Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

InfoALIMENT Magazin: Din experiența dumneavoastră de peste 20 de ani în domeniul alimentației publice, cum considerați că trebuie să fie strategia de business pentru a avea eficiență pe piața HORECA?


Corin Romanescu: Pentru a avea succes, orice strategie de business trebuie gândită pe termen mediu și lung. Sa te aștepți la rezultate imediate, după 1 -2 ani de investiții și promovare, este nerealist și frustrant in același timp. O afacere este asemănătoare cu un copil, nu poate creste ca in basme, in 3 zile si 3 nopți. Necesita o îngrijire atenta, o investiție permanenta și multa atenție din partea proprietarului. De aceea, unul dintre sfaturile pe care le-as da oricărui nou proprietar de business este sa fie la o distanță de maxim 50 km de afacerea pe care o conduce pentru a-i putea acorda toată atenția. Este unul dintre sfaturile de business pe care le-am primit de la tatăl meu și care, experiența anilor anteriori a dovedit-o, este foarte util. 


IAM: Care sunt tendințele pieței de evenimente?


CR: În 2018, atât în sectorul evenimentelor private (nunți, botezuri, petreceri aniversare etc.), cât și în domeniul evenimentelor corporate, tendința este de a solicita și oferi servicii integrate. Clienții noștri, fie că sunt persoane fizice sau reprezentanți de companii, sunt oameni ocupați care nu au timp să se ocupe de amănuntele unui eveniment. De aceea, ne solicită servicii integrate care să cuprindă atât activitățile de amenajare a spațiului (îmbrăcăminte pentru scaune și mese, aranjamente florale, stâlpișori și covor roșu, arcada, baloane etc.), cât și servicii suplimentare (Candy bar, fruit bar etc) și OPEN bufet. 


IAM: Ce schimbări preconizați că va aduce viitorul pe această piață, pe termen mediu și  lung? (in 5-10 ani)


CR: In următorii 5-10 ani, piața de evenimente din sectorul Horeca se va consolida și maturiza. Se va pune accentul pe calitatea și complexitatea serviciilor oferite, pe un raport calitate preț optim și pe seriozitate. Tendința actuala de deschidere a unor restaurante noi, “după ureche” și închiderea lor după 1-2 ani se va mai estompa deoarece potențialii investitori vor realiza complexitatea acestui domeniu și necesitatea de a implica personal calificat.


In ceea ce privește sectorul restaurantelor cu meniu a la carte, pentru publicul larg, părerea mea este ca marile rețele de restaurante își vor diversifica tipul de restaurante din grupuri, adăugându-și in portofoliu și restaurante mici, specializate pe anumite preparate și vor continua sa pună accentul pe oferte adaptate clienților din sectorul corporate și celor cu venituri medii. Tendința actuala, de micșorare a meniului de preparate a restaurantelor va continua și se va pune accentul pe preparate care sa individualizeze un restaurant și sa-i creeze o personalitate proprie.


Vor continua sa existe și vor mai apărea restaurante “de cartier” și “de familie”, cu mâncare “cinstita” și prețuri potrivite. In viitor se va menține tendința actuala de a include in meniu, atât preparate sănătoase, cu adaos mic de sare și grăsimi (gen salate sau gustări), cât și preparate tradiționale, astfel încât fiecare client sa poată selecta tipul de mâncare dorit.


IAM: Fiecare domeniu de activitate are anumite probleme și provocări specifice. Care este principala problemă cu care se confruntă piața de evenimente private din România? 


CR: Așa cum se știe, principala problema din domeniul organizării de evenimente in sectorul Horeca o constituie lipsa de personal calificat. Mirajul Occidentului, taxele mari pe salarii din prezent, numărul mare de restaurante și saloane de evenimente, sunt doar câteva dintre cauzele carenței de personal.


O alta problema actuala a pieței de evenimente o constituie faptul ca este încă un sector in dezvoltare, astfel ca încă exista un număr mare de diletanți care se ocupa de organizarea evenimentelor, fapt ce poate atrage o umbra negativă asupra credibilității organizatorilor de evenimente profesioniști. Este o problema ce se va rezolva in următorii ani, pe măsura ce piața se va maturiza și vor apărea tot mai mulți profesioniști in domeniu, însă acest aspect necesita timp.


IAM: Prin ce trebuie să se diferențieze un restaurant sau un salon de evenimente de concurență pentru a avea succes pe piață?


CR: Serviciile oferite de fiecare restaurant sau salon de evenimente reprezintă elemente diferențiatoare care pot individualiza și crea o imagine deosebita in acest domeniu.


Profesionalismul cu care își desfășoară activitatea angajații și organizatorii evenimentelor reprezintă alte caracteristici foarte importante de care beneficiarii țin cont atunci când își aleg restaurantul preferat. Nu in ultimul rând, seriozitatea de care dau dovada cei care țin legătura cu clienții și se ocupa de toate detaliile evenimentelor, precum și respectarea, cu strictețe, a tuturor promisiunilor, reprezintă alte elemente cheie care pot genera succesul in acest domeniu.


Este o piața cu reguli stricte in care nu sunt acceptate greșeli sau rateuri iar pentru a avea succes trebuie investit in angajați profesioniști. 


IAM: În domeniul alimentației publice retenția de personal a reprezentat mereu o provocare. Ce măsuri trebuie să ia un restaurant/ centru de evenimente pentru a micșora rotația personalului?


CR: Un angajat cu vechime este o adevărată ”comoară” pentru orice companie. Asigură-te că-l păstrezi în companie oferindu-i beneficii speciale astfel încât să se simtă important și să devină un adevărat lider de opinie și formator pentru angajații mai tineri! Pregătirea și integrarea noilor membri ai echipei necesită mereu costuri suplimentare și, uneori, pierderi, la fel și fluxul de personal, de aceea, păstrarea vechilor angajați este una dintre cele mai dificile și importante activități ale unui manager. 


IAM: Se spune că saloanele de evenimente sunt o afacere profitabilă pentru investitori. Este adevărat?


CR: Domeniul organizării de evenimente, atât private, cât și corporate, este foarte complicat, necesitând eforturi permanente și pregătiri de durata. Dacă in cazul restaurantelor cu meniu a la carte, stângăciile inerente începutului pot fi trecute cu vederea, in cazul saloanelor și centrelor de evenimente totul trebuie sa fie perfect: amenajare, meniu, bar etc.


Deoarece trebuie sa servești un număr mare de persoane, intr-un timp relativ scurt iar toate preparatele trebuie sa fie calde și gustoase, investițiile sunt mult mai mari decât in cazul restaurantelor clasice. In același timp, deoarece vorbim despre evenimente speciale din viața clienților nostri, totul trebuie organizat in mod profesionist, la cel mai înalt nivel.


O greșeală pe care o fac cei care nu cunosc acest domeniu este sa-și imagineze ca organizarea evenimentelor private presupune sa deschizi saloanele o data pe săptămâna și sa încasezi “munți de bani” pentru asta. Total greșit.


Pregătirea fiecărui eveniment privat necesita munca de minim o săptămâna din partea unei echipe ample ce cuprinde șefi bucătari, chelneri, barmani, organizatori de evenimente, îngrijitori etc. astfel încât rezultatele sa fie pe măsura așteptărilor. De aceea, este genul de afacere care devine profitabila după ani de investiții in echipamente, personal, servicii și multa seriozitate.


Despre Corin Romanescu


CEO al Centrului de Evenimente The President, Corin Romanescu activează de 20 de ani pe piața HORECA, fiindmartor al principalelor tendințe ale fiecărei perioade. În ultimii 5 ani a contribuit la organizarea cu succes a peste 1000 de evenimente corporate și private, oferind sfaturi practice și sprijin pentru sute de cupluri și zeci de companii din sectorul privat. Este Președinte al Asociației pentru Combaterea Sărăciei și Afecțiunilor Umane. Este Absolvent al UTCB – Universitatea Tehnică de Construcții București.

Alte articole recomandate:

Unilever lansează pe piața din România gama de produse Rama mit Butter . Aceasta este un melanj gustos și cremos ce îmbină calitatea Rama cu gustul delicios de unt. Rama mit Butter este un produs premium, o adevărată “poveste de dragoste” între unt (22% din compoziție), cu gustul său unic, și beneficiile unei diete echilibrate aduse de calitatea Rama. Rama mit Butter are cu 40% mai puține grăsimi saturate față de untul obișnuit [...]
Categoria Vinuri a generat in luna februarie a acestui an 614 aparitii in online, cu 30% mai multe ca in luna ianuarie, si un viewership de putin peste un milion. Vizibilitatea sectorului a scazut fata de luna precedenta doar pe segmentul de retele sociale, unde s-a inregistrat o scadere de 2%. Vizibilitatea in presa online a crescut semnificativ, inregistrandu-se cu 103% mai multe aparitii. Vizibilitatea pe bloguri si forumuri a crescut cu 13%. Topul lunar al celor mai vizibile branduri p [...]
Expoziția internațională de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri și restaurante – ROMHOTEL (www.romhotel.ro) desfășurată între 12 și 15 noiembrie a reunit și la cea de-a 23-a ediție 70 de companii românești și străine care activează pe piața de HORECA, în calitate de producători și distribuitori de produse și servicii destinate industriei ospitalității. Au fost prezente firme care oferă atât soluții dedicate amenajării și dotării hotelurilor, [...]
Concurența poate fi acerbă pe o piață estimată anual la circa un miliard deeuro, cum este piața românească a cărnii de pasăre. Producătorii mai inspirați folosesc teama românilor de hormoni și de antibiotice pentru a-și atrage clienți, chiar dacă realitatea nu este cea pe care ne-o vând ei, la pachet cu pasărea. “Fără hormoni de creștere, fără procese de injectare a cărnii, fără făinuri animale”. Românii care ajung în dreptul vitrinel [...]
Populația a economisit 500 de milioane de euro în cei doi ani care au trecut de la reducerea TVA la pâine, a declarat președintele Rompan, Aurel Popescu, la conferința MEDIAFAX Talks about Retail. "Numai la populație, din reducerea prețului la franzelă a rămas suma de 500 de milioane de euro. Nici mie nu mi-a venit să cred că în doi ani s-au făcut economii atât de mari la populație", a spus Popescu. TVA de 9% la pâine a fost introdusă în septembrie 2013, [...]
Frații Ioan și Viorel Micula, proprietarii grupului de firme European Drinks, au pus sechestru pe unele dintre conturile Ministerului de Finanțe, în încercarea de a recupera din datoria de circa 80 de milioane de euro pe care statul o are către acest grup de firme.   Ioan Micula a confirmat pentru economica.net că unele conturi ale statului sunt blocate, dar că este de departe de a fi recuperat banii. "Încercăm să executăm anumite conturi, dar finanțele [...]
Consiliul Internațional al Cerealelor (International Grains Council – IGC) a crescut estimările pentru recolta mondială de grâu din acest an, dar a avertizat că zăpada și gerul ar putea crea, totuși, probleme. Grupul interguvernamental, care a prognozat luna trecuta o recolta mondiala de grâu de aproximativ 686 milioane de tone în perioada 2014 -2015, a ridicat estimarea la 697 milioane de tone. În cazul în care recolta din acest sezon va fi una de excepție, [...]
Peste 400 de kilograme de carne tocată stricată au fost descoperite, miercuri, de polițiștii și inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, într-un supermarket din București, potrivit unor surse din Poliție.  Conform surselor citate, anchetatorii Direcției de Investigare a Fraudelor din Poliția Română și inspectorii ANPC au făcut un control la supermarketul respectiv, după ce au avut, în prealabil o informație legată de faptul că în [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN