Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Românii au început să consume mai multă miere ecologică față de ani precedenți, dar sunt încă departe de a atinge cotele de consum din alte țări, susțin reprezentanții federației de profil ROMAPIS. Conform acestora, cosumul de miere convențională rămâne scăzut în România, la 600-700 grame de miere/an, ceea ce însemnă de 2-3 ori mai puțin decât în țările mai prospere.


Din cele 24.000 de tone de miere produsă anual de apicultori un procent de 5% aparține apicultorilor certificați ecologic sau în curs de conversie. Pentru a-i încuraja pe aceștia să treacă în sistemul certificat de producție, ROMAPIS a lansat împreună cu agenția de training Creative Business Management un curs de apicultură ecologică. Programul își propune să informeze cât mai mulți apicultori despre beneficiile conversiei în sistemul ecologic crescând astfel oferta pentru produse certificate pe piața autohtonă. În cadrul cursului, apicultorii vor învăța cum să treacă de la producția de miere convențională la cea ecologică.


Marele avantaj al producătorului ecologic de miere este dreptul să folosească eticheta bio pentru toate produsele sale, ca o recunoaștere bine-meritată a calității lor în urma eforturilor făcute pentru a oferi clientului alimente sănătoase și gustoase. Ceea ce înseamnă în mod firesc și prețuri mai bune și o desfacere asigurată, mai ales la vânzarea en gross. Cererea pe piața bio este în creștere în societatea modernă și curentul cred că se va menține și se va accentua. Anul acesta cine a avut certificare bio nu a stat cu mierea pe stoc decât dacă și-a dorit asta”, spune Mircea Ciocan, Președintele ROMAPIS.


Creșterea numărului de producători ecologici este o prioritate pentru Federația care activează de 10 ani. În prezent, ROMAPIS reunește 15 asemenea asociații, reprezentând peste 2300 de apicultori care dețin aproximativ 10% din șeptelul național.


Fără a putea proba deocamdată cu date concrete, din discuția cu unii oameni din industria apicolă se pare că, în special anul curent a adus o creștere semnificativă a vânzării de miere la intern, situație probabil corelată cu o scădere a prețului în retail și cu câștigurile salariale, în medie în creștere”, adaugă Mircea Ciocan, Președintele ROMAPIS.


Cea mai mare problemă a apicultorilor în procesul de conversie este legată direct de lipsa de informare, cursul propunându-și să ofere baza de cunoștințe necesară pentru a lua o decizie corectă. “Mulți apicultori consideră tratamentele anti Varroa ca principala provocare a apiculturii ecologice. Dar trebuie spus că există metode de combatere a Varroa acceptate în apicultura ecologică care funcționează foarte bine, dovadă fiind cei care sunt certificați de mulți ani și se mențin cu succes la bio. Unul dintre scopurile cursului pe care îl propunem este să explicăm cum se face corect și eficient acest lucru”, a mai precizat Mircea Ciocan.


Următoarea sesiune a cursului de apicultură ecologică va avea loc în perioada 18-19 noiembrie 2017 și îi va avea ca traineri pe Aurelia Grecu- certificator, Viorica Boboc -specialist în marketingul produselor alimentare, Wilhelm Tartler – producător de miere certificat ecologic și Maria Toader – profesor UASMV la catedra de agricultură ecologică. În cele două zile de curs, apicultorii vor afla detalii despre actele normative care reglementează apicultura ecologică, ce este permis și ce nu în stupinele certificate, atât din punct de vedere general cât și intrând în detalii concrete, ce trebuie să știe apicultorul organic despre culturile agricole și plantele melifere folositoare.


Participanții vor ști ce formalități trebuie să îndeplinească pentru obținerea și menținerea certificării, care sunt tehnicile apicole posibile la bio, cu exemplificări concrete legate de tratamente, cules, folosirea materialului genetic, procesare și multe altele, care sunt căile de optimizare a profitului prin marketingul produselor apicole certificate bio, care sunt organismele acreditate în România pentru certificare și inspecție în agricultura ecologică care desfășoară activitate în domeniul apiculturii și cum interpretează ele diversele aspecte ale reglementărilor pe care le aplică”, a mai precizat președintele ROMAPIS.

Alte articole recomandate:

Reteaua Ki-Life a deschis, în luna februarie, un nou magazin specializat în produse naturiste și bio, a doua unitate comercială Ki-Life Natural a rețelei din Capitală. Magazinul este situat pe strada C.A.Rosetti, nr.14-16 și are o suprafață de vânzare de aproximativ 50 de mp.  Compania, deținută de Vlad și Cristina Cuza, mai operează un magazin specializat în produse alimentare și nealimentare naturiste și ecologice în zona Pieței Amzei de aproximativ 11 ani. [...]
România are mai puțin de 300.000 de hectare de teren agricol destinat agriculturii ecologice, respectiv 0,02% din total, potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor disponibile pe site-ul Ministerului Agriculturii, aferente anului 2014, ultimul pentru care există date. Ca suprafață România se află aproape de vârful clasamentului datorită faptului că este o țară întinsă ca suprafață, cu teren agricol pe măsură. Primele cinci locuri în clasament sunt ocupate de [...]
Lanțul german de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de comerț, a lansat două mărci proprii – K-Bio și K-Take – dedicate produselor bio și respectiv vegetariene. Sub cele două mărci sunt realizate peste 70 de produse ecologice, vegetariene și vegane, potrivit oficialilor comapniei. Compania are mai multe mărci private, cea mai importantă fiind K-Classic. Avanatajul acestor produse este faptul că au un preț cu până la 30% mai mic decât cele de brand. Produsele [...]
Liviu Irimia, care și-a construit cariera în departamentele de marketing și vânzări ale multinaționalelor precum Nestlé, Beiersdorf (Nivea), JTI sau InBev (actualul Bergenbier), a preluat din toamna anului trecut poziția de sales & marketing manager în cadrul companiei de vânzări directe Herbalife România, cu vânzări de 12 mil. euro în 2012.   „După 20 de ani de experiență în industria FMCG, am ales un domeniu interesant și [...]
“Pentru că, în România, TVA la carne este uriaș, așa cum era și normal, marii procesatori din vestul țării au început să cumpere carne de peste graniță, pentru că este mai ieftină. Crescătorii din zonă, care sunt acum amenințați de faliment, așteaptă ca statul să ia măsuri pentru ameliorarea situației”, a declarat recent domnul Ioan Ladoși, Președinte al APCPR. Potrivit președintelui Asociației Producătorilor de Carne de Porc din România, [...]
Prezenta si in acest an la BioFach, Asociatia Bioagricultoriloir din Romania, Bioterra, a reusit deja, inca din prima dimineata, sa deschida o noua linie externa de afaceri pentru una dintre companiile membre.   Astfel, dupa ce, prin serviciile de reprezentare pe care le asigura, multe dintre cele 650 de firme membre ale asociatiei condusa de domnul Albert Imre exporta deja produse agroalimentare ecologice in Germania, Italia si Austria, acum, una dintre ele va incepe discutiile cu [...]
Timișoreanul Ciprian Lopată (49 de ani) a ocupat poziții-cheie la câteva dintre cele mai mari companii din lume, iar în ultimii ani, de când petrece mai mult timp în România, s-a gândit să înceapă o afacere nouă, care pe care să o extindă frumos și să o transforme într-un brand internațional. Așa s-a născut, în decembrie anul trecut, conceptul Dor de verde – un business inteligent în agricultură, [...]
(Agerpres) România poate deveni un mare exportator de hrană bio și tradițională dacă se aplică TVA zero la produsele ecologice, acestea devenind și mai accesibile pentru români, afirmă Dan Matei Agathon, președintele Federației Patronatelor din Turism și Servicii (FPTS). ‘Federația Patronatelor din Turism și Servicii susține inițiativa Asociației Operatorilor din Agricultură Ecologică ’Bio-România’ de a obține TVA redus la alimentele bio, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN