Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Privind spre viitor, Euromonitor International a identificat 20 dintre cele mai influente megatrend-uri care vor modela lumea până în 2030, fapt care va modifica total modul de procesare a alimentelor. Potrivit celor doi autori ai studiului ”Megatrend, punând consumatorul la inima afacerii”, semnat de către Sarah Boumphrey-Director Economic și Zandi Brehmer-Client Innovation Manager,  Euromonitor International și publicat de Confectionery News la începutul acestei toamne, schimbările de comportament ale consumatorilor vor forța procesatorii să își modifice aproape total tehnologiile de fabricare a alimentelor.


Schimbări în comportamentul consumatorilor


Raportul susține că mediul înconjurător, aflat în schimbare rapidă, îi face pe procesatori să țină din ce în ce mai dificil pasul cu concurența. De aici pornind, cei doi autori definesc ”Megatrend-ul drept schimbări pe termen lung în comportament sau atitudine, care au un impact global, traversează mai multe industrii și explică schimbarea rapidă care are loc”.


Potrivit lui Boumphrey, pentru ca o afacere să prospere într-o piață cu ritm rapid de modificare, ea trebuie să se întâlnească în mod direct și să rămână înaintea schimbărilor în comportamentul consumatorilor și al clienților, anticipând și integrând aceste modificări în strategia de bază. Ea afirmă: ”Analiza Megatrend-urilor ajută companiile să anticipeze mai bine evoluțiile pieței și să ducă, atât la schimbări care să crească afacerile, cât și la evitarea perturbărilor pentru industriile din care fac parte.


De aceea, pe lângă dezvoltarea noilor produse, analiza megatrend-urilor ar trebui să fie folosită ca o contribuție esențială pentru inovarea tuturor domeniilor unei afaceri, inclusiv a schimbării interne și externe”.


Consolidarea clasei medii


Raportul prevede că unele megatrend-uri, cum ar fi consolidarea clasei medii, au o relevanță foarte largă, în timp ce altele pot fi mai puțin preocupate. De exemplu, un producător de imprimante va avea un interes mai redus pentru megatrend-ul ”Sănătoas”, decât un producător de alimente sau un comerciant cu amănuntul.


”Multe companii înțeleg valoarea megatrend-urilor și potențialul lor de a avea un impact pozitiv, dar se luptă cu aplicarea lor în afaceri”, a adăugat Boumphrey. ”În primul rând, este important să înțelegem care megatrend-uri sunt cele mai relevante pentru industria dumneavoastră și în continuare, să analizați modul în care aceste megatrend-uri se transpun în companie, prin intermediul tendințelor și sub-tendințelor„ a adăugat ea.


Posibile viitoare aplicații


”Studiile de caz relevante și noile exemple de lansare a produselor sau serviciilor ajută companiile să înțeleagă impactul megatrend-urilor și să identifice posibilele implicații viitoare sau noi aplicații. În continuare, cuantificarea impactului curent și prognozat permite firmelor să prioritizeze care sunt megatrend-urile și tendințele la nivel de industrie sau categorie, pe care le inovează împotriva altora și în ce cronologie”.


De exemplu, megatrend-ul ”Middle Class Retreat” afirmă că, în timp ce clasele de mijloc din piețele dezvoltate încearcă să își mențină poziția economică de care s-au bucurat în ultima jumătate de secol, aceste zone vor fi amenințate de crearea unei puternice clase de mijloc în țări aflate în curs de dezvoltare, cum ar fi China, India, Vietnam sau țările Europei de Est.


Acest lucru este exemplificat prin creșterea numărului de discounteri în vânzarea cu amănuntul a produselor alimentare. Începând cu anul 2010 și după criza financiară globală, discounterii au cunoscut o creștere a vânzărilor față de cea a hipermarketurilor.


Opt Megatrend-uri până în 2030


1-Experimentează mai mult


2-Mărirea clasei mijlocii


3-Lărgirea gamei Premium


4-Viață sănătoasă


5-Transformarea frontierelor pieței


6-Viața etică


7-Reinventarea comerțului


8-Conectarea și interconectarea consumatorilor


Magazinul de proximitate, din ce în ce mai răspândit


Între timp, însă hipermarketurile înregistrează performanțe scăzute ale pieței produselor alimentare, începând din 2013, deoarece consumatorii preferă o mai mare mai frecvență la cumpărături și vor magazine mai mici în amplasamente mai convenabile.


Un megatrend este reprezentat de conceptul de ”Frugalitate glorificată”, care îndeamnă consumatorul din clasa de mijloc să sărbătorească cât de puțin costă ceva, mai degrabă, decât cât de mult, reducând totodată pierderile. Iar, pentru a câștiga acești consumatori, Boumphrey sugerează că firmele trebuie să proiecteze alimente cu termen foarte lung de valabilitate, subliniind calitatea bună, reutilizarea și ușurința utilizării ambalajului și căutând ”revoluționarul”, preluând valoarea.


O altă schimbare în comportament este accentul pus pe experiențele asupra posesiunilor. Studiul constată că, după criza financiară globală, creșterea reală a cheltuielilor pentru bunurile de folosință îndelungată a scăzut, iar cheltuielile pentru servicii au continuat să crească. ”Privind în perspectivă, ne așteptăm ca cheltuielile pentru servicii să continue să accelereze într-un ritm mai rapid decât cheltuielile pentru bunurile de folosință îndelungată”, a spus Boumphrey.


Crearea de experiențe intime


Megatrend-ul ”Mai multă experiență” merge mai departe. Pe lângă faptul că acordă prioritate experiențelor în materie de bunuri, consumatorii sunt mai exigenți în ceea ce privește experiența în timpul achiziționării. Această tendință are impact asupra diferitelor sectoare, de la valoarea pe care o are experiența de servire a mesei, până la importanța experienței la cumpărături, în sectorul comerțului cu amănuntul, și până la prioritatea pe care unii consumatori o acordă experiențelor cum ar fi sărbătorile, emisiunile TV sau achizițiile de haine.


Cei din prima linie, cum ar fi comercianții cu amănuntul și restaurantele, se confruntă deja cu această tendință, punând un accent mai mare pe experiența consumatorilor ca mijloc de stimulare a vânzărilor și a marjelor. Aceasta include crearea de experiențe mai intime cu consumatorii, oferind un mediu de cumpărături fără probleme, fie on-line, fie în magazin, personalizând oferta.


De exemplu, brandul de înghețată Unilever Magnum face consumatorii să fie parte din procesul de producție. Ca urmare, în ultimii trei ani, Magnum a condus un magazin pop-up ”Make Your Own”, în Londra, care permite cumpărătorilor să creeze înghețată Magnum conform propriilor preferințe. În plus, Magnum pune un accent deosebit pe posibilitatea de a comunica, încurajând cumpărătorii să utilizeze hashtag-ul #MagnumLDN.


În acest fel, ”Make Your Own” permite cumpărătorilor să devină parte a procesului de producție al unui produs personalizat, dar familiar. În timp ce oricine poate cumpăra un Magnum în magazin, conceptul pop-up asigură consumatorii că au o experiență mai plină de viață și mai exclusivă, deci, mai intimă, cu alimentul în cauză.


Megatrend-urile, analizate și la Anuga 2017


Sub forma ”Congresului E-Grocery @ Anuga 2017”, megatrend-urile au fost analizate pornind de la tema comerțului on-line. La eveniment s-a concluzionat că  marketingul digital, în combinație cu un comerț on-line puternic, orientate spre client, reprezintă conceptul viitorului, în special pe piețele puternic dezvoltate din Europa, Asia și America de Nord. În acest fel, factorii de decizie din industrie și comerț au încă de acum oportunitatea de a cunoaște diferitele forme și obiective ale strategiilor digitale și de a verifica dacă acestea sunt implementabile în cadrul propriei companii.


Congresul a vizat factorii de decizie din comerțul și industria alimentară internațională, furnizorii de platforme, întreprinderile nou-înființate și grupurile de interese din industria alimentară și logistică. Experți din sectoarele digitale, E-Commerce, managementul canalelor omni-canale, marketingul online, achizițiile și logistică au înțeles perfect că, foarte curând, vor fi nevoiți să regândească o mulțime de tehnologii de procesare, pentru a fi în pas cu noile cerințe.

Alte articole recomandate:

Pentru prima dată la Romenvirotec, târg desfășurat în perioada 26-29 martie la Romexpo, Aqua D&P Technologies va prezenta decantoare centrifugale utilizate în Vinificație. Aqua D&P Technologies este reprezentantul tehnic și comercial al Pieralisi, lider mondial incontestabil în soluții de separare în domeniul alimentar. Aqua D&P Technologies este o companie de Engineering în domeniul Protecției Mediului [...]
Hermes-Lituania pare a-și extinde volumul de afaceri cu tehnologie destinată procesării cărnii, propunând un nou separator de carne, după cum anunță MeatProcess.com. Astfel, echipamentul SNV-180 Hercules este conceput special pentru separarea cărnii de pe oase, utilizabil atât în procesarea suinelor, cât și a bovinelor. Totodată, utilajul poate fi folosit și la separarea cărnii de pasăre de pe schelet. SNV-180 Hercules este construit din oțel [...]
Asemănătoare, la origini, cu o grăsime groasă (nealcoolică, dar foarte hrănitoare), berea este o băutură slab alcoolizată, a treia ca popularitate mondială, după apă și ceai. În prezent, 20.000 de sortimente de bere sunt produse în lume, folosindu-se 180 de modalități de îmbuteliere. Dintre acestea, berea normală, pils, amară, slab alcoolizată, neagră și crema de bere susțin topul.   De unde vine, încotro se îndreaptă?   Berea se înscrie [...]
Fructele deshidratate prin liofilizare încep să fie din ce în ce mai căutate atât pe piețele europene, cât și pe cele din Statele Unite. Obținute printr-un proces de înghețare, urmat de extragerea aproape în totalitate a apei, fructele liofilizate sunt preferate astăzi celor congelate pentru că își păstrează intacte proprietățile nutritive și aroma. În plus, nu au conținut suplimentar de zahăr, sunt ideale pentru a fi consumate cu cereale, la [...]
Mașină de tocat cu o capacitate de prelucrare de 140 de kg pe oră, Vollrath 40743 este recomandat procesatorilor de dimensiune medie, carmangeriilor, măcelăriilor, magazinelor medii sau restaurantelor cu bucătării mari, anunta Bizrate. Deosebit de versatilă, mașina poate fi utilizată atât la obținerea cărnii tocate, cât și a fabricării cârnaților. Fiind prevăzută cu cuțite și site de foarte bună calitate, mașina poate fi folosită și la mărunțirea fructelor de mare sau [...]
În carul Campaniei ”Focus pe TEHNOLOGIE”, declanșată de agenția infoGROUP, Linde Gas a devenit Partener Silver al Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2016, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   La eveniment, prestigioasa companie va fi reprezentată de domnul Attila Dienes– Manager pe Segmentul de Industrie Alimentară în cad [...]
Producatorii de alimente pot de acum sa trimita pe piata produse alimentare fabricate in regim industrial dar care respecta standardele din anul 1967. Desigur, ficare producator este oliber sa aleaga intre a fabrica produse dupa noile retete sau dupa cele vechi, in cazul acestora ramanand ca ele sa fie certificate conform reglementarilor si sa fie introduse in Registrul National. Ordinul privind atestarea produselor alimentare obținute conform rețetelor cons [...]
A 4-a ediție a concursului The Global Pinot Masters, organizat de renumita revistă britanică The Drinks Business, care reunește pentru jurizare sute de vinuri din soiul Pinot Noir, la nivel global, și-a desemnat câștigătorii. Vinurile produse de Halewood Wine & Spirits care au primit distincții în cadrul acestei competiții au fost: Kronos 2014, La Umbra 2016, Waitrose 2016, toate trei câștigând medalii de bronz î [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi