Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Industria de panificație a avut parte de provocări foarte mari în ultimii ani, pornind de la percepția consumatorilor, care și-au dorit o dietă fără gluten și cu un conținut scăzut de carbohidrați. Mai mult, consumatorii își îndreaptă preferințele către pâinea tradițională proaspătă și produsele autentice de brutărie. Toate aceste schimbări de gusturi provin de la percepția consumatorilor asupra rolului pe care-l joacă pâinea, în dieta lor.


Pâinea, ca o indulgență


Cercetările specialiștilor au tras concluzia că acest nou trend este dat de o schimbare mult mai profundă a mentalității, în ceea ce privește unul dintre cele mai populare alimente: aceea că, dacă înainte, pâinea era percepută ca fiind un aliment de bază, acum aceasta reprezintă mai degrabă o…indulgență, o delicatesă!


Potrivit unui studiu recent de piață, realizat de Mintel, s-a constatat că majoritatea consumatorilor și-au exprimat o preferință foarte mare pentru pâinea proaspătă, coaptă, 39% dintre cei chestionați fiind de acord cu faptul că pâinea proaspătă este mult mai gustoasă decât cea ambalată și că aceasta merită să fie mai scumpă, întrucât calitatea ei este mult mai bună. Tot din răspunsurile celor intervievați în cadrul chestionarului, a reieșit că pâinea și roșiile aduc o calitate în plus micului dejun și cinei, în timp ce o mare parte a repondenților (43%), au mărturisit că le face o deosebită plăcere să încerce pâinea sau produsele de panificație din bucătăriile străine. Chestionarul a fost efectuat pe un număr de 1983 consumatori de pâine, cu vârsta de peste 18 ani.


Astfel, din sondajul de opinie a reieșit foarte clar că aceia care sunt consumatori fideli ai pâinii, apreciază foarte mult plăcerea senzorială, iar prospețimea pâinii a ajuns să aibă prioritate în fața preocupărilor legate de sănătate și luarea în greutate.


Împătimiții de pâine proaspătă, care cumpără și consumă din ce în ce mai multă pâine, consideră că problemele de sănătate pe care le-ar crea consumul în exces a pâinii ar putea fi depășite cu ușurință de…plăcerea de a consuma pâine proaspătă!


Rolul strategiilor de marketing în dezvoltarea produselor


Plăcerea de a mânca pâine


În aceste condiții, dezvoltatorii de produse ar trebui să-și concentreze eforturile asupra evidențierii și îmbunătățirii profilului senzorial al pâinii. Astfel, campanile de marketing ar putea să se concentreze asupra gustului deosebit al pâinii și plăcerea de a o mânca, a rolului acesteia în cadrul unei mese festive dar și pe promovarea mărcilor brandurilor.


O altă abordare care trebuie să fie în atenția strategiilor de marketing este aceea de a evidenția prospețimea și calitatea pâinii. În ceea ce privește dezvoltarea de noi produse de panificație, este esențial să se dezvolte noi linii de produse, care să includă noi tipuri de pâine, cât și produse de patiserie.


Stuiul dă și câteva exemple de produse de pâine, mai puțin cunoscute publicului larg, dar deosebit de gustoase, pentru a-i cuceri pe consumatorii aventuroși: Sangak, o pâine iraniană, făcută din boabe de grâu întreg și prăjită pe piatră; Cardamon buns, niște populare chifle suedeze, cu un gust floral, dulce-picant, făcute din cardamon, un condiment exotic, originar din India, care face parte din aceeași familie cu ghimbirul; Pão de Centeio, o pâine portugheză, foarte densă, făcută din secară;  Bossolà, o pâine specific italiană, coaptă cu crustă, care rezistă mult timp; pâinea lui Sally Lunn, provenită din America de Sud, care este o pâine dulce și în formă de brioșă.


Inovații, marca Delavau


Pentru a prelungi durata de valabilitate a produselor de panificație, firma Delavau Food Partners a creat linia de ingrediente anti-învechire, precum  Encore Soft 6200, care, încorporată în rețeta de pâine, prelungește termenul de valabilitate a produsului, dar permite și consumatorului să se bucure de aceeași calitate proaspătă și de aceeași textură a pâinii, din momentul în care deschide punga de pâine și până la ultima felie, fără ca aceasta să se învechească.


Timp de peste 150 de ani, Delavau a fost invocat ca principal furnizor de tehnologii alimentare, farmaceutice și nutriționale pentru marile branduri farmaceutice și alimentare. Bazându-se pe o creștere substanțială a diviziunii sale alimentare în ultimul deceniu, Delavau și-a marcat unitatea de afaceri în sectorul alimentar ca ”partenerii alimentari din Delavau”, care se concentrează pe soluții curate, inhibarea mucegaiului, prospețime și fortificare, pentru serviciile de alimentație publică și industria alimentară.


”Encore este o abordare a tehnologiei prospețimii, prin care putem oferi atât soluții la cheie cât și soluții personalizate pentru extinderea duratei de valabilitate și a consumului de alimente proaspete și ambalate prin optimizarea nivelului de utilizare a ingredientelor funcționale”, susține managerul Billig, pe site-ul official al firmei. ”Cu Encore, mărcile pot extinde termenul de valabilitate fără a compromite experiența gustului și savoarea mîncării. Această abordare se aplică produselor de patiserie stabile și proaspete în ambele categorii de pâine și produse de patiserie. În segmentul de pâine foarte competitiv, imaginați-vă că puteți oferi o pâine care are aceeași cantitate de calciu ca și un pahar de lapte. Este o oportunitate destul de mare pentru ca o marcă să se detașeze de toate celelalte existente, mai ales că părinții continuă să caute alimente bogate în nutrienți pentru familiile lor”, a spus managerul Billig.


Astfel, sistemul Encore Soft 6200 de la Delavau permite pâinii să rămână proaspătă și moale o perioadă de timp mult mai mare. Pentru a evidenția calitățile lui Encore Soft 6200, s-a efectuat un studiu de caz (figura4), în care s-a analizat o pâine produsă de o brutărie regională din Midwest și, comparativ, impactul asupra pâinii avut de folosirea Encore Soft 6200 de la Delavau, sistemul anti-învechire.


La prețuri egale, pâinea făcută cu Encore Soft6200 de la Delavau a fost mult mai moale și mai proaspătă pe parcursul perioadei de testare de 34 de zile, față de alte produse. În ziua a 20-a, pâinea clasică, realizată cu ingredientele actuale de panificație a ajuns deja la un punct de a fi neaspectoasă și nemâncabilă. În schimb, chiar și în ziua a 34-a, pâinea făcută cu sistemul EncoreSoft 6200 de la Delavau a menținut caracteristicile excelente ale prospețimii dar a păstrat și intact miezul pâinii!

Alte articole recomandate:

Magazinul Quick Deli va lansa un card de fidelitate virtual, pentru utilizatorii de smartphone, în parteneriat cu platforma VirtualCards, aplicație disponibilă în AppStore și Play Store. În plus, Quick Deli, care împlinește anul acesta 20 de ani de la deschiderea magazinului, ar putea intra și pe comerțul online. Magazinul a fost deschis, în 1994, în centrul Capitalei, pe Strada Tunari la intersecția cu Strada Mihai Eminescu, la adresa la care se află [...]
(Mediafax) Inspectorii antifraudă fiscală au confiscat 40 de tone de carne de pui de la o firmă din Piatra-Neamț care ar fi înregistrat în contabilitate achiziții fictive, în baza unor facturi emise de societăți „fantomă“. Inspectorii antifraudă fiscală au identificat o firmă din Piatra-Neamț care a încercat evitarea plății către bugetul de stat a TVA pentru 38 de achiziții intracomunitare de carne de pui, în valoare totală de 2.074.453 de lei, [...]
  Alimentele care provin exclusiv din zonele de munte vor putea purta eticheta de ”produs montan”, potrivit Comisiei Europeane care a adoptat  recent un nou regulament prin care se stabilesc condițiile de utilizare a acestei mențiunii în comercializare. Decizia luată la Bruxelles este favorabilă producătorilor români și le-ar putea asigura o mai mare deschidere pe piața internă, dar și în afară, informeaza Agrointel. Regulile conform [...]
Acciza impusa micilor distilerii de alcool etilic, a caror capacitate de productie nu depaseste 10 hectolitri de alcool pur, va fi majorata de la 475 euro/hl la 500 euro/hl, printr-o noua ordonanta de urgenta pentru modificarea Codului Fiscal. In proiectul de ordonanta, obtinut de Mediafax, se arata ca nivelul accizelor pentru alcoolul etilic produs de aceste mici distilerii trebuie corelat, in sensul ca acesta trebuie sa fie minimum 50% din nivelul standard, care in prezent este de 1.000 [...]
          Din punctul de vedere al inovației din domeniul ingredientelor, în prezent, industria alimentară stă sub semnul a trei trend-uri de bază : beneficiile pentru sănătate, ușurința în utilizare și avantajele economice. Dintre acestea trei, îndulcitorii prezintă o importanță deosebită pentru consumatori, în special din punctul de vedere al sănătății, în contextul în care sunt foarte multe produse alimentare pe [...]
Bio Manufaktura, singurul producător din România (și printre puțini producători din lume) de săpunuri realizate manual, fără sodă caustică, a participat la Expoziția internațională INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie unde și-a prezentat întreaga gamă de 23 de săpunuri și un șampon solid comercializate sub marca Herbaria. Produsele Bio Manufaktura sunt create la Vălenii de [...]
O companie britanica de lux ofera ocazia unui cadou unic de Sarbatori. VeryFirstTo vinde cei mai scumpi biscuiti din lume, dar care fac toti banii. Si nu bani putini, pentru ca un pachet debiscuiti costa nici mai mult nici mai putin decat 4 milioane de lire sterline. Insa, pachetul contine o supriza...deosebita!  “Nu exista glume in interiorul pachetului”, spun producatorii si au dreptate. In functie de optiunea cumparatorului, acesta gaseste inauntru, pe langa cei sase [...]
Reiser oferă soluții pentru procesatorii de brânzeturi care includ aplicații pentru formarea, extrudarea, depozitarea brânzeturilor.  De la brânză sub formă de cuburi sau mărunțită, forme cilindrice și sferice, de la brânzeturi mexicane la cheddar, harvati si mozzarella, de la brânzeturi tari și maturate la brânzeturi din lapte de capră și moi, Reiser este soluția completă pentru toate aceste procese de fabricare [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN