Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Referindu-se la mediul de afaceri românesc, într-o anchetă realizată de revista Meat.Milk., domnul Ștefan Pădure-Președinte APAR, a declarat în exclusivitate pentru agenția infoGROUP:


”Timpul a fost un „sfetnic bun” pentru sectorul agro-alimentar și lucrurile par să intre într-o normalitate impusă de cadrul european implementat la nivel național. Promovarea intereselor individuale pierde teren în fața intereselor legitime de grup, iar oamenii tineri, având experiență în afaceri, încep să se implice în activitățile asociative.


Din nefericire, mediul asociativ nu dispune încă de toate resursele umane și financiare necesare desfășurării unei activități de reprezentare a intereselor membrilor așa cum se întâmplă la nivelul statelor membre dezvoltate. În momentul în care operatorii economici vor înțelege să folosească numai canalele oficiale de comunicare cu autoritățile și vor formula puncte de vedere armonizate la consultările publice, șansele de a avea o coerență a dezvoltării sectoriale vor crește semnificativ.


Să nu uităm că marile succese de advocacy ale sectorului agroalimentar, și anume „Salvarea Micilor” și „Scăderea TVA la alimente”, au fost rezultatele unui interes legitim de grup, armonizat și sustinut prin toate canalele specifice.


Cu toate acestea, lipsa obiectivelor strategice reprezintă dușmanul nr. 1 în sectorul agro-alimentar. Dacă autoritățile ar genera o dezbatere cu toți factorii reprezentativi (reali și nu vocali), din sectorul nostru de activitate, iar la final ar rezulta o listă cu obiective sectoriale legitime și asumate de către toate părțile, atingerea țintelor ar deveni o chestiune de timp și parcurs. În acest context, abordarea schimbărilor din Codul fiscal, precum introducerea impozitării diferențiate a salariilor era previzibilă, în contextul lipsei de obiective constructive. Cel mai mare factor perturbator în activitatea economică îl reprezintă lipsa analizei cost-beneficiu în procesul legislativ și am să explic de ce:


Salariile din zona de stat vor înregistra pentru a doua oară cresteri cu două cifre, nefăcânadu-se, însă, o analiză profesionistă a performanței și a gradului de încărcare a personalului angajat. Fiecare funcționar dorește să-și justifice postul și salariul mărit inventând noi proceduri birocratice în defavoarea mediul privat care, în final, se va sufoca de birocrație creată artificial, pentru a da de mâncare „lipitorilor de afișe” dintre campaniile electorale. Ultimele guverne au fost victima personalului ministerial care are ca slogan „NU SE POATE” și care, de cele mai multe ori, și demonstrează prin fapte acest lucru.”

Alte articole recomandate:

Producătorul Scandia Food, liderul pieței de conserve de carne și pate, a intrat, la sfârșitul anului trecut, în categoria conservelor de pește cu brandul Lotka, poziționat pe segmentul premium, în contextul creșterii vânzărilor din această categorie.   ”Piața conservelor de pește a prins avânt puternic în ultimii ani, iar pentru Scandia Food intrarea pe acest segment a reprezentat o oportunitate, date [...]
(Agerpres) Toate unitățile care au beneficiat de perioada de tranziție acordată până la 31 decembrie 2013 pentru îmbunătățirea calității laptelui crud procesează acum numai lapte conform standardelor Uniunii Europene, se arată într-un comunicat al Autorității Naționale Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Potrivit Autorității, din totalul celor 64 unități de procesare a laptelui care au beneficiat de perioada de tranziție pentru a procesa lapte [...]
Pe o piață invadată de falsuri și de tot felul…de artificii, pălinca de Bihor Trămuța este ca o oază într-un deșert, iar dacă iei înghițitură mai hotărâtă, tăria are puterea să te binedispună pentru o zi întreaga. Așa i s-a întâmplat la ”Săptămâna verde” și ministrului german al agriculturii Dr. Hans-Peter Friedrich care, după ce a ciocnit un păhărel din licoarea adusă la Munchen de Florin [...]
Cei mai mari zece producători din industria băuturilor nonalcoolice au avut anul trecut afaceri cumulate de 4,6 miliarde de lei, în creștere cu 15% față de anul precedent, arată calculele ZF pe baza datelor din anuarul Cei mai mari jucători din economie, ediția a unsprezecea, care a apărut pe piață. Anul 2015 a fost un an al recordurilor pentru industria de băuturi răcoritoare și ape minerale, companiile ajungând la cele mai mari afaceri și profituri de la începere [...]
Brandul de napolitane și înghețată JOE, una dintre cele mai bine vândute mărci românești de dulciuri, reprezintă 10% din cifra de afaceri a Nestlé România, înregistrând vânzări în jur de 16 mil. euro, conform calculelor ZF pe baza datelor furnizate de companie. În 2012, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 161 mil. euro, acestea fiind ultimele date financiare prezentate de Nestlé România, cel mai mare [...]
Reiser oferă soluții pentru procesatorii de brânzeturi care includ aplicații pentru formarea, extrudarea, depozitarea brânzeturilor.  De la brânză sub formă de cuburi sau mărunțită, forme cilindrice și sferice, de la brânzeturi mexicane la cheddar, harvati si mozzarella, de la brânzeturi tari și maturate la brânzeturi din lapte de capră și moi, Reiser este soluția completă pentru toate aceste procese de fabricare [...]
În cursul lunii ianuarie 2017, ANSVSA, prin Direcțiile județene sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor precum și a municipiului București, au desfășurat 5.212 controale în unitățile din industria agroalimentară care desfășoară activități în domenii precum: fabricarea produselor de morărit, a pâinii, a produselor de patiserie, a băuturilor răcoritoare și a celor alcoolice și a celor de depozitare a produselor alimentare, a  semințelor, [...]
Retailerii care au avut creșteri anul trecut și-au extins rețeaua de magazine, însă valoarea medie a bonului plătit de clienți a scăzut, a declarat la ZF Live Gabriel Pavel de la RBC, cea mai mare companie de instalat POS-uri în retail. „Dacă facem comparație magazin pe magazin, consumul nu crește, pentru că valoarea bonului a scăzut în comparație cu anul trecut. Retailerii care au beneficiat de creșteri și-au extins rețelele și automat și cantitatea de produse [...]

 

Living fresh
meatmilk
testo
infoALIMENT MAGAZIN