Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Fosta Fabrică, proiectul de restaurare și conversie al fostei fabrici de bere Grivița, cunoscută și sub numele de fabrica Luther, a primit toate avizele necesare și se estimează că va fi finalizat în 2020.


Proiectul se desfășoară pe o suprafață de peste un hectar și include patru monumente care vor fi restaurate și convertite, precum și două clădiri noi. Fosta Fabrică este un proiect de mixed-use, care va cuprinde peste 6000 mp de spații co-working și shared office space, 187 de apartamente noi, 31 de lofturi, restaurante, brutărie, berărie cu producție in-situ și restaurant, cocktail bar, cafenele, spații comerciale, spații de evenimente, peisagistică și parcări.


Fosta fabrică de bere Luther a fost începută în 1869, datorită construcției Gării de Nord, situată la vremea respectivă la marginea Bucureștiului și inaugurată de regele Carol I. Fabrica era furnizor al Casei Regale, iar în 1900 la Expoziția Universală de la Paris, cea mai importantă manifestare internațională a vremii, aduce României medalia de aur pentru cea mai bună bere. Imediat după primirea distincției publicația Gazeta Săteanului consemna: “A trebuit ca escelenta bere produsă la marea fabrică de bere a doamnei Sofia Luther să concureze în străinătate cu cele mai renumite produse din toate locurile și să dobândească medalia de aur la aceste expozițiuni, pentru ca această bere să-și poată ocupa locul ce pe drept i se cuvine. Numai după ce ne-au deschis streinii ochii ne-am convins…”.


“Pe lângă efortul de restaurare și arhitectura spectaculoasă a proiectului, Fosta Fabrică aduce un concept noude parteneriat cu antreprenorii români invitați în proiect. Acest concept presupune, printre altele, finanțarea lor și susținerea unei comunități de afaceri românești care a fost implicată în proiect încă din faza de proiectare, pentru a ne putea adapta la nevoilelor concrete”, a declarat Mindaugas Valuckas, CEO și Member of the Board Hanner Group. “Proiectul va rămâne în administrarea Hanner, singurele imobile care se vor vinde vor fi apartamentele noi șil ofturile”.


Noua dezvoltare păstrează întru totul spiritul fabricii Luther, deoarece fabrica a fost una dintre primele dezvoltări de mixed-use din Europa și una dintre primele fabrici construite pe structură metalică din Europa. Includea centrele logistice și de producție, clădiri rezidențiale pentru angajații fabricii, berării, terase, spatii de evenimente, teren de tenis, o piață centrală cu obelisc și casa fondatorului. Orzăria și Mălțăria au fost construite în stil art-deco cu ingineri din afara țării, iar noua dezvoltare restaurează în detaliu toate elementele identitare ale arhitecturii originale.


Mălțăria va fi convertită în 31 de lofturi unicat, așa numitele “hard-lofts”, respectiv fabrică,  convertită în spații de locuit, păstrând toate elementele originale ale clădirii. Lofturile din Fosta Fabrică reprezintă o premieră pentru piața locală, fiind prima conversie de acest gen din România. Restaurarea monumentelor a presupus un grad extrem de ridicat de dificultate tehnică și bugete semnificative. Arhitectura proiectului este semnată de biroul Tecon, arh. Bogdan Babici, în vreme ce structurile sunt gândite de profesorul Paul Ioan, considerat unul dintre cei mai experimentați specialiști de structuri și structuri monumentale din România.


Fosta Fabrică este situată în centrul noului pol de office al Bucureștiului și beneficiază de stații de metrou în imediata apropiere, stații de tramvai și autobuz, prezența pasajului Basarab, a Gării de Nord și a campusului universitar Politehnica. Amplasată la câteva minute de Piața Victoriei, Fosta Fabrică aduce o serie de servicii care vor fi necesare într-o zona care primește peste 200.000 mp de spații noi de office clasa A și își propune să demonstreze că restaurarea de monumente, deși dificilă și complexă, este o soluție care poate regenera orașul și care poate aduce profit, pe termen mediu și lung, atât pentru urbe cât și pentru dezvoltator.


###


Cu un portofoliu de active și dezvoltări în valoare de peste un miliard de euro, Hanner Group are o experiență de peste 20 de ani în dezvoltarea de proiecte mixed-use, rezidențiale, office și comerciale. Compania este prezentă în piețe precum Lithuania, Letonia, România, Ucraina și Rusia. În România compania a investit până în prezent peste 100 milioane euro în proiecte rezidențiale, Fosta Fabrică fiind primul proiect mixed-use. Majoritatea proiectelor Hanner sunt dezvoltate din fonduri proprii. În prezent compania derulează concomitent proiecte ample în piețele din Lithuania și Letonia. În Riga Hanner finalizează un proiect în valoare de 140 milioane euro, denumit Jauna Teika, cel mai nou cartier al capitalei letone, care a atras peste 70 de companii locale și multinaționale și 800 de familii. Jauna Teika este tot un proiect de regenerare urbană și a impulsionat dezvoltarea unui nou district într-o zonă până atunci foarte puțin activă a orașului.

Alte articole recomandate:

Directorul unei fabrici a gigantului american de bauturi racoritoare Coca-Cola din Sankt Petersburg, in nord-vestul Rusiei, a fost dat disparut, au anuntat surse concordante, relateaza AFP, potrivit Mediafax. Dmitri Sosnikov, in varsta de 37 de ani, "a plecat de la serviciu pe 28 noiembrie 2014" si nu a ajuns acasa, a anuntat Comitetul local de ancheta intr-un comunicat. Coca-Cola "confirma ca Dmitri Sosnikov, directorul fabricii de la Sankt Petersburg, nu s-a prezentat la locul de munca [...]
Asociația profesională de standardizare GS1 Romania, în parteneriat cu Guvernul României – Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri, organizează Lansarea oficială a agregatorului național de date de încredere despre produse „Cumpără Informat” luni, 28 septembrie a.c., cu începere de la ora 10, în București, la Hotel InterContinental, Sala FORTUNA, etaj 21.   Catalogul [...]
(Comunicat) Lanțul de restaurante de tip fast-food, Spartan, continuă procesul de extindere, prin deschiderea unei unități în cel mai mare centru comercial din Constanța, Maritimo Shopping Center. Restaurantul a fost inaugurat vineri, 7 aprilie, în urma unei investiții de 90.000 de euro și a înregistrat circa 1.500 de clienți și vânzări în valoare de aproximativ 7.000 de euro, în primul weekend de funcționare. Acesta [...]
Tymbark Maspex România, subsidiara locală a grupului polonez Maspex  Wadowice, a primit în luna ianuarie o infuzie de capital de circa 30 mil. lei (6,7 mil. euro), conform datelor de la Registrul Comerțului.   Acești bani vor fi investiți în linii de producție pentru Salatini, unul dintre brandurile cumpărate la începutul anului trecut de la compania Pan Group din Craiova (mai multe pe www.zf.ro).
Redd’s, creator de gust, își continuă seria inovațiilor în segmentul berilor cu arome și lansează o nouă aromă, foarte cunoscută și iubită de români de altfel, Redd’s Mojito. Produsul este un mix de bere, cu o concentrație alcoolică de 4%,  cu aromă inconfundabilă a cocktailului Mojito, cu note răcoritoare, date de lime și extractul de mentă. Odată cu această nouă variantă, Redd’s lansează o mișcare feminină pro-fiesta, în jurul  sloganului [...]
Este de o mare importanta si actualitate gasirea unui echilibru intre serviciile sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor si sectoarele publice si private (autoritati centrale si locale, crescatori de animale, operatori din sectorul alimentar, etc.) tinand cont de oameni, de situatia socio-economico-financiara a momentului. Medicina veterinara ca profesie, indiferent de tara, este pusa in slujba asigurarii sanatatii publice prin intarirea rolului si aportului serviciilor veterinare [...]
Nu mai e cu voie, e de nevoie. ”Marea Unire” în agricultură, adică asocierea tuturor producătorilor agroalimentari din România într-o singură organizație este aproape de a se întâmpla. Comisia Europeană a cerut ca, începând de la 1 iulie, fermierii din fiecare stat UE să aibă o reprezentare clară la Bruxelles, adică în cadrul grupurilor de dialog, țara noastră ar trebui să aibă un delegat clar ce va sta la masa [...]
(Agerpres) Posibilitatea închiderii hipermarketurilor în weekend a constituit tema întâlnirii dintre membrii Comisiei de Agricultură din Camera Deputaților cu reprezentanți ai producătorilor autohtoni de produse alimentare și ai marilor rețele comerciale. Vicepreședintele Comisiei pentru agricultură din Camera Deputaților, deputatul independent Marin Anton (fost PNL),  susține modificarea Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare în sensul [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi