Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Industria alimentară este cel mai mare sector al industriei prelucrătoare din Europa, cu 289.000 de companii, generând venituri anuale mai mari de 1 milion de euro și angajarea a 4,2 milioane de persoane.


 


Potrivit unui raport al sectorului FoodDrinkEurope (FDE), vânzările de alimente cu valoare adăugată sunt pe un curs de creștere,  cu 3,4%. Sectorul speră să crească vânzările cu valoare adăugată cu 2,5-3,5% pe an între 2018 și 2025.


 


Cu toate acestea, raportul prezentat în data de 10 ianuarie a.c. are un avertisment clar: perspectivele sectorului alimentar sunt amenințate.


 


Importanța pieței unice


 


Piața unică reprezintă 90% din vânzările din sectorul alimentar din Europa. Evenimente recente, cum ar fi Brexit, au pus accentul pe funcționarea pieței unice, notează Asociația FoodDrinkEurope.


 


”O piață unică funcțională devine cea mai importantă prioritate a industriei. Brexit adaugă un plus de complexitate și incertitudine întreprinderilor de pe ambele părți ale canalului”, a avertizat organizația.


 


Odată ajuns în afara blocului, Marea Britanie va fi cel mai mare partener comercial al UE pentru alimente și băuturi, a remarcat FoodDrinkEurope. Organizația a cerut Comisiei Europene să negocieze un acord tranzitoriu și o relație comercială viitoare care să garanteze comerțul fără întreruperi al produselor și ingredientelor alimentare și al băuturilor între continent și Marea Britanie. FoodDrinkEurope a cerut negociatorilor să acorde prioritate „nevoilor afacerii” față de „cerințele politice” în cadrul viitoarelor negocieri comerciale.


 


Dincolo de Brexit


 


Brexit nu este singurul factor de risc, a continuat FoodDrinkEurope. ”nterpretările diferite a legilor UE conduc din ce în ce mai mult spre ridicarea de bariere pentru companiile alimentare și băuturi, în cadrul pieței unice”.


 


Pe parcursul anului 2017, FoodDrinkEurope a fost un adversar ferm al legislației introduse la nivel național, cum ar fi cerințele de etichetare a țării de origine, iar în decembrie grupul a înregistrat o plângere oficială privind cerințele țării de origine a Italiei, introducerea căreia nu a respectat cerințele procedurale.


 


Etichetarea de origine este un subiect controversat în Europa


 


Regulamentul UE privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare permite statelor membre să introducă cerințe suplimentare obligatorii de etichetare pentru anumite categorii de produse alimentare, inclusiv indicând originea produselor, dacă acest lucru este justificat din motive de sănătate publică sau de protecție a consumatorilor.


 


În timp ce unele țări, inclusiv Italia și Franța, au introdus reglementări COOL, alte state membre sunt nemulțumite de proliferarea cerințelor naționale. Anul trecut, Belgia, cu sprijinul Germaniei, Republicii Cehe, Țărilor de Jos și Luxemburgului, a solicitat CE să efectueze o evaluare a impactului asupra etichetării obligatorii a originii.


 


Ca răspuns, Comisia a solicitat statelor membre care au implementat astfel de măsuri să furnizeze feedback la sfârșitul experimentului, care poate dura până în 2019.


 


”În contextul unei strategii ambițioase și cuprinzătoare privind piața unică, Comisia Europeană ar trebui să își intensifice rolul de a se asigura că legislația UE este respectată în mod corect și că legislația națională nu fragmentează piața unică în domeniile în care legislația alimentară este armonizată”, susține FoodDrinkEurope.

Alte articole recomandate:

Berea italiana super-premium Peroni Nastro Azzurro isi continua implicarea in lumea stilului prin relansarea blogului Peroni Diario. Lansat in vara 2013, cu ocaziaRomanian Design Week - Inspired by Peroni, cand brandul aniversa 50 de ani, Diario este un proiect editorial high-quality, care are deja aproximativ 50.000 de vizitatori unici.  Continutul Peroni Diario este bazat pe experienta nemediata, pe opinii, reportaje si interviuri cu oamenii din spatele celor mai provocatoare idei. [...]
Horia Stoian: Zerul acid, un nou ingredient de la Arla   Potrivit Arla Foods Ingredients (AFI), zerul acid poate fi folosit în producția alimentelor pentru a mări valoarea proteică a acestora. Astfel, excesul de zer acid poate fi utilizat pentru crearea, spre exemplu, a unor băuturi proteice. Carsten Valentin, Director senior al Functional milk protein- Arla Foods Ingredients, explică: „Băuturile cu valori proteice ridicate se bazează în mod tradițional pe lapte, [...]
Lipton Ice Tea lanseaza campania educationala “Ai verde la ceai”, impreuna cu un nou sortiment de Ice Tea pe baza de ceai verde – Lipton Green Ice Tea Mint Lime. Prin noua campanie, Lipton isi propune sa evidentieze faptul ca intr-o sticla de Ice Tea gasim 3 ingrediente esentiale: ceai + apa + fructe. In plus, campania Lipton prezinta beneficiile consumului de ceai si invita consumatorii sa descopere ca Ice Tea-ul este un produs racoritor si delicios, ce poate fi savurat in [...]
Cramele Recaș întâmpină Sărbătorile de iarnă cu o nouă gamă de vinuri roșii. Aceasta completează portofoliul de vinuri premium, adresate industriei HoReCa, și vrea să fie prelungirea, în roșu, a gamei  Sole, care se bucură deja de succes. Prin Sole, Cramele Recaș au reușit să surprindă prospețimea zilei și razele de soare în vinuri albe și rose. Noua colecție, denumită Selene, după întruchiparea [...]
Producătorul de vinuri Lacerta Winery din regiunea Dealu Mare (jud. Prahova) a lansat brandul premium Cameleon, disponibil în cinci varietăți inspirate de culoarea vinului și a sticlei, care va fi distribuit exclusiv prin intermediul magazinelor specializate de vinuri din România sau prin intermediul website-ului  www.cameleonvin.ro. Cameleon White împletește nuanțele aromatice vegetale și minerale de la Feteasca Albă cu cele florale de l [...]
Categoria Vinuri a generat in luna februarie a acestui an 614 aparitii in online, cu 30% mai multe ca in luna ianuarie, si un viewership de putin peste un milion. Vizibilitatea sectorului a scazut fata de luna precedenta doar pe segmentul de retele sociale, unde s-a inregistrat o scadere de 2%. Vizibilitatea in presa online a crescut semnificativ, inregistrandu-se cu 103% mai multe aparitii. Vizibilitatea pe bloguri si forumuri a crescut cu 13%. Topul lunar al celor mai vizibile branduri p [...]
(Mediafax) Vânzările de lactate produse în România au scăzut în septembrie și octombrie cu 25% față de perioada similară din 2013, pe piață intrând, după embargoul impus de Rusia, cantități mari de lactate produse în UE, a declarat Dorin Cojocaru, președintele patronatului APRIL. “Vânzările de lapte produs în România merg foarte prost în ultimele două luni și au scăzut cu 25% față de intervalul septembrie-octombrie 2013. De vină [...]
Pentru o saptamana, statia de metrou Obor a devenit statia "cOBOR sa ma relaxez", o initiativa Ciucas si GMP Advertising. Statia a fost decorata astfel incat sa para un coltisor dintr-un peisaj de munte, informeaza un comunicat trimis de The Practice. Motivatia din spatele acestui makeover al statiei o constituie incercarea brandului de a le oferi orasenilor un spatiu de racoare si relaxare intr-un mediu neconventional, dominat in mod obisnuit de agitatia a mii de oameni. Intr-o [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN