Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

 


(INSSE) În România, în anul 2015, au fost identificate 73663 grupuri de întreprinderi, din care 5469 de grupuri de întreprinderi rezidente și 68194 de grupuri de întreprinderi multinaționale (152 controlate din interior, respectiv 68042 controlate din străinătate).


 


În anul 2015, din totalul grupurilor de întreprinderi identificate în România aproximativ 9% erau rezidente, peste 90% dintre acestea fiind constituite din două sau trei unităṭi legale. Cea mai mare parte a grupurilor de întreprinderi din România își desfășoară activitatea în domeniul comerțului, construcțiilor sau industriei prelucrătoare.


 


În anul 2015, repartizarea grupurilor de întreprinderi din România pe activități economice, la nivelul secțiunilor CAEN Rev.2, arată că majoritatea acestora activează în:


 


– secțiunea G – Comerț cu ridicata și cu amănuntul;


Repararea autovehiculelor și motocicletelor – 34% din totalul grupurilor de întreprinderi;


– secțiunea F – Construcții – 11% din totalul grupurilor de întreprinderi; – secțiunea C – Industria prelucrătoare – 11% din totalul grupurilor de întreprinderi;


– secțiunea M – Activități profesionale, științifice și tehnice – 9% din totalul grupurilor de întreprinderi.


– secțiunea L – Tranzacții imobiliare – 8% din totalul grupurilor de întreprinderi;


 


Grupurile de întreprinderi rezidente activează preponderent în cadrul următoarelor secțiuni:


 


G – Comerț cu ridicata și cu amănuntul;


Repararea autovehiculelor și motocicletelor – 20%,


S – Alte activităṭi de servicii – 17%,


M – Activități profesionale, științifice și tehnice – 12%,


C – Industria prelucrătoare – 10%


F – Construcții – 10%.


 


Raportat la ponderea numărului de salariați, majoritatea subgrupurilor de întreprinderi din România sunt controlate din Germania, Franța ṣi Italia.


 


În anul 2015, din totalul grupurilor de întreprinderi multinaṭionale străine identificate în România, 14723 sunt grupuri controlate de persoane juridice străine, iar 53319 sunt grupuri controlate de persoane fizice străine.


 


Rezultatele anului 2015 indică faptul că, în funcție de ponderea numărului de salariați, pe primul loc se află subgrupurile de întreprinderi controlate de persoane juridice sau persoane fizice din Germania (18,0%), pe locul doi sunt cele controlate din Franṭa (10,5%), iar pe locul trei sunt cele controlate din Italia (10,5%).


 


În funcție de ponderea numărului de salariați în total grupuri de întreprinderi multinaționale controlate din străinătate, subgrupurile de întreprinderi controlate din Germania predomină în secțiunea C – Industria prelucratoare (9,1%), în secțiunea G – Comerț cu ridicata și cu amănuntul; Repararea autovehiculelor și motocicletelor (2,6%), în secțiunea K – Intermedieri financiare si asigurări (1,8%) și în secțiunea A – Agricultura (1,1%).


 


În privința subgrupurilor de întreprinderi controlate din Franṭa, 4,0% se regăsesc în secțiunea C – Industria prelucrătoare, 3,2 % în secțiunea G – Comerț cu ridicata și cu amănuntul; Repararea autovehiculelor și motocicletelor.

Alte articole recomandate:

Autoritățile de la Bruxelles sunt „foarte aproape“ de semnarea unui acord de comerț liber cu Japonia, negociatorii încercând să tempereze temerile japonezilor că un astfel de acord s-ar putea lovi de același gen de impas politic care aproape a deraiat pactul comercial dintre UE și Canada, relatează Financial Times. La finalul unui an în care comerțul a făcut obiectul unor atacuri politice intense în SUA și Europa, un acord UE-Japonia ar da avânt unei [...]
Românii cheltuie anual în piețele volante și agroalimentare circa 1 mld. euro, respectiv 7% din banii pe care îi dau în comerțul cu dominantă alimentară, potrivit calculelor Ziarului financiar, pe baza datelor companiei de cercetare de piață GfK. ZF a calculat vânzările în piețele volante pornind de la o estimare de 14 mld. euro a comerțului cu dominantă alimentară unde cea mai mare pondere o au hipermarketurile și supermarketurile, cu o cotă de piață [...]
Detalii proceduraTip legislatie : OUG nr.34/2006Autoritate contractanta : Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului IasiNumar anunt : 157399 / 26.02.2015Denumire contract : FURNIZARE PAINE ALBA DE 500 gr; PRODUSE FAINOASE, PRODUSE DE MORARITStare procedura : In desfasurareMoneda in care se transmite oferta de pret : RON Planuri anuale de achizitii publiceAn Denumire plan Denumire detaliu planSectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTAI.1) Denumirea, adresa si punct(e) de [...]
(INSSE) În luna iunie 2014, față de luna precedentă, numărul animalelor și al păsărilor sacrificate a crescut la pǎsǎri, iar la bovine, porcine și ovine și caprine a scăzut; greutatea în carcasă a acestora a scǎzut la toate speciile.  În comparație cu aceeași lună a anului 2013, numărul animalelor și al păsărilor sacrificate șigreutatea în carcasǎ a acestora au crescut la toate speciile. Iunie 2014 comparativ cu mai 2014 Numărul total de bovine [...]
(Agerpres) Prețurile produselor alimentare la nivel mondial au continuat să scadă în luna septembrie 2014, pentru a șasea lună consecutiv. Este „cea mai lungă perioadă de scădere înregistrată de la finele anilor 1990”, potrivit raportului publicat joi de Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO). FAO face public lunar propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de prețuri înregistrate de un coș de alimente format din [...]
Oana Belu controlează Domeniile Ostrov, firmă care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 19 milioane de lei, în creștere cu circa 20% față de perioada similară a anului trecut, însemnând 7,5 milioane de litri de vin. Domeniile Ostrov reprezintă brandul umbrelă sub care se comercializează gamele de vinuri ale podgoriei Ostrov, care se întinde pe 1.300 de hectare. Alături de podgoria de viță de vie compania mai deține aproape 500 de hectare de pom [...]
Revista Biz a lansat in cadrul conferintei BrandRo cea de-a cincea editie consecutiva si prima versiune extinsa a “Top 100 cele mai puternice branduri romanesti”, clasament ce are la baza un studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market Research. Pentru al cincilea an consecutiv Borsec se afla pe prima pozitie in topul brandurilor romanesti si este urmat de Dero, Gerovital, Dorna, Arctic, Dacia, Elmiplant, Aqua Carpatica, Farmec si Petrom. “Dac [...]
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTAI.1) DESCRIEREI.1.1) Sediul socialUNIVERSITATEA TEHNICA DIN CLUJ NAPOCACod fiscal: 4288306, Adresa: Cluj Napoca, str. Memorandumului, nr.28, Cluj-Napoca, Telefon: +40 264401398, Fax: +40 264594831I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele:Cluj Napoca, str. Memorandumului, nr.28, Cluj-Napoca, Romania, cod postal: 400114, telefon:+40 264401298, fax:+40 264594831, persoana de contact:Cristina ParauanI.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor:Universitatea [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN