Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Un lucru este sigur: Consumatorii care caută aventuri pentru papilele lor gustative sunt din ce în ce mai mulți, iar tendința se consolidează. Tocmai de aceea, sectorul procesării alimentelor trebuie să țină pasul. Dar, care sunt celelalte tendințe? Innova Market Watch a realizat un studiu care răspunde acestei întrebări.


Top Ten


Tocmai pentru a face față mai bine solicitărilor venite din partea consumatorilor, Innova Market Watch a analizat o sumedenie de date, rezultând un Top al tendințelor care vor marca fabricarea alimentelor, la nivel mondial. Iată ”clasamentul”:


1-Transparență evidențiată prin etichetă simplă.


2- Confort pentru gurmanzi și un interes în creștere pentru gătitul acasă


3- Concentrarea marketing-ului pe milenieni.


4- Fabricarea tot mai largă a gustărilor.


5- Repunerea în drepturi a grăsimilor ”bune” și a carbohidraților ”buni”.


6- Oferirea de surse alternative de proteine ​​de înaltă calitate


7- Noi alimente realizate din fructe


8- Extinderea vânzării de alimente congelate


9- Creșterea ponderii private label


10- Creșterea experiențelor senzoriale.


Productia de carne va continua să crească


HSBC prezice că producția de carne va crește cu 17%, în următorul deceniu, Brazilia fiind un furnizor cheie. Jumătate din creștere va fi asigurată de carnea de pui, iar, până în 2020, India va deveni cel mai mare exportator de carne de vită, din lume.


Potrivit Euromonitor, categoria de produse uscate și semi-uscate și carnea procesată este de așteptat să fie mai mare cu 3,1% în 2018. Aceste produse includ și "gustările din carne". În ceea ce prețurile cărnii-materie primă (și, în special, carnea de vită), vor continuă să crească.


În cazul cărnii de porc, se așteaptă o creștere a vânzărilor prin măcelării, așadar, o creștere a vânzărilor de carne proaspătă. Cât privește producția, se așteaptă rețete în care să se utilizeze cozi de porc sau măduvioare prăjite, concomitent cu creșterea în popularitate a cârnaților.   


Păsări de curte


Perspectivele pieței păsărilor de curte peste următorul deceniu rămân, în cea mai mare parte, pozitive. Până în 2024, o suplimentare 26 de milioane de tone metrice de păsări de curte vor fi produse la nivel mondial. Concomitent cu diminuarea costurilor pentru furaje și creștere, consumul de proteine ​​în diete, la nivel mondial, va sprijini creșterea.


Etichetă clară


Claritatea etichetei s-a stabilizat în sine ca o tendință chiei încă din anul 2015. De aceea, procesatorii se vor orienta spre o mai mare transparență, fabricând produse mai simple, cu mai puțini aditivi artificiali. Se așteaptă o mare creștere a produselor eco.


Produse mai sănătoase 


Deși nu toți consumatorii au nevoie de produse fără gluten, grâu sau lactoză, mulți dintre ei aleg ei oricum produse pe care le consideră a fi mai sănătoase. De aceea, acest tip de alimente vor cunoaște un impuls suplimentar.


Efectul Flexitarian


Termenul de ”flexitarian” se referă la vegetarienii part-time, cu alte cuvinte, la persoanele care au redus consumul de carne. Aceștia vor căutat tot mai insistent surse alternative pentru proteine, fiind, totodată, interesați de concepte precum durabilitatea sau de bunăstarea animalelor.  


Procesarea naturală


Practicile de prelucrare a produselor alimentare naturale sunt pe o tendință de creștere. Acest lucru va permite crearea unei imagini autentice, pentru a diminua unele dintre percepțiile negative ale alimentelor puternic prelucrate. De aceea, sunt de așteptat să apară mai multe alimente fermentate și tehnologii de păstrare a prospețimii, ca alternativă la utilizarea conservanților.


Lumină verde pentru legume


Nu există nici o îndoială că, în privința consumului, legumele vor înregistra un salt spectaculos, mulți producători incluzându-le deja într-o mare varietate de produse. Din acest punct de vedere, tendința se va accentua.


Dornici de povești


Consumatorii sunt ”dornici de povești”. Mai bine spus, vor tot mai multe informații și, mai cu seamă, doresc să știe de unde provine materia primă din alimentul pe care îl mănâncă.


Jucători mici, idei mari


Este foarte posibil ca, în viitorul apropiat, companiile mici să fie acelea care să dea liniile de dezvoltare ale sectorului de procesare, ideile lor devenit repere pentru cei mari dar și pentru consumatori, oferind inspirație pentru cele mai mare companii.


Inspirați de sportivi


Inspirați de alimentația sportivilor, consumatorii de rând vor dori tot mai mult să beneficieze de avantajele formulelor de nutriție. De aceea, se așteaptă mărirea produselor de energizante și batoane proteice, într-o mai mare varietate de produse.


Creșterea indulgenței


E foarte drept, consumatorii sunt preocupați de sănătate. În același timp, vor să se dedea plăcerilor gustative. De aceea, concomitent cu fabricarea de alimente din ingrediente sănătoase, procesatorii trebuie să pună accent și pe gust.


Miza pe bucătăria internațională


Bucătăria internațională va continuă să crească în pondere, cu accent pe influențele africane și condimente provenite din Orientul Mijlociu. La acestea se vor adăuga adăuga aromele fără adaos de sare, grăsimi sau zahăr. Mâncărurile picante vor fi în creștere de popularitate, iar aromele vor folosi o varietate de amestecuri de condimente etnice, cum ar fi: Harissa, Berbere, Dukkah, Peri Peri, Za'atar și Tsire.


Din punct de vedere gastronomic, vom întâlni tot mai des arome florale (lavandă, trandafir), frunze de broccoli, alge, bureți, produse lactate nedegresate.

Alte articole recomandate:

Producătorul de ceaiuri, tincturi și siropuri Dacia Plant din Brașov, deținut de antreprenori locali, estimează că anul acesta va reveni pe creștere și așteaptă un plus de 15% după ce în 2013 businessul companiei s-a contractat cu 7%.   „Din păcate, nu am reușit să ne atingem obiectivele, deși începutul anului 2013 a fost promițător. La final am înregistrat o scădere de 7% față de anul precedent. Scăderea are mai multe explicații. În primul [...]
(Agerpres) H&E Reinert a relansat de curând Crenvurștii Martinel, cu o nouă imagine la raft, mai atractivă, mai vizibilă, dar și cu un gramaj mai mare (180g). Conceptul noii imagini are la bază informațiile primite de la cumpărătorii de produse din gama Martinel, prin intermediul studiilor de marketing, urmărind trei direcții de îmbunătățire: -o mai bună vizibilitate asupra produsului, ambalajul prezintă mai multe ferestre transparente ce oferă [...]
Jean Baptiste Dernoncourt, director executiv Carrefour România: Văd că oamenii vin în magazine la cumpărături, dar văd și că au început să se miște alte sectoare ale economiei. În sectorul imobiliar au început renovările, iar centrul vechi al Bucureștiului trăiește iar. Consumul a dat semne reale de revenire în 2014, efectele fiind vizibile atât în ma­ga­zine, cât și în centrul vechi al Capitalei - kilo­me­trul zero al [...]
În sezonul limonadelor, piața citricelor primește o lovitură ”fără noimă”. Se pare că principalii importatori de citrice de pe piața internă au primit o lovitură puternică, astfel încât cantitățile de fructe au scăzut considerabil. În aceste condiții, lămâile au ajuns să coste în unele magazine chiar și 13 lei kilogramul, informeaza Agrointel. Dezvăluirea a fost făcută ieri seară de către avocatul Pavel Abraham, [...]
Nutriționiștii spun că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, dar românii nu sunt de aceeași părere. Mai bine de jumatăte sar peste micul dejun, conform unui studiu recent. Mai precis, doar 48% dintre românii între 18 și 64 de ani iau frecvent micul dejun – adică zilnic sau aproape zilnic. Și asta cu toate că prima masă a zilei e obligatorie, spun nutritioniștii. Desigur, contează și ce mâncăm. O ceașcă de cafea pe stomacul gol nu e tocmai un mic [...]
PPD România, unul dintre cei mai mari importatori de bău­turi spirtoase de pe piața locală, și-a bugetat pentru acest an afaceri de 153 mil. lei (circa 35 mil. euro), în creștere cu 15% comparativ cu anul precedent, se arată într-un document transmis de companie, informeaza Revista Piata. PPD România este parte din grupul cipriot Photos Photiades Distributors și este distribuitorul exclusiv al pro­duselor din portofoliul Diageo, liderul pieței mondiale de [...]
Vânzările de bomboane de ciocolată, cosmetice, vinuri și flori cresc de zeci de ori de sărbători precum Sfântul Valentin (14 Februarie), Dragobete (24 Februarie), 1 Martie și 8 Martie, potrivit estimărilor retailerilor. "Românii sunt euforici când este vorba de sărbători. Vânzările cresc pentru unele produse cu sute de procente, chiar cu 1.500%. Cosmeticele au cea mai mare creștere, după care urmează fructele exotice, ciocolata, vinul, lenjeria intimă", a declarat [...]
Restaurantele din Republica Moldova se pot înscrie acum într-un program național de instruire și acreditare, pentru a primi titlul și insigna „Wine Friendly Restaurant”. Programul lansat pe 19 februarie va fi implementat de Oficiul Național al Viei și Vinului în parteneriat cu Proiectul Creșterea Competitivității și Dezvoltarea Întreprinderilor II (USAID CEED II). Programul „Wine Friendly Restaurant” este dedicat tuturor [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi