Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Industria alimentară este cel mai mare sector al industriei prelucrătoare din Europa, cu 289.000 de companii, generând venituri anuale mai mari de 1 milion de euro și angajarea a 4,2 milioane de persoane.


 


Potrivit unui raport al sectorului FoodDrinkEurope (FDE), vânzările de alimente cu valoare adăugată sunt pe un curs de creștere,  cu 3,4%. Sectorul speră să crească vânzările cu valoare adăugată cu 2,5-3,5% pe an între 2018 și 2025.


 


Cu toate acestea, raportul prezentat în data de 10 ianuarie a.c. are un avertisment clar: perspectivele sectorului alimentar sunt amenințate.


 


Importanța pieței unice


 


Piața unică reprezintă 90% din vânzările din sectorul alimentar din Europa. Evenimente recente, cum ar fi Brexit, au pus accentul pe funcționarea pieței unice, notează Asociația FoodDrinkEurope.


 


”O piață unică funcțională devine cea mai importantă prioritate a industriei. Brexit adaugă un plus de complexitate și incertitudine întreprinderilor de pe ambele părți ale canalului”, a avertizat organizația.


 


Odată ajuns în afara blocului, Marea Britanie va fi cel mai mare partener comercial al UE pentru alimente și băuturi, a remarcat FoodDrinkEurope. Organizația a cerut Comisiei Europene să negocieze un acord tranzitoriu și o relație comercială viitoare care să garanteze comerțul fără întreruperi al produselor și ingredientelor alimentare și al băuturilor între continent și Marea Britanie. FoodDrinkEurope a cerut negociatorilor să acorde prioritate „nevoilor afacerii” față de „cerințele politice” în cadrul viitoarelor negocieri comerciale.


 


Dincolo de Brexit


 


Brexit nu este singurul factor de risc, a continuat FoodDrinkEurope. ”nterpretările diferite a legilor UE conduc din ce în ce mai mult spre ridicarea de bariere pentru companiile alimentare și băuturi, în cadrul pieței unice”.


 


Pe parcursul anului 2017, FoodDrinkEurope a fost un adversar ferm al legislației introduse la nivel național, cum ar fi cerințele de etichetare a țării de origine, iar în decembrie grupul a înregistrat o plângere oficială privind cerințele țării de origine a Italiei, introducerea căreia nu a respectat cerințele procedurale.


 


Etichetarea de origine este un subiect controversat în Europa


 


Regulamentul UE privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare permite statelor membre să introducă cerințe suplimentare obligatorii de etichetare pentru anumite categorii de produse alimentare, inclusiv indicând originea produselor, dacă acest lucru este justificat din motive de sănătate publică sau de protecție a consumatorilor.


 


În timp ce unele țări, inclusiv Italia și Franța, au introdus reglementări COOL, alte state membre sunt nemulțumite de proliferarea cerințelor naționale. Anul trecut, Belgia, cu sprijinul Germaniei, Republicii Cehe, Țărilor de Jos și Luxemburgului, a solicitat CE să efectueze o evaluare a impactului asupra etichetării obligatorii a originii.


 


Ca răspuns, Comisia a solicitat statelor membre care au implementat astfel de măsuri să furnizeze feedback la sfârșitul experimentului, care poate dura până în 2019.


 


”În contextul unei strategii ambițioase și cuprinzătoare privind piața unică, Comisia Europeană ar trebui să își intensifice rolul de a se asigura că legislația UE este respectată în mod corect și că legislația națională nu fragmentează piața unică în domeniile în care legislația alimentară este armonizată”, susține FoodDrinkEurope.

Alte articole recomandate:

(Comunicat) În  luna  ianuarie  2018,  cifra  de  afaceri  din  comerțul  cu  ridicata  (cu  excepția  comerțului  cu  autovehicule și motociclete), în termeni nominali, față de luna precedentă a scăzut atât ca serie  brută cu 19,9% cât ș [...]
România a exportat produse agroalimentare în valoare totală de 2,03 miliarde de euro în primul semestru din acest an, în creștere cu aproape 10% (180,9 milioane de euro) față de aceeași perioadă din 2013, în timp ce importurile, totalizând 2,32 miliarde de euro, au depășit cu 1,1% (25,7 milioane de euro) valoarea înregistrată în semestrul I din 2013, potrivit datelor furnizate AGERPRES de Ministerul Agriculturii și [...]
Dupa ce a reusit performanta de a termina anul 2015 cu o crestere a volumului de afaceri de 10 %, prin participarea in premiera la Alimentaria, compania Tano Prod Impex vizeaza marirea poderei operatiunilor de export care, in momentul de fata, reprezinta un procent similar. Cu siguranta, prezenta la targul international din capitala Cataloniei va consemna la final un succes, oferta companiei insemnand atat produse de patiserie industriala exportate sub marca Tano, cat si produse private label, [...]
Iulian Stanciu (eMag) împreună cu alți doi antreprenori români vor să investească 2,5 milioane de euro în Pavilionul H, celebrul centru comercial din Parcul Herăstrău deținut de Puiu Popoviciu și Radu Dimofte, pentru a face o berărie, scrie zf.ro. Unul dintre cei mai puternici antreprenori din industria IT, Iulian Stanciu, care este directorul general și unul dintre acționarii eMag, îm­pre­ună cu Vlad Dumitru și Ioana Iancu au închiriat clădire [...]
Categoria Vinuri a generat in luna februarie a acestui an 614 aparitii in online, cu 30% mai multe ca in luna ianuarie, si un viewership de putin peste un milion. Vizibilitatea sectorului a scazut fata de luna precedenta doar pe segmentul de retele sociale, unde s-a inregistrat o scadere de 2%. Vizibilitatea in presa online a crescut semnificativ, inregistrandu-se cu 103% mai multe aparitii. Vizibilitatea pe bloguri si forumuri a crescut cu 13%. Topul lunar al celor mai vizibile branduri p [...]
(Mediafax) Vânzările de ciocolată și bomboane de la nivel mondial ar putea ajunge la un nivel record în acest an datorită creșterii „atracției” pentru dulciuri a consumatorilor de clasă medie din țări precum India, China și Brazilia, scrie Financial Times. Estimările arată că vânzările de dulciuri ar putea ajunge anul acesta la 198 miliarde de dolari, cu 5,4% mai mult comparativ cu anul anterior, potrivit ultimelor date alte companiei de cercetare de piață [...]
Evaziunea este cvasigenerala pe piata spirtoaselor, a afirmat Romulus Dascalu, Presedintele Asociatiei Producatorilor de Bauturi Spirtoase din Romania, intr-o emisiune difuzata de postul Realitatea TV. Acesta a subliniat in cursul interventiei sale din cadrul emisiunii "Academia de evaziune" de vineri seara, ca s-au intalnit situatii in care chiar aceia care trebuiau sa controleze piata erau capii unor retele evazioniste. Pe de alta parte, Ziarul financiar informeaza c piața băuturil [...]
Consumul de carne si produse din carne a scazut cu aproximativ 25% in ultimii cinci ani, din cauza diminuarii puterii de cumparare, si se afla pe un trend descendent si in prima parte a anului in curs,  a declarat Ovidiu Dusleag, vicepresedintele Asociatiei Romane a Carnii (ARC). “Piata de mezeluri a scazut cu 20-25% in ultimii cinci ani. Estimarile initiale pentru acest an prognozau o crestere zero, dar cei mai recenti indicatori arata o scadere de 1-2%”, a mai spus Dusleag. [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN