Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața Horeca din România este într-o permanentă schimbare, iar preferințele consumatorilor tineri, pe măsură ce aceștia vor avansa în vârstă, vor influența businessurile din acest sector, se arată în studiul ”De la date crude la insighturi preparate”, realizat de compania de cercetare Ipsos România.


Calitatea, principalul criteriu


Potrivit acestui studiu, principalele criterii care contează atunci când consumatorii aleg să ia masa în oraș este calitatea preparatelor, urmat de ambianță și confortul locației, și pe locul al treilea, modul de servire. În funcție de specific, preferate sunt  preponderent restaurantele cu bucătărie românească (82%), urmate la mare distanță de restaurantele cu specific italian (38%) și de fast-fooduri (30%).


Pe de altă parte, tinerii cu vârste cuprinse între 25 si 34 de ani, mai cosmopoliți decât restul populatiei, sunt cei care preferă cel mai mult bucătăria internațională. Barurile sunt alese de clienți în primul rând pentru ambianță (53%), dar și pentru localizare și accesibilitate (43%) și muzică (38%).


În aceste condiții, nu este de mirare că valoarea afacerilor din turismul de pe litoralul românesc, de la hoteluri la restaurant și baruri, sunt prognozate a depăși în anul acesta cifra de 1,5 miliarde lei, aproape dublu față de volumul atins în anul 2012, iar numărul firmelor din domeniul Horeca va atinge un nou record național.


Firmele Horeca de pe litoral, afaceri pe 1,5 miliarde lei


Potrivit unui studiu privind afacerile din sectorul HORECA, realizat de KeysFin, pe litoralul românesc erau deschise, în 2016, aproape 900 de unități de cazare, dintre care 335 de hoteluri, 243 de vile, 164 de bungalouri, 31 de pensiuni și 56 de hosteluri. Cele mai multe erau în Eforie (201), Mangalia (177), Costinești (154) și Constanța-Mamaia (135).


În același timp, la Registrul Comerțului și Ministerul Finanțelor erau înregistrate, în același interval, 2781 de firme active, cu sediul social în Constanța și Tulcea, dintre care cele mai multe ofereau servicii în restaurante (1106) și baruri (779), în timp ce alte 424 de companii aveau drept principală activitate serviciile hoteliere.


Astfel, din datele statistice rezultă că afacerile firmelor de pe Litoral au crescut semnificativ în ultimii ani, de la 801,2 milioane lei în 2012 la 1,33 miliarde lei în 2016. Și profitabilitatea sectorului a avansat puternic, de la 44,9 milioane lei la 205,8 milioane lei în același interval. Între 2012 și 2016, companiile din HORECA de pe Litoral au trecut dintr-o extremă în alta, rezultatul net (care include și pierderile) evoluând de la minus 37,9 milioane lei în 2012 la un plus de 132,9 milioane lei în 2016. Relevant, în acest context, este avansul profitului din exploatare care a crescut de la 71,6 milioane lei la 250,8 milioane lei în 2016.


„Business-ul din turism de pe Litoral a înregistrat o evoluție susținută în ultimii ani, semn că tot mai mulți turiști au privit stațiunile de la malul mării drept o destinație tot mai atractivă, asta pe fondul investițiilor semnificative în dezvoltarea unităților de cazare și masă, de la hoteluri și pensiuni la restaurante și baruri”, sunt de părere analiștii de la KeysFin.


Impactul finalizării autostrăzii A2


Climatul favorabil a fost susținut și de finalizarea autostrăzii A2, dar și de evoluția internațională, criza economică din Grecia și problemele cu terorismul din Turcia și majoritatea țărilor europene, care au influențat în mod semnificativ deciziile turiștilor români de a-și petrece concediile de vară pe litoralul românesc. Business-ul din turism este considerat de mulți investitori drept unul extrem de volatil, dar și sezonier, astfel că investițiile în acest sector sunt văzute ca având un grad ridicat de incertitudine.


Însă, analiștii de la KeysFin, în urma cercetării efectuate, au ajuns la concluzia că structura afacerilor de pe Litoral arată că acest sector devine unul din ce în ce mai profitabil, cea mai bună dovadă fiind indicatorii financiari. Astfel, potrivit sursei citate, rezultă că perioada medie de încasare a creanțelor în acest sector a scăzut semnificativ, de la 138,1 zile în 2012 la 56,9 zile în 2016, iar perioada medie de plată a datoriilor a urmat un trend pozitiv, de la 273,8 la 177,5 zile în același interval.


„Datoriile companiilor din turism s-au mentinut în ultimii cinci ani la un nivel relativ constant, de 1,4 miliarde de lei, în timp ce creanțele s-au diminuat cu 100 de milioane de lei la 200 de milioane ceea ce reprezintă semnale pozitive pentru business. Există, bineînțeles, și destule provocări, datele statistice arătând că datoriile sub un an, de exemplu s-au majorat de la 600,9 mil.lei la 648,4 milioane lei, însă, pe ansamblu, perspectiva este una pozitivă, semn că investitorii de pe Litoral și-au optimizat afacerile”, susțin analiștii de la KeysFin.


Potrivit studiului realizat de KeysFin, pe litoralul românesc cele mai mari afaceri cu sediul social în Constanța și Tulcea le-a făcut, anul trecut, M.W.Import Export SRL (hoteluri), din Mangalia, de 28,9 milioane de lei. Compania, cu 44 de angajați, este urmată în clasament de Georgio Fast SRL din Constanța, firmă specializată în restaurante, care a înregistrat afaceri de 23,3 milioane lei, și de Complex Delta SRL din Tulcea, al cărei business hotelier a depășit 22,3 milioane lei în 2016.


Top 10 companii este completat de Lascu Bros SRL (restaurante), Underground Club SRL (baruri), Vega Turism (hoteluri), Hagi Sport SRL (hoteluri), Ionuț Restaurante SRL (restaurante), Voila AS SRL (hoteluri), toate din Constanța, și Briza Mării Negre SRL (hoteluri), din Eforie. Dintre acestea cea mai profitabilă firmă a fost, anul trecut, Lascu Bros SRL, care a raportat un profit net de 5,8 milioane lei.


În 2017, peste un milion de turiști cazați numai la hoteluri


Studiul KeysFin, care a inclus și o analiză a datelor macro furnizate de Institutul Național de Statistică, arată că numărul turiștilor care s-au înregistrat în unitățile de cazare licențiate (fără cei cazați la gazdă și în alte alte unități neautorizate) a depășit 1,23 de milioane, cu peste 200.000 mai mulți decât în urmă cu un an, dintre care cei mai mulți turiști au fost români (1,1 milioane), iar străni, doar 78.275, adică 6,3%!


„Potrivit estimărilor patronatelor, numărul turiștilor în 2017 va depăși cifra de 1,5 milioane. Cele mai multe unități de cazare au raportat rezervări complete pentru vârful de sezon. Creșterea veniturilor populației, îmbunătățirea condițiilor de cazare, facilitățile de plată, toate aceste condiții s-au întrunit pentru ca 2017 să fie, cel mai probabil, cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii 10”, spun analiștii de la KeysFin.


În ciuda acestor cifre încurajatoare, turismul românesc rămâne în coada clasamentului Uniunii Europene, în privința ponderii încasărilor din turism, la nivel de produs brut. Dacă pentru Malta, Cipru și Croația, turismul reprezintă peste 12% din PIB, România raportează abia 1% din PIB, pe când Bulgaria acoperă 5% din PIB din acest sector!


 


Însă, pentru a nu mai fi codașa Europei, România trebuie să investească în primul rând în infrastructura de transport și în dezvoltarea facilităților de cazare la standarde internaționale: „Deschiderea noilor unități de 5 stele de pe Litoral, cum este Phoenicia Royal din Năvodari, reprezintă un pas înainte, însă avem, în continuare probleme cu traficul rutier, aerian și feroviar către stațiuni, cu calitatea serviciilor de cazare și masă și, mai ales, cu profesionalismul angajaților din acest sector”, avertizează experții de la KeysFin.

Alte articole recomandate:

Stephane Batoux, 49 de ani, managerul francez care conduce de doi ani operațiunile locale de peste 430 mil. euro ale Coca-Cola HBC, va pune punct mandatului în luna iunie a acestui an, „pentru a urma o altă oportunitate profesională în afara companiei“. „Succesorul lui Stephane vine din cadrul grupului Coca-Cola Hellenic, iar numele său va fi făcut public în timp util“, au spus pentru ZF reprezentanții Coca-Cola HBC Ro­mânia, [...]
Restaurantele McDonald’s se dovedesc a fi cele mai profitabile francize din Romania, terminand anul  cu o cifră de afaceri estimativa de cca 7,3 mil. lei (1,65 mil. euro), cu peste 6% mai mult decât decât încasările unui restaurant deschis direct de grupul american pe piața locală. Cele șapte restaurante – operate pe cinci companii deoarece francizatul din Brașov deține trei restaurante – au terminat anul trecut cu afaceri de 51,2 milioane de lei (11,6 [...]
Pe motiv că multe produse alimentare sunt aruncate inutil, oficialii europeni intenționează să limiteze utilizarea sintagmei “a se consuma înainte de..”, pe care consumatorii o pot găsi acum pe etichete.Prezentă pe ambalajele tuturor produselor alimentare, de la paste la orez sau cafea, celebra mențiune “a se consuma, de preferință, înainte de...” ar putea fi scoasă, pentru că încurajează consumatorii să arunce la gunoi tone de alimente care de fap [...]
            (Coimunicat) În cursul lunii septembrie, Direcțiile județene sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor precum și a municipiului București au desfășurat 8.892 de controale în unitățile din industria agroalimentară care desfășoară activități în domenii precum: fabricarea produselor de morărit, a pâinii, a produselor de patiserie, a băuturilor răcoritoare, a băuturilor alcoolice, dar și a [...]
(Comunicat) Caroli Foods Group, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața mezelurilor, a terminat primul semestru cu un profit net de 8,8 milioane de lei, în creștere cu 122% față de pe­rioada similară a anului trecut. De asemenea, în aceeași perioadă, cifra de afaceri a pro­ducă­torului a ajuns la  229 milioane de lei, în creștere cu 34% față de prima jumătate a anului trecut. Anul trecut, compania a raportat o cifră de afaceri totală de circa 400 [...]
BDG Import, cel mai mare importator de băuturi alcoolice, și-a bugetat anul acesta afaceri de 205 milioane de lei (46 mil. euro), în creștere cu 5% față de anul precedent, arată datele transmise de către companie pentru anuarul „Cei mai mari jucători din economie“, ediția 2016. Anul trecut, compania deținută de antreprenori locali a ajuns la un business de aproape 196 milioane de lei, după un avans de 10% față de anul precedent. Din punctul de vedere al câștigurilor, [...]
Azodicarbonamida este o substanță chimică obținută prin reacția dintre sulfat de dihidrazină și uree la temperatură și presiune ridicate, formula moleculară C2H4O2N4 și numărul CAS (Chemical Abstract Service) 123-77-3. Ca aditiv alimentar are numărul E927. La temperatura mediului ambiant, azodicarbonamida se prezintă ca o pulbere cristalină inodoră, de culoare galbenă până la roșu-portocaliu. Este utilizată în special ca agent de expandare la fabricarea materialelor plastice [...]
Dragi Parteneri, Compania Lay Condimente vă urează un Crăciun Fericit alaturi de oamenii dragi sufletului și un An Nou plin de realizări. Vă mulțumim pentru încrederea acordată și sperăm ca și în 2017 să reușim să împlinim așteptările dumneavoastră! La Multi Ani!

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN