Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Ambalajul inteligent a avut un drum lung de străbătut, de la simplele indicații și până la pungile de pentru snack-uri care pot detecta șoferii corecți sau sticlele de bere care pot dansa pe muzică. Însă, tot mai multe companii investesc în etichete inteligente, pentru a conecta brandurile cu tehnologia.


Piața globală va crește


Având potențialul de a îmbunătăți logistica, de a aduna informații despre lanțul de aprovizionare și de a angaja consumatorii în interacțiune, etichetele inteligente devin o alegere de top pentru companiile din era digitală. De fapt, piața de etichete inteligente este estimată să ajungă la 9,2 miliarde de euro, până în 2020, cu o creștere de 14,24%, din 2014, până în prezent, susține Sean Riley, expert în tehnologia etichetării, citat de Packaging Strategies. 


Deși adoptarea etichetelor inteligente a fost încetinită de o lipsă de standarde și de o susceptibilitate mecanică, mărci precum Johnny Walker sau Hershey conduc tendințele. Beneficiile etichetelor inteligente în logistică, în comerțul cu amănuntul, producție și asistență medicală, împreună cu capacitățile tehnologice în creștere, determină creșterea cererii pentru această tehnologie.


Mai multe date, mai puține probleme


Etichetele inteligente se referă la datele mici. În timp ce datele importante sunt folosite pentru a colecta cantități masive de informații, care sunt gestionate și analizate centralizat pentru modele, datele mici se concentrează pe o mulțime de atribute care necesită acțiune, atunci când se schimbă. De exemplu, o etichetă inteligentă poate colecta date mici despre o temperatură care depășește pragul sau un produs devine umed și supus formării


Un grup de cercetare de la Universitatea Clarkson împinge limitele a ceea ce pot face etichetele inteligente. Grupul a creat un senzor low-cost, pe suport de hârtie, care poate determina când alimentele sau cosmeticele se strică. Senzorii utilizează nanostructuri pentru a capta și a lega compușii predeterminați, pentru a distinge schimbarea. Prospețimea elementului poate fi detectată pe baza intensității transformării, proiectată ca schimbare de culoare sau electrică. Această inovație simplă poate arăta consumatorilor atunci când un articol este sigur pentru consum sau când să îl folosească, chiar dacă a trecut termenul de valabilitate.


Dincolo de Industria alimentară


Aplicațiile pentru etichetele inteligente se extind dincolo de produsele alimentare și băuturi. Logistica este un alt domeniu cheie. În trecut, companiile de logistică ar fi putut să atașeze o etichetă RFID la o cutie de transport maritim care conține produse mici, perisabile, cum ar fi medicamentele, iaurtul sau carnea. Cu etichetele inteligente, urmărirea poate fi efectuată la nivelul fiecărui element, prin aplicarea unei etichete fiecărui produs individual. În spațiul de asistență medicală, etichetele inteligente pot urmări utilizarea și eliminarea produselor farmaceutice, precum și ajuta la controlul inventarului.


În timp ce senzorii tradiționali pe bază de siliciu sunt potriviți pentru multe cazuri de utilizare a internetului de obiecte (IoT), ele sunt mai scumpe și mai puțin flexibile, decât noua  direcție de dezvoltare a tehnologiei tipărite. Magazinele de astăzi folosesc coduri de bare standard, inclusiv cele de tip Q, dar acestea sunt limitate în tipul de date pe care le pot stoca și afișa. Deoarece ambalajul produsului poate constitui 30-40% din costul total al unor produse, soluțiile inteligente de ambalare, care modifică procesul de ambalare, nu sunt adesea fezabile, făcând etichetele locul ideal pentru a încorpora tehnologia în ambalaje.


Aplicații în lumea reală


Piața de ambalare digitală va include treptat formate tradiționale de ambalare care sunt remodelate pentru a include elemente digitale, precum etichetele inteligente. De exemplu, sticlele inteligente sunt încorporate cu tehnologia digitală pentru a oferi funcții îmbunătățite, cum ar fi memento-uri de hidratare, memento-uri de dozare medicale, indicatori de timp și temperatură și detectarea calității. Avansul va fi atât de puternic în această direcție, încât, de exemplu, numai în Statele Unite, segmentul de sticle inteligente din cadrul pieței de ambalare digitală se estimează că va ajunge la 200 milioane de dolari, până în 2024.


Iar, ca exemplu tehnologic, să spunem că, Diageo, o companie multinațională de băuturi alcoolice, a reunit activității sale compania ThinkFilm, pentru a aplica tehnologia digitală elaborată de aceasta pe sticlele lui Johnny Walker Blue Label. Sticlele utilizează etichete imprimate folosind tehnologia Near Field Communication (NFC), care transformă sticla într-un ambalaj inteligent, compatibil cu majoritatea smartphone-urilor. În acest fel, senzorii etichetelor pot detecta dacă sticla este deschisă sau sigilată și conține informații pe care Diageo le poate utiliza pentru a trimite mesaje personalizate către consumatorii care citesc etichetele prin intermediul smartphone-urilor.


Marketing, numele tău e Interacțiune


Companiile de alimente pot utiliza etichete inteligente pentru a se conecta cu consumatorii prin oferirea de informații nutriționale și ingrediente suplimentare. De exemplu, începând cu anul 2016, produsele Hershey au fost tipărite cu coduri QR scalabile, care conduc la un micro-site care, la rândul său, detaliază informații despre nutriție, ingrediente, alergeni, OMG-uri, utilizarea produselor, oferind totodată consumatorilor sfaturi despre o viață sănătoasă și un consum echilibrat. În acest fel, compania speră că inițiativa va face presiuni asupra altor companii pentru a fi mai transparente cu cumpărătorii despre ingrediente, ceea ce reprezintă o prioritate pentru consumatorii de astăzi.


La rândul lor, companiile care sunt implicate tehnologic în lumea digitală de ambalare, au speranțe mari pentru viitorul tehnologiei inteligente de etichetare, mai ales cea care face trecerea spre ”6.0”. SmartLabel, de exemplu, urmărește să conducă consumatorii de bunuri ambalate într-o lume nouă, în care să poată accesa cu ușurință și instantaneu informații detaliate despre mii de produse.


Fiecare produs individual va avea o pagină de destinație proprie, pe care consumatorii o vor putea accesa prin scanarea unui cod QR pe ​​pachet, efectuând o căutare pe web, vizitând un site web al unei companii participante sau, eventual, printr-o aplicație. Scopul SmartLabel este să fie omniprezent pe piața bunurilor ambalate de consumatori și potențialul de creștere. Un studiu recent realizat de Benenson Strategy Group, a constatat că 75% dintre consumatori ar folosi tehnologia 6.0. Așadar, viitorul acestei modalități de etichetare este asigurat.

Alte articole recomandate:

FoodProcessing anunță lansarea unui nou echipament de ambalare a produselor alimentare, folosind o tehnologie inovatoare, denumită de specialiști PoziPressure. Mai precis, este vorba despre Ultravac 2100, care este un utilaj de vacuumare de mare productivitate dotat cu o cameră dublă de vacuumare și ambalare. Noul echipament nu are restricții în ambalarea flexibilă. Prin camerele de vacuum este păstrată prospețimea produsului, eliminând depunerile d [...]
Evoluția rapidă a tehnologiei, diversificarea producției și consumului de alimente la nivel global dar mai ales solicitările ambalatorilor de promovare a produselor prin intermediul ambalajelor creative, au impus apariția pe piață a soluțiilor inovative de ambalare. Din fericire, Romania, prin intermediul fabricii de ambalaje EXONIA, are un cuvânt important de spus la acest capitol atât pe piața națională dar și la nivel [...]
Ambalarea în atmosferă modificată prinde tot mai mult teren, mulți dintre procesatorii de carne optând pentru investiția în astfel de sisteme care măresc termenul de valabilitate al produselor. Recent Packing Equipment Sales a pus în vânzare astfel de echipamente produse de Venturi MAP Gas Flushing Technology , echipamente proiectate având la bază conceptul de convenience. MAP High Speed este mașina complet automatizată, asigurând o [...]
  Înainte de a vorbi despre tehnologii de ambalare a bomboanelor, cu mult mai importantă este problematica asigurării siguranței alimentare a acestui produs consumat în majoritate covârșitoare de copii, în directă relație cu ambalajul. Relația este strictă și directă, atâta vreme cât, pentru un aspect cât mai comercial, la realizarea ambalajelor sunt folosite cele mai diverse materiale, inclusiv metale prezente în [...]
Consumatorii vor avea posibilitatea să-și personalizeze produsele potrivit preferințelor lor peste cinci ani, susține Sidel, informează Dairy Reporter. Isabelle Maillot, vice-președinte al Sidel a declarat că industria ambalării va trebui să ajute proactiv consumatorii să aleagă și să permită amestecarea diferitelor arome. ”Prin intermediul ambalării, produsul ar putea propune proactive diferite rețete. Acest lucru va depinde de comportame [...]
De câteva sute de ani, vinul se îmbuteliază în recipiente din sticlă incoloră sau colorată, cu forme și capacități variate. La începuturi, buteliile din sticlă erau masive întrucât erau obținute prin suflare manuală, astfel că erau groase și adesea mai grele decât conținutul. De câteva decenii, butelia din sticlă cu volumul de 750 ml a devenit unitatea standard în industria vinului pentru caracterizarea vânzărilor. Forma clasică a [...]
Pentru fabricile de mare capacitate, dar și pentru centrele logistice sau marile lanțuri de retail, productivitatea în zona de paletizare și ambalare a paleților cu produse este determinantă, în rapiditatea transferului de marfă. O soluție o poate reprezenta oferta companiei britanice Marden Edwards. Variind de la echipamente entry level-low cost și terminând cu utilaje sofisticate, Marden Edwards propune soluții eficiente de paletizare, [...]
(Comunicat) United Romanian Breweries Bereprod (URBB) lansează pe piața din România noua sticlă Carlsberg de 660 ml, cu capac filetat. Noul ambalaj este unic pe segmentul super premium din România și vine în întâmpinarea trendului ascendent de consum de bere la sticlă din ultimii ani. ”Carlsberg este un brand internațional super premium care, pe parcursul tradiției sale de peste 170 de ani, a devenit sinonim cu calitatea. Caracterul unic [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi