Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Interesul global pentru alimentele congelate a crescut în ultimii ani, ducând la numeroase oportunități de creștere pentru producători. De fapt, firma de cercetare Technavio, care a realizat studiul ”Frozen food packaging-Key considerations for optimising your business”, prezice că piața globală a ambalajelor alimentelor congelate va ajunge la aproape 8 miliarde de euro, în 2019, crescând la un CAGR de aproximativ 5%, până în 2020. Iată, așadar, care sunt elementele avute în vedere de firma sus-amintită, care pot conduce la optimizarea acestui proces final de pe linia de producția.


Soluții perfecte pentru consumatorii ocupați


Există mai multe domenii cheie care alimentează segmentul de produse alimentare congelate. În primul rând, creșterea economică la nivel mondial coincide cu veniturile în creștere ale populației, înseamnând că tot mai mulți oamenii caută opțiuni convenabile care corespund unui program zilnic aglomerat.


La rândul lor, progresele tehnologice au jucat un rol central, propunând noi tipuri de filme și ambalaje, cum ar fi filmele transparente, colorate, cu deschideri, cu orificii suspendate, fermoar sigilat etc. Din punt de vedere al utilajelor, până în prezent, sistemele verticale de umplere și sigilare (VFFS), s-au dovedit a fi soluția ideală pentru a răspunde cererii tot mai mari de alimente congelate, deoarece acestea pot fi ambalate rapid și eficient, funcționând bine în condițiile dure de mediu, ale industriei.


Tocmai de aceea, prin optimizarea procesului de ambalare VFFS, producătorii pot continua să-și crească productivitatea și siguranța alimentară, mărind în același timp durata de viață a produsului și îmbunătățirea atracției vizuale, pentru a crea un produs final care să se diferențieze la raft.


Foliile, principala opțiune


Unul dintre principalele avantaje ale foliilor este acela că oferă alegeri diverse în ceea ce privește transparența, culoarea, sigilarea la cald, rezistența la căldură și proprietățile de barieră. În special, proprietățile de barieră ale foliilor sunt o preocupare vitală, întrucât acestea vor determina cât de bine funcționează materialul ca barieră fizică, față de orice factor extern care ar putea fi în detrimentul produsului, cum ar fi lumina, oxigenul sau umiditatea. Materialul potrivit poate păstra alimentele congelate uscate și ajută la păstrarea valorii sale nutriționale, aroma, textura și culoarea. În plus, folia nu interacționează cu alimentele și poate fi ușor integrată în tehnologii de ambalare, cum ar fi sistemele VFFS.


De aceea, ar trebui să se folosească materiale de ambalare rezistente la umezeală, durabile, rezultând un ambalaj etanș și capabil să prevină deshidratarea și degradarea alimentelor în timpul întregii sale perioade de valabilitate. Stabilitatea excelentă la temperatură este, de asemenea, vitală, deoarece materialul trebuie să reziste, atât la temperaturi extrem de scăzute în timpul transportului și al depozitării, cât și la temperaturi extrem de ridicate, când produsul trebuie reîncălzit în ambalajul său.


Considerente privind echipamentele de ambalare


Sistemele verticale de umplere și sigilare (VFFS), sunt utilizate pe scară largă pentru ambalarea produselor congelate datorită flexibilității și a performanțelor ridicate de etanșare, design igienic și fiabilitate în medii dure.


Siguranța alimentelor


Siguranța alimentară este esențială în industria alimentelor congelate iar procesatorii trebuie să prevină decongelarea și contaminarea încrucișată pe întreaga durată a perioadei procesului de ambalare, pentru a reduce eventualele riscuri potențiale la adresa produsului sau a consumatorilor. În acest segment de activitate al Industriei Alimentare, echipamentele de ambalare sunt expuse la unele dintre cele mai dure medii și proceduri de curățare, care pot afecta performanțele sistemului. De aceea, operatorii trebuie să implementeze măsuri specifice pentru a asigura siguranța și performanța proceselor lor.


Reglementări


Industria alimentelor congelate are unele dintre cele mai înalte standarde de siguranță, în special în ceea ce privește salubritatea și procedurile de curățare. Prin urmare, este vital ca, la prelucrarea și ambalarea alimentelor, să fie utilizate mașini care pot face față cerințelor de igienă și procedurilor de curățare, precum și celor de protejare a mediu înconjurător.


Ca element de măsură, ratingul IP (Ingress Protection), este frecvent utilizat în industria alimentară, pentru a măsura nivelul de protecție al echipamentului împotriva obiectelor solide, lichide și părți mecanice. Ratingul este format din două cifre care reprezintă diferite forme de influență:  prima cifră semnifică protectia impotriva pătrunderii obiectelor solide, în timp ce a doua cifră indică gradul de protecție împotriva lichidelor. În esență, cu cât este mai mare valoarea fiecărei cifre, cu atât protecția este mai mare. Ratingul IP pentru alimentele congelate ar trebui să fie de obicei de IP 65.


La aceste valori, mașinile oferă o protecție totală la praf,  proceduri de spălare dure, inclusiv cele cu jeturi de apă de joasă presiune, din orice direcție. Componentele individuale ale sistemelor de ambalare sunt necesare pentru a îndeplini și ele cerințele de reglementare. Unele asociații ale producătorilor prevăd că sistemele de control trebuie să fie protejate împotriva pătrunderii obiectelor străine solide, cum ar fi praful, precum și evitarea efectelor nocive asupra echipamentulului cauzate de apă sau gheață. De obicei, mai rezistente la coroziune decât unitățile standard NEMA 4, carcasele NEMA 4x sunt folosite în mod regulat în procesarea alimentelor congelate, pentru a oferi protecție sistemelor de control,  în cazul igienizării totale cu dezinfectanți.


Promovarea și comunicarea


Cu toate că oferă o serie de beneficii funcționale, ambalajul joacă, de asemenea, un rol semnificativ în deciziile de cumparare ale consumatorilor, care sunt adesea instantanee. Cercetarea a constatat că 82% dintre cumpărători iau deciziile de cumpărare în magazin, în timp ce 54% dintre cumpărători apreciază vizibilitatea produsului ca fiind importantă. La rândul lui, designul ambalajului care atrage atenția este și el deosebit de important, pentru atragerea consumatorilor grăbiți. De exemplu, unii cumpărători pot căuta produse tip ”ready to cook”, iar produsul trebuie vizualizat rapid. De aceea, mesajele de pe pachete sunt foarte importante, la fel ca evidențierea la raft, care, de multe ori, încurajează consumatorii care nu sunt familiarizați cu un brand să cumpere produsul pe baza imaginii, înainte de a deveni loiali.


Elementele de vizibilitate ilustrează, de asemenea, tendința spre un design transparent de ambalaje, ca mijloc de comunicare. În concordanță cu cererea tot mai mare de consum pentru transparența generală a produselor, ambalajele transparente dezvăluie culoarea, forma și textura produsului în interior, ajutând cumpărătorii să-i evalueze calitatea, crescând încrederea lor într-o marcă sau alta. În acest sens, producătorii de alimente congelate oferă consumatorilor o mai mare vizibilitate a produsului final fără a fi necesar să se bazeaze pe fotografii sau imagini. În plus, promoțiile pe pachete, cum ar fi reducerile, sunt elemente cheie de influență și un raport cost-eficiență optim pentru producători, pentru a comunica marca, pentru a maximiza vânzările, și pentru a crește cota de piață inclusiv prin creașterea interacțiunii consumatorilor.


Formatul de ambalare este un alt factor cheie din spatele promovării și comunicării unui produs, concentrându-se adesea pe facilitarea confortului. De exemplu, cererea consumatorilor de produse alimentare convenabile a condus la introducerea multi-pachetelor care conțin porții individuale. Astfel, consumatorii nu mai au nevoie să porționeze produsul, economisind timp în timpul pregătirii mesei.

Alte articole recomandate:

Eco-Rom Ambalaje, compania detinatoare a licentei “Punctul Verde” in Romania si cea mai importanta organizatie de preluare de la agentii economici a obligatiei de reciclare si valorificare a deseurilor de ambalaje, a lansat, sub patronajul Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, cea de-a doua editie a competitiei ”Orasul Reciclarii”, adresata primariilor de municipiu. „Batalia” reciclarii are loc in perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2014, ia [...]
Potrivit DairyReporter, World Packaging Organisation a acordat World Star Awards, premiile care recompensează cele mai eficiente idei puse în practică de industria de ambalaje pentru lactate. Marele premiu, echivalent al Oscarurilor din industria filmulkui, a fost acordat pentru proiectul Tetra Bric Aseptic 1000 Edge, fiind înmânat diviziei Tetra Pak din Italia, acolo de unde a pornit ideea. Premiul al doilea a fost acordat companiei Cadbury, pentru conceptul tehnologic [...]
Ambalajul inteligent a avut un drum lung de străbătut, de la simplele indicații și până la pungile de pentru snack-uri care pot detecta șoferii corecți sau sticlele de bere care pot dansa pe muzică. Însă, tot mai multe companii investesc în etichete inteligente, pentru a conecta brandurile cu tehnologia. Piața globală va crește Având potențialul de a îmbunătăți logistica, de a aduna informații despre lanțul de [...]
Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs [...]
Tetra Pak, lider în industria procesării și ambalării alimentelor, anunță lansarea competiției naționale „Ținutul laptelui”. Competiția se adresează elevilor din clasele 0-VIII și constă într-un joc online educativ despre felul în care este produs și ambalat laptele școlar și despre reciclarea cutiilor de lapte după folosire. “Tetra Pak continuă și în acest an eforturile de promovare a alimentației echilibrate și a [...]
Bergenbier, partenerul oficial al clubului Petrolul Ploiesti, a lansat un ambalaj special prin care marcheaza aniversarea celor 90 de ani impliniti de la infiintarea clubului. Ambalajele „Petrolul 90 de ani” sunt disponibile pe piata de la inceputul lunii octombrie si pot fi gasite exclusiv in judetul Prahova. Noile ambalaje aniversare dedicate faniilor echipei Petrolului Ploiesti poarta insemnele importante ale clubului, unul dintre cele sase logo-uri oficiale care au reprezentat [...]
Prezentă la a 19-a ediție a INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, în cadrul secțiunii produselor bio, Ferma Heroiu, producător de suc natural de mere și-a prezentat noile ambalaje de 0,3l, 1l și 2l.   ”Anul acesta am venit cu sucuri în ambalaje noi cu capacitatea de 0,3l, 1l și 2l. Până acum sucurile noastre erau comercializate doar în ambalaje de 3l și [...]
Această tranzacție marchează finalizarea acțiunii strategice a companiei de a se concentra asupra afacerii sale primare, anume cea de ambalaje primar pentru industria de lactate și alte produse alimentare, inițiate în 2010, informează Dairy Reporter.Markus Ehl, CEO-ul Oystar, a declarat că colaborarea cu noul proprietar al A + F poate duce acum la abordarea de piețe la care nu a fost în măsură să se concentreze pe în trecut.“Acum Oystar poate să [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN