Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Piața Horeca din România este într-o permanentă schimbare, iar preferințele consumatorilor tineri, pe măsură ce aceștia vor avansa în vârstă, vor influența businessurile din acest sector, se arată în studiul ”De la date crude la insighturi preparate”, realizat de compania de cercetare Ipsos România.


Calitatea, principalul criteriu


Potrivit acestui studiu, principalele criterii care contează atunci când consumatorii aleg să ia masa în oraș este calitatea preparatelor, urmat de ambianță și confortul locației, și pe locul al treilea, modul de servire. În funcție de specific, preferate sunt  preponderent restaurantele cu bucătărie românească (82%), urmate la mare distanță de restaurantele cu specific italian (38%) și de fast-fooduri (30%).


Pe de altă parte, tinerii cu vârste cuprinse între 25 si 34 de ani, mai cosmopoliți decât restul populatiei, sunt cei care preferă cel mai mult bucătăria internațională. Barurile sunt alese de clienți în primul rând pentru ambianță (53%), dar și pentru localizare și accesibilitate (43%) și muzică (38%).


În aceste condiții, nu este de mirare că valoarea afacerilor din turismul de pe litoralul românesc, de la hoteluri la restaurant și baruri, sunt prognozate a depăși în anul acesta cifra de 1,5 miliarde lei, aproape dublu față de volumul atins în anul 2012, iar numărul firmelor din domeniul Horeca va atinge un nou record național.


Firmele Horeca de pe litoral, afaceri pe 1,5 miliarde lei


Potrivit unui studiu privind afacerile din sectorul HORECA, realizat de KeysFin, pe litoralul românesc erau deschise, în 2016, aproape 900 de unități de cazare, dintre care 335 de hoteluri, 243 de vile, 164 de bungalouri, 31 de pensiuni și 56 de hosteluri. Cele mai multe erau în Eforie (201), Mangalia (177), Costinești (154) și Constanța-Mamaia (135).


În același timp, la Registrul Comerțului și Ministerul Finanțelor erau înregistrate, în același interval, 2781 de firme active, cu sediul social în Constanța și Tulcea, dintre care cele mai multe ofereau servicii în restaurante (1106) și baruri (779), în timp ce alte 424 de companii aveau drept principală activitate serviciile hoteliere.


Astfel, din datele statistice rezultă că afacerile firmelor de pe Litoral au crescut semnificativ în ultimii ani, de la 801,2 milioane lei în 2012 la 1,33 miliarde lei în 2016. Și profitabilitatea sectorului a avansat puternic, de la 44,9 milioane lei la 205,8 milioane lei în același interval. Între 2012 și 2016, companiile din HORECA de pe Litoral au trecut dintr-o extremă în alta, rezultatul net (care include și pierderile) evoluând de la minus 37,9 milioane lei în 2012 la un plus de 132,9 milioane lei în 2016. Relevant, în acest context, este avansul profitului din exploatare care a crescut de la 71,6 milioane lei la 250,8 milioane lei în 2016.


„Business-ul din turism de pe Litoral a înregistrat o evoluție susținută în ultimii ani, semn că tot mai mulți turiști au privit stațiunile de la malul mării drept o destinație tot mai atractivă, asta pe fondul investițiilor semnificative în dezvoltarea unităților de cazare și masă, de la hoteluri și pensiuni la restaurante și baruri”, sunt de părere analiștii de la KeysFin.


Impactul finalizării autostrăzii A2


Climatul favorabil a fost susținut și de finalizarea autostrăzii A2, dar și de evoluția internațională, criza economică din Grecia și problemele cu terorismul din Turcia și majoritatea țărilor europene, care au influențat în mod semnificativ deciziile turiștilor români de a-și petrece concediile de vară pe litoralul românesc. Business-ul din turism este considerat de mulți investitori drept unul extrem de volatil, dar și sezonier, astfel că investițiile în acest sector sunt văzute ca având un grad ridicat de incertitudine.


Însă, analiștii de la KeysFin, în urma cercetării efectuate, au ajuns la concluzia că structura afacerilor de pe Litoral arată că acest sector devine unul din ce în ce mai profitabil, cea mai bună dovadă fiind indicatorii financiari. Astfel, potrivit sursei citate, rezultă că perioada medie de încasare a creanțelor în acest sector a scăzut semnificativ, de la 138,1 zile în 2012 la 56,9 zile în 2016, iar perioada medie de plată a datoriilor a urmat un trend pozitiv, de la 273,8 la 177,5 zile în același interval.


„Datoriile companiilor din turism s-au mentinut în ultimii cinci ani la un nivel relativ constant, de 1,4 miliarde de lei, în timp ce creanțele s-au diminuat cu 100 de milioane de lei la 200 de milioane ceea ce reprezintă semnale pozitive pentru business. Există, bineînțeles, și destule provocări, datele statistice arătând că datoriile sub un an, de exemplu s-au majorat de la 600,9 mil.lei la 648,4 milioane lei, însă, pe ansamblu, perspectiva este una pozitivă, semn că investitorii de pe Litoral și-au optimizat afacerile”, susțin analiștii de la KeysFin.


Potrivit studiului realizat de KeysFin, pe litoralul românesc cele mai mari afaceri cu sediul social în Constanța și Tulcea le-a făcut, anul trecut, M.W.Import Export SRL (hoteluri), din Mangalia, de 28,9 milioane de lei. Compania, cu 44 de angajați, este urmată în clasament de Georgio Fast SRL din Constanța, firmă specializată în restaurante, care a înregistrat afaceri de 23,3 milioane lei, și de Complex Delta SRL din Tulcea, al cărei business hotelier a depășit 22,3 milioane lei în 2016.


Top 10 companii este completat de Lascu Bros SRL (restaurante), Underground Club SRL (baruri), Vega Turism (hoteluri), Hagi Sport SRL (hoteluri), Ionuț Restaurante SRL (restaurante), Voila AS SRL (hoteluri), toate din Constanța, și Briza Mării Negre SRL (hoteluri), din Eforie. Dintre acestea cea mai profitabilă firmă a fost, anul trecut, Lascu Bros SRL, care a raportat un profit net de 5,8 milioane lei.


În 2017, peste un milion de turiști cazați numai la hoteluri


Studiul KeysFin, care a inclus și o analiză a datelor macro furnizate de Institutul Național de Statistică, arată că numărul turiștilor care s-au înregistrat în unitățile de cazare licențiate (fără cei cazați la gazdă și în alte alte unități neautorizate) a depășit 1,23 de milioane, cu peste 200.000 mai mulți decât în urmă cu un an, dintre care cei mai mulți turiști au fost români (1,1 milioane), iar străni, doar 78.275, adică 6,3%!


„Potrivit estimărilor patronatelor, numărul turiștilor în 2017 va depăși cifra de 1,5 milioane. Cele mai multe unități de cazare au raportat rezervări complete pentru vârful de sezon. Creșterea veniturilor populației, îmbunătățirea condițiilor de cazare, facilitățile de plată, toate aceste condiții s-au întrunit pentru ca 2017 să fie, cel mai probabil, cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii 10”, spun analiștii de la KeysFin.


În ciuda acestor cifre încurajatoare, turismul românesc rămâne în coada clasamentului Uniunii Europene, în privința ponderii încasărilor din turism, la nivel de produs brut. Dacă pentru Malta, Cipru și Croația, turismul reprezintă peste 12% din PIB, România raportează abia 1% din PIB, pe când Bulgaria acoperă 5% din PIB din acest sector!


 


Însă, pentru a nu mai fi codașa Europei, România trebuie să investească în primul rând în infrastructura de transport și în dezvoltarea facilităților de cazare la standarde internaționale: „Deschiderea noilor unități de 5 stele de pe Litoral, cum este Phoenicia Royal din Năvodari, reprezintă un pas înainte, însă avem, în continuare probleme cu traficul rutier, aerian și feroviar către stațiuni, cu calitatea serviciilor de cazare și masă și, mai ales, cu profesionalismul angajaților din acest sector”, avertizează experții de la KeysFin.

Alte articole recomandate:

„De cand am lansat iaurturile grecesti, in premiera pe piata locala, in urma cu trei ani, vanzarile categoriei au luat din ce in ce mai multa amploare. Consumatorul apreciaza tot mai mult si are incredere in calitatea acestui produs”, sustine Ilias Pliatsikas, Director General, Olympus Romania. „Tintim intotdeauna o crestere organica, cu actiuni care sa aiba sens pentru consumator si care sa aduca valoare adaugata”, mentioneaza Ilias Pliatsikas, citat de Revis [...]
 Balanța comercială cu produse agroalimentare a României a înregistrat, în primele două luni din 2014, un excedent de 104,2 milioane de euro, comparativ cu un deficit de 169,2 milioane de euro în aceeași perioadă din 2013, potrivit datelor furnizate AGERPRES de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR). În perioada menționată, România a exportat produse agroalimentare în valoare totală de 814,2 milioane de euro, în creștere [...]
Gigantul american McDonald’s, prezent pe piața locală cu o rețea de aproape 70 de restaurante, domină piața românească de tip fast-food având o cotă de piață în valoare de 31%, FOTO: mcdonalds.ro   McDonald’s România, care este cel mai mare jucător de pe piața locală de restaurante, cu o cifră de afaceri de aproximativ 100 de milioane de euro și cu o rețea de aproape 70 de unități de tip fast-food, a fost vândută zilele trecute. Mai exact, [...]
Producatorul de vinuri Vitis Metamorfosis, controlat de familia Antinori - printre cei mai importanti jucatori pe segmentul premium la nivel mondial – estimeaza o productie de 400.000 de sticle in acest an, in conditiile in care suprafata de vita de vie aflata pe rod aproape s-a dublat in acest an, la 70 de hectare. Vitis Metamorfosis, producator de vinuri premium, a inaugurat oficial prima sa crama – situata in localitatea Vadu Sapat din judetul Prahova, in regiunea viticola Dealu [...]
Sistemele moderne de pardoseli pentru domeniile industriale au la bază tehnologii carepermit îmbinarea optimă dintre utilitate, condiții arhitecturale specifice, design și cerințele beneficiarilor. Beneficiind de rezultatele preocuparilor propriilor specialisti, Sika a dezvoltat soluții pentru industria alimentară care respectă standardele și normele europene în domeniu, adaptate la cerințele proiectelor de pe piața autohtonă, prin suportul oferit de către consultanții să [...]
DairyReporter publică în ediția curentă un interesant articol în care se afirmă că firmeleproducătoare de probiotice au beneficiat de soluții tehnologice inspirate de tehnologiile producerii gelurilor de duș, precum și de transfer din zona producției farmaceutice. Astfel, Dr. David Calvert, expert al companiei britanice IFormulate Ltd., a afirmat în cursul unei comunicări științifice susținută la începutul acestei luni l [...]
(Comunicat) Potrivit AlimenteSpeciale.ro, unul dintre cele mai mari magazine online de alimente de pe piata locala, specializat in produse dietetice si terapeutice si implicat in numeroase campanii de educare a publicului roman, consumerismul exagerat, diversitatea si numarul prea mare de preparate din meniu, alimentele bogate in grasimi, zahar sau carbohidrati, consumul de bauturi alcoolice sau incalcarea regulilor de combinare a alimentelor si schimbarea brusca a dietei se regasesc printre [...]
Lansat în anul 1999, Wu Xing este unul dintre brandurile care au început în forță și au reușit să rămână în topul preferințelor bucureștenilor până astăzi. Premiat în repetate rânduri în Gala FOOD&BAR la categoria Cea mai bună firmă de delivery, Wu Xing nu se dezminte și oferă clienților servicii de calitate și experiențe culinare deosebite. De 15 ani. Apărut pe o nișă încă [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN