Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Referindu-se la mediul de afaceri românesc, într-o anchetă realizată de revista Meat.Milk., domnul Ștefan Pădure-Președinte APAR, a declarat în exclusivitate pentru agenția infoGROUP:


”Timpul a fost un „sfetnic bun” pentru sectorul agro-alimentar și lucrurile par să intre într-o normalitate impusă de cadrul european implementat la nivel național. Promovarea intereselor individuale pierde teren în fața intereselor legitime de grup, iar oamenii tineri, având experiență în afaceri, încep să se implice în activitățile asociative.


Din nefericire, mediul asociativ nu dispune încă de toate resursele umane și financiare necesare desfășurării unei activități de reprezentare a intereselor membrilor așa cum se întâmplă la nivelul statelor membre dezvoltate. În momentul în care operatorii economici vor înțelege să folosească numai canalele oficiale de comunicare cu autoritățile și vor formula puncte de vedere armonizate la consultările publice, șansele de a avea o coerență a dezvoltării sectoriale vor crește semnificativ.


Să nu uităm că marile succese de advocacy ale sectorului agroalimentar, și anume „Salvarea Micilor” și „Scăderea TVA la alimente”, au fost rezultatele unui interes legitim de grup, armonizat și sustinut prin toate canalele specifice.


Cu toate acestea, lipsa obiectivelor strategice reprezintă dușmanul nr. 1 în sectorul agro-alimentar. Dacă autoritățile ar genera o dezbatere cu toți factorii reprezentativi (reali și nu vocali), din sectorul nostru de activitate, iar la final ar rezulta o listă cu obiective sectoriale legitime și asumate de către toate părțile, atingerea țintelor ar deveni o chestiune de timp și parcurs. În acest context, abordarea schimbărilor din Codul fiscal, precum introducerea impozitării diferențiate a salariilor era previzibilă, în contextul lipsei de obiective constructive. Cel mai mare factor perturbator în activitatea economică îl reprezintă lipsa analizei cost-beneficiu în procesul legislativ și am să explic de ce:


Salariile din zona de stat vor înregistra pentru a doua oară cresteri cu două cifre, nefăcânadu-se, însă, o analiză profesionistă a performanței și a gradului de încărcare a personalului angajat. Fiecare funcționar dorește să-și justifice postul și salariul mărit inventând noi proceduri birocratice în defavoarea mediul privat care, în final, se va sufoca de birocrație creată artificial, pentru a da de mâncare „lipitorilor de afișe” dintre campaniile electorale. Ultimele guverne au fost victima personalului ministerial care are ca slogan „NU SE POATE” și care, de cele mai multe ori, și demonstrează prin fapte acest lucru.”

Alte articole recomandate:

Brutariile Paul lanseaza o campanie promotionala de vara dedicata tartelor cu fructe, desfasurata in perioada 8 iulie - 17 august, anunta un comunicat emis de Golin. Campania "Festivalul fructelor" are componente in-store, PR, OOH (stickere in metrou) si online pe paginile de Facebook si Instagram ale Paul Romania. Agentiile care s-au ocupat de dezvoltarea si implementarea campaniei sunt McCann si Golin, informeaza Iqads. In perioada promotiei, clientii Paul primesc o tarta gratuit pentru [...]
Grupul american Kellogg's a decis să mute aproximativ 80 de locuri de muncă de la sediul său din Manchester (Marea Britanie) la un nou birou din București (România), informează publicația Manchester Evening News. Publicația menționată susține că directorul executiv de la Kellogg's, John Bryant, i-a informat pe angajați de decizia companiei de a-și eficientiza operațiunile. În consecință, grupul american a ales Bucureștiul pentru un centru european de servicii globale (GBS) care se [...]
In perioada 15 mai – 22 august 2014, Napoca, brandul romanesc de inghetata al companiei Unilever, invita consumatorii sa reasculte unele dintre cele mai indragite povesti ale copilariei: Alba ca Zapada, Cenusereasa, Scufita Rosie, Degetica, Frumoasa din Padurea Adormita si altele, inregistrate de Claudiu Istodor, actor la Teatrul Mic, cunoscut si ca vocea Povestilor Nemuritoare, si Razvan Simion, coprezentatorul emisiunii „Neata cu Razvan si Dani”. Pentru a descarca gratuit [...]
Coca-Cola Hellenic Romania, imbuteliatorul local al produselor din portofoliul Coca-Cola Company, a raportat un declin de 9% al vanzarilor sale in volum pe 2013, comparativ cu anul anterior. Compania a revenit astfel pe un trend descendent, dupa ce in 2012 inregistase o redresare usoara a afacerii (o rata de crestere in volum de 2% fata de 2011), informează Magazin Progresiv. Declinul vanzarilor volumice in ultimul trimestru din 2013 a fost mai mic decat cel inregistrat pe intregul an: in [...]
Acum, la final de an, Kaufland a devenit cel mai important angajator al Romaniei, consolidandu-si atat pozitia, cat si imaginea, in peisajul general economic al Romaniei.  Astfel, retailerul alimentar Kaufland a depășit pentru prima dată efectivul de personal al OMV Petrom, devenind compania privată cu cel mai mare număr de salariați din România. La finalul lunii septembrie a acestui an Kaufland a înregistrat un număr de 20.386 de salariați activi, în timp [...]
România susține mărirea contingentului de mere și de alte produse agricole provenite din Republica Moldova, a declarat, ieri, vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, la conferința organizată de LAPAR.           'Au fost câteva discuții la nivel de prim-miniștri, care au legătură cu agricultura. Vreau să îmi manifest sprijinul pentru mărirea contingentului de produse agricole din Republica [...]
Finantele vor sa introduca in 2014 obligativitatea caselor de marcat cu jurnal electronic, potrivit declaratiilor Ministrului de resort citate de agentia Agerpres. Toate firmele vor utiliza case de marcat cu jurnal electronic pana la finalul primului semestru din 2014, care vor inlocui actualele case de marcat cu role de hartie, a declarat ministrul Finantelor Publice, Daniel Chitoiu, intr-un interviu acordat Agerpres. Masura ar viza combaterea evaziunii fiscale si imbunatatirea colectar [...]
(Comunicat) In ultima perioadă au apărut în presă diverse polemici referitoare la acțiunile companiei FrieslandCampina România, consider că este corect ca, în numele dreptului la replică și din poziția și funcția de Președinte al Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui ( APRIL), precum și din dorința de a se cunoaște adevărul de către opinia publică, să precizez următoarele: 1. Compania FrieslandCampina România [...]

 

Living fresh
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN