Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Odată cu creșterea puterii de cumpărare a populației, inclusiv în România, cererea de carne și produse din carne, inclusiv de carne de pasăre, de pește și  fructe de mare, va crește și ea. În același timp, însă, atât pe piața internațională, cât și pe piața autohtonă, se observă tendința ambalării produselor în porții mici.


 


Consumatorii își schimbă obiceiul


 


Șchimbarea obiceiului de consum al populației îndreamnă procesatorii de carne și retail-ul să găsească noi modalități de a-și crește vânzările. Una dintre ele este ambalarea produsului final în pachete de mici dimeniuni, fapt care îi ajută și pe unii și pe ceilalți să țină prețurile cât mai jos posibil. Trecerea la acest tip de ambalaje este un mijloc de a reduce costurile forței de muncă, determinând câștiguri în valoare, mai ales prin folosirea filmelor de mare barieră. Aceștia sunt deja factori de creștere care stau la baza suplimentării veniturilor, asigurând concomitent o viață mai lungă a produsului, la raft, o utilizare prietenoasă în operațiunile de depozitare dar și de către consumatori.


 


Creșterea cererii de ambalaje flexibile va depăși pe cea a ambalajelor rigide, ca urmare a unor perspective solide pentru pungile și filmele de mare obstacol. Însă, avansurile cele mai mari vor fi determinate de cererea crescută a consumatorilor pentru o singură porție proaspătă și produse congelate ambalate în vid, înlocuind ambalarea în saci. Foarte buna lor estetică și capacitatea de a le etala frontal la raft, în poziție verticală, oferă avantaje de merchandising, iar acesta este un alt argument de creștere pe acest segment.


 


Reducerea dimensiunii ambalajelor va fi, așadar, stimulatoare pentru creșterea valorii. Câștigurile pentru filmele de mare obstacol se vor baza pe prevalența ambalajelor vidate și pe ambalarea în atmosferă modificată a cărnii proaspete și prelucrate, deoarece, de eficacitatea acestor tehnologii de ambalare depinde în general acest tip de peliculă.


 


Ready meal, în pole position


 


Spre surprinderea tuturor, însă, produsele ready meal par a fi în ”pole position”, inclusiv în România, în condițiile în care milenienii au devenit masa de consumatori prevalentă. Însă, cererea de produse proaspete și congelate va fi susținută și de ambalarea de tip MAP, pentru a prelungi durata de conservare a cărnii proaspete, a cărnii de pasăre, și a fructelor de mare. Pe piața procesată, cererea va fi ajutată de eforturile de dezvoltare a produsului cu elemente de marjă care oferă confort (de exemplu, șunca prepreparată, carnea tocată complet, carnea fiartă etc.), precum și o mai mare varietate de arome.


 


Ambalajele pentru carne, dependente de înalta tehnologie


 


O cercetare efectuată de Fredonia confirmă aceste tendințe de consum, precum și cererea tot mai accentuată pentru porții mici. Ca urmare, Fredonia a adoptat o strategie de adoptare pe scară largă a ambalajelor de dimensiuni mici, care extind durata de depozitare și îmbunătățesc vandabilitatea tipurilor de carne și produse din carne, reflectând tendința generală spre ambalajele cu valoare adăugată, filme, tăvi și alte ambalaje rigide și flexibile cu valoare adăugată. Însă, acesta este doar un singur exemplu.


 


Câștiguri puternice se vor vedea în viitorul apropiat și pentru formatele de ambalaje de nișă, cum ar fi pungile și recipientele din plastic. Modificări semnificative, dar de multe ori aproape invizibile, apar în ambalajele produselor alimentare. Unele dintre acestea sunt conduse direct de cererea de consum, cum ar fi pachetele mai mici pentru produsele din carne. Altele reflectă progresele tehnologice, cum ar fi extinderea vieții produsului la raft prin ”absorbanții de oxigen”.


 


Iar, tendința milenienilor de a mânca pe fugă, porții mici, a condus la apariția mai multor dimensiuni și tipuri de ambalaje. Printre acestea se numără și ambalajele care pot fi introduse în cuptoarele cu microunde. Apoi, orice ambalaj care prelungește durata de viață a produsului, crește și recursul  consumatorilor. Așadar, procesatorii și comercianții trebuie să fie capabili de a oferi produse ambalate în așa fel încât să atragă atenția, obținând randamente mai bune.


 


Probleme de depășit


 


Se accentuează, însă, și o altă problemă: înmulțirea vegetarienilor. Astfel, dacă, în 2009, la nivelul Uniunii Europene, Eurostat raporta un procent de 1 % de astfel de consumatori, în 2016 acest procent a crescut la 5 %. Așadar, cum pot fi crescute vânzările de carne și produse din carne? Desigur, promoțiile pot fi oricând o soluție. Dar, promoțiile însoțite de o redimensionare ambalajelor, în sensul reducerii dimensiunilor, și, prin consecință, a porțiilor, poate fi o soluție mult mai eficientă, afirmă specialiștii de la Supermarket News. O altă modalitate de a păstra vânzările ridicate este asocierea bucăților de carne cu unul sau mai multe elemente de gătit supe, tocane sau alte mâncăruri.


 


Miza pe produsele bio, pe produsele etichetate ”celan label”, pe cele marcate ”fără hormoni” sau ”fără antibiotice”, pentru carnea de pasăre, poate fi o cale în plus pentru a dinamiza vânzările, în condițiile în care mereu mai mulți consumatori europeni și români manifestă o preocupare tot mai accentuată pentru o alimentație sănătoasă. Nici preocuparea pentru diversificarea ofertelor destinate flexiterienilor nu trebuie omisă, mai ales că, prin abile acțiuni de marketing, o parte dintre vegetarieni pot fi deturnați spre această categorie de consumatori, iar porțiile mici, ambalate în conformitate cu cele mai pretențioase solicitări pot fi argumente solide pentru succesul la raft.


 


Din păcate, un raport publicat la finalul anului trecut de Rabobank Food & Agribusiness Research subliniază faptul că deflația semnificativă a prețurilor de vânzare cu amănuntul poate determina probleme serioase în viitor, pentru procesatorii de carne și pentru comercianții cu amănuntul. Iar, regândirea afacerilor din acest domeniu, mizând pe o reproiectare a porțiilor, poate asigura adaptarea firmelor la realitățile de acum ale pieței și profituri consolidate. (Cf. Doug Harrys fooddive.com Meat packaging gets high tech and on trend)


 


Frigidere mai mici, ambalaje pe măsură


 


Redimensionarea ambalajelor este determinată suplimentar și de o altă cauză: În Europa, tendința în construcții este aceea a caselor și apartamentelor de mici dimensiuni. Aceasta înseamnă o dimensiune mai mică a bucătăriilor, deci, necesitatea unor frigidere cu dimensiuni reduse. Iar asta conduce, inevitabil, la un spațiu casnic redus de depozitare a alimentelor.

Alte articole recomandate:

Consumatorii vor avea posibilitatea să-și personalizeze produsele potrivit preferințelor lor peste cinci ani, susține Sidel, informează Dairy Reporter. Isabelle Maillot, vice-președinte al Sidel a declarat că industria ambalării va trebui să ajute proactiv consumatorii să aleagă și să permită amestecarea diferitelor arome. ”Prin intermediul ambalării, produsul ar putea propune proactive diferite rețete. Acest lucru va depinde de comportame [...]
Extensie a liniei de ambalare, Trayfecta S este un echipament de formare a boxurilor de carton, precum și a cutiilor de carton de mare capacitate.   Utilajul are în componență un servomotor îmbunătățit, față de cele exitente anterior, fapt care îmbunătățește considerabil funcționarea unității mecanice. Trayfecta S are un design ergonomic, prezentând o utilizare lejeră, putând fi furnizat în variantă simplă sau [...]
Can-Pack România, singura fabrică din Capitală în care se produc ambalaje pentru bere și suc, a finalizat anul trecut cu afaceri de peste 315 mil. lei (71 de milioane de euro), după ce a vândut  850 de milioane de doze metalice, potrivit zf.ro „Am încheiat 2014 cu circa 10% peste ce ne-am propus la cifra de afaceri și volume. Probabil că și profitul va fi cam în aceeași zonă de creștere”, a declarat  Cristian Cornea, directorul general al [...]
GEA Procomac  a lansat noua sa gamă de sticle PET White&Safe, create special cu o barieră de lumină astfel încât să ofere produsului lactate de înaltă calitate cea mai bună viață la raft combinând cantitatea  de lumină cu cererile de siguranța, informează Dairy Reporter. Această gamă de produse permite procesatorilor de lactate să controleze nivelul de protecție al luminii oferit de ambalaj în funcție de nevoile [...]
Utilizând tehnologii avansate, producătorul de ambalaje rigide Ardagh a reușit să producă sticle de 330 mililitri, destinate îmbutelierii tradiționalei băuturi carbonatate Coca – Cola, reducând greutatea acestora până la 190 de grame, informează Agrointel. Noul ambalaj va fi disponibil și pentru îmbutelierea în sticle pentru alte două băuturi produse de Coca-Cola: Sprite și Fanta. Tehnologia avansată de proiectare și intervențiile atente pe durata [...]
Evoluția rapidă a tehnologiei, diversificarea producției și consumului de alimente la nivel global dar mai ales solicitările ambalatorilor de promovare a produselor prin intermediul ambalajelor creative, au impus apariția pe piață a soluțiilor inovative de ambalare. Din fericire, Romania, prin intermediul fabricii de ambalaje EXONIA, are un cuvânt important de spus la acest capitol atât pe piața națională dar și la nivel [...]
Concurența poate fi acerbă pe o piață estimată anual la circa un miliard deeuro, cum este piața românească a cărnii de pasăre. Producătorii mai inspirați folosesc teama românilor de hormoni și de antibiotice pentru a-și atrage clienți, chiar dacă realitatea nu este cea pe care ne-o vând ei, la pachet cu pasărea. “Fără hormoni de creștere, fără procese de injectare a cărnii, fără făinuri animale”. Românii care ajung în dreptul vitrinel [...]
Smurfit Kappa a deschis o fabrică Bag-in-Box de 28 milioane euro în Ibi, Spania, datorită cererii din regiune, informează Beveragedaily. Fabrica include un spațiu de prezentare și un centru de training, unde se vor produce robineții de plastic și pungile sub același acoperiș. Pascual Martinez, managerul general Smurfit Kappa, a declarat că această fabric este un pas mare în față pentru activitățile Bag-in-Box atât în interiorul [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN