Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a desfășuraT, în perioada 25.10 – 30.11.2017, o campanie de informare la nivel național privind Punctele Gastronomice Locale.


Această campanie a avut un dublu scop, aceea de a aduce la cunoștință publicului larg detalii despre aceste unități de alimentație publică de tip familial și de a oferi celor interesați argumente pentru a deveni proprietarii unui Punct Gastronomic Local.


Punctele Gastronomice Locale răspund cerinței crescânde în țara noastră de organizare a unor unități de alimentație publică de tip familial, care să ofere doritorilor produse și preparate alimentare  specifice zonelor geografice ale României, în condițiile respectării unor norme și condiții de igienă, astfel încât alimentele să fie sigure și sănătatea consumatorilor să nu aibă de suferit.


Pentru punerea în practică a acestui proiect, o primă etapă constând în identificarea și informarea potențialilor aplicanți a fost demarată la sfârșitul lunii august a acestui an și se va încheia pe data de 31 decembrie.


Urmează ca, după finalizarea procesului de evaluare și înregistrare a acestora (conform prevederilor Ordinului Președintelui ANSVSA nr.111/2008), Punctele Gastronomice Locale să înceapă să funcționeze de la începutul anului viitor.


Această campanie de informare a fost coordonată de către Direcția Generală Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor din cadrul ANSVSA și s-a realizat prin intermediul unor echipe formate din medici veterinari oficiali din cadrul Direcțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) județene, ai Circumscripțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și medici veterinari oficiali, responsabili de zonă.


Echipele respective au organizat întâlniri, în care cei interesați vor fi informați asupra cadrului tehnic aplicabil, a normelor și condițiilor de igienă care trebuie respectate, dar vor și răspunde întrebărilor invitaților.


Materialele informative ale campaniei au fost înmânate participanților la întâlnirile organizate de către DSVSA județene si au fost distribuite și cu sprijinul administrației locale, astfel încât informația să poată fi propagată cât mai extins.


Aceleași materiale informative vor fi postate și pe site-ul ANSVSA într-un modul special dedicat acestei campanii, intitulat: „Campanie de informare – Puncte Gastronomice Locale”, pentru a putea fi consultate on-line de către cei interesați.


Important de precizat:


Meniul punctelor gastronomice este diferit de cel al restaurantelor.


Punctul gastronomic local va avea un meniu zilnic cu o gamă sortimentală restrânsă (cel mult 2 feluri de ciorbe sau supe, 2 feluri principale si eventual 2 feluri de desert), specific zonei în care își desfășoară activitatea.


Va fi obligatoriu preparat și oferit pentru consum în decursul aceleiași zile.


Metodele de preparare ale meniului vor fi pe cât posibil tradiționale, respectându-se condițiile de igienă în momentul preparării.


Menționăm că, cei care doresc să înființeze aceste puncte gastronomice locale trebuie să se constituie într-o formă de organizare juridică, de tipul: Asociație Familială, Persoană Fizică Autorizată sau Societate Comercială.


Prima condiție, având în vedere aceste tipuri de activități depășesc cadrul consumului privat, este necesitatea obținerii documentului de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor, în conformitate cu Ordinul ANSVSA nr.111/2008.


Cererea tip poate fi accesată și de pe site-ul http:/www.ansvsa.ro/, secțiunea informații generale/înregistrare/autorizareunități/Model-de-cerere-pentru-înregistrare-vânzare-cu-amănuntul.doc. ( (http://www.ansvsa.ro/download/formulare_-_modele/formulare_cereri_operatori/Model-de-cerere-pentru-inregistrare-vanzare-cu-amanuntul.doc ) sau de la sediul DSVSA-urilor județene.


_________________________________________________________________________________________________   


Dosarul depus pentru obținerea înregistrării sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor trebuie să conțină și:


 schița locului de producere a alimentelor.


copie după certificatul constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului comerțului.


copie după actul de identitate.


După această etapă, inspectorii din cadrul DSVSA județene vor efectua o vizită la locul de preparare al alimentelor, unde vor efectua evaluarea unității, dacă aceasta corespunde normelor generale pentru acest tip de activitate, stipulate în anexa II, Cap. III din Reg. CE.852/2004. În caz contrar se vor notifica proprietarului deficiențele constatate, precum și termenele de remediere. (Vezi Reg.CE.852).


O altă condiție, pe care trebuie să o îndeplinească un Punct Gastronomic Local, este aceea ca alimentele să fie preparate numai de către proprietar, sau de către membrii familiei acestuia, iar starea de sănătate a acestora trebuie să fie verificată periodic.


Materiile prime din care se prepară alimentele trebuie să provină numai din unități autorizate /înregistrate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, punându-se accentul pe acele produse autohtone, specifice zonei în care punctul gastronomic își desfășoară activitatea.


Înființarea Punctelor Gastronomice Locale va genera o dezvoltare pe orizontală a regiunii respective, prin crearea unor noi locuri de muncă, prin contribuția locuitorilor din zonă la asigurarea, din producția proprie, a materiilor prime necesare desfășurării activității acestor Puncte și, implicit, o dezvoltare a turismului la nivel național.


Serviciul Comunicare

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Caroli Foods Group, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața mezelurilor, a terminat primul semestru cu un profit net de 8,8 milioane de lei, în creștere cu 122% față de pe­rioada similară a anului trecut. De asemenea, în aceeași perioadă, cifra de afaceri a pro­ducă­torului a ajuns la  229 milioane de lei, în creștere cu 34% față de prima jumătate a anului trecut. Anul trecut, compania a raportat o cifră de afaceri totală de circa 400 [...]
Autoritatea olandeză pentru siguranța alimentară a oprit exportul de carne de vită al firmei Van Hattern Vlees, după ce a descoperit carne de cal. Raportul HAACCP Europa a confirmat că Autoritatea olandeză pentru Siguranță Alimentară (NVWA) a oprit de la vânzare 600 tone de carne de vită, după ce s-a descoperit că această carne era de cal. Firma Van Hattern Vlees urma să comercializeze această carne la export și în lanturile de supermarket-uri. Evidențele [...]
Livra de zahăr, care măsoară 454 de grame, a ajuns la un preț de 20,35 cenți pe 1 iunie, adică la maximul ultimilor doi ani, cotația fiind în creștere cu 38% de la începutul acestui an. Evoluția ascendentă vine după ce perioadele prelungite de secetă au lovit zonele principalilor producători. Cererea este prognozată să depășească producția în acest an, după ce supraproducția a caracterizat ultimii cinci ai pieței internaționale de zahăr. Zahărul este una dintre cele ma [...]
Heineken Romania l-a numit pe Narcis Horhoianu in functia de Director de Marketing, incepand din 1 februarie 2014. Narcis Horhoianu va face parte din Echipa de Management a Heineken Romania si va fi responsabil de strategia de marketing a acesteia. Din aceasta functie va continua sa dezvolte portofoliul de marci al companiei prin inovatii si noi experiente de brand pentru clienti si consumatori, informeaza Revista Piata. “Sunt foarte mandru sa fiu numit in functia de Director d [...]
Pronto, cel mai mare francizat al grupului Carrefour de pe piața locală, a integrat, în luna octombrie, în rețeaua proprie și ultimul magazin operațional al retailerului Tradițional Ecologic, ajungând la 15 unități comerciale. În luna septembrie, Pronto a mai achiziționat 5 magazine ale Tradițional Ecologic, un alt francizat Carrefour.  „Prin această deschidere, Pronto își consolidează statutul de cel mai mare francizat Carrefour din România, [...]
O fermă de capre din SUA a pus pe roate un business cu vopsea din lapte. Ideea nu este una nouă, artiștii din antichitate folosind acest aliment în tencuirea și igienizarea pereților din locuințe. Chiar și mormântul faraonilor era ”tapetat” cu un amestec ce avea, la bază, laptele. Astăzi, vopseaua naturală este utilizată mai ales la decorarea camerelor copiilor sau a mobilei din camerele acestora. Ferma de capre Harley din California est [...]
Din decembrie 2013, când a intrat în vigoare Ordinul nr. 724 din 29 iulie 2013 privind atestarea produselor tradiționale, și până la această dată, doar 52 de produse de acest tip au fost atestate în conformitate cu noile reglementări. Producătorii tradiționali mai au timp până în toamnă să obțină atestatul de tip nou. În caz contrar nu vor mai putea comercializa produse tradiționale. Până acum, doar o mână de [...]
Indiscutabil, orice organizație folosește într-un fel sau altul produse și servicii IT. Fiecare client este unic, așteptările în implementarea proiectelor informatice fiind specifice și eterogene. Deseori, prezentările de marketing optimiste sunt în discordanță cu rezultatele obținute. Proiecte nefinalizate sau cu automatizare parțială a proceselor, înregistrări multiple ale aceluiași document, stresante prin documentații și memorare de coduri, aplicații provenind de la [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN