Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Referindu-se la mediul de afaceri românesc, într-o anchetă realizată de revista Meat.Milk., domnul Ștefan Pădure-Președinte APAR, a declarat în exclusivitate pentru agenția infoGROUP:


”Timpul a fost un „sfetnic bun” pentru sectorul agro-alimentar și lucrurile par să intre într-o normalitate impusă de cadrul european implementat la nivel național. Promovarea intereselor individuale pierde teren în fața intereselor legitime de grup, iar oamenii tineri, având experiență în afaceri, încep să se implice în activitățile asociative.


Din nefericire, mediul asociativ nu dispune încă de toate resursele umane și financiare necesare desfășurării unei activități de reprezentare a intereselor membrilor așa cum se întâmplă la nivelul statelor membre dezvoltate. În momentul în care operatorii economici vor înțelege să folosească numai canalele oficiale de comunicare cu autoritățile și vor formula puncte de vedere armonizate la consultările publice, șansele de a avea o coerență a dezvoltării sectoriale vor crește semnificativ.


Să nu uităm că marile succese de advocacy ale sectorului agroalimentar, și anume „Salvarea Micilor” și „Scăderea TVA la alimente”, au fost rezultatele unui interes legitim de grup, armonizat și sustinut prin toate canalele specifice.


Cu toate acestea, lipsa obiectivelor strategice reprezintă dușmanul nr. 1 în sectorul agro-alimentar. Dacă autoritățile ar genera o dezbatere cu toți factorii reprezentativi (reali și nu vocali), din sectorul nostru de activitate, iar la final ar rezulta o listă cu obiective sectoriale legitime și asumate de către toate părțile, atingerea țintelor ar deveni o chestiune de timp și parcurs. În acest context, abordarea schimbărilor din Codul fiscal, precum introducerea impozitării diferențiate a salariilor era previzibilă, în contextul lipsei de obiective constructive. Cel mai mare factor perturbator în activitatea economică îl reprezintă lipsa analizei cost-beneficiu în procesul legislativ și am să explic de ce:


Salariile din zona de stat vor înregistra pentru a doua oară cresteri cu două cifre, nefăcânadu-se, însă, o analiză profesionistă a performanței și a gradului de încărcare a personalului angajat. Fiecare funcționar dorește să-și justifice postul și salariul mărit inventând noi proceduri birocratice în defavoarea mediul privat care, în final, se va sufoca de birocrație creată artificial, pentru a da de mâncare „lipitorilor de afișe” dintre campaniile electorale. Ultimele guverne au fost victima personalului ministerial care are ca slogan „NU SE POATE” și care, de cele mai multe ori, și demonstrează prin fapte acest lucru.”

Alte articole recomandate:

Compania Agricover, care gestionează programul „Dor de gust”, va fi capabilă să livreze, peste cinci ani, în lanțurile internaționale de magazine prezente în România peste 150.000 de tone de legume și fructe produse de către fermierii români, a declarat CEO-ul companiei, Robert Arsene, în cadrul conferinței Trade Round Table organizată de revista Progresiv. Legumele și fructele din programul „Dor de gust” produse sunt dsponibile în [...]
Aflându-se din nou în rândul expozanților de la Indagra, compania Biotrend, din Bulgaria, expune teste și aparatură de ultimă generație, destinate atât fermierilor crescători de animale, cât și procesatorilor de lapte care doresc să controleze calitatea produselor. Dintre ultimele noutăți, putem aminti soluțiile din gama EnSURE, pentru determinarea rapidă microbiologică pentru NTG, E-coli și enterobacteriacee, cum ar fi: [...]
Anul 2013 a adus numeroase produse noi în portofoliile marilor jucători din industria alimentară, însă au fost mai săraci în lansări de branduri, investiția într-o nouă marcă fiind mai costisitoare comparativ cu o extensie de brand. Producători precum Alka, Danone sau Vincon România s-au încumetat în acest an să-și diversifice gama de produse cu noi branduri, în timp ce alți jucători precum Kandia, Ursus Breweries sau Coca-Cola au adus produse noi [...]
Cel mai mare furnizor mondial de tehnologii destinate industriei laptelui și lactatelor este Partener al Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2015, eveniment care se va desfășura în zilele de 3 și 4 iunie ,a Hotel Alpin din Poiana Brașov. În cele două zile ale manifestării, Tetra Pak va fi prezentă cu stand propriu în cadrul Secțiunii EXPO, acolo unde va prezenta cele mai noi tehnologii destinate sectorului viza și unde va [...]
Firmă norvegiană Orkla a ajuns la un acord pentru a vinde divizia de produse de patiserie ruseasca catre firma Slavyanka, informeaza Food Navigator. Compania Orla Brands Rusia produce ciocolată, bomboane și produse de cofetărie sub branduri precum Krupskaya și Pecar. Orkla Brands Rusia se va alătura filialei Slavyanka, acesta fiind un subiect al aprobării din partea autorităților concurentei din Rusiei. Detalii financiare nu au fost dezvaluite. Peter A. Ruzicka, presedinte si [...]
Un român cheltuie circa 15 euro, față de 10 euro, valoarea coșului mediu din 2014, pentru comenzile de mâncare făcute online, arată o analiză efectuată de foodpanda.ro. Potrivit reprezentanților companiei, citați de Evenimentul zilei, coșul mediu plasat online în ianuarie 2015 este cu 50% mai mare față de media celui înregistrat anul trecut. Comanda medie foodpanda.ro se ridică la 15 euro începând din noiembrie 2014 și se [...]
Azodicarbonamida este o substanță chimică obținută prin reacția dintre sulfat de dihidrazină și uree la temperatură și presiune ridicate, formula moleculară C2H4O2N4 și numărul CAS (Chemical Abstract Service) 123-77-3. Ca aditiv alimentar are numărul E927. La temperatura mediului ambiant, azodicarbonamida se prezintă ca o pulbere cristalină inodoră, de culoare galbenă până la roșu-portocaliu. Este utilizată în special ca agent de expandare la fabricarea materialelor plastice [...]
Retailerul belgian Mega Image a deschis săptămâna trecută magazinul de la parterul clădirii de birouri Bucharest One dezvoltată de compania Globalworth, fondată și condusă de omul de afaceri grec Ioannis Papalekas.    Acesta este magazinul cu numărul 442 al rețelei de supermarketuri.  Mega Image Barbu Văcărescu, cel de-al treilea concept store din cadrul rețelei, este situat pe strada Barbu Văcărescu, lângă stația de metrou Aure [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi