Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Odată cu creșterea puterii de cumpărare a populației, inclusiv în România, cererea de carne și produse din carne, inclusiv de carne de pasăre, de pește și  fructe de mare, va crește și ea. În același timp, însă, atât pe piața internațională, cât și pe piața autohtonă, se observă tendința ambalării produselor în porții mici.


 


Consumatorii își schimbă obiceiul


 


Șchimbarea obiceiului de consum al populației îndreamnă procesatorii de carne și retail-ul să găsească noi modalități de a-și crește vânzările. Una dintre ele este ambalarea produsului final în pachete de mici dimeniuni, fapt care îi ajută și pe unii și pe ceilalți să țină prețurile cât mai jos posibil. Trecerea la acest tip de ambalaje este un mijloc de a reduce costurile forței de muncă, determinând câștiguri în valoare, mai ales prin folosirea filmelor de mare barieră. Aceștia sunt deja factori de creștere care stau la baza suplimentării veniturilor, asigurând concomitent o viață mai lungă a produsului, la raft, o utilizare prietenoasă în operațiunile de depozitare dar și de către consumatori.


 


Creșterea cererii de ambalaje flexibile va depăși pe cea a ambalajelor rigide, ca urmare a unor perspective solide pentru pungile și filmele de mare obstacol. Însă, avansurile cele mai mari vor fi determinate de cererea crescută a consumatorilor pentru o singură porție proaspătă și produse congelate ambalate în vid, înlocuind ambalarea în saci. Foarte buna lor estetică și capacitatea de a le etala frontal la raft, în poziție verticală, oferă avantaje de merchandising, iar acesta este un alt argument de creștere pe acest segment.


 


Reducerea dimensiunii ambalajelor va fi, așadar, stimulatoare pentru creșterea valorii. Câștigurile pentru filmele de mare obstacol se vor baza pe prevalența ambalajelor vidate și pe ambalarea în atmosferă modificată a cărnii proaspete și prelucrate, deoarece, de eficacitatea acestor tehnologii de ambalare depinde în general acest tip de peliculă.


 


Ready meal, în pole position


 


Spre surprinderea tuturor, însă, produsele ready meal par a fi în ”pole position”, inclusiv în România, în condițiile în care milenienii au devenit masa de consumatori prevalentă. Însă, cererea de produse proaspete și congelate va fi susținută și de ambalarea de tip MAP, pentru a prelungi durata de conservare a cărnii proaspete, a cărnii de pasăre, și a fructelor de mare. Pe piața procesată, cererea va fi ajutată de eforturile de dezvoltare a produsului cu elemente de marjă care oferă confort (de exemplu, șunca prepreparată, carnea tocată complet, carnea fiartă etc.), precum și o mai mare varietate de arome.


 


Ambalajele pentru carne, dependente de înalta tehnologie


 


O cercetare efectuată de Fredonia confirmă aceste tendințe de consum, precum și cererea tot mai accentuată pentru porții mici. Ca urmare, Fredonia a adoptat o strategie de adoptare pe scară largă a ambalajelor de dimensiuni mici, care extind durata de depozitare și îmbunătățesc vandabilitatea tipurilor de carne și produse din carne, reflectând tendința generală spre ambalajele cu valoare adăugată, filme, tăvi și alte ambalaje rigide și flexibile cu valoare adăugată. Însă, acesta este doar un singur exemplu.


 


Câștiguri puternice se vor vedea în viitorul apropiat și pentru formatele de ambalaje de nișă, cum ar fi pungile și recipientele din plastic. Modificări semnificative, dar de multe ori aproape invizibile, apar în ambalajele produselor alimentare. Unele dintre acestea sunt conduse direct de cererea de consum, cum ar fi pachetele mai mici pentru produsele din carne. Altele reflectă progresele tehnologice, cum ar fi extinderea vieții produsului la raft prin ”absorbanții de oxigen”.


 


Iar, tendința milenienilor de a mânca pe fugă, porții mici, a condus la apariția mai multor dimensiuni și tipuri de ambalaje. Printre acestea se numără și ambalajele care pot fi introduse în cuptoarele cu microunde. Apoi, orice ambalaj care prelungește durata de viață a produsului, crește și recursul  consumatorilor. Așadar, procesatorii și comercianții trebuie să fie capabili de a oferi produse ambalate în așa fel încât să atragă atenția, obținând randamente mai bune.


 


Probleme de depășit


 


Se accentuează, însă, și o altă problemă: înmulțirea vegetarienilor. Astfel, dacă, în 2009, la nivelul Uniunii Europene, Eurostat raporta un procent de 1 % de astfel de consumatori, în 2016 acest procent a crescut la 5 %. Așadar, cum pot fi crescute vânzările de carne și produse din carne? Desigur, promoțiile pot fi oricând o soluție. Dar, promoțiile însoțite de o redimensionare ambalajelor, în sensul reducerii dimensiunilor, și, prin consecință, a porțiilor, poate fi o soluție mult mai eficientă, afirmă specialiștii de la Supermarket News. O altă modalitate de a păstra vânzările ridicate este asocierea bucăților de carne cu unul sau mai multe elemente de gătit supe, tocane sau alte mâncăruri.


 


Miza pe produsele bio, pe produsele etichetate ”celan label”, pe cele marcate ”fără hormoni” sau ”fără antibiotice”, pentru carnea de pasăre, poate fi o cale în plus pentru a dinamiza vânzările, în condițiile în care mereu mai mulți consumatori europeni și români manifestă o preocupare tot mai accentuată pentru o alimentație sănătoasă. Nici preocuparea pentru diversificarea ofertelor destinate flexiterienilor nu trebuie omisă, mai ales că, prin abile acțiuni de marketing, o parte dintre vegetarieni pot fi deturnați spre această categorie de consumatori, iar porțiile mici, ambalate în conformitate cu cele mai pretențioase solicitări pot fi argumente solide pentru succesul la raft.


 


Din păcate, un raport publicat la finalul anului trecut de Rabobank Food & Agribusiness Research subliniază faptul că deflația semnificativă a prețurilor de vânzare cu amănuntul poate determina probleme serioase în viitor, pentru procesatorii de carne și pentru comercianții cu amănuntul. Iar, regândirea afacerilor din acest domeniu, mizând pe o reproiectare a porțiilor, poate asigura adaptarea firmelor la realitățile de acum ale pieței și profituri consolidate. (Cf. Doug Harrys fooddive.com Meat packaging gets high tech and on trend)


 


Frigidere mai mici, ambalaje pe măsură


 


Redimensionarea ambalajelor este determinată suplimentar și de o altă cauză: În Europa, tendința în construcții este aceea a caselor și apartamentelor de mici dimensiuni. Aceasta înseamnă o dimensiune mai mică a bucătăriilor, deci, necesitatea unor frigidere cu dimensiuni reduse. Iar asta conduce, inevitabil, la un spațiu casnic redus de depozitare a alimentelor.

Alte articole recomandate:

Pentru ambalarea produselor lactate și, în special, pentru ambalarea brânzeturilor, unele dintre cele mai importante materiale sunt peliculele, acestea având atât proprietăți de barieră, cât și fiind pretabile la tipărirea de înaltă calitate, fapt care determină atractivitatea crescută a produselor. Produsele oferite de grupul Indevco, din Liban, pot fi o soluție pentru procesatorii care doresc rezolvarea problemelor de ambalare [...]
Producătorul de bere Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, a lansat sub brandul Grolsch prima bere draught la borcan. Produsul va putea fi comercializat exclusiv în rețelele de baruri și restaurante. Ursus Breweries, unul dintre cei mai importanți producători de bere prezenți pe plan local a lansat recent prima bere draught la borcan, potrivit unui comunicat al companiei. Ambalajul The Jar (Borcanul) este disponibil pentru brandul Grolsch în localuri selectate din [...]
Ambalarea prin vacuumare a produselor din carne, foarte larg răspândită astăzi, poate asigura un termen îndelungat de valabilitate și menținerea pentru o mai lungă perioadă de timp a calităților organoleptice ale acestora.   Cameră de vacuum DC Series   Utilajul de ambalare în vid DC Series, produs de firma Technoprowi utilizează folii de plastic de mare densitate. Complet automatizat, DC Series este prevăzut cu un display și un program [...]
Liniile de procesare de mare capacitate necesită, la capătul lor, echipamente adecvate de ambalare, mai ales în cazul producției care își găsește desfacerea prin marile lanțuri de magazine. În ediția de față, vă prezentăm câteva soluții oferite de compania Delkor Sistem, lider în domeniu, potrivit DairyIndustries. Ultima propunere de la această companie este Delkor Retail Ready Tray Former, utilaj de ultimă generație al [...]
Producătorul de ambalaje din carton Ecopack Ghimbav (AMCP), controlat de omul de afaceri Vladimir Cohn, a avut în primele nouă luni o cifră de afaceri de peste 80 de milioane de lei (aproximativ 18 milioane de euro), mai mult cu 19% față de aceeași perioadă a anului trecut, datorită creșterii exportului și atragerii unor noi clienți.   Compania și-a bugetat pentru acest an afaceri totale de 100 mil. lei (22,2 mil. euro).   „Domenii precum producția de alimente sau [...]
Ambalajele tip PET (din plastic) au ajuns în ultimii ani să cucerească și piața apelor minerale, astfel că în prezent peste 90% din sticlele de apă minerală naturală vândută pe piața din România sunt din plastic.   Dacă în 1992 românii consumau apă minerală îmbuteliată doar în ambalaje de sticlă, în 2011 PET-ul a ajuns să aibă o pondere covâr­șitoare de 95%, potrivit Ghidului Apelor Minerale Naturale. O altă piață unde [...]
De porționarea precisă a brânzeturilor depinde în mare măsură eficiența producției și a stabilirii unui raport corect între prețul de producție și prețul de livrare. De mai bine de 20 de ani, compania americană Coprodev Plus produce echipamente de porționare destinate industriei alimentare, devenind un nume de referință printre furnizorii de cuttere pentru brânzeturi, informează DairyIndustries. Linia de porționare [...]
Dacă credeați că Coca-Cola a avut o idee genială când a lansat campania “Share a Coke”, prin care personaliza sticlele cu cele mai comune câteva sute de nume dintr-o țară, vă înșelați. Diet Coke tocmai a personalizat 2 milioane de sticle unice din punct de vedere design, informeaza Magazinul Progresiv. Campania a fost inițiată de Coca-Cola Israel și presupune un efort logistic extraordinar pentru că a necesitat crearea unui algoritm unic prin care imprimantele au [...]

 

Living fresh
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN