Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Românii au început să consume mai multă miere ecologică față de ani precedenți, dar sunt încă departe de a atinge cotele de consum din alte țări, susțin reprezentanții federației de profil ROMAPIS. Conform acestora, cosumul de miere convențională rămâne scăzut în România, la 600-700 grame de miere/an, ceea ce însemnă de 2-3 ori mai puțin decât în țările mai prospere.


Din cele 24.000 de tone de miere produsă anual de apicultori un procent de 5% aparține apicultorilor certificați ecologic sau în curs de conversie. Pentru a-i încuraja pe aceștia să treacă în sistemul certificat de producție, ROMAPIS a lansat împreună cu agenția de training Creative Business Management un curs de apicultură ecologică. Programul își propune să informeze cât mai mulți apicultori despre beneficiile conversiei în sistemul ecologic crescând astfel oferta pentru produse certificate pe piața autohtonă. În cadrul cursului, apicultorii vor învăța cum să treacă de la producția de miere convențională la cea ecologică.


Marele avantaj al producătorului ecologic de miere este dreptul să folosească eticheta bio pentru toate produsele sale, ca o recunoaștere bine-meritată a calității lor în urma eforturilor făcute pentru a oferi clientului alimente sănătoase și gustoase. Ceea ce înseamnă în mod firesc și prețuri mai bune și o desfacere asigurată, mai ales la vânzarea en gross. Cererea pe piața bio este în creștere în societatea modernă și curentul cred că se va menține și se va accentua. Anul acesta cine a avut certificare bio nu a stat cu mierea pe stoc decât dacă și-a dorit asta”, spune Mircea Ciocan, Președintele ROMAPIS.


Creșterea numărului de producători ecologici este o prioritate pentru Federația care activează de 10 ani. În prezent, ROMAPIS reunește 15 asemenea asociații, reprezentând peste 2300 de apicultori care dețin aproximativ 10% din șeptelul național.


Fără a putea proba deocamdată cu date concrete, din discuția cu unii oameni din industria apicolă se pare că, în special anul curent a adus o creștere semnificativă a vânzării de miere la intern, situație probabil corelată cu o scădere a prețului în retail și cu câștigurile salariale, în medie în creștere”, adaugă Mircea Ciocan, Președintele ROMAPIS.


Cea mai mare problemă a apicultorilor în procesul de conversie este legată direct de lipsa de informare, cursul propunându-și să ofere baza de cunoștințe necesară pentru a lua o decizie corectă. “Mulți apicultori consideră tratamentele anti Varroa ca principala provocare a apiculturii ecologice. Dar trebuie spus că există metode de combatere a Varroa acceptate în apicultura ecologică care funcționează foarte bine, dovadă fiind cei care sunt certificați de mulți ani și se mențin cu succes la bio. Unul dintre scopurile cursului pe care îl propunem este să explicăm cum se face corect și eficient acest lucru”, a mai precizat Mircea Ciocan.


Următoarea sesiune a cursului de apicultură ecologică va avea loc în perioada 18-19 noiembrie 2017 și îi va avea ca traineri pe Aurelia Grecu- certificator, Viorica Boboc -specialist în marketingul produselor alimentare, Wilhelm Tartler – producător de miere certificat ecologic și Maria Toader – profesor UASMV la catedra de agricultură ecologică. În cele două zile de curs, apicultorii vor afla detalii despre actele normative care reglementează apicultura ecologică, ce este permis și ce nu în stupinele certificate, atât din punct de vedere general cât și intrând în detalii concrete, ce trebuie să știe apicultorul organic despre culturile agricole și plantele melifere folositoare.


Participanții vor ști ce formalități trebuie să îndeplinească pentru obținerea și menținerea certificării, care sunt tehnicile apicole posibile la bio, cu exemplificări concrete legate de tratamente, cules, folosirea materialului genetic, procesare și multe altele, care sunt căile de optimizare a profitului prin marketingul produselor apicole certificate bio, care sunt organismele acreditate în România pentru certificare și inspecție în agricultura ecologică care desfășoară activitate în domeniul apiculturii și cum interpretează ele diversele aspecte ale reglementărilor pe care le aplică”, a mai precizat președintele ROMAPIS.

Alte articole recomandate:

Dacă se reduce TVA-ul la produsele bio procesate, statul român câștiga din taxele și impozitele din industria procesatoare și România va putea exporta aceste produse bio cu valoare adaugată mare, potrivit unui comunicat al Asociației Bio România. Asociația atrage atenția că, în caz contrar, România va rămâne un importator de alimente ecologice procesate, așa cum este și în prezent, se mai arată în [...]
Desi in Romania nu este cunoscut aproape deloc – cu o singura exceptie, cea a Printului Charles!-, gemul Mamei Gherda, din satul Viscri, se pare ca face toti banii, desi costa nu mai putin de 365 euro, borcanul. Produsul din Transilvania are o poveste aparte, iar cumparatorul lui primeste si el un cadou: cinci stejari intr-o padura unica din Salaj. La 365 de euro pentru 800 de grame, gemul mamei Gherda este, probabil, cel mai scump din lume. Il prepara la foc de lemne din fructe culese [...]
Povestea celor două familii de tineri care au lăsat viața de la oraș pentru a se dedica unei ferme  din apropierea Capitalei a reușit să mai adune un succes. Pe pagina de Facebook a deja brandului ”Coșul de legume”, deținătorii micii afaceri din agribusiness au anunțat că au devenit furnizori pentru producătorul de gustări sănătoase – FruFru. Acesta din urmă are mai multe puncte de vânzare în Capitală, iar produsele sale [...]
(Agerpres) Șapte noi produse din zona Pleșcoiului, județul Buzău, au primit atestarea de produse tradiționale. Această recunoaștere la nivel național va permite protejarea acestor rețete transmise de demult. Este vorba despre cârnații de Pleșcoi cruzi și uscați, micii de casă, pieptul de porc crud afumat, mușchiul țărănesc crud-afumat, leberul de casă, toba de casă și cârnații de casă afumați de porc. Toate aceste produse sunt realizate de o firmă din [...]
”Noutatea anului, pentru compania Diana, a fost gama ”Produse boierești”, fabricate după rețete care respectă tradițiile românești dar, mai ales, din cea mai bună carne și cele mai bune ingrediente”, ne-a declarat doamna Adina Crăciunescu, prezentă la standul firmei vâlcene, de la Indagra, aceea care a adăugat: ”În acest an, , la Indagra, am schimbat modul de abordare al prezenței, în sensul că, dacă până [...]
  Florin Mitocaru, de profesie medic specialist de medicină internă, a dezvoltat un producător de ceaiuri și suplimente alimentare – Alevia din Fălticeni (județul Suceava) – care are în prezent în portofoliu 120 de suplimente alimentare și 60 de sortimente de ceaiuri, informeaza ZF. Producătorul care în 2008 avea afaceri de 1,6 mil. euro și doar 46 de angajați a ajuns anul trecut la peste 130 de salariați și se pregătește pentru o cifră de afaceri de 5 mil. [...]
Desi se afla la prima participare la BioFach, firma Sonimpex Topoloveni a reusit, deja, sa demareze discutiile pentru deschiderea unor linii de export in Germania si Malaiezia. Obiectul exporturilor il va face Magiunul de Topoloveni-Sonimpex, care este prezentat la staduri in doua variante de ambalare: in borcane de 225 de grame, precum si in borcane de 30 de grame, aaceasta varianta fiind propuse sectorului de HoReCa.   Doamna Iulia Enache, de la serviciul de Marketing al firme [...]
Participând pentru prima oară la târgul Anuga, din Koln, compania Hermes Natural Product, din București, a făcut pur și simplu senzație cu dulciurile și sucurile sale cu marca SteviElle, îndulcite cu stevia sau cu alți îndulcitori naturali. Despre oferta companiei, domnul Laurențiu Grădinaru, Director de Vânzări, ne-a declarat: ”La stand expunem ciocolată belgiană fără zahăr, ciocolată îndulcită cu Stevia, DRAJEURI DULCI [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN