Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața Horeca din România este într-o permanentă schimbare, iar preferințele consumatorilor tineri, pe măsură ce aceștia vor avansa în vârstă, vor influența businessurile din acest sector, se arată în studiul ”De la date crude la insighturi preparate”, realizat de compania de cercetare Ipsos România.


Calitatea, principalul criteriu


Potrivit acestui studiu, principalele criterii care contează atunci când consumatorii aleg să ia masa în oraș este calitatea preparatelor, urmat de ambianță și confortul locației, și pe locul al treilea, modul de servire. În funcție de specific, preferate sunt  preponderent restaurantele cu bucătărie românească (82%), urmate la mare distanță de restaurantele cu specific italian (38%) și de fast-fooduri (30%).


Pe de altă parte, tinerii cu vârste cuprinse între 25 si 34 de ani, mai cosmopoliți decât restul populatiei, sunt cei care preferă cel mai mult bucătăria internațională. Barurile sunt alese de clienți în primul rând pentru ambianță (53%), dar și pentru localizare și accesibilitate (43%) și muzică (38%).


În aceste condiții, nu este de mirare că valoarea afacerilor din turismul de pe litoralul românesc, de la hoteluri la restaurant și baruri, sunt prognozate a depăși în anul acesta cifra de 1,5 miliarde lei, aproape dublu față de volumul atins în anul 2012, iar numărul firmelor din domeniul Horeca va atinge un nou record național.


Firmele Horeca de pe litoral, afaceri pe 1,5 miliarde lei


Potrivit unui studiu privind afacerile din sectorul HORECA, realizat de KeysFin, pe litoralul românesc erau deschise, în 2016, aproape 900 de unități de cazare, dintre care 335 de hoteluri, 243 de vile, 164 de bungalouri, 31 de pensiuni și 56 de hosteluri. Cele mai multe erau în Eforie (201), Mangalia (177), Costinești (154) și Constanța-Mamaia (135).


În același timp, la Registrul Comerțului și Ministerul Finanțelor erau înregistrate, în același interval, 2781 de firme active, cu sediul social în Constanța și Tulcea, dintre care cele mai multe ofereau servicii în restaurante (1106) și baruri (779), în timp ce alte 424 de companii aveau drept principală activitate serviciile hoteliere.


Astfel, din datele statistice rezultă că afacerile firmelor de pe Litoral au crescut semnificativ în ultimii ani, de la 801,2 milioane lei în 2012 la 1,33 miliarde lei în 2016. Și profitabilitatea sectorului a avansat puternic, de la 44,9 milioane lei la 205,8 milioane lei în același interval. Între 2012 și 2016, companiile din HORECA de pe Litoral au trecut dintr-o extremă în alta, rezultatul net (care include și pierderile) evoluând de la minus 37,9 milioane lei în 2012 la un plus de 132,9 milioane lei în 2016. Relevant, în acest context, este avansul profitului din exploatare care a crescut de la 71,6 milioane lei la 250,8 milioane lei în 2016.


„Business-ul din turism de pe Litoral a înregistrat o evoluție susținută în ultimii ani, semn că tot mai mulți turiști au privit stațiunile de la malul mării drept o destinație tot mai atractivă, asta pe fondul investițiilor semnificative în dezvoltarea unităților de cazare și masă, de la hoteluri și pensiuni la restaurante și baruri”, sunt de părere analiștii de la KeysFin.


Impactul finalizării autostrăzii A2


Climatul favorabil a fost susținut și de finalizarea autostrăzii A2, dar și de evoluția internațională, criza economică din Grecia și problemele cu terorismul din Turcia și majoritatea țărilor europene, care au influențat în mod semnificativ deciziile turiștilor români de a-și petrece concediile de vară pe litoralul românesc. Business-ul din turism este considerat de mulți investitori drept unul extrem de volatil, dar și sezonier, astfel că investițiile în acest sector sunt văzute ca având un grad ridicat de incertitudine.


Însă, analiștii de la KeysFin, în urma cercetării efectuate, au ajuns la concluzia că structura afacerilor de pe Litoral arată că acest sector devine unul din ce în ce mai profitabil, cea mai bună dovadă fiind indicatorii financiari. Astfel, potrivit sursei citate, rezultă că perioada medie de încasare a creanțelor în acest sector a scăzut semnificativ, de la 138,1 zile în 2012 la 56,9 zile în 2016, iar perioada medie de plată a datoriilor a urmat un trend pozitiv, de la 273,8 la 177,5 zile în același interval.


„Datoriile companiilor din turism s-au mentinut în ultimii cinci ani la un nivel relativ constant, de 1,4 miliarde de lei, în timp ce creanțele s-au diminuat cu 100 de milioane de lei la 200 de milioane ceea ce reprezintă semnale pozitive pentru business. Există, bineînțeles, și destule provocări, datele statistice arătând că datoriile sub un an, de exemplu s-au majorat de la 600,9 mil.lei la 648,4 milioane lei, însă, pe ansamblu, perspectiva este una pozitivă, semn că investitorii de pe Litoral și-au optimizat afacerile”, susțin analiștii de la KeysFin.


Potrivit studiului realizat de KeysFin, pe litoralul românesc cele mai mari afaceri cu sediul social în Constanța și Tulcea le-a făcut, anul trecut, M.W.Import Export SRL (hoteluri), din Mangalia, de 28,9 milioane de lei. Compania, cu 44 de angajați, este urmată în clasament de Georgio Fast SRL din Constanța, firmă specializată în restaurante, care a înregistrat afaceri de 23,3 milioane lei, și de Complex Delta SRL din Tulcea, al cărei business hotelier a depășit 22,3 milioane lei în 2016.


Top 10 companii este completat de Lascu Bros SRL (restaurante), Underground Club SRL (baruri), Vega Turism (hoteluri), Hagi Sport SRL (hoteluri), Ionuț Restaurante SRL (restaurante), Voila AS SRL (hoteluri), toate din Constanța, și Briza Mării Negre SRL (hoteluri), din Eforie. Dintre acestea cea mai profitabilă firmă a fost, anul trecut, Lascu Bros SRL, care a raportat un profit net de 5,8 milioane lei.


În 2017, peste un milion de turiști cazați numai la hoteluri


Studiul KeysFin, care a inclus și o analiză a datelor macro furnizate de Institutul Național de Statistică, arată că numărul turiștilor care s-au înregistrat în unitățile de cazare licențiate (fără cei cazați la gazdă și în alte alte unități neautorizate) a depășit 1,23 de milioane, cu peste 200.000 mai mulți decât în urmă cu un an, dintre care cei mai mulți turiști au fost români (1,1 milioane), iar străni, doar 78.275, adică 6,3%!


„Potrivit estimărilor patronatelor, numărul turiștilor în 2017 va depăși cifra de 1,5 milioane. Cele mai multe unități de cazare au raportat rezervări complete pentru vârful de sezon. Creșterea veniturilor populației, îmbunătățirea condițiilor de cazare, facilitățile de plată, toate aceste condiții s-au întrunit pentru ca 2017 să fie, cel mai probabil, cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii 10”, spun analiștii de la KeysFin.


În ciuda acestor cifre încurajatoare, turismul românesc rămâne în coada clasamentului Uniunii Europene, în privința ponderii încasărilor din turism, la nivel de produs brut. Dacă pentru Malta, Cipru și Croația, turismul reprezintă peste 12% din PIB, România raportează abia 1% din PIB, pe când Bulgaria acoperă 5% din PIB din acest sector!


 


Însă, pentru a nu mai fi codașa Europei, România trebuie să investească în primul rând în infrastructura de transport și în dezvoltarea facilităților de cazare la standarde internaționale: „Deschiderea noilor unități de 5 stele de pe Litoral, cum este Phoenicia Royal din Năvodari, reprezintă un pas înainte, însă avem, în continuare probleme cu traficul rutier, aerian și feroviar către stațiuni, cu calitatea serviciilor de cazare și masă și, mai ales, cu profesionalismul angajaților din acest sector”, avertizează experții de la KeysFin.

Alte articole recomandate:

Lansata pe pagina de Facebook Granini, initiativa s-a concretizat intr-un pod decorat cu lacate personalizate cu initialele participantilor. Aplicatia de pe Facebook a urmarit constructia virtuala a Podului Iubirii si decorarea acestuia cu lacatele indragostitilor. Participantii si-au ales un lacat pe care l-au personalizat cu numele lor si al jumatatii lor si pe care, ulterior, l-au asezat pe Podul virtual al Iubirii. Dupa inscrierea in aplicatie a primilor 1000 de participanti, Granini a [...]
eMAG și Mega Image, doi jucători cheie în comerțul modern românesc, intră într-un parteneriat strategic și lansează „Supermarket la tine acasă”. Acesta poate fi accesat începând de astăzi, în versiunea beta, la adresa www.emag.ro/supermarket sau direct din pagina de start a web site-ului eMAG, secțiunea Supermarket.Oferta de produse din momentul lansării cuprinde peste 7.500 de articole distincte și acoperă 170 [...]
Vânzările Cora Drive Lujerului, prima platformă de ridicare a cumpărăturilor cu mașina personală din România, s-au ridicat la peste 2 milioane de lei (circa 400.000 de euro) în primul an de funcționare, a declarat Claudia Mirică, directorul hypermarketului Cora Lujerului, potrivit www.magazinulprogresiv.ro Ofcialul companiei a precizat că vânzările hypermarketului Cora Lujerului au rămas stabile în 2014, nu au crescut, dar nici nu au scăzut, în condițiile [...]
Carrefour a lansat recent, odată cu campania de Paște, o nouă platformă de comunicare, dezvoltată și implementată de agenția Publicis România.  „Într-un context în care mai toți retailerii comunică „prețuri mici”, am analizat cum putem scoate în evidență poziția de lider pe care o deține Carrefour atât în  categorie cât și în ceea ce privește prețurile mici. Era nevoie să schimbăm cumva regulile jocului, și atunci [...]
Grupul german, liderul comerțului local cu afaceri de peste 2 mld. euro anul trecut, va deschide în mallul Festival Shopping Center din Sibiu un magazin de 2.500 mp, unul dintre cele mai mici ale rețelei, spun oficialii companiei. Acesta va fi primul magazin al companiei dintr-un mall, restul fiind de sine stătătoare. Oficialii companiei mai spun că data estimată pentru deschidere este octombrie 2018 și adaugă că designul magazinului urmează a fi diferit de celelalte 110 hipermarketuri [...]
Conceptul Raw Vegan castiga tot mai mult teren in Romania, deschizandu-se tot mai multe restaurante de acest gen si atragand tot mai multi clienti, adepti ai acestui stil de alimentatie. Unul distre investitorii intr-o astfel de afacere este doamna Fadia al Atar, care conduce de aproape doi ani și jumătate un restaurant raw vegan în apropiere de Piața Dorobanților din Capitală. Aceasta a  investit în conceptul Rawdia în jur de 60.000 de euro pentru a amenaja un spațiu pe [...]
În 24 de ore, întreaga populație consumă 1,6 miliarde de cești de cafea. Este cea mai populară băutură după apă și ceai. Din punct de vedere financiar, cafeaua este al doilea cel mai tranzacționat bun după petrol, iar businessul cafelei a atins, anul trecut, 28,6 miliarde de dolari. O bacterie numită Hemileia vastatrix face însă din ce în ce mai multe ravagii, iar în 2013 a produs pagube de jumătate de miliard de dolari în rândul fermierilor din [...]
European Food și European Drinks, unele dintre cele mai mari companii din grupul alimentar creat de frații Ioan și Viorel Micula, au ajuns anul trecut la afaceri cumulate de 660 mil. lei (150 mil. euro), în scădere cu 10% față de 2011, ara­tă o analiză a ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanțe. (Pe 2012 companiile nu și-au pus datele). „Creșterea afacerilor nu depinde de noi, ci dacă se aplică sau nu în România legile. Evaziunea fiscală [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN