Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Interesul global pentru alimentele congelate a crescut în ultimii ani, ducând la numeroase oportunități de creștere pentru producători. De fapt, firma de cercetare Technavio, care a realizat studiul ”Frozen food packaging-Key considerations for optimising your business”, prezice că piața globală a ambalajelor alimentelor congelate va ajunge la aproape 8 miliarde de euro, în 2019, crescând la un CAGR de aproximativ 5%, până în 2020. Iată, așadar, care sunt elementele avute în vedere de firma sus-amintită, care pot conduce la optimizarea acestui proces final de pe linia de producția.


Soluții perfecte pentru consumatorii ocupați


Există mai multe domenii cheie care alimentează segmentul de produse alimentare congelate. În primul rând, creșterea economică la nivel mondial coincide cu veniturile în creștere ale populației, înseamnând că tot mai mulți oamenii caută opțiuni convenabile care corespund unui program zilnic aglomerat.


La rândul lor, progresele tehnologice au jucat un rol central, propunând noi tipuri de filme și ambalaje, cum ar fi filmele transparente, colorate, cu deschideri, cu orificii suspendate, fermoar sigilat etc. Din punt de vedere al utilajelor, până în prezent, sistemele verticale de umplere și sigilare (VFFS), s-au dovedit a fi soluția ideală pentru a răspunde cererii tot mai mari de alimente congelate, deoarece acestea pot fi ambalate rapid și eficient, funcționând bine în condițiile dure de mediu, ale industriei.


Tocmai de aceea, prin optimizarea procesului de ambalare VFFS, producătorii pot continua să-și crească productivitatea și siguranța alimentară, mărind în același timp durata de viață a produsului și îmbunătățirea atracției vizuale, pentru a crea un produs final care să se diferențieze la raft.


Foliile, principala opțiune


Unul dintre principalele avantaje ale foliilor este acela că oferă alegeri diverse în ceea ce privește transparența, culoarea, sigilarea la cald, rezistența la căldură și proprietățile de barieră. În special, proprietățile de barieră ale foliilor sunt o preocupare vitală, întrucât acestea vor determina cât de bine funcționează materialul ca barieră fizică, față de orice factor extern care ar putea fi în detrimentul produsului, cum ar fi lumina, oxigenul sau umiditatea. Materialul potrivit poate păstra alimentele congelate uscate și ajută la păstrarea valorii sale nutriționale, aroma, textura și culoarea. În plus, folia nu interacționează cu alimentele și poate fi ușor integrată în tehnologii de ambalare, cum ar fi sistemele VFFS.


De aceea, ar trebui să se folosească materiale de ambalare rezistente la umezeală, durabile, rezultând un ambalaj etanș și capabil să prevină deshidratarea și degradarea alimentelor în timpul întregii sale perioade de valabilitate. Stabilitatea excelentă la temperatură este, de asemenea, vitală, deoarece materialul trebuie să reziste, atât la temperaturi extrem de scăzute în timpul transportului și al depozitării, cât și la temperaturi extrem de ridicate, când produsul trebuie reîncălzit în ambalajul său.


Considerente privind echipamentele de ambalare


Sistemele verticale de umplere și sigilare (VFFS), sunt utilizate pe scară largă pentru ambalarea produselor congelate datorită flexibilității și a performanțelor ridicate de etanșare, design igienic și fiabilitate în medii dure.


Siguranța alimentelor


Siguranța alimentară este esențială în industria alimentelor congelate iar procesatorii trebuie să prevină decongelarea și contaminarea încrucișată pe întreaga durată a perioadei procesului de ambalare, pentru a reduce eventualele riscuri potențiale la adresa produsului sau a consumatorilor. În acest segment de activitate al Industriei Alimentare, echipamentele de ambalare sunt expuse la unele dintre cele mai dure medii și proceduri de curățare, care pot afecta performanțele sistemului. De aceea, operatorii trebuie să implementeze măsuri specifice pentru a asigura siguranța și performanța proceselor lor.


Reglementări


Industria alimentelor congelate are unele dintre cele mai înalte standarde de siguranță, în special în ceea ce privește salubritatea și procedurile de curățare. Prin urmare, este vital ca, la prelucrarea și ambalarea alimentelor, să fie utilizate mașini care pot face față cerințelor de igienă și procedurilor de curățare, precum și celor de protejare a mediu înconjurător.


Ca element de măsură, ratingul IP (Ingress Protection), este frecvent utilizat în industria alimentară, pentru a măsura nivelul de protecție al echipamentului împotriva obiectelor solide, lichide și părți mecanice. Ratingul este format din două cifre care reprezintă diferite forme de influență:  prima cifră semnifică protectia impotriva pătrunderii obiectelor solide, în timp ce a doua cifră indică gradul de protecție împotriva lichidelor. În esență, cu cât este mai mare valoarea fiecărei cifre, cu atât protecția este mai mare. Ratingul IP pentru alimentele congelate ar trebui să fie de obicei de IP 65.


La aceste valori, mașinile oferă o protecție totală la praf,  proceduri de spălare dure, inclusiv cele cu jeturi de apă de joasă presiune, din orice direcție. Componentele individuale ale sistemelor de ambalare sunt necesare pentru a îndeplini și ele cerințele de reglementare. Unele asociații ale producătorilor prevăd că sistemele de control trebuie să fie protejate împotriva pătrunderii obiectelor străine solide, cum ar fi praful, precum și evitarea efectelor nocive asupra echipamentulului cauzate de apă sau gheață. De obicei, mai rezistente la coroziune decât unitățile standard NEMA 4, carcasele NEMA 4x sunt folosite în mod regulat în procesarea alimentelor congelate, pentru a oferi protecție sistemelor de control,  în cazul igienizării totale cu dezinfectanți.


Promovarea și comunicarea


Cu toate că oferă o serie de beneficii funcționale, ambalajul joacă, de asemenea, un rol semnificativ în deciziile de cumparare ale consumatorilor, care sunt adesea instantanee. Cercetarea a constatat că 82% dintre cumpărători iau deciziile de cumpărare în magazin, în timp ce 54% dintre cumpărători apreciază vizibilitatea produsului ca fiind importantă. La rândul lui, designul ambalajului care atrage atenția este și el deosebit de important, pentru atragerea consumatorilor grăbiți. De exemplu, unii cumpărători pot căuta produse tip ”ready to cook”, iar produsul trebuie vizualizat rapid. De aceea, mesajele de pe pachete sunt foarte importante, la fel ca evidențierea la raft, care, de multe ori, încurajează consumatorii care nu sunt familiarizați cu un brand să cumpere produsul pe baza imaginii, înainte de a deveni loiali.


Elementele de vizibilitate ilustrează, de asemenea, tendința spre un design transparent de ambalaje, ca mijloc de comunicare. În concordanță cu cererea tot mai mare de consum pentru transparența generală a produselor, ambalajele transparente dezvăluie culoarea, forma și textura produsului în interior, ajutând cumpărătorii să-i evalueze calitatea, crescând încrederea lor într-o marcă sau alta. În acest sens, producătorii de alimente congelate oferă consumatorilor o mai mare vizibilitate a produsului final fără a fi necesar să se bazeaze pe fotografii sau imagini. În plus, promoțiile pe pachete, cum ar fi reducerile, sunt elemente cheie de influență și un raport cost-eficiență optim pentru producători, pentru a comunica marca, pentru a maximiza vânzările, și pentru a crește cota de piață inclusiv prin creașterea interacțiunii consumatorilor.


Formatul de ambalare este un alt factor cheie din spatele promovării și comunicării unui produs, concentrându-se adesea pe facilitarea confortului. De exemplu, cererea consumatorilor de produse alimentare convenabile a condus la introducerea multi-pachetelor care conțin porții individuale. Astfel, consumatorii nu mai au nevoie să porționeze produsul, economisind timp în timpul pregătirii mesei.

Alte articole recomandate:

Paloma D2, noua propunere a inginerilor de la Bosch, este, în fapt, un robot de ambalare, făcând parte din gama de Top a companiei Bosch Packaging, fiind pusă în conexiune cu linia de termoformare  sau formare concepută de Delta Robots și putând ambala produse lactate, atât în casolete de plastic sau folie dură, cât și în recipiente de carton. Productivitatea este de peste 300 de unități ambalate pentru fiecare celulă [...]
Producătorul de bere danez Carlsberg a dezvoltat primul ambalaj 100% biodegradabil pentru a îmbutelia băuturi. Prezentat sub denumirea comercială “Green Fiber Bottle”, ambalajul este fabricat din fibră celulozică similară materialului din care sunt produse ambalajele pentru electrocasnice și cofrajele pentru ouă și cântărește "mult mai puțin" față de sticlă, potrivit directorului de ambalaje al companiei, Håkon Langen, citat de Quartz. “Ambalajul va [...]
După cum se cunoaște, problema etichetării de origine a produselor din carne, precum și a lactatelor, încă nu a fost tranșată. Scandalul continuă, iar vocile sunt împărțite, categoric, în două: unii acceptă, alții sunt total împotrivă. Din prima categorie, fac parte reprezentanții industriilor din țările puternice, cum ar fi Franța, Italia sau Germania. De cealaltă parte, am spune noi, sunt reprezentanții care dau dovadă d [...]
De precizia în funcționare a unei linii de ambalare a lactatelor buvabile depinde în bună măsură finalizarea procesului tehnologic de procesare. Viteza, acuratețea operațiunii de umplere, controlul și etanșeizarea recipientelor sunt esențiale pentru furnizarea unui produs sigur din punct de vedere alimentar. În aceasă ediție vă prezentăm câteva dintre ultimele propuneri ale companiei Serac. Având o viteză de umplere de până [...]
Producătorul de hârtie și carton Vrancart Adjud (VNC), controlat de SIF Banat-Crișana (75%), și-a bugetat pentru acest an un program de investiții de circa 10 mil. euro, pentru eficien­tizarea și creșterea capacităților de producție.   În prezent compania are în derulare un nou proiect finanțat din fonduri norvegiene în valoare de 3 mil. euro, din care asistența financiară nerambursabilă este de circa 1 mil. euro, proiectul urmând să fie implementat [...]
Între 19 și 21 martie 2017, la Dusseldor, se va ține ProWein, cel mai important târg dedicat vinului și vinificației. Sub titlul "To Another Great Year", ProWein va reuni la această ediție 6.300 de expozanți din cele mai relevante podgorii din lume (în total 295) și o selecție de aproximativ 400 de varietăți de băuturi spirtoase. Bogăția și varietatea licorilor care vor fi prezentate se regăsește din plin și [...]
Această tranzacție marchează finalizarea acțiunii strategice a companiei de a se concentra asupra afacerii sale primare, anume cea de ambalaje primar pentru industria de lactate și alte produse alimentare, inițiate în 2010, informează Dairy Reporter.Markus Ehl, CEO-ul Oystar, a declarat că colaborarea cu noul proprietar al A + F poate duce acum la abordarea de piețe la care nu a fost în măsură să se concentreze pe în trecut.“Acum Oystar poate să [...]
Can-Pack România, singura fabrică din Capitală în care se produc ambalaje pentru bere și suc, a finalizat anul trecut cu afaceri de peste 315 mil. lei (71 de milioane de euro), după ce a vândut  850 de milioane de doze metalice, potrivit zf.ro „Am încheiat 2014 cu circa 10% peste ce ne-am propus la cifra de afaceri și volume. Probabil că și profitul va fi cam în aceeași zonă de creștere”, a declarat  Cristian Cornea, directorul general al [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN