului bran­du­rilor Delaco, Del sau Lurpak au avansat cu 34% com­parativ cu 2010, anul în care grupul francez Bongrain, unul din­tre cele mai [...]
Strauss Coffee, producătorul cafelei Doncafe, ocupă locul doi pe piața cafelei solubile din România, după Nestle, odată cu preluarea pentru 20 milioane dolari a brandului de cafea Amigo, de la compania braziliană Cia Iguacu de Café Soluvel. "Cel mai important concurent pe această piață (de cafea solubilă, n.r.) este Nestle. Concurenți importanți sunt și Mondelez și Maspex Polonia. Prin urmare, Strauss ocupă, după realizarea concentrării economice, locul doi în piaț [...]
 Eliodor Apostolescu, Co-fondator PhoenixY, firma care produce si comercializeaza pufuletii Gusto, a declarat in cadrul Retail Arena ca, desi s-au facut pasi timizi, agricultura romaneasca se indreapta intr-o directie corecta si observa acest lucru din pozitia de antreprenor, care de 20 de ani trebuie sa obtina materia prima pentru pufuleti, malaiul. El a raspuns astfel unui comentariu din sala, care critica agricultorul roman printr-un citat din anii '80 al lui Marin Preda, si a dat [...]
Potrivit doamnei Luchi Georgescu, proprietara Vincon România, procentul de scădere a afacerilor companiei se va situa sub tendința de comprimare a pieței vinului, care, potrivit estimărilor, se va reduce cu aproximativ 18% comparativ cu anul trecut. Vincon estimează că cifra de afaceri cu care va încheia anul 2013 va scădea ușor, cu până la 10%, comparativ cu cea raportată în 2012, care s-a situat la circa 30 de milioane de euro.În 2013, vânzările Vincon [...]
Hipermarketurile Auchan au pregatit pentru clienti oferte promotionale, tombola cu premii, targuri ale producatorilor, evenimente si multe surprize de-a lungul celor 19 zile ale campaniei. Auchan Romania implineste 1 an de cand a trecut la noua dimensiune, cu 31 de magazine si organizeaza un eveniment aniversar exceptional pentru a multumi clientilor si a sarbatori alaturi de ei. "Am pregatit mii de premii captivante, valoroase, inovative si accesibile tuturor, cu extrageri zilnice in fiecare [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi