Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Industria de panificație a avut parte de provocări foarte mari în ultimii ani, pornind de la percepția consumatorilor, care și-au dorit o dietă fără gluten și cu un conținut scăzut de carbohidrați. Mai mult, consumatorii își îndreaptă preferințele către pâinea tradițională proaspătă și produsele autentice de brutărie. Toate aceste schimbări de gusturi provin de la percepția consumatorilor asupra rolului pe care-l joacă pâinea, în dieta lor.


Pâinea, ca o indulgență


Cercetările specialiștilor au tras concluzia că acest nou trend este dat de o schimbare mult mai profundă a mentalității, în ceea ce privește unul dintre cele mai populare alimente: aceea că, dacă înainte, pâinea era percepută ca fiind un aliment de bază, acum aceasta reprezintă mai degrabă o…indulgență, o delicatesă!


Potrivit unui studiu recent de piață, realizat de Mintel, s-a constatat că majoritatea consumatorilor și-au exprimat o preferință foarte mare pentru pâinea proaspătă, coaptă, 39% dintre cei chestionați fiind de acord cu faptul că pâinea proaspătă este mult mai gustoasă decât cea ambalată și că aceasta merită să fie mai scumpă, întrucât calitatea ei este mult mai bună. Tot din răspunsurile celor intervievați în cadrul chestionarului, a reieșit că pâinea și roșiile aduc o calitate în plus micului dejun și cinei, în timp ce o mare parte a repondenților (43%), au mărturisit că le face o deosebită plăcere să încerce pâinea sau produsele de panificație din bucătăriile străine. Chestionarul a fost efectuat pe un număr de 1983 consumatori de pâine, cu vârsta de peste 18 ani.


Astfel, din sondajul de opinie a reieșit foarte clar că aceia care sunt consumatori fideli ai pâinii, apreciază foarte mult plăcerea senzorială, iar prospețimea pâinii a ajuns să aibă prioritate în fața preocupărilor legate de sănătate și luarea în greutate.


Împătimiții de pâine proaspătă, care cumpără și consumă din ce în ce mai multă pâine, consideră că problemele de sănătate pe care le-ar crea consumul în exces a pâinii ar putea fi depășite cu ușurință de…plăcerea de a consuma pâine proaspătă!


Rolul strategiilor de marketing în dezvoltarea produselor


Plăcerea de a mânca pâine


În aceste condiții, dezvoltatorii de produse ar trebui să-și concentreze eforturile asupra evidențierii și îmbunătățirii profilului senzorial al pâinii. Astfel, campanile de marketing ar putea să se concentreze asupra gustului deosebit al pâinii și plăcerea de a o mânca, a rolului acesteia în cadrul unei mese festive dar și pe promovarea mărcilor brandurilor.


O altă abordare care trebuie să fie în atenția strategiilor de marketing este aceea de a evidenția prospețimea și calitatea pâinii. În ceea ce privește dezvoltarea de noi produse de panificație, este esențial să se dezvolte noi linii de produse, care să includă noi tipuri de pâine, cât și produse de patiserie.


Stuiul dă și câteva exemple de produse de pâine, mai puțin cunoscute publicului larg, dar deosebit de gustoase, pentru a-i cuceri pe consumatorii aventuroși: Sangak, o pâine iraniană, făcută din boabe de grâu întreg și prăjită pe piatră; Cardamon buns, niște populare chifle suedeze, cu un gust floral, dulce-picant, făcute din cardamon, un condiment exotic, originar din India, care face parte din aceeași familie cu ghimbirul; Pão de Centeio, o pâine portugheză, foarte densă, făcută din secară;  Bossolà, o pâine specific italiană, coaptă cu crustă, care rezistă mult timp; pâinea lui Sally Lunn, provenită din America de Sud, care este o pâine dulce și în formă de brioșă.


Inovații, marca Delavau


Pentru a prelungi durata de valabilitate a produselor de panificație, firma Delavau Food Partners a creat linia de ingrediente anti-învechire, precum  Encore Soft 6200, care, încorporată în rețeta de pâine, prelungește termenul de valabilitate a produsului, dar permite și consumatorului să se bucure de aceeași calitate proaspătă și de aceeași textură a pâinii, din momentul în care deschide punga de pâine și până la ultima felie, fără ca aceasta să se învechească.


Timp de peste 150 de ani, Delavau a fost invocat ca principal furnizor de tehnologii alimentare, farmaceutice și nutriționale pentru marile branduri farmaceutice și alimentare. Bazându-se pe o creștere substanțială a diviziunii sale alimentare în ultimul deceniu, Delavau și-a marcat unitatea de afaceri în sectorul alimentar ca ”partenerii alimentari din Delavau”, care se concentrează pe soluții curate, inhibarea mucegaiului, prospețime și fortificare, pentru serviciile de alimentație publică și industria alimentară.


”Encore este o abordare a tehnologiei prospețimii, prin care putem oferi atât soluții la cheie cât și soluții personalizate pentru extinderea duratei de valabilitate și a consumului de alimente proaspete și ambalate prin optimizarea nivelului de utilizare a ingredientelor funcționale”, susține managerul Billig, pe site-ul official al firmei. ”Cu Encore, mărcile pot extinde termenul de valabilitate fără a compromite experiența gustului și savoarea mîncării. Această abordare se aplică produselor de patiserie stabile și proaspete în ambele categorii de pâine și produse de patiserie. În segmentul de pâine foarte competitiv, imaginați-vă că puteți oferi o pâine care are aceeași cantitate de calciu ca și un pahar de lapte. Este o oportunitate destul de mare pentru ca o marcă să se detașeze de toate celelalte existente, mai ales că părinții continuă să caute alimente bogate în nutrienți pentru familiile lor”, a spus managerul Billig.


Astfel, sistemul Encore Soft 6200 de la Delavau permite pâinii să rămână proaspătă și moale o perioadă de timp mult mai mare. Pentru a evidenția calitățile lui Encore Soft 6200, s-a efectuat un studiu de caz (figura4), în care s-a analizat o pâine produsă de o brutărie regională din Midwest și, comparativ, impactul asupra pâinii avut de folosirea Encore Soft 6200 de la Delavau, sistemul anti-învechire.


La prețuri egale, pâinea făcută cu Encore Soft6200 de la Delavau a fost mult mai moale și mai proaspătă pe parcursul perioadei de testare de 34 de zile, față de alte produse. În ziua a 20-a, pâinea clasică, realizată cu ingredientele actuale de panificație a ajuns deja la un punct de a fi neaspectoasă și nemâncabilă. În schimb, chiar și în ziua a 34-a, pâinea făcută cu sistemul EncoreSoft 6200 de la Delavau a menținut caracteristicile excelente ale prospețimii dar a păstrat și intact miezul pâinii!

Alte articole recomandate:

(Agerpres) Impozitul pe construcții speciale va avea un impact negativ de 1,2 miliarde de lei, a declarat, marți, președintele Asociației Oamenilor de Afacerii din România, (AOAR), Florin Pogonaru, în cadrul unei conferințe de presă. Florin Pogonaru a arătat că, potrivit unui studiu realizat de Coaliția pentru Dezvoltarea României, impactul impozitului pe construcții speciale va fi negativ, de 1,2 miliarde lei, fața de impactul pozitiv la buget estimat de 480 milioan [...]
România va exporta aproximativ două milioane de cozonaci în perioada Crăciunului, în țări precum Spania, Italia sau SUA, iar valoarea încasărilor este estimată la circa opt milioane de euro, a declarat agenției MEDIAFAX Aurel Popescu, președintele asociației din domeniul panificației Rompan. România va exporta de Crăciun aproximativ 2 milioane de cozonaci, în valoare de 8 milioane euro. "Cozonacul românesc este privit în lume precum Dacia. Est [...]
Prin compoziția sa specială, Yummy Sweetener Red poate înlocui zahărul din preparate fără a modifica gustul acestora, putându-se astfel utiliza într-o varietate largă de preparate culinare.   Acum, pentru prima dată nu trebuie să vă îngrijorați datorită gustului neplăcut al îndulcitorului.   - Echivalentul a 1 kg. de zahăr costă doar 2,2 lei și gustul perfect de zahăr este garantat. - 0 zahăr, 0 calorii, 0 indice glicemic [...]
Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, avertizează că din aprilie ne așteaptă scumpiri în lanț, odată cu introducerea taxei de 7 eurocenți pe carburanți. Banca Centrală atrage atenția că acest lucru va duce la creșteri de prețuri în toate domeniile.   Inflația va fi trasă în sus și de scumpirile țigărilor și alcoolului. Banca Națională a urcat, de altfel, prognoza de inflație pentru acest an la 3,5%, cu 0,5% peste cea prevăzută inițial. Pe de altă parte, până l [...]
Piața neagră reprezintă 75% din volumele anuale de băuturi spirtoase și poate ajunge chiar și la 90%, dacă nu vor fi luate măsuri de reducere a fenomenului evaziunii fiscale în acest sector de activitate, a declarat pentru Capital Florin Rădulescu, președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Băuturi Spirtoase 'Spirits Romania'. 'Conform Studiului Internațional pe Piața de Vinuri și Spirtoase (IWSR, 2012), piața totală de băuturi spirtoase în România a ajuns la [...]
Brandul de batoane de ciocolată Rom produse la București de Kandia Dulce a fost anul trecut cel mai vândut ca număr de bucăți din acest segment, depășind brandul american Snickers, numărul unu mondial cu vânzări de peste 3 miliarde de dolari la nivel global, arată o analiză a ZF pe baza datelor din piață.  Rom a terminat anul trecut cu vânzări în volum de peste 30 de milioane de bucăți, cu o valoare estimată de ZF la peste 6-7 mil. euro, comparativ cu liderul la [...]
  Acciza pentru pălincă va fi eliminată, începând din 2015, potrivit unui proiect de Lege care urmează să intre în vigoare la 1 ianuarie 2015, dar România trebuie să se pregătească și de o bătălie juridică cu Comisia Europeană pe această temă, a declarant recent, premierul Victor Ponta, în cadrul unei emisiuni la postul public de televiziune, informeaza Agerpres.   "Există o țară vecină României care a avut o problemă cu Comisi [...]
După introducerea, în anul 2013, a îndulcitorului Ștevia în sortimentul de bază Nestea, oferind astfel cu 30% mai puține calorii, Nestea, liderul pe piața băuturilor răcoritoare necarbogazoase cu extract de ceai, lansează acum un produs nou cu aromă de floare de cireș. “Aroma florală a noului Nestea floare de cireș reprezintă o inovație pe piața băuturilor răcoritoare cu extract de ceai. Suntem primii producători de băuturi răcoritoare cu extract de ceai din țară care [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN