Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a desfășuraT, în perioada 25.10 – 30.11.2017, o campanie de informare la nivel național privind Punctele Gastronomice Locale.


Această campanie a avut un dublu scop, aceea de a aduce la cunoștință publicului larg detalii despre aceste unități de alimentație publică de tip familial și de a oferi celor interesați argumente pentru a deveni proprietarii unui Punct Gastronomic Local.


Punctele Gastronomice Locale răspund cerinței crescânde în țara noastră de organizare a unor unități de alimentație publică de tip familial, care să ofere doritorilor produse și preparate alimentare  specifice zonelor geografice ale României, în condițiile respectării unor norme și condiții de igienă, astfel încât alimentele să fie sigure și sănătatea consumatorilor să nu aibă de suferit.


Pentru punerea în practică a acestui proiect, o primă etapă constând în identificarea și informarea potențialilor aplicanți a fost demarată la sfârșitul lunii august a acestui an și se va încheia pe data de 31 decembrie.


Urmează ca, după finalizarea procesului de evaluare și înregistrare a acestora (conform prevederilor Ordinului Președintelui ANSVSA nr.111/2008), Punctele Gastronomice Locale să înceapă să funcționeze de la începutul anului viitor.


Această campanie de informare a fost coordonată de către Direcția Generală Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor din cadrul ANSVSA și s-a realizat prin intermediul unor echipe formate din medici veterinari oficiali din cadrul Direcțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) județene, ai Circumscripțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și medici veterinari oficiali, responsabili de zonă.


Echipele respective au organizat întâlniri, în care cei interesați vor fi informați asupra cadrului tehnic aplicabil, a normelor și condițiilor de igienă care trebuie respectate, dar vor și răspunde întrebărilor invitaților.


Materialele informative ale campaniei au fost înmânate participanților la întâlnirile organizate de către DSVSA județene si au fost distribuite și cu sprijinul administrației locale, astfel încât informația să poată fi propagată cât mai extins.


Aceleași materiale informative vor fi postate și pe site-ul ANSVSA într-un modul special dedicat acestei campanii, intitulat: „Campanie de informare – Puncte Gastronomice Locale”, pentru a putea fi consultate on-line de către cei interesați.


Important de precizat:


Meniul punctelor gastronomice este diferit de cel al restaurantelor.


Punctul gastronomic local va avea un meniu zilnic cu o gamă sortimentală restrânsă (cel mult 2 feluri de ciorbe sau supe, 2 feluri principale si eventual 2 feluri de desert), specific zonei în care își desfășoară activitatea.


Va fi obligatoriu preparat și oferit pentru consum în decursul aceleiași zile.


Metodele de preparare ale meniului vor fi pe cât posibil tradiționale, respectându-se condițiile de igienă în momentul preparării.


Menționăm că, cei care doresc să înființeze aceste puncte gastronomice locale trebuie să se constituie într-o formă de organizare juridică, de tipul: Asociație Familială, Persoană Fizică Autorizată sau Societate Comercială.


Prima condiție, având în vedere aceste tipuri de activități depășesc cadrul consumului privat, este necesitatea obținerii documentului de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor, în conformitate cu Ordinul ANSVSA nr.111/2008.


Cererea tip poate fi accesată și de pe site-ul http:/www.ansvsa.ro/, secțiunea informații generale/înregistrare/autorizareunități/Model-de-cerere-pentru-înregistrare-vânzare-cu-amănuntul.doc. ( (http://www.ansvsa.ro/download/formulare_-_modele/formulare_cereri_operatori/Model-de-cerere-pentru-inregistrare-vanzare-cu-amanuntul.doc ) sau de la sediul DSVSA-urilor județene.


_________________________________________________________________________________________________   


Dosarul depus pentru obținerea înregistrării sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor trebuie să conțină și:


 schița locului de producere a alimentelor.


copie după certificatul constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului comerțului.


copie după actul de identitate.


După această etapă, inspectorii din cadrul DSVSA județene vor efectua o vizită la locul de preparare al alimentelor, unde vor efectua evaluarea unității, dacă aceasta corespunde normelor generale pentru acest tip de activitate, stipulate în anexa II, Cap. III din Reg. CE.852/2004. În caz contrar se vor notifica proprietarului deficiențele constatate, precum și termenele de remediere. (Vezi Reg.CE.852).


O altă condiție, pe care trebuie să o îndeplinească un Punct Gastronomic Local, este aceea ca alimentele să fie preparate numai de către proprietar, sau de către membrii familiei acestuia, iar starea de sănătate a acestora trebuie să fie verificată periodic.


Materiile prime din care se prepară alimentele trebuie să provină numai din unități autorizate /înregistrate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, punându-se accentul pe acele produse autohtone, specifice zonei în care punctul gastronomic își desfășoară activitatea.


Înființarea Punctelor Gastronomice Locale va genera o dezvoltare pe orizontală a regiunii respective, prin crearea unor noi locuri de muncă, prin contribuția locuitorilor din zonă la asigurarea, din producția proprie, a materiilor prime necesare desfășurării activității acestor Puncte și, implicit, o dezvoltare a turismului la nivel național.


Serviciul Comunicare

Alte articole recomandate:

Autoritatea Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentară a prezentat recent într-o conferință de presă trei proiecte cofinanțate din Fondul Social European ”Dezvoltarea Capacității Administrative 2007-2013”.  Primul proiect se referă la creșterea eficienței sistemelor de control oficiale în domeniul siguranței alimentare, în principal a siguranței produselor de origine non-animală. Scopul proiectului constă în elaborarea metodologiilor de lucru [...]
Bio Manufaktura, singurul producător din România (și printre puțini producători din lume) de săpunuri realizate manual, fără sodă caustică, a participat la Expoziția internațională INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie unde și-a prezentat întreaga gamă de 23 de săpunuri și un șampon solid comercializate sub marca Herbaria. Produsele Bio Manufaktura sunt create la Vălenii de [...]
Romania, reprezentata la concursul de inovare pentru produse alimentare din cadrul la Sial 2014 de catre o echipa de la Universitatea “Stefan cel Mare” din Suceava, a fost premiata cu  pentru o noua formula de inghetata numai cu ingrediente naturale, ce a fost testata industrial, informeaza ModernBuyer. Concursul a reunit cele mai importante centre universitare din Europa, 16 echipe din 16 tari si-au demonstrat capacitatea de a crea produse eco-inovative care sa raspunda [...]
(Mediafax) Pescuitul ilegal reprezintă în continuare o problemă în Marea Neagră, a declarat, joi, comisarul european pentru Pescuit și Afaceri Maritime, Maria Damanaki, precizând că regiunea duce lipsă de strategii, idei noi și investiții. „Situația mediului marin este departe de a fi ideală, și spun asta într- un mod delicat. Infrastructura de transport este încă slabă, de exemplu nu putem traversa ușor Marea Neagră pentru a putea avea turism pe coaste sau [...]
Toneli, cel mai mare producător de ouă de consum din România cu o producție de aproximativ 1 milion de ouă pe zi, a participat la Expoziția internațională INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, împreună cu McDonald`s. Firma McDonald`s a fost prezentă la INDAGRA cu un stand în care a dorit să arate consumatorilor proveniența ingredientelor folosite în produsele comercializate [...]
Reacționând față de situația deosebit de gravă din zona afacerilor cu alcool și băuturi spirtoase, Asociația Spirits România a luat atitudine în mod public, prin domnul Florin Rădulescu, președintele organizației.   Potrivit acestuia, statul român colectează circa 85 de milioane de euro anual din acciza la alcool (fără bere și vin), în timp în ce țări precum Bulgaria sau Slovacia, unde consumul de băuturi spirtoa [...]
Într-o știre publicată de infoALIMENT Magazin, informam asupra faptului că Alexandrion Group România a ieșit din asociația Romalcool, din cauza divergențelor de opinie dintre managerii companiei și ceilalți manageri ai firmelor de profil din România. Una dintre cauze este și lipsa de acțiuni concrete în compbaterea evaziunii din acest sector, evaziune care a ajuns la un nivel de 90 %, dar și de marile probleme de băuturi [...]
Retailerul german Lidl face un prim pas spre zona rurală. Compania a cumpărat un teren și a depus actele pentru construirea unui magazin în comuna Florești, județul Cluj.  Retailerul german Lidl va intra anul viitor în mediul rural, fiind astfel primul discounter care atacă un segment de piață care de abia începe să fie explorat. Retailerul, care a ajuns deja la o rețea de peste 180 de magazine, a achiziționat un teren și a depus actele pentru obținerea autorizației de [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN