Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Lidl România aduce gustul autentic al roșiilor autohtone, prin revitalizarea soiului românesc Buzău1600. Începând cu luna iulie,românii vor găsi în Piața Lidl acest soi de roșii, celebru în anii ’80.


O premieră pe piața de retail din țară, inițiativa de a revitaliza un soi autohton face parte din proiectul,„Cultivat în România, specific românesc”, derulat de Lidl România cu sprijinul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București și Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Legumicolă Buzău.


„Cultivat în România, specific românesc” este o platformă amplă de dezvoltare sustenabilă a producătorilor locali, ce își propune să extindă colaborarea retailerului cu cât mai mulți furnizori români de legume și fructe, dar și să readucă pe mesele românilor soiuri autentice românești dispărute de pe piața de larg consum.


Primul dintre aceste soiuri este roșia Buzău1600, pe care, începând cu luna iulie, românii îl vor găsi în magazinele Lidl din țară.


Renumit în anii ’80 pentru gustul și textura sa, soiul de roșii Buzău1600 este primul rezultat al proiectului de revitalizare a soiurilor tradiționale românești de legume și fructe.Cu sprijinul USAMVB, implementarea acestui proiect a început în urmă cu aproximativ un an de zile, cu o sesiune de degustare și testare a mai mult soiuri autohtone de tomate.Cel care s-a făcut remarcat a fost Buzău1600,având gustul cel mai apropiat de preferințele consumatorilor. Astfel, acest soi a fost considerat un reper al gustului autentic de tomate și a devenit primul soi tradițional românesc readus la viață de către un retailer din România. Răsadurile au fost crescute de Stațiunea de Cercetare Dezvoltare Legumicolă Buzău și ulterior cultivate de către cei 6 fermieri locali parteneri, atât în spațiu protejat, cât și în câmp deschis.


Soiul de roșii Buzău1600 a fost creat special pentru consumul proaspăt, fiind dezvoltat la Stațiunea Legumicolă Buzău în anul 1976. În același an, orașul Buzău a sărbătorit 1600 de ani de atestare documentară, cu această ocazie fiindu-i atribuită denumirea de “Buzău1600”. După anul 1990, cererile de pe piață pentru hibrizi noi care înregistrau productivitate și o rezistență la păstrare mai mare au făcut ca soiul de roșii Buzău1600 să fie cultivat preponderent pentru uz casnic. A rămas însă apreciat pentru mărimea fructelor și calitățile lui gustative, dar și nutriționale. Soiul are un raport echilibrat de glucide și Vitamina C, dar și o cantitate mare de licopen și carotinoizi, substanțe benefice sănătății.


Readucerea soiului de roșii Buzău1600 pe rafturile magazinelor Lidl este doar o primă etapă a proiectului “Cultivat în România, specific românesc”. La sfârșitul acestui an agricol, Lidl plănuiește să aducă în magazinele sale și un soi de ceapă roșie, autentic românesc, ceapa roșie de Buzău.

Alte articole recomandate:

Antreprenorii români din agricultură trebuie să renunțe la a mai trimite la export materii prime și să înceapă să vândă în străinătate produse finite cu valoare adăugată mare, lucru ce nu poate să se întâmple atât timp cât nu există o strategie de dezvoltare a industriei zootehnice, consideră experții din acest domeniu, care au participat la conferința ZF „Agricultura intră în febra banilor europeni”.   „Ar trebui [...]
Potrivit Romanian Business Consult, Partener Gold al Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2017, principalul furnizor de soluții IT pentru retail și industria alimentară românească, Zebra Technologies Corporation, lider global, cunoscut pentru inovatia si siguranta pe care le ofera clientilor prin intermediul solutiilor sale, a facut publice rezultatele studiului Retail Vision 2017.   Acesta analizeaza tendintele tehnologice car [...]
  Mihai Georgescu, directorul general al Kandia Dulce, cel mai mare producător local de ciocolată, vede o oportunitate de creștere mai mare pentru produsele de impuls, așa cum sunt și brandurile Rom și Măgura, în zona de comerț tradițional pe termen scurt, informeaza ZF. „Infrastructura și demografia României vor face, cel puțin pentru anumite categorii de produse așa cum sunt sunt și ale noastre, cele de impuls, ca ponderea comerțului tradițional să continue să fi [...]
Pepsi, primul gust de cola pentru români, aduce o inovație importantă în categoria în care activează, adaptându-și perfect ambalajele la ocaziile cheie de consum ale categoriei de cola. Mai mult, Pepsi are acum o nouă identitate vizuală – prin forma, designul și culoarea ambalajelor, iar etichetele noii linii de ambalaje comunică fiecare ocazie de consum. „Este o campanie care pornește de la o analiză  îndelungată a obiceiurilor de cumpărare și [...]
Albalact a implementat o strategie multimarcă în cadrul aceleiași categorii de produse. De exemplu, în categoria lapte de consum societatea deține mărcile Fulga, Zuzu și Rarăul. În primele trei trimestre, Albalact a realizat vânzări de 307,9 milioane lei, cu 24,7% mai mult decât în perioada similară a anului 2012. Totodată, profitul a înregistrat o creștere substanțială în aceeași perioadă, de la o marjă netă de 1,1% la 1,8%, notează Ziarul [...]
Piața mondială a băuturilor energizante a devenit mult mai segmentată în ultimul timp, din cauza unor campanii de PR foarte negative, dar acest lucru nu a temperat entuziasmul consumatorilor. Deși toți consumatorii spun, fără excepție, că sunt în căutarea unor energizante mai natural, datele publicate de Nielsen vorbesc de la sine: volumele de vânzare cu amănuntul, în SUA, la capitolul băuturi energizante, au crescut, numai în luna martie 2014, cu 10,5% l [...]
Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a înregistrat un început bun pentru anul 2016, cu o valoare de 521 de milioane de euro în primul trimestru. Telecom, electrocasnicele mari, electrocasnicele mici și electronicele sunt sectoarele ce au avut o rată de creștere de două cifre în T1 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Electronice: televizoarele – principalul motor de creștere În T [...]
În luna decembrie 2013, cantitatea de lapte de vacă colectată de la exploatații  agricole și centre de colectare de către unitățile procesatoare a crescut atât față de luna precedentă cât și față de luna decembrie 2012 cu 3,7%, respectiv cu 9,4%. În anul 2013 comparativ cu anul 2012, cantitatea de lapte de vacă colectată de la exploatații agricole și centre de colectare de către unitățile procesatoare a scăzut cu 1,0%. Decembrie 2013 comparativ cu noiembrie [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN