Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Românii au început să consume mai multă miere ecologică față de ani precedenți, dar sunt încă departe de a atinge cotele de consum din alte țări, susțin reprezentanții federației de profil ROMAPIS. Conform acestora, cosumul de miere convențională rămâne scăzut în România, la 600-700 grame de miere/an, ceea ce însemnă de 2-3 ori mai puțin decât în țările mai prospere.


Din cele 24.000 de tone de miere produsă anual de apicultori un procent de 5% aparține apicultorilor certificați ecologic sau în curs de conversie. Pentru a-i încuraja pe aceștia să treacă în sistemul certificat de producție, ROMAPIS a lansat împreună cu agenția de training Creative Business Management un curs de apicultură ecologică. Programul își propune să informeze cât mai mulți apicultori despre beneficiile conversiei în sistemul ecologic crescând astfel oferta pentru produse certificate pe piața autohtonă. În cadrul cursului, apicultorii vor învăța cum să treacă de la producția de miere convențională la cea ecologică.


Marele avantaj al producătorului ecologic de miere este dreptul să folosească eticheta bio pentru toate produsele sale, ca o recunoaștere bine-meritată a calității lor în urma eforturilor făcute pentru a oferi clientului alimente sănătoase și gustoase. Ceea ce înseamnă în mod firesc și prețuri mai bune și o desfacere asigurată, mai ales la vânzarea en gross. Cererea pe piața bio este în creștere în societatea modernă și curentul cred că se va menține și se va accentua. Anul acesta cine a avut certificare bio nu a stat cu mierea pe stoc decât dacă și-a dorit asta”, spune Mircea Ciocan, Președintele ROMAPIS.


Creșterea numărului de producători ecologici este o prioritate pentru Federația care activează de 10 ani. În prezent, ROMAPIS reunește 15 asemenea asociații, reprezentând peste 2300 de apicultori care dețin aproximativ 10% din șeptelul național.


Fără a putea proba deocamdată cu date concrete, din discuția cu unii oameni din industria apicolă se pare că, în special anul curent a adus o creștere semnificativă a vânzării de miere la intern, situație probabil corelată cu o scădere a prețului în retail și cu câștigurile salariale, în medie în creștere”, adaugă Mircea Ciocan, Președintele ROMAPIS.


Cea mai mare problemă a apicultorilor în procesul de conversie este legată direct de lipsa de informare, cursul propunându-și să ofere baza de cunoștințe necesară pentru a lua o decizie corectă. “Mulți apicultori consideră tratamentele anti Varroa ca principala provocare a apiculturii ecologice. Dar trebuie spus că există metode de combatere a Varroa acceptate în apicultura ecologică care funcționează foarte bine, dovadă fiind cei care sunt certificați de mulți ani și se mențin cu succes la bio. Unul dintre scopurile cursului pe care îl propunem este să explicăm cum se face corect și eficient acest lucru”, a mai precizat Mircea Ciocan.


Următoarea sesiune a cursului de apicultură ecologică va avea loc în perioada 18-19 noiembrie 2017 și îi va avea ca traineri pe Aurelia Grecu- certificator, Viorica Boboc -specialist în marketingul produselor alimentare, Wilhelm Tartler – producător de miere certificat ecologic și Maria Toader – profesor UASMV la catedra de agricultură ecologică. În cele două zile de curs, apicultorii vor afla detalii despre actele normative care reglementează apicultura ecologică, ce este permis și ce nu în stupinele certificate, atât din punct de vedere general cât și intrând în detalii concrete, ce trebuie să știe apicultorul organic despre culturile agricole și plantele melifere folositoare.


Participanții vor ști ce formalități trebuie să îndeplinească pentru obținerea și menținerea certificării, care sunt tehnicile apicole posibile la bio, cu exemplificări concrete legate de tratamente, cules, folosirea materialului genetic, procesare și multe altele, care sunt căile de optimizare a profitului prin marketingul produselor apicole certificate bio, care sunt organismele acreditate în România pentru certificare și inspecție în agricultura ecologică care desfășoară activitate în domeniul apiculturii și cum interpretează ele diversele aspecte ale reglementărilor pe care le aplică”, a mai precizat președintele ROMAPIS.

Alte articole recomandate:

Prunele uscate de Leleasca vor fi primul produs tradițional din județul Olt, producătorul acestora depunând documentația pentru reatestare, conform noilor modificări legislative, informează Agerpres. În județul Olt sunt 11 produse tradiționale atestate în anii anteriori, dar anul acesta este necesară reatestarea acestora și, până în prezent, demersuri în acest sens au fost făcute numai pentru prunele uscate de Leleasca, a declarat Inginerul Florica Bodescu [...]
Interesul pentru produsele agricole românești bio este reflectat și de participarea la Expoziția internațională INDAGRA 2014 a unor firme străine interesate de dezvoltarea unor relații pe termen lung cu fermierii români. Astfel, prin prezența la INDAGRA 2014, Bioland Markt GmbH & Co, cea mai mare firmă germană de gen, care achiziționează pentru piața din Germania materii prime din țări europene direct de la producătorii din [...]
Davino, controlat de omul de afaceri Dan Bălaban și oenologul Bogdan Costăchescu, deține peste 70 de hectare de viță-de-vie în proprietate și mai are alte 16 hectare în arendă. Cifra de afaceri pe cele trei firme ale grupului a fost de 2,5 milioane de euro în 2013. România are aproximativ 180.000 de hectare cultivate cu viță-de-vie, din care doar aproximativ 50.000 sunt în circuitul comercial. Antreprenorul Dan Balaban, care controlează producă­torul de vinuri [...]
Presedintele Ligii Asociatiilor Producatorilor Agricoli din Romania  (LAPAR), Laurentiu Baciu, avertizeaza asupra unor eventuale tepe pe care si le pot lua consumatorii din Romania, cand aleg produse de tipul „eco”. Tendinta momentului este de a se consuma preponderent sau chiar exclusiv alimente „eco”, dar Baciu suspecteaza ca unii comercianti isi insala clientii.   „Am vazut cum pe unele magazine din Bucuresti scrie «Paine eco din grau» [...]
Noul membru in managementul de vanzari al Nutrivita - companie de marketing si distributie ce activeaza in segmentul produselor dietetice si BIO in Romania - are o experienta extinsa de peste 6 ani in domeniul retailului modern, informeaza Revista Piata. Anterior, Alexandru Stanuta a ocupat pozitii in departamentele de buying in companii precum Metro Cash&Carry, Carrefour si Real Hypermarket. Prin cooptarea in echipa, compania isi propune consolidarea prezentei marcilor in piata si [...]
Retailerii care au avut creșteri anul trecut și-au extins rețeaua de magazine, însă valoarea medie a bonului plătit de clienți a scăzut, a declarat la ZF Live Gabriel Pavel de la RBC, cea mai mare companie de instalat POS-uri în retail. „Dacă facem comparație magazin pe magazin, consumul nu crește, pentru că valoarea bonului a scăzut în comparație cu anul trecut. Retailerii care au beneficiat de creșteri și-au extins rețelele și automat și cantitatea de produse [...]
Desi se afla la prima participare la BioFach, firma Sonimpex Topoloveni a reusit, deja, sa demareze discutiile pentru deschiderea unor linii de export in Germania si Malaiezia. Obiectul exporturilor il va face Magiunul de Topoloveni-Sonimpex, care este prezentat la staduri in doua variante de ambalare: in borcane de 225 de grame, precum si in borcane de 30 de grame, aaceasta varianta fiind propuse sectorului de HoReCa.   Doamna Iulia Enache, de la serviciul de Marketing al firme [...]
Bucureștenii caută în ultima perioadă pe rafturile magazinelor produse făcute din ingrediente naturale și mâncare autentic românescă, motiv pentru care mulți se îndreaptă atunci când merg la cumpărături spre băcănii în locul supermarket-urilor și al hipermarketurilor. "Băcănia cu suflet" este doar una dintre băcăniile din Capitală care au reușit să atragă astfel clienți, înregistrând în 2013 o cifră de afaceri de aproape 120.000 de euro, de [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN