Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Ambalajul inteligent a avut un drum lung de străbătut, de la simplele indicații și până la pungile de pentru snack-uri care pot detecta șoferii corecți sau sticlele de bere care pot dansa pe muzică. Însă, tot mai multe companii investesc în etichete inteligente, pentru a conecta brandurile cu tehnologia.


Piața globală va crește


Având potențialul de a îmbunătăți logistica, de a aduna informații despre lanțul de aprovizionare și de a angaja consumatorii în interacțiune, etichetele inteligente devin o alegere de top pentru companiile din era digitală. De fapt, piața de etichete inteligente este estimată să ajungă la 9,2 miliarde de euro, până în 2020, cu o creștere de 14,24%, din 2014, până în prezent, susține Sean Riley, expert în tehnologia etichetării, citat de Packaging Strategies. 


Deși adoptarea etichetelor inteligente a fost încetinită de o lipsă de standarde și de o susceptibilitate mecanică, mărci precum Johnny Walker sau Hershey conduc tendințele. Beneficiile etichetelor inteligente în logistică, în comerțul cu amănuntul, producție și asistență medicală, împreună cu capacitățile tehnologice în creștere, determină creșterea cererii pentru această tehnologie.


Mai multe date, mai puține probleme


Etichetele inteligente se referă la datele mici. În timp ce datele importante sunt folosite pentru a colecta cantități masive de informații, care sunt gestionate și analizate centralizat pentru modele, datele mici se concentrează pe o mulțime de atribute care necesită acțiune, atunci când se schimbă. De exemplu, o etichetă inteligentă poate colecta date mici despre o temperatură care depășește pragul sau un produs devine umed și supus formării


Un grup de cercetare de la Universitatea Clarkson împinge limitele a ceea ce pot face etichetele inteligente. Grupul a creat un senzor low-cost, pe suport de hârtie, care poate determina când alimentele sau cosmeticele se strică. Senzorii utilizează nanostructuri pentru a capta și a lega compușii predeterminați, pentru a distinge schimbarea. Prospețimea elementului poate fi detectată pe baza intensității transformării, proiectată ca schimbare de culoare sau electrică. Această inovație simplă poate arăta consumatorilor atunci când un articol este sigur pentru consum sau când să îl folosească, chiar dacă a trecut termenul de valabilitate.


Dincolo de Industria alimentară


Aplicațiile pentru etichetele inteligente se extind dincolo de produsele alimentare și băuturi. Logistica este un alt domeniu cheie. În trecut, companiile de logistică ar fi putut să atașeze o etichetă RFID la o cutie de transport maritim care conține produse mici, perisabile, cum ar fi medicamentele, iaurtul sau carnea. Cu etichetele inteligente, urmărirea poate fi efectuată la nivelul fiecărui element, prin aplicarea unei etichete fiecărui produs individual. În spațiul de asistență medicală, etichetele inteligente pot urmări utilizarea și eliminarea produselor farmaceutice, precum și ajuta la controlul inventarului.


În timp ce senzorii tradiționali pe bază de siliciu sunt potriviți pentru multe cazuri de utilizare a internetului de obiecte (IoT), ele sunt mai scumpe și mai puțin flexibile, decât noua  direcție de dezvoltare a tehnologiei tipărite. Magazinele de astăzi folosesc coduri de bare standard, inclusiv cele de tip Q, dar acestea sunt limitate în tipul de date pe care le pot stoca și afișa. Deoarece ambalajul produsului poate constitui 30-40% din costul total al unor produse, soluțiile inteligente de ambalare, care modifică procesul de ambalare, nu sunt adesea fezabile, făcând etichetele locul ideal pentru a încorpora tehnologia în ambalaje.


Aplicații în lumea reală


Piața de ambalare digitală va include treptat formate tradiționale de ambalare care sunt remodelate pentru a include elemente digitale, precum etichetele inteligente. De exemplu, sticlele inteligente sunt încorporate cu tehnologia digitală pentru a oferi funcții îmbunătățite, cum ar fi memento-uri de hidratare, memento-uri de dozare medicale, indicatori de timp și temperatură și detectarea calității. Avansul va fi atât de puternic în această direcție, încât, de exemplu, numai în Statele Unite, segmentul de sticle inteligente din cadrul pieței de ambalare digitală se estimează că va ajunge la 200 milioane de dolari, până în 2024.


Iar, ca exemplu tehnologic, să spunem că, Diageo, o companie multinațională de băuturi alcoolice, a reunit activității sale compania ThinkFilm, pentru a aplica tehnologia digitală elaborată de aceasta pe sticlele lui Johnny Walker Blue Label. Sticlele utilizează etichete imprimate folosind tehnologia Near Field Communication (NFC), care transformă sticla într-un ambalaj inteligent, compatibil cu majoritatea smartphone-urilor. În acest fel, senzorii etichetelor pot detecta dacă sticla este deschisă sau sigilată și conține informații pe care Diageo le poate utiliza pentru a trimite mesaje personalizate către consumatorii care citesc etichetele prin intermediul smartphone-urilor.


Marketing, numele tău e Interacțiune


Companiile de alimente pot utiliza etichete inteligente pentru a se conecta cu consumatorii prin oferirea de informații nutriționale și ingrediente suplimentare. De exemplu, începând cu anul 2016, produsele Hershey au fost tipărite cu coduri QR scalabile, care conduc la un micro-site care, la rândul său, detaliază informații despre nutriție, ingrediente, alergeni, OMG-uri, utilizarea produselor, oferind totodată consumatorilor sfaturi despre o viață sănătoasă și un consum echilibrat. În acest fel, compania speră că inițiativa va face presiuni asupra altor companii pentru a fi mai transparente cu cumpărătorii despre ingrediente, ceea ce reprezintă o prioritate pentru consumatorii de astăzi.


La rândul lor, companiile care sunt implicate tehnologic în lumea digitală de ambalare, au speranțe mari pentru viitorul tehnologiei inteligente de etichetare, mai ales cea care face trecerea spre ”6.0”. SmartLabel, de exemplu, urmărește să conducă consumatorii de bunuri ambalate într-o lume nouă, în care să poată accesa cu ușurință și instantaneu informații detaliate despre mii de produse.


Fiecare produs individual va avea o pagină de destinație proprie, pe care consumatorii o vor putea accesa prin scanarea unui cod QR pe ​​pachet, efectuând o căutare pe web, vizitând un site web al unei companii participante sau, eventual, printr-o aplicație. Scopul SmartLabel este să fie omniprezent pe piața bunurilor ambalate de consumatori și potențialul de creștere. Un studiu recent realizat de Benenson Strategy Group, a constatat că 75% dintre consumatori ar folosi tehnologia 6.0. Așadar, viitorul acestei modalități de etichetare este asigurat.

Alte articole recomandate:

”Pentru Multitech, anul 2014 reprezintă deja un succes deosebit”, a declarat doamna Melinda Torok, Managing Partner al companiei Multitech, aducând un argument mai mult decât solid: ”Iată, până la data de 10 octombrie, cifra noastră de afaceri a fost dublă, față de anul 2013, reușind să atingem pragul de un milion de euro. Cu siguranță, cifra va mai crește, până la finalul anului.” Desigur, aceastp realizare nu s-a putut face [...]
Compania Rondocarton, parte a grupului austriac Rondo Ganahl, care deține fabrici de carton ondulat în Cluj și Târgoviște, va investi în acest an peste 3,3 mil. euro, în princi­pal pentru îmbunătățirea sau achiziționarea unor noi utilaje de producție. Austriecii continuă astfel procesul de modernizarea a fa­bri­cilor locale, în condițiile în care anul trecut au mai investit încă 3 mil. euro în achiziționarea, montarea și punerea [...]
DairyIndustries anunță în ultima sa ediție lansarea pe piață a unei noi linii tehnologice de ambalare a înghețatei, produsă de compania Tradekey. Echipament contruit integral din otel inoxidabil, Zw 301 Kae este rezistent la rugina si apa, fiind conceput pentru utilizarea pe termen lung. Linia de ambalare este controlata cu ajutorul unui display LCD, viteza de ambalare putand fi reglata. Alimentarea cu folie poate fi efectuata fara oprirea echipamentului. [...]
Industria de ambalaje germană va crește cu o rată anuală de 1,05% (în funcție de volum) până în 2017, iar ambalajele din sticlă fragilă vor cunoașteo scădere de 0,36% pe an. Potrivit unui raport recent, intitulat ”Cele mai recente tendințe ale pieții ambalajelor cu amănuntul” aceste tendințe sunt cauzate de îmbătrânirea populației și de greutatea cu care, de pildă, sunt desfăcute clasicele cutii de conserv [...]
Unitatea de procesare a cărnii, Edeka din Rheinstetten este considerată a fi una dintre cele mai moderne din Germania. În jur de 900 de angajați contribuie la procesarea și ambalarea proces a peste 600 de tone de carne proaspătă și prelucrată în fiecare zi, informează Global meat news. Cel mai bine vandut și, în același timp, produsul cel mai sensibil de pe segmentul cărnii gata preparată este carnea tocată. Livrată sub diferite tipuri (carne de porc, [...]
Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit [...]
Kearney Blue, un producător de brânzeturi artizanale din Irlanda de Nord a dezvoltat un ambalaj pentru retail ca parte a strategiei sale de creștere rapidă a vânzărilor în magazinele de specialitate, precum si in alte magazine independente din Marea Britanie si Irlanda. Compania a lansat de curand brânza albastră de 225 g cu un pret recomandat pentru retail de 7.38 euro, informează Dairy Industries. Kearney Blue, lansată în 2010 de către Paul McClean, este o [...]
Irish Flexible Packaging (IFP), un furnizor de folie de unt pentru sectorul produselor lactate, investește aproape 1 milion € în fabrica sa din Wicklow înainte de eliminarea planificată a cotelor de lapte pentru începutul anului viitor. Aceasta miscare va crea noi locuri de muncă, iar compania se așteaptă ca producția să se intensifice urmare a eliminării cotei și a anunțului recent conform căruia Consiliul Irlandez al Lactatelor vor construi o [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN