Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

O cercetare Mintel, dată publicității la începutul acestei toamne, intitulată ”2018 Global Food & Drink Trends” și bazată pe cerințele actuale ale consumatorilor din 60 de țări, relevă, pe de o parte, preferința acestora pentru produsele ”conveniencre” iar, pe de altă parte, predispoziția lor pentru revenirea la tradiții, concomitent cu accentuarea opțiunilor vegetariene, vegane și flexiteriene. Iată, așadar, predicțiile analiștilor pentru anul 2018. 


Consumatorii caută confort


Ritmul rapid al schimbării comportamentului de consum, imprevizibilitatea evenimentelor curente și politicile controversate pentru mediu îi îndeamnă pe oameni să caute mai degrabă siguranța unui produs cunoscut, în favoarea unuia revoluționar, ca parte a unui comfort psihologic. Însă, încrederea în familial nu elimină necesitatea inovației, determinându-i pe producătorii de alimente să găsească în tradiție o sursă de inspirație. În acest sens, Mintel dă ca exemplu chiar România, care, deși nu este prezentă pe piața internațională cu multe produse alimentare, reprezintă, totuși, un model de fidelitate pentru rețetele și comportamentul tradițional.


Așadar, alimentele și băuturile care fac conexiuni autentice cu istoria sau tradiția sunt elemente inerente al încrederii că mulți consumatori doresc și în modul de a mânca, un reper de stabilitate, într-o lume tumultoasă. De aici, interesul acestora pentru produsul narativ, de preferință, pentru unul care reflectă realitatea, aspect care a fost deja explorat dar care se va accentua în viitor, adaptând vechile ”povești gustative” la dinamismul vremurilor de acum. 


Preferința pentru alimentele bazate pe pe o poveste adevarată nu este nouă, dar specialiștii Mintel afirmă că ea se va accentua. Produsele tradiționale sau cele de inspirație retro vor fi, cu ajutorul inovațiilor, capabile să se alinieze dorințelor consumatorilor, mai ales dacă există conexiuni tangibile cu un trecut care aduce un element de încredere, ca răspuns la pretențiile pieței. Ca urmare, această mișcare spre trecut va duce în 2018 la inovații care vor utiliza familia ca bază pentru un aliment care, deși este nou, este recunoscut în tradiție. De aici, se așteaptă ca, din 2018, să asistăm la tot mai multe lansări de produse hibride, puse în contextul unor concepte actualizate.


Masa în familie revine ca opțiune principală


Compania de cercetare Mintel dezvăluie că tradiția influențează 67% dintre consumatorii în vârstă 20-49 de ani, care încep din ce în ce mai mult să prefere, de exemplu, să ia micul dejun în familie. Iar, gătitul acasă a consemnat, în 2016, un procent de 25 %, fapt care marchează o creștere, față de anul 2010, luat ca referință într-o cercetare anterioară efectuată pe continentul Nord-American, în Uniunea Europeană, Europa Non-unională și în America de Sud.


Dar nu tot ce e tradiție e acceptat, mai ales dacă e vorba de ambalaj. De exemplu, adulții americani doresc un ambalaj modern: truse de mâncare și kit-uri pentru gătitul la domiciliu, ambalaje care oferă o protecție ridicată a alimentului pe termen lung etc. Pentru 18 % dintre aceștia, dacă ambalajul spune și o poveste, cu atât mai bine! În Uniunea Europeană, aceste procente sunt mai spectaculoase: 37% dintre adulții francezi, 36% dintre adulții polonezi și 35% dintre adulții spanioli vor ”povești”.


Acolo unde multiculturalitatea se manifestă pregnant, cum ar fi Marea Britanie, 29% dintre adulți sunt interesați de alimentele etnice, încercând gusturile altor comunități. La rândul lor,  39% dintre adulții canadieni sunt de acord cu alimentele care combină două sau mai multe tipuri de elemente etnice sau de ingrediente autentic non-americane, oferind, prin explorarea unor gusturi noi, o bază pentru extinderea rețetelor familiare.


Ce urmează?


Dar, ce va urma? Compania Mintel afirmă că abordarea inovatoare a formulelor testate, a aromelor și a formatelor tradiționale, vor scădea riscul de investiții majore pentru consumatorii de toate nivelurile de vârstă și venituri, de aici, deducându-se  faptul că firmele din Industria Alimentară modială doresc și în 2018 să ofere alimente la prețuri cât mai mici.


De asemenea, companiile pot fructifica acest interes al consumatorilor prin marketing. De exemplu, în Peru, marca de lapte Danlac este comunicată prin revitalizarea tradiției de a vinde lapte în Lima, în timp ce Tiger Beer a introdus o


serie de clip-uri concepute să crească mândria locală și pasiunea meselor în familie luate în punctele stradale din Singapore (să amintim că, aici, a mânca în oraș împreună cu familia reprezintă opțiunea a peste 90 % din populație), subliniind, însă, munca grea, care presupune crearea hranei. Ca o primă concluzie, putem spune așadar că trecerea spre produsele legate de trecut va încuraja încrederea consumatorilor în alimente, prin includerea de rețete vechi, practici și tradiții. Prin urmare, prezentul și viitorul se conturează pornind de la reinventarea trecutului.


Preocuparea pentru săntate


Aspirațiile pentru sănătate și stilurile de viață mai curate motivează consumatorii să devină vegetarieni, vegani sau, cel puțin, flexitarieni. Ca răspuns, mulți producători vor promova formule bazate pe plante, arome naturale și formule nutriționale fortificate și funcționale, indiferent dacă vom vorbi despre mâncare sau băuturi.


Mintel afirmă că momentul de răscruce s-a petrecut în 2016, când Evian a lansat  gama de ape ”Evian Fruits”, cu plante aromatizate, sub sloganul ”WhiteWave”. La rândul lor, producătorii americani de lapte se mândresc cu aromele de plante sau fructe naturale din laptele de băut. Așadar, accentul pe conținutul de plante va consolida interesul în creștere al consumatorilor pentru ”vegetarian” și vegan, așteptându-se ca acest comportament să treacă de la stadiul de ”ocazional”, la o schimbare de comportament de consum definitivă și pentru un procent mult mai mare de oameni, decât cel înregistrat acum.  


La rândul lui, interesul pentru așa-numitul ”flexitarianism”, ca stil de viață, a fost observat de Mintel ca alternativă care prinde consistență și care consolidează celelalte două segmente: vegetarian și vegan. Într-adevăr, conform companiei, s-a observat o creștere de 25% a consumului vegetarian și de 257% în revendicările vegane, în perioada septembrie 2015-august 2016, ceea ce reprezintă un record absolut spectaculos.


Progresia include produse care sunt în mod intenționat libere de ingrediente animale, precum și acele formulări care au fost întotdeauna vegetariane sau vegane, dar la care s-a adăugat o etichetare explicită, chiar ostentativă. De aici pornind, specialiștii Mintel consideră că și celelalte sectoare vor beneficia de creșteri în 2018, dacă în formulările lor vor miza pe includerea plantelor, subliniind consumatorilor beneficiile pentru sănătate și răspunzând astfel priorităților de wellness ale acestora.

Alte articole recomandate:

Potrivit datelor publicate de CBS Interactive Business, in Statele Unite, a fost finalizata o tema de cercetare finantata de procesatori americani de lapte si sponsorizata de Dairy Management Inc (DMI). Obiectivul urmarit de cercetatori a fost acela de a gasi noi modalitati de fabricare a branzei si de a spori calitatile acesteia. Cercetarile s-au concentrat pe dezvoltarea unor noi topicuri de branza topita, de determinare a valorii proprietatilor organoleptice, de crestere sau diminuare a [...]
Expur, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața uleiului, aduce în fabrica de la Slobozia echipamentele preluate în urmă cu un an de la fabrica Cargill din Podari. Francezii integrează astfel două unități de producție într-un singur loc pentru a crea un punct de forță, unde vor procesa 500.000 de tone de semințe oleaginoase anual. Mișcarea Expur vine ca răspuns la asocierea Bunge-Prio prin fabricile din Buzău și Lehliu, grup cu care francezii îș [...]
Claudiu Frânc, președintele ROPAC, a declarat în exclusivitate pentru Recolta.eu că în cadrul negocierilor cu Autoritatea de Management a Programului Național de Dezvoltare Rurală (AM PNDR) s-a reușit obținerea de punctaje suplimentare pentru proiectele integrate, pentru cele de dezvoltare a fermelor de reproducție, precum și excluderea posibilității de integrare pe lanțul alimentar scurt a procesatorilor mari. Conform spuselor [...]
Compania italiana Mily Lab propune procesatorilor un nou echipament destinat fabric[rii ricotta.In func'ie de varianta aleas[, capacitatea de procesare este de 2000 – 3000, sau 5000 l de lapte. Construit ]n ]ntregime în AISI 304 din oțel inoxidabil, sistemul de formă cilindrică are un fund conic cu perete dublu de izolare termica și este echipat cu următoarele: - Cadru de sprijin - Acces scara din otel inoxidabil - Admisie de aer și evacuare în  partea [...]
Acrilamida se formează în mod natural în multe alimente de origine vegetală bogate în amidon în timpul tratamentului termic la temperaturi ridicate, ca parte a procesului de îmbrunare. Deși prezența acrilamidei a fost descoperită în alimente abia în 2002, de un grup de cercetători suedezi, ea a fost prezentă în hrană de când oamenii au folosit coacerea, frigerea sau prăjirea ca metode de preparare a alimentelor. În prezent, se lucrează [...]
”Una dintre preocuparile primordiale ale companiei Valdo Invest este aceea de a contribui la protectia mediului”, a declarat pentru infoALIMENT Magazin domnul Alexandru Constantin, Senior Sales Manager, care are sub conducere divizia de tehnologii pentru vinificatie si bere. Tocmai de aceea, la Indagra, Valdo Invest a propus potentialilor clienti instalatii de separare si recuperare a substantelor rezultate din procesul tehnologic, fapt care conduce la diminuarea sunstantiala a [...]
În luna martie 2014, față de luna precedentă, numărul animalelor și al păsărilor sacrificate și greutatea lor în carcasă au crescut la toate speciile. În comparație cu aceeași lună a anului 2013, numărul animalelor și al păsărilor sacrificate și greutatea lor în carcasă au scăzut la ovine și caprine și păsări, iar la bovine și porcine au crescut.   Martie 2014 comparativ cu februarie 2014 Numărul total de bovine sacrificate și greutatea lor în carcasă au [...]
Campofrio Food Group a semnat împreună cu producătorul de tehnologii de procesare a cărnii EnWave un protocol de colaborare, prin care procesatorul european va achiziționa ultima tehnologie de uscare a produselor din carne. Sistemul, denumit REV, presupune utilizarea energiei radiante, în combinație cu vacuumarea, pentru deshidratarea și uscarea produselor. Karl-Hinz Kiesel, Senior Vice-President al Diviziei de Operațiuni și Strategii al Campofrio, [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi