Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața globală și cea europeană a cărnii traversează în momentul de față o perioadă agitată. De exemplu, prețul cărnii de porc, în Uniunea Europeană, a atins un nivel record, influențând prețul mediu global. Dar, cum va arăta tabloul mondial în anul 2025? O predicție au încercat specialiștii de la Association of Poultry Processors and Poultry Trade in the EU Countries – ASBL, din care face parte și UCPR, și care au realizat studiul cu titlul ”Perspectives on Meat World Markets-2025 Horizont”.


Considerente generale


Ca urmare a scăderii prețurilor, cauzată de o combinație a mai multor factori, cum ar fi: câțiva ani de recoltă bună, reducerea creșterii cererii și scăderii prețului petrolului, multe țări vor trebui să se confrunte cu povara complexă a subnutriției sau a obezității la celălalt capăt al lanțuluiși cu deficitul de micronutrienți, din cauza dietelor dezechilibrate și a consumului mai mare de produse alimentare prelucrate.


Însă, creșterea cererii de alimente este de așteptat să fie satisfăcută prin creșterea productivității, în principal, în țările în curs de dezvoltare. Comerțul ar trebui să se dezvolte la aproximativ jumătate din rata deceniului precedent, din cauza politicilor de autosuficiență ale mai multor țări și a trecerii la un comerț mai mare cu produse cu valoare adăugată. Cinci țări exportatoare principale vor reprezenta cel puțin 70% din totalul exporturilor, iar dependența resurselor din regiunile sărace se va intensifica, în special în Africa de Nord și Orientul Mijlociu. 


În ceea ce privește importul, specialiștii se așteaptă la o diminuare a concentrării, deși China este o piață critică pentru anumite produse (soia, produse lactate și cereale grosiere). Prețurile la produsele agricole sunt proiectate să rămână relativ constante, în următorul deceniu.


Perspective globale


Prețurile la carne au scăzut din cauze cererii mai slabe a economiilor emergente, fapt contrastează cu o perioadă extinsă de creștere continuă, începând din 2002. Comerțul mondial a scăzut în principal din cauza scăderii exporturilor de carne din America, coroborat cu importurile mai mici din Federația Rusă. Cu toate acestea, perspectivele pentru piața cărnii rămân puternice.


Prețurile cerealelor de hrană ar trebui să rămână scăzute, dând stabilitate sectorului. În decursul următorului deceniu, se estimează că producția globală de carne va fi cu 16% mai mare, iar țările în curs de dezvoltare sunt proiectate să reprezinte marea majoritate a acestei creșteri. În sectorul cărnii de bovine, după ani de reduceri de efective, este de așteptat ca producția mondială să crească din nou începând cu anul 2016.


Producția de carne de porc va crește, de asemenea, în China, precum și cea de carne de oaie, care va avea o creștere globală de 2,1% pe an. Cererea de importuri se va intensifica, datorită creșterii importurilor din țările în curs de dezvoltare, în special în Vietnam și Africa, în timp ce țările dezvoltate vor reprezenta în continuare mai mult de jumătate din exporturile de carne, până în 2025.  Exporturile globale vor avea o creștere de 26%. Până în 2025, prețurile la toate tipurile de carne se așteaptă să crească. Consumul global anual de carne pe cap de animal este de așteptat să crească cu 1,3 kg până la 35,3 kg, până în 2025 și va consta în principal din păsări de curte.


Proiecția globală a producției de păsări de curte


Beneficiile diferitelor avantaje competitive (de exemplu, accesibilitatea, confortul, absența restricțiilor religioase, imaginea sănătoasă, emisiile limitate de GES, costurile reduse de producție, timpul de creștere redus și investițiile mai mici necesare), producția de carne de pasăre va continua să crească în următorul deceniu, reprezentând jumătate din creșterea producției de carne.


Țări precum Argentina, Brazilia, Mexic, Federația Rusă, Ucraina și Statele Unite,  care au capacități excedentare de furaje, își vor dezvolta puternic producția. Ciclul de producție scurt permite producătorilor să reacționeze rapid la modificările pieței, permițând în același timp îmbunătățiri rapide în genetică, sănătatea animalelor și practicile de hrănire. Prețurile scăzute ale produselor, combinate cu costurile scăzute de producție, au contribuit la transformarea cărnii de pasăre în cea mai favorizată carne, atât pentru producători, cât și pentru consumatorii din țările în curs de dezvoltare.


În UE, producția de carne de pasăre se așteaptă să se extindă până în 2025, cu 3,8%, deși ritmul de creștere este de așteptat să încetinească, în comparație cu ultimul deceniu. Cea mai mare creștere a producției (1,1% pe an) este așteptată în noile state membre ale UE, permițând în mare parte câștigurile de productivitate susținute, în special în Ungaria, Polonia și România. În contextul unor prețuri relativ scăzute ale furajelor, cu o cerere internă și mondială puternică, producția UE va ajunge la 14,1 milioane de tone, până în 2025. 


Incertitudini privind comerțul cu carne din UE


Politicile comerciale vor rămâne din nou unul dintre principalii factori care influențează perspectivele europenilor. Semnarea și punerea în aplicare a mai multor acorduri comerciale, care implică unii dintre principalii producători de carne, ar putea eventual diversifica sau consolida comerțul cu carne în mod semnificativ. În special, semnarea Parteneriatului Trans-Pacific poate oferi acces sporit piețelor asiatice selectate de furnizorii din aceste țări și din SUA.


Deciziile privind politica comercială unilaterală și/sau neașteptată, cum ar fi embargoul impus de Federația Rusă asupra alimentelor și produselor agricole importate din Statele Unite, Australia, Norvegia, Canada și Uniunea Europeană, sunt un alt factor de risc în proiecții. La nivel global, focarele de boli ale animalelor și problemele sanitare și de siguranță alimentară sunt factori importanți care ar putea influența perspectivele. În funcție de durată, intensitate, reacții potențiale ale consumatorilor și restricții comerciale, interdicții care rezultă din aceste focare, pot influența producția, consumul și comerțul pe piața internă și regională.


O altă incertitudine se referă la faptul că sectorul zootehnic este considerat un factor-cheie al emisiilor antropice de gaze cu efect de seră (GHG), deși sectorul cărnii de pasăre contribuie cel mai puțin la toate sectoarele cărnii, de exemplu. Creșterea cererii pentru produsele zootehnice care rezultă din creșterea veniturilor și a populației poate determina o creștere a acestor emisii. Unele țări pot impune constrângeri de reducere a emisiilor de carbon asupra producției animaliere.


În cele din urmă și mai recent, au apărut preocupări privind o legătură între consumul de carne și sănătatea umană. Anunțul Agenției Internaționale pentru Cercetare în domeniul Cancer al Organizației Mondiale a Sănătății (IARC) a clasificat carnea prelucrată drept carcinogenă, putând avea un impact asupra consumului de carne proiectat în țările cu un consum ridicat pe cap de locuitor, deși carnea albă de pasăre pare mai puțin afectată.


La rândul lor, furajele reprezintă 50% din costurile pentru producătorii de carne. Prețurile la furaje sunt influențate în mod dramatic de valorile macroeconomice și, prin urmare, evoluția prețurilor petrolului și a ratelor de schimb pot juca un rol crucial în evoluția prețurilor și a marjelor.

Alte articole recomandate:

Heineken a lansat noua campanie globala de comunicare, "The Odyssey”, care porneste de la ideea ca fiecare barbat are o calitate care il poate face legendar. Pentru noul spot TV, Heineken a ales ca protagonisti barbati cu abilitati unice, fiecare dintre ei demonstrandu-si talentul legendar. Campania a generat in social media o serie de comentarii si dezbateri despre autenticitatea abilitatilor personajelor din spot. Prin urmare, Heineken a raspuns comentariilor celor sceptici pe seama [...]
Potrivit Romanian Business Consult, Partener Gold al Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2017, principalul furnizor de soluții IT pentru retail și industria alimentară românească, Zebra Technologies Corporation, lider global, cunoscut pentru inovatia si siguranta pe care le ofera clientilor prin intermediul solutiilor sale, a facut publice rezultatele studiului Retail Vision 2017.   Acesta analizeaza tendintele tehnologice car [...]
Antreprenorii Alexandru și Ștefan Dicu (37 de ani) au lansat o aplicație mobilă – Chef Prive care le permite utiliza­to­rilor să comande de la peste 50 de restau­rante din București me­niuri personalizate în funcție de necesarul de calorii și nu­trienți, care este calculat pe baza unor in­di­catori precum  greutate, înălțime, vârstă, sex și activitatea fizică desfă­șu­ra­tă. Investiția inițială pentru dez­vol­tarea și [...]
amb Wine, producătorul vinurilor Liliac și Crepuscul, a deschis Liliac Pop Up Store, magazin situat la parterul clădirii de birouri Magheru One din centrul Capitalei. Cu o suprafață de 100 mp și rezultatul unei investiții de 30.000 de euro, Liliac Pop Up Store este primul magazin de vinuri de tip pop up din România. Un trend care crește în popularitate în retailul urban internațional, magazinele de tip pop up sunt spații comerciale temporare cu un design inovativ, car [...]
Jean Baptiste Dernoncourt, director executiv Carrefour România: Văd că oamenii vin în magazine la cumpărături, dar văd și că au început să se miște alte sectoare ale economiei. În sectorul imobiliar au început renovările, iar centrul vechi al Bucureștiului trăiește iar. Consumul a dat semne reale de revenire în 2014, efectele fiind vizibile atât în ma­ga­zine, cât și în centrul vechi al Capitalei - kilo­me­trul zero al [...]
Uniunea Europeană face apel la Japonia să depună eforturi suplimentare pentru a elimina barierele comerciale în sectoarele auto și al siguranței alimentare, în condițiile în care cele două părți încep luni, la Tokyo, o nouă rundă de negocieri în vederea obținerii unui acord de liber-schimb, conform agenției Kyodo, citata de Agerpres.             Pe lângă o listă de așa-numite bariere nontarifare transmisă [...]
 România va rămâne în sezonul 2014/2015 al treilea exportator de grâu din UE cu livrări de 4 milioane de tone, în scădere cu 17% față de sezonul precedent, dar peste alți producători mari precum Polonia, Italia sau Bulgaria. România rămâne însă mult în spatele liderilor Franța și Germania. Aproape întreaga miză a afacerilor de export va fi reprezentantă de piețele din Orientul Mijlociu și Africa având în vedere că 3 [...]
Sa ne dregem serios glasul si sa adoptam inconstient topica din Teoria Conspiratiei: probabil ca experimentele duse de industria militara nu pot fi ajunse din urma decat de cele perfectionate in laboratoarele de marketing. Si, uite asa, stirile din publicitate sunt anuntate de site-urile de stiinta. Ultima dintre ele: billboarduri care citesc emotiile trecatorilor. Dar decat sa facem razboi, mai bine ne lasam manipulati, arrr, scuze, sedusi de publicitate.   M&C [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi