Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

InfoALIMENT Magazin: Din experiența dumneavoastră de peste 20 de ani în domeniul alimentației publice, cum considerați că trebuie să fie strategia de business pentru a avea eficiență pe piața HORECA?


Corin Romanescu: Pentru a avea succes, orice strategie de business trebuie gândită pe termen mediu și lung. Sa te aștepți la rezultate imediate, după 1 -2 ani de investiții și promovare, este nerealist și frustrant in același timp. O afacere este asemănătoare cu un copil, nu poate creste ca in basme, in 3 zile si 3 nopți. Necesita o îngrijire atenta, o investiție permanenta și multa atenție din partea proprietarului. De aceea, unul dintre sfaturile pe care le-as da oricărui nou proprietar de business este sa fie la o distanță de maxim 50 km de afacerea pe care o conduce pentru a-i putea acorda toată atenția. Este unul dintre sfaturile de business pe care le-am primit de la tatăl meu și care, experiența anilor anteriori a dovedit-o, este foarte util. 


IAM: Care sunt tendințele pieței de evenimente?


CR: În 2018, atât în sectorul evenimentelor private (nunți, botezuri, petreceri aniversare etc.), cât și în domeniul evenimentelor corporate, tendința este de a solicita și oferi servicii integrate. Clienții noștri, fie că sunt persoane fizice sau reprezentanți de companii, sunt oameni ocupați care nu au timp să se ocupe de amănuntele unui eveniment. De aceea, ne solicită servicii integrate care să cuprindă atât activitățile de amenajare a spațiului (îmbrăcăminte pentru scaune și mese, aranjamente florale, stâlpișori și covor roșu, arcada, baloane etc.), cât și servicii suplimentare (Candy bar, fruit bar etc) și OPEN bufet. 


IAM: Ce schimbări preconizați că va aduce viitorul pe această piață, pe termen mediu și  lung? (in 5-10 ani)


CR: In următorii 5-10 ani, piața de evenimente din sectorul Horeca se va consolida și maturiza. Se va pune accentul pe calitatea și complexitatea serviciilor oferite, pe un raport calitate preț optim și pe seriozitate. Tendința actuala de deschidere a unor restaurante noi, “după ureche” și închiderea lor după 1-2 ani se va mai estompa deoarece potențialii investitori vor realiza complexitatea acestui domeniu și necesitatea de a implica personal calificat.


In ceea ce privește sectorul restaurantelor cu meniu a la carte, pentru publicul larg, părerea mea este ca marile rețele de restaurante își vor diversifica tipul de restaurante din grupuri, adăugându-și in portofoliu și restaurante mici, specializate pe anumite preparate și vor continua sa pună accentul pe oferte adaptate clienților din sectorul corporate și celor cu venituri medii. Tendința actuala, de micșorare a meniului de preparate a restaurantelor va continua și se va pune accentul pe preparate care sa individualizeze un restaurant și sa-i creeze o personalitate proprie.


Vor continua sa existe și vor mai apărea restaurante “de cartier” și “de familie”, cu mâncare “cinstita” și prețuri potrivite. In viitor se va menține tendința actuala de a include in meniu, atât preparate sănătoase, cu adaos mic de sare și grăsimi (gen salate sau gustări), cât și preparate tradiționale, astfel încât fiecare client sa poată selecta tipul de mâncare dorit.


IAM: Fiecare domeniu de activitate are anumite probleme și provocări specifice. Care este principala problemă cu care se confruntă piața de evenimente private din România? 


CR: Așa cum se știe, principala problema din domeniul organizării de evenimente in sectorul Horeca o constituie lipsa de personal calificat. Mirajul Occidentului, taxele mari pe salarii din prezent, numărul mare de restaurante și saloane de evenimente, sunt doar câteva dintre cauzele carenței de personal.


O alta problema actuala a pieței de evenimente o constituie faptul ca este încă un sector in dezvoltare, astfel ca încă exista un număr mare de diletanți care se ocupa de organizarea evenimentelor, fapt ce poate atrage o umbra negativă asupra credibilității organizatorilor de evenimente profesioniști. Este o problema ce se va rezolva in următorii ani, pe măsura ce piața se va maturiza și vor apărea tot mai mulți profesioniști in domeniu, însă acest aspect necesita timp.


IAM: Prin ce trebuie să se diferențieze un restaurant sau un salon de evenimente de concurență pentru a avea succes pe piață?


CR: Serviciile oferite de fiecare restaurant sau salon de evenimente reprezintă elemente diferențiatoare care pot individualiza și crea o imagine deosebita in acest domeniu.


Profesionalismul cu care își desfășoară activitatea angajații și organizatorii evenimentelor reprezintă alte caracteristici foarte importante de care beneficiarii țin cont atunci când își aleg restaurantul preferat. Nu in ultimul rând, seriozitatea de care dau dovada cei care țin legătura cu clienții și se ocupa de toate detaliile evenimentelor, precum și respectarea, cu strictețe, a tuturor promisiunilor, reprezintă alte elemente cheie care pot genera succesul in acest domeniu.


Este o piața cu reguli stricte in care nu sunt acceptate greșeli sau rateuri iar pentru a avea succes trebuie investit in angajați profesioniști. 


IAM: În domeniul alimentației publice retenția de personal a reprezentat mereu o provocare. Ce măsuri trebuie să ia un restaurant/ centru de evenimente pentru a micșora rotația personalului?


CR: Un angajat cu vechime este o adevărată ”comoară” pentru orice companie. Asigură-te că-l păstrezi în companie oferindu-i beneficii speciale astfel încât să se simtă important și să devină un adevărat lider de opinie și formator pentru angajații mai tineri! Pregătirea și integrarea noilor membri ai echipei necesită mereu costuri suplimentare și, uneori, pierderi, la fel și fluxul de personal, de aceea, păstrarea vechilor angajați este una dintre cele mai dificile și importante activități ale unui manager. 


IAM: Se spune că saloanele de evenimente sunt o afacere profitabilă pentru investitori. Este adevărat?


CR: Domeniul organizării de evenimente, atât private, cât și corporate, este foarte complicat, necesitând eforturi permanente și pregătiri de durata. Dacă in cazul restaurantelor cu meniu a la carte, stângăciile inerente începutului pot fi trecute cu vederea, in cazul saloanelor și centrelor de evenimente totul trebuie sa fie perfect: amenajare, meniu, bar etc.


Deoarece trebuie sa servești un număr mare de persoane, intr-un timp relativ scurt iar toate preparatele trebuie sa fie calde și gustoase, investițiile sunt mult mai mari decât in cazul restaurantelor clasice. In același timp, deoarece vorbim despre evenimente speciale din viața clienților nostri, totul trebuie organizat in mod profesionist, la cel mai înalt nivel.


O greșeală pe care o fac cei care nu cunosc acest domeniu este sa-și imagineze ca organizarea evenimentelor private presupune sa deschizi saloanele o data pe săptămâna și sa încasezi “munți de bani” pentru asta. Total greșit.


Pregătirea fiecărui eveniment privat necesita munca de minim o săptămâna din partea unei echipe ample ce cuprinde șefi bucătari, chelneri, barmani, organizatori de evenimente, îngrijitori etc. astfel încât rezultatele sa fie pe măsura așteptărilor. De aceea, este genul de afacere care devine profitabila după ani de investiții in echipamente, personal, servicii și multa seriozitate.


Despre Corin Romanescu


CEO al Centrului de Evenimente The President, Corin Romanescu activează de 20 de ani pe piața HORECA, fiindmartor al principalelor tendințe ale fiecărei perioade. În ultimii 5 ani a contribuit la organizarea cu succes a peste 1000 de evenimente corporate și private, oferind sfaturi practice și sprijin pentru sute de cupluri și zeci de companii din sectorul privat. Este Președinte al Asociației pentru Combaterea Sărăciei și Afecțiunilor Umane. Este Absolvent al UTCB – Universitatea Tehnică de Construcții București.

Alte articole recomandate:

Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a înregistrat anul trecut vânzări de circa 154 milioane de litri, în creștere cu 11% față de anul precedent, revenind astfel pe plus după doi ani consecutivi de scădere.   „Unul din principalii factori care au contribuit la rezultatele bune ale Coca-Cola HBC România se reflectă în modul în care am menținut echilibrul între activi­tățile și campaniile promoționale [...]
Aproximativ 33% din producția de ciuperci de cultură a României se produce în Sălaj unde circa 7.000 de tone de ciuperci se produc anual, arată datele deținute de Direcția Agricolă Sălaj. Aceste producții se datorează unor producători importanți care sunt concentrați în această zonă, precum Boglar Champ, Iazul V&V sau Modi Tur Trans. O contribuție importantă și-o aduc la această producție și alți cultivatori de ciuperci care au producții destul de mari. Potrivit lui Eugen [...]
„În 2014, recolta este mai slabă decât în 2013“, confirmă Ioana Micu, directorul executiv al amb Wine, compania care deține Liliac, o cramă medie. În podișul Transilvaniei, la Batoș și Lechința, austriacul Alfred Michael Beck, proprietarul Cramei Liliac, face vin pe 50 de hectare plantate cu struguri de soiuri nobile. Înițial, omul de afaceri „avea în plan să investească în păduri. La vie a ajuns întâmplător“, face o [...]
Perioada 2010-2012 devoala public o ramură fără atracții naturale, urbane sau culturale: ”turismul medical”. Mai pe șleau, vest-europenii doritori de servicii medicale complexe (investigații plurivalente, operații, terapii anevoioase) se înhămau la ceea ce agențiile de turism numeau ”croaziere medicale”. Astfel, pacienții-turiști erau atrași de clinicile din Est, unde prețurile se arătau de 10-20 de ori mai mici decât cele din Germania, Olanda sau Austria, [...]
Profi  a deschi, joi, la Mogosoaia cel de-al 220-lea magazin al sau, aceasta fiind cea de-a doua unitate preluata de la compania  Cris-Tim, unul dintre cei mai mari producatori de mezeluri din Romania. Astfel, Profi ajunge sa fie prezent in 113 localitati din 40 de judete.  Situat pe Soseaua Bucuresti-Targoviste nr.1A, unitatea comerciala din Mogosoaia, care va functiona in format Profi City, se intinde pe o suprafata totala de 336 mp si are o sala de vanzari de 213 mp, [...]
Teodora Chiorean:   În cadrul măsurilor de igienă a spațiilor destinate industriei alimentare, obiectivul principal al igienizării este eliminarea de pe toate suprafețele pasibile de contact cu produsele, a reziduurilor organice care, de obicei, înglobează numeroase microorganisme. Igienizarea se realizează prin mijloace mecanice și fizice. Mijloacele mecanice de igienizare tind să se asocieze celor fizice, susținute de echipamente și utilaje, care conduc spre rezultate mult [...]
Începând cu acest an autoritățile sanitar-veterinare din Rusia au implementat noi reglementări privind transportul cărnii de porc și a produselor din carne de porc pe teritoriul țării. Noile reglementări au fost elaborate de Ministerul Agriculturii din țară, împreună cu serviciul sanitar-veterinar Rosselkhoznadzor pentru a ajuta în prevenirea răspândirii pestei porcine africane, informează Agrobroker. Conform noilor reglementări, fermierilor [...]
(Comunicat) Cum s-a văzut în piață reducerea TVA-ului la produse alimentare și la băuturi non-alcoolice aplicată în iunie anul acesta? În primul rând, conform datelor INSSE, acest lucru s-a tradus într-o inflație negativă medie a prețurilor de -6.8% în perioada iunie - septembrie 2015.     Întrebarea cea mai des regăsită pe buzele jucătorilor din această industrie este “Ce s-a întâmplat cu [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi