Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Ambalajul inteligent a avut un drum lung de străbătut, de la simplele indicații și până la pungile de pentru snack-uri care pot detecta șoferii corecți sau sticlele de bere care pot dansa pe muzică. Însă, tot mai multe companii investesc în etichete inteligente, pentru a conecta brandurile cu tehnologia.


Piața globală va crește


Având potențialul de a îmbunătăți logistica, de a aduna informații despre lanțul de aprovizionare și de a angaja consumatorii în interacțiune, etichetele inteligente devin o alegere de top pentru companiile din era digitală. De fapt, piața de etichete inteligente este estimată să ajungă la 9,2 miliarde de euro, până în 2020, cu o creștere de 14,24%, din 2014, până în prezent, susține Sean Riley, expert în tehnologia etichetării, citat de Packaging Strategies. 


Deși adoptarea etichetelor inteligente a fost încetinită de o lipsă de standarde și de o susceptibilitate mecanică, mărci precum Johnny Walker sau Hershey conduc tendințele. Beneficiile etichetelor inteligente în logistică, în comerțul cu amănuntul, producție și asistență medicală, împreună cu capacitățile tehnologice în creștere, determină creșterea cererii pentru această tehnologie.


Mai multe date, mai puține probleme


Etichetele inteligente se referă la datele mici. În timp ce datele importante sunt folosite pentru a colecta cantități masive de informații, care sunt gestionate și analizate centralizat pentru modele, datele mici se concentrează pe o mulțime de atribute care necesită acțiune, atunci când se schimbă. De exemplu, o etichetă inteligentă poate colecta date mici despre o temperatură care depășește pragul sau un produs devine umed și supus formării


Un grup de cercetare de la Universitatea Clarkson împinge limitele a ceea ce pot face etichetele inteligente. Grupul a creat un senzor low-cost, pe suport de hârtie, care poate determina când alimentele sau cosmeticele se strică. Senzorii utilizează nanostructuri pentru a capta și a lega compușii predeterminați, pentru a distinge schimbarea. Prospețimea elementului poate fi detectată pe baza intensității transformării, proiectată ca schimbare de culoare sau electrică. Această inovație simplă poate arăta consumatorilor atunci când un articol este sigur pentru consum sau când să îl folosească, chiar dacă a trecut termenul de valabilitate.


Dincolo de Industria alimentară


Aplicațiile pentru etichetele inteligente se extind dincolo de produsele alimentare și băuturi. Logistica este un alt domeniu cheie. În trecut, companiile de logistică ar fi putut să atașeze o etichetă RFID la o cutie de transport maritim care conține produse mici, perisabile, cum ar fi medicamentele, iaurtul sau carnea. Cu etichetele inteligente, urmărirea poate fi efectuată la nivelul fiecărui element, prin aplicarea unei etichete fiecărui produs individual. În spațiul de asistență medicală, etichetele inteligente pot urmări utilizarea și eliminarea produselor farmaceutice, precum și ajuta la controlul inventarului.


În timp ce senzorii tradiționali pe bază de siliciu sunt potriviți pentru multe cazuri de utilizare a internetului de obiecte (IoT), ele sunt mai scumpe și mai puțin flexibile, decât noua  direcție de dezvoltare a tehnologiei tipărite. Magazinele de astăzi folosesc coduri de bare standard, inclusiv cele de tip Q, dar acestea sunt limitate în tipul de date pe care le pot stoca și afișa. Deoarece ambalajul produsului poate constitui 30-40% din costul total al unor produse, soluțiile inteligente de ambalare, care modifică procesul de ambalare, nu sunt adesea fezabile, făcând etichetele locul ideal pentru a încorpora tehnologia în ambalaje.


Aplicații în lumea reală


Piața de ambalare digitală va include treptat formate tradiționale de ambalare care sunt remodelate pentru a include elemente digitale, precum etichetele inteligente. De exemplu, sticlele inteligente sunt încorporate cu tehnologia digitală pentru a oferi funcții îmbunătățite, cum ar fi memento-uri de hidratare, memento-uri de dozare medicale, indicatori de timp și temperatură și detectarea calității. Avansul va fi atât de puternic în această direcție, încât, de exemplu, numai în Statele Unite, segmentul de sticle inteligente din cadrul pieței de ambalare digitală se estimează că va ajunge la 200 milioane de dolari, până în 2024.


Iar, ca exemplu tehnologic, să spunem că, Diageo, o companie multinațională de băuturi alcoolice, a reunit activității sale compania ThinkFilm, pentru a aplica tehnologia digitală elaborată de aceasta pe sticlele lui Johnny Walker Blue Label. Sticlele utilizează etichete imprimate folosind tehnologia Near Field Communication (NFC), care transformă sticla într-un ambalaj inteligent, compatibil cu majoritatea smartphone-urilor. În acest fel, senzorii etichetelor pot detecta dacă sticla este deschisă sau sigilată și conține informații pe care Diageo le poate utiliza pentru a trimite mesaje personalizate către consumatorii care citesc etichetele prin intermediul smartphone-urilor.


Marketing, numele tău e Interacțiune


Companiile de alimente pot utiliza etichete inteligente pentru a se conecta cu consumatorii prin oferirea de informații nutriționale și ingrediente suplimentare. De exemplu, începând cu anul 2016, produsele Hershey au fost tipărite cu coduri QR scalabile, care conduc la un micro-site care, la rândul său, detaliază informații despre nutriție, ingrediente, alergeni, OMG-uri, utilizarea produselor, oferind totodată consumatorilor sfaturi despre o viață sănătoasă și un consum echilibrat. În acest fel, compania speră că inițiativa va face presiuni asupra altor companii pentru a fi mai transparente cu cumpărătorii despre ingrediente, ceea ce reprezintă o prioritate pentru consumatorii de astăzi.


La rândul lor, companiile care sunt implicate tehnologic în lumea digitală de ambalare, au speranțe mari pentru viitorul tehnologiei inteligente de etichetare, mai ales cea care face trecerea spre ”6.0”. SmartLabel, de exemplu, urmărește să conducă consumatorii de bunuri ambalate într-o lume nouă, în care să poată accesa cu ușurință și instantaneu informații detaliate despre mii de produse.


Fiecare produs individual va avea o pagină de destinație proprie, pe care consumatorii o vor putea accesa prin scanarea unui cod QR pe ​​pachet, efectuând o căutare pe web, vizitând un site web al unei companii participante sau, eventual, printr-o aplicație. Scopul SmartLabel este să fie omniprezent pe piața bunurilor ambalate de consumatori și potențialul de creștere. Un studiu recent realizat de Benenson Strategy Group, a constatat că 75% dintre consumatori ar folosi tehnologia 6.0. Așadar, viitorul acestei modalități de etichetare este asigurat.

Alte articole recomandate:

Can-Pack România, singura fabrică din București în care se produc ambalaje pentru bere și suc, a finalizat anul trecut cu afaceri de 340 de milioane de lei (77 milioane de euro), mai mult cu 10% comparativ cu anul anterior.   „Am lucrat la capacitate maximă anul trecut, am produs 920 de milioane de doze de aluminiu pentru bere și sucuri, față de 850 de milioane de doze cu un an în urmă. Chiar a trebuit să aducem de la export, de la fabricile din Polonia ș [...]
Evoluția rapidă a tehnologiei, diversificarea producției și consumului de alimente la nivel global dar mai ales solicitările ambalatorilor de promovare a produselor prin intermediul ambalajelor creative, au impus apariția pe piață a soluțiilor inovative de ambalare. Din fericire, Romania, prin intermediul fabricii de ambalaje EXONIA, are un cuvânt important de spus la acest capitol atât pe piața națională dar și la nivel [...]
(Agerpres) În ultimii zece ani, piața produselor ecologice a crescut de patru ori în ultimii 10 ani, iar normele trebuie actualizate și adaptate astfel încât sectorul să se poată dezvolta în continuare și să poată răspunde provocărilor viitoare. În acest context, Comisia Europeană a prezentat marți o propunere pentru un regulament nou privind producția ecologică și etichetarea produselor bio, care reflectă preocupările consumatorilor și ale producătorilor și [...]
  Producătoul belgian de ambalaje din carton VPK Packaging, care deține pe piața locală două fabrici la Salonta, județul Bihor, și-a bugetat pentru acest an un program de investiții de peste 2 mil. euro în extinderea spațiului de producție cu 4.600 de metri pătrați și pentru creșterea capacității în segmentul cutiilor de carton, informează ZF.   Fabrica VPK Packaging din Salonta produce în principal cutii de carton, însă livrează și plăci de carton, c [...]
Tetra Pak, lider în industria procesării și ambalării alimentelor, anunță lansarea competiției naționale „Ținutul laptelui”. Competiția se adresează elevilor din clasele 0-VIII și constă într-un joc online educativ despre felul în care este produs și ambalat laptele școlar și despre reciclarea cutiilor de lapte după folosire. “Tetra Pak continuă și în acest an eforturile de promovare a alimentației echilibrate și a [...]
La 20 de ani de la livrarea primului sistem de ambalare pe piața din România, Tetra Pak® continuă să stabilească standarde în industria de profil în materie de siguranța consumatorului, inovarea produselor și excelență în protejarea mediului. De 20 ani avem grijă, inovăm și PROTEJĂM CE E BUN în România. Tetra Pak®, lider mondial în procesarea și ambalarea produselor alimentar, aniversează 20 de ani de la livrarea primului sistem de [...]
Luceo va introduce un nou sistem de echipamente pentru etanșare și etichetare în cadrul expoziției Pack Expo International de la Chicago de luna aceasta, informează Global Meat News. Cea de a patra generație de echipamente ThermoSecure L este un sistem de ambalare care are capacitatea de a respinge ambalaj sigilate necorespunzător și erori de marcaj. Echipamentul poate fi instalat la capătul unei linii de producție sau în alta sală cu un indice d [...]
DairyIndustries anunță lansarea unui nou echipament de formare și congelare a înghețatei, conceput și produse de compania daneză UCV Icecream. Utilajul, definit prin utilizare eficientă și simplă, EU 230. formează și congelează produsul în configurația programată de procesator. Prevăzut cu dispozitive de adăugare a cremelor de fructe, a siropurilor, bomboanelor și a alunelor, ca elemente decorative, EU 230 poate realiza amestecuri potrivit rețetel [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi