Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Privind spre viitor, Euromonitor International a identificat 20 dintre cele mai influente megatrend-uri care vor modela lumea până în 2030, fapt care va modifica total modul de procesare a alimentelor. Potrivit celor doi autori ai studiului ”Megatrend, punând consumatorul la inima afacerii”, semnat de către Sarah Boumphrey-Director Economic și Zandi Brehmer-Client Innovation Manager,  Euromonitor International și publicat de Confectionery News la începutul acestei toamne, schimbările de comportament ale consumatorilor vor forța procesatorii să își modifice aproape total tehnologiile de fabricare a alimentelor.


Schimbări în comportamentul consumatorilor


Raportul susține că mediul înconjurător, aflat în schimbare rapidă, îi face pe procesatori să țină din ce în ce mai dificil pasul cu concurența. De aici pornind, cei doi autori definesc ”Megatrend-ul drept schimbări pe termen lung în comportament sau atitudine, care au un impact global, traversează mai multe industrii și explică schimbarea rapidă care are loc”.


Potrivit lui Boumphrey, pentru ca o afacere să prospere într-o piață cu ritm rapid de modificare, ea trebuie să se întâlnească în mod direct și să rămână înaintea schimbărilor în comportamentul consumatorilor și al clienților, anticipând și integrând aceste modificări în strategia de bază. Ea afirmă: ”Analiza Megatrend-urilor ajută companiile să anticipeze mai bine evoluțiile pieței și să ducă, atât la schimbări care să crească afacerile, cât și la evitarea perturbărilor pentru industriile din care fac parte.


De aceea, pe lângă dezvoltarea noilor produse, analiza megatrend-urilor ar trebui să fie folosită ca o contribuție esențială pentru inovarea tuturor domeniilor unei afaceri, inclusiv a schimbării interne și externe”.


Consolidarea clasei medii


Raportul prevede că unele megatrend-uri, cum ar fi consolidarea clasei medii, au o relevanță foarte largă, în timp ce altele pot fi mai puțin preocupate. De exemplu, un producător de imprimante va avea un interes mai redus pentru megatrend-ul ”Sănătoas”, decât un producător de alimente sau un comerciant cu amănuntul.


”Multe companii înțeleg valoarea megatrend-urilor și potențialul lor de a avea un impact pozitiv, dar se luptă cu aplicarea lor în afaceri”, a adăugat Boumphrey. ”În primul rând, este important să înțelegem care megatrend-uri sunt cele mai relevante pentru industria dumneavoastră și în continuare, să analizați modul în care aceste megatrend-uri se transpun în companie, prin intermediul tendințelor și sub-tendințelor„ a adăugat ea.


Posibile viitoare aplicații


”Studiile de caz relevante și noile exemple de lansare a produselor sau serviciilor ajută companiile să înțeleagă impactul megatrend-urilor și să identifice posibilele implicații viitoare sau noi aplicații. În continuare, cuantificarea impactului curent și prognozat permite firmelor să prioritizeze care sunt megatrend-urile și tendințele la nivel de industrie sau categorie, pe care le inovează împotriva altora și în ce cronologie”.


De exemplu, megatrend-ul ”Middle Class Retreat” afirmă că, în timp ce clasele de mijloc din piețele dezvoltate încearcă să își mențină poziția economică de care s-au bucurat în ultima jumătate de secol, aceste zone vor fi amenințate de crearea unei puternice clase de mijloc în țări aflate în curs de dezvoltare, cum ar fi China, India, Vietnam sau țările Europei de Est.


Acest lucru este exemplificat prin creșterea numărului de discounteri în vânzarea cu amănuntul a produselor alimentare. Începând cu anul 2010 și după criza financiară globală, discounterii au cunoscut o creștere a vânzărilor față de cea a hipermarketurilor.


Opt Megatrend-uri până în 2030


1-Experimentează mai mult


2-Mărirea clasei mijlocii


3-Lărgirea gamei Premium


4-Viață sănătoasă


5-Transformarea frontierelor pieței


6-Viața etică


7-Reinventarea comerțului


8-Conectarea și interconectarea consumatorilor


Magazinul de proximitate, din ce în ce mai răspândit


Între timp, însă hipermarketurile înregistrează performanțe scăzute ale pieței produselor alimentare, începând din 2013, deoarece consumatorii preferă o mai mare mai frecvență la cumpărături și vor magazine mai mici în amplasamente mai convenabile.


Un megatrend este reprezentat de conceptul de ”Frugalitate glorificată”, care îndeamnă consumatorul din clasa de mijloc să sărbătorească cât de puțin costă ceva, mai degrabă, decât cât de mult, reducând totodată pierderile. Iar, pentru a câștiga acești consumatori, Boumphrey sugerează că firmele trebuie să proiecteze alimente cu termen foarte lung de valabilitate, subliniind calitatea bună, reutilizarea și ușurința utilizării ambalajului și căutând ”revoluționarul”, preluând valoarea.


O altă schimbare în comportament este accentul pus pe experiențele asupra posesiunilor. Studiul constată că, după criza financiară globală, creșterea reală a cheltuielilor pentru bunurile de folosință îndelungată a scăzut, iar cheltuielile pentru servicii au continuat să crească. ”Privind în perspectivă, ne așteptăm ca cheltuielile pentru servicii să continue să accelereze într-un ritm mai rapid decât cheltuielile pentru bunurile de folosință îndelungată”, a spus Boumphrey.


Crearea de experiențe intime


Megatrend-ul ”Mai multă experiență” merge mai departe. Pe lângă faptul că acordă prioritate experiențelor în materie de bunuri, consumatorii sunt mai exigenți în ceea ce privește experiența în timpul achiziționării. Această tendință are impact asupra diferitelor sectoare, de la valoarea pe care o are experiența de servire a mesei, până la importanța experienței la cumpărături, în sectorul comerțului cu amănuntul, și până la prioritatea pe care unii consumatori o acordă experiențelor cum ar fi sărbătorile, emisiunile TV sau achizițiile de haine.


Cei din prima linie, cum ar fi comercianții cu amănuntul și restaurantele, se confruntă deja cu această tendință, punând un accent mai mare pe experiența consumatorilor ca mijloc de stimulare a vânzărilor și a marjelor. Aceasta include crearea de experiențe mai intime cu consumatorii, oferind un mediu de cumpărături fără probleme, fie on-line, fie în magazin, personalizând oferta.


De exemplu, brandul de înghețată Unilever Magnum face consumatorii să fie parte din procesul de producție. Ca urmare, în ultimii trei ani, Magnum a condus un magazin pop-up ”Make Your Own”, în Londra, care permite cumpărătorilor să creeze înghețată Magnum conform propriilor preferințe. În plus, Magnum pune un accent deosebit pe posibilitatea de a comunica, încurajând cumpărătorii să utilizeze hashtag-ul #MagnumLDN.


În acest fel, ”Make Your Own” permite cumpărătorilor să devină parte a procesului de producție al unui produs personalizat, dar familiar. În timp ce oricine poate cumpăra un Magnum în magazin, conceptul pop-up asigură consumatorii că au o experiență mai plină de viață și mai exclusivă, deci, mai intimă, cu alimentul în cauză.


Megatrend-urile, analizate și la Anuga 2017


Sub forma ”Congresului E-Grocery @ Anuga 2017”, megatrend-urile au fost analizate pornind de la tema comerțului on-line. La eveniment s-a concluzionat că  marketingul digital, în combinație cu un comerț on-line puternic, orientate spre client, reprezintă conceptul viitorului, în special pe piețele puternic dezvoltate din Europa, Asia și America de Nord. În acest fel, factorii de decizie din industrie și comerț au încă de acum oportunitatea de a cunoaște diferitele forme și obiective ale strategiilor digitale și de a verifica dacă acestea sunt implementabile în cadrul propriei companii.


Congresul a vizat factorii de decizie din comerțul și industria alimentară internațională, furnizorii de platforme, întreprinderile nou-înființate și grupurile de interese din industria alimentară și logistică. Experți din sectoarele digitale, E-Commerce, managementul canalelor omni-canale, marketingul online, achizițiile și logistică au înțeles perfect că, foarte curând, vor fi nevoiți să regândească o mulțime de tehnologii de procesare, pentru a fi în pas cu noile cerințe.

Alte articole recomandate:

Evenimentul VIV Europa care a avut loc în luna mai a acestui an a adus la un loc mulți dintre pionierii globali ai tehnologiei siguranței alimentare și compania RANDOX Food Diagnostics s-a numărat printre cei care au avut un impact semnificativ prezentând sistemul propriu multiplex Evidence Investigator. Firma din Marea Britanie și-a făcut debutul la VIV Europa, care a avut loc la Utrecht, Olanda și a avut posibilitatea de a prezenta Biochip Arra [...]
Și radiațiile infraroșii sunt utilizate cu succes pentru pasteurizarea și sterilizarea cărnii și a produselor din carne, precum și pentru frigerea, decongelarea și deshidratarea cărnii. Fiind radiații de origine electromganetică, acestea pot fi folosite în combinație cu câmpul electromagnetic sau de sine-stătătoare. Sunt produse cu ajutorul unor surse cum ar fi lămpile, radiatoarele electrice tubulare sau din ceramică, informeaza MeatProcessing.   Poate cea mai importantă [...]
Începând cu vara acestui an, sectorul de procesare al României a trecut într-o cu totul altă etapă, o etapă care poate însemna consolidarea afacerilor, creșterea profitului, creșterea satisfacției consumatorilor. De la ce pornesc oamenii de afaceri din acest sector, care sunt problemele momentului și în ce măsură se pot realiza dezideratele de mai sus, au fost temele interviului pe care domnul Radu Timiș, Președintele [...]
Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) a dat un aviz favorabil utilizării soluțiior pe bază de acid peroxiacetic (PAA) pentru tratarea carcaselor și a cărnii de păsăre în scopul reducerii contaminărilor cu agenți patogeni, considerând că nu există riscuri de toxicitate asupra consumatorilor sau a mediului. Experții EFSA au ajuns, de asemenea, la concluzia că este puțin probabil ca utilizarea de soluții pe bază de acid peroxiacetic ar duce la apariția rezistenței [...]
Pentru prima dată la Romenvirotec, târg desfășurat în perioada 26-29 martie la Romexpo, Aqua D&P Technologies va prezenta decantoare centrifugale utilizate în Vinificație. Aqua D&P Technologies este reprezentantul tehnic și comercial al Pieralisi, lider mondial incontestabil în soluții de separare în domeniul alimentar. Aqua D&P Technologies este o companie de Engineering în domeniul Protecției Mediului [...]
Romfood Trading, unul dintre principalii importatori și distribuitori de produse din pește și fructe de mare din România și dezvoltator al brandului Alfredo Seafood, a încheiat anul 2016 cu performanțe notabile și se pregătește pentru un 2017 aflat sub semnul creșterii, dar și al consolidării. Cu o cifră de afaceri estimată la finalul anului trecut la circa 16 milioane de euro, în creștere cu 45% față de cele 11 milioane de euro [...]
Sonimpex Topoloveni producătorul Magiunului de prune Topoloveni a lansat trei noi produse la Târgul Internațional de carte Gaudeamus, informează postul Agro TV, fapt care probează pe deplin că o carte bună merge bine ”unsă” cu magiun.   Magiunul de dovleac Topoloveni, dulceața de lavandă și dulceața de ardei iute, marca Topoloveana , vor fi găsite în Pavilionul central Romexpo. Cele trei produse sunt 100% naturale, procesate la aceleași [...]
Telemeaua de Ibănești este al doilea produs românesc care a obținut certificare în Uniunea Europeană, după magiunul de Topoloveni. Producătorul care a reușit să pună brânza autohtonă pe masa europenilor spune că elaborarea documentației a durat un an și jumătate și că singurul lucru care l-a costat au fost analizele de laborator ale produsului, obligatorii a fi atașate dosarului pentru Bruxelles. Situată pe valea Gurghiului din județul [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN