Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Lidl România aduce gustul autentic al roșiilor autohtone, prin revitalizarea soiului românesc Buzău1600. Începând cu luna iulie,românii vor găsi în Piața Lidl acest soi de roșii, celebru în anii ’80.


O premieră pe piața de retail din țară, inițiativa de a revitaliza un soi autohton face parte din proiectul,„Cultivat în România, specific românesc”, derulat de Lidl România cu sprijinul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București și Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Legumicolă Buzău.


„Cultivat în România, specific românesc” este o platformă amplă de dezvoltare sustenabilă a producătorilor locali, ce își propune să extindă colaborarea retailerului cu cât mai mulți furnizori români de legume și fructe, dar și să readucă pe mesele românilor soiuri autentice românești dispărute de pe piața de larg consum.


Primul dintre aceste soiuri este roșia Buzău1600, pe care, începând cu luna iulie, românii îl vor găsi în magazinele Lidl din țară.


Renumit în anii ’80 pentru gustul și textura sa, soiul de roșii Buzău1600 este primul rezultat al proiectului de revitalizare a soiurilor tradiționale românești de legume și fructe.Cu sprijinul USAMVB, implementarea acestui proiect a început în urmă cu aproximativ un an de zile, cu o sesiune de degustare și testare a mai mult soiuri autohtone de tomate.Cel care s-a făcut remarcat a fost Buzău1600,având gustul cel mai apropiat de preferințele consumatorilor. Astfel, acest soi a fost considerat un reper al gustului autentic de tomate și a devenit primul soi tradițional românesc readus la viață de către un retailer din România. Răsadurile au fost crescute de Stațiunea de Cercetare Dezvoltare Legumicolă Buzău și ulterior cultivate de către cei 6 fermieri locali parteneri, atât în spațiu protejat, cât și în câmp deschis.


Soiul de roșii Buzău1600 a fost creat special pentru consumul proaspăt, fiind dezvoltat la Stațiunea Legumicolă Buzău în anul 1976. În același an, orașul Buzău a sărbătorit 1600 de ani de atestare documentară, cu această ocazie fiindu-i atribuită denumirea de “Buzău1600”. După anul 1990, cererile de pe piață pentru hibrizi noi care înregistrau productivitate și o rezistență la păstrare mai mare au făcut ca soiul de roșii Buzău1600 să fie cultivat preponderent pentru uz casnic. A rămas însă apreciat pentru mărimea fructelor și calitățile lui gustative, dar și nutriționale. Soiul are un raport echilibrat de glucide și Vitamina C, dar și o cantitate mare de licopen și carotinoizi, substanțe benefice sănătății.


Readucerea soiului de roșii Buzău1600 pe rafturile magazinelor Lidl este doar o primă etapă a proiectului “Cultivat în România, specific românesc”. La sfârșitul acestui an agricol, Lidl plănuiește să aducă în magazinele sale și un soi de ceapă roșie, autentic românesc, ceapa roșie de Buzău.

Alte articole recomandate:

(Comunicat) Cu ocazia întâlnirii de lucru dintre președintele ANSVSA, Vladimir Mănăstireanu și Ion Sula, directorul general al ANSA, unul dintre subiectele abordate a fost identificarea modalităților prin care  ANSVSA poate sprijini Republica Moldova în eforturile de a-și promova produsele alimentare autohtone și de a  stabili noi relații comerciale. În contextul acțiunilor întreprinse de România de a susține Republica Moldova pe parcursul [...]
Vânzările snacks-urilor în Europa s-au păstrat în forță anul trecut, creând un sentiment conservator de cercetare și dezvoltare în întreaga industrie, au spus reprezentanții Asociației Europene a Snacks-urilor (ESA), informează Food Navigator. Sebastian EMIG, director-general al ESA, a declarat că rezistența continuă în piață a stimulat o altfel de abordare de business. "Avem o creștere bună în comparație [...]
Vânzările de produse sub mărcile private ale marilor rețele de magazine au ajuns să reprezinte 14% din totalul pieței locale de retail, în creștere cu un punct procentual față de anul anterior, dar clienții sunt greu de loializat, anunță GfK.   “40% din vânzări de de marcă privată sunt realizate de discounteri și 30% de hipermarketuri. Pe măsură ce retailerii vor deschide mai multe magazine, mărcile private vor avea de câștigat”, a ară [...]
Producția mondială de oleaginoase va fi mai mare decât estimările de acum o lună. Și asta pe fondul îmbunătățirii previziunilor pentru cantitatea de soia obținută în Brazilia și pentru cea de floarea-soarelui din Rusia și din Ucraina, sunt de părere cei de la Oil World.   Totalul producției celor mai imporante șapte oleaginoase din lume va atinge 490,9 milioane de tone metrice în sezonul 2013-2014, cu 1,9 milioane tone mai mult decât se estimase anterior și [...]
Sectorul Carne & Mezeluri a generat in luna iunie a acestui an 450 de aparitii in online, inregistrand o scadere de 35% fata de luna mai, si un viewership de peste 300 de mii. Vizibilitatea sectorului a scazut fata de luna precedenta pe toate segmentele monitorizate: cu 35% in presa online, cu 12% pe bloguri & forumuri si cu 37% pe retelele sociale. Cele mai de succes postari vin din partea Scandia Sibiu si Gepeto Company, informeaza Iqads. Topu [...]
Sectorul Lactate & Branzeturi a generat in luna iulie a acestui an 1.600 de aparitii in online, cu 26% mai putin decat in luna iunie, si un viewership de peste 18 milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut in presa online cu 9%, pe bloguri & forumuri cu 6%, dar a scazut cu 35% pe retelele sociale. Cele mai de succes postari vin din partea Olympus Romania, cu 911 like-uri, 391 share-uri si 1.082 comentarii, după cum informeaza Iqads. Topul [...]
(Agerpres) H&E Reinert a relansat de curând Crenvurștii Martinel, cu o nouă imagine la raft, mai atractivă, mai vizibilă, dar și cu un gramaj mai mare (180g). Conceptul noii imagini are la bază informațiile primite de la cumpărătorii de produse din gama Martinel, prin intermediul studiilor de marketing, urmărind trei direcții de îmbunătățire: -o mai bună vizibilitate asupra produsului, ambalajul prezintă mai multe ferestre transparente ce oferă [...]
Pentru o saptamana, statia de metrou Obor a devenit statia "cOBOR sa ma relaxez", o initiativa Ciucas si GMP Advertising. Statia a fost decorata astfel incat sa para un coltisor dintr-un peisaj de munte, informeaza un comunicat trimis de The Practice. Motivatia din spatele acestui makeover al statiei o constituie incercarea brandului de a le oferi orasenilor un spatiu de racoare si relaxare intr-un mediu neconventional, dominat in mod obisnuit de agitatia a mii de oameni. Intr-o [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN