Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Ambalajul inteligent a avut un drum lung de străbătut, de la simplele indicații și până la pungile de pentru snack-uri care pot detecta șoferii corecți sau sticlele de bere care pot dansa pe muzică. Însă, tot mai multe companii investesc în etichete inteligente, pentru a conecta brandurile cu tehnologia.


Piața globală va crește


Având potențialul de a îmbunătăți logistica, de a aduna informații despre lanțul de aprovizionare și de a angaja consumatorii în interacțiune, etichetele inteligente devin o alegere de top pentru companiile din era digitală. De fapt, piața de etichete inteligente este estimată să ajungă la 9,2 miliarde de euro, până în 2020, cu o creștere de 14,24%, din 2014, până în prezent, susține Sean Riley, expert în tehnologia etichetării, citat de Packaging Strategies. 


Deși adoptarea etichetelor inteligente a fost încetinită de o lipsă de standarde și de o susceptibilitate mecanică, mărci precum Johnny Walker sau Hershey conduc tendințele. Beneficiile etichetelor inteligente în logistică, în comerțul cu amănuntul, producție și asistență medicală, împreună cu capacitățile tehnologice în creștere, determină creșterea cererii pentru această tehnologie.


Mai multe date, mai puține probleme


Etichetele inteligente se referă la datele mici. În timp ce datele importante sunt folosite pentru a colecta cantități masive de informații, care sunt gestionate și analizate centralizat pentru modele, datele mici se concentrează pe o mulțime de atribute care necesită acțiune, atunci când se schimbă. De exemplu, o etichetă inteligentă poate colecta date mici despre o temperatură care depășește pragul sau un produs devine umed și supus formării


Un grup de cercetare de la Universitatea Clarkson împinge limitele a ceea ce pot face etichetele inteligente. Grupul a creat un senzor low-cost, pe suport de hârtie, care poate determina când alimentele sau cosmeticele se strică. Senzorii utilizează nanostructuri pentru a capta și a lega compușii predeterminați, pentru a distinge schimbarea. Prospețimea elementului poate fi detectată pe baza intensității transformării, proiectată ca schimbare de culoare sau electrică. Această inovație simplă poate arăta consumatorilor atunci când un articol este sigur pentru consum sau când să îl folosească, chiar dacă a trecut termenul de valabilitate.


Dincolo de Industria alimentară


Aplicațiile pentru etichetele inteligente se extind dincolo de produsele alimentare și băuturi. Logistica este un alt domeniu cheie. În trecut, companiile de logistică ar fi putut să atașeze o etichetă RFID la o cutie de transport maritim care conține produse mici, perisabile, cum ar fi medicamentele, iaurtul sau carnea. Cu etichetele inteligente, urmărirea poate fi efectuată la nivelul fiecărui element, prin aplicarea unei etichete fiecărui produs individual. În spațiul de asistență medicală, etichetele inteligente pot urmări utilizarea și eliminarea produselor farmaceutice, precum și ajuta la controlul inventarului.


În timp ce senzorii tradiționali pe bază de siliciu sunt potriviți pentru multe cazuri de utilizare a internetului de obiecte (IoT), ele sunt mai scumpe și mai puțin flexibile, decât noua  direcție de dezvoltare a tehnologiei tipărite. Magazinele de astăzi folosesc coduri de bare standard, inclusiv cele de tip Q, dar acestea sunt limitate în tipul de date pe care le pot stoca și afișa. Deoarece ambalajul produsului poate constitui 30-40% din costul total al unor produse, soluțiile inteligente de ambalare, care modifică procesul de ambalare, nu sunt adesea fezabile, făcând etichetele locul ideal pentru a încorpora tehnologia în ambalaje.


Aplicații în lumea reală


Piața de ambalare digitală va include treptat formate tradiționale de ambalare care sunt remodelate pentru a include elemente digitale, precum etichetele inteligente. De exemplu, sticlele inteligente sunt încorporate cu tehnologia digitală pentru a oferi funcții îmbunătățite, cum ar fi memento-uri de hidratare, memento-uri de dozare medicale, indicatori de timp și temperatură și detectarea calității. Avansul va fi atât de puternic în această direcție, încât, de exemplu, numai în Statele Unite, segmentul de sticle inteligente din cadrul pieței de ambalare digitală se estimează că va ajunge la 200 milioane de dolari, până în 2024.


Iar, ca exemplu tehnologic, să spunem că, Diageo, o companie multinațională de băuturi alcoolice, a reunit activității sale compania ThinkFilm, pentru a aplica tehnologia digitală elaborată de aceasta pe sticlele lui Johnny Walker Blue Label. Sticlele utilizează etichete imprimate folosind tehnologia Near Field Communication (NFC), care transformă sticla într-un ambalaj inteligent, compatibil cu majoritatea smartphone-urilor. În acest fel, senzorii etichetelor pot detecta dacă sticla este deschisă sau sigilată și conține informații pe care Diageo le poate utiliza pentru a trimite mesaje personalizate către consumatorii care citesc etichetele prin intermediul smartphone-urilor.


Marketing, numele tău e Interacțiune


Companiile de alimente pot utiliza etichete inteligente pentru a se conecta cu consumatorii prin oferirea de informații nutriționale și ingrediente suplimentare. De exemplu, începând cu anul 2016, produsele Hershey au fost tipărite cu coduri QR scalabile, care conduc la un micro-site care, la rândul său, detaliază informații despre nutriție, ingrediente, alergeni, OMG-uri, utilizarea produselor, oferind totodată consumatorilor sfaturi despre o viață sănătoasă și un consum echilibrat. În acest fel, compania speră că inițiativa va face presiuni asupra altor companii pentru a fi mai transparente cu cumpărătorii despre ingrediente, ceea ce reprezintă o prioritate pentru consumatorii de astăzi.


La rândul lor, companiile care sunt implicate tehnologic în lumea digitală de ambalare, au speranțe mari pentru viitorul tehnologiei inteligente de etichetare, mai ales cea care face trecerea spre ”6.0”. SmartLabel, de exemplu, urmărește să conducă consumatorii de bunuri ambalate într-o lume nouă, în care să poată accesa cu ușurință și instantaneu informații detaliate despre mii de produse.


Fiecare produs individual va avea o pagină de destinație proprie, pe care consumatorii o vor putea accesa prin scanarea unui cod QR pe ​​pachet, efectuând o căutare pe web, vizitând un site web al unei companii participante sau, eventual, printr-o aplicație. Scopul SmartLabel este să fie omniprezent pe piața bunurilor ambalate de consumatori și potențialul de creștere. Un studiu recent realizat de Benenson Strategy Group, a constatat că 75% dintre consumatori ar folosi tehnologia 6.0. Așadar, viitorul acestei modalități de etichetare este asigurat.

Alte articole recomandate:

Societatea Romcarbon Buzău va implementa până la finalul anului 2014 două proiecte de investiții în tehnologii de ultimă oră în domeniul producției de tăvițe termoformate destinate uzului alimentar și în domeniul reciclării materialelor plastice, investiția totală ridicându-se la 6,5 milioane de euro. Această sumă se adaugă celor 8,5 milioane de euro pe care compania i-a investit în 2012 într-o nouă fabrică de compound-uri din materiale plastice virgine [...]
Liderul mondial în organizarea de evenimente dedicate industriei de ambalaje, InterPack- Dusseldorf, a confirmat participarea la eidiția inaugurală a Expo-Conferinței Internaționale infoPACK 2016, organizată de agenția infoGROUP și revista infoPACK, și care va avea loc în data de 17 noiembrie, la Hotel Phoenicia din București.   Reprezentanții companiei germane își vor prezenta evenimentele pe care le au în [...]
Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit [...]
De precizia în funcționare a unei linii de ambalare a lactatelor buvabile depinde în bună măsură finalizarea procesului tehnologic de procesare. Viteza, acuratețea operațiunii de umplere, controlul și etanșeizarea recipientelor sunt esențiale pentru furnizarea unui produs sigur din punct de vedere alimentar. În aceasă ediție vă prezentăm câteva dintre ultimele propuneri ale companiei Serac. Având o viteză de umplere de până [...]
Statele membre UE vor fi obligate sa reduca utilizarea pungilor de plastic cu cel putin 80%. Potrivit unui proiect legislativ adoptat  de Parlamentul European, scaderea utilizarii plasticului la cel mult 20% din totalul volumului de ambalaje trebuie sa aiba loc pana in 2019. Actul normativ prevede ca statele membre pot aplica in acest scop taxarea pungilor sau pur si simplu interzicerea oferirii acestora gratis, cu exceptia celor foarte usoare, utilizate pentru a impacheta carnea cruda, [...]
Prezentă la a 19-a ediție a INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, în cadrul secțiunii produselor bio, Ferma Heroiu, producător de suc natural de mere și-a prezentat noile ambalaje de 0,3l, 1l și 2l.   ”Anul acesta am venit cu sucuri în ambalaje noi cu capacitatea de 0,3l, 1l și 2l. Până acum sucurile noastre erau comercializate doar în ambalaje de 3l și [...]
(Comunicat) Tetra Pak®, liderul mondial în soluții de procesare și ambalare a produselor alimentare, își publică astăzi Raportul de Sustenabilitate 2014. Raportul evidențiază realizările companiei în 2013 în următoarele domenii: performanță de mediu, responsabilitate socială și bună guvernanță. Printre realizările marcante ale companiei în 2013 se numără: Peste 64 de milioane de copii din 63 de țări ale lumii au beneficiat de 8,3 miliarde de porții de [...]
Bleaster și Clamshell Sealer sunt echipamente de ambalare de mari dimensiuni, recomandate companiilor care furnizează mari cantități de produse pentru marele retail, realizându-se o perfectă etanșeizare prin sistemele sigure de sigilare și greifer. Echipamentele sunt copercializate de Packing Equipment Sales, informeaza Meat Process. Temperatura de sigilare este reglabilă, operațiunile fiind controlate cu ajutorul a patru sisteme de post-ambalare prevăzute cu [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN