Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

În luna noiembrie 2017, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent atât  sosirile  cât și înnoptările în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare, au înregistrat  creșteri   cu 8,0 % respectiv cu 7,1 %.   


Comparativ  cu  luna  noiembrie  2016,  în  luna  noiembrie  2017  la  punctele  de  frontieră  s‐au înregistrat creșteri atât la sosirile vizitatorilor străini cu 29,0 % cât și la plecările în străinătate  ale vizitatorilor români  cu 19,6 %. 


Sosirile înregistrate în  structurile  de  primire  turistică în luna  noiembrie  2017 au însumat  830,9 mii, în  creștere cu 8,0% față de cele din  luna noiembrie 2016.  Din  numărul  total  de  sosiri,  sosirile  turiștilor  români  în  structurile  de  primire  turistică  cu  funcțiuni  de  cazare au reprezentat în luna noiembrie 2017  78,1%, în timp ce turiștii străini au reprezentat  21,9% ,  ponderi similare cu cele din  luna noiembrie 2016.  


În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au    deținut‐o cei din Europa (74,3% din total turiști străini), iar din aceștia 84,3% au fost din țările aparținândUniunii Europene. 


Înnoptările  înregistrate în structurile de primire turistică în luna noiembrie 2017 au însumat 1768,1 mii,  în creștere cu 7,1 % față de cele din luna noiembrie 2016.  Din  numărul  total  de  înnoptări,  înnoptările  turiștilor  români  în  structurile  de  primire  turistică  cu  funcțiuni de cazare au reprezentat în luna noiembrie 2017  80,1%, în timp ce înnoptările turiștilor străini  au reprezentat 19,9%. În ceea ce privește înnoptările turiștilor străini în structurile de primire turistică,  cea mai mare pondere au deținut‐o cei din Europa ( 74,2% din total turiști străini), iar din aceștia  83,6%  au fost din țările aparținând Uniunii Europene. Durata medie a șederii  în luna noiembrie 2017 a  fost de 2,2 zile la  turiștii români și 1,9 zile la turiștii  străini.  


Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în luna noiembrie 2017 a fost de 27,7% pe total structuri  de cazare turistică, în creștere cu 0,4 puncte procentuale față de luna noiembrie 2016.   Indici  mai  mari  de  utilizare  a  locurilor  de  cazare    în  luna  noiembrie  2017  s‐au  înregistrat  la  hoteluri   (36,5%), hosteluri (19,5%), vile turistice (19,1%), pensiuni turistice (17,9%) și bungalouri (5,9%).  


Sosirile vizitatorilor străini în România, înregistrate la punctele de  frontieră, au  fost în luna noiembrie  2017 de 890,9 mii, în  creștere cu  29,0% față de luna noiembrie 2016. Majoritatea  vizitatorilor  străini   provine  din  țări  situate în  Europa  (90,5%). 


Din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România, 53,7%  provin  din  statele  Uniunii  Europene.  Dintre  statele  Uniunii  Europene  cele  mai  multe  sosiri  s‐au  înregistrat  din  Bulgaria  (26,8%),  Ungaria  (21,7%),  Italia  (11,6%),  Germania  (7,4%),  Polonia  (5,1%)  și  Franța (4,6 %). 


Plecările  vizitatorilor  români  în  străinătate,  înregistrate  la  punctele  de  frontieră,  au  fost  în  luna  noiembrie 2017 de 1413,5 mii, în creștere cu 19,6% comparativ cu luna noiembrie 2016. Mijloacele de   transport    rutier  au  fost  cele  mai  utilizate  pentru  plecările  în  străinătate,  reprezentând  67,5  %  din  numărul total de plecări. 


Sosirile  înregistrate în structurile de primire  turistică în perioada 1.01‐30.11.2017 au însumat 11272,1  mii, în creștere cu  10,4% față de cele din perioada 1.01‐30.11.2016.  Din  numărul  total  de  sosiri,  sosirile  turiștilor  români  în  structurile  de  primire  turistică  cu  funcțiuni  de  cazare  au  reprezentat  în  perioada  1.01‐30.11.2017    77,0%,  în  timp  ce  turiștii  străini  au  reprezentat  23,0% , ponderi  similare cu cele din perioada 1.01‐30.11.2016.  


În ceea ce privește sosirile turiștilor străini în structurile de primire turistică, cea mai mare pondere au    deținut‐o cei din Europa (74,5% din total turiști străini), iar din aceștia 85,9% au fost din țările aparținândUniunii Europene. 


Înnoptările  înregistrate  în  structurile  de  primire  turistică  în  perioada  1.01‐30.11.2017  au  însumat  25325,4 mii în creștere cu 6,2% față de cele din perioada 1.01‐30.11.2016.  Din  numărul  total  de  înnoptări,  înnoptările  turiștilor  români  în  structurile  de  primire  turistică  cu  funcțiuni de cazare au reprezentat în perioada 1.01‐30.11.2017  80,4%, în timp ce înnoptările turiștilor  străini  au  reprezentat  19,6%.  În  ceea  ce  privește  înnoptările  turiștilor  străini  în  structurile  de  primire  turistică,  cea  mai  mare  pondere  au  deținut‐o  cei  din  Europa  (  73,2%  din  total  turiști  străini),  iar  din  aceștia  85,0% au fost din țările aparținând Uniunii Europene.  Durata medie a  șederii  în  perioada  1.01‐30.11.2017 a  fost de  2,3  zile  la   turiștii  români  și  1,9  zile la  turiștii străini. 


Indicele  de  utilizare  netă  a  locurilor  de  cazare  în  perioada  1.01‐30.11.2017  a  fost  de  31,7%  pe  total structuri de cazare turistică, în creștere cu 0,3 puncte procentuale față de perioada 1.01‐30.11.2016.  


Indici mai mari de utilizare a locurilor de cazare în perioada 1.01‐30.11.2017 s‐au înregistrat la hoteluri  (40,2%), vile  turistice  (26,3%), spații de cazare pe nave  (24,6%), bungalouri(23,2%) și popasuri turistice  (22,9%).  


Cele mai multe sosiri ale turiștilor străini cazați in structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare *) au provenit din Germania  (309,1 mii), Israel  (266,5 mii),  Italia  (226,0 mii), Franța  (158,6 mii), Ungaria  (145,9 mii). Sosirile vizitatorilor  străini în România, înregistrate la  punctele  de  frontieră, au  fost în  perioada  1.01‐ 30.11.2017  de  11772,6  mii,  în    creștere  cu    24,1% față  de  perioada  1.01‐30.11.2016. 


Majoritatea  vizitatorilor  străini  provine din țări situate în Europa (89,4%). Din totalul sosirilor vizitatorilor străini în  România,  53,2%  provin  din  statele  Uniunii  Europene.  Dintre  statele  Uniunii  Europene  cele  mai  multe  sosiri  s‐au  înregistrat  din  Bulgaria  (24,6%),  Ungaria  (21,7%),  Italia  (10,0%),  Germania  (9,2%),  Polonia  (5,3%), Franța (5,1%) și Regatul Unit (4,9%) . 


Plecările  vizitatorilor  români  în  străinătate,  înregistrate  la  punctele  de  frontieră,  au  fost  în  perioada  1.01‐30.11.2017  de  18652,7  mii,  în  creștere  cu  24,2%  comparativ  cu  perioada  1.01‐30.11.2016.  


Mijloacele de   transport   rutier au fost cele  mai utilizate pentru plecările în străinătate,  reprezentând   69,4% din numărul total de plecări. 

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Având în vedere evoluția Bolii Limbii Albastre (Bluetongue) pe teritoriul României, ANSVSA aduce la cunoștință faptele care constituie contravenții la normele sanitare veterinare referitoare la măsurile generale și speciale de menținere a indemnității teritoriului față de bolile transmisibile la animale, de apărare a sănătății animalelor și de prevenire a transmiterii de boli de la animale la om și se sancționează după cum urmează: - Potrivit HG nr. [...]
Liberalizarea prețului gazelor natu­rale pentru consumatorii noncasnici, realizată la 1 ianuarie 2015, trebuia să aibă loc mai de­vreme și să permită astfel clienților să-și nego­cieze contractele, spune directorul general al Ber­mas Suceava (simbol bursier BRM), un pro­ducător mic de bere care activează în estul țării.   Prețul gazelor naturale din producția internă a fost majorat în mai multe etape între 2012 și 2014, de la 45 lei/MWh până la [...]
Vânzările grupului francez Carrefour în România, unde deține o rețea de 165 de hipermarketuri, supermarketuri și magazine de proximitate, au revenit anul trecut la nivelul din 2008, de 1 miliard de euro, înregistrând o creștere cu 2% față de 2012. În 2008, ultimul an de boom al economiei românești, Carrefour România înregistra o creștere cu 37% a vânzărilor, la 1 miliard de euro, de la 728 milioane euro în 2007. Ulterior, [...]
Un grup de cercetători de la Univeristatea de Stat din New Mexico, în colaborare cu Cotton Incorporated au dezvoltat o variantă de bumbac nemodificat genetic, folosind o variantă de inactivare a gossypol-ului, astfel încât acest produs să poată fi folosit fără probleme, în industria alimentară.   Noutatea vine din Statele Unite   Prezența gossypol-ului, un fenol natural, în semințele de bumbac, a împiedicat până acum folosir [...]
Brandul de bere artizanală Sikaru, lansat anul trecut de un fost executiv al francezilor de la Carrefour, a ajuns deja să fie listat în trei rețele internaționale - Carrefour, Auchan și Mega Image - cu afaceri cumulate de 2,5 mld. euro.   „Ne-am listat recent și în Mega Image și în Auchan. În rețeaua Mega Image suntem prezenți în circa 85 de magazine (dintr-un total de peste 430 - n. red.), iar în Auchan suntem în aproape toa [...]
Can-Pack România, singura fabrică din București în care se produc ambalaje pentru bere și suc, a finalizat anul trecut cu afaceri de 340 de milioane de lei (77 milioane de euro), mai mult cu 10% comparativ cu anul anterior.   „Am lucrat la capacitate maximă anul trecut, am produs 920 de milioane de doze de aluminiu pentru bere și sucuri, față de 850 de milioane de doze cu un an în urmă. Chiar a trebuit să aducem de la export, de la fabricile din Polonia ș [...]
Utilajul de porționat cu cap dublu LPG 208, este noua propunere a companiei Vemag, după cum notează GlobalMeat. Echipamentul este proiectat pentru a răspunde necesităților tehnologice pentru o foarte corectă porționare, legare/agățare sau tăiere a cârnaților, putând fi utilizat indiferent de tipul de membrane (naturale, colagen, celuloză).   Gama de calibrare este largă, acoperind intervalul de 13-40 mm, rata de completare fiind de până la 4.400 kg/oră (pentru [...]
În luna martie un grup de vinificatori moldoveni împreună cu prim-ministrul Iurie Leancă vor pleca în SUA. Aceștia sunt invitați de vicepreședintele american, Joe Biden. Anunțul a fost făcut de șeful Cabinetului de Miniștri în cadrul talk-show-ului „Bună Seara” de la postul Moldova 1, transmite Mesager. După lansarea brand-ului național „Wine of Moldova”, secretarul de stat american, John Kerry, a povestit americanilor cât e de bun vinu [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN