Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Ambalajul inteligent a avut un drum lung de străbătut, de la simplele indicații și până la pungile de pentru snack-uri care pot detecta șoferii corecți sau sticlele de bere care pot dansa pe muzică. Însă, tot mai multe companii investesc în etichete inteligente, pentru a conecta brandurile cu tehnologia.


Piața globală va crește


Având potențialul de a îmbunătăți logistica, de a aduna informații despre lanțul de aprovizionare și de a angaja consumatorii în interacțiune, etichetele inteligente devin o alegere de top pentru companiile din era digitală. De fapt, piața de etichete inteligente este estimată să ajungă la 9,2 miliarde de euro, până în 2020, cu o creștere de 14,24%, din 2014, până în prezent, susține Sean Riley, expert în tehnologia etichetării, citat de Packaging Strategies. 


Deși adoptarea etichetelor inteligente a fost încetinită de o lipsă de standarde și de o susceptibilitate mecanică, mărci precum Johnny Walker sau Hershey conduc tendințele. Beneficiile etichetelor inteligente în logistică, în comerțul cu amănuntul, producție și asistență medicală, împreună cu capacitățile tehnologice în creștere, determină creșterea cererii pentru această tehnologie.


Mai multe date, mai puține probleme


Etichetele inteligente se referă la datele mici. În timp ce datele importante sunt folosite pentru a colecta cantități masive de informații, care sunt gestionate și analizate centralizat pentru modele, datele mici se concentrează pe o mulțime de atribute care necesită acțiune, atunci când se schimbă. De exemplu, o etichetă inteligentă poate colecta date mici despre o temperatură care depășește pragul sau un produs devine umed și supus formării


Un grup de cercetare de la Universitatea Clarkson împinge limitele a ceea ce pot face etichetele inteligente. Grupul a creat un senzor low-cost, pe suport de hârtie, care poate determina când alimentele sau cosmeticele se strică. Senzorii utilizează nanostructuri pentru a capta și a lega compușii predeterminați, pentru a distinge schimbarea. Prospețimea elementului poate fi detectată pe baza intensității transformării, proiectată ca schimbare de culoare sau electrică. Această inovație simplă poate arăta consumatorilor atunci când un articol este sigur pentru consum sau când să îl folosească, chiar dacă a trecut termenul de valabilitate.


Dincolo de Industria alimentară


Aplicațiile pentru etichetele inteligente se extind dincolo de produsele alimentare și băuturi. Logistica este un alt domeniu cheie. În trecut, companiile de logistică ar fi putut să atașeze o etichetă RFID la o cutie de transport maritim care conține produse mici, perisabile, cum ar fi medicamentele, iaurtul sau carnea. Cu etichetele inteligente, urmărirea poate fi efectuată la nivelul fiecărui element, prin aplicarea unei etichete fiecărui produs individual. În spațiul de asistență medicală, etichetele inteligente pot urmări utilizarea și eliminarea produselor farmaceutice, precum și ajuta la controlul inventarului.


În timp ce senzorii tradiționali pe bază de siliciu sunt potriviți pentru multe cazuri de utilizare a internetului de obiecte (IoT), ele sunt mai scumpe și mai puțin flexibile, decât noua  direcție de dezvoltare a tehnologiei tipărite. Magazinele de astăzi folosesc coduri de bare standard, inclusiv cele de tip Q, dar acestea sunt limitate în tipul de date pe care le pot stoca și afișa. Deoarece ambalajul produsului poate constitui 30-40% din costul total al unor produse, soluțiile inteligente de ambalare, care modifică procesul de ambalare, nu sunt adesea fezabile, făcând etichetele locul ideal pentru a încorpora tehnologia în ambalaje.


Aplicații în lumea reală


Piața de ambalare digitală va include treptat formate tradiționale de ambalare care sunt remodelate pentru a include elemente digitale, precum etichetele inteligente. De exemplu, sticlele inteligente sunt încorporate cu tehnologia digitală pentru a oferi funcții îmbunătățite, cum ar fi memento-uri de hidratare, memento-uri de dozare medicale, indicatori de timp și temperatură și detectarea calității. Avansul va fi atât de puternic în această direcție, încât, de exemplu, numai în Statele Unite, segmentul de sticle inteligente din cadrul pieței de ambalare digitală se estimează că va ajunge la 200 milioane de dolari, până în 2024.


Iar, ca exemplu tehnologic, să spunem că, Diageo, o companie multinațională de băuturi alcoolice, a reunit activității sale compania ThinkFilm, pentru a aplica tehnologia digitală elaborată de aceasta pe sticlele lui Johnny Walker Blue Label. Sticlele utilizează etichete imprimate folosind tehnologia Near Field Communication (NFC), care transformă sticla într-un ambalaj inteligent, compatibil cu majoritatea smartphone-urilor. În acest fel, senzorii etichetelor pot detecta dacă sticla este deschisă sau sigilată și conține informații pe care Diageo le poate utiliza pentru a trimite mesaje personalizate către consumatorii care citesc etichetele prin intermediul smartphone-urilor.


Marketing, numele tău e Interacțiune


Companiile de alimente pot utiliza etichete inteligente pentru a se conecta cu consumatorii prin oferirea de informații nutriționale și ingrediente suplimentare. De exemplu, începând cu anul 2016, produsele Hershey au fost tipărite cu coduri QR scalabile, care conduc la un micro-site care, la rândul său, detaliază informații despre nutriție, ingrediente, alergeni, OMG-uri, utilizarea produselor, oferind totodată consumatorilor sfaturi despre o viață sănătoasă și un consum echilibrat. În acest fel, compania speră că inițiativa va face presiuni asupra altor companii pentru a fi mai transparente cu cumpărătorii despre ingrediente, ceea ce reprezintă o prioritate pentru consumatorii de astăzi.


La rândul lor, companiile care sunt implicate tehnologic în lumea digitală de ambalare, au speranțe mari pentru viitorul tehnologiei inteligente de etichetare, mai ales cea care face trecerea spre ”6.0”. SmartLabel, de exemplu, urmărește să conducă consumatorii de bunuri ambalate într-o lume nouă, în care să poată accesa cu ușurință și instantaneu informații detaliate despre mii de produse.


Fiecare produs individual va avea o pagină de destinație proprie, pe care consumatorii o vor putea accesa prin scanarea unui cod QR pe ​​pachet, efectuând o căutare pe web, vizitând un site web al unei companii participante sau, eventual, printr-o aplicație. Scopul SmartLabel este să fie omniprezent pe piața bunurilor ambalate de consumatori și potențialul de creștere. Un studiu recent realizat de Benenson Strategy Group, a constatat că 75% dintre consumatori ar folosi tehnologia 6.0. Așadar, viitorul acestei modalități de etichetare este asigurat.

Alte articole recomandate:

Concurența poate fi acerbă pe o piață estimată anual la circa un miliard deeuro, cum este piața românească a cărnii de pasăre. Producătorii mai inspirați folosesc teama românilor de hormoni și de antibiotice pentru a-și atrage clienți, chiar dacă realitatea nu este cea pe care ne-o vând ei, la pachet cu pasărea. “Fără hormoni de creștere, fără procese de injectare a cărnii, fără făinuri animale”. Românii care ajung în dreptul vitrinel [...]
Bergenbier, partenerul oficial al clubului Petrolul Ploiesti, a lansat un ambalaj special prin care marcheaza aniversarea celor 90 de ani impliniti de la infiintarea clubului. Ambalajele „Petrolul 90 de ani” sunt disponibile pe piata de la inceputul lunii octombrie si pot fi gasite exclusiv in judetul Prahova. Noile ambalaje aniversare dedicate faniilor echipei Petrolului Ploiesti poarta insemnele importante ale clubului, unul dintre cele sase logo-uri oficiale care au reprezentat [...]
(Autor: Maria Demetriad)  Principalele materiale metalice utilizate în industria alimentară, cu aplicabilitate în sectorul dulciurilor sunt oțelul inoxidabil, aluminiul și staniul, atenția principală fiind îndreptată împotriva transferului de metal de la ambalaj, la produs. Totodată, este necesar controlul precis al acidității, considerată factor principal în apariția oxidării.   Oxidarea, principalul pericol   Aciditatea, [...]
Producătorul de ambalaje din carton Ecopack Ghimbav (AMCP), controlat de omul de afaceri Vladimir Cohn, a avut în primele nouă luni o cifră de afaceri de peste 80 de milioane de lei (aproximativ 18 milioane de euro), mai mult cu 19% față de aceeași perioadă a anului trecut, datorită creșterii exportului și atragerii unor noi clienți.   Compania și-a bugetat pentru acest an afaceri totale de 100 mil. lei (22,2 mil. euro).   „Domenii precum producția de alimente sau [...]
Checuri comercializate sub marca grupului Carrefour din Argentina cu mențiunea "cocaină: 12 grame" în lista de ingrediente ce figurează pe etichetă au declanșat o avalanșă de reacții ironice pe rețelele de socializare, relatează AFP. Grupul francez, care numără peste 500 de magazine în Argentina, și-a prezentat scuze, deplângând o "glumă de prost gust" din partea unui angajat al unui furnizor al lanțului. "De la Carrefour Argentina vrem să liniștim clienții noștri, [...]
Packaging Proff anunță lansarea pe piață a unui nou echipament destinat ambalării în saci a laptelui praf, echipament care beneficiază de mai multe inovații. În fapt, un sistem complex, echipamentul OML BF reușește să elimine pulberea ridicată de pe fundul sacilor la umlerea acestora, fapt care permite, atât o operațiune care elimină pierderile, cât și un mediu de lucru mult mai sigur pentru operator. Specialiștii firmei au [...]
(Comunicat) Tetra Pak®, liderul mondial în soluții de procesare și ambalare a produselor alimentare, își publică astăzi Raportul de Sustenabilitate 2014. Raportul evidențiază realizările companiei în 2013 în următoarele domenii: performanță de mediu, responsabilitate socială și bună guvernanță. Printre realizările marcante ale companiei în 2013 se numără: Peste 64 de milioane de copii din 63 de țări ale lumii au beneficiat de 8,3 miliarde de porții de [...]
La Fantana, furnizor de servicii de aprovizionare cu apa si cafea si liderul pietei de apa in sistem watercooler si purificator, a obtinut locul 2 la categoria Best Marketing Campaign in cadrul galei Aqua Awards 2014. Evenimentul a fost organizat in luna octombrie la Budapesta de Watercoolers Europe, organizatie reprezentativa la nivel european pentru industria distribuitorilor de apa in sistem watercooler. Campania “Evoluam odata cu tine”, desfasurata in perioada aprilie-mai 2014, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN