Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Românii au început să consume mai multă miere ecologică față de ani precedenți, dar sunt încă departe de a atinge cotele de consum din alte țări, susțin reprezentanții federației de profil ROMAPIS. Conform acestora, cosumul de miere convențională rămâne scăzut în România, la 600-700 grame de miere/an, ceea ce însemnă de 2-3 ori mai puțin decât în țările mai prospere.


Din cele 24.000 de tone de miere produsă anual de apicultori un procent de 5% aparține apicultorilor certificați ecologic sau în curs de conversie. Pentru a-i încuraja pe aceștia să treacă în sistemul certificat de producție, ROMAPIS a lansat împreună cu agenția de training Creative Business Management un curs de apicultură ecologică. Programul își propune să informeze cât mai mulți apicultori despre beneficiile conversiei în sistemul ecologic crescând astfel oferta pentru produse certificate pe piața autohtonă. În cadrul cursului, apicultorii vor învăța cum să treacă de la producția de miere convențională la cea ecologică.


Marele avantaj al producătorului ecologic de miere este dreptul să folosească eticheta bio pentru toate produsele sale, ca o recunoaștere bine-meritată a calității lor în urma eforturilor făcute pentru a oferi clientului alimente sănătoase și gustoase. Ceea ce înseamnă în mod firesc și prețuri mai bune și o desfacere asigurată, mai ales la vânzarea en gross. Cererea pe piața bio este în creștere în societatea modernă și curentul cred că se va menține și se va accentua. Anul acesta cine a avut certificare bio nu a stat cu mierea pe stoc decât dacă și-a dorit asta”, spune Mircea Ciocan, Președintele ROMAPIS.


Creșterea numărului de producători ecologici este o prioritate pentru Federația care activează de 10 ani. În prezent, ROMAPIS reunește 15 asemenea asociații, reprezentând peste 2300 de apicultori care dețin aproximativ 10% din șeptelul național.


Fără a putea proba deocamdată cu date concrete, din discuția cu unii oameni din industria apicolă se pare că, în special anul curent a adus o creștere semnificativă a vânzării de miere la intern, situație probabil corelată cu o scădere a prețului în retail și cu câștigurile salariale, în medie în creștere”, adaugă Mircea Ciocan, Președintele ROMAPIS.


Cea mai mare problemă a apicultorilor în procesul de conversie este legată direct de lipsa de informare, cursul propunându-și să ofere baza de cunoștințe necesară pentru a lua o decizie corectă. “Mulți apicultori consideră tratamentele anti Varroa ca principala provocare a apiculturii ecologice. Dar trebuie spus că există metode de combatere a Varroa acceptate în apicultura ecologică care funcționează foarte bine, dovadă fiind cei care sunt certificați de mulți ani și se mențin cu succes la bio. Unul dintre scopurile cursului pe care îl propunem este să explicăm cum se face corect și eficient acest lucru”, a mai precizat Mircea Ciocan.


Următoarea sesiune a cursului de apicultură ecologică va avea loc în perioada 18-19 noiembrie 2017 și îi va avea ca traineri pe Aurelia Grecu- certificator, Viorica Boboc -specialist în marketingul produselor alimentare, Wilhelm Tartler – producător de miere certificat ecologic și Maria Toader – profesor UASMV la catedra de agricultură ecologică. În cele două zile de curs, apicultorii vor afla detalii despre actele normative care reglementează apicultura ecologică, ce este permis și ce nu în stupinele certificate, atât din punct de vedere general cât și intrând în detalii concrete, ce trebuie să știe apicultorul organic despre culturile agricole și plantele melifere folositoare.


Participanții vor ști ce formalități trebuie să îndeplinească pentru obținerea și menținerea certificării, care sunt tehnicile apicole posibile la bio, cu exemplificări concrete legate de tratamente, cules, folosirea materialului genetic, procesare și multe altele, care sunt căile de optimizare a profitului prin marketingul produselor apicole certificate bio, care sunt organismele acreditate în România pentru certificare și inspecție în agricultura ecologică care desfășoară activitate în domeniul apiculturii și cum interpretează ele diversele aspecte ale reglementărilor pe care le aplică”, a mai precizat președintele ROMAPIS.

Alte articole recomandate:

Familia Oprea a investit 15.000 de euro intr-un concept altfel. Atmosfera prietenoasa din bacanie a atras, in ultimii doi ani, clienti variati, de la pensionari la manageri, care apreciaza produsele facute din ingrediente naturale, de calitate, si care tin la sanatatea lor, informeaza Revista Piata. “La noi nu se gasesc inlocuitori de mancare si bautura, ci produse naturale, autentice, al caror gust poate nici nu este cunoscut de multe persoane. Intrucat ne pasa de sanatatea noastra si [...]
Carrefour Romania va incheia, pana la finalul anului, contracte de colaborare cu peste 100 de producatori romani de fructe si legume ca urmare a campaniei din perioada 7-13 august. In total, 704 producatori romani de fructe si legume si-au aratat intentia de a deveni furnizori Carrefour prin completarea formularului special din magazine, la standurile dedicate, si de pe site-ul www.carrefour.ro. Categoriile de produse pentru care se vor incheia contractele de colaborare sunt: verdeata, rosii, [...]
Producătorul de uleiuri vegetale Expur, filiala locală a Sofiproteol, cel mai mare grup de agribusiness francez, a ajuns la afaceri de 254 milioane de euro, cu 14% peste rezultatul din 2012, ritmul fiind cu o treime mai mic decât cel din anul precedent. Cifra de afaceri de anul trecut a Expur este cea mai mare din ultimii șapte ani, compania înregistrând creșteri în fiecare din ultimii cinci ani. Procesatorul deține în România o fabri­că de uleiuri [...]
România a devenit cel mai mare producător de miere din UE în 2015, ultimul an pentru care există date publice. Piața locală a urcat astfel de pe locul trei pe prima poziție, devansând Spania și Ungaria, arată datele Eurostat, biroul european de statistică. În 2015 România a produs 35.000 de tone de miere, cu circa 75% mai mult decât în anul anterior. Avansul puternic a făcut ca piața locală să devină cel mai mare producător european de miere. Și [...]
Pe o piață invadată de falsuri și de tot felul…de artificii, pălinca de Bihor Trămuța este ca o oază într-un deșert, iar dacă iei înghițitură mai hotărâtă, tăria are puterea să te binedispună pentru o zi întreaga. Așa i s-a întâmplat la ”Săptămâna verde” și ministrului german al agriculturii Dr. Hans-Peter Friedrich care, după ce a ciocnit un păhărel din licoarea adusă la Munchen de Florin [...]
Alexandru Peligrad:   Dacă vorbim de exporturile de sucuri ale României, vorbim în special de exportul de suc de mere, în condițiile în care, în 2011 spre exemplu, acesta a avut o pondere valorică de circa 91% în totalul exporturilor de sucuri ale României, cu o valoare de 10,7 milioane de euro, dintr-un total al exporturilor de sucuri de fructe și legume de 11,8 milioane de euro.   Pe trend ascendent   Deși [...]
„Achiziționăm lapte bio numai din cele 18 ferme selecționate, din România. Suntem însă în discuții și sunt oameni care vor să ni se alăture. Totul depinde însă de cum va evolua volumul de vânzări și de acceptarea noului iaurt bio de către consumator. (…) Așteptăm o creștere de volum, una de aproximativ 10 la sută pe an. Nu este mult, dar nu este nici puțin. Măcar este ceva. Sigur este un trend”, a declarat [...]
Firma “ Ghitta” a deschis de curand magazine in care comercializeaza produse traditionale romanesti in trei mari orase din Europa. “Avand in vedere faptul ca tot mai multi romani pleaca in strainatatefirma noastra sa gandit sa le ofere mancare ca la mama acasa. Asa ca am deschis magazine in cele mai importante orase ale Europei, acestea fiind Bruxelles (Belgia), Rosny sous Bois (Franta – Paris), Torino (Italia). Deoarece ne-am [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN