Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Românii au început să consume mai multă miere ecologică față de ani precedenți, dar sunt încă departe de a atinge cotele de consum din alte țări, susțin reprezentanții federației de profil ROMAPIS. Conform acestora, cosumul de miere convențională rămâne scăzut în România, la 600-700 grame de miere/an, ceea ce însemnă de 2-3 ori mai puțin decât în țările mai prospere.


Din cele 24.000 de tone de miere produsă anual de apicultori un procent de 5% aparține apicultorilor certificați ecologic sau în curs de conversie. Pentru a-i încuraja pe aceștia să treacă în sistemul certificat de producție, ROMAPIS a lansat împreună cu agenția de training Creative Business Management un curs de apicultură ecologică. Programul își propune să informeze cât mai mulți apicultori despre beneficiile conversiei în sistemul ecologic crescând astfel oferta pentru produse certificate pe piața autohtonă. În cadrul cursului, apicultorii vor învăța cum să treacă de la producția de miere convențională la cea ecologică.


Marele avantaj al producătorului ecologic de miere este dreptul să folosească eticheta bio pentru toate produsele sale, ca o recunoaștere bine-meritată a calității lor în urma eforturilor făcute pentru a oferi clientului alimente sănătoase și gustoase. Ceea ce înseamnă în mod firesc și prețuri mai bune și o desfacere asigurată, mai ales la vânzarea en gross. Cererea pe piața bio este în creștere în societatea modernă și curentul cred că se va menține și se va accentua. Anul acesta cine a avut certificare bio nu a stat cu mierea pe stoc decât dacă și-a dorit asta”, spune Mircea Ciocan, Președintele ROMAPIS.


Creșterea numărului de producători ecologici este o prioritate pentru Federația care activează de 10 ani. În prezent, ROMAPIS reunește 15 asemenea asociații, reprezentând peste 2300 de apicultori care dețin aproximativ 10% din șeptelul național.


Fără a putea proba deocamdată cu date concrete, din discuția cu unii oameni din industria apicolă se pare că, în special anul curent a adus o creștere semnificativă a vânzării de miere la intern, situație probabil corelată cu o scădere a prețului în retail și cu câștigurile salariale, în medie în creștere”, adaugă Mircea Ciocan, Președintele ROMAPIS.


Cea mai mare problemă a apicultorilor în procesul de conversie este legată direct de lipsa de informare, cursul propunându-și să ofere baza de cunoștințe necesară pentru a lua o decizie corectă. “Mulți apicultori consideră tratamentele anti Varroa ca principala provocare a apiculturii ecologice. Dar trebuie spus că există metode de combatere a Varroa acceptate în apicultura ecologică care funcționează foarte bine, dovadă fiind cei care sunt certificați de mulți ani și se mențin cu succes la bio. Unul dintre scopurile cursului pe care îl propunem este să explicăm cum se face corect și eficient acest lucru”, a mai precizat Mircea Ciocan.


Următoarea sesiune a cursului de apicultură ecologică va avea loc în perioada 18-19 noiembrie 2017 și îi va avea ca traineri pe Aurelia Grecu- certificator, Viorica Boboc -specialist în marketingul produselor alimentare, Wilhelm Tartler – producător de miere certificat ecologic și Maria Toader – profesor UASMV la catedra de agricultură ecologică. În cele două zile de curs, apicultorii vor afla detalii despre actele normative care reglementează apicultura ecologică, ce este permis și ce nu în stupinele certificate, atât din punct de vedere general cât și intrând în detalii concrete, ce trebuie să știe apicultorul organic despre culturile agricole și plantele melifere folositoare.


Participanții vor ști ce formalități trebuie să îndeplinească pentru obținerea și menținerea certificării, care sunt tehnicile apicole posibile la bio, cu exemplificări concrete legate de tratamente, cules, folosirea materialului genetic, procesare și multe altele, care sunt căile de optimizare a profitului prin marketingul produselor apicole certificate bio, care sunt organismele acreditate în România pentru certificare și inspecție în agricultura ecologică care desfășoară activitate în domeniul apiculturii și cum interpretează ele diversele aspecte ale reglementărilor pe care le aplică”, a mai precizat președintele ROMAPIS.

Alte articole recomandate:

Reteaua Ki-Life a deschis, în luna februarie, un nou magazin specializat în produse naturiste și bio, a doua unitate comercială Ki-Life Natural a rețelei din Capitală. Magazinul este situat pe strada C.A.Rosetti, nr.14-16 și are o suprafață de vânzare de aproximativ 50 de mp.  Compania, deținută de Vlad și Cristina Cuza, mai operează un magazin specializat în produse alimentare și nealimentare naturiste și ecologice în zona Pieței Amzei de aproximativ 11 ani. [...]
Unul dintre cele mai recente studii publicate in noiembrie 2011, Econtext, plaseaza Romania ca lider absolut in Uniunea Europeana la numarul persoanelor care mor anual din cauza bolilor cronice de ficat, cu o rata a mortalitatii de 53 de persoane la suta de mii de locuitori. Hepatita cronica si ciroza hepatica sunt printre cele mai cunoscute boli ale ficatului. De altfel, in Romania sunt aproximativ un milion de persoane infectate cu virusul hepatitei de tip C. Ficatul este o adevarata "uzina [...]
Mierea cu hribi din Sălaj este, în opinia celor care o produc și o comercializează, cel mai exclusivist produs de gen din Europa, nu atât prin prețul său ce ar putea fi considerat exorbitant, cât mai ales prin forma de prezentare, respectiv recipientul de sticlă unicat, decorat cu argint și încadrat într-o ramă de lemn de stejar, cumpărătorul primind și o linguriță de argint, un săculeț de pânză țesută în război, [...]
Dacă anul trecut românii se puteau lăuda cu 4.402 de produse tradiționale atestate, la cinci luni după modificarea legislației în domeniu, doar 30 au reușit să treacă de documentația stufoasă pe care producătorii trebuie să o depună autorităților și să fie atestate. Până acum au fost depuse 51 de dosare în acest sens, dar mai bine de jumătate au fost respinse. Termenul de reatestare expiră anul acesta, pe data de 11 septembrie. Astfel, în cinci luni au fo [...]
Afacerea familiei Popa a demarat la sfârșitul anului 2009, printr-un proiect pe fonduri europene. Valoarea eligibilă a proiectului de dezvoltare a fermei s-a ridicat la 427.000 de euro – jumătate din sumă a reprezentat finanțare europeană, iar cealaltă jumătate – cofinanțare asigurată de cei doi antreprenori.  Livada, pe care inginerul Constantin Popa a dezvoltat-o în localitatea natală Sultana, se întinde acum pe aproximativ patru hectare și are mii de pomi [...]
(Comunicat) Vânzările produselor de post Agricola vor crește cu 10% în perioada Postului Paștelui, comparativ cu perioada similară a anului trecut – estimează Europrod, companie a Grupului Agricola specializată în producerea de semipreparate și produse „ready to eat”. Estimările companiei se bazează pe rezultatele vânzărilor de produse vegetale înregistrate în anul 2013, care au totalizat aproape 200 tone – 11% din [...]
Povestea celor două familii de tineri care au lăsat viața de la oraș pentru a se dedica unei ferme  din apropierea Capitalei a reușit să mai adune un succes. Pe pagina de Facebook a deja brandului ”Coșul de legume”, deținătorii micii afaceri din agribusiness au anunțat că au devenit furnizori pentru producătorul de gustări sănătoase – FruFru. Acesta din urmă are mai multe puncte de vânzare în Capitală, iar produsele sale [...]
În timp ce tot mai mulți apicultori sunt convinși că profitul poate fi asigurat doar din exporturi, un clujean a investit o mică avere pentru a crea un brand românesc cu care să cucerească iubitorii de miere din România. Ciprian Beu are 37 de ani și, după 10 ani activați în domeniul IT, a decis să investească 500.000 de euro în produsele apicole marca Prisaca Transilvană.   Anul ce se încheie a însemnat primul magazin [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi