Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) În luna decembrie 2017, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent atât  sosirile  cât și înnoptările în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare, au înregistrat  creșteri   cu 10,5 % respectiv cu 11,5 %.   


Comparativ  cu  luna  decembrie  2016,  în  luna  decembrie  2017  la  punctele  de  frontieră  s‐au înregistrat creșteri atât la sosirile vizitatorilor străini cu 26,7 % cât și la plecările în străinătate  ale vizitatorilor români  cu 15,7 %. 


Sosirile înregistrate în  structurile de primire  turistică în luna decembrie  2017 au însumat  784,2 mii, în  creștere cu 10,5% față de cele din  luna decembrie 2016.  Din  numărul  total  de  sosiri,  sosirile  turiștilor  români  în  structurile  de  primire  turistică  cu  funcțiuni  de  cazare au reprezentat în luna decembrie 2017  80,0%, în timp ce turiștii străini au reprezentat  20,0% ,  ponderi similare cu cele din  luna decembrie 2016.  


În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au    deținut‐o cei din Europa (68,9% din total turiști străini), iar din aceștia 81,5% au fost din țările aparținândUniunii Europene. 


Înnoptările  înregistrate în structurile de primire turistică în luna decembrie 2017 au însumat 1590,3 mii,  în creștere cu 11,5 % față de cele din luna decembrie 2016.  Din  numărul  total  de  înnoptări,  înnoptările  turiștilor  români  în  structurile  de  primire  turistică  cu  funcțiuni de cazare au reprezentat în luna decembrie 2017  80,3%, în timp ce înnoptările turiștilor străiniau reprezentat 19,7%. În ceea ce privește înnoptările turiștilor străini în structurile de primire turistică,  cea mai mare pondere au deținut‐o cei din Europa ( 67,6% din total turiști străini), iar din aceștia  82,1%  au fost din țările aparținând Uniunii Europene.


Durata medie a șederii  în luna decembrie 2017 a fost de 2,0 zile  atât la  turiștii români cât și la turiștii  străini.  


Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în luna decembrie 2017 a fost de 24,3% pe total structuri  de cazare turistică, în creștere cu 1,3 puncte procentuale față de luna decembrie 2016.   Indici  mai  mari  de  utilizare  a  locurilor  de  cazare    în  luna  decembrie  2017  s‐au  înregistrat  la  hoteluri   (29,5%),  vile  turistice  (19,9%),  pensiuni  turistice  (19,6%),  hosteluri  (17,2%)  și  pensiuni  agroturistice  (16,5%). 


Sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de  frontieră, au  fost în luna decembrie  2017 de 933,5 mii, în  creștere cu  26,7% față de luna decembrie 2016. Majoritatea  vizitatorilor  străini   provine  din  țări  situate în  Europa  (90,0%). Din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România, 53,4%  provin  din  statele  Uniunii  Europene.  Dintre  statele  Uniunii  Europene  cele  mai  multe  sosiri  s‐au  înregistrat  din  Bulgaria  (26,1%),  Ungaria  (23,2%),  Italia  (11,5%),  Germania  (8,3%),  Franța  (4,8%)  și  Regatul Unit (3,8 %).  Plecările  vizitatorilor  români  în  străinătate,  înregistrate  la  punctele  de  frontieră,  au  fost  în  luna  decembrie 2017 de 1286,9 mii, în creștere cu 15,7% comparativ cu luna decembrie 2016. Mijloacele de   transport  rutier  au  fost  cele  mai  utilizate  pentru  plecările  în  străinătate,  reprezentând  68,6  %  din  numărul total de plecări. 


Sosirile  înregistrate în structurile de primire turistică în anul 2017 au însumat 12056,3 mii, în creștere cu10,4% față de cele din anul 2016.  Din  numărul  total  de  sosiri,  sosirile  turiștilor  români  în  structurile  de  primire  turistică  cu  funcțiuni  de  cazare  au  reprezentat  în  anul  2017  77,2%,  în  timp  ce  turiștii  străini  au  reprezentat  22,8%  ,  ponderi   similare cu cele din anul 2016.   În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au    deținut‐o cei din Europa (74,2% din total turiști străini), iar din aceștia 85,7% au fost din țările aparținândUniunii Europene. 


Înnoptările înregistrate în structurile de primire turistică în anul 2017 au însumat 26915,7 mii în creștere  cu 6,5% față de cele din anul 2016.  Din  numărul  total  de  înnoptări,  înnoptările  turiștilor  români  în  structurile  de  primire  turistică  cu  funcțiuni  de  cazare  au  reprezentat  în  anul  2017  80,4%,  în  timp  ce  înnoptările  turiștilor  străini  au  reprezentat 19,6%. În ceea ce privește înnoptările turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea  mai mare pondere au deținut‐o cei din Europa ( 72,9% din total turiști străini), iar din aceștia  84,8% au  fost din țările aparținând Uniunii Europene.  Durata medie a șederii  în anul 2017 a fost de 2,3 zile  la  turiștii români și 1,9 zile la turiștii străini. 


Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în anul 2017 a fost de 31,2% pe total structuri de cazare  turistică, în creștere cu 0,4 puncte procentuale față de anul 2016.   Indici  mai mari  de  utilizare  a  locurilor  de  cazare  în  anul  2017  s‐au  înregistrat  la  hoteluri  (39,4%),  vile  turistice (25,9%), spații de cazare pe nave (24,6%), bungalouri( 22,7%) și popasuri turistice (22,6%).  


Cele mai multe sosiri ale turiștilor străini cazați in structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare *) au  provenit  din  Germania  (324,4  mii),  Israel  (292,8  mii),    Italia  (241,4  mii),  Franța  (167,2  mii),  S.U.A  (157,2 mii). Sosirile  vizitatorilor  străini  în  România,  înregistrate  la  punctele  de  frontieră,  au  fost  în  anul  2017  de  12706,1 mii, în  creștere cu  24,3% față de  anul 2016. 


Majoritatea  vizitatorilor  străini  provine din țări  situate în Europa  (89,5%). Din  totalul  sosirilor vizitatorilor străini în România,  53,2% provin din  statele  Uniunii  Europene.  Dintre  statele  Uniunii  Europene  cele  mai  multe  sosiri  s‐au  înregistrat  din  Bulgaria  (24,7%),  Ungaria  (21,8%),  Italia  (10,1%),  Germania  (9,1%),  Polonia  și  Franța  (fiecare  cu  câte  5,1%)  și  Regatul Unit (4,8%) .  Plecările vizitatorilor români în străinătate, înregistrate la punctele de frontieră, au fost în anul 2017 de  19939,7 mii, în creștere cu 23,6% comparativ cu anul 2016.  Mijloacele de  transport  rutier au fost cele   mai utilizate pentru plecările în străinătate, reprezentând  69,3% din numărul total de plecări. 

Alte articole recomandate:

Panos Makris (47 de ani), fostul director comercial al grupului Cosmote și Romtelecom în România, a decis la mai puțin de un an de la plecarea din industria de telecom să revină în antreprenoriat după o pauză de circa două decenii, cu un business de iaurt înghețat în România, informeaza Ziarul Financiar.   „De fapt, când am plecat de la Cosmote și Romtelecom eu nu am plecat și din România pentru că mi s-a părut că este o țară cu [...]
Noul produs Nenea Iancu se alătură variantelor lansate în urmă cu doi ani în România, berea blondă de tip “Munchner Lager” și berea nefiltrată tip “Weiss”. “În plin an Caragiale, în 2012, am lansat berea Nenea Iancu, cu un plan bine pus la punct și fără așteptări supraevaluate. Până la jumătatea acestui an am reușit vânzări de aproape 1 milion de sticle de Nenea Iancu. Acum, notorietatea berii Nenea Iancu este suficientă [...]
Grupul american McDonald's a suspendat activitatea la restaurantele sale din Crimeea 'din motive legate de fabricație' dar speră să-și reia operațiunile de îndată ce va fi posibil, transmite Reuters.  Cel mai mare lanț de restaurante din lume a anunțat că va oferi locuri de muncă angajaților săi din Crimeea în alte locații McDonald's din Ucraina și îi va ajuta la relocare. Anexarea luna trecută a Crimeii de către Rusia a declanșat cea mai gravă criză în relațiile [...]
Prețul fructelor din Bulgaria ar putea crește în luna iulie cu până la 40% din cauza ploilor torențiale și a inundațiilor care au devastat țara în ultima perioadă, scrie agenția Novinite. De asemenea, și recoltele de cereale ale bulgarilor pot avea de suferit din cauza umidității ridicate și a indundațiilor. “Mi se pare firesc să-mi compensez pierderile majorând prețurile”, a spus un comerciant de fructe. Creșterea prețului cu 30% poate fi așteptată la [...]
În domeniul membranelor lucrurile nu stau in loc. Mai multe exemple, privind inovatia, vin de la grupul german Texda, care propune procesatorilor noi solutii. Una dintre acestea vizeaza asa-numitele carcase sau foi membranare condimentate, in fapt, membrane care trateaza suplimentar produsele prelucrate dupa metode moderne sau carnatii uscati. Mai precis, membranele Texdaspice contin piper negru, amestecuri de piper, paprika, gyos, curry, praz, marar sau ierburi din Provence, informează [...]
FoodProcessing anunță lansarea unui nou echipament de ambalare a produselor alimentare, folosind o tehnologie inovatoare, denumită de specialiști PoziPressure. Mai precis, este vorba despre Ultravac 2100, care este un utilaj de vacuumare de mare productivitate dotat cu o cameră dublă de vacuumare și ambalare. Noul echipament nu are restricții în ambalarea flexibilă. Prin camerele de vacuum este păstrată prospețimea produsului, eliminând depunerile d [...]
eMAG cel mai mare magazin online de pe piața locală, vizează pentru acest an vânzări de 262 de milioane de euro, se pregătește să intre pe noi segmente și investește 4.5 milioane în dezvoltare regională.   Până la finalul acestui an utilizatorii eMAG vor găsi printre produsele existente haine, articole sportive, articole auto și chiar produse alimentare. Investițiile pentru acest pe care le va face eMAG sunt de 11.5 milioane de euro, dublu față de anul trecut, iar [...]
Retailerul german cu profil de discount Lidl a deschis ieri, două magazine nou construite la Craiova și București, rețeaua sa din România însumând în prezent 175 de unități comerciale. Lidl nu a mai deschis magazine în România din luna februarie a acestui an. Noul magazin din Craiova, situat pe Str. Maramureș nr. 4, este al doilea din acest oraș, are o suprafață de vânzare de aproximativ 1.200 mp și a creat la nivel local 17 noi locuri de muncă. [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi