Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Industria alimentară este cel mai mare sector al industriei prelucrătoare din Europa, cu 289.000 de companii, generând venituri anuale mai mari de 1 milion de euro și angajarea a 4,2 milioane de persoane.


 


Potrivit unui raport al sectorului FoodDrinkEurope (FDE), vânzările de alimente cu valoare adăugată sunt pe un curs de creștere,  cu 3,4%. Sectorul speră să crească vânzările cu valoare adăugată cu 2,5-3,5% pe an între 2018 și 2025.


 


Cu toate acestea, raportul prezentat în data de 10 ianuarie a.c. are un avertisment clar: perspectivele sectorului alimentar sunt amenințate.


 


Importanța pieței unice


 


Piața unică reprezintă 90% din vânzările din sectorul alimentar din Europa. Evenimente recente, cum ar fi Brexit, au pus accentul pe funcționarea pieței unice, notează Asociația FoodDrinkEurope.


 


”O piață unică funcțională devine cea mai importantă prioritate a industriei. Brexit adaugă un plus de complexitate și incertitudine întreprinderilor de pe ambele părți ale canalului”, a avertizat organizația.


 


Odată ajuns în afara blocului, Marea Britanie va fi cel mai mare partener comercial al UE pentru alimente și băuturi, a remarcat FoodDrinkEurope. Organizația a cerut Comisiei Europene să negocieze un acord tranzitoriu și o relație comercială viitoare care să garanteze comerțul fără întreruperi al produselor și ingredientelor alimentare și al băuturilor între continent și Marea Britanie. FoodDrinkEurope a cerut negociatorilor să acorde prioritate „nevoilor afacerii” față de „cerințele politice” în cadrul viitoarelor negocieri comerciale.


 


Dincolo de Brexit


 


Brexit nu este singurul factor de risc, a continuat FoodDrinkEurope. ”nterpretările diferite a legilor UE conduc din ce în ce mai mult spre ridicarea de bariere pentru companiile alimentare și băuturi, în cadrul pieței unice”.


 


Pe parcursul anului 2017, FoodDrinkEurope a fost un adversar ferm al legislației introduse la nivel național, cum ar fi cerințele de etichetare a țării de origine, iar în decembrie grupul a înregistrat o plângere oficială privind cerințele țării de origine a Italiei, introducerea căreia nu a respectat cerințele procedurale.


 


Etichetarea de origine este un subiect controversat în Europa


 


Regulamentul UE privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare permite statelor membre să introducă cerințe suplimentare obligatorii de etichetare pentru anumite categorii de produse alimentare, inclusiv indicând originea produselor, dacă acest lucru este justificat din motive de sănătate publică sau de protecție a consumatorilor.


 


În timp ce unele țări, inclusiv Italia și Franța, au introdus reglementări COOL, alte state membre sunt nemulțumite de proliferarea cerințelor naționale. Anul trecut, Belgia, cu sprijinul Germaniei, Republicii Cehe, Țărilor de Jos și Luxemburgului, a solicitat CE să efectueze o evaluare a impactului asupra etichetării obligatorii a originii.


 


Ca răspuns, Comisia a solicitat statelor membre care au implementat astfel de măsuri să furnizeze feedback la sfârșitul experimentului, care poate dura până în 2019.


 


”În contextul unei strategii ambițioase și cuprinzătoare privind piața unică, Comisia Europeană ar trebui să își intensifice rolul de a se asigura că legislația UE este respectată în mod corect și că legislația națională nu fragmentează piața unică în domeniile în care legislația alimentară este armonizată”, susține FoodDrinkEurope.

Alte articole recomandate:

Deloitte: Publicitatea lactatelor nu pare sa conteze prea mult in clasamentele bugetelor alocate promovarii. Astfel, Deloitte a analizat piața publicitatii din Romania, rezultatul studiului fiind prezentat in cadrul evenimentului Ziua Publicitatii, sun titlul “Publicitatea, Motor de Crestere Economica in Romania”, realizat in perioada mai-septembrie 2014, informeaza Iqads. Conform studiului, TV-ul continua sa fie considerata cea mai eficienta forma de advertising, urmata [...]
Pe toată perioada târgului INDAGRA (29 octombrie – 2 noiembrie 2014), ce are loc la Romexpo, în București, Organizația Somelierilor din România organizează între orele 12.00-13.00, 14.30-15.30 și 16.30-17.30, cursuri de degustare de vinuri. Cursurile se țin în cadrul pavilionului central (Pavilionul A) la standul D302.  În cadrul acestor cursuri se predau noțiuni despre vinuri, caracteristicile acestora, modul în [...]
România se află pe prima poziție în Europa la consumul de bere la PET (ambalaj din plastic), cu circa 7,5 milioane de hectolitri. Doar în cinci țări la nivel european berea se consumă în acest tip de ambalaj, arată o analiză ZF pe baza datelor de la Asociația Berarii Europei, dar în România una din două beri este consumată la PET.   „Eu nu cred că va scădea consumul de bere la PET pentru că sunt deja multe branduri cu notorietate care au intrat [...]
Mărcile private de băuturi răcoritoare au crescut de opt ori în perioada 2008-2013 în România și au ajuns să reprezinte 15% din consumul per capita de băuturi răcoritoare dintr-un an, informeaza ZF. „În general, așa cum era de așteptat, mărcile private au avut o evoluție mai bună decât brandurile obișnuite. Mărcile private au avut anul trecut o evoluție pozitivă pe segmentul băuturilor carbonatate, în principal datorită diferenței uriașe de preț [...]
Potrivit doamnei Luchi Georgescu, proprietara Vincon România, procentul de scădere a afacerilor companiei se va situa sub tendința de comprimare a pieței vinului, care, potrivit estimărilor, se va reduce cu aproximativ 18% comparativ cu anul trecut. Vincon estimează că cifra de afaceri cu care va încheia anul 2013 va scădea ușor, cu până la 10%, comparativ cu cea raportată în 2012, care s-a situat la circa 30 de milioane de euro.În 2013, vânzările Vincon [...]
În luna decembrie 2013, cantitatea de lapte de vacă colectată de la exploatații  agricole și centre de colectare de către unitățile procesatoare a crescut atât față de luna precedentă cât și față de luna decembrie 2012 cu 3,7%, respectiv cu 9,4%. În anul 2013 comparativ cu anul 2012, cantitatea de lapte de vacă colectată de la exploatații agricole și centre de colectare de către unitățile procesatoare a scăzut cu 1,0%. Decembrie 2013 comparativ cu noiembrie [...]
Preocupați în permanență de aducerea în fața cititorilor săi a celor mai noi informații din sectorul național și internațional al Industriei alimentare, precum și de punerea în prim-plan a companiilor românești de profil, redactorii infoALIMENT Magazin vor fi prezenți și la această ediție a celui mai mare târg dedicat Industriei alimentare din lume, SIAL, care se va desfășura la Paris, în [...]
Potrivit intențiilor declarate de retailerii din România, în 2017 vor fi deschise peste 300 de noi hipermarket-uri. Cele zece rețele din comerțul modern local vor asigura astfel cel mai rapid ritm de expansiune de la lansarea comerțului modern în România, în 1996. Mai mult, loc de dezvoltare încă există, analiștii și executivii din piață vorbind chiar de un total de 3.500 de magazine moderne în România în următorii 5-7 ani. Dezvoltarea [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN