Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) În luna decembrie 2017, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent atât  sosirile  cât și înnoptările în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare, au înregistrat  creșteri   cu 10,5 % respectiv cu 11,5 %.   


Comparativ  cu  luna  decembrie  2016,  în  luna  decembrie  2017  la  punctele  de  frontieră  s‐au înregistrat creșteri atât la sosirile vizitatorilor străini cu 26,7 % cât și la plecările în străinătate  ale vizitatorilor români  cu 15,7 %. 


Sosirile înregistrate în  structurile de primire  turistică în luna decembrie  2017 au însumat  784,2 mii, în  creștere cu 10,5% față de cele din  luna decembrie 2016.  Din  numărul  total  de  sosiri,  sosirile  turiștilor  români  în  structurile  de  primire  turistică  cu  funcțiuni  de  cazare au reprezentat în luna decembrie 2017  80,0%, în timp ce turiștii străini au reprezentat  20,0% ,  ponderi similare cu cele din  luna decembrie 2016.  


În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au    deținut‐o cei din Europa (68,9% din total turiști străini), iar din aceștia 81,5% au fost din țările aparținândUniunii Europene. 


Înnoptările  înregistrate în structurile de primire turistică în luna decembrie 2017 au însumat 1590,3 mii,  în creștere cu 11,5 % față de cele din luna decembrie 2016.  Din  numărul  total  de  înnoptări,  înnoptările  turiștilor  români  în  structurile  de  primire  turistică  cu  funcțiuni de cazare au reprezentat în luna decembrie 2017  80,3%, în timp ce înnoptările turiștilor străiniau reprezentat 19,7%. În ceea ce privește înnoptările turiștilor străini în structurile de primire turistică,  cea mai mare pondere au deținut‐o cei din Europa ( 67,6% din total turiști străini), iar din aceștia  82,1%  au fost din țările aparținând Uniunii Europene.


Durata medie a șederii  în luna decembrie 2017 a fost de 2,0 zile  atât la  turiștii români cât și la turiștii  străini.  


Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în luna decembrie 2017 a fost de 24,3% pe total structuri  de cazare turistică, în creștere cu 1,3 puncte procentuale față de luna decembrie 2016.   Indici  mai  mari  de  utilizare  a  locurilor  de  cazare    în  luna  decembrie  2017  s‐au  înregistrat  la  hoteluri   (29,5%),  vile  turistice  (19,9%),  pensiuni  turistice  (19,6%),  hosteluri  (17,2%)  și  pensiuni  agroturistice  (16,5%). 


Sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de  frontieră, au  fost în luna decembrie  2017 de 933,5 mii, în  creștere cu  26,7% față de luna decembrie 2016. Majoritatea  vizitatorilor  străini   provine  din  țări  situate în  Europa  (90,0%). Din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România, 53,4%  provin  din  statele  Uniunii  Europene.  Dintre  statele  Uniunii  Europene  cele  mai  multe  sosiri  s‐au  înregistrat  din  Bulgaria  (26,1%),  Ungaria  (23,2%),  Italia  (11,5%),  Germania  (8,3%),  Franța  (4,8%)  și  Regatul Unit (3,8 %).  Plecările  vizitatorilor  români  în  străinătate,  înregistrate  la  punctele  de  frontieră,  au  fost  în  luna  decembrie 2017 de 1286,9 mii, în creștere cu 15,7% comparativ cu luna decembrie 2016. Mijloacele de   transport  rutier  au  fost  cele  mai  utilizate  pentru  plecările  în  străinătate,  reprezentând  68,6  %  din  numărul total de plecări. 


Sosirile  înregistrate în structurile de primire turistică în anul 2017 au însumat 12056,3 mii, în creștere cu10,4% față de cele din anul 2016.  Din  numărul  total  de  sosiri,  sosirile  turiștilor  români  în  structurile  de  primire  turistică  cu  funcțiuni  de  cazare  au  reprezentat  în  anul  2017  77,2%,  în  timp  ce  turiștii  străini  au  reprezentat  22,8%  ,  ponderi   similare cu cele din anul 2016.   În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au    deținut‐o cei din Europa (74,2% din total turiști străini), iar din aceștia 85,7% au fost din țările aparținândUniunii Europene. 


Înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică în anul 2017 au însumat 26915,7 mii în creștere  cu 6,5% față de cele din anul 2016.  Din  numărul  total  de  înnoptări,  înnoptările  turiștilor  români  în  structurile  de  primire  turistică  cu  funcțiuni  de  cazare  au  reprezentat  în  anul  2017  80,4%,  în  timp  ce  înnoptările  turiștilor  străini  au  reprezentat 19,6%. În ceea ce privește înnoptările turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea  mai mare pondere au deținut‐o cei din Europa ( 72,9% din total turiști străini), iar din aceștia  84,8% au  fost din țările aparținând Uniunii Europene.  Durata medie a șederii  în anul 2017 a fost de 2,3 zile  la  turiștii români și 1,9 zile la turiștii străini. 


Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în anul 2017 a fost de 31,2% pe total structuri de cazare  turistică, în creștere cu 0,4 puncte procentuale față de anul 2016.   Indici  mai mari  de  utilizare  a  locurilor  de  cazare  în  anul  2017  s‐au  înregistrat  la  hoteluri  (39,4%),  vile  turistice (25,9%), spații de cazare pe nave (24,6%), bungalouri( 22,7%) și popasuri turistice (22,6%).  


Cele mai multe sosiri ale turiștilor străini cazați in structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare *) au  provenit  din  Germania  (324,4  mii),  Israel  (292,8  mii),    Italia  (241,4  mii),  Franța  (167,2  mii),  S.U.A  (157,2 mii). Sosirile  vizitatorilor  străini  în  România,  înregistrate  la  punctele  de  frontieră,  au  fost  în  anul  2017  de  12706,1 mii, în  creștere cu  24,3% față de  anul 2016. 


Majoritatea  vizitatorilor  străini  provine din țări  situate în Europa  (89,5%). Din  totalul  sosirilor vizitatorilor străini în România,  53,2% provin din  statele  Uniunii  Europene.  Dintre  statele  Uniunii  Europene  cele  mai  multe  sosiri  s‐au  înregistrat  din  Bulgaria  (24,7%),  Ungaria  (21,8%),  Italia  (10,1%),  Germania  (9,1%),  Polonia  și  Franța  (fiecare  cu  câte  5,1%)  și  Regatul Unit (4,8%) .  Plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în anul 2017 de  19939,7 mii, în creștere cu 23,6% comparativ cu anul 2016.  Mijloacele de  transport  rutier au fost cele   mai utilizate pentru plecările în străinătate, reprezentând  69,3% din numărul total de plecări. 

Alte articole recomandate:

Un român cheltuie în medie 3 euro la o ședință de cumpărături, de două ori mai puțin decât un ungur sau un polonez și de zece ori mai puțin decât un francez. Prin comparație cu francezii însă, românii merg la cumpărături mai des, o dată la două zile, față de o dată la trei-patru zile în cazul locuitorilor din Hexagon. „Principalul motiv pentru care românii cheltuie atât de puțin atunci când merg la cumpărături prin comparație cu [...]
Irina Măndoiu lucrează pentru Albalact din anul 2005, când a intrat în echipa de management care a lansat brandul Zuzu, iar în prezent răspunde de patru dintre cele mai importante departamente ale companiei: business analysis, trade marketing, sales și operațiuni. Spune că a văzut compania parcurgând drumul de la un jucător local la un jucător național, iar apoi la cel mai mare producător român din industria laptelui.  S-a ocupat inițial de trade marketing: [...]
Mâncarea, una dintre principalele plăceri ale vieții pentru români Danone lansează o aplicație de Facebook cu sfaturi personalizate de nutriție pentru 5 tipologii de consumatori, în funcție de obiceiurile alimentare. Mâncarea este una dintre principalele plăceri ale vieții pentru români pentru că le influențează pozitiv starea de spirit, depășind rolul funcțional de a satisface foamea – este concluzia comună a mai multor [...]
Fiecare companie își are relevanța ei în piață, desigur, iar acest lucru s-a văzut cu prisosință, aici, la SIAL Paris, indiferent dacă vorbim despre companii cu cifre de afaceri mai mici sau medii, ori dacă ne referim la firmele de maximă importanță. Trebuie să spunem încă de la începutul acestei corespondențe că, pe toată durata desfășurării târgului, la standruile firmelor din România s-au purtat în permanență [...]
Directorul unei fabrici a gigantului american de bauturi racoritoare Coca-Cola din Sankt Petersburg, in nord-vestul Rusiei, a fost dat disparut, au anuntat surse concordante, relateaza AFP, potrivit Mediafax. Dmitri Sosnikov, in varsta de 37 de ani, "a plecat de la serviciu pe 28 noiembrie 2014" si nu a ajuns acasa, a anuntat Comitetul local de ancheta intr-un comunicat. Coca-Cola "confirma ca Dmitri Sosnikov, directorul fabricii de la Sankt Petersburg, nu s-a prezentat la locul de munca [...]
Romanian Business Consult (RBC), cel mai mare integrator de soluții IT pentru industria alimentară și de retail, a vândut peste 20% din acțiuni către fondul de investiții suedez Oresa Ventures, Andrei Bojiță rămânând acționar majoritar și director executiv al companiei, informează ZFCorporate. „Vrem să continuăm să creș­tem, iar Oresa Ventures ne va ajuta în această direcție prin capital și experiență pentru a pune la punct o strategie de dezvoltar [...]
Flying Trade Group, un grup britanic care vrea să deschidă o fabrică de alimente congelate în Bihor, a ales România pentru acest proiect datorită situației economice a țării, dar și posibilității primirii unui ajutor de stat, conform informațiilor transmise de companie. Grupul a aplicat pentru un ajutor de stat de 6,8 mil. lei (1,5 mil. euro) pentru a deschide o fabrică în județul Bihor unde se angajează să recruteze 244 de oameni. Holdingul deținut de frații Suki și Harry [...]
Rewe România, proprietarul rețelelor de discount Penny Market și XXL Mega Discount, are un nou consiliu de administrație și are în plan deschiderea a peste 35 de magazine în următorii doi ani și a unei noi platforme logistice, a anunțat compania. "Piața de retail din România are în continuare un enorm potențial pentru dezvoltare, dat fiind că ponderea numărului de magazine aferente comerțului modern pe cap de locuitor esta abia la 25% din media europeană", [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN