Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața de produse de nutriție sănătoasă pentru copii înregistrează o ușoară creștere în ultimii 2 ani;


Copiii de până în 10 ani, cei mai “răsfățați” atunci când vine vorba de grija acordată unei alimentații sănătoase;


Diferența de preț dintre o gustare clasică și una naturală nu este foarte mare, calitatea fiind de cele mai multe ori diferită;


 


(Comunicat) Conform estimărilor Unicorn Naturals, unul dintre principalii importatori de produse de nutriție 100% naturale de pe piața locală, mamele din România alocă un buget lunar destul de mic atunci când vine vorba de pachetul de la prânz cu care își trimit copiii la școală/grădiniță. 


Astfel, potrivit lui Dragos Erceanu, reprezentant al companiei Unicorn Naturals, familiile din România cheltuiesc lunar aproximativ 150 de lei pentru pachetul celor mici, în timp ce în alte țări europene investițiile lunare de pe acest segment sunt cu până la 5-6 ori mai mari. 


Din păcate, piața din România nu este încă foarte educată în ceea ce privește produsele sănătoase pentru copii, existând încă o diferență foarte mare față de vestul Europei sau Marea Britanie, de exemplu, unde piața de snack-uri naturale pentru copii a depășit pragul de 81 de miliarde de lire sterline. De asemenea, o altă problemă este că piața de produse naturale pentru copii din România este concentrată pe segmentul de vârstă de 1-2 ani și este foarte sărăcăcioasă în ceea ce privește opțiunile de snack-uri sănătoase potrivite pentru școală”, a declarat reprezentantul Unicorn Naturals.


În plus, în general, părinții români tind să acorde o atenție mai deosebită alimentației copiilor de până în 10 ani, însă aceștia au nevoie de o alimentație sănătoasă și supervizată îndeaproape în toate etapele lor de dezvoltare.


Cu toate că există încă o diferență foarte mare între obiceiurile de consum din Marea Britanie sau din țările din vestul Europei și România atunci când vine vorba de grija pentru o alimentație sănătoasă și bugetele acordate în acest sens, potrivit lui Dragos Erceanu, semnalele din piață sunt din ce în ce mai pozitive și la noi.


“Consumatorul român începe să fie din ce în ce mai interesat, receptiv și să se informeze din ce în ce mai mult în privința alimentației sănătoase, mai ales atunci când vine vorba de copii, iar acest lucru ne bucură enorm, întrucât ușor-ușor se formează o tendință și la noi. Românii nu mai adaugă în coș tot ce văd la raft, încep să citească etichetele produselor și să evite anumite ingrediente, conștientizând ce repercusiuni pot avea anumiți coloranți, sulfiți, conservanți sau zahărul rafinat asupra sănătății copiilor lor”, a subliniat reprezentantul Unicorn Naturals.


Cu toate că nu există încă cifre exacte, piața fiind încă foarte stratificată și la început de drum, atât retailerii, cât și importatorii resimt o ușoară creștere a cererii din piață pe categoria produselor de nutriție naturală pentru copii


“Vorbim de o piață în plină dezvoltare, cu creșteri mari de la un an la altul, dar pe care există totuși încă suficient spațiu de exploatare. Cu toate că, de cele mai multe ori, intrarea pe acest segment presupune investiții masive în campanii de promovare și educare, noi suntem optimiști și mulțumiți de ritmul de creștere a pieței din ultimii doi ani. Chiar am fost impresionați de interesul manifestat pentru produsele noastre în cadrul ultimei ediții a expoziției pentru mame și copii Baby Boom Show”, a mai adăugat Dragos Erceanu.


Conform acestuia, vânzările de produse naturale pentru copii înregistrează o ușoară creștere, de până la 20%, în lunile septembrie-octombrie, odată cu începerea școlii, cererea se menține constantă până în luna aprilie, iar ulterior, pe perioada verii, volumul vânzărilor de pe acest segment este mai mic. 021 387 35 02 www.unicorn-naturals.ro www.facebook.com/UnicornNaturals/


La ce trebuie să fie atenți părinții atunci când aleg pachetul pentru cei mici?


Când vine vorba de alegerea pachețelului pentru școală sau grădiniță, părinții ar trebui să fie foarte atenți la etichetele produselor pe care le dau copiilor, să își educe constant copiii și, eventual, să facă alegerile pentru ei până când aceștia se responsabilizează și învață să facă singuri diferența între un aliment sănătos și unul care le afectează sănătatea.


În primul rând, părinții ar trebui să evite să le cumpere copiilor snack-uri sau dulciuri procesate care conțin coloranți, conservanți, sulfiți, amelioratori sau amplificatori de gust, să aleagă alimente bogate în fibre și proteine care să le susțină creșterea și, de asemenea, să fie foarte atenți la cantitatea de zahar pe care îl conține un produs și la calitatea acestuia, existând o diferență de indice glicemic foarte mare între un îndulcitor rafinat și fructoza naturală din fructe.


“Puterea de cumpărare încă scăzută datorată veniturilor mai mici decât în alte părți ale Europei, lipsa varietății și a educației în ceea ce privește alimentația sănătoasă sau a programelor naționale de încurajare a consumului de fructe și legume (cum este 5 per Day în Marea Britanie, de exemplu) au efecte dezastroase în România, acestea fiind unele dintre principalele motive pentru care țara noastră se plasează printre primele locuri în Europa în ceea ce privește rata de obezitate și de diabet zaharat infantil“, susține Dragos Erceanu.


Cum ar trebui să arate un pachet sănătos și la ce valoare s-ar ridica investiția lunară pentru aceasta?


Conform importatorului, un pachet sănătos și sățios pentru școală ar trebui să conțină pe lângă un sandvici integral și o gustare pe măsură, pentru a împiedica copilul să consume alimente periculoase. O astfel de gustare ar putea consta într-un un biscuițel organic dulce sau sărat din semințe sau din ovăz integral, un rulou din fructe plin de vitamine sau figurine raw cu forme și arome foarte interesante, fructe uscate, deshidratate la foc blând, fără zahăr adăugat sau sulfiți, un chips de cocos sau un baton proteic natural plin de vitamine și proteine.


“Prin produsele pentru copii pe care le aducem pe piața locală încercăm să contribuim la schimbarea obiceiurilor de consum și conștientizarea diferențelor de gust și sănătate dintre un produs natural și unul clasic, educând părinții să facă alegeri mai responsabile atât pentru copiii lor, cât și pentru ei înșiși. De exemplu, am decis să aducem pe piața locală gama BEAR pentru copii, brandul nr. 1 din Marea Britanie, ce vine cu niște produse extrem de atractive și educative, 100% naturale, pe bază de fructe, fără sulfiți, zahăr adăugat și foarte bogate în fibre. La fel, tot din considerente de calitate și gust, am mai adus și gama Urban Fruits, care se diferențiază de alte produse prin gustul natural și delicios de fructe deshidratate la foc blând și care sunt, la fel, fără alte ingrediente capcană”, susține Dragos Erceanu.


Diferența de preț între o gustare clasică și una naturală nu este mare, însă calitatea produselor poate fi cu totul alta


În ceea ce privește costurile pe care părinții ar trebui să le investească lunar pentru un pachet gustos, sănătos și atractiv pentru cei mici, potrivit Unicorn Naturals, acestea se ridică la aproximativ 200-250 de lei/ lună, cu o medie de 10-12 lei/zi. Așadar, diferența de preț nu este foarte mare, însă calitatea produselor oferite celor mici poate fi cu totul alta. 


“Această diferență de 3-5 lei vine din calitatea produselor. Desigur, este mai ieftin să cumpărăm un covrig, o merdenea, niște jeleuri clasice pline de E-uri și coloranți sau un corn cu ciocolată, însă este la fel de sănătos? De fapt, nu ar mai trebui să ne punem problema de ce un produs natural este mai scump, ci de ce toate celelalte sunt atât de ieftine”, a încheiat reprezentantul companiei. 021 387 35 02 www.unicorn-naturals.ro www.facebook.com/UnicornNaturals/


Despre Unicorn Naturals


Unicorn Naturals este unul dintre principalii importatori de pe piața locală, specializat în vânzarea și distribuția de produse de nutriție 100% naturale, destinate atât segmentului de copii (1+ ani), cât și a celui pentru adulți interesați să adopte un stil de viață mai sănătos. 


Lansat în 2013, Unicorn Naturals comercializează în prezent o sortimentație de peste 100 de produse de calitate, atent selecționate (gustoase, fără zaharuri adăugate, fără aditivi, fără conservanți, fără OMG; game bio, organice, pentru vegetarieni, vegani, raw-vegani, diabetici sau celiaci etc.) care fac parte din portofoliul unor branduri europene de top, lideri pe segmentul lor de activitate. 


Printre cele mai cunoscute mărci aduse pe piața locală de Unicorn Naturals se numără și produsele pentru copii de la BEAR Nibbles, biscuiții și fursecurile organice BUITEMAN, apa, laptele și uleiul de cocos CHI, ciocolata organică Green & Black, ciocolata caldă Hans Sloane, granola Lizi’s, pâinea scoțienilor Nairn’s, batoanele raw vegane Nakd, gama pentru mic dejun Rude Health, băuturile vegetale Terra E Pane, fructele deshidratate Urban Fruit sau batoanele proteice Trek.


Produsele Unicorn Naturals sunt puse la dispoziția clienților direct pe rafturile magazinelor Carrefour, Mega Image, Billa, Selgros, Bebe Tei, Cărturesti și Naturalia sau se pot achiziționa online, de pe Diverta.ro, AlimenteSpeciale.ro, BioPlanet sau site-ul Unicorn-Naturals.ro.

Alte articole recomandate:

(Comunicat) La București a avut loc conferința anuală Deloitte Tax & Legal, eveniment susținut de către specialiștii Deloitte România și Reff & Asociații, care au dezbătut  împreună cu invitatul special, domnul Dan Manolescu, Secretar de Stat în Ministerul Finanțelor Publice, noile tendințe fiscale și legislative, impactul viitor al acestora, precum și provocările cu care se confruntă companiile din România în contex [...]
Așa-zisul conflict pe tema denumirii «Salamului de Sibiu» s-a stins prin înființarea Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu (APSS), ce reunește ca membri fondatori cei mai relevanți producători de Salam de Sibiu din Romania: Agricola Bacău, Aldis, H&E Reinert, Salsi SA și Scandia Româna. Acești producători realizează în momentul de față peste 90 % din producția de Salam de S [...]
Piața vinului este în continuare grevată de un mare grad al evaziunii fiscale și a pieței negre, o cantitate însemnată din marfa celor care produc între 40-1.000 de hectolitri de vin pe an se comercializează pe marginea drumului, în spații neadecvate, fără un control al calității produsului, susțin reprezentanții Patronatului Vinului. Recent, Patronatul Național al Viei și Vinului a cerut ministerelor Finanțelor și al Agriculturii ca, în noul Cod [...]
  BladeStop, producătorii de echipamente senzoriale care pot reduce apariția de accidente la serviciu pentru persoanele care folosesc cuțite sau fierăstraie a lansat un nou produs de siguranță, GloveCheck. După succesul BladeStop de la lansarea sa în ianuarie 2014, compania a adăugat un alt nivel de siguranță în echipamentele sale GloveCheck care poate identifica o mănușă în fața unui ferăstrău. BladeStop a raportat că riscul de rănire al [...]
Desi vremea in care segmentarile demografice erau principalul etalon in retail pare ca a trecut, pe masura ce creste gradul de sofisticare, analiza generatiilor ramane in continuare esentiala pentru brandurile din retail, atat online, cat si offline. Alina Stepan, managing director Ipsos South-East Europe, a analizat preferintele categoriilor de generatii active in acest moment in cadrul evenimentului retailArena. Generatia Y, despre care se vorbeste atat de mult in prezent, este cu siguranta [...]
În cadrul conferinței internaționale Meat&Milk 2014, domnul Grigore Tătaru, Director General al companiei ACO România,  a prezentat activitatea și soluțiile tehnice complete, din domeniul apelor uzate. Numele companiei este sinonim cu sisteme de drenaj al apelor de suprafață. Produsele ACO se regăsesc în nenumărate locuri din întreaga lume – la intersecții de trafic rutier, în aeroporturi și magazine, fiind o companie care oferă soluții inteligente [...]
(Comunicat) United Romanian Breweries Bereprod (URBB) lansează pe piața din România noua sticlă Carlsberg de 660 ml, cu capac filetat. Noul ambalaj este unic pe segmentul super premium din România și vine în întâmpinarea trendului ascendent de consum de bere la sticlă din ultimii ani. ”Carlsberg este un brand internațional super premium care, pe parcursul tradiției sale de peste 170 de ani, a devenit sinonim cu calitatea. Caracterul unic [...]
Tetra Pak, lider mondial în soluții de procesare și ambalare a alimentelor, a anunțat că a făcut progrese semnificative în 2013, pentru atingerea obiectivelor de mediu stabilite pentru 2020, concentrându-se pe dezvoltarea de produse sustenabile, reducând amprenta de carbon pe întregul lanț de producție și mărind procentul de reciclare a ambalajelor sale. Pentru a dezvolta produse mai sustenabile, Tetra Pak urmărește creșterea gradului de folosire a materialelo [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN