Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Conform INSSE, numărul total de nerezidenți  cazați în structurile de cazare turistică colective  în trimestrul I 2017 a fost de 446,0  mii, iar cheltuielile acestora s‐au ridicat în total la 1030,7 milioane lei. 


Principalul  motiv  al  sejurului  petrecut  de  turiștii  nerezidenți  în  România  în  trimestrul  I  2017  l‐a  reprezentat  afacerile,  participarea  la  congrese,  conferințe,  cursuri,  târguri  și  expoziții  (65,5%  din  numărul total de turiști nerezidenți), cheltuielile acestora reprezentând  66,1% din total.


 Cel de al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenți în România l‐a reprezentat călătoriile în scop  particular  (34,5%  din  numărul  total  de  turiști  nerezidenți),  dintre  acestea  evidențiindu‐se  călătoriile  pentru  vacanțe  (60,4%).  Călătoriile  în  scop  particular  includ  călătoriile  pentru  vacanțe,  cumpărături, evenimente culturale și sportive, vizitarea prietenilor și rudelor, tratament medical, religie, tranzit și alte  activități. 


Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile  pentru cazare  (52,7%),  fiind  preferată  cazarea  cu  mic  dejun  inclus  (89,8%). 


Cheltuielile  turiștilor  nerezidenți  în   restaurante  și  baruri  au  fost  de  19,2%,  iar  cele  pentru  cumpărături  au  reprezentat  11,7%.  Din  totalul  cheltuielilor  pentru  cumpărături  38,9%  au  reprezentat  cheltuielile  pentru  cumpărarea  alimentelor  și  băuturilor, urmate  de cheltuieli  pentru  cumpărarea  de cadouri  și  suveniruri  36,4%.


Cheltuielile  pentru  închirierea  de  autoturisme  au  avut  o  pondere  de  51,5%  din  totalul  cheltuielilor  pentru  transport,  iar  cheltuielile  pentru  bilete  de  intrare  în  muzee,  obiective  turistice,  grădini  zoologice/botanice  au  reprezentat 50,7% din totalul cheltuielilor pentru recreere.


Din  totalul  nerezidenților  sosiți  în  România,  47,5%  și‐au  organizat  sejurul  prin  agenții  de  turism,  iar  34,2% si‐au organizat singuri sejurul.   Principalul  mijloc  de  transport  utilizat  de  turiștii  nerezidenți  pentru  a  sosi  în  România  a  fost  avionul  (81,1% din numărul total de turiști). 


Autoturismele proprii au reprezentat 11,4%, urmate de autocare și  autobuze  cu  5,6%, alte mijloace  (  tren, ambarcațiuni  fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.)  1,9%.

Alte articole recomandate:

La Romexpo, se va organiza, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie 2014, târgul internațional pentru industria alimentară, Indagra Food, eveniment aflat déjà la cea de-a VI-a ediție. Prin organizarea unei noi editii a INDAGRA FOOD, Romexpo isi propune sa creeze cadrul necesar dialogului de business, sa sprijine si sa promoveze mediul de afaceri din Romania, sustinand astfel companiile si politicile de dezvoltare ale acestora. Ca si in anii precedenti, targul va [...]
IT Genetics, unul dintre cei mai importanți distribuitori locali de echipamente profesionale și furnizor de soluții AIDC & POS, organizeazăîn perioada 18 – 20 noiembrie 2016, pe www.itgstore.ro, cea mai mare campanie de Black Friday dedicată segmentului B2B. În cadrul campaniei, lansată sub numele „De Black Friday gândește-te la afacerea ta!”, compania oferă discount-uri de până la 57% la toate produsele comercializate. Peste 10.000 de produs [...]
Patronatul Național al Viei și Vinului (PNVV) estimează pentru 2014 o diminuare a recoltei de struguri cu 25%, comparativ cu anul 2012, din cauza precipitațiilor și grindinei, ceea ce va influența și producția totală de vin. În schimb, calitatea ar putea fi una "de excepție" dacă vremea călduroasă se va menține și în perioada următoare. 2014 este un an cu o producție diminuată față de 2012 cu 25%. Vreau să punctez că anul 2013 a fost un an cu o producție de struguri și de vin [...]
Asociația Maitre d'Hotel România a realizat la începutul acestui an un foarte interesant Top al consumului de alcool al turiștilor care vin în România. Potrivit clasamentului, englezii, germanii și rusii sunt cei mai mari consumatori de alcool în restaurantele, barurile și cluburile românești, alocând, în medie, 100-200 de euro de persoană pe seară, potrivit asociației Maitre d'Hotel România, care reunește șefii de sală d [...]
Producătorul de amidon Amylon Sibiu, care produce și marca de dulciuri Feleacul, și-a bugetat pentru acest an investiții de 7,6 milioane de lei în fabrica din Sibiu. Proiectul vizează modernizarea liniilor de fabricație Pufarin, a liniei de fabricare biscuiți, a celei de turtă dulce, dar și achiziția de calculatoare, a unei instalații de glazurare a ciocolatei sau a unei mașini de ambalat spaghete. Amylon Sibiu, compania din grupul Boro­mir care produce dulciurile Felea­cul, a [...]
Incepand de luni 28 iulie, Rusia a decis sa limiteze importurile de produse lactate cu provenienta din Ucraina. Rosselhoznadzor sustine ca produsele lactate ucrainene contin reziduuri de antibiotice si bacterii. „Noi am contactat serviciul veterinar ucrainean pentru a efectua o ancheta, dar nu am primit nici un raspuns din partea lor”, a declarat  Novosti Aleksei Alekseenko. Tot incepand de luni, autoritatile ruse au decis interzicerea produselor vegetale provenind din [...]
Distileriile Bran, aflate la a 12-a participare la Expoziția internațională INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie a venit cu noi produse tradiționale. Astfel, alături de vechile produse constând în pălinca, rachiul și țuica din prune și din caise, Distileriile Bran au expus în standul propriu noile sale realizări reprezentate de ”tăriile” fabricate din mere, din [...]
Toneli, cel mai mare producător de ouă de consum din România cu o producție de aproximativ 1 milion de ouă pe zi, a participat la Expoziția internațională INDAGRA, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie, împreună cu McDonald`s. Firma McDonald`s a fost prezentă la INDAGRA cu un stand în care a dorit să arate consumatorilor proveniența ingredientelor folosite în produsele comercializate [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN