Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

O cercetare Mintel, dată publicității la începutul acestei toamne, intitulată ”2018 Global Food & Drink Trends” și bazată pe cerințele actuale ale consumatorilor din 60 de țări, relevă, pe de o parte, preferința acestora pentru produsele ”conveniencre” iar, pe de altă parte, predispoziția lor pentru revenirea la tradiții, concomitent cu accentuarea opțiunilor vegetariene, vegane și flexiteriene. Iată, așadar, predicțiile analiștilor pentru anul 2018. 


Consumatorii caută confort


Ritmul rapid al schimbării comportamentului de consum, imprevizibilitatea evenimentelor curente și politicile controversate pentru mediu îi îndeamnă pe oameni să caute mai degrabă siguranța unui produs cunoscut, în favoarea unuia revoluționar, ca parte a unui comfort psihologic. Însă, încrederea în familial nu elimină necesitatea inovației, determinându-i pe producătorii de alimente să găsească în tradiție o sursă de inspirație. În acest sens, Mintel dă ca exemplu chiar România, care, deși nu este prezentă pe piața internațională cu multe produse alimentare, reprezintă, totuși, un model de fidelitate pentru rețetele și comportamentul tradițional.


Așadar, alimentele și băuturile care fac conexiuni autentice cu istoria sau tradiția sunt elemente inerente al încrederii că mulți consumatori doresc și în modul de a mânca, un reper de stabilitate, într-o lume tumultoasă. De aici, interesul acestora pentru produsul narativ, de preferință, pentru unul care reflectă realitatea, aspect care a fost deja explorat dar care se va accentua în viitor, adaptând vechile ”povești gustative” la dinamismul vremurilor de acum. 


Preferința pentru alimentele bazate pe pe o poveste adevarată nu este nouă, dar specialiștii Mintel afirmă că ea se va accentua. Produsele tradiționale sau cele de inspirație retro vor fi, cu ajutorul inovațiilor, capabile să se alinieze dorințelor consumatorilor, mai ales dacă există conexiuni tangibile cu un trecut care aduce un element de încredere, ca răspuns la pretențiile pieței. Ca urmare, această mișcare spre trecut va duce în 2018 la inovații care vor utiliza familia ca bază pentru un aliment care, deși este nou, este recunoscut în tradiție. De aici, se așteaptă ca, din 2018, să asistăm la tot mai multe lansări de produse hibride, puse în contextul unor concepte actualizate.


Masa în familie revine ca opțiune principală


Compania de cercetare Mintel dezvăluie că tradiția influențează 67% dintre consumatorii în vârstă 20-49 de ani, care încep din ce în ce mai mult să prefere, de exemplu, să ia micul dejun în familie. Iar, gătitul acasă a consemnat, în 2016, un procent de 25 %, fapt care marchează o creștere, față de anul 2010, luat ca referință într-o cercetare anterioară efectuată pe continentul Nord-American, în Uniunea Europeană, Europa Non-unională și în America de Sud.


Dar nu tot ce e tradiție e acceptat, mai ales dacă e vorba de ambalaj. De exemplu, adulții americani doresc un ambalaj modern: truse de mâncare și kit-uri pentru gătitul la domiciliu, ambalaje care oferă o protecție ridicată a alimentului pe termen lung etc. Pentru 18 % dintre aceștia, dacă ambalajul spune și o poveste, cu atât mai bine! În Uniunea Europeană, aceste procente sunt mai spectaculoase: 37% dintre adulții francezi, 36% dintre adulții polonezi și 35% dintre adulții spanioli vor ”povești”.


Acolo unde multiculturalitatea se manifestă pregnant, cum ar fi Marea Britanie, 29% dintre adulți sunt interesați de alimentele etnice, încercând gusturile altor comunități. La rândul lor,  39% dintre adulții canadieni sunt de acord cu alimentele care combină două sau mai multe tipuri de elemente etnice sau de ingrediente autentic non-americane, oferind, prin explorarea unor gusturi noi, o bază pentru extinderea rețetelor familiare.


Ce urmează?


Dar, ce va urma? Compania Mintel afirmă că abordarea inovatoare a formulelor testate, a aromelor și a formatelor tradiționale, vor scădea riscul de investiții majore pentru consumatorii de toate nivelurile de vârstă și venituri, de aici, deducându-se  faptul că firmele din Industria Alimentară modială doresc și în 2018 să ofere alimente la prețuri cât mai mici.


De asemenea, companiile pot fructifica acest interes al consumatorilor prin marketing. De exemplu, în Peru, marca de lapte Danlac este comunicată prin revitalizarea tradiției de a vinde lapte în Lima, în timp ce Tiger Beer a introdus o


serie de clip-uri concepute să crească mândria locală și pasiunea meselor în familie luate în punctele stradale din Singapore (să amintim că, aici, a mânca în oraș împreună cu familia reprezintă opțiunea a peste 90 % din populație), subliniind, însă, munca grea, care presupune crearea hranei. Ca o primă concluzie, putem spune așadar că trecerea spre produsele legate de trecut va încuraja încrederea consumatorilor în alimente, prin includerea de rețete vechi, practici și tradiții. Prin urmare, prezentul și viitorul se conturează pornind de la reinventarea trecutului.


Preocuparea pentru săntate


Aspirațiile pentru sănătate și stilurile de viață mai curate motivează consumatorii să devină vegetarieni, vegani sau, cel puțin, flexitarieni. Ca răspuns, mulți producători vor promova formule bazate pe plante, arome naturale și formule nutriționale fortificate și funcționale, indiferent dacă vom vorbi despre mâncare sau băuturi.


Mintel afirmă că momentul de răscruce s-a petrecut în 2016, când Evian a lansat  gama de ape ”Evian Fruits”, cu plante aromatizate, sub sloganul ”WhiteWave”. La rândul lor, producătorii americani de lapte se mândresc cu aromele de plante sau fructe naturale din laptele de băut. Așadar, accentul pe conținutul de plante va consolida interesul în creștere al consumatorilor pentru ”vegetarian” și vegan, așteptându-se ca acest comportament să treacă de la stadiul de ”ocazional”, la o schimbare de comportament de consum definitivă și pentru un procent mult mai mare de oameni, decât cel înregistrat acum.  


La rândul lui, interesul pentru așa-numitul ”flexitarianism”, ca stil de viață, a fost observat de Mintel ca alternativă care prinde consistență și care consolidează celelalte două segmente: vegetarian și vegan. Într-adevăr, conform companiei, s-a observat o creștere de 25% a consumului vegetarian și de 257% în revendicările vegane, în perioada septembrie 2015-august 2016, ceea ce reprezintă un record absolut spectaculos.


Progresia include produse care sunt în mod intenționat libere de ingrediente animale, precum și acele formulări care au fost întotdeauna vegetariane sau vegane, dar la care s-a adăugat o etichetare explicită, chiar ostentativă. De aici pornind, specialiștii Mintel consideră că și celelalte sectoare vor beneficia de creșteri în 2018, dacă în formulările lor vor miza pe includerea plantelor, subliniind consumatorilor beneficiile pentru sănătate și răspunzând astfel priorităților de wellness ale acestora.

Alte articole recomandate:

O metodă inovatoare de prelucrare a cărnii o reprezintă afumarea în câmp electrostatic, constând în ionizarea fumului în câmpuri electrostatice neuniforme, între un electrod activ și unul pasiv, informeaza MeatProcessing. Timpul de afumare durează 2– 5 minute, timp în care componentele din fum se depun pe suprafața produsului de unde difuzează în profunzime prin încălzirea produselor înainte și după afumare cu radiaț [...]
Firma DEXWOR propune un sistem inovator  de presare si coacere a suncilor si a bacon-ului in turnuri.Fiecare turn este special realizat astfel incat numarul de forme sa fie  conform cu  camera /spatiul procesului de coacere, randamentul injectarii, pierderii si uniformitatii produsului. Marea diferenta este sistemul de inchidere si presare care este foarte adaptabil, mic si eficient. Avantaje:- spatiu castigat- uniformitatea produsului final cu greutate constanta- [...]
(Comunicat) REECO va organiza pentru a doua oară târgul și conferințele PV Platform România, punctul de întalnire nr.1 pentru experții din domeniul fotovoltaic, între 9 și 11 aprilie 2014 la Expo Arad International. Evenimentul va avea loc în paralel cu cea de-a VI-a ediție ENREG ENERGIA REGENERABILA®, cel mai mare târg de energie regenerabilă și eficiență energetică în construcții și renovări din euro regiunea Dunare-Cris-Mures-Tisa. În [...]
Un grup de cercetători de la Universitatea japoneză Mie au informat că au reușit să obțină un biocombustibil produs din portocale inapte pentru consum și care a dat rezultate bune pentru eficiența și calitățile sale puțin corozive, relatează EFE. Echipa este implicată de peste un an în acest proiect și încearcă să profite de excedentul de portocale care există în localitatea Mihama (prefectura Mie), vestită pentru producția sa de [...]
Alevia, compania romaneasca specializata in productia de suplimente alimentare si ceaiuri, anunta finalizarea extinderii fabricii din Falticeni, judetul Suceava. Extinderea cladirii de productie si birouri, inclusiv achizitia utilajelor performante, s-a ridicat la 1.000.000 de euro. Aceasta noua investitie aduce valoarea intregului complex Alevia la 2.000.000 de euro.   Unitatea Alevia, in care lucreaza 160 de angajati, atat in zona de productie, cat si in departamentul de vanzari, are o [...]
Fabrica de la Tag a reluat ieri productia de brnaza Nasal, dupa ce a fost incheiat contractul de inchiriere a spatiilor de productie, precum si a marcilor Nasal, Taga si Montana, cooperativei agricole Somes-Aries, membra a cluster-ului AgroTransilvania. Un amplu reportaj pe aceasta tema puteti citi pe www.fabricadelapte.ro. În legatura cu acest eveniment, am primit la redactia infoALIMENT Magazin urmatorul comunicat:   ”Producția la fabrica de brânzeturi de la [...]
Meyn mLogic Distribution Manager M5.0 este a cincea generație de calculator de cântărire Meyn și oferă operatorului controlul complet asupra procesului de producție la un nivel foarte detaliat, informează The Meat Site. Managerul de distribuție M5.0 poate analiza nivelul de greutate al păsărilor sacrificate atât pre- cât și post- congelare pentru a controla sortarea astfel încât logistica produselor să fie optimizată.Perspectivă completă [...]
Un grup de cercetători de la Univeristatea de Stat din New Mexico, în colaborare cu Cotton Incorporated au dezvoltat o variantă de bumbac nemodificat genetic, folosind o variantă de inactivare a gossypol-ului, astfel încât acest produs să poată fi folosit fără probleme, în industria alimentară.   Noutatea vine din Statele Unite   Prezența gossypol-ului, un fenol natural, în semințele de bumbac, a împiedicat până acum folosir [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN