Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a desfășuraT, în perioada 25.10 – 30.11.2017, o campanie de informare la nivel național privind Punctele Gastronomice Locale.


Această campanie a avut un dublu scop, aceea de a aduce la cunoștință publicului larg detalii despre aceste unități de alimentație publică de tip familial și de a oferi celor interesați argumente pentru a deveni proprietarii unui Punct Gastronomic Local.


Punctele Gastronomice Locale răspund cerinței crescânde în țara noastră de organizare a unor unități de alimentație publică de tip familial, care să ofere doritorilor produse și preparate alimentare  specifice zonelor geografice ale României, în condițiile respectării unor norme și condiții de igienă, astfel încât alimentele să fie sigure și sănătatea consumatorilor să nu aibă de suferit.


Pentru punerea în practică a acestui proiect, o primă etapă constând în identificarea și informarea potențialilor aplicanți a fost demarată la sfârșitul lunii august a acestui an și se va încheia pe data de 31 decembrie.


Urmează ca, după finalizarea procesului de evaluare și înregistrare a acestora (conform prevederilor Ordinului Președintelui ANSVSA nr.111/2008), Punctele Gastronomice Locale să înceapă să funcționeze de la începutul anului viitor.


Această campanie de informare a fost coordonată de către Direcția Generală Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor din cadrul ANSVSA și s-a realizat prin intermediul unor echipe formate din medici veterinari oficiali din cadrul Direcțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) județene, ai Circumscripțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și medici veterinari oficiali, responsabili de zonă.


Echipele respective au organizat întâlniri, în care cei interesați vor fi informați asupra cadrului tehnic aplicabil, a normelor și condițiilor de igienă care trebuie respectate, dar vor și răspunde întrebărilor invitaților.


Materialele informative ale campaniei au fost înmânate participanților la întâlnirile organizate de către DSVSA județene si au fost distribuite și cu sprijinul administrației locale, astfel încât informația să poată fi propagată cât mai extins.


Aceleași materiale informative vor fi postate și pe site-ul ANSVSA într-un modul special dedicat acestei campanii, intitulat: „Campanie de informare – Puncte Gastronomice Locale”, pentru a putea fi consultate on-line de către cei interesați.


Important de precizat:


Meniul punctelor gastronomice este diferit de cel al restaurantelor.


Punctul gastronomic local va avea un meniu zilnic cu o gamă sortimentală restrânsă (cel mult 2 feluri de ciorbe sau supe, 2 feluri principale si eventual 2 feluri de desert), specific zonei în care își desfășoară activitatea.


Va fi obligatoriu preparat și oferit pentru consum în decursul aceleiași zile.


Metodele de preparare ale meniului vor fi pe cât posibil tradiționale, respectându-se condițiile de igienă în momentul preparării.


Menționăm că, cei care doresc să înființeze aceste puncte gastronomice locale trebuie să se constituie într-o formă de organizare juridică, de tipul: Asociație Familială, Persoană Fizică Autorizată sau Societate Comercială.


Prima condiție, având în vedere aceste tipuri de activități depășesc cadrul consumului privat, este necesitatea obținerii documentului de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor, în conformitate cu Ordinul ANSVSA nr.111/2008.


Cererea tip poate fi accesată și de pe site-ul http:/www.ansvsa.ro/, secțiunea informații generale/înregistrare/autorizareunități/Model-de-cerere-pentru-înregistrare-vânzare-cu-amănuntul.doc. ( (http://www.ansvsa.ro/download/formulare_-_modele/formulare_cereri_operatori/Model-de-cerere-pentru-inregistrare-vanzare-cu-amanuntul.doc ) sau de la sediul DSVSA-urilor județene.


_________________________________________________________________________________________________   


Dosarul depus pentru obținerea înregistrării sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor trebuie să conțină și:


 schița locului de producere a alimentelor.


copie după certificatul constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului comerțului.


copie după actul de identitate.


După această etapă, inspectorii din cadrul DSVSA județene vor efectua o vizită la locul de preparare al alimentelor, unde vor efectua evaluarea unității, dacă aceasta corespunde normelor generale pentru acest tip de activitate, stipulate în anexa II, Cap. III din Reg. CE.852/2004. În caz contrar se vor notifica proprietarului deficiențele constatate, precum și termenele de remediere. (Vezi Reg.CE.852).


O altă condiție, pe care trebuie să o îndeplinească un Punct Gastronomic Local, este aceea ca alimentele să fie preparate numai de către proprietar, sau de către membrii familiei acestuia, iar starea de sănătate a acestora trebuie să fie verificată periodic.


Materiile prime din care se prepară alimentele trebuie să provină numai din unități autorizate /înregistrate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, punându-se accentul pe acele produse autohtone, specifice zonei în care punctul gastronomic își desfășoară activitatea.


Înființarea Punctelor Gastronomice Locale va genera o dezvoltare pe orizontală a regiunii respective, prin crearea unor noi locuri de muncă, prin contribuția locuitorilor din zonă la asigurarea, din producția proprie, a materiilor prime necesare desfășurării activității acestor Puncte și, implicit, o dezvoltare a turismului la nivel național.


Serviciul Comunicare

Alte articole recomandate:

Billa Romania anunta deschiderea primului magazin in Sinaia, judetul Prahova, in data de 25 septembrie, inaugurand astfel al 84-lea magazin la nivel national. Supermarketul din Sinaia este cel de-al doilea deschis de Billa Romania luna aceasta, dupa inaugurarea supermarketului din Campulung, compania continuand astfel strategia de extindere a retelei de magazine la nivel national. Noul magazin este situat pe Bulevardul Carol, numarul 41, in cadrul Centrului Comercial Carpati, are o [...]
În ședința Guvernului din data de 28 august 2014 a fost adoptată Ordonanța de modificare și completare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice. Potrivit sursei, această OUG creează cadrul instituțional pentru stabilirea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor la organismele de inspecție și certificare aprobate de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pentru desfășurarea activității în sectorul [...]
Food Vision este cel mai nou eveniment global care conectează liderii inovatori și managerii seniori în dezvoltarea  industriei alimentare și a băuturilor combinând conținutul strategic cu analiza amănunțită a celor mai importante trenduri și îmbunătățiri din piață. Liderii în cercetare și dezvoltare, marketing și strategii de afacere care sunt pasionați de inovație se întâlnesc la Food [...]
Odată cu creșterea puterii de cumpărare a populației, inclusiv în România, cererea de carne și produse din carne, inclusiv de carne de pasăre, de pește și  fructe de mare, va crește și ea. În același timp, însă, atât pe piața internațională, cât și pe piața autohtonă, se observă tendința ambalării produselor în porții mici.   Consumatorii își schimbă [...]
In perioada 15 mai – 22 august 2014, Napoca, brandul romanesc de inghetata al companiei Unilever, invita consumatorii sa reasculte unele dintre cele mai indragite povesti ale copilariei: Alba ca Zapada, Cenusereasa, Scufita Rosie, Degetica, Frumoasa din Padurea Adormita si altele, inregistrate de Claudiu Istodor, actor la Teatrul Mic, cunoscut si ca vocea Povestilor Nemuritoare, si Razvan Simion, coprezentatorul emisiunii „Neata cu Razvan si Dani”. Pentru a descarca gratuit [...]
Potrivit Daily Mail, guvernul britanic a anunțat recent că producătorii au fost de acord să reducă nivelurile de grăsimi saturate din produse, dar un articol din British Medical Journal ( BMJ ), atrage atenția că marea problemă nu sunt grăsimile saturate, ci zahărul. Drept urmare, cum să își aleagă omul de rând alimentele pe care le pune în coșul de cumpărături? Daily Mail a cerut sfatul experților în sănătate și a urmărit ce anume pun ei în coșul zil [...]
Azi, 15 mai 2014, Danone sărbătorește împlinirea a 15 ani de la punerea în funcțiune a liniei de procesare a companiei franceze, în România. Devenită model de investiție străină, Danone România este în momentul de față Centru Regional de Operațiuni pentru Europa de Sud-Est, acoperind o piață de peste 60 de milioane de consumatori, parte a multinaționalei care se clasează pe locul II în lume. Lider incontestabil p [...]
Directorul general al Auchan România, Frederic Bellon, consideră că echilibrarea comerțului online pentru marii retaileri este extrem de dificilă, motiv pentru care compania pe care o conduce nu este încă pregătită să facă un pas în această direcție.  „Concurenții noștri au început să creeze sisteme de comerț online și consider că e liber să răspundă nevoii clienților, dar este un model de afaceri extrem de dificil de echilibrat. Nu putem pleca pe un drum [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi