Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Privind spre viitor, Euromonitor International a identificat 20 dintre cele mai influente megatrend-uri care vor modela lumea până în 2030, fapt care va modifica total modul de procesare a alimentelor. Potrivit celor doi autori ai studiului ”Megatrend, punând consumatorul la inima afacerii”, semnat de către Sarah Boumphrey-Director Economic și Zandi Brehmer-Client Innovation Manager,  Euromonitor International și publicat de Confectionery News la începutul acestei toamne, schimbările de comportament ale consumatorilor vor forța procesatorii să își modifice aproape total tehnologiile de fabricare a alimentelor.


Schimbări în comportamentul consumatorilor


Raportul susține că mediul înconjurător, aflat în schimbare rapidă, îi face pe procesatori să țină din ce în ce mai dificil pasul cu concurența. De aici pornind, cei doi autori definesc ”Megatrend-ul drept schimbări pe termen lung în comportament sau atitudine, care au un impact global, traversează mai multe industrii și explică schimbarea rapidă care are loc”.


Potrivit lui Boumphrey, pentru ca o afacere să prospere într-o piață cu ritm rapid de modificare, ea trebuie să se întâlnească în mod direct și să rămână înaintea schimbărilor în comportamentul consumatorilor și al clienților, anticipând și integrând aceste modificări în strategia de bază. Ea afirmă: ”Analiza Megatrend-urilor ajută companiile să anticipeze mai bine evoluțiile pieței și să ducă, atât la schimbări care să crească afacerile, cât și la evitarea perturbărilor pentru industriile din care fac parte.


De aceea, pe lângă dezvoltarea noilor produse, analiza megatrend-urilor ar trebui să fie folosită ca o contribuție esențială pentru inovarea tuturor domeniilor unei afaceri, inclusiv a schimbării interne și externe”.


Consolidarea clasei medii


Raportul prevede că unele megatrend-uri, cum ar fi consolidarea clasei medii, au o relevanță foarte largă, în timp ce altele pot fi mai puțin preocupate. De exemplu, un producător de imprimante va avea un interes mai redus pentru megatrend-ul ”Sănătoas”, decât un producător de alimente sau un comerciant cu amănuntul.


”Multe companii înțeleg valoarea megatrend-urilor și potențialul lor de a avea un impact pozitiv, dar se luptă cu aplicarea lor în afaceri”, a adăugat Boumphrey. ”În primul rând, este important să înțelegem care megatrend-uri sunt cele mai relevante pentru industria dumneavoastră și în continuare, să analizați modul în care aceste megatrend-uri se transpun în companie, prin intermediul tendințelor și sub-tendințelor„ a adăugat ea.


Posibile viitoare aplicații


”Studiile de caz relevante și noile exemple de lansare a produselor sau serviciilor ajută companiile să înțeleagă impactul megatrend-urilor și să identifice posibilele implicații viitoare sau noi aplicații. În continuare, cuantificarea impactului curent și prognozat permite firmelor să prioritizeze care sunt megatrend-urile și tendințele la nivel de industrie sau categorie, pe care le inovează împotriva altora și în ce cronologie”.


De exemplu, megatrend-ul ”Middle Class Retreat” afirmă că, în timp ce clasele de mijloc din piețele dezvoltate încearcă să își mențină poziția economică de care s-au bucurat în ultima jumătate de secol, aceste zone vor fi amenințate de crearea unei puternice clase de mijloc în țări aflate în curs de dezvoltare, cum ar fi China, India, Vietnam sau țările Europei de Est.


Acest lucru este exemplificat prin creșterea numărului de discounteri în vânzarea cu amănuntul a produselor alimentare. Începând cu anul 2010 și după criza financiară globală, discounterii au cunoscut o creștere a vânzărilor față de cea a hipermarketurilor.


Opt Megatrend-uri până în 2030


1-Experimentează mai mult


2-Mărirea clasei mijlocii


3-Lărgirea gamei Premium


4-Viață sănătoasă


5-Transformarea frontierelor pieței


6-Viața etică


7-Reinventarea comerțului


8-Conectarea și interconectarea consumatorilor


Magazinul de proximitate, din ce în ce mai răspândit


Între timp, însă hipermarketurile înregistrează performanțe scăzute ale pieței produselor alimentare, începând din 2013, deoarece consumatorii preferă o mai mare mai frecvență la cumpărături și vor magazine mai mici în amplasamente mai convenabile.


Un megatrend este reprezentat de conceptul de ”Frugalitate glorificată”, care îndeamnă consumatorul din clasa de mijloc să sărbătorească cât de puțin costă ceva, mai degrabă, decât cât de mult, reducând totodată pierderile. Iar, pentru a câștiga acești consumatori, Boumphrey sugerează că firmele trebuie să proiecteze alimente cu termen foarte lung de valabilitate, subliniind calitatea bună, reutilizarea și ușurința utilizării ambalajului și căutând ”revoluționarul”, preluând valoarea.


O altă schimbare în comportament este accentul pus pe experiențele asupra posesiunilor. Studiul constată că, după criza financiară globală, creșterea reală a cheltuielilor pentru bunurile de folosință îndelungată a scăzut, iar cheltuielile pentru servicii au continuat să crească. ”Privind în perspectivă, ne așteptăm ca cheltuielile pentru servicii să continue să accelereze într-un ritm mai rapid decât cheltuielile pentru bunurile de folosință îndelungată”, a spus Boumphrey.


Crearea de experiențe intime


Megatrend-ul ”Mai multă experiență” merge mai departe. Pe lângă faptul că acordă prioritate experiențelor în materie de bunuri, consumatorii sunt mai exigenți în ceea ce privește experiența în timpul achiziționării. Această tendință are impact asupra diferitelor sectoare, de la valoarea pe care o are experiența de servire a mesei, până la importanța experienței la cumpărături, în sectorul comerțului cu amănuntul, și până la prioritatea pe care unii consumatori o acordă experiențelor cum ar fi sărbătorile, emisiunile TV sau achizițiile de haine.


Cei din prima linie, cum ar fi comercianții cu amănuntul și restaurantele, se confruntă deja cu această tendință, punând un accent mai mare pe experiența consumatorilor ca mijloc de stimulare a vânzărilor și a marjelor. Aceasta include crearea de experiențe mai intime cu consumatorii, oferind un mediu de cumpărături fără probleme, fie on-line, fie în magazin, personalizând oferta.


De exemplu, brandul de înghețată Unilever Magnum face consumatorii să fie parte din procesul de producție. Ca urmare, în ultimii trei ani, Magnum a condus un magazin pop-up ”Make Your Own”, în Londra, care permite cumpărătorilor să creeze înghețată Magnum conform propriilor preferințe. În plus, Magnum pune un accent deosebit pe posibilitatea de a comunica, încurajând cumpărătorii să utilizeze hashtag-ul #MagnumLDN.


În acest fel, ”Make Your Own” permite cumpărătorilor să devină parte a procesului de producție al unui produs personalizat, dar familiar. În timp ce oricine poate cumpăra un Magnum în magazin, conceptul pop-up asigură consumatorii că au o experiență mai plină de viață și mai exclusivă, deci, mai intimă, cu alimentul în cauză.


Megatrend-urile, analizate și la Anuga 2017


Sub forma ”Congresului E-Grocery @ Anuga 2017”, megatrend-urile au fost analizate pornind de la tema comerțului on-line. La eveniment s-a concluzionat că  marketingul digital, în combinație cu un comerț on-line puternic, orientate spre client, reprezintă conceptul viitorului, în special pe piețele puternic dezvoltate din Europa, Asia și America de Nord. În acest fel, factorii de decizie din industrie și comerț au încă de acum oportunitatea de a cunoaște diferitele forme și obiective ale strategiilor digitale și de a verifica dacă acestea sunt implementabile în cadrul propriei companii.


Congresul a vizat factorii de decizie din comerțul și industria alimentară internațională, furnizorii de platforme, întreprinderile nou-înființate și grupurile de interese din industria alimentară și logistică. Experți din sectoarele digitale, E-Commerce, managementul canalelor omni-canale, marketingul online, achizițiile și logistică au înțeles perfect că, foarte curând, vor fi nevoiți să regândească o mulțime de tehnologii de procesare, pentru a fi în pas cu noile cerințe.

Alte articole recomandate:

Alexandru Peligrad:   Producția totală de fructe de pădure a României, obținută de pe suprafețe cultivate s-a cifrat în ultimii zece ani la circa 26.000-27.000 tone anual, cu un maximum înregistrat în 2006 (28.500 tone) și un minimum înregistrat în 2007 (de 23.300 tone), deși, față de anul 2006, suprafața cultivată crescuse cu 341 ha, se arată în Studiul ”Potențialul de export al României – Fructe de pădure” realizat d [...]
Expur, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața uleiului, aduce în fabrica de la Slobozia echipamentele preluate în urmă cu un an de la fabrica Cargill din Podari. Francezii integrează astfel două unități de producție într-un singur loc pentru a crea un punct de forță, unde vor procesa 500.000 de tone de semințe oleaginoase anual. Mișcarea Expur vine ca răspuns la asocierea Bunge-Prio prin fabricile din Buzău și Lehliu, grup cu care francezii îș [...]
Ioan Șerbănescu:   Consumarea fructelor și a sucului celular proaspăt oferit de acestea, atât în alimentație, cât și în scopuri terapeutice, este forma ideală care păstrează toate calitățile naturale, ale produșilor sau ale substanțelor active eliberate de celula vegetală. Cum, însă, acest lucru nu este posibil, în zona temperată, de-a lungul întregului an, iar gama sortimentelor de fructe variază de la sezon la sezon, se pot realiza unele [...]
In ziua de 12 iunie, în cadrul Workshop-ului Carne, domnul Andrei Pinte, Account Manager Transart, a susținut comunicarea cu titlul ” “Controlul costurilor, de la preluarea comenzilor la livrarea produselor, cu ajutorul unui sistem informatic adecvat”, precum si sistemele informatice elaborate de companie si menite sa eficientizeze activitatea, prin realizarea de economii substantiale. Totodata, domnul Pinte a facut si o prezentare generala a companiei [...]
Sepraratoarele de smântână produse de MGT sunt caracterizate de o mare fiabilitate, costuri reduse în exploatare și eficiență sporită. Soluțiile tehnologice propuse pot răspunde standardelor de grăsimi în lapte care se pot încadra între 1 și 3 %, destinat brânzeturilor degresate. Prin reglarea paramentrilor funcționali, separatoarele MGT pot acoperi standardele de brăsimi ale brânzeturilor de 5, 9, 12 și 15 %, [...]
Interesul consumatorilor pentru produse naturale și sănătoase a crescut determinând creșterea consumului de sucuri de fructe și legume. La aceasta contribuie în mare măsură realizările din domeniul filtrării prin membrane, microfiltrarea și ultrafiltrarea, menite să înlocuiască filtrarea cu materiale filtrante care este costisitoare, nesănătoasă și poluantă. Pentru întârzierea colmatării membranei de ultrafiltrare, la obținerea sucurilor fără pulpă este benefică [...]
Compania Indal Partner din Cluj oferă o gamă variată de echipamente destinate procesarii produselor lactate.Astfel de instalații sunt destinate efectuării proceselor de pasteurizare prin operații de încălzire/răcire prin recircularea laptelui pe traseul:vană produs >pompa de recirculare > modul schimbător de căldură >vană produs. Întreg procesul de pasteurizare este automatizat, toate operațiile sunt controlate de către un procesor. Componență: a) [...]
Compania ETI, una dintre liderii industriei alimentare din Turcia, va crea circa 300 de locuri de muncă la Craiova, în urma investiției de 40 de milioane de euro pe care grupul o va face în fabrica de biscuiți sărați, biscuiți dulci și prăjituri, informeaza ZF.   Fabrica isi va începe activitatea în octombrie 2015 și va realiza 11.000 de tone de produse în primul an, după care producția ar putea crește.   „Ne-am orientat investiția către [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN