Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Referindu-se la mediul de afaceri românesc, într-o anchetă realizată de revista Meat.Milk., domnul Ștefan Pădure-Președinte APAR, a declarat în exclusivitate pentru agenția infoGROUP:


”Timpul a fost un „sfetnic bun” pentru sectorul agro-alimentar și lucrurile par să intre într-o normalitate impusă de cadrul european implementat la nivel național. Promovarea intereselor individuale pierde teren în fața intereselor legitime de grup, iar oamenii tineri, având experiență în afaceri, încep să se implice în activitățile asociative.


Din nefericire, mediul asociativ nu dispune încă de toate resursele umane și financiare necesare desfășurării unei activități de reprezentare a intereselor membrilor așa cum se întâmplă la nivelul statelor membre dezvoltate. În momentul în care operatorii economici vor înțelege să folosească numai canalele oficiale de comunicare cu autoritățile și vor formula puncte de vedere armonizate la consultările publice, șansele de a avea o coerență a dezvoltării sectoriale vor crește semnificativ.


Să nu uităm că marile succese de advocacy ale sectorului agroalimentar, și anume „Salvarea Micilor” și „Scăderea TVA la alimente”, au fost rezultatele unui interes legitim de grup, armonizat și sustinut prin toate canalele specifice.


Cu toate acestea, lipsa obiectivelor strategice reprezintă dușmanul nr. 1 în sectorul agro-alimentar. Dacă autoritățile ar genera o dezbatere cu toți factorii reprezentativi (reali și nu vocali), din sectorul nostru de activitate, iar la final ar rezulta o listă cu obiective sectoriale legitime și asumate de către toate părțile, atingerea țintelor ar deveni o chestiune de timp și parcurs. În acest context, abordarea schimbărilor din Codul fiscal, precum introducerea impozitării diferențiate a salariilor era previzibilă, în contextul lipsei de obiective constructive. Cel mai mare factor perturbator în activitatea economică îl reprezintă lipsa analizei cost-beneficiu în procesul legislativ și am să explic de ce:


Salariile din zona de stat vor înregistra pentru a doua oară cresteri cu două cifre, nefăcânadu-se, însă, o analiză profesionistă a performanței și a gradului de încărcare a personalului angajat. Fiecare funcționar dorește să-și justifice postul și salariul mărit inventând noi proceduri birocratice în defavoarea mediul privat care, în final, se va sufoca de birocrație creată artificial, pentru a da de mâncare „lipitorilor de afișe” dintre campaniile electorale. Ultimele guverne au fost victima personalului ministerial care are ca slogan „NU SE POATE” și care, de cele mai multe ori, și demonstrează prin fapte acest lucru.”

Alte articole recomandate:

Lanțul de restaurante  livrează în zonele Piața Victoriei, Barbu Văcărescu, Pipera și Mall Promenada, care adună împreună circa 120.000 de cor­poratiști. Acestea sunt cele mai im­portante zone de birouri din București, care reunesc com­panii naționale și multi­națioanle. „Livrăm în zona Victoriei de circa trei ani. Acesta a fost primul proiect McDelivery din București. Acest sistem de livrare la domiciliu mai funcționează în zonele Barbu [...]
Grupul german Karcher a finalizat anul trecut fabrica de aspiratoare din Curtea de Argeș, la circa un an de la începerea lucrărilor. Mai mult, fabrica are deja 139 de salariați și vrea ca până în 2019 să ajungă la 313 angajați, potrivit unui document publicat de Ministerul de Finanțe în care este prezentat stadiul implementării proiectelor aprobate spre finanțare în temeiul HG nr. 807/ 2014. Com­pania CER Clea­ning Equi­pment, prin ca­re nemții de [...]
Grub, o companie care comercializează  insect comestibile, a anunțat că a asigurat prima listare pentru gama de gustări prăjite Cricket, cu Whole Foods Markets.   Gama este disponibilă în variant cu ardei iute, ierburi, sare și oțet și va fi disponibilă pe piață, la sfârșitul lunii decembrie. "Suntem încântaț că s-a asigurat prima cotare cu Whole Foods Market pentru greierii noștri prăjiți, care deja  s [...]
România susține mărirea contingentului de mere și de alte produse agricole provenite din Republica Moldova, a declarat, ieri, vicepremierul Daniel Constantin, ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale, la conferința organizată de LAPAR.           'Au fost câteva discuții la nivel de prim-miniștri, care au legătură cu agricultura. Vreau să îmi manifest sprijinul pentru mărirea contingentului de produse agricole din Republica [...]
De curând, Scandia a declanșat o campanie publicitară în mediile de socializare online, vedeta acțiunii fiind pateul Bucegi. Tema campaniei este cel puțin surprinzătoare, la o primă vedere, dar pare a avea un deosebit succes, pagina Fb creată în acest scop având multe accesări și conținând multe postări care, cu totul sporesc notorietatea mărcii. Campania este purtată prin intermediul publicitarulor de la Wunderman. Astfel, Iqads [...]
Chipita România, producătorul unor branduri precum 7Days sau Fineti, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 312 mil. lei (70 mil. euro), cu 10 mil. lei mai mult față de anul precedent, arată o analiză a ZF făcută pe  baza datelor de pe mfinante.ro. Acesta este al cincilea an conse­cutiv de creștere pentru filiala locală a grupului grec.   De ase­menea, compania a avut anul trecut un profit de 15,8 mil. lei, de cinci ori mai [...]
(Mediafax) Carnea de pui s-a ieftinit cu 7% la poarta fermei, la presiunea cumparatorilor, iar la pretul de 7 lei pe kilogram fara TVA, producatorii se plang ca au pierderi si ca risca intrarea in insolventa, scrie Mediafax. “Pretul conteaza foarte mult pentru consumator. Carnea de pui este cea mai ieftina, cam 7 lei pe kilogram, fara TVA, la poarta fabricii. La pretul asta dam faliment”, a declarat Ilie Van, presedintele Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania. El a spus [...]
  Compania Mars intenționează să extindă capacitatea la fabrica Veghel în următorii 10 ani pentru a produce versiuni în miniatură ale marcilor sale urmând trendul vest-europenilor care au început să limiteze aportul de calorii, informează Food Navigator. Odată cu investiția de 100 milioane euro, producatorul Snickers va mări producția de produse miniaturale pe care le produce de la 25-30% la aproximativ 35% până în 2025. "Acest lucru se [...]

 

meatmilk

testo
infoALIMENT MAGAZIN