Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) O echipă din România formată din specialiști din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor s-a deplasat la Maastricht (Olanda), Aachen (Germania) și Bruxelles (Belgia).


Astfel, în perioada 19 - 26 iunie 2017, echipa a avut ca obiectiv realizarea studiului comparativ în ceea ce privește produsele alimentare susceptibile de dublu standard.


Deplasarea s-a realizat ca urmare a scrisorilor transmise de Ministrul Petre DAEA, omologilor săi din Olanda, Germania și Belgia.


În România, în vederea analizării și depistării eventualului dublu standard în privința calității alimentelor produse în Vestul Europei, s-a constituit, la finalul lunii februarie a.c., un grup de lucru format din reprezentanți ai instituțiilor mai sus menționate.


Grupul a realizat, într-o primă etapă, analize de laborator pentru un număr de 175 de produse alimentare (produse din carne, produse din lapte, conserve de pește, miere albine, legume și fructe), având ca termen de comparație informațiile declarate pe etichetă de către producători/distribuitori.


Pe perioada deplasării au avut loc întâlniri cu oficiali ai ambasadelor din țările mai sus menționate și cu experți/reprezentanți ai autorităților de control din Belgia. Delegația României a prelevat produse alimentare din magazinele care au fost selectate în funcție prezența lor în statele mai sus menționate și în România, precum și de produsele identice care se regăsesc pe rafturile magazinelor din țările vizate: LIDL – Germania și Olanda; KAUFLAND – Germania; Belgia – DELHAIZE (Mega Image –România).


Produsele recoltate au fost selectate conform competențelor de către reprezentanții ANPC și ANSVSA, ținând cont de ingredientele și declarațiile nutriționale ale acestora și, mai ales, ținând cont ca aceleași produse din țările vizate să aibă același producător cu cele comercializate în România.


Din partea oficialilor Belgiei au participat Eric Sonnet (Director Directia A - Direcția Generală Inspectoratul Economic), Christiaan De Schacht (Inspector - Direcția Generală Inspectoratul Economic) și Ruben Verstraete (Inspector - Direcția Generală Inspectoratul Economic).


Discuțiile au fost deschise de către reprezentantul Ambasadei României la Bruxelles, Marcel Ștefan SIMA, Ministru-consilier, care a ținut să menționeze importanța acțiunii  reprezentanților din România.


Deplasarea s-a încheiat în seara zilei de 26.06.2017, când probele recoltate din Belgia, Olanda și Germania au fost predate în condiții optime (refrigerator cu temperatură controlată) către Institutul de Igienă și Sănătate Publică Veterinară București, ce  aparține ANSVSA.  


După revenirea în țară, în perioada 28-29 iunie 2017, aceeași echipă a efectuat acțiuni de prelevare a produselor identice prelevate din Belgia, Olanda și Germania, comercializate pe piața din România.


După finalizarea analizelor de laborator și emiterea buletinelor de analiză se va întocmi un raport final privind rezultatele studiului comparativ, raport ce va fi adus la cunoștința opiniei publice. 


În Germania, Olanda și Belgia au fost identificate și prelevate 29 de probe (preparate din carne, preparate din lapte, conserve de pește, ciocolată), același număr de probe fiind prelevat și din România.


Probele au fost înaintate spre analiză comparativă Institutului de Igienă și Sănătate Publică Veterinară București, aparținând ANSVSA.

Alte articole recomandate:

Potrivit unui comunicat de presa trimis pe adresa redactiei noastre, Compania Meda Consulting are deosebita placere de a va invita sa participati la Seminarul „Etichetarea produselor alimentare conform Regulamentului 1169/2011”, care se va desfasura in data de 20 noiembrie 2014, la Phoenicia Grand Hotel, Bucuresti, Blvd. Alexandru Serbanescu nr. 87, sector 1. Scopul evenimentului este de a crea o platforma de discutii si de a prezenta informatii actualizate cu privire l [...]
Cresterea cererii de produse de provenienta locala este una dintre cele mai evidente modificari la nivel de comportament de consum si cumparare aparute in anii de criza. Nu o spunem noi, ci studiile de consumator de pretutindeni, se arata intr-o analiza efectuata de Progresiv. Singurul lucru ce variaza de la o tara la alta este mixul de motivatii al consumatorilor. Pentru unii domina un patriotism regasit peste noapte, la altii vorbim de motivatii economice, de pastrare a banilor in economia [...]
Salariul mediu brut al unui angajat de la Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, s-a situat anul trecut la 5.766 de lei (1.304 euro) lunar, în creștere cu aproape 50% comparativ cu anul 2008, în condițiile în care compania a renunțat la aproape 1.000 de angajați în această perioadă. Compania, care a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de 410 mil. euro, a alocat 112 milioane de lei salariilor și indemnizațiilor oferite angajaților, [...]
(Comunicat) Asociația profesională de standardizare GS1 Romania, în parteneriat cu Guvernul României – Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri, organizează Lansarea oficială a agregatorului național de date de încredere despre produse “Cumpară Informat”.   Lansarea are loc luni, 28 septembrie a.c., cu începere de la ora 10, în București, la Hotel InterContinental, [...]
Vrei sa te intalnesti cu reprezentantii celor mai mari retaileri din Romania? Kaufland, Cora, Carrefour, eMAG, Altex, Media Galaxy sau MiniPrix sunt doar cateva din companiile prezente la retailArena. retailArena, cel mai complet eveniment al toamnei pentru retaileri si producatori Aflat la a patra editie, evenimentul retailArena, dedicat comertului multichannel si organizat de wall-street.ro, va avealoc in acest an pe 26 si 27 octombrie. Cele 2 zile de eveniment intitulate Marketing & [...]
Fiecare companie își are relevanța ei în piață, desigur, iar acest lucru s-a văzut cu prisosință, aici, la SIAL Paris, indiferent dacă vorbim despre companii cu cifre de afaceri mai mici sau medii, ori dacă ne referim la firmele de maximă importanță. Trebuie să spunem încă de la începutul acestei corespondențe că, pe toată durata desfășurării târgului, la standruile firmelor din România s-au purtat în permanență [...]
Selgros Cash&Carry Romania sustine traditiile romanesti si lanseaza o colectie de retete de drob de Pasti realizata impreuna cu Chef Cezar. Brosura contine retete de drob de miel, secrete si sfaturi de gatit, astfel incat prepararea acestuia sa fie accesibila si usoara. Colectia de retete face parte din campania Selgros „Pastreaza traditiile in felul tau”, care incurajeaza mentinerea obiceiurilor culinare si a sarbatorilor romanesti in forme autentic traditionale sau adaptate [...]
Antreprenorii Alexandru și Ștefan Dicu (37 de ani) au lansat o aplicație mobilă – Chef Prive care le permite utiliza­to­rilor să comande de la peste 50 de restau­rante din București me­niuri personalizate în funcție de necesarul de calorii și nu­trienți, care este calculat pe baza unor in­di­catori precum  greutate, înălțime, vârstă, sex și activitatea fizică desfă­șu­ra­tă. Investiția inițială pentru dez­vol­tarea și [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN