Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața globală și cea europeană a cărnii traversează în momentul de față o perioadă agitată. De exemplu, prețul cărnii de porc, în Uniunea Europeană, a atins un nivel record, influențând prețul mediu global. Dar, cum va arăta tabloul mondial în anul 2025? O predicție au încercat specialiștii de la Association of Poultry Processors and Poultry Trade in the EU Countries – ASBL, din care face parte și UCPR, și care au realizat studiul cu titlul ”Perspectives on Meat World Markets-2025 Horizont”.


Considerente generale


Ca urmare a scăderii prețurilor, cauzată de o combinație a mai multor factori, cum ar fi: câțiva ani de recoltă bună, reducerea creșterii cererii și scăderii prețului petrolului, multe țări vor trebui să se confrunte cu povara complexă a subnutriției sau a obezității la celălalt capăt al lanțuluiși cu deficitul de micronutrienți, din cauza dietelor dezechilibrate și a consumului mai mare de produse alimentare prelucrate.


Însă, creșterea cererii de alimente este de așteptat să fie satisfăcută prin creșterea productivității, în principal, în țările în curs de dezvoltare. Comerțul ar trebui să se dezvolte la aproximativ jumătate din rata deceniului precedent, din cauza politicilor de autosuficiență ale mai multor țări și a trecerii la un comerț mai mare cu produse cu valoare adăugată. Cinci țări exportatoare principale vor reprezenta cel puțin 70% din totalul exporturilor, iar dependența resurselor din regiunile sărace se va intensifica, în special în Africa de Nord și Orientul Mijlociu. 


În ceea ce privește importul, specialiștii se așteaptă la o diminuare a concentrării, deși China este o piață critică pentru anumite produse (soia, produse lactate și cereale grosiere). Prețurile la produsele agricole sunt proiectate să rămână relativ constante, în următorul deceniu.


Perspective globale


Prețurile la carne au scăzut din cauze cererii mai slabe a economiilor emergente, fapt contrastează cu o perioadă extinsă de creștere continuă, începând din 2002. Comerțul mondial a scăzut în principal din cauza scăderii exporturilor de carne din America, coroborat cu importurile mai mici din Federația Rusă. Cu toate acestea, perspectivele pentru piața cărnii rămân puternice.


Prețurile cerealelor de hrană ar trebui să rămână scăzute, dând stabilitate sectorului. În decursul următorului deceniu, se estimează că producția globală de carne va fi cu 16% mai mare, iar țările în curs de dezvoltare sunt proiectate să reprezinte marea majoritate a acestei creșteri. În sectorul cărnii de bovine, după ani de reduceri de efective, este de așteptat ca producția mondială să crească din nou începând cu anul 2016.


Producția de carne de porc va crește, de asemenea, în China, precum și cea de carne de oaie, care va avea o creștere globală de 2,1% pe an. Cererea de importuri se va intensifica, datorită creșterii importurilor din țările în curs de dezvoltare, în special în Vietnam și Africa, în timp ce țările dezvoltate vor reprezenta în continuare mai mult de jumătate din exporturile de carne, până în 2025.  Exporturile globale vor avea o creștere de 26%. Până în 2025, prețurile la toate tipurile de carne se așteaptă să crească. Consumul global anual de carne pe cap de animal este de așteptat să crească cu 1,3 kg până la 35,3 kg, până în 2025 și va consta în principal din păsări de curte.


Proiecția globală a producției de păsări de curte


Beneficiile diferitelor avantaje competitive (de exemplu, accesibilitatea, confortul, absența restricțiilor religioase, imaginea sănătoasă, emisiile limitate de GES, costurile reduse de producție, timpul de creștere redus și investițiile mai mici necesare), producția de carne de pasăre va continua să crească în următorul deceniu, reprezentând jumătate din creșterea producției de carne.


Țări precum Argentina, Brazilia, Mexic, Federația Rusă, Ucraina și Statele Unite,  care au capacități excedentare de furaje, își vor dezvolta puternic producția. Ciclul de producție scurt permite producătorilor să reacționeze rapid la modificările pieței, permițând în același timp îmbunătățiri rapide în genetică, sănătatea animalelor și practicile de hrănire. Prețurile scăzute ale produselor, combinate cu costurile scăzute de producție, au contribuit la transformarea cărnii de pasăre în cea mai favorizată carne, atât pentru producători, cât și pentru consumatorii din țările în curs de dezvoltare.


În UE, producția de carne de pasăre se așteaptă să se extindă până în 2025, cu 3,8%, deși ritmul de creștere este de așteptat să încetinească, în comparație cu ultimul deceniu. Cea mai mare creștere a producției (1,1% pe an) este așteptată în noile state membre ale UE, permițând în mare parte câștigurile de productivitate susținute, în special în Ungaria, Polonia și România. În contextul unor prețuri relativ scăzute ale furajelor, cu o cerere internă și mondială puternică, producția UE va ajunge la 14,1 milioane de tone, până în 2025. 


Incertitudini privind comerțul cu carne din UE


Politicile comerciale vor rămâne din nou unul dintre principalii factori care influențează perspectivele europenilor. Semnarea și punerea în aplicare a mai multor acorduri comerciale, care implică unii dintre principalii producători de carne, ar putea eventual diversifica sau consolida comerțul cu carne în mod semnificativ. În special, semnarea Parteneriatului Trans-Pacific poate oferi acces sporit piețelor asiatice selectate de furnizorii din aceste țări și din SUA.


Deciziile privind politica comercială unilaterală și/sau neașteptată, cum ar fi embargoul impus de Federația Rusă asupra alimentelor și produselor agricole importate din Statele Unite, Australia, Norvegia, Canada și Uniunea Europeană, sunt un alt factor de risc în proiecții. La nivel global, focarele de boli ale animalelor și problemele sanitare și de siguranță alimentară sunt factori importanți care ar putea influența perspectivele. În funcție de durată, intensitate, reacții potențiale ale consumatorilor și restricții comerciale, interdicții care rezultă din aceste focare, pot influența producția, consumul și comerțul pe piața internă și regională.


O altă incertitudine se referă la faptul că sectorul zootehnic este considerat un factor-cheie al emisiilor antropice de gaze cu efect de seră (GHG), deși sectorul cărnii de pasăre contribuie cel mai puțin la toate sectoarele cărnii, de exemplu. Creșterea cererii pentru produsele zootehnice care rezultă din creșterea veniturilor și a populației poate determina o creștere a acestor emisii. Unele țări pot impune constrângeri de reducere a emisiilor de carbon asupra producției animaliere.


În cele din urmă și mai recent, au apărut preocupări privind o legătură între consumul de carne și sănătatea umană. Anunțul Agenției Internaționale pentru Cercetare în domeniul Cancer al Organizației Mondiale a Sănătății (IARC) a clasificat carnea prelucrată drept carcinogenă, putând avea un impact asupra consumului de carne proiectat în țările cu un consum ridicat pe cap de locuitor, deși carnea albă de pasăre pare mai puțin afectată.


La rândul lor, furajele reprezintă 50% din costurile pentru producătorii de carne. Prețurile la furaje sunt influențate în mod dramatic de valorile macroeconomice și, prin urmare, evoluția prețurilor petrolului și a ratelor de schimb pot juca un rol crucial în evoluția prețurilor și a marjelor.

Alte articole recomandate:

Sectorul băuturilor răcoritoare a generat in luna aprilie a acestui an aproape 2000 de aparitii in online, cu 9% mai putin ca in luna martie, si un viewership de 7.8 milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut cu 4% in presa online, insa a scazut pe bloguri&forumuri si pe retelele sociale cu 6%, respectiv 11%. Postarile cu cel mai mare succes vin din partea Cappy Romania si Mountain Dew Romania ( mai multe pe www.iqads.ro).
  Compania Mars intenționează să extindă capacitatea la fabrica Veghel în următorii 10 ani pentru a produce versiuni în miniatură ale marcilor sale urmând trendul vest-europenilor care au început să limiteze aportul de calorii, informează Food Navigator. Odată cu investiția de 100 milioane euro, producatorul Snickers va mări producția de produse miniaturale pe care le produce de la 25-30% la aproximativ 35% până în 2025. "Acest lucru se [...]
Asa s-ar putea rezuma rezultatele celui mai recent val al studiului anual Shopper Trends realizat de Nielsen Romania, prezentat in avanpremiera in Revista Progresiv. Sunt si vesti bune: anul 2013 s-a incheiat pe un trend pozitiv din punct de vedere al increderii consumatorilor, iar apetitul in ceea ce priveste incercarea de produse noi ramane constant. Cu toate acestea, singura crestere pe care o vedem in piata FMCG este in valoare, dar chiar si aceasta in linie cu inflatia, ceea ce se traduce [...]
Un producător belgian de ciocolată numit ISIS este nevoit să își schimbe numele, pentru a doua oară într-un an, din cauză că noua sa identitate, "ISIS chocolates" suferă din cauza asocierii acesteia de către cumpărători cu gruparea jihadistă Stat Islamic.w.isischocolates.be) Anul trecut, compania și-a schimbat numele din Italo Suisse, întrucât compania nu avea nicio legătură cu niciuna dintre cele două țări. Acum,compania este nevoită să renunțe și la numele de ISIS, [...]
În plină vară și sub cruntă arșiță, Heineken declanșează o nouă campanie de comunicare și marketing derulată împreună cu agenția Oxygen PR. Tema campaniei este descoperirea locurilor neștiute ale orașelor din România. Iată ce spun organizatorii:   Care sunt locurile ascunse din orașul tău? Ai auzit de ceasul care indică ora invers, într-un palat din București? Ai vizitat vreodată vechiul cazino din Cluj-Napoca sau [...]
După perioada Sărbatorilor de Paște, când la nivel global s-au consumat peste 250.000 de tone de ciocolată, marii producatorii se pregătesc pentru o creștere de cel puțin 2% a consumului în următorii ani, potrivit Financial Times.   Consumul de ciocolată a cunoscut o scădere în anul 2009, fiind urmată de un avans de 3% un an mai târziu, cifre care reflectă creșterea economică. Astfel, consumul în țările dezvoltate a ajuns la peste 5,5 milioane de tone, d [...]
Cresterea cererii de produse de provenienta locala este una dintre cele mai evidente modificari la nivel de comportament de consum si cumparare aparute in anii de criza. Nu o spunem noi, ci studiile de consumator de pretutindeni, se arata intr-o analiza efectuata de Progresiv. Singurul lucru ce variaza de la o tara la alta este mixul de motivatii al consumatorilor. Pentru unii domina un patriotism regasit peste noapte, la altii vorbim de motivatii economice, de pastrare a banilor in economia [...]
Nutriționiștii spun că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, dar românii nu sunt de aceeași părere. Mai bine de jumatăte sar peste micul dejun, conform unui studiu recent. Mai precis, doar 48% dintre românii între 18 și 64 de ani iau frecvent micul dejun – adică zilnic sau aproape zilnic. Și asta cu toate că prima masă a zilei e obligatorie, spun nutritioniștii. Desigur, contează și ce mâncăm. O ceașcă de cafea pe stomacul gol nu e tocmai un mic [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN