Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Referindu-se la mediul de afaceri românesc, într-o anchetă realizată de revista Meat.Milk., domnul Ștefan Pădure-Președinte APAR, a declarat în exclusivitate pentru agenția infoGROUP:


”Timpul a fost un „sfetnic bun” pentru sectorul agro-alimentar și lucrurile par să intre într-o normalitate impusă de cadrul european implementat la nivel național. Promovarea intereselor individuale pierde teren în fața intereselor legitime de grup, iar oamenii tineri, având experiență în afaceri, încep să se implice în activitățile asociative.


Din nefericire, mediul asociativ nu dispune încă de toate resursele umane și financiare necesare desfășurării unei activități de reprezentare a intereselor membrilor așa cum se întâmplă la nivelul statelor membre dezvoltate. În momentul în care operatorii economici vor înțelege să folosească numai canalele oficiale de comunicare cu autoritățile și vor formula puncte de vedere armonizate la consultările publice, șansele de a avea o coerență a dezvoltării sectoriale vor crește semnificativ.


Să nu uităm că marile succese de advocacy ale sectorului agroalimentar, și anume „Salvarea Micilor” și „Scăderea TVA la alimente”, au fost rezultatele unui interes legitim de grup, armonizat și sustinut prin toate canalele specifice.


Cu toate acestea, lipsa obiectivelor strategice reprezintă dușmanul nr. 1 în sectorul agro-alimentar. Dacă autoritățile ar genera o dezbatere cu toți factorii reprezentativi (reali și nu vocali), din sectorul nostru de activitate, iar la final ar rezulta o listă cu obiective sectoriale legitime și asumate de către toate părțile, atingerea țintelor ar deveni o chestiune de timp și parcurs. În acest context, abordarea schimbărilor din Codul fiscal, precum introducerea impozitării diferențiate a salariilor era previzibilă, în contextul lipsei de obiective constructive. Cel mai mare factor perturbator în activitatea economică îl reprezintă lipsa analizei cost-beneficiu în procesul legislativ și am să explic de ce:


Salariile din zona de stat vor înregistra pentru a doua oară cresteri cu două cifre, nefăcânadu-se, însă, o analiză profesionistă a performanței și a gradului de încărcare a personalului angajat. Fiecare funcționar dorește să-și justifice postul și salariul mărit inventând noi proceduri birocratice în defavoarea mediul privat care, în final, se va sufoca de birocrație creată artificial, pentru a da de mâncare „lipitorilor de afișe” dintre campaniile electorale. Ultimele guverne au fost victima personalului ministerial care are ca slogan „NU SE POATE” și care, de cele mai multe ori, și demonstrează prin fapte acest lucru.”

Alte articole recomandate:

Conștientizarea de către consumatori a existenței coloranților naturali din produsele lactate este pe cât de importantă, pe atât de dificilă, pentru procesatori, publicul fiind tentat să interpreteze culoarea drept un adaos sintetic, chiar și atunci când nu e cazul. În ediția din iunie 24 a mensualului DairyFoods, cercetătoarea Kimberly J. Decker a publicat un studiu deosebit de interesant asupra utilizării coloranților naturali, ca materie [...]
  Mihai Georgescu, directorul general al Kandia Dulce, cel mai mare producător local de ciocolată, vede o oportunitate de creștere mai mare pentru produsele de impuls, așa cum sunt și brandurile Rom și Măgura, în zona de comerț tradițional pe termen scurt, informeaza ZF. „Infrastructura și demografia României vor face, cel puțin pentru anumite categorii de produse așa cum sunt sunt și ale noastre, cele de impuls, ca ponderea comerțului tradițional să continue să fi [...]
Profitând de creșterile de pe piața Chinei ș a țărilor din Orientul îndepărtat, GEA  a realizat în 2013 vânzări de peste 163 de milioane de euro, față de 127 de milioane, în anul 2012, fapt care o situează pe primul loc în Top-ul creșterilor de vânzări de tehnologii din acea parte a lumii. Axel Wolferts, General Manager al GEA, pentru zona China-Asia, a declarat pentru DairyReporter că ”vânzările [...]
La finalul saptamanii trecute, la Bucuresti a avut loc un Simpozion care a detaliat aspectele Regulamentului 1169/2011, cu aplicabilitate partiala din 14 decembrie 2014 si totala, din 2016. Evenimentul s-a bucurat de un succes deosebit, la el participand un numar impresionant de specialisti din industria alimentara si din retail.   In cadrul Simpozionului, doamna Mirona Daia, expert in etichetare, a sustinut comunicarea cu titlul "Reglementari legislative pentru impunatatirea informarii [...]
Cea de a VI-a ediție a Expoziției Internaționale de Soluții și Tehnologii pentru Panificație, Cofetărie, Gelaterie, Cocolaterie, Cafea și Alimentație Publică a expoziției GastroPan va avea loc între 4 și 6 aprilie la Brașov. Evenimentul reprezintă un punct de întâlnire al cererii și ofertei din domeniile panificației, cofetăriei, gelateriei și alimentației publice, adresându-se producătorilor, specialiștilor și operatorilor din domeniu.  Cu ocazia ac [...]
  Îndulcitorii pe bază de stevia derivată din fermentație - fără plante de stevia - ar putea fi lansat cel mai devreme în 2016, susțin reprezentanții Evolva Holding SA, firma elvețiană care lucrează la această tehnologie împreună cu gigantul Cargill, informează Food Navigator. Cele două companii au lucrat împreună din martie 2013 pe tehnologii de fermentație pentru a produce glicozide derivate din steviol, compușii care dau frunzelor [...]
Imbuteliatorul de apa imbuteliate Rio Bucovina a obtinut o crestere volumica de 4,5% in perioada decembrie 2012 - noiembrie 2013 fata de perioada decembrie 2011 - noiembrie 2012, a anuntat compania.   Rio Bucovina a ajuns sa detina la finele anului trecut, in perioada octombrie -noiembrie 2013, 10,3 % din volumul de apa imbuteliata in Romania in retail, conform datelor furnizate de compania Nielsen, calculate pe baza datelor din Retail Index Service, pentru Total Retail Romania). [...]
Mii de cozonaci produși și comercializați de firma doljeană „Teoden” au avut inscripționat, în limba engleză, pe eticheta descriptivă a compoziției produsului, denumirea „bullshit” ca echivalent pentru produsul de cofetărie „rahat”. Oficialii companiei spun că este vorba de „o eroare observată cu întârziere”. Cozonacul „moale și pufos de Băilești”, preparat “ca la mama acasă” cu stafide, rahat și cacao a [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN