Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

(Comunicat) O echipă din România formată din specialiști din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor s-a deplasat la Maastricht (Olanda), Aachen (Germania) și Bruxelles (Belgia).


Astfel, în perioada 19 - 26 iunie 2017, echipa a avut ca obiectiv realizarea studiului comparativ în ceea ce privește produsele alimentare susceptibile de dublu standard.


Deplasarea s-a realizat ca urmare a scrisorilor transmise de Ministrul Petre DAEA, omologilor săi din Olanda, Germania și Belgia.


În România, în vederea analizării și depistării eventualului dublu standard în privința calității alimentelor produse în Vestul Europei, s-a constituit, la finalul lunii februarie a.c., un grup de lucru format din reprezentanți ai instituțiilor mai sus menționate.


Grupul a realizat, într-o primă etapă, analize de laborator pentru un număr de 175 de produse alimentare (produse din carne, produse din lapte, conserve de pește, miere albine, legume și fructe), având ca termen de comparație informațiile declarate pe etichetă de către producători/distribuitori.


Pe perioada deplasării au avut loc întâlniri cu oficiali ai ambasadelor din țările mai sus menționate și cu experți/reprezentanți ai autorităților de control din Belgia. Delegația României a prelevat produse alimentare din magazinele care au fost selectate în funcție prezența lor în statele mai sus menționate și în România, precum și de produsele identice care se regăsesc pe rafturile magazinelor din țările vizate: LIDL – Germania și Olanda; KAUFLAND – Germania; Belgia – DELHAIZE (Mega Image –România).


Produsele recoltate au fost selectate conform competențelor de către reprezentanții ANPC și ANSVSA, ținând cont de ingredientele și declarațiile nutriționale ale acestora și, mai ales, ținând cont ca aceleași produse din țările vizate să aibă același producător cu cele comercializate în România.


Din partea oficialilor Belgiei au participat Eric Sonnet (Director Directia A - Direcția Generală Inspectoratul Economic), Christiaan De Schacht (Inspector - Direcția Generală Inspectoratul Economic) și Ruben Verstraete (Inspector - Direcția Generală Inspectoratul Economic).


Discuțiile au fost deschise de către reprezentantul Ambasadei României la Bruxelles, Marcel Ștefan SIMA, Ministru-consilier, care a ținut să menționeze importanța acțiunii  reprezentanților din România.


Deplasarea s-a încheiat în seara zilei de 26.06.2017, când probele recoltate din Belgia, Olanda și Germania au fost predate în condiții optime (refrigerator cu temperatură controlată) către Institutul de Igienă și Sănătate Publică Veterinară București, ce  aparține ANSVSA.  


După revenirea în țară, în perioada 28-29 iunie 2017, aceeași echipă a efectuat acțiuni de prelevare a produselor identice prelevate din Belgia, Olanda și Germania, comercializate pe piața din România.


După finalizarea analizelor de laborator și emiterea buletinelor de analiză se va întocmi un raport final privind rezultatele studiului comparativ, raport ce va fi adus la cunoștința opiniei publice. 


În Germania, Olanda și Belgia au fost identificate și prelevate 29 de probe (preparate din carne, preparate din lapte, conserve de pește, ciocolată), același număr de probe fiind prelevat și din România.


Probele au fost înaintate spre analiză comparativă Institutului de Igienă și Sănătate Publică Veterinară București, aparținând ANSVSA.

Alte articole recomandate:

Magiunul de prune Topoloveni a participat cu succes la expoziția internațională World Food Moscow, găzduită de capitala Federației Ruse.Magiunul produs de Sonimpex Topoloveni a reprezentat astfel România la unul dintre cele mai mari evenimente din lume, dedicat industriei alimentare, ca parte a programului 'Eureka: Descoperiți comorile Europei!'. Magiunul de prune Topoloveni este singurul produs care beneficiază de fonduri europene pentru promovarea [...]
Ambasadorul Franței, Philippe Gustin, a declarat, recent, că a inițiat discuții între marile lanțuri de distribuție franceze și producătorii din agricultură, după ce și-a dat seama că este o aberație ca românii să cumpere mere importate din Polonia, în condițiile în care România e un paradis agricol. "La inițiativa mea, în martie anul trecut, au fost organizate mai multe reuniuni cu marile lanțuri de magazine franceze prezente în România, cu [...]
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) vrea să prelungească termenul pentru depunerea cererilor pentru subvenția pe motorină care a expirat pe 31 ianuarie pentru că s-au primit foarte puține solicitări. “Dintr-un total de 14.000 de cereri, doar 4.000 de beneficiari au reușit să vină să depună solicitări pentru decont. Am pus situația asta pe baza vremii care a fost în ultima perioadă, drept pentru care deja avem în minister (n.r. – MADR) o [...]
Iulian Stanciu (eMag) împreună cu alți doi antreprenori români vor să investească 2,5 milioane de euro în Pavilionul H, celebrul centru comercial din Parcul Herăstrău deținut de Puiu Popoviciu și Radu Dimofte, pentru a face o berărie, scrie zf.ro. Unul dintre cei mai puternici antreprenori din industria IT, Iulian Stanciu, care este directorul general și unul dintre acționarii eMag, îm­pre­ună cu Vlad Dumitru și Ioana Iancu au închiriat clădire [...]
Ieri, la Paris, cel mai mare eveniment mondial dedicat industriei alimentare și-a deschis porțile pentru miile de vizitatori. A 50-a ediție a târgului SIAL stă de această dată sub semnul celebrării inovațiilor din domeniu, momentul culminant al acestei sărbători fiind prevăzut a se desfășura azi. Mai precis, sub titlul ”50 de ani, 50 de bucătari”, organizatorii au reunit în spațiul special amenajat 50 de maeștri bucătari care vor găti [...]
  Mihai Georgescu, directorul general al Kandia Dulce, cel mai mare producător local de ciocolată, vede o oportunitate de creștere mai mare pentru produsele de impuls, așa cum sunt și brandurile Rom și Măgura, în zona de comerț tradițional pe termen scurt, informeaza ZF. „Infrastructura și demografia României vor face, cel puțin pentru anumite categorii de produse așa cum sunt sunt și ale noastre, cele de impuls, ca ponderea comerțului tradițional să continue să fi [...]
Erwin Vondenhoff, directorul general al Heidi Chocolat, va pleca din companie, succesorul sau la conducerea Heidi fiind Franco del Fabbro, fost director general al Kraft Foods Bulgaria in cadrul Mondelez.  Franco del Fabrro, noul director general al Heidi, are o experienta de peste 20 de ani in managementul brandurilor internationale. Acesta a activat in mai multe companii din industria FMCG, ocupand pozitii importante in cadrul Mondelez (Senior Category Marketing Director Philadelphia [...]
După 20 de ani, 2014 este anul în care agricultura României va deveni competitivă, dar pentru a stabiliza producția trebuie investit masiv în sistemele de irigații, a declarat vineri, la Ploiești, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale Daniel Constantin, în fața a peste 500 de reprezentanți ai fermierilor și autorităților locale. "Din anul 1994, România nu a avut niciodată o balanță pozitivă, agricultur [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN