Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Banca Mondială a dat publicității un raport deosebit de interesant, intitulat ”Fish to 2030. Prospects for Fisheries and Aquaculture”, care rezumă provocările cu care se confruntă agricultura și acvacultura, pe plan global. Acest raport reprezintă o colaborare între Institutul Internațional de Cercetare pentru Politică în domeniul Mediului (IFPRI), FAO, Universitatea din Arkansas și Banca Mondială.


O multitudine de provocări


Astăzi, pescuitul și acvacultura trebuie să facă față unor multitudini de provocări dificile, în condițiile în care producția din acest sector se extinde rapid. Numai în ultimele trei decenii, producția de captură de pește a crescut de la 69 milioane la 93 milioane de tone, iar producția mondială de acvacultură a crescut de la 5 milioane la 63 milioane de tone de pește.


Conform studiului, peste 55 milioane de oameni de pe glob trăiesc din pescuit, asigurându-și astfel, venitul pentru traiul zilnic. O caracteristică importantă a acestui sector de activitate este faptul că peștele este comercializat în toate piețele internaționale. Din acest motiv este important să se înțeleagă legăturile globale ale cererii și ofertei de nișă, pentru a putea discuta despre producția și consumul dintr-o anumită țară sau regiune. Astfel, țările în curs de dezvoltare sunt bine integrate în comerțul mondial cu fructe de mare, iar fluctuațiile exporturilor de fructe de mare din țările în curs de dezvoltare către țările dezvoltate au crescut.


Astăzi, 67% din exporturile de fructe de mare se îndreaptă către țările dezvoltate. Acest aspect, relevat într-un raport FAO, oferă o imagine globală a cererii și ofertei, la nivel mondial. Pe baza tendințelor din fiecare țară sau grup de țări, referitoare la producția de cartofi sau a consumului de fructe de mare, poate fi determinată creșterea veniturilor populației și determinată analizata politicilor privind mărfurile agricole și comerțul, după modelul IMPACT, care simulează rezultatele interacțiunilor între țări și regiuni și face previziuni privind aprovizionarea și cererea globală până în 2030.Aceste proiecții sunt generate în baza unor ipoteze diferite privind factorii considerați decisivi pe piața mondială.


China, un jucător de marcă pe piața mondială 


Tendințele observate de specialiști sunt clare: aceștia estimează că aprovizionarea totală va crește de la 154 milioane tone, cât s-a înregistrat în 2012, la 186 milioane de tone, până în anul 2030. Astfel, ponderea acvaculturii în aprovizionarea mondială va continua să se extindă până la punctul în care capturile de pește și acvacultura vor contribui în cantități egale la hrana populației. Producția mondială provenită de la capturile de pește va fi probabil stabilă în jurul valorii de 93 milioane de tone, în perioada 2010-2030.


Dintre regiuni, China se pare că este singura țară care va influența din ce în ce mai mult piețele internaționale. Conform studiilor specialiștilor, China va asigura 38% din consumul global de produse alimentare piscicole, astfel încât este de așteptat ca această țară să rămână un exportator net al acestor produse. Specialiștii mai evaluează că este de așteptat o creștere rapidă a aprovizionării din Asia de Sud, inclusiv India, Asia de Sud-Est și America Latină.


Pe de altă parte, se estimează că va scădea consumul pe cap de locuitor în Japonia, America Latină, Europa, Asia Centrală și Africa Subsahariană. În special s-a estimat că se va înregistra o scădere a consumului pe cap de locuitor în Africa Subsahariană, cu o rată anuală de 1%, ceea ce echivalează cu 5,6 kilograme, în perioada 2010-2030. Cu toate acestea, din cauza creșterii rapide a populației, estimată la 2,3% anual, până în 2030, cererea totală de consum ar urma să crească într-un procent foarte mare, de 30%.


În plus, specialiștii prevăd că această creștere a producției proiectate este una marginală: dacă producția de captură de pește va crește foarte puțin, de la 5.422 mii tone (cât se înregistra în 2010) la 5.472mii tone, prevăzută în anul 2030, în ceea ce privește acvacultura, cifrele sunt impresionante, creșterea fiind aproape dublă, adică de la 231 mii tone, la 464 mii tone, pentru aceeași perioadă.


Schimbările climaterice amenință ecosistemele acvatice


Perspectivele pentru pescuit și acvacultură sunt însă destul de incerte, din cauza focarelor de boli care sunt în creștere. În Brazilia și în Chile este în creștere sindromul anemiei infecțioase la somon (ISA). Pe de altă parte, sindromul mortalității precoce a provocat pierderi substanțiale în China, Vietnam, Malaezia și Thailanda, iar aceste focare au reprezentat un avertisment pentru alte acvaculturi, avertisment care s-a extins rapid și în alte țări. În plus, schimbările climaterice vor provoca schimbări majore în oceane și mări, amenințând ecosistemele acvatice, ceea ce reprezintă o amenințare la adresa speciilor. Astfel, în ciuda creșterii generale a consumului de pește și a comerțului cu acesta, în mai multe țări de pe glob s-a înregistrat o scădere a consumului pe cap de locuitor. Dacă această scădere a consumului s-a observat la africanii subsaharieni, ea a fost detectată și în unele țări dezvoltate, cum ar fi Japonia și Statele Unite.


Or, scăderea consumului pe cap de locuitor are consecințe importante pentru consumul de proteine și micronutrienți necesari creșterii și dezvoltării umane. În fața acestor preocupări și provocări, totuși a existat o schimbare promițătoare a abordării provocărilor globale și a provocărilor privind acvacultura. În mare parte, schimbarea este determinată de dezvoltarea cunoștințelor despre factorii cheie ai schimbării de pe piețele mondiale și despre înțelegerea managementului și a guvernării capturilor de pește și a acvaculturii.


Pierderi de 50 de miliarde de dolari pe an


De exemplu, studiul ”Sunken Billions” efectuat de Banca Mondială și FAO (Arnason, Kelleher și Willmann 2016) s-a străduit să cuantifice, într-o manieră clară și convingătoare, amploarea pierderilor economice din cauza gestionării portofoliilor maritime globale. Astfel, pierderile estimate ajung la 50 de miliarde de dolari în fiecare an. Iar, un alt studiu recent, al lui Costello (2017), ilustrează modul în care pot fi recuperate nivelurile durabile ale stocurilor din arbuștii marini, dacă nu sunt realizate schimbări de management adecvate, în special în acele filiere care sunt mai puțin studiate și care nu au fost monitorizate sau evaluate cu atenție pentru nivelul stocurilor.


Potrivit unui recent raport al FAO, fructele de mare sunt unele dintre cele mai tranzacționate produse alimentare piscicole în comerțul internațional, înregistrând o creștere anuală de 4%. De asemenea, raportul FAO  susține că, în timp ce cererea este  tot mai mare, politicile de liberalizare a comerțului, globalizarea și inovațiile tehnologice au condus la o creștere a comerțului mondial, prin îmbunătățirea procesării, ambalării, comercializării și distribuției, care au modificat semnificativ modul de pregătire a produselor comercializate.

Alte articole recomandate:

Directiva 2004/18/CESecțiunea I: Autoritatea contractantăI.1)Denumire, adrese și punct(e) de contactConsiliul Judetean DoljStr. Unirii nr. 19În atenția: Cristian Ungureanu200585 CraiovaROMÂNIATelefon: +40 251408200E-mail: achizitiicjd@cjdolj.roFax: +40 251408230Adresă (adrese) Internet: Adresa generală a autorității contractante: www.cjdolj.roAdresa profilului cumpărătorului: www.e-licitatie.roI.2)Tipul autorității contractanteAutoritate regională sau [...]
Ieri, la restaurantul Cucina di Eleni, agentia Russenart Comunication a organizat o intalnire cu jurnalistii specializati in industria alimentara si HoReCa, intalnire care a marcat finalul primei editii a campaniei de promovare a gastronomiei mediteraneene. Gazdele Petrecerii Mediteraneene au fost doamna Larisa Toader, Managing Director Russenart Counication si domnul Cristi Horvat, manager al locantei. Cu ocazia intalnirii, desfasurata intr-o atmosfera de calm mediteraneean, jurnalistii [...]
Informatii anunt de participare asociat   Numar anunt:   149727 / 12.03.2014   Denumire contract:   CARNE DE PORC si CARNE DE VITA   Planuri anuale de achizitii publice  An  Denumire plan  Denumire detaliu plan                                  Tip legislatie:  OUG [...]
Vânzările Cora Drive Lujerului, prima platformă de ridicare a cumpărăturilor cu mașina personală din România, s-au ridicat la peste 2 milioane de lei (circa 400.000 de euro) în primul an de funcționare, a declarat Claudia Mirică, directorul hypermarketului Cora Lujerului, potrivit www.magazinulprogresiv.ro Ofcialul companiei a precizat că vânzările hypermarketului Cora Lujerului au rămas stabile în 2014, nu au crescut, dar nici nu au scăzut, în condițiile [...]
5 to go, la momentul actual cel mai mare lanț de cafenele din țară, a avut ideea inovativă de a introduce pentru prima dată pe piața din România, personaje pe paharele de cafea to go, folosind imagini pop-art, ce vin în întâmpinarea clienților. Această inițiativă va fi susținută în continuare de o serie de colaborări cu artiști români, plastici și vizuali contemporani de artă modernă. Apetența brandului către [...]
Iulian Stanciu (eMag) împreună cu alți doi antreprenori români vor să investească 2,5 milioane de euro în Pavilionul H, celebrul centru comercial din Parcul Herăstrău deținut de Puiu Popoviciu și Radu Dimofte, pentru a face o berărie, scrie zf.ro. Unul dintre cei mai puternici antreprenori din industria IT, Iulian Stanciu, care este directorul general și unul dintre acționarii eMag, îm­pre­ună cu Vlad Dumitru și Ioana Iancu au închiriat clădire [...]
Retailerii moderni au fost activi și în luna mai, fiind deschise 14 magazine noi. În ceea ce privește formatul, în această lună, magazinele de proximitate au câștigat teren. Prima poziție în topul celor mai expansivi retaileri este ocupată pentru a doua lună consecutiv de Profi, care a inaugurat 7 unități comerciale. Pe locul al doilea se situează Mega Image, cu 6 magazine deschise, iar poziția a treia este ocupată de Carrefour Express, cu o unitate [...]
Achizitia Angst reprezinta o noua etapa in dobandirea suprematiei in comertul de proximitate din Bucuresti de catre Mega Image si disparitia unui alt jucator local din Capitala, intr-un peisaj in care retelele independente devin tot mai rare, noteaza Magazinul Progresiv. Mega Image estimeaza vanzari de 21 de milioane de euro cu cele 20 de magazine Angst. Astfel, suma poate reprezenta vanzarile anuale ale retelei preluate. Pe de alta parte, din cifra de afaceri de 530 de milioane de eur [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi