Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața globală și cea europeană a cărnii traversează în momentul de față o perioadă agitată. De exemplu, prețul cărnii de porc, în Uniunea Europeană, a atins un nivel record, influențând prețul mediu global. Dar, cum va arăta tabloul mondial în anul 2025? O predicție au încercat specialiștii de la Association of Poultry Processors and Poultry Trade in the EU Countries – ASBL, din care face parte și UCPR, și care au realizat studiul cu titlul ”Perspectives on Meat World Markets-2025 Horizont”.


Considerente generale


Ca urmare a scăderii prețurilor, cauzată de o combinație a mai multor factori, cum ar fi: câțiva ani de recoltă bună, reducerea creșterii cererii și scăderii prețului petrolului, multe țări vor trebui să se confrunte cu povara complexă a subnutriției sau a obezității la celălalt capăt al lanțuluiși cu deficitul de micronutrienți, din cauza dietelor dezechilibrate și a consumului mai mare de produse alimentare prelucrate.


Însă, creșterea cererii de alimente este de așteptat să fie satisfăcută prin creșterea productivității, în principal, în țările în curs de dezvoltare. Comerțul ar trebui să se dezvolte la aproximativ jumătate din rata deceniului precedent, din cauza politicilor de autosuficiență ale mai multor țări și a trecerii la un comerț mai mare cu produse cu valoare adăugată. Cinci țări exportatoare principale vor reprezenta cel puțin 70% din totalul exporturilor, iar dependența resurselor din regiunile sărace se va intensifica, în special în Africa de Nord și Orientul Mijlociu. 


În ceea ce privește importul, specialiștii se așteaptă la o diminuare a concentrării, deși China este o piață critică pentru anumite produse (soia, produse lactate și cereale grosiere). Prețurile la produsele agricole sunt proiectate să rămână relativ constante, în următorul deceniu.


Perspective globale


Prețurile la carne au scăzut din cauze cererii mai slabe a economiilor emergente, fapt contrastează cu o perioadă extinsă de creștere continuă, începând din 2002. Comerțul mondial a scăzut în principal din cauza scăderii exporturilor de carne din America, coroborat cu importurile mai mici din Federația Rusă. Cu toate acestea, perspectivele pentru piața cărnii rămân puternice.


Prețurile cerealelor de hrană ar trebui să rămână scăzute, dând stabilitate sectorului. În decursul următorului deceniu, se estimează că producția globală de carne va fi cu 16% mai mare, iar țările în curs de dezvoltare sunt proiectate să reprezinte marea majoritate a acestei creșteri. În sectorul cărnii de bovine, după ani de reduceri de efective, este de așteptat ca producția mondială să crească din nou începând cu anul 2016.


Producția de carne de porc va crește, de asemenea, în China, precum și cea de carne de oaie, care va avea o creștere globală de 2,1% pe an. Cererea de importuri se va intensifica, datorită creșterii importurilor din țările în curs de dezvoltare, în special în Vietnam și Africa, în timp ce țările dezvoltate vor reprezenta în continuare mai mult de jumătate din exporturile de carne, până în 2025.  Exporturile globale vor avea o creștere de 26%. Până în 2025, prețurile la toate tipurile de carne se așteaptă să crească. Consumul global anual de carne pe cap de animal este de așteptat să crească cu 1,3 kg până la 35,3 kg, până în 2025 și va consta în principal din păsări de curte.


Proiecția globală a producției de păsări de curte


Beneficiile diferitelor avantaje competitive (de exemplu, accesibilitatea, confortul, absența restricțiilor religioase, imaginea sănătoasă, emisiile limitate de GES, costurile reduse de producție, timpul de creștere redus și investițiile mai mici necesare), producția de carne de pasăre va continua să crească în următorul deceniu, reprezentând jumătate din creșterea producției de carne.


Țări precum Argentina, Brazilia, Mexic, Federația Rusă, Ucraina și Statele Unite,  care au capacități excedentare de furaje, își vor dezvolta puternic producția. Ciclul de producție scurt permite producătorilor să reacționeze rapid la modificările pieței, permițând în același timp îmbunătățiri rapide în genetică, sănătatea animalelor și practicile de hrănire. Prețurile scăzute ale produselor, combinate cu costurile scăzute de producție, au contribuit la transformarea cărnii de pasăre în cea mai favorizată carne, atât pentru producători, cât și pentru consumatorii din țările în curs de dezvoltare.


În UE, producția de carne de pasăre se așteaptă să se extindă până în 2025, cu 3,8%, deși ritmul de creștere este de așteptat să încetinească, în comparație cu ultimul deceniu. Cea mai mare creștere a producției (1,1% pe an) este așteptată în noile state membre ale UE, permițând în mare parte câștigurile de productivitate susținute, în special în Ungaria, Polonia și România. În contextul unor prețuri relativ scăzute ale furajelor, cu o cerere internă și mondială puternică, producția UE va ajunge la 14,1 milioane de tone, până în 2025. 


Incertitudini privind comerțul cu carne din UE


Politicile comerciale vor rămâne din nou unul dintre principalii factori care influențează perspectivele europenilor. Semnarea și punerea în aplicare a mai multor acorduri comerciale, care implică unii dintre principalii producători de carne, ar putea eventual diversifica sau consolida comerțul cu carne în mod semnificativ. În special, semnarea Parteneriatului Trans-Pacific poate oferi acces sporit piețelor asiatice selectate de furnizorii din aceste țări și din SUA.


Deciziile privind politica comercială unilaterală și/sau neașteptată, cum ar fi embargoul impus de Federația Rusă asupra alimentelor și produselor agricole importate din Statele Unite, Australia, Norvegia, Canada și Uniunea Europeană, sunt un alt factor de risc în proiecții. La nivel global, focarele de boli ale animalelor și problemele sanitare și de siguranță alimentară sunt factori importanți care ar putea influența perspectivele. În funcție de durată, intensitate, reacții potențiale ale consumatorilor și restricții comerciale, interdicții care rezultă din aceste focare, pot influența producția, consumul și comerțul pe piața internă și regională.


O altă incertitudine se referă la faptul că sectorul zootehnic este considerat un factor-cheie al emisiilor antropice de gaze cu efect de seră (GHG), deși sectorul cărnii de pasăre contribuie cel mai puțin la toate sectoarele cărnii, de exemplu. Creșterea cererii pentru produsele zootehnice care rezultă din creșterea veniturilor și a populației poate determina o creștere a acestor emisii. Unele țări pot impune constrângeri de reducere a emisiilor de carbon asupra producției animaliere.


În cele din urmă și mai recent, au apărut preocupări privind o legătură între consumul de carne și sănătatea umană. Anunțul Agenției Internaționale pentru Cercetare în domeniul Cancer al Organizației Mondiale a Sănătății (IARC) a clasificat carnea prelucrată drept carcinogenă, putând avea un impact asupra consumului de carne proiectat în țările cu un consum ridicat pe cap de locuitor, deși carnea albă de pasăre pare mai puțin afectată.


La rândul lor, furajele reprezintă 50% din costurile pentru producătorii de carne. Prețurile la furaje sunt influențate în mod dramatic de valorile macroeconomice și, prin urmare, evoluția prețurilor petrolului și a ratelor de schimb pot juca un rol crucial în evoluția prețurilor și a marjelor.

Alte articole recomandate:

Prigat anunta introducerea pe piata a unor noi sortimente de sucuri cu pulpa de citrice, fara conservanti, prin intermediul unei campanii semnate Graffiti BBDO:Mea Pulpa, informeaza site-ul www.iqads.ro. Campania, care include un spot TV, comunicare in-store, prin canale de social media si actiuni de PR, promoveaza trei variante de Prigat – cu portocale, grapefruit si mandarine - disponibile in sticle de 1.5 l, care acum au si o noua forma. Perioada de desfasurare a campaniei [...]
(Agerpres) H&E Reinert a relansat de curând Crenvurștii Martinel, cu o nouă imagine la raft, mai atractivă, mai vizibilă, dar și cu un gramaj mai mare (180g). Conceptul noii imagini are la bază informațiile primite de la cumpărătorii de produse din gama Martinel, prin intermediul studiilor de marketing, urmărind trei direcții de îmbunătățire: -o mai bună vizibilitate asupra produsului, ambalajul prezintă mai multe ferestre transparente ce oferă [...]
Agroland, cea mai puternica retea de magazine agricole din Romania, cu 17 ani de experienta in vanzarea de pui de o zi, investeste 400.000 euro pentru a dezvolta o noua linie de business – comercializarea de carne de pui sub marca de „Pui Rustic”. Investitia va fi preponderent directionata catre achizitia si dotarea primelor ferme de mici dimensiuni cu linii automate de hranire si adapare, furnizate de Agroland. „Pana la finalul anului 2017, estimam ca vom detine 50% [...]
Albalact a implementat o strategie multimarcă în cadrul aceleiași categorii de produse. De exemplu, în categoria lapte de consum societatea deține mărcile Fulga, Zuzu și Rarăul. În primele trei trimestre, Albalact a realizat vânzări de 307,9 milioane lei, cu 24,7% mai mult decât în perioada similară a anului 2012. Totodată, profitul a înregistrat o creștere substanțială în aceeași perioadă, de la o marjă netă de 1,1% la 1,8%, notează Ziarul [...]
Nutriționiștii spun că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, dar românii nu sunt de aceeași părere. Mai bine de jumatăte sar peste micul dejun, conform unui studiu recent. Mai precis, doar 48% dintre românii între 18 și 64 de ani iau frecvent micul dejun – adică zilnic sau aproape zilnic. Și asta cu toate că prima masă a zilei e obligatorie, spun nutritioniștii. Desigur, contează și ce mâncăm. O ceașcă de cafea pe stomacul gol nu e tocmai un mic [...]
Selgros Cash&Carry România, unul dintre cei mai importanți operatori din comerțul românesc, a decis să ofere clienților posibilitatea de achiziționa fructe și legume la vrac. În prezent, în toate magazinele, produsele sunt expuse astfel încât clienții să își poată alege singuri și să își cântărească exact ceea ce au nevoie, în cantitățile pe care și le doresc.   Conceptul de club [...]
Danone va demara foarte curând o campanie publicitară menită a relansa vânzările la Activia, campanie care se va derula sub genericul ”2014, Anul Schimbării în Bine”. Pentru acest demers, francezii de la Danone au apelat la serviciile Mihaele Rădulescu, aceea care a devenit noua imagine Activia, contra sumei de 30.000 de euro. Spotul TV durează cca 3 minute.Iată ce scrie Click în acest sens: ”Mihaela Rădulescu (44 de ani) ar fi încasat o sumă [...]
Dupa o usoara crestere in 2012, piata apei minerale a revenit din nou pe un trend descendent, in principal din cauza vremii. Un alt factor care ameninta categoria sunt marcile private ale retailerilor care castiga teren prin preturile mai mici si costurile reduse de promovare. Desi piata a inregistrat o scadere, multi producatori mari   raporteaza rezultate bune pe 2013 si afiseaza un ton optimist atunci cand vorbesc despre prognozele de business pentru anul acesta, vizand cresteri de [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN