Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

O cercetare Mintel, dată publicității la începutul acestei toamne, intitulată ”2018 Global Food & Drink Trends” și bazată pe cerințele actuale ale consumatorilor din 60 de țări, relevă, pe de o parte, preferința acestora pentru produsele ”conveniencre” iar, pe de altă parte, predispoziția lor pentru revenirea la tradiții, concomitent cu accentuarea opțiunilor vegetariene, vegane și flexiteriene. Iată, așadar, predicțiile analiștilor pentru anul 2018.


Consumatorii caută confort


Ritmul rapid al schimbării comportamentului de consum, imprevizibilitatea evenimentelor curente și politicile controversate pentru mediu îi îndeamnă pe oameni să caute mai degrabă siguranța unui produs cunoscut, în favoarea unuia revoluționar, ca parte a unui comfort psihologic. Însă, încrederea în familial nu elimină necesitatea inovației, determinându-i pe producătorii de alimente să găsească în tradiție o sursă de inspirație. În acest sens, Mintel dă ca exemplu chiar România, care, deși nu este prezentă pe piața internațională cu multe produse alimentare, reprezintă, totuși, un model de fidelitate pentru rețetele și comportamentul tradițional.


Așadar, alimentele și băuturile care fac conexiuni autentice cu istoria sau tradiția sunt elemente inerente al încrederii că mulți consumatori doresc și în modul de a mânca, un reper de stabilitate, într-o lume tumultoasă. De aici, interesul acestora pentru produsul narativ, de preferință, pentru unul care reflectă realitatea, aspect care a fost deja explorat dar care se va accentua în viitor, adaptând vechile ”povești gustative” la dinamismul vremurilor de acum.


Preferința pentru alimentele bazate pe pe o poveste adevarată nu este nouă, dar specialiștii Mintel afirmă că ea se va accentua. Produsele tradiționale sau cele de inspirație retro vor fi, cu ajutorul inovațiilor, capabile să se alinieze dorințelor consumatorilor, mai ales dacă există conexiuni tangibile cu un trecut care aduce un element de încredere, ca răspuns la pretențiile pieței. Ca urmare, această mișcare spre trecut va duce în 2018 la inovații care vor utiliza familia ca bază pentru un aliment care, deși este nou, este recunoscut în tradiție. De aici, se așteaptă ca, din 2018, să asistăm la tot mai multe lansări de produse hibride, puse în contextul unor concepte actualizate.


Masa în familie revine ca opțiune principală


Compania de cercetare Mintel dezvăluie că tradiția influențează 67% dintre consumatorii în vârstă 20-49 de ani, care încep din ce în ce mai mult să prefere, de exemplu, să ia micul dejun în familie. Iar, gătitul acasă a consemnat, în 2016, un procent de 25 %, fapt care marchează o creștere, față de anul 2010, luat ca referință într-o cercetare anterioară efectuată pe continentul Nord-American, în Uniunea Europeană, Europa Non-unională și în America de Sud.


Dar nu tot ce e tradiție e acceptat, mai ales dacă e vorba de ambalaj. De exemplu, adulții americani doresc un ambalaj modern: truse de mâncare și kit-uri pentru gătitul la domiciliu, ambalaje care oferă o protecție ridicată a alimentului pe termen lung etc. Pentru 18 % dintre aceștia, dacă ambalajul spune și o poveste, cu atât mai bine! În Uniunea Europeană, aceste procente sunt mai spectaculoase: 37% dintre adulții francezi, 36% dintre adulții polonezi și 35% dintre adulții spanioli vor ”povești”.


Acolo unde multiculturalitatea se manifestă pregnant, cum ar fi Marea Britanie, 29% dintre adulți sunt interesați de alimentele etnice, încercând gusturile altor comunități. La rândul lor,  39% dintre adulții canadieni sunt de acord cu alimentele care combină două sau mai multe tipuri de elemente etnice sau de ingrediente autentic non-americane, oferind, prin explorarea unor gusturi noi, o bază pentru extinderea rețetelor familiare.


Ce urmează?


Dar, ce va urma? Compania Mintel afirmă că abordarea inovatoare a formulelor testate, a aromelor și a formatelor tradiționale, vor scădea riscul de investiții majore pentru consumatorii de toate nivelurile de vârstă și venituri, de aici, deducându-se  faptul că firmele din Industria Alimentară modială doresc și în 2018 să ofere alimente la prețuri cât mai mici.


De asemenea, companiile pot fructifica acest interes al consumatorilor prin marketing. De exemplu, în Peru, marca de lapte Danlac este comunicată prin revitalizarea tradiției de a vinde lapte în Lima, în timp ce Tiger Beer a introdus o


serie de clip-uri concepute să crească mândria locală și pasiunea meselor în familie luate în punctele stradale din Singapore (să amintim că, aici, a mânca în oraș împreună cu familia reprezintă opțiunea a peste 90 % din populație), subliniind, însă, munca grea, care presupune crearea hranei. Ca o primă concluzie, putem spune așadar că trecerea spre produsele legate de trecut va încuraja încrederea consumatorilor în alimente, prin includerea de rețete vechi, practici și tradiții. Prin urmare, prezentul și viitorul se conturează pornind de la reinventarea trecutului.


Preocuparea pentru săntate


Aspirațiile pentru sănătate și stilurile de viață mai curate motivează consumatorii să devină vegetarieni, vegani sau, cel puțin, flexitarieni. Ca răspuns, mulți producători vor promova formule bazate pe plante, arome naturale și formule nutriționale fortificate și funcționale, indiferent dacă vom vorbi despre mâncare sau băuturi.


Mintel afirmă că momentul de răscruce s-a petrecut în 2016, când Evian a lansat  gama de ape ”Evian Fruits”, cu plante aromatizate, sub sloganul ”WhiteWave”. La rândul lor, producătorii americani de lapte se mândresc cu aromele de plante sau fructe naturale din laptele de băut. Așadar, accentul pe conținutul de plante va consolida interesul în creștere al consumatorilor pentru ”vegetarian” și vegan, așteptându-se ca acest comportament să treacă de la stadiul de ”ocazional”, la o schimbare de comportament de consum definitivă și pentru un procent mult mai mare de oameni, decât cel înregistrat acum.  


La rândul lui, interesul pentru așa-numitul ”flexitarianism”, ca stil de viață, a fost observat de Mintel ca alternativă care prinde consistență și care consolidează celelalte două segmente: vegetarian și vegan. Într-adevăr, conform companiei, s-a observat o creștere de 25% a consumului vegetarian și de 257% în revendicările vegane, în perioada septembrie 2015-august 2016, ceea ce reprezintă un record absolut spectaculos.


Progresia include produse care sunt în mod intenționat libere de ingrediente animale, precum și acele formulări care au fost întotdeauna vegetariane sau vegane, dar la care s-a adăugat o etichetare explicită, chiar ostentativă. De aici pornind, specialiștii Mintel consideră că și celelalte sectoare vor beneficia de creșteri în 2018, dacă în formulările lor vor miza pe includerea plantelor, subliniind consumatorilor beneficiile pentru sănătate și răspunzând astfel priorităților de wellness ale acestora.

Alte articole recomandate:

ANSVSA a demarat un program extins de controale la nivel național în vederea conformării prevederilor Deciziei Comisiei nr. 2014/176/UE referitoare la planul de controale coordonate de către Comisia Europeană. Acest plan de control urmărește stabilirea prevalenței unor practici frauduloase în comercializarea anumitor produse alimentare, prin determinare proteinei (ADN–ului) de cal în produsele alimentare comercializate și/sau etichetate ca având în conținut [...]
Directiva 2004/18/CESecțiunea I: Autoritatea contractantă I.1)Denumire, adrese și punct(e) de contactJudetul MuresPiata Victoriei nr. 1Punct(e) de contact: Carmen PatranÎn atenția: Moldovan Cristina540026 Targu MuresROMÂNIATelefon: +40 265263211E-mail: achizitii@cjmures.ro, office@cjmures.roFax: +40 265268718Adresă (adrese) Internet:Adresa generală a autorității contractante: www.cjmures.roAdresa profilului cumpărătorului: www.e-licitatie.roAlte informații [...]
Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTAI.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI SECTOR 6Adresa postala: STR. CERNISOARA , NR. 38-40, SECTOR 6, BUCURESTI , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 7000 , Romania , Punct(e) de contact: GEORGIANA PREDA , Tel. +40 217457004 , Email: dgaspc6@yahoo.com , Fax: +40 217457004 , Adresa internet (URL): www.dgaspc.ro , Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.roAdresa de la care se pot [...]
Directiva 2004/18/CESecțiunea I: Autoritatea contractantăI.1)Denumire, adrese și punct(e) de contactDirectia Generala de Asistenta Sociala a Municipiului BucurestiStr. Foisorului nr. 56-58, sector 3În atenția: Eugen Dan Daia030011 BucurestiROMÂNIATelefon: +40 213142315E-mail: dgas_mb@yahoo.co.ukFax: +40 213142316Adresă (adrese) Internet: Adresa generală a autorității contractante: www.dgas.roAdresa profilului cumpărătorului: www.e-licitatie.roI.2)Tipul [...]
  Compania Mars intenționează să extindă capacitatea la fabrica Veghel în următorii 10 ani pentru a produce versiuni în miniatură ale marcilor sale urmând trendul vest-europenilor care au început să limiteze aportul de calorii, informează Food Navigator. Odată cu investiția de 100 milioane euro, producatorul Snickers va mări producția de produse miniaturale pe care le produce de la 25-30% la aproximativ 35% până în 2025. "Acest lucru se [...]
Un nou studiu apărut în Public Library of Science (PLOS) relevă un fapt îngrijorător. Potrivit cercetătorilor care au realizat lucrarea, există dovezi clare conform cărora fragmente de ADN provenit de la anumite alimente care conțin transgene, au capacitatea de a penetra sistemul circulator sangvin uman, printr-un mecanism încă necunoscut.  Conform spuselor lui Steven Peters, publicist al portalului Natural Revolution, este interesant de reliefat dacă oamenii de [...]
Produs în fabrica de la Halchiu, județul Brașov, Oly Bifidus iaurt de băut este nutritiv, fără conservanți sau coloranți artificiali, disponibil în cinci arome: natural, prune, pere, fructe de pădure și vișine. Lansarea acestui produs vine ca o urmare a tendințelor observate în obiceiurile de consum ale românilor, aceștia fiind din ce în ce mai atenți la calitatea produselor pe care le cumpără și încercând să ducă un stil de viață mai sănătos și mai [...]
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTAI.1) DESCRIEREI.1.1) Sediul socialUNIVERSITATEA TEHNICA DIN CLUJ NAPOCACod fiscal: 4288306, Adresa: Cluj Napoca, str. Memorandumului, nr.28, Cluj-Napoca, Telefon: +40 264401398, Fax: +40 264594831I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele:Cluj Napoca, str. Memorandumului, nr.28, Cluj-Napoca, Romania, cod postal: 400114, telefon:+40 264401298, fax:+40 264594831, persoana de contact:Cristina ParauanI.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor:Universitatea [...]

 

Living fresh
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN