Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

O cercetare Mintel, dată publicității la începutul acestei toamne, intitulată ”2018 Global Food & Drink Trends” și bazată pe cerințele actuale ale consumatorilor din 60 de țări, relevă, pe de o parte, preferința acestora pentru produsele ”conveniencre” iar, pe de altă parte, predispoziția lor pentru revenirea la tradiții, concomitent cu accentuarea opțiunilor vegetariene, vegane și flexiteriene. Iată, așadar, predicțiile analiștilor pentru anul 2018.


Consumatorii caută confort


Ritmul rapid al schimbării comportamentului de consum, imprevizibilitatea evenimentelor curente și politicile controversate pentru mediu îi îndeamnă pe oameni să caute mai degrabă siguranța unui produs cunoscut, în favoarea unuia revoluționar, ca parte a unui comfort psihologic. Însă, încrederea în familial nu elimină necesitatea inovației, determinându-i pe producătorii de alimente să găsească în tradiție o sursă de inspirație. În acest sens, Mintel dă ca exemplu chiar România, care, deși nu este prezentă pe piața internațională cu multe produse alimentare, reprezintă, totuși, un model de fidelitate pentru rețetele și comportamentul tradițional.


Așadar, alimentele și băuturile care fac conexiuni autentice cu istoria sau tradiția sunt elemente inerente al încrederii că mulți consumatori doresc și în modul de a mânca, un reper de stabilitate, într-o lume tumultoasă. De aici, interesul acestora pentru produsul narativ, de preferință, pentru unul care reflectă realitatea, aspect care a fost deja explorat dar care se va accentua în viitor, adaptând vechile ”povești gustative” la dinamismul vremurilor de acum.


Preferința pentru alimentele bazate pe pe o poveste adevarată nu este nouă, dar specialiștii Mintel afirmă că ea se va accentua. Produsele tradiționale sau cele de inspirație retro vor fi, cu ajutorul inovațiilor, capabile să se alinieze dorințelor consumatorilor, mai ales dacă există conexiuni tangibile cu un trecut care aduce un element de încredere, ca răspuns la pretențiile pieței. Ca urmare, această mișcare spre trecut va duce în 2018 la inovații care vor utiliza familia ca bază pentru un aliment care, deși este nou, este recunoscut în tradiție. De aici, se așteaptă ca, din 2018, să asistăm la tot mai multe lansări de produse hibride, puse în contextul unor concepte actualizate.


Masa în familie revine ca opțiune principală


Compania de cercetare Mintel dezvăluie că tradiția influențează 67% dintre consumatorii în vârstă 20-49 de ani, care încep din ce în ce mai mult să prefere, de exemplu, să ia micul dejun în familie. Iar, gătitul acasă a consemnat, în 2016, un procent de 25 %, fapt care marchează o creștere, față de anul 2010, luat ca referință într-o cercetare anterioară efectuată pe continentul Nord-American, în Uniunea Europeană, Europa Non-unională și în America de Sud.


Dar nu tot ce e tradiție e acceptat, mai ales dacă e vorba de ambalaj. De exemplu, adulții americani doresc un ambalaj modern: truse de mâncare și kit-uri pentru gătitul la domiciliu, ambalaje care oferă o protecție ridicată a alimentului pe termen lung etc. Pentru 18 % dintre aceștia, dacă ambalajul spune și o poveste, cu atât mai bine! În Uniunea Europeană, aceste procente sunt mai spectaculoase: 37% dintre adulții francezi, 36% dintre adulții polonezi și 35% dintre adulții spanioli vor ”povești”.


Acolo unde multiculturalitatea se manifestă pregnant, cum ar fi Marea Britanie, 29% dintre adulți sunt interesați de alimentele etnice, încercând gusturile altor comunități. La rândul lor,  39% dintre adulții canadieni sunt de acord cu alimentele care combină două sau mai multe tipuri de elemente etnice sau de ingrediente autentic non-americane, oferind, prin explorarea unor gusturi noi, o bază pentru extinderea rețetelor familiare.


Ce urmează?


Dar, ce va urma? Compania Mintel afirmă că abordarea inovatoare a formulelor testate, a aromelor și a formatelor tradiționale, vor scădea riscul de investiții majore pentru consumatorii de toate nivelurile de vârstă și venituri, de aici, deducându-se  faptul că firmele din Industria Alimentară modială doresc și în 2018 să ofere alimente la prețuri cât mai mici.


De asemenea, companiile pot fructifica acest interes al consumatorilor prin marketing. De exemplu, în Peru, marca de lapte Danlac este comunicată prin revitalizarea tradiției de a vinde lapte în Lima, în timp ce Tiger Beer a introdus o


serie de clip-uri concepute să crească mândria locală și pasiunea meselor în familie luate în punctele stradale din Singapore (să amintim că, aici, a mânca în oraș împreună cu familia reprezintă opțiunea a peste 90 % din populație), subliniind, însă, munca grea, care presupune crearea hranei. Ca o primă concluzie, putem spune așadar că trecerea spre produsele legate de trecut va încuraja încrederea consumatorilor în alimente, prin includerea de rețete vechi, practici și tradiții. Prin urmare, prezentul și viitorul se conturează pornind de la reinventarea trecutului.


Preocuparea pentru săntate


Aspirațiile pentru sănătate și stilurile de viață mai curate motivează consumatorii să devină vegetarieni, vegani sau, cel puțin, flexitarieni. Ca răspuns, mulți producători vor promova formule bazate pe plante, arome naturale și formule nutriționale fortificate și funcționale, indiferent dacă vom vorbi despre mâncare sau băuturi.


Mintel afirmă că momentul de răscruce s-a petrecut în 2016, când Evian a lansat  gama de ape ”Evian Fruits”, cu plante aromatizate, sub sloganul ”WhiteWave”. La rândul lor, producătorii americani de lapte se mândresc cu aromele de plante sau fructe naturale din laptele de băut. Așadar, accentul pe conținutul de plante va consolida interesul în creștere al consumatorilor pentru ”vegetarian” și vegan, așteptându-se ca acest comportament să treacă de la stadiul de ”ocazional”, la o schimbare de comportament de consum definitivă și pentru un procent mult mai mare de oameni, decât cel înregistrat acum.  


La rândul lui, interesul pentru așa-numitul ”flexitarianism”, ca stil de viață, a fost observat de Mintel ca alternativă care prinde consistență și care consolidează celelalte două segmente: vegetarian și vegan. Într-adevăr, conform companiei, s-a observat o creștere de 25% a consumului vegetarian și de 257% în revendicările vegane, în perioada septembrie 2015-august 2016, ceea ce reprezintă un record absolut spectaculos.


Progresia include produse care sunt în mod intenționat libere de ingrediente animale, precum și acele formulări care au fost întotdeauna vegetariane sau vegane, dar la care s-a adăugat o etichetare explicită, chiar ostentativă. De aici pornind, specialiștii Mintel consideră că și celelalte sectoare vor beneficia de creșteri în 2018, dacă în formulările lor vor miza pe includerea plantelor, subliniind consumatorilor beneficiile pentru sănătate și răspunzând astfel priorităților de wellness ale acestora.

Alte articole recomandate:

Marcile private ale ale retelelor de magazine Kaufland (K-Classic) si Lidl (Pilos) detineau o cota cumulata de 12% din volumul total al vanzarilor de lapte de consum ambalat la nivelul anului 2013, a afirmat Diana Scaunasu – Client Service Manager Consumer Panel Services la GfK Romania, in cadrul Conferintei Progresiv Sinaia, editia a 14-a. Potrivit datelor prezentate de Diana Scaunasu, obtinute prin intermediul studiului GfK Consumer Panel care monitorizeaza consumul bunurilor de larg [...]
Denumita chiar asa, Made for Protection, compania romaneasca procesatoare de fructe de padure si prezenta pentru a doua oara la BioFach, isi declara din start intentia de a fi prezenta la export.   Particularitatea deosebita a produselor Made for Protection consta in aceea ca ele pot fi, atat alimente, cat si medicamente, prin utilizarea unor retete traditionale de procesare a fructelor de padure.   Astfel, la standul firmei, vizitatorii pot degusta siropuri precum cel din catina [...]
Vinurile românești de Budureasca au obținut, în acest an, 24 de medalii de aur și argint, la concursurile internaționale de profil la care au participat. Potrivit unui comunicat remis miercuri AGERPRES, portofoliul Budureasca are 130 de medalii obținute pentru clasarea pe primele 3 locuri la competiții renumite de talie mondială. 'Pentru vinul Cabernet Sauvignon sec 2011 din gama Origini am obținut aur și în acest an, 2 medalii de aur la [...]
Companie:     PRIMARIA MUNICIPIULUI SUCEAVAAdresa:    B-dul 1 Mai, nr. 5ALocalitate:    SuceavaJudet:    SuceavaTelefon:    +40 0230212696/167Fax:    +40 0230520593Email:    chiruluminita@primariasv.roDescrierea contractului: Achizitionarea de branza de vaci in vederea aprovizionarii Cantinei de Ajutor Social a municipiului Suceava, pentru asigurarea hranei asistatilor sociali in cantitatile [...]
Directiva 2004/18/CESecțiunea I: Autoritatea contractantăI.1)Denumire, adrese și punct(e) de contactDirectia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor IalomitaStr. Lacului nr. 12În atenția: Adriana Popi920024 SloboziaROMÂNIATelefon: +40 243232069E-mail: office-ialomita@ansvsa.roFax: +40 243232079Adresă (adrese) Internet:Adresa generală a autorității contractante: www.ansvsa.ro/structuri teritorialeAdresa profilului cumpărătorului: [...]
Vânzările Coca-Cola în România și-au redus declinul în trimestrul al treilea, sprijinite de volume în creștere atât pe segmentul băuturilor carbogazoase, cât și pe ansamblul pieței băuturilor răcoritoare nonalcoolice, se arată în raportul financiar al grupului. "Volumul vânzărilor în România s-a îmbunătățit pentru al doilea trimestru consecutiv, scăzând marginal la finele trimestrului al treilea, după un declin de [...]
Planuri anuale de achizitii publice  An  Denumire plan  Denumire detaliu plan    Detaliu invitatie    Tip legislatie  :  OUG nr.34/2006    Autoritate contractanta  :  Penitenciar Ploiesti    Numar invitatie  :  361252  /  11.06.2014    Denumire contract  :  acord cadru achizitie cereale, cartofi, legume, fructe si fructe cu coaja    Stare [...]
Prezent printre vizitatorii târgului Indagra, domnul Vasile Lucuț, proprietarul grupului de firme Unicarm a acordat o scurtă declarație pentru infoALIMENT Magazin: ”Afacerile Unicarm au mers foarte bine în acest an, reușind să ne păstrăm în frunte, chiar dacă, pe sectorul produselor lactate am constatat o oarecare plafonare a vânzărilor. Însă, producția de preparate din carne a fost pe creștere, până acum, în 2014 și [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN