Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Interesul global pentru alimentele congelate a crescut în ultimii ani, ducând la numeroase oportunități de creștere pentru producători. De fapt, firma de cercetare Technavio, care a realizat studiul ”Frozen food packaging-Key considerations for optimising your business”, prezice că piața globală a ambalajelor alimentelor congelate va ajunge la aproape 8 miliarde de euro, în 2019, crescând la un CAGR de aproximativ 5%, până în 2020. Iată, așadar, care sunt elementele avute în vedere de firma sus-amintită, care pot conduce la optimizarea acestui proces final de pe linia de producția.


Soluții perfecte pentru consumatorii ocupați


Există mai multe domenii cheie care alimentează segmentul de produse alimentare congelate. În primul rând, creșterea economică la nivel mondial coincide cu veniturile în creștere ale populației, înseamnând că tot mai mulți oamenii caută opțiuni convenabile care corespund unui program zilnic aglomerat.


La rândul lor, progresele tehnologice au jucat un rol central, propunând noi tipuri de filme și ambalaje, cum ar fi filmele transparente, colorate, cu deschideri, cu orificii suspendate, fermoar sigilat etc. Din punt de vedere al utilajelor, până în prezent, sistemele verticale de umplere și sigilare (VFFS), s-au dovedit a fi soluția ideală pentru a răspunde cererii tot mai mari de alimente congelate, deoarece acestea pot fi ambalate rapid și eficient, funcționând bine în condițiile dure de mediu, ale industriei.


Tocmai de aceea, prin optimizarea procesului de ambalare VFFS, producătorii pot continua să-și crească productivitatea și siguranța alimentară, mărind în același timp durata de viață a produsului și îmbunătățirea atracției vizuale, pentru a crea un produs final care să se diferențieze la raft.


Foliile, principala opțiune


Unul dintre principalele avantaje ale foliilor este acela că oferă alegeri diverse în ceea ce privește transparența, culoarea, sigilarea la cald, rezistența la căldură și proprietățile de barieră. În special, proprietățile de barieră ale foliilor sunt o preocupare vitală, întrucât acestea vor determina cât de bine funcționează materialul ca barieră fizică, față de orice factor extern care ar putea fi în detrimentul produsului, cum ar fi lumina, oxigenul sau umiditatea. Materialul potrivit poate păstra alimentele congelate uscate și ajută la păstrarea valorii sale nutriționale, aroma, textura și culoarea. În plus, folia nu interacționează cu alimentele și poate fi ușor integrată în tehnologii de ambalare, cum ar fi sistemele VFFS.


De aceea, ar trebui să se folosească materiale de ambalare rezistente la umezeală, durabile, rezultând un ambalaj etanș și capabil să prevină deshidratarea și degradarea alimentelor în timpul întregii sale perioade de valabilitate. Stabilitatea excelentă la temperatură este, de asemenea, vitală, deoarece materialul trebuie să reziste, atât la temperaturi extrem de scăzute în timpul transportului și al depozitării, cât și la temperaturi extrem de ridicate, când produsul trebuie reîncălzit în ambalajul său.


Considerente privind echipamentele de ambalare


Sistemele verticale de umplere și sigilare (VFFS), sunt utilizate pe scară largă pentru ambalarea produselor congelate datorită flexibilității și a performanțelor ridicate de etanșare, design igienic și fiabilitate în medii dure.


Siguranța alimentelor


Siguranța alimentară este esențială în industria alimentelor congelate iar procesatorii trebuie să prevină decongelarea și contaminarea încrucișată pe întreaga durată a perioadei procesului de ambalare, pentru a reduce eventualele riscuri potențiale la adresa produsului sau a consumatorilor. În acest segment de activitate al Industriei Alimentare, echipamentele de ambalare sunt expuse la unele dintre cele mai dure medii și proceduri de curățare, care pot afecta performanțele sistemului. De aceea, operatorii trebuie să implementeze măsuri specifice pentru a asigura siguranța și performanța proceselor lor.


Reglementări


Industria alimentelor congelate are unele dintre cele mai înalte standarde de siguranță, în special în ceea ce privește salubritatea și procedurile de curățare. Prin urmare, este vital ca, la prelucrarea și ambalarea alimentelor, să fie utilizate mașini care pot face față cerințelor de igienă și procedurilor de curățare, precum și celor de protejare a mediu înconjurător.


Ca element de măsură, ratingul IP (Ingress Protection), este frecvent utilizat în industria alimentară, pentru a măsura nivelul de protecție al echipamentului împotriva obiectelor solide, lichide și părți mecanice. Ratingul este format din două cifre care reprezintă diferite forme de influență:  prima cifră semnifică protectia impotriva pătrunderii obiectelor solide, în timp ce a doua cifră indică gradul de protecție împotriva lichidelor. În esență, cu cât este mai mare valoarea fiecărei cifre, cu atât protecția este mai mare. Ratingul IP pentru alimentele congelate ar trebui să fie de obicei de IP 65.


La aceste valori, mașinile oferă o protecție totală la praf,  proceduri de spălare dure, inclusiv cele cu jeturi de apă de joasă presiune, din orice direcție. Componentele individuale ale sistemelor de ambalare sunt necesare pentru a îndeplini și ele cerințele de reglementare. Unele asociații ale producătorilor prevăd că sistemele de control trebuie să fie protejate împotriva pătrunderii obiectelor străine solide, cum ar fi praful, precum și evitarea efectelor nocive asupra echipamentulului cauzate de apă sau gheață. De obicei, mai rezistente la coroziune decât unitățile standard NEMA 4, carcasele NEMA 4x sunt folosite în mod regulat în procesarea alimentelor congelate, pentru a oferi protecție sistemelor de control,  în cazul igienizării totale cu dezinfectanți.


Promovarea și comunicarea


Cu toate că oferă o serie de beneficii funcționale, ambalajul joacă, de asemenea, un rol semnificativ în deciziile de cumparare ale consumatorilor, care sunt adesea instantanee. Cercetarea a constatat că 82% dintre cumpărători iau deciziile de cumpărare în magazin, în timp ce 54% dintre cumpărători apreciază vizibilitatea produsului ca fiind importantă. La rândul lui, designul ambalajului care atrage atenția este și el deosebit de important, pentru atragerea consumatorilor grăbiți. De exemplu, unii cumpărători pot căuta produse tip ”ready to cook”, iar produsul trebuie vizualizat rapid. De aceea, mesajele de pe pachete sunt foarte importante, la fel ca evidențierea la raft, care, de multe ori, încurajează consumatorii care nu sunt familiarizați cu un brand să cumpere produsul pe baza imaginii, înainte de a deveni loiali.


Elementele de vizibilitate ilustrează, de asemenea, tendința spre un design transparent de ambalaje, ca mijloc de comunicare. În concordanță cu cererea tot mai mare de consum pentru transparența generală a produselor, ambalajele transparente dezvăluie culoarea, forma și textura produsului în interior, ajutând cumpărătorii să-i evalueze calitatea, crescând încrederea lor într-o marcă sau alta. În acest sens, producătorii de alimente congelate oferă consumatorilor o mai mare vizibilitate a produsului final fără a fi necesar să se bazeaze pe fotografii sau imagini. În plus, promoțiile pe pachete, cum ar fi reducerile, sunt elemente cheie de influență și un raport cost-eficiență optim pentru producători, pentru a comunica marca, pentru a maximiza vânzările, și pentru a crește cota de piață inclusiv prin creașterea interacțiunii consumatorilor.


Formatul de ambalare este un alt factor cheie din spatele promovării și comunicării unui produs, concentrându-se adesea pe facilitarea confortului. De exemplu, cererea consumatorilor de produse alimentare convenabile a condus la introducerea multi-pachetelor care conțin porții individuale. Astfel, consumatorii nu mai au nevoie să porționeze produsul, economisind timp în timpul pregătirii mesei.

Alte articole recomandate:

Compania Rondocarton, parte a grupului austriac Rondo Ganahl, care deține fabrici de carton ondulat în Cluj și Târgoviște, va investi în acest an peste 3,3 mil. euro, în princi­pal pentru îmbunătățirea sau achiziționarea unor noi utilaje de producție. Austriecii continuă astfel procesul de modernizarea a fa­bri­cilor locale, în condițiile în care anul trecut au mai investit încă 3 mil. euro în achiziționarea, montarea și punerea [...]
Pentru ambalarea produselor lactate și, în special, pentru ambalarea brânzeturilor, unele dintre cele mai importante materiale sunt peliculele, acestea având atât proprietăți de barieră, cât și fiind pretabile la tipărirea de înaltă calitate, fapt care determină atractivitatea crescută a produselor. Produsele oferite de grupul Indevco, din Liban, pot fi o soluție pentru procesatorii care doresc rezolvarea problemelor de ambalare [...]
Ambalarea activă a alimentelor a devenit o realitate tehnologică pentru toți producătorii și procesatorii din industria alimentară românească. Nu odată, pe fluxul tehnologic de ambalare se introduc materiale și substanțe noi care pot fi aprobate la nivel național, dar care trebuie acreditate și de către EFSA, la nivel internațional, acest lucru fiind necesar mai ales în situația alimentelor exportate. Prezentăm în ediția de [...]
Consumatorii vor avea posibilitatea să-și personalizeze produsele potrivit preferințelor lor peste cinci ani, susține Sidel, informează Dairy Reporter. Isabelle Maillot, vice-președinte al Sidel a declarat că industria ambalării va trebui să ajute proactiv consumatorii să aleagă și să permită amestecarea diferitelor arome. ”Prin intermediul ambalării, produsul ar putea propune proactive diferite rețete. Acest lucru va depinde de comportame [...]
Kearney Blue, un producător de brânzeturi artizanale din Irlanda de Nord a dezvoltat un ambalaj pentru retail ca parte a strategiei sale de creștere rapidă a vânzărilor în magazinele de specialitate, precum si in alte magazine independente din Marea Britanie si Irlanda. Compania a lansat de curand brânza albastră de 225 g cu un pret recomandat pentru retail de 7.38 euro, informează Dairy Industries. Kearney Blue, lansată în 2010 de către Paul McClean, este o [...]
Liderul mondial in solutii de procesare, ambalare si distribuire a produselor alimentare lichide, Tetra Pak, a devenit Partener Silver al Expo-Conferinței Meat & Milk 2017, eveniment care va avea loc în zilele de 25 și 26 mai, la Hotel Alpin din Poiana Brașov. Tetra Pak ofera produse sigure, inovatoare si in armonie cu protectia mediului inconjurator. In cadrul expo-conferintei, compania isi va expune cele mai noi produse si servicii la standul [...]
La finalul anului 2013, The Australian Food and Grocery Council (AFGC) a pus la punct o strategie națională menită a implementa conceptul de sustenabilitate în industria laptelui din acea țară, cu precădere, în zona de ambalare. În acest sens, Țara Cangurilor a optat pentru generalizarea ambalajelor din hârtie cartonată, înființându-se Australian Packaging Convenant, organizație profesională menită a uniformiza, cel puțin la nivel de concept, aplicarea noilor [...]
Odată cu creșterea puterii de cumpărare a populației, inclusiv în România, cererea de carne și produse din carne, inclusiv de carne de pasăre, de pește și  fructe de mare, va crește și ea. În același timp, însă, atât pe piața internațională, cât și pe piața autohtonă, se observă tendința ambalării produselor în porții mici.   Consumatorii își schimbă [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN