Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Fosta Fabrică, proiectul de restaurare și conversie al fostei fabrici de bere Grivița, cunoscută și sub numele de fabrica Luther, a primit toate avizele necesare și se estimează că va fi finalizat în 2020.


Proiectul se desfășoară pe o suprafață de peste un hectar și include patru monumente care vor fi restaurate și convertite, precum și două clădiri noi. Fosta Fabrică este un proiect de mixed-use, care va cuprinde peste 6000 mp de spații co-working și shared office space, 187 de apartamente noi, 31 de lofturi, restaurante, brutărie, berărie cu producție in-situ și restaurant, cocktail bar, cafenele, spații comerciale, spații de evenimente, peisagistică și parcări.


Fosta fabrică de bere Luther a fost începută în 1869, datorită construcției Gării de Nord, situată la vremea respectivă la marginea Bucureștiului și inaugurată de regele Carol I. Fabrica era furnizor al Casei Regale, iar în 1900 la Expoziția Universală de la Paris, cea mai importantă manifestare internațională a vremii, aduce României medalia de aur pentru cea mai bună bere. Imediat după primirea distincției publicația Gazeta Săteanului consemna: “A trebuit ca escelenta bere produsă la marea fabrică de bere a doamnei Sofia Luther să concureze în străinătate cu cele mai renumite produse din toate locurile și să dobândească medalia de aur la aceste expozițiuni, pentru ca această bere să-și poată ocupa locul ce pe drept i se cuvine. Numai după ce ne-au deschis streinii ochii ne-am convins…”.


“Pe lângă efortul de restaurare și arhitectura spectaculoasă a proiectului, Fosta Fabrică aduce un concept noude parteneriat cu antreprenorii români invitați în proiect. Acest concept presupune, printre altele, finanțarea lor și susținerea unei comunități de afaceri românești care a fost implicată în proiect încă din faza de proiectare, pentru a ne putea adapta la nevoilelor concrete”, a declarat Mindaugas Valuckas, CEO și Member of the Board Hanner Group. “Proiectul va rămâne în administrarea Hanner, singurele imobile care se vor vinde vor fi apartamentele noi șil ofturile”.


Noua dezvoltare păstrează întru totul spiritul fabricii Luther, deoarece fabrica a fost una dintre primele dezvoltări de mixed-use din Europa și una dintre primele fabrici construite pe structură metalică din Europa. Includea centrele logistice și de producție, clădiri rezidențiale pentru angajații fabricii, berării, terase, spatii de evenimente, teren de tenis, o piață centrală cu obelisc și casa fondatorului. Orzăria și Mălțăria au fost construite în stil art-deco cu ingineri din afara țării, iar noua dezvoltare restaurează în detaliu toate elementele identitare ale arhitecturii originale.


Mălțăria va fi convertită în 31 de lofturi unicat, așa numitele “hard-lofts”, respectiv fabrică,  convertită în spații de locuit, păstrând toate elementele originale ale clădirii. Lofturile din Fosta Fabrică reprezintă o premieră pentru piața locală, fiind prima conversie de acest gen din România. Restaurarea monumentelor a presupus un grad extrem de ridicat de dificultate tehnică și bugete semnificative. Arhitectura proiectului este semnată de biroul Tecon, arh. Bogdan Babici, în vreme ce structurile sunt gândite de profesorul Paul Ioan, considerat unul dintre cei mai experimentați specialiști de structuri și structuri monumentale din România.


Fosta Fabrică este situată în centrul noului pol de office al Bucureștiului și beneficiază de stații de metrou în imediata apropiere, stații de tramvai și autobuz, prezența pasajului Basarab, a Gării de Nord și a campusului universitar Politehnica. Amplasată la câteva minute de Piața Victoriei, Fosta Fabrică aduce o serie de servicii care vor fi necesare într-o zona care primește peste 200.000 mp de spații noi de office clasa A și își propune să demonstreze că restaurarea de monumente, deși dificilă și complexă, este o soluție care poate regenera orașul și care poate aduce profit, pe termen mediu și lung, atât pentru urbe cât și pentru dezvoltator.


###


Cu un portofoliu de active și dezvoltări în valoare de peste un miliard de euro, Hanner Group are o experiență de peste 20 de ani în dezvoltarea de proiecte mixed-use, rezidențiale, office și comerciale. Compania este prezentă în piețe precum Lithuania, Letonia, România, Ucraina și Rusia. În România compania a investit până în prezent peste 100 milioane euro în proiecte rezidențiale, Fosta Fabrică fiind primul proiect mixed-use. Majoritatea proiectelor Hanner sunt dezvoltate din fonduri proprii. În prezent compania derulează concomitent proiecte ample în piețele din Lithuania și Letonia. În Riga Hanner finalizează un proiect în valoare de 140 milioane euro, denumit Jauna Teika, cel mai nou cartier al capitalei letone, care a atras peste 70 de companii locale și multinaționale și 800 de familii. Jauna Teika este tot un proiect de regenerare urbană și a impulsionat dezvoltarea unui nou district într-o zonă până atunci foarte puțin activă a orașului.

Alte articole recomandate:

Imperiul Marex Brăila, al doilea cel mai mare crescător de porci de pe piața locală, un grup controlat de familiile de antreprenori Moraru, Lupașcu și Preda, face primul pas spre faliment după ce administratorii judiciari au propus această măsură pe fondul lipsei de lichidități, transparență și ca urmare a gradului mare de îndatorare, informează editia de azi a ZfCorporate. Companiile Marex și Vegetal Trading, aflate în insolvență, au datorii cumulate ce depă­șesc 100 [...]
ETI European Food Industries, filiala locală a grupului turc ETI, a început recent producția în fabrica din Craiova, o investiție estimată la circa 40 de milioane de euro, conform unor surse din piață. Asffel, grupul care are șapte fabrici finalizează primul proiect de acest tip din afara Turciei. Până acum, compania din Turcia nu a făcut niciun anunț pu­blic cu privire la deschi­de­rea fabricii, însă conform da­te­lor furnizate anterior [...]
(Comunicat) Ipsos Research a realizat, în parteneriat cu IAA România, un studiu cantitativ desfășurat în timpul Campionatului Mondial de fotbal din Brazilia cu privire la eficiența reclamelor difuzate în timpul meciurilor și al emisiunilor sportive dedicate CM 2014. În studiu au fost evaluate 30 de reclame din mai multe industrii, în special FMCG. Conform unui alt studiu Ipsos Research, realizat in luna mai a acestui an, aproximativ un roman din [...]
Prezent la Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2016, domnul Radu Rotiș Chețan, șeful veterinarilor din România, susține cu convingere că este esențial ca populația să știe care sunt companiile sancționate pentru nereguli privind siguranța alimentară. În aceeași vreme, instituția pe care o conduce refuză să dea publicității astfel de informații, atât la solicitarea expresă, cât și în comunicate de presă publicate pe site-ul Autorită [...]
Laurențiu Dimitriu (46 de ani), sales director în cadrul gigantului elvețian din piața de bunuri de larg consum Nestlé în România, afirmă că producătorii trebuie să mear­gă peste tot după consumator, acasă, în mașină, în metrou, în parc sau la cinema, de aceea trebuie să fie prezenți cu produse atât în comerțul modern, cât și în cel tradițional. „Consumatorul care dorește o înghetață, un baton de ciocolată sa [...]
In 2014, Coca-Cola HBC România si-a consolidat pozitia de lider incontestabil pe piata productiei de bauturi racoritoare, operan trei fabrici în Timișoara, Ploiești (unde îmbuteliază branduri precum Coca-Cola sau Cappy) și Vatra Dornei (Dorna, Izvorul Alb), dar, mai ales, avand o foarte buna politica de management al vanzarilor.   Ajunsă la o cifră de afaceri de 1,8 miliarde de lei anul trecut, compania domină de mai mult de un deceniu piața băuturilor răcoritoare și [...]
Incepand cu 1 iunie 2014, Jaak Mikkel va fi noul General Manager al Coca-Cola Hellenic Romania, potrivit unor surse din piata de retail neconfirmate de companie. Acesta il inlocuieste in functie pe Stephane Batoux, al carui mandat se incheie dupa doi ani, informeaza Magazinul Progresiv. Jaak Mikkel vine din Macedonia, unde este General Manager al Pivara Skopje AD - unul dintre primii imbuteliatori ai gigantului american din aceasta tara, dar care reprezinta in acelasi timp si produsel [...]
Cel mai vândut baton de ciocolată din România, Rom, produs de Kandia Dulce, are o istorie de 50 de ani, timp în care forma batonului a rămas neschimbată. „Rom se produce în aceeași formă de la lansare, iar ambalajul (cu tricolorul  - n.red.) a rămas neschimbat“, spune Elena Bratu, director de producție al fabricii Kandia Dulce.  Astfel, batonul are gravat pe el numele București, care reprezintă numele fabricii de unde a luat naștere și anume [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi