Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a desfășuraT, în perioada 25.10 – 30.11.2017, o campanie de informare la nivel național privind Punctele Gastronomice Locale.


Această campanie a avut un dublu scop, aceea de a aduce la cunoștință publicului larg detalii despre aceste unități de alimentație publică de tip familial și de a oferi celor interesați argumente pentru a deveni proprietarii unui Punct Gastronomic Local.


Punctele Gastronomice Locale răspund cerinței crescânde în țara noastră de organizare a unor unități de alimentație publică de tip familial, care să ofere doritorilor produse și preparate alimentare  specifice zonelor geografice ale României, în condițiile respectării unor norme și condiții de igienă, astfel încât alimentele să fie sigure și sănătatea consumatorilor să nu aibă de suferit.


Pentru punerea în practică a acestui proiect, o primă etapă constând în identificarea și informarea potențialilor aplicanți a fost demarată la sfârșitul lunii august a acestui an și se va încheia pe data de 31 decembrie.


Urmează ca, după finalizarea procesului de evaluare și înregistrare a acestora (conform prevederilor Ordinului Președintelui ANSVSA nr.111/2008), Punctele Gastronomice Locale să înceapă să funcționeze de la începutul anului viitor.


Această campanie de informare a fost coordonată de către Direcția Generală Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor din cadrul ANSVSA și s-a realizat prin intermediul unor echipe formate din medici veterinari oficiali din cadrul Direcțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) județene, ai Circumscripțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și medici veterinari oficiali, responsabili de zonă.


Echipele respective au organizat întâlniri, în care cei interesați vor fi informați asupra cadrului tehnic aplicabil, a normelor și condițiilor de igienă care trebuie respectate, dar vor și răspunde întrebărilor invitaților.


Materialele informative ale campaniei au fost înmânate participanților la întâlnirile organizate de către DSVSA județene si au fost distribuite și cu sprijinul administrației locale, astfel încât informația să poată fi propagată cât mai extins.


Aceleași materiale informative vor fi postate și pe site-ul ANSVSA într-un modul special dedicat acestei campanii, intitulat: „Campanie de informare – Puncte Gastronomice Locale”, pentru a putea fi consultate on-line de către cei interesați.


Important de precizat:


Meniul punctelor gastronomice este diferit de cel al restaurantelor.


Punctul gastronomic local va avea un meniu zilnic cu o gamă sortimentală restrânsă (cel mult 2 feluri de ciorbe sau supe, 2 feluri principale si eventual 2 feluri de desert), specific zonei în care își desfășoară activitatea.


Va fi obligatoriu preparat și oferit pentru consum în decursul aceleiași zile.


Metodele de preparare ale meniului vor fi pe cât posibil tradiționale, respectându-se condițiile de igienă în momentul preparării.


Menționăm că, cei care doresc să înființeze aceste puncte gastronomice locale trebuie să se constituie într-o formă de organizare juridică, de tipul: Asociație Familială, Persoană Fizică Autorizată sau Societate Comercială.


Prima condiție, având în vedere aceste tipuri de activități depășesc cadrul consumului privat, este necesitatea obținerii documentului de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor, în conformitate cu Ordinul ANSVSA nr.111/2008.


Cererea tip poate fi accesată și de pe site-ul http:/www.ansvsa.ro/, secțiunea informații generale/înregistrare/autorizareunități/Model-de-cerere-pentru-înregistrare-vânzare-cu-amănuntul.doc. ( (http://www.ansvsa.ro/download/formulare_-_modele/formulare_cereri_operatori/Model-de-cerere-pentru-inregistrare-vanzare-cu-amanuntul.doc ) sau de la sediul DSVSA-urilor județene.


_________________________________________________________________________________________________   


Dosarul depus pentru obținerea înregistrării sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor trebuie să conțină și:


 schița locului de producere a alimentelor.


copie după certificatul constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului comerțului.


copie după actul de identitate.


După această etapă, inspectorii din cadrul DSVSA județene vor efectua o vizită la locul de preparare al alimentelor, unde vor efectua evaluarea unității, dacă aceasta corespunde normelor generale pentru acest tip de activitate, stipulate în anexa II, Cap. III din Reg. CE.852/2004. În caz contrar se vor notifica proprietarului deficiențele constatate, precum și termenele de remediere. (Vezi Reg.CE.852).


O altă condiție, pe care trebuie să o îndeplinească un Punct Gastronomic Local, este aceea ca alimentele să fie preparate numai de către proprietar, sau de către membrii familiei acestuia, iar starea de sănătate a acestora trebuie să fie verificată periodic.


Materiile prime din care se prepară alimentele trebuie să provină numai din unități autorizate /înregistrate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, punându-se accentul pe acele produse autohtone, specifice zonei în care punctul gastronomic își desfășoară activitatea.


Înființarea Punctelor Gastronomice Locale va genera o dezvoltare pe orizontală a regiunii respective, prin crearea unor noi locuri de muncă, prin contribuția locuitorilor din zonă la asigurarea, din producția proprie, a materiilor prime necesare desfășurării activității acestor Puncte și, implicit, o dezvoltare a turismului la nivel național.


Serviciul Comunicare

Alte articole recomandate:

In 2014, consumatorii vor lua decizii din ce in ce mai contradictorii. Arata dorinta de a trai luxos si a se gratifica imediat, exprimand aceste lucruri prin telefoane mai performante, pasiune pentru aplicatii, o ruta mai rapida pentru achizitii si dorinte vizuale. De cealalta parte, insa, se lupta pentru un balans munca/viata personala cat mai bun, doresc autenticul si o viata placuta acasa si in comunitate, rezulta dintr-un studiu amanuntit al Euromonitor. In 2014, consumatorii cumpara din [...]
Lanțul de cofetării Tip Top se va extinde, ajungând la 35 de unități, de la 22, câte sunt în funcțiune în prezent, a declarat domnul Basim Bakhaya, CEO al Tip Top Food Industry, pentru Ziarul financiar. Următorul pas va fi accelerarea extinderii, până la 55 de unități, până în 2019. Concomitent, imaginea cofetăriilor Tip Top va fi reînnoită. Basim Bakhaya a adăugat: „Vrem să ne extindem la 200 de kilometri în [...]
Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Agriculturii, Daniel Constantin, să identifice “următoarea țintă” de reducere a taxei pe valoarea adăugată (TVA), el menționând că această măsură aplicată pe lanțul de panificație a fost corectă din punct de vedere fiscal-bugetar, informează Mediafax. “Domnule ministru Constantin, în afară de veștile bune că producția (agricolă – n.r.) care este mai mare decât în 2013, o să vă dea și doamna ministru [...]
Retailerul german Lidl lansează o nouă campanie de comunicare prin care își schimbă și identitatea de brand, noul slogan al companiei fiind ”Meriți să fii surprins”.   Campania debutează cu un spot-manifest care expune filosofia de brand a retailerului. În procesul de creație a noului slogan, compania s-a inspirat din pasiunea și implicarea pe care le afișează românii în tot ceea ce fac, sacrificând de multe or [...]
Sistemele moderne de pardoseli pentru domeniile industriale au la bază tehnologii carepermit îmbinarea optimă dintre utilitate, condiții arhitecturale specifice, design și cerințele beneficiarilor. Beneficiind de rezultatele preocuparilor propriilor specialisti, Sika a dezvoltat soluții pentru industria alimentară care respectă standardele și normele europene în domeniu, adaptate la cerințele proiectelor de pe piața autohtonă, prin suportul oferit de către consultanții să [...]
Cea mai ieftină bere din Europa se vinde în Bulgaria, unde un litru costă 6,9 lei (1,55 euro) în HoReCa (industria ospitalității), arată o analiză ZF pe baza datelor Asociației Berarii Europei. România se află pe locul doi în topul prețurilor celor mai ieftine preturi la bere, prețul în HoReCa fiind de 7,5 lei (1,68 euro), în timp ce în retail este la jumătate. Primul loc este ocupat de Bulgaria, acolo unde litrul de bere si vinde cu un pret mediu de [...]
Croco din Onești (județul Bacău), cel mai mare producător român de bis­­cuiți și sticksuri, începe în acest an un proiect de investiții de peste 14 mil. euro în creșterea ca­pa­­cității de pro­ducție, dez­vol­­tarea aducând cu sine cre­area a 400 de noi locuri de muncă. În total, producătorul va ajunge anul viitor, atunci când proiectul va fi ter­minat, la 650 de angajați, față de 250 cât are în [...]
Lansat în anul 1999, Wu Xing este unul dintre brandurile care au început în forță și au reușit să rămână în topul preferințelor bucureștenilor până astăzi. Premiat în repetate rânduri în Gala FOOD&BAR la categoria Cea mai bună firmă de delivery, Wu Xing nu se dezminte și oferă clienților servicii de calitate și experiențe culinare deosebite. De 15 ani. Apărut pe o nișă încă [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN