Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Referindu-se la mediul de afaceri românesc, într-o anchetă realizată de revista Meat.Milk., domnul Ștefan Pădure-Președinte APAR, a declarat în exclusivitate pentru agenția infoGROUP:


”Timpul a fost un „sfetnic bun” pentru sectorul agro-alimentar și lucrurile par să intre într-o normalitate impusă de cadrul european implementat la nivel național. Promovarea intereselor individuale pierde teren în fața intereselor legitime de grup, iar oamenii tineri, având experiență în afaceri, încep să se implice în activitățile asociative.


Din nefericire, mediul asociativ nu dispune încă de toate resursele umane și financiare necesare desfășurării unei activități de reprezentare a intereselor membrilor așa cum se întâmplă la nivelul statelor membre dezvoltate. În momentul în care operatorii economici vor înțelege să folosească numai canalele oficiale de comunicare cu autoritățile și vor formula puncte de vedere armonizate la consultările publice, șansele de a avea o coerență a dezvoltării sectoriale vor crește semnificativ.


Să nu uităm că marile succese de advocacy ale sectorului agroalimentar, și anume „Salvarea Micilor” și „Scăderea TVA la alimente”, au fost rezultatele unui interes legitim de grup, armonizat și sustinut prin toate canalele specifice.


Cu toate acestea, lipsa obiectivelor strategice reprezintă dușmanul nr. 1 în sectorul agro-alimentar. Dacă autoritățile ar genera o dezbatere cu toți factorii reprezentativi (reali și nu vocali), din sectorul nostru de activitate, iar la final ar rezulta o listă cu obiective sectoriale legitime și asumate de către toate părțile, atingerea țintelor ar deveni o chestiune de timp și parcurs. În acest context, abordarea schimbărilor din Codul fiscal, precum introducerea impozitării diferențiate a salariilor era previzibilă, în contextul lipsei de obiective constructive. Cel mai mare factor perturbator în activitatea economică îl reprezintă lipsa analizei cost-beneficiu în procesul legislativ și am să explic de ce:


Salariile din zona de stat vor înregistra pentru a doua oară cresteri cu două cifre, nefăcânadu-se, însă, o analiză profesionistă a performanței și a gradului de încărcare a personalului angajat. Fiecare funcționar dorește să-și justifice postul și salariul mărit inventând noi proceduri birocratice în defavoarea mediul privat care, în final, se va sufoca de birocrație creată artificial, pentru a da de mâncare „lipitorilor de afișe” dintre campaniile electorale. Ultimele guverne au fost victima personalului ministerial care are ca slogan „NU SE POATE” și care, de cele mai multe ori, și demonstrează prin fapte acest lucru.”

Alte articole recomandate:

Menționarea pe etichete a țării de origine (country-of-origin labelling – COOL) pentru carnea utilizată ca materie primă în alimentele procesate este cu un pas mai aproape să devină realitate, în urma unui vot în Parlamentul European dat pe 12 februarie. În acest sens, domnul Christian Verschueren, director-general al EuroCommerce, a declarat pentru France Press că: ”etichetarea obligatorie a originii cărnii folosite în astfel de [...]
Bolivienii sunt prima națiune din lume care respinge cel mai cunoscut lanț de mâncare fast-food: McDonald’s. Un studiu recent a arătat că peste 60% dintre cetățenii acestei țări din America de Sud au declarat că nu ar călca într-un restaurant al brandului american, declarându-se adepții unei alimentații sănătoase, scrie agrointeligența. Principalul motiv invocat de bolivieni este că mâncarea fast-food este preparată mult pre [...]
Creșterea cererii la nivel mondial necesită echilibrarea atentă a cererii și ofertei, potrivit Raportului Tetra Pak – Indexul Lactatelor 2014 Consumul global va crește cu 36% până în 2014, înregistrându-se o diferență tot mai mare între piețele de lactate dezvoltate și cele emergente București (1 octombrie 2014) – Tetra Pak®, lider mondial în furnizarea de soluții pentru procesarea și ambalarea produselor alimentare, lansează astăzi cel [...]
Conștientizarea de către consumatori a existenței coloranților naturali din produsele lactate este pe cât de importantă, pe atât de dificilă, pentru procesatori, publicul fiind tentat să interpreteze culoarea drept un adaos sintetic, chiar și atunci când nu e cazul. În ediția din iunie 24 a mensualului DairyFoods, cercetătoarea Kimberly J. Decker a publicat un studiu deosebit de interesant asupra utilizării coloranților naturali, ca materie [...]
Odată cu aderarea României la Uniunea Europeană a venit și obligativitatea conștientizării importanței protecției mediului în care trăim. Fonduri, deloc neglijabile, au fost puse la dispoziția noilor țări membre, pentru ca trecerea la legislația comunitară, axată pe conservare și calitate, să se poată face mai ușor și rapid. În acest sens, România a beneficiat de mai multe programe de finanțare, prin care s-a urmărit creșterea competitivității pe piaț [...]
Mâncarea, una dintre principalele plăceri ale vieții pentru români Danone lansează o aplicație de Facebook cu sfaturi personalizate de nutriție pentru 5 tipologii de consumatori, în funcție de obiceiurile alimentare. Mâncarea este una dintre principalele plăceri ale vieții pentru români pentru că le influențează pozitiv starea de spirit, depășind rolul funcțional de a satisface foamea – este concluzia comună a mai multor [...]
Românii ocupă locul șase în Europa în funcție de consumul de bere. Fiecare român bea, în medie, 90 de litri de bere pe an Românii ocupă locul șase în Europa la consumul de bere, cu 90 de litri pe an pe locuitor, însă piața este în scădere, după ce în primele opt luni ale anului trecut vânzările s-au redus cu 8%, potrivit asociației Berarii României. Consumul de bere în România a fost în 2013, potrivit unui [...]
  Prima imprimantă comercială 3D pentru retail va fi folosita pentru a crea jeleuri și bomboane în diferite forme, dimensiuni, culori și arome, spune creatorul Katjes Fassin UK, informează Food Navigator. Magic Candy Factory, cum este cunoscută imprimanta 3D, va fi lansată în SUA, Marea Britanie și Germania până în 2016. Imprimanta durează aproximativ cinci minute pentru a crea jeleurile cântărind între 15 g și 20 g. [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN