Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Potrivit INSSE, in  luna  mai  2017,  cifra  de  afaceri  din  comerțul  cu  ridicata  (cu  excepția  comerțului  cu  autovehicule  și  motociclete),  în  termeni  nominali, față  de  luna  precedentă  a  crescut  ca  serie  brută cu 8,4%  și ca serie ajustată în  funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 3,8%.    


Față  de luna corespunzătoare a anului  precedent,  cifra  de afaceri  din  comerțul cu  ridicata  (cu  excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), în termeni nominali, a crescut atât ca serie  brută cu 14,0%  cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate  cu 11,4%.   În  perioada  1.I‐31.V.2017,  cifra  de afaceri  din  comerțul  cu  ridicata  (cu  excepția  comerțului  cu  autovehicule și motociclete), în termeni nominali, a crescut față de perioada 1.I‐31.V.2016 atât  ca serie brută cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu  6,8%, respectiv cu 7,2%.


Mai 2017  comparativ cu aprilie 2017


Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în luna mai 2017, comparativ cu luna precedentă, în termeni nominali, a crescut pe ansamblu cu 8,4%, ca urmare a creșterii comerțului cu ridicata nespecializat (+16,4%), comerțului cu ridicata specializat al altor produse (+14,1%), comerțului  cu    ridicata  al  altor mașini,   echipamente  și  furnituri  (+13,1%),  comerțului  cu  ridicata  al  produselor  alimentare,  al  băuturilor  și  al  tutunului  (+12,3%),  activităților  de  intermediere  în  comerțul  cu  ridicata  (+9,9%),  comerțului  cu  ridicata al  bunurilor  de  consum, altele    decât  cele  alimentare  (+9,9%)  și  comerțului  cu  ridicata  al echipamentului  informatic și de telecomunicații (+7,1%). 


Comerțul cu ridicata al produselor agricole brute și al animalelor vii a scăzut   cu 32,1%.  Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în luna  mai 2017, comparativ cu luna precedentă, în termeni  nominali, a crescut pe ansamblu cu  3,8%, ca urmare a creșterii comerțului cu  ridicata al produselor alimentare, al băuturilor și al tutunului (+8,1%), comerțului cu ridicata nespecializat (+7,9%), comerțului  cu   ridicata  specializat  al altor produse (+6,0%), comerțului cu  ridicata al altor mașini,  echipamente și furnituri (+3,3%), comerțului cu ridicata al bunurilor de consum, altele  decât cele  alimentare  (+3,1%), activităților de intermediere în comerțul cu ridicata (+1,5%) și comerțului cu ridicata al echipamentului informatic și de telecomunicații (+1,1%). 


Comerțul cu ridicata al  produselor agricole brute și al animalelor vii a scăzut  cu 14,1%. 


Mai 2017  comparativ cu mai 2016 


Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în luna  mai 2017, comparativ cu luna mai 2016, în termeni nominali, a înregistrat o creștere cu 14,0% ca urmare a creșterii  comerțului  cu  ridicata  al  produselor  alimentare,  al  băuturilor  și  al  tutunului  (+21,6%),  comerțului  cu  ridicata  specializat  al  altor  produse  (+18,3%),  comerțului  cu  ridicata  nespecializat  (+18,2%),  comerțului  cu  ridicata  al altor mașini, echipamente și furnituri (+13,0%), activităților de intermediere în comerțul cu ridicata (+12,3%), comerțului  cu  ridicata  al  bunurilor  de  consum,  altele    decât    cele    alimentare    (+10,2%)  și  comerțului    cu    ridicata    al  echipamentului  informatic  și  de  telecomunicații  (+6,5%).  Comerțul  cu  ridicata  al  produselor  agricole  brute  și  al  animalelor vii a scăzut cu  15,1%. 


Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, în luna mai 2017, comparativ cu luna mai 2016, în termeni nominali, a crescut cu 11,4%, ca urmare a creșterii comerțului cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor și al tutunului (+19,1%), comerțului cu ridicata specializat al altor produse (+17,3%), comerțului cu ridicata nespecializat (+14,0%), comerțului cu ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (+13,0%), comerțului cu ridicata al bunurilor  de  consum,  altele    decât  cele  alimentare  (+8,1%),  activităților  de  intermediere  în  comerțul  cu  ridicata  (+4,5%)  și comerțului cu ridicata al echipamentului informatic și de telecomunicații (+0,7%). Comerțul cu ridicata al produselor  agricole brute și al animalelor vii a scăzut cu 8,2%. 


Perioada 1.I‐31.V.2017 comparativ  cu perioada 1.I‐31.V.2016 


Cifra  de  afaceri  din  comerțul  cu  ridicata  (cu  excepția  comerțului  cu  autovehicule  și motociclete),  serie  brută,  în perioada 1.I‐31.V.2017 comparativ cu perioada 1.I‐31.V.2016, în termeni nominali, a înregistrat o creștere cu 6,8%  datorită  creșterii  comerțului  cu  ridicata  specializat  al  altor  produse  (+13,5%),  comerțului  cu  ridicata  nespecializat (+10,7%), comerțului cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor și al tutunului (+8,8%), comerțului cu ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (+5,1%), comerțului  cu ridicata al bunurilor  de consum,  altele  decât cele alimentare (+3,9%) și activităților de intermediere în comerțul cu ridicata (+1,0%).  Scăderi au  înregistrat  comerțul  cu  ridicata  al  produselor  agricole  brute  și  al  animalelor  vii  (‐2,0%)  și  comerțul  cu  ridicata    al  echipamentului  informatic și de telecomunicații (‐0,2%). 


Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție   de   numărul  de  zile  lucrătoare  și  de  sezonalitate,   în perioada 1.I‐31.V.2017  comparativ  cu  perioada  1.I‐31.V.2016, în termeni nominali, a înregistrat o creștere cu 7,2% datorită creșterii comerțului cu  ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (+12,0%), comerțului cu ridicata specializat al altor produse (+11,3%), comerțului cu ridicata nespecializat (+10,0%), comerțului cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor și al tutunului (+8,7%),  comerțului    cu  ridicata  al  bunurilor    de  consum,    altele    decât  cele  alimentare  (+4,6%),  comerțului  cu  ridicata  al produselor agricole brute și al animalelor vii (+4,3%) și activităților de intermediere în comerțul cu ridicata (+0,8%).  Comerțul cu ridicata al echipamentului informatic și de telecomunicații  a scăzut cu 2,8%. 

Alte articole recomandate:

Bucureștenii comandă cel mai mult și mai des de mâncare acasă și la birou, cheltuind în medie 50 lei pe o comandă zilnică, în timp ce clujenii, timișorenii și ieșenii care comandă mâncare online cheltuie aproximativ 40 lei per comandă, potrivit foodpanda România, platforma de comenzi de mâncare susținută de Rocket Internet, cel mai mare incubator de business-uri online din lume. La nivelul celor mai scumpe comenzi foodpanda tot Bucureștiul este lider, ce [...]
Comerciantii deruleaza de foarte mult timp campanii promotionale de tipul „1 + 1 gratis”, denumite „vanzare cu prime” in textul Ordonantei Guvernului nr. 99/2000. Incepand cu 1 ianuarie 2014, Guvernul a interzis aceasta practica in cazul produselor din alcool si tutun, motivand ca acest tip de vanzari reprezinta o invitatie deschisa la fumat - in cazul produselor din tutun - si un factor de scadere a veniturilor bugetare din produse accizabile. Aceasta masura est [...]
Lidl are dispinibil un fond de 40 de milioane de europ, epntru investiții în România. Retailerul german a ajuns al treilea cel mai mare jucător din comerțul modern după ce afacerile companiei au depășit 1 mld. euro anul trecut. Pe primele două locuri se află Kaufland și Carrefour. Nemții continuă să dezvolte busi­nessul local în ritmul ulti­mi­lor ani, respectiv circa zece unități pe an. În primii ani de prezență Lidl deschidea și 20 de unități, [...]
Retailerul german Lidl a inchis, din 1 mai, unul dintre cele trei magazine din Drobeta-Turnu Severin. Acesta este prima unitate comerciala Lidl inchisa de la intrarea pe piata locala. Anterior au mai fost situatii in care retailerul a mai relocat magazine, cum este cazul unitatilor comerciale din Mangalia si Targu-Mures. Tuturor angajatilor acestui magazin li s-au oferit solutii alternative pentru a ramane in cadrul companiei, noteaza Magazinul Progresiv. „Lidl optimizeaza permanen [...]
România a înregistrat în luna octombrie 2016 a doua mare creștere a vânzărilor în retail din Uniunea Europeană, de 8,7%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea vânzărilor în retail în Uniunea Europeană a fost în octombrie de 3,5% în comparație cu aceeași perioadă a anului 2015 și se datorează creșterii de 4,9%  a vânzărilor pentru produsele nealimentare, de 2,5% pentru [...]
Fructele din Ucraina, care reprezentau anul trecut peste 25% din importurile Rusiei, au fost inlocuite de produse din Turcia, Romania si Georgia, astfel incat in 2014 livrarile din aceste tari se vor dubla, arata raportul “Berry Business of Ukraine-2014: Fresh and Frozen Market”. In acest context, cei mai multi dintre producatorii ucrainieni de fructe se vor reorienta in acest an spre tari din zona Europei Centrale si de Est. Piata ruseasca ramane una dintre cele mai mari [...]
Profi lanseaza campania “Impreuna cu tine, Profi salveaza destine”, desfasurata impreuna cu Asociatia Daruieste Viata, Asociatia Inima Copiilor, Asociatia Impreuna Pas cu Pas, Fundatia Mereu Aproape, Organizatia Salvati Copiii si Fundatia World Vision. Fiecare dintre aceste organizatii are sansa sa intre in posesia unuia din cele trei premii de 1 milion, 100 mii si respectiv 50 mii de lei puse la dispozitie de catre Profi si partenerii sai. Cei care vor decide prin vot numele [...]
Compania de cercetare GfK a lansat Echo, un instrument care permite transmiterea feedback-ului clientilor in timp real, imbinand informatii legate de tranzactiile derulate de acestia cu cele legate de experienta pe care au avut-o in utilizarea serviciilor. GfK Echo este o solutie care surprinde feedback-ul clientilor in timp real, sintetizeaza evaluarile si le comunica managerilor si angajatilor companiei, astfel incat acestia sa poata actiona imediat, corectand sau imbunatatind acolo und [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN