Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

InfoALIMENT Magazin: Din experiența dumneavoastră de peste 20 de ani în domeniul alimentației publice, cum considerați că trebuie să fie strategia de business pentru a avea eficiență pe piața HORECA?


Corin Romanescu: Pentru a avea succes, orice strategie de business trebuie gândită pe termen mediu și lung. Sa te aștepți la rezultate imediate, după 1 -2 ani de investiții și promovare, este nerealist și frustrant in același timp. O afacere este asemănătoare cu un copil, nu poate creste ca in basme, in 3 zile si 3 nopți. Necesita o îngrijire atenta, o investiție permanenta și multa atenție din partea proprietarului. De aceea, unul dintre sfaturile pe care le-as da oricărui nou proprietar de business este sa fie la o distanță de maxim 50 km de afacerea pe care o conduce pentru a-i putea acorda toată atenția. Este unul dintre sfaturile de business pe care le-am primit de la tatăl meu și care, experiența anilor anteriori a dovedit-o, este foarte util. 


IAM: Care sunt tendințele pieței de evenimente?


CR: În 2018, atât în sectorul evenimentelor private (nunți, botezuri, petreceri aniversare etc.), cât și în domeniul evenimentelor corporate, tendința este de a solicita și oferi servicii integrate. Clienții noștri, fie că sunt persoane fizice sau reprezentanți de companii, sunt oameni ocupați care nu au timp să se ocupe de amănuntele unui eveniment. De aceea, ne solicită servicii integrate care să cuprindă atât activitățile de amenajare a spațiului (îmbrăcăminte pentru scaune și mese, aranjamente florale, stâlpișori și covor roșu, arcada, baloane etc.), cât și servicii suplimentare (Candy bar, fruit bar etc) și OPEN bufet. 


IAM: Ce schimbări preconizați că va aduce viitorul pe această piață, pe termen mediu și  lung? (in 5-10 ani)


CR: In următorii 5-10 ani, piața de evenimente din sectorul Horeca se va consolida și maturiza. Se va pune accentul pe calitatea și complexitatea serviciilor oferite, pe un raport calitate preț optim și pe seriozitate. Tendința actuala de deschidere a unor restaurante noi, “după ureche” și închiderea lor după 1-2 ani se va mai estompa deoarece potențialii investitori vor realiza complexitatea acestui domeniu și necesitatea de a implica personal calificat.


In ceea ce privește sectorul restaurantelor cu meniu a la carte, pentru publicul larg, părerea mea este ca marile rețele de restaurante își vor diversifica tipul de restaurante din grupuri, adăugându-și in portofoliu și restaurante mici, specializate pe anumite preparate și vor continua sa pună accentul pe oferte adaptate clienților din sectorul corporate și celor cu venituri medii. Tendința actuala, de micșorare a meniului de preparate a restaurantelor va continua și se va pune accentul pe preparate care sa individualizeze un restaurant și sa-i creeze o personalitate proprie.


Vor continua sa existe și vor mai apărea restaurante “de cartier” și “de familie”, cu mâncare “cinstita” și prețuri potrivite. In viitor se va menține tendința actuala de a include in meniu, atât preparate sănătoase, cu adaos mic de sare și grăsimi (gen salate sau gustări), cât și preparate tradiționale, astfel încât fiecare client sa poată selecta tipul de mâncare dorit.


IAM: Fiecare domeniu de activitate are anumite probleme și provocări specifice. Care este principala problemă cu care se confruntă piața de evenimente private din România? 


CR: Așa cum se știe, principala problema din domeniul organizării de evenimente in sectorul Horeca o constituie lipsa de personal calificat. Mirajul Occidentului, taxele mari pe salarii din prezent, numărul mare de restaurante și saloane de evenimente, sunt doar câteva dintre cauzele carenței de personal.


O alta problema actuala a pieței de evenimente o constituie faptul ca este încă un sector in dezvoltare, astfel ca încă exista un număr mare de diletanți care se ocupa de organizarea evenimentelor, fapt ce poate atrage o umbra negativă asupra credibilității organizatorilor de evenimente profesioniști. Este o problema ce se va rezolva in următorii ani, pe măsura ce piața se va maturiza și vor apărea tot mai mulți profesioniști in domeniu, însă acest aspect necesita timp.


IAM: Prin ce trebuie să se diferențieze un restaurant sau un salon de evenimente de concurență pentru a avea succes pe piață?


CR: Serviciile oferite de fiecare restaurant sau salon de evenimente reprezintă elemente diferențiatoare care pot individualiza și crea o imagine deosebita in acest domeniu.


Profesionalismul cu care își desfășoară activitatea angajații și organizatorii evenimentelor reprezintă alte caracteristici foarte importante de care beneficiarii țin cont atunci când își aleg restaurantul preferat. Nu in ultimul rând, seriozitatea de care dau dovada cei care țin legătura cu clienții și se ocupa de toate detaliile evenimentelor, precum și respectarea, cu strictețe, a tuturor promisiunilor, reprezintă alte elemente cheie care pot genera succesul in acest domeniu.


Este o piața cu reguli stricte in care nu sunt acceptate greșeli sau rateuri iar pentru a avea succes trebuie investit in angajați profesioniști. 


IAM: În domeniul alimentației publice retenția de personal a reprezentat mereu o provocare. Ce măsuri trebuie să ia un restaurant/ centru de evenimente pentru a micșora rotația personalului?


CR: Un angajat cu vechime este o adevărată ”comoară” pentru orice companie. Asigură-te că-l păstrezi în companie oferindu-i beneficii speciale astfel încât să se simtă important și să devină un adevărat lider de opinie și formator pentru angajații mai tineri! Pregătirea și integrarea noilor membri ai echipei necesită mereu costuri suplimentare și, uneori, pierderi, la fel și fluxul de personal, de aceea, păstrarea vechilor angajați este una dintre cele mai dificile și importante activități ale unui manager. 


IAM: Se spune că saloanele de evenimente sunt o afacere profitabilă pentru investitori. Este adevărat?


CR: Domeniul organizării de evenimente, atât private, cât și corporate, este foarte complicat, necesitând eforturi permanente și pregătiri de durata. Dacă in cazul restaurantelor cu meniu a la carte, stângăciile inerente începutului pot fi trecute cu vederea, in cazul saloanelor și centrelor de evenimente totul trebuie sa fie perfect: amenajare, meniu, bar etc.


Deoarece trebuie sa servești un număr mare de persoane, intr-un timp relativ scurt iar toate preparatele trebuie sa fie calde și gustoase, investițiile sunt mult mai mari decât in cazul restaurantelor clasice. In același timp, deoarece vorbim despre evenimente speciale din viața clienților nostri, totul trebuie organizat in mod profesionist, la cel mai înalt nivel.


O greșeală pe care o fac cei care nu cunosc acest domeniu este sa-și imagineze ca organizarea evenimentelor private presupune sa deschizi saloanele o data pe săptămâna și sa încasezi “munți de bani” pentru asta. Total greșit.


Pregătirea fiecărui eveniment privat necesita munca de minim o săptămâna din partea unei echipe ample ce cuprinde șefi bucătari, chelneri, barmani, organizatori de evenimente, îngrijitori etc. astfel încât rezultatele sa fie pe măsura așteptărilor. De aceea, este genul de afacere care devine profitabila după ani de investiții in echipamente, personal, servicii și multa seriozitate.


Despre Corin Romanescu


CEO al Centrului de Evenimente The President, Corin Romanescu activează de 20 de ani pe piața HORECA, fiindmartor al principalelor tendințe ale fiecărei perioade. În ultimii 5 ani a contribuit la organizarea cu succes a peste 1000 de evenimente corporate și private, oferind sfaturi practice și sprijin pentru sute de cupluri și zeci de companii din sectorul privat. Este Președinte al Asociației pentru Combaterea Sărăciei și Afecțiunilor Umane. Este Absolvent al UTCB – Universitatea Tehnică de Construcții București.

Alte articole recomandate:

Asociația Maitre d'Hotel România a realizat la începutul acestui an un foarte interesant Top al consumului de alcool al turiștilor care vin în România. Potrivit clasamentului, englezii, germanii și rusii sunt cei mai mari consumatori de alcool în restaurantele, barurile și cluburile românești, alocând, în medie, 100-200 de euro de persoană pe seară, potrivit asociației Maitre d'Hotel România, care reunește șefii de sală d [...]
Luand in considerare succesul inregistrat de competitia din 2013, Unilever lanseaza a doua editie a Premiilor Unilever in domeniul sustenabilitatii pentru tinerii antreprenori. Astfel, compania ii invita pe tineri sa propuna solutii practice si inovatoare pentru a raspunde unora dintre cele mai mari provocari din domeniul sustenabilitatii. “Cred ca tinerii pot gasi solutiile pentru provocarile cu care se confrunta planeta, iar propunerile de anul trecut sunt o dovada clara in acest sens. [...]
Bucureștenii sunt așteptați, de vineri până duminică, la Târgul Național al Mierii - Ediția de Toamnă, un nou eveniment dedicat consumatorilor de produselor apicole, organizat de Asociația Crescătorilor de Albine din România (ACA) pe platforma apicolă din Băneasa."Deocamdată, avem 110 doritori de a participa cu standuri, dar sperăm să fie 120 de producători de miere, dar și de alte produse din toate zonele țării. Nu vor lipsi nici cei [...]
Șeful de la Protecția Consumatorului a declarat că a primit o adresă de la o firmă de avocatură din Germania în care se cer scuze publice pentru declarațiile făcute în legătură cu salamul expirat. Până acum s-au retras de la comercializare 9.236 de kilograme de produse care nu erau etichetate corespunzăror. „Am primit o adresă de la o firmă de avocatură din Germana să ne cerem scuze public și să infirmăm ce am constatat”, a declarat șeful regional de la [...]
Ferrero România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața dulciurilor, a avut în primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 96,6 milioane de lei (circa 22 mil. euro), în creștere cu 25% față de perioada similară a anului precedent, arată datele publice.   Dacă această evoluție se menține și în a doua parte a anului, grupul italian Ferrero ar depăși în România procentul de creștere înregistrat anul trecut, având în [...]
Senatul și Adunarea deputaților din statul american California au adoptat o propunere de lege care vizează interzicerea folosirii pungilor din plastic în magazine începând de la 1 iulie 2015. Dacă guvernatorul democrat al acestui stat american, Jerry Brown, va promulga legea, votată la sfârșitul săptămânii trecute de ambele camere, California va deveni primul stat american care va interzice pungile din plastic în magazine. Pungile din plastic vor dispărea [...]
România a primit anul trecut 2,2 mi­lioane de turiști străini, de cinci ori mai puțini decât Cehia și de aproape opt ori mai puțini decât Polonia, potrivit celui mai recent raport al Organizației Mondiale a Turismului. România este de altfel codașa clasa­mentului european la numărul de turiști primiți și la încasări, în timp ce alte state din regiune au reușit să se dezvolte prin specializare. Astfel, Ungaria și Cehia sunt campioane la turismul d [...]
Aflat în plină organizare, cel mai important eveniment de profil al anului, Conferința Internațională Meat, Milk&Bread 2014, a reușit deja să adune pe listă participanți de prestigiu din țară și străinătate. Astfel, pentru evenimentul care se va desfășura sub titlul ”Finanțare, Oprimizare, Perteneriat – Factori care pot genera plus-valoare într-o piață globalizată” și care va avea loc [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi