Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a desfășuraT, în perioada 25.10 – 30.11.2017, o campanie de informare la nivel național privind Punctele Gastronomice Locale.


Această campanie a avut un dublu scop, aceea de a aduce la cunoștință publicului larg detalii despre aceste unități de alimentație publică de tip familial și de a oferi celor interesați argumente pentru a deveni proprietarii unui Punct Gastronomic Local.


Punctele Gastronomice Locale răspund cerinței crescânde în țara noastră de organizare a unor unități de alimentație publică de tip familial, care să ofere doritorilor produse și preparate alimentare  specifice zonelor geografice ale României, în condițiile respectării unor norme și condiții de igienă, astfel încât alimentele să fie sigure și sănătatea consumatorilor să nu aibă de suferit.


Pentru punerea în practică a acestui proiect, o primă etapă constând în identificarea și informarea potențialilor aplicanți a fost demarată la sfârșitul lunii august a acestui an și se va încheia pe data de 31 decembrie.


Urmează ca, după finalizarea procesului de evaluare și înregistrare a acestora (conform prevederilor Ordinului Președintelui ANSVSA nr.111/2008), Punctele Gastronomice Locale să înceapă să funcționeze de la începutul anului viitor.


Această campanie de informare a fost coordonată de către Direcția Generală Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor din cadrul ANSVSA și s-a realizat prin intermediul unor echipe formate din medici veterinari oficiali din cadrul Direcțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) județene, ai Circumscripțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și medici veterinari oficiali, responsabili de zonă.


Echipele respective au organizat întâlniri, în care cei interesați vor fi informați asupra cadrului tehnic aplicabil, a normelor și condițiilor de igienă care trebuie respectate, dar vor și răspunde întrebărilor invitaților.


Materialele informative ale campaniei au fost înmânate participanților la întâlnirile organizate de către DSVSA județene si au fost distribuite și cu sprijinul administrației locale, astfel încât informația să poată fi propagată cât mai extins.


Aceleași materiale informative vor fi postate și pe site-ul ANSVSA într-un modul special dedicat acestei campanii, intitulat: „Campanie de informare – Puncte Gastronomice Locale”, pentru a putea fi consultate on-line de către cei interesați.


Important de precizat:


Meniul punctelor gastronomice este diferit de cel al restaurantelor.


Punctul gastronomic local va avea un meniu zilnic cu o gamă sortimentală restrânsă (cel mult 2 feluri de ciorbe sau supe, 2 feluri principale si eventual 2 feluri de desert), specific zonei în care își desfășoară activitatea.


Va fi obligatoriu preparat și oferit pentru consum în decursul aceleiași zile.


Metodele de preparare ale meniului vor fi pe cât posibil tradiționale, respectându-se condițiile de igienă în momentul preparării.


Menționăm că, cei care doresc să înființeze aceste puncte gastronomice locale trebuie să se constituie într-o formă de organizare juridică, de tipul: Asociație Familială, Persoană Fizică Autorizată sau Societate Comercială.


Prima condiție, având în vedere aceste tipuri de activități depășesc cadrul consumului privat, este necesitatea obținerii documentului de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor, în conformitate cu Ordinul ANSVSA nr.111/2008.


Cererea tip poate fi accesată și de pe site-ul http:/www.ansvsa.ro/, secțiunea informații generale/înregistrare/autorizareunități/Model-de-cerere-pentru-înregistrare-vânzare-cu-amănuntul.doc. ( (http://www.ansvsa.ro/download/formulare_-_modele/formulare_cereri_operatori/Model-de-cerere-pentru-inregistrare-vanzare-cu-amanuntul.doc ) sau de la sediul DSVSA-urilor județene.


_________________________________________________________________________________________________   


Dosarul depus pentru obținerea înregistrării sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor trebuie să conțină și:


 schița locului de producere a alimentelor.


copie după certificatul constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului comerțului.


copie după actul de identitate.


După această etapă, inspectorii din cadrul DSVSA județene vor efectua o vizită la locul de preparare al alimentelor, unde vor efectua evaluarea unității, dacă aceasta corespunde normelor generale pentru acest tip de activitate, stipulate în anexa II, Cap. III din Reg. CE.852/2004. În caz contrar se vor notifica proprietarului deficiențele constatate, precum și termenele de remediere. (Vezi Reg.CE.852).


O altă condiție, pe care trebuie să o îndeplinească un Punct Gastronomic Local, este aceea ca alimentele să fie preparate numai de către proprietar, sau de către membrii familiei acestuia, iar starea de sănătate a acestora trebuie să fie verificată periodic.


Materiile prime din care se prepară alimentele trebuie să provină numai din unități autorizate /înregistrate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, punându-se accentul pe acele produse autohtone, specifice zonei în care punctul gastronomic își desfășoară activitatea.


Înființarea Punctelor Gastronomice Locale va genera o dezvoltare pe orizontală a regiunii respective, prin crearea unor noi locuri de muncă, prin contribuția locuitorilor din zonă la asigurarea, din producția proprie, a materiilor prime necesare desfășurării activității acestor Puncte și, implicit, o dezvoltare a turismului la nivel național.


Serviciul Comunicare

Alte articole recomandate:

Franco del Fabbro, italianul care la inceputul acestei luni a preluat conducerea Heidi Chocolat, sustine ca principala provocare a momentului o constituie pretul in crestere la cacao, ceea ce a facut ca o tableta de ciocolata sa fie mai scumpa astazi cu pana la 15% fata de acum 2-3 ani. Acesta sustine ca cele mai competitive piete pentru producatorii de ciocolata sunt in acest moment cele din vestul Europei, printre care se remarca Germania, insa in general consumul nu mai cunoaste acelas [...]
Familia austriacă Meinl a achiziționat la începutul anului 2013 producătorul Heidi Chocolat, care deține o unitate de producție în orașul Pantelimon (județul Ilfov).  Compania prin care familia austriacă Meinl controlează cei mai mari producători de ciocolată din România - Heidi Chocolat și Kandia Dulce - a depășit ca vânzări în retail compania americană Mondelez International, care are în portofoliu mărcile Poiana și Milka. Anul trecut, [...]
Acordand un scurt interviu agentiei infoALIMENT, doamna Daciana Sarbu, europarlamentar, ne-a declarat: "Ca obiectiv major pe care il urmaresc in aceasta primavara este ca, pe baza rezultatelor care ne vor parveni ca urmare a reducerii TVA-ului la panificatie, sa reusim acest lucru si pentru produsele bio; si sper, si cred, ca acest lucru se poate face inaintea verii, asadar, inaintea termenului prevazut pentru produsele din carne.   Pe de alta parte, urmaresc promovarea produselor bio [...]
(Comunicat) Brandingmag, jurnalul international independent ce nareaza discutia despre branding, avand surse globale de leadership analitic, vine in Romania pentru a organiza primul eveniment dedicat cu adevarat industriei de profil. Pe 24 noiembrie 2017, specialistii pietei locale vin la BrandingNITE, noaptea insomniilor de branding, pentru a analiza starea actuala a industriei, intr-un cadru destins, care invita la atat de necesara transparenta si comunicare.  Pe piata din Romania, [...]
(Agerpres) Dariusz Krawczyk, președintele concernului polonez CIECH Varșovia, care deține activul Uzinele Sodice Govora (USG), a declarat joi, într-o conferință de presă la Râmnicu Vâlcea,, că se are în vederea deschiderea unei fabrici de bicarbonat, funcție de perspectivele de dezvoltare ale CET Govora.   ‘CIECH Varșovia este unul dintre cele mai puternice companii de profil din Europa, unde ne aflăm pe locul II, la bursa de la Varșovia suntem cel mai bine [...]
Unitatea de procesare a cărnii, Edeka din Rheinstetten este considerată a fi una dintre cele mai moderne din Germania. În jur de 900 de angajați contribuie la procesarea și ambalarea proces a peste 600 de tone de carne proaspătă și prelucrată în fiecare zi, informează Global meat news. Cel mai bine vandut și, în același timp, produsul cel mai sensibil de pe segmentul cărnii gata preparată este carnea tocată. Livrată sub diferite tipuri (carne de porc, [...]
Lipton Ice Tea lanseaza campania educationala “Ai verde la ceai”, impreuna cu un nou sortiment de Ice Tea pe baza de ceai verde – Lipton Green Ice Tea Mint Lime. Prin noua campanie, Lipton isi propune sa evidentieze faptul ca intr-o sticla de Ice Tea gasim 3 ingrediente esentiale: ceai + apa + fructe. In plus, campania Lipton prezinta beneficiile consumului de ceai si invita consumatorii sa descopere ca Ice Tea-ul este un produs racoritor si delicios, ce poate fi savurat in [...]
Mondelez România, subsidiara locală a grupului ame­rican Mondelez, a terminat primul semestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 327 mil. lei ( 73,8 mil. euro), în creș­tere cu 22% față de perioada similară a anului precedent, arată calculele ZF pe baza declarațiilor financiare depuse de com­panie.   În aceeași perioadă, compania a raportat un profit net de peste 30 mil. lei ( în jur de 6,5 mil. euro), de aproape 12 ori mai mult decât [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN