Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Industria de panificație a avut parte de provocări foarte mari în ultimii ani, pornind de la percepția consumatorilor, care și-au dorit o dietă fără gluten și cu un conținut scăzut de carbohidrați. Mai mult, consumatorii își îndreaptă preferințele către pâinea tradițională proaspătă și produsele autentice de brutărie. Toate aceste schimbări de gusturi provin de la percepția consumatorilor asupra rolului pe care-l joacă pâinea, în dieta lor.


Pâinea, ca o indulgență


Cercetările specialiștilor au tras concluzia că acest nou trend este dat de o schimbare mult mai profundă a mentalității, în ceea ce privește unul dintre cele mai populare alimente: aceea că, dacă înainte, pâinea era percepută ca fiind un aliment de bază, acum aceasta reprezintă mai degrabă o…indulgență, o delicatesă!


Potrivit unui studiu recent de piață, realizat de Mintel, s-a constatat că majoritatea consumatorilor și-au exprimat o preferință foarte mare pentru pâinea proaspătă, coaptă, 39% dintre cei chestionați fiind de acord cu faptul că pâinea proaspătă este mult mai gustoasă decât cea ambalată și că aceasta merită să fie mai scumpă, întrucât calitatea ei este mult mai bună. Tot din răspunsurile celor intervievați în cadrul chestionarului, a reieșit că pâinea și roșiile aduc o calitate în plus micului dejun și cinei, în timp ce o mare parte a repondenților (43%), au mărturisit că le face o deosebită plăcere să încerce pâinea sau produsele de panificație din bucătăriile străine. Chestionarul a fost efectuat pe un număr de 1983 consumatori de pâine, cu vârsta de peste 18 ani.


Astfel, din sondajul de opinie a reieșit foarte clar că aceia care sunt consumatori fideli ai pâinii, apreciază foarte mult plăcerea senzorială, iar prospețimea pâinii a ajuns să aibă prioritate în fața preocupărilor legate de sănătate și luarea în greutate.


Împătimiții de pâine proaspătă, care cumpără și consumă din ce în ce mai multă pâine, consideră că problemele de sănătate pe care le-ar crea consumul în exces a pâinii ar putea fi depășite cu ușurință de…plăcerea de a consuma pâine proaspătă!


Rolul strategiilor de marketing în dezvoltarea produselor


Plăcerea de a mânca pâine


În aceste condiții, dezvoltatorii de produse ar trebui să-și concentreze eforturile asupra evidențierii și îmbunătățirii profilului senzorial al pâinii. Astfel, campanile de marketing ar putea să se concentreze asupra gustului deosebit al pâinii și plăcerea de a o mânca, a rolului acesteia în cadrul unei mese festive dar și pe promovarea mărcilor brandurilor.


O altă abordare care trebuie să fie în atenția strategiilor de marketing este aceea de a evidenția prospețimea și calitatea pâinii. În ceea ce privește dezvoltarea de noi produse de panificație, este esențial să se dezvolte noi linii de produse, care să includă noi tipuri de pâine, cât și produse de patiserie.


Stuiul dă și câteva exemple de produse de pâine, mai puțin cunoscute publicului larg, dar deosebit de gustoase, pentru a-i cuceri pe consumatorii aventuroși: Sangak, o pâine iraniană, făcută din boabe de grâu întreg și prăjită pe piatră; Cardamon buns, niște populare chifle suedeze, cu un gust floral, dulce-picant, făcute din cardamon, un condiment exotic, originar din India, care face parte din aceeași familie cu ghimbirul; Pão de Centeio, o pâine portugheză, foarte densă, făcută din secară;  Bossolà, o pâine specific italiană, coaptă cu crustă, care rezistă mult timp; pâinea lui Sally Lunn, provenită din America de Sud, care este o pâine dulce și în formă de brioșă.


Inovații, marca Delavau


Pentru a prelungi durata de valabilitate a produselor de panificație, firma Delavau Food Partners a creat linia de ingrediente anti-învechire, precum  Encore Soft 6200, care, încorporată în rețeta de pâine, prelungește termenul de valabilitate a produsului, dar permite și consumatorului să se bucure de aceeași calitate proaspătă și de aceeași textură a pâinii, din momentul în care deschide punga de pâine și până la ultima felie, fără ca aceasta să se învechească.


Timp de peste 150 de ani, Delavau a fost invocat ca principal furnizor de tehnologii alimentare, farmaceutice și nutriționale pentru marile branduri farmaceutice și alimentare. Bazându-se pe o creștere substanțială a diviziunii sale alimentare în ultimul deceniu, Delavau și-a marcat unitatea de afaceri în sectorul alimentar ca ”partenerii alimentari din Delavau”, care se concentrează pe soluții curate, inhibarea mucegaiului, prospețime și fortificare, pentru serviciile de alimentație publică și industria alimentară.


”Encore este o abordare a tehnologiei prospețimii, prin care putem oferi atât soluții la cheie cât și soluții personalizate pentru extinderea duratei de valabilitate și a consumului de alimente proaspete și ambalate prin optimizarea nivelului de utilizare a ingredientelor funcționale”, susține managerul Billig, pe site-ul official al firmei. ”Cu Encore, mărcile pot extinde termenul de valabilitate fără a compromite experiența gustului și savoarea mîncării. Această abordare se aplică produselor de patiserie stabile și proaspete în ambele categorii de pâine și produse de patiserie. În segmentul de pâine foarte competitiv, imaginați-vă că puteți oferi o pâine care are aceeași cantitate de calciu ca și un pahar de lapte. Este o oportunitate destul de mare pentru ca o marcă să se detașeze de toate celelalte existente, mai ales că părinții continuă să caute alimente bogate în nutrienți pentru familiile lor”, a spus managerul Billig.


Astfel, sistemul Encore Soft 6200 de la Delavau permite pâinii să rămână proaspătă și moale o perioadă de timp mult mai mare. Pentru a evidenția calitățile lui Encore Soft 6200, s-a efectuat un studiu de caz (figura4), în care s-a analizat o pâine produsă de o brutărie regională din Midwest și, comparativ, impactul asupra pâinii avut de folosirea Encore Soft 6200 de la Delavau, sistemul anti-învechire.


La prețuri egale, pâinea făcută cu Encore Soft6200 de la Delavau a fost mult mai moale și mai proaspătă pe parcursul perioadei de testare de 34 de zile, față de alte produse. În ziua a 20-a, pâinea clasică, realizată cu ingredientele actuale de panificație a ajuns deja la un punct de a fi neaspectoasă și nemâncabilă. În schimb, chiar și în ziua a 34-a, pâinea făcută cu sistemul EncoreSoft 6200 de la Delavau a menținut caracteristicile excelente ale prospețimii dar a păstrat și intact miezul pâinii!

Alte articole recomandate:

Un eveniment deosebit pentru gurmanizi a avut loc în acest week/end, la Miercurea Ciuc, unde s-a desfășurat prima expoziție de torturi special pentru nunți, decorate cu flori natural! Aici a fost prezentat tortul de …2 metri! Macheta tortului are 180 de centimetri, opt etaje, un diametru de 90 de centimetri și pentru decorarea lui s-au folosit 12 kilograme de marțipan și peste 150 de flori naturale, în special trandafiri. Managerul cofetăriei, Bartis Botond, [...]
Prețurile de consum au crescut nesemnificativ în martie 2014 față de luna anterioară, cu 0,03%, în timp ce, comparativ cu martie 2013, acestea au crescut cu 1,04%, potrivit datelor transmise de Institutul Național de Statistică (INS). „Creșterea medie a prețurilor pe total, în ultimele 12 luni (aprilie 2013 — martie 2014) față de precedentele 12 luni (aprilie 2012 — martie 2013), determinată pe baza Indicelui Prețurilor de Consum este 2,8%, iar c [...]
Volumul vânzărilor Tazovsky  s-a dublat în primul trimestru al acestui an comparativ cu primele trei luni din 2013, planurile deținătorului brandului de vodcă, PPD România, fiind menținerea creșterii vânzărilor în acest an, prin sporirea notorietății și prezenței brandului de vodcă în piață. “Pentru că este un brand important pentru portofoliul nostru, avem planuri ambițioase pentru 2014. Ne concentrăm mult pentru a aduce în atenți [...]
În cererea de reexaminare semnată de președintele Traian Băsescu se menționează că articolul 8 alineatul (1) al legii transmisă spre promulgare prevede înființarea Autorității Naționale pentru Resurse Vegetale "prin reorganizarea inspectoratelor teritoriale pentru calitatea semințelor și a materialului săditor, care se desființează ca urmare a comasării prin fuziune și prin preluarea activității Inspecției Naționale pentru Calitatea Semințelor de la Direcția Inspecții din [...]
Asociația Română a Cărnii și APRIL solicită reducerea cotei de TVA pe toată filiera de producție-procesare-comercializare, urmând să itensifice acțiunile de convingere a autorităților de luarea acestei măsuri. Astfel, într-un comunicat, ARC transmite că ”Scăderea TVA la carne și produse din carne, propusă în proiectul noului Cod Fiscal, va contribui la salvarea de la faliment a multor firme din domeniu, va ajuta la creșterea [...]
Potrivit unui comunicat de presă al INS, în luna noiembrie 2013, față de luna anterioară, prețurile mărfurilor alimentare au scăzut cu 0,2%, iar prețurile mărfurilor nealimentare și tarifele serviciilor au crescut cu 0,1% fiecare, potrivit INS. Cea mai mare scădere s-a înregistrat la fructe și conserve de legume, informează România liberă. Totodată ca urmare a ieftinirii alimentelor, rata anuală a inflației s-a plasat la 1,83%, a anunțat miercuri Institutul Național de [...]
Red Bull, cea mai cunoscută companie de băuturi energizante din lume, vine cu trei arome noi, în extensia celor două băuturi energizante deja celebre – Red Bull Energy Drink și Red Bull Sugarfree. Red Bull Editions au la baza aceleași formule ca și Red Bull Energy Drink, numai că au gust și culori diferite. Sunt disponibile în can-uri de 250 ml, fiecare cu un design diferit, care reflectă culoarea fructului respectiv. Red Bull Red Edition este can-ul rosu, la fel ca și [...]
Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, avertizează că din aprilie ne așteaptă scumpiri în lanț, odată cu introducerea taxei de 7 eurocenți pe carburanți. Banca Centrală atrage atenția că acest lucru va duce la creșteri de prețuri în toate domeniile.   Inflația va fi trasă în sus și de scumpirile țigărilor și alcoolului. Banca Națională a urcat, de altfel, prognoza de inflație pentru acest an la 3,5%, cu 0,5% peste cea prevăzută inițial. Pe de altă parte, până l [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN