Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

InfoALIMENT Magazin: Din experiența dumneavoastră de peste 20 de ani în domeniul alimentației publice, cum considerați că trebuie să fie strategia de business pentru a avea eficiență pe piața HORECA?


Corin Romanescu: Pentru a avea succes, orice strategie de business trebuie gândită pe termen mediu și lung. Sa te aștepți la rezultate imediate, după 1 -2 ani de investiții și promovare, este nerealist și frustrant in același timp. O afacere este asemănătoare cu un copil, nu poate creste ca in basme, in 3 zile si 3 nopți. Necesita o îngrijire atenta, o investiție permanenta și multa atenție din partea proprietarului. De aceea, unul dintre sfaturile pe care le-as da oricărui nou proprietar de business este sa fie la o distanță de maxim 50 km de afacerea pe care o conduce pentru a-i putea acorda toată atenția. Este unul dintre sfaturile de business pe care le-am primit de la tatăl meu și care, experiența anilor anteriori a dovedit-o, este foarte util. 


IAM: Care sunt tendințele pieței de evenimente?


CR: În 2018, atât în sectorul evenimentelor private (nunți, botezuri, petreceri aniversare etc.), cât și în domeniul evenimentelor corporate, tendința este de a solicita și oferi servicii integrate. Clienții noștri, fie că sunt persoane fizice sau reprezentanți de companii, sunt oameni ocupați care nu au timp să se ocupe de amănuntele unui eveniment. De aceea, ne solicită servicii integrate care să cuprindă atât activitățile de amenajare a spațiului (îmbrăcăminte pentru scaune și mese, aranjamente florale, stâlpișori și covor roșu, arcada, baloane etc.), cât și servicii suplimentare (Candy bar, fruit bar etc) și OPEN bufet. 


IAM: Ce schimbări preconizați că va aduce viitorul pe această piață, pe termen mediu și  lung? (in 5-10 ani)


CR: In următorii 5-10 ani, piața de evenimente din sectorul Horeca se va consolida și maturiza. Se va pune accentul pe calitatea și complexitatea serviciilor oferite, pe un raport calitate preț optim și pe seriozitate. Tendința actuala de deschidere a unor restaurante noi, “după ureche” și închiderea lor după 1-2 ani se va mai estompa deoarece potențialii investitori vor realiza complexitatea acestui domeniu și necesitatea de a implica personal calificat.


In ceea ce privește sectorul restaurantelor cu meniu a la carte, pentru publicul larg, părerea mea este ca marile rețele de restaurante își vor diversifica tipul de restaurante din grupuri, adăugându-și in portofoliu și restaurante mici, specializate pe anumite preparate și vor continua sa pună accentul pe oferte adaptate clienților din sectorul corporate și celor cu venituri medii. Tendința actuala, de micșorare a meniului de preparate a restaurantelor va continua și se va pune accentul pe preparate care sa individualizeze un restaurant și sa-i creeze o personalitate proprie.


Vor continua sa existe și vor mai apărea restaurante “de cartier” și “de familie”, cu mâncare “cinstita” și prețuri potrivite. In viitor se va menține tendința actuala de a include in meniu, atât preparate sănătoase, cu adaos mic de sare și grăsimi (gen salate sau gustări), cât și preparate tradiționale, astfel încât fiecare client sa poată selecta tipul de mâncare dorit.


IAM: Fiecare domeniu de activitate are anumite probleme și provocări specifice. Care este principala problemă cu care se confruntă piața de evenimente private din România? 


CR: Așa cum se știe, principala problema din domeniul organizării de evenimente in sectorul Horeca o constituie lipsa de personal calificat. Mirajul Occidentului, taxele mari pe salarii din prezent, numărul mare de restaurante și saloane de evenimente, sunt doar câteva dintre cauzele carenței de personal.


O alta problema actuala a pieței de evenimente o constituie faptul ca este încă un sector in dezvoltare, astfel ca încă exista un număr mare de diletanți care se ocupa de organizarea evenimentelor, fapt ce poate atrage o umbra negativă asupra credibilității organizatorilor de evenimente profesioniști. Este o problema ce se va rezolva in următorii ani, pe măsura ce piața se va maturiza și vor apărea tot mai mulți profesioniști in domeniu, însă acest aspect necesita timp.


IAM: Prin ce trebuie să se diferențieze un restaurant sau un salon de evenimente de concurență pentru a avea succes pe piață?


CR: Serviciile oferite de fiecare restaurant sau salon de evenimente reprezintă elemente diferențiatoare care pot individualiza și crea o imagine deosebita in acest domeniu.


Profesionalismul cu care își desfășoară activitatea angajații și organizatorii evenimentelor reprezintă alte caracteristici foarte importante de care beneficiarii țin cont atunci când își aleg restaurantul preferat. Nu in ultimul rând, seriozitatea de care dau dovada cei care țin legătura cu clienții și se ocupa de toate detaliile evenimentelor, precum și respectarea, cu strictețe, a tuturor promisiunilor, reprezintă alte elemente cheie care pot genera succesul in acest domeniu.


Este o piața cu reguli stricte in care nu sunt acceptate greșeli sau rateuri iar pentru a avea succes trebuie investit in angajați profesioniști. 


IAM: În domeniul alimentației publice retenția de personal a reprezentat mereu o provocare. Ce măsuri trebuie să ia un restaurant/ centru de evenimente pentru a micșora rotația personalului?


CR: Un angajat cu vechime este o adevărată ”comoară” pentru orice companie. Asigură-te că-l păstrezi în companie oferindu-i beneficii speciale astfel încât să se simtă important și să devină un adevărat lider de opinie și formator pentru angajații mai tineri! Pregătirea și integrarea noilor membri ai echipei necesită mereu costuri suplimentare și, uneori, pierderi, la fel și fluxul de personal, de aceea, păstrarea vechilor angajați este una dintre cele mai dificile și importante activități ale unui manager. 


IAM: Se spune că saloanele de evenimente sunt o afacere profitabilă pentru investitori. Este adevărat?


CR: Domeniul organizării de evenimente, atât private, cât și corporate, este foarte complicat, necesitând eforturi permanente și pregătiri de durata. Dacă in cazul restaurantelor cu meniu a la carte, stângăciile inerente începutului pot fi trecute cu vederea, in cazul saloanelor și centrelor de evenimente totul trebuie sa fie perfect: amenajare, meniu, bar etc.


Deoarece trebuie sa servești un număr mare de persoane, intr-un timp relativ scurt iar toate preparatele trebuie sa fie calde și gustoase, investițiile sunt mult mai mari decât in cazul restaurantelor clasice. In același timp, deoarece vorbim despre evenimente speciale din viața clienților nostri, totul trebuie organizat in mod profesionist, la cel mai înalt nivel.


O greșeală pe care o fac cei care nu cunosc acest domeniu este sa-și imagineze ca organizarea evenimentelor private presupune sa deschizi saloanele o data pe săptămâna și sa încasezi “munți de bani” pentru asta. Total greșit.


Pregătirea fiecărui eveniment privat necesita munca de minim o săptămâna din partea unei echipe ample ce cuprinde șefi bucătari, chelneri, barmani, organizatori de evenimente, îngrijitori etc. astfel încât rezultatele sa fie pe măsura așteptărilor. De aceea, este genul de afacere care devine profitabila după ani de investiții in echipamente, personal, servicii și multa seriozitate.


Despre Corin Romanescu


CEO al Centrului de Evenimente The President, Corin Romanescu activează de 20 de ani pe piața HORECA, fiindmartor al principalelor tendințe ale fiecărei perioade. În ultimii 5 ani a contribuit la organizarea cu succes a peste 1000 de evenimente corporate și private, oferind sfaturi practice și sprijin pentru sute de cupluri și zeci de companii din sectorul privat. Este Președinte al Asociației pentru Combaterea Sărăciei și Afecțiunilor Umane. Este Absolvent al UTCB – Universitatea Tehnică de Construcții București.

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Având în vedere evoluția Bolii Limbii Albastre (Bluetongue) pe teritoriul României, ANSVSA aduce la cunoștință faptele care constituie contravenții la normele sanitare veterinare referitoare la măsurile generale și speciale de menținere a indemnității teritoriului față de bolile transmisibile la animale, de apărare a sănătății animalelor și de prevenire a transmiterii de boli de la animale la om și se sancționează după cum urmează: - Potrivit HG nr. [...]
Potrivit site-ului Iqads, saptamana trecuta 19 echipe creative au venit la Kuxa Studio sa-si arate talentele si inspiratia culinara la Cupa Agentiilor la Gatit FLORIOL aromata de Coseli, sarbatorita cu Privileg Catering, savurata cu Staropramen si recomandata de Mega Image. Au fost 3 zile de bucatareala la cel mai inalt nivel al creativitatii cu ingrediente speciale surpriza, combinatii de arome nemaiintalnite si design-uri de farfurii exceptionale care te puneau in dificultate la degustare, [...]
DAAS, unul dintre cei mai importanți furnizori de echipamente pentru hoteluri, restaurante și magazine alimentare, va termina anul 2014 cu peste 100 de magazine utilate, dintre care zece sunt hipermarketuri. Cele mai multe unități rămân însă cele pe format mic, res­pectiv supermarketuri, informeaza ZF.   „Până la finalul lui 2014 vom depăși pragul de 100 de magazine echi­pate. În acest an am consolidat parteneriatele cu Mega Image, Billa, Kaufland și [...]
Unilever lansează pe piața din România gama de produse Rama mit Butter . Aceasta este un melanj gustos și cremos ce îmbină calitatea Rama cu gustul delicios de unt. Rama mit Butter este un produs premium, o adevărată “poveste de dragoste” între unt (22% din compoziție), cu gustul său unic, și beneficiile unei diete echilibrate aduse de calitatea Rama. Rama mit Butter are cu 40% mai puține grăsimi saturate față de untul obișnuit [...]
Costin Gheorghiu (34 de ani) este, începând din această lună, directorul de operațiuni al lanțului de cafenele Brioche Dorée, brand adus pe piața locală în sistem de franciză de acționarii grupului de modă Kenvelo, de direc­torul general al grupului Philippe Besadoux și de încă un executiv francez.   Anterior, timp de cinci ani și jumătate, executivul român a fost district manager în cadrul Starbucks România, unul dintre cele mai [...]
(Agerpres) Problema risipei de alimente și a deșeurilor alimentare precum și potențialul fermelor de familie în asigurarea securității alimentare la nivel global au fost principalele teme de discuție abordate sâmbătă, în prima zi a sesiunii de Consultare a Societății Civile, care precede cea de-a 29-a Conferință Regională FAO pentru Europa și Asia Centrală, eveniment care se desfășoară la București, la Palatul Parlamentului, în perioada 1- 4 aprilie 2014. Prezent la [...]
Productia de vin in 2013 a inregistrat un record, cu peste cinci milioane de hectolitri adunate in cramele din Romania. La asemenea cifre si producatorii au inregistrat succcese. Unul dintre reprezentantii Jidvei, cel mai mare producator de vinuri din zona Transilvaniei, a vorbit intr-un interviu despre rezultatele excelente obtinute anul trecut.  “Anul 2013 a fost ca si anul 2013, un an de mari succese pentru vinurile Jidvei. Suntem de altfel multumiti, si de ce sa nu recunoaste [...]
O investiție în valoare de 20 de milioane de euro într-o fabrică de uleiuri comestibile și necomestibile la Galda de Jos în județul Alba este blocată din motive administrative. Proiectul de hotărâre pentru aprobarea construcției noii fabrici a fost atacat în contencios administrativ de către Instituția Prefectului, întrucât legea nu permite valorificarea terenurilor din pășuni, decât prin hotărâre de Guvern. Fabrica de uleiuri de la Galda [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi