Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Industria de panificație a avut parte de provocări foarte mari în ultimii ani, pornind de la percepția consumatorilor, care și-au dorit o dietă fără gluten și cu un conținut scăzut de carbohidrați. Mai mult, consumatorii își îndreaptă preferințele către pâinea tradițională proaspătă și produsele autentice de brutărie. Toate aceste schimbări de gusturi provin de la percepția consumatorilor asupra rolului pe care-l joacă pâinea, în dieta lor.


Pâinea, ca o indulgență


Cercetările specialiștilor au tras concluzia că acest nou trend este dat de o schimbare mult mai profundă a mentalității, în ceea ce privește unul dintre cele mai populare alimente: aceea că, dacă înainte, pâinea era percepută ca fiind un aliment de bază, acum aceasta reprezintă mai degrabă o…indulgență, o delicatesă!


Potrivit unui studiu recent de piață, realizat de Mintel, s-a constatat că majoritatea consumatorilor și-au exprimat o preferință foarte mare pentru pâinea proaspătă, coaptă, 39% dintre cei chestionați fiind de acord cu faptul că pâinea proaspătă este mult mai gustoasă decât cea ambalată și că aceasta merită să fie mai scumpă, întrucât calitatea ei este mult mai bună. Tot din răspunsurile celor intervievați în cadrul chestionarului, a reieșit că pâinea și roșiile aduc o calitate în plus micului dejun și cinei, în timp ce o mare parte a repondenților (43%), au mărturisit că le face o deosebită plăcere să încerce pâinea sau produsele de panificație din bucătăriile străine. Chestionarul a fost efectuat pe un număr de 1983 consumatori de pâine, cu vârsta de peste 18 ani.


Astfel, din sondajul de opinie a reieșit foarte clar că aceia care sunt consumatori fideli ai pâinii, apreciază foarte mult plăcerea senzorială, iar prospețimea pâinii a ajuns să aibă prioritate în fața preocupărilor legate de sănătate și luarea în greutate.


Împătimiții de pâine proaspătă, care cumpără și consumă din ce în ce mai multă pâine, consideră că problemele de sănătate pe care le-ar crea consumul în exces a pâinii ar putea fi depășite cu ușurință de…plăcerea de a consuma pâine proaspătă!


Rolul strategiilor de marketing în dezvoltarea produselor


Plăcerea de a mânca pâine


În aceste condiții, dezvoltatorii de produse ar trebui să-și concentreze eforturile asupra evidențierii și îmbunătățirii profilului senzorial al pâinii. Astfel, campanile de marketing ar putea să se concentreze asupra gustului deosebit al pâinii și plăcerea de a o mânca, a rolului acesteia în cadrul unei mese festive dar și pe promovarea mărcilor brandurilor.


O altă abordare care trebuie să fie în atenția strategiilor de marketing este aceea de a evidenția prospețimea și calitatea pâinii. În ceea ce privește dezvoltarea de noi produse de panificație, este esențial să se dezvolte noi linii de produse, care să includă noi tipuri de pâine, cât și produse de patiserie.


Stuiul dă și câteva exemple de produse de pâine, mai puțin cunoscute publicului larg, dar deosebit de gustoase, pentru a-i cuceri pe consumatorii aventuroși: Sangak, o pâine iraniană, făcută din boabe de grâu întreg și prăjită pe piatră; Cardamon buns, niște populare chifle suedeze, cu un gust floral, dulce-picant, făcute din cardamon, un condiment exotic, originar din India, care face parte din aceeași familie cu ghimbirul; Pão de Centeio, o pâine portugheză, foarte densă, făcută din secară;  Bossolà, o pâine specific italiană, coaptă cu crustă, care rezistă mult timp; pâinea lui Sally Lunn, provenită din America de Sud, care este o pâine dulce și în formă de brioșă.


Inovații, marca Delavau


Pentru a prelungi durata de valabilitate a produselor de panificație, firma Delavau Food Partners a creat linia de ingrediente anti-învechire, precum  Encore Soft 6200, care, încorporată în rețeta de pâine, prelungește termenul de valabilitate a produsului, dar permite și consumatorului să se bucure de aceeași calitate proaspătă și de aceeași textură a pâinii, din momentul în care deschide punga de pâine și până la ultima felie, fără ca aceasta să se învechească.


Timp de peste 150 de ani, Delavau a fost invocat ca principal furnizor de tehnologii alimentare, farmaceutice și nutriționale pentru marile branduri farmaceutice și alimentare. Bazându-se pe o creștere substanțială a diviziunii sale alimentare în ultimul deceniu, Delavau și-a marcat unitatea de afaceri în sectorul alimentar ca ”partenerii alimentari din Delavau”, care se concentrează pe soluții curate, inhibarea mucegaiului, prospețime și fortificare, pentru serviciile de alimentație publică și industria alimentară.


”Encore este o abordare a tehnologiei prospețimii, prin care putem oferi atât soluții la cheie cât și soluții personalizate pentru extinderea duratei de valabilitate și a consumului de alimente proaspete și ambalate prin optimizarea nivelului de utilizare a ingredientelor funcționale”, susține managerul Billig, pe site-ul official al firmei. ”Cu Encore, mărcile pot extinde termenul de valabilitate fără a compromite experiența gustului și savoarea mîncării. Această abordare se aplică produselor de patiserie stabile și proaspete în ambele categorii de pâine și produse de patiserie. În segmentul de pâine foarte competitiv, imaginați-vă că puteți oferi o pâine care are aceeași cantitate de calciu ca și un pahar de lapte. Este o oportunitate destul de mare pentru ca o marcă să se detașeze de toate celelalte existente, mai ales că părinții continuă să caute alimente bogate în nutrienți pentru familiile lor”, a spus managerul Billig.


Astfel, sistemul Encore Soft 6200 de la Delavau permite pâinii să rămână proaspătă și moale o perioadă de timp mult mai mare. Pentru a evidenția calitățile lui Encore Soft 6200, s-a efectuat un studiu de caz (figura4), în care s-a analizat o pâine produsă de o brutărie regională din Midwest și, comparativ, impactul asupra pâinii avut de folosirea Encore Soft 6200 de la Delavau, sistemul anti-învechire.


La prețuri egale, pâinea făcută cu Encore Soft6200 de la Delavau a fost mult mai moale și mai proaspătă pe parcursul perioadei de testare de 34 de zile, față de alte produse. În ziua a 20-a, pâinea clasică, realizată cu ingredientele actuale de panificație a ajuns deja la un punct de a fi neaspectoasă și nemâncabilă. În schimb, chiar și în ziua a 34-a, pâinea făcută cu sistemul EncoreSoft 6200 de la Delavau a menținut caracteristicile excelente ale prospețimii dar a păstrat și intact miezul pâinii!

Alte articole recomandate:

Seceta din Spania, care a generat o creștere a importurilor de cereale, creează probleme și pentru una dintre cele mai căutate mărfuri de export, uleiul de măsline, producția scăzând și cu 40% în următorul sezon. Prețurile pentru uleiul de măsline extravirgin au crescut cu 10% luna trecută pe Bursa de Mărfuri din Spania, ieftinire care a afectat prețurile la nivel mondial în condițiile în care țara generează aproape jumătate din producția mondială. Pentru uleiul de [...]
Bio Manufaktura, singurul producător din România (și printre puțini producători din lume) de săpunuri realizate manual, fără sodă caustică, a participat la Expoziția internațională INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie unde și-a prezentat întreaga gamă de 23 de săpunuri și un șampon solid comercializate sub marca Herbaria. Produsele Bio Manufaktura sunt create la Vălenii de [...]
Potrivit ultimului Raport al INSSE, în luna august, prețurile de consum au scăzut cu 0,2 %. Prețurile de consum, măsurate prin indicele prețurilor de consum (IPC), au fost mai mici cu 0,2% în luna august 2016,comparativ cu luna august 2015. [...]
 Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul, cu exceptia celui auto, a scazut in primele 11 luni ale anului trecut cu 0,1% fata de perioada similara din 2012, atat in serie bruta, cat si ajustata, ca urmare a reducerii vanzarilor de alimente, bauturi, tutun si carburanti, potrivit INS, citat de Mediafax. Astfel, in perioada ianuarie-noiembrie 2013, ca serie bruta, comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 4,1%, iar vanzarile de [...]
Creșterea prețului la cacao, care anul acesta a ajuns la un pas de un nou record, pune presiune și pe cei mai mari producători locali de ciocolată, care spun că nu vor mai putea susține „din bu­zunar“ majorarea costurilor cu ma­teria primă și sunt nevoiți să mărească pre­țurile produ­selor care ajung pe raft, informeaza ZF. Prețul la cacao este de aproape 3.200 de dolari pen­tru o tonă pe prin­cipalele piețe de tranzacționare, cu aproape 1.000 de dolari mai [...]
În timp ce șansele politicianului xenofob și antieuro Marine Le Pen de a ocupa președinția Franței cresc, iar aceasta își croiește drum spre Palatul Elysée dezbinând societatea, vechi frici reapar pe piețele financiare europene. Investitorii au început să ia în considerare posibilitatea ca datoria franceză să fie redenominată în franci sau într-o altă nouă monedă franceză și sunt la fel de prudenți în ceea ce privește obligațiunil [...]
După introducerea, în anul 2013, a îndulcitorului Ștevia în sortimentul de bază Nestea, oferind astfel cu 30% mai puține calorii, Nestea, liderul pe piața băuturilor răcoritoare necarbogazoase cu extract de ceai, lansează acum un produs nou cu aromă de floare de cireș. “Aroma florală a noului Nestea floare de cireș reprezintă o inovație pe piața băuturilor răcoritoare cu extract de ceai. Suntem primii producători de băuturi răcoritoare cu extract de ceai din țară care [...]
Reprezentantii companiilor din industria carnii cer insistent reducerea la 5% a TVA pentru produsele lor, sustinand ca statul pierde din cauza taxei prea mari peste 450 de milioane de euro pe an, suma care intra in buzunarele evazionistilor, informează Național. Reprezentantii Federatiei Nationale Pro Agro sustin ca, daca s-ar reduce TVA la 5% in industria carnii, evaziunea ar scadea de zece ori mai mult ca in oricare alt domeniu agro-alimentar. Patronii nu au specificat la ce alt [...]

 

Living fresh
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN