Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Odată cu creșterea puterii de cumpărare a populației, inclusiv în România, cererea de carne și produse din carne, inclusiv de carne de pasăre, de pește și  fructe de mare, va crește și ea. În același timp, însă, atât pe piața internațională, cât și pe piața autohtonă, se observă tendința ambalării produselor în porții mici.


 


Consumatorii își schimbă obiceiul


 


Șchimbarea obiceiului de consum al populației îndreamnă procesatorii de carne și retail-ul să găsească noi modalități de a-și crește vânzările. Una dintre ele este ambalarea produsului final în pachete de mici dimeniuni, fapt care îi ajută și pe unii și pe ceilalți să țină prețurile cât mai jos posibil. Trecerea la acest tip de ambalaje este un mijloc de a reduce costurile forței de muncă, determinând câștiguri în valoare, mai ales prin folosirea filmelor de mare barieră. Aceștia sunt deja factori de creștere care stau la baza suplimentării veniturilor, asigurând concomitent o viață mai lungă a produsului, la raft, o utilizare prietenoasă în operațiunile de depozitare dar și de către consumatori.


 


Creșterea cererii de ambalaje flexibile va depăși pe cea a ambalajelor rigide, ca urmare a unor perspective solide pentru pungile și filmele de mare obstacol. Însă, avansurile cele mai mari vor fi determinate de cererea crescută a consumatorilor pentru o singură porție proaspătă și produse congelate ambalate în vid, înlocuind ambalarea în saci. Foarte buna lor estetică și capacitatea de a le etala frontal la raft, în poziție verticală, oferă avantaje de merchandising, iar acesta este un alt argument de creștere pe acest segment.


 


Reducerea dimensiunii ambalajelor va fi, așadar, stimulatoare pentru creșterea valorii. Câștigurile pentru filmele de mare obstacol se vor baza pe prevalența ambalajelor vidate și pe ambalarea în atmosferă modificată a cărnii proaspete și prelucrate, deoarece, de eficacitatea acestor tehnologii de ambalare depinde în general acest tip de peliculă.


 


Ready meal, în pole position


 


Spre surprinderea tuturor, însă, produsele ready meal par a fi în ”pole position”, inclusiv în România, în condițiile în care milenienii au devenit masa de consumatori prevalentă. Însă, cererea de produse proaspete și congelate va fi susținută și de ambalarea de tip MAP, pentru a prelungi durata de conservare a cărnii proaspete, a cărnii de pasăre, și a fructelor de mare. Pe piața procesată, cererea va fi ajutată de eforturile de dezvoltare a produsului cu elemente de marjă care oferă confort (de exemplu, șunca prepreparată, carnea tocată complet, carnea fiartă etc.), precum și o mai mare varietate de arome.


 


Ambalajele pentru carne, dependente de înalta tehnologie


 


O cercetare efectuată de Fredonia confirmă aceste tendințe de consum, precum și cererea tot mai accentuată pentru porții mici. Ca urmare, Fredonia a adoptat o strategie de adoptare pe scară largă a ambalajelor de dimensiuni mici, care extind durata de depozitare și îmbunătățesc vandabilitatea tipurilor de carne și produse din carne, reflectând tendința generală spre ambalajele cu valoare adăugată, filme, tăvi și alte ambalaje rigide și flexibile cu valoare adăugată. Însă, acesta este doar un singur exemplu.


 


Câștiguri puternice se vor vedea în viitorul apropiat și pentru formatele de ambalaje de nișă, cum ar fi pungile și recipientele din plastic. Modificări semnificative, dar de multe ori aproape invizibile, apar în ambalajele produselor alimentare. Unele dintre acestea sunt conduse direct de cererea de consum, cum ar fi pachetele mai mici pentru produsele din carne. Altele reflectă progresele tehnologice, cum ar fi extinderea vieții produsului la raft prin ”absorbanții de oxigen”.


 


Iar, tendința milenienilor de a mânca pe fugă, porții mici, a condus la apariția mai multor dimensiuni și tipuri de ambalaje. Printre acestea se numără și ambalajele care pot fi introduse în cuptoarele cu microunde. Apoi, orice ambalaj care prelungește durata de viață a produsului, crește și recursul  consumatorilor. Așadar, procesatorii și comercianții trebuie să fie capabili de a oferi produse ambalate în așa fel încât să atragă atenția, obținând randamente mai bune.


 


Probleme de depășit


 


Se accentuează, însă, și o altă problemă: înmulțirea vegetarienilor. Astfel, dacă, în 2009, la nivelul Uniunii Europene, Eurostat raporta un procent de 1 % de astfel de consumatori, în 2016 acest procent a crescut la 5 %. Așadar, cum pot fi crescute vânzările de carne și produse din carne? Desigur, promoțiile pot fi oricând o soluție. Dar, promoțiile însoțite de o redimensionare ambalajelor, în sensul reducerii dimensiunilor, și, prin consecință, a porțiilor, poate fi o soluție mult mai eficientă, afirmă specialiștii de la Supermarket News. O altă modalitate de a păstra vânzările ridicate este asocierea bucăților de carne cu unul sau mai multe elemente de gătit supe, tocane sau alte mâncăruri.


 


Miza pe produsele bio, pe produsele etichetate ”celan label”, pe cele marcate ”fără hormoni” sau ”fără antibiotice”, pentru carnea de pasăre, poate fi o cale în plus pentru a dinamiza vânzările, în condițiile în care mereu mai mulți consumatori europeni și români manifestă o preocupare tot mai accentuată pentru o alimentație sănătoasă. Nici preocuparea pentru diversificarea ofertelor destinate flexiterienilor nu trebuie omisă, mai ales că, prin abile acțiuni de marketing, o parte dintre vegetarieni pot fi deturnați spre această categorie de consumatori, iar porțiile mici, ambalate în conformitate cu cele mai pretențioase solicitări pot fi argumente solide pentru succesul la raft.


 


Din păcate, un raport publicat la finalul anului trecut de Rabobank Food & Agribusiness Research subliniază faptul că deflația semnificativă a prețurilor de vânzare cu amănuntul poate determina probleme serioase în viitor, pentru procesatorii de carne și pentru comercianții cu amănuntul. Iar, regândirea afacerilor din acest domeniu, mizând pe o reproiectare a porțiilor, poate asigura adaptarea firmelor la realitățile de acum ale pieței și profituri consolidate. (Cf. Doug Harrys fooddive.com Meat packaging gets high tech and on trend)


 


Frigidere mai mici, ambalaje pe măsură


 


Redimensionarea ambalajelor este determinată suplimentar și de o altă cauză: În Europa, tendința în construcții este aceea a caselor și apartamentelor de mici dimensiuni. Aceasta înseamnă o dimensiune mai mică a bucătăriilor, deci, necesitatea unor frigidere cu dimensiuni reduse. Iar asta conduce, inevitabil, la un spațiu casnic redus de depozitare a alimentelor.

Alte articole recomandate:

Crezi ca un design de ambalaj te poate face sa cumperi un anumit produs? Poate ca nu, daca aruncam o privire in supermarket la raionul de lactate. O categorie in care nici un producator nu s-a aventurat pana la acest moment sa propuna ceva iesit din comun, atipic pentru piata din Romania. Fiecare (re)lansare a adus in fata publicului modificari la nivel grafic, insa nici un brand nu a avut curajul sa propuna o forma de ambalaj spectaculoasa. Nu este consumatorul roman pregatit pentru o [...]
Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs [...]
La 20 de ani de la livrarea primului sistem de ambalare pe piața din România, Tetra Pak® continuă să stabilească standarde în industria de profil în materie de siguranța consumatorului, inovarea produselor și excelență în protejarea mediului. De 20 ani avem grijă, inovăm și PROTEJĂM CE E BUN în România. Tetra Pak®, lider mondial în procesarea și ambalarea produselor alimentar, aniversează 20 de ani de la livrarea primului sistem de [...]
Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit [...]
La selectarea peliculelor (filmelor) de ambalare (web substraturi) pentru EMAP, principalele caracteristici de luat în considerare sunt permeabilitatea față de gaze, rata de transmisie a vaporilor de apă, proprietățile mecanice, transparența, tipul de ambalaj și fiabilitatea de etanșare, se arată într-o analiză publicată de FoodProcessing. Filmele utilizate în mod tradițional, cum ar fi LDPE (polietilena de jo [...]
Fabrica de celuloză și hârtie Someș Dej, aflată în faliment, din 2013, și controlată de omul de afaceri Ștefan Vuza, a fost scoasă la vânzare prin negociere directă, la un preț de pornire de circa 7,9 milioane de euro, fără TVA, informeaza Mediafax. Fabrica din Somes era unul dintre principalii furnizori de materie prima pentru producatorii de ambalaje din hartie si carton. Conform anuntului oficial, producătorul de celuloză și hârtie a intrat în insolvență la [...]
Bleaster și Clamshell Sealer sunt echipamente de ambalare de mari dimensiuni, recomandate companiilor care furnizează mari cantități de produse pentru marele retail, realizându-se o perfectă etanșeizare prin sistemele sigure de sigilare și greifer. Echipamentele sunt copercializate de Packing Equipment Sales, informeaza Meat Process. Temperatura de sigilare este reglabilă, operațiunile fiind controlate cu ajutorul a patru sisteme de post-ambalare prevăzute cu [...]
Consumatorii vor avea posibilitatea să-și personalizeze produsele potrivit preferințelor lor peste cinci ani, susține Sidel, informează Dairy Reporter. Isabelle Maillot, vice-președinte al Sidel a declarat că industria ambalării va trebui să ajute proactiv consumatorii să aleagă și să permită amestecarea diferitelor arome. ”Prin intermediul ambalării, produsul ar putea propune proactive diferite rețete. Acest lucru va depinde de comportame [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN