Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Conform INSSE, numărul total de nerezidenți  cazați în structurile de cazare turistică colective  în trimestrul I 2017 a fost de 446,0  mii, iar cheltuielile acestora s‐au ridicat în total la 1030,7 milioane lei. 


Principalul  motiv  al  sejurului  petrecut  de  turiștii  nerezidenți  în  România  în  trimestrul  I  2017  l‐a  reprezentat  afacerile,  participarea  la  congrese,  conferințe,  cursuri,  târguri  și  expoziții  (65,5%  din  numărul total de turiști nerezidenți), cheltuielile acestora reprezentând  66,1% din total.


 Cel de al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenți în România l‐a reprezentat călătoriile în scop  particular  (34,5%  din  numărul  total  de  turiști  nerezidenți),  dintre  acestea  evidențiindu‐se  călătoriile  pentru  vacanțe  (60,4%).  Călătoriile  în  scop  particular  includ  călătoriile  pentru  vacanțe,  cumpărături, evenimente culturale și sportive, vizitarea prietenilor și rudelor, tratament medical, religie, tranzit și alte  activități. 


Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile  pentru cazare  (52,7%),  fiind  preferată  cazarea  cu  mic  dejun  inclus  (89,8%). 


Cheltuielile  turiștilor  nerezidenți  în   restaurante  și  baruri  au  fost  de  19,2%,  iar  cele  pentru  cumpărături  au  reprezentat  11,7%.  Din  totalul  cheltuielilor  pentru  cumpărături  38,9%  au  reprezentat  cheltuielile  pentru  cumpărarea  alimentelor  și  băuturilor, urmate  de cheltuieli  pentru  cumpărarea  de cadouri  și  suveniruri  36,4%.


Cheltuielile  pentru  închirierea  de  autoturisme  au  avut  o  pondere  de  51,5%  din  totalul  cheltuielilor  pentru  transport,  iar  cheltuielile  pentru  bilete  de  intrare  în  muzee,  obiective  turistice,  grădini  zoologice/botanice  au  reprezentat 50,7% din totalul cheltuielilor pentru recreere.


Din  totalul  nerezidenților  sosiți  în  România,  47,5%  și‐au  organizat  sejurul  prin  agenții  de  turism,  iar  34,2% si‐au organizat singuri sejurul.   Principalul  mijloc  de  transport  utilizat  de  turiștii  nerezidenți  pentru  a  sosi  în  România  a  fost  avionul  (81,1% din numărul total de turiști). 


Autoturismele proprii au reprezentat 11,4%, urmate de autocare și  autobuze  cu  5,6%, alte mijloace  (  tren, ambarcațiuni  fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.)  1,9%.

Alte articole recomandate:

Carmen Murzea, 30 de ani, și Robert Eisler, 34 de ani, doi prieteni care împărtășesc de câțiva ani pasiunea pentru prăjituri, au înființat anul trecut Cuptorul lui Robert, un mic laborator de prăjituri din Brașov în care au investit 20.000 de euro.   „Povestea noastră a început în 2013. Împărtășind același hobby, am în­ceput să testăm rețete noi de pră­ji­turi, brioșe și torturi pentru prieteni și cunoștințe. Totul a [...]
Grupul de firme AGRICOLA continuă în această toamnă campania Mese de poveste, adaptând conținutul unui public mai sofisticat și extrem de atent la deciziile care țin de cheltuirea bugetului. Și de data aceasta, campania este una integrată, incuzând opt spoturi TV și online, dar și o componentă de digital și social media, precum și una de campanii la raft în Key Accounts. Cele trei categorii de produse vizate de [...]
Radu Savopol a deschis în urmă cu 15 ani un pub în Sinaia, iar, de atunci, lista proiectelor sale a tot crescut. Antreprenorul țintește în următorii doi ani venituri de un milion de euro din noul său proiect, lanțul de cafenele 5 to go.   Noul pariu al antreprenorului, lanțul de cafenele 5 to go, se concentrează tot în București. „Ne axăm pe București la început pentru că trebuie să facem câte un studiu pentru fiecare alt oraș, puterea de [...]
Sectorul Bere a generat in luna august a acestui an aproape 3.000 de aparitii in online, in scadere cu 40% fata de luna iulie, si un viewership de peste 12,5 milioane. Vizibilitatea sectorului a crescut fata de luna precedenta cu 40% in presa online, cu 38% pe retelele sociale si cu 21% pe bloguri si forumuri, informeaza Iqads.  Cele mai de succes postari vin din partea Ursus. Topul vizibilitatii brandurilor de Bere in online, in functie de expresiile [...]
(Comunicat) AgroTransilvania Cluster și FrieslandCampina România anunță încheierea procedurilor de reautorizare și reabilitare a fabricii de brânzeturi de la Țaga (Cluj), în vederea reluării producției.   Redeschiderea acestei unități de producție a fost posibilă în urma acordului semnat pe 29 august 2014 de FrieslandCampina România și Fabrica de Brânzeturi Transilvania, care s-a născut din asocierea dintre [...]
(Agerpres) Toate unitățile care au beneficiat de perioada de tranziție acordată până la 31 decembrie 2013 pentru îmbunătățirea calității laptelui crud procesează acum numai lapte conform standardelor Uniunii Europene, se arată într-un comunicat al Autorității Naționale Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Potrivit Autorității, din totalul celor 64 unități de procesare a laptelui care au beneficiat de perioada de tranziție pentru a procesa lapte [...]
(Comunicat) În acest interval, inspectorii sanitari veterinari și pentru siguranța alimentelor au controlat 92 de transporturi de produse de origine nonanimală, importate din următoarele țări terțe: Turcia, Macedonia, Ucraina, China, Ecuador, Argentina, Africa de Sud, Republica Moldova și Serbia, care au însumat o cantitate de 24.468 tone. Dintre acestea, 49 transporturi au fost verificate în punctele finale de import (depozite autorizate) și 43 de transporturi în [...]
Producția bazată pe biotehnologie în România se ridică la aproximativ 5 miliarde de euro, a declarat, recent, pentru AGERPRES, Nicolae Hristea, director executiv al Asociației AgroBiotechRom.           'În România se folosește foarte multă biotehnologie, de la fabricarea iaurtului, brânzeturilor, a vinului și până la cea a medicamentelor. În ceea ce privește cifra de afaceri, cred că producția bazată p [...]

 

Living fresh
meatmilk
indagra
indagra food
testo
infoALIMENT MAGAZIN