Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Un lucru este sigur: Consumatorii care caută aventuri pentru papilele lor gustative sunt din ce în ce mai mulți, iar tendința se consolidează. Tocmai de aceea, sectorul procesării alimentelor trebuie să țină pasul. Dar, care sunt celelalte tendințe? Innova Market Watch a realizat un studiu care răspunde acestei întrebări.


Top Ten


Tocmai pentru a face față mai bine solicitărilor venite din partea consumatorilor, Innova Market Watch a analizat o sumedenie de date, rezultând un Top al tendințelor care vor marca fabricarea alimentelor, la nivel mondial. Iată ”clasamentul”:


1-Transparență evidențiată prin etichetă simplă.


2- Confort pentru gurmanzi și un interes în creștere pentru gătitul acasă


3- Concentrarea marketing-ului pe milenieni.


4- Fabricarea tot mai largă a gustărilor.


5- Repunerea în drepturi a grăsimilor ”bune” și a carbohidraților ”buni”.


6- Oferirea de surse alternative de proteine ​​de înaltă calitate


7- Noi alimente realizate din fructe


8- Extinderea vânzării de alimente congelate


9- Creșterea ponderii private label


10- Creșterea experiențelor senzoriale.


Productia de carne va continua să crească


HSBC prezice că producția de carne va crește cu 17%, în următorul deceniu, Brazilia fiind un furnizor cheie. Jumătate din creștere va fi asigurată de carnea de pui, iar, până în 2020, India va deveni cel mai mare exportator de carne de vită, din lume.


Potrivit Euromonitor, categoria de produse uscate și semi-uscate și carnea procesată este de așteptat să fie mai mare cu 3,1% în 2018. Aceste produse includ și "gustările din carne". În ceea ce prețurile cărnii-materie primă (și, în special, carnea de vită), vor continuă să crească.


În cazul cărnii de porc, se așteaptă o creștere a vânzărilor prin măcelării, așadar, o creștere a vânzărilor de carne proaspătă. Cât privește producția, se așteaptă rețete în care să se utilizeze cozi de porc sau măduvioare prăjite, concomitent cu creșterea în popularitate a cârnaților.   


Păsări de curte


Perspectivele pieței păsărilor de curte peste următorul deceniu rămân, în cea mai mare parte, pozitive. Până în 2024, o suplimentare 26 de milioane de tone metrice de păsări de curte vor fi produse la nivel mondial. Concomitent cu diminuarea costurilor pentru furaje și creștere, consumul de proteine ​​în diete, la nivel mondial, va sprijini creșterea.


Etichetă clară


Claritatea etichetei s-a stabilizat în sine ca o tendință chiei încă din anul 2015. De aceea, procesatorii se vor orienta spre o mai mare transparență, fabricând produse mai simple, cu mai puțini aditivi artificiali. Se așteaptă o mare creștere a produselor eco.


Produse mai sănătoase 


Deși nu toți consumatorii au nevoie de produse fără gluten, grâu sau lactoză, mulți dintre ei aleg ei oricum produse pe care le consideră a fi mai sănătoase. De aceea, acest tip de alimente vor cunoaște un impuls suplimentar.


Efectul Flexitarian


Termenul de ”flexitarian” se referă la vegetarienii part-time, cu alte cuvinte, la persoanele care au redus consumul de carne. Aceștia vor căutat tot mai insistent surse alternative pentru proteine, fiind, totodată, interesați de concepte precum durabilitatea sau de bunăstarea animalelor.  


Procesarea naturală


Practicile de prelucrare a produselor alimentare naturale sunt pe o tendință de creștere. Acest lucru va permite crearea unei imagini autentice, pentru a diminua unele dintre percepțiile negative ale alimentelor puternic prelucrate. De aceea, sunt de așteptat să apară mai multe alimente fermentate și tehnologii de păstrare a prospețimii, ca alternativă la utilizarea conservanților.


Lumină verde pentru legume


Nu există nici o îndoială că, în privința consumului, legumele vor înregistra un salt spectaculos, mulți producători incluzându-le deja într-o mare varietate de produse. Din acest punct de vedere, tendința se va accentua.


Dornici de povești


Consumatorii sunt ”dornici de povești”. Mai bine spus, vor tot mai multe informații și, mai cu seamă, doresc să știe de unde provine materia primă din alimentul pe care îl mănâncă.


Jucători mici, idei mari


Este foarte posibil ca, în viitorul apropiat, companiile mici să fie acelea care să dea liniile de dezvoltare ale sectorului de procesare, ideile lor devenit repere pentru cei mari dar și pentru consumatori, oferind inspirație pentru cele mai mare companii.


Inspirați de sportivi


Inspirați de alimentația sportivilor, consumatorii de rând vor dori tot mai mult să beneficieze de avantajele formulelor de nutriție. De aceea, se așteaptă mărirea produselor de energizante și batoane proteice, într-o mai mare varietate de produse.


Creșterea indulgenței


E foarte drept, consumatorii sunt preocupați de sănătate. În același timp, vor să se dedea plăcerilor gustative. De aceea, concomitent cu fabricarea de alimente din ingrediente sănătoase, procesatorii trebuie să pună accent și pe gust.


Miza pe bucătăria internațională


Bucătăria internațională va continuă să crească în pondere, cu accent pe influențele africane și condimente provenite din Orientul Mijlociu. La acestea se vor adăuga adăuga aromele fără adaos de sare, grăsimi sau zahăr. Mâncărurile picante vor fi în creștere de popularitate, iar aromele vor folosi o varietate de amestecuri de condimente etnice, cum ar fi: Harissa, Berbere, Dukkah, Peri Peri, Za'atar și Tsire.


Din punct de vedere gastronomic, vom întâlni tot mai des arome florale (lavandă, trandafir), frunze de broccoli, alge, bureți, produse lactate nedegresate.

Alte articole recomandate:

Lipton Ice Tea lanseaza campania educationala “Ai verde la ceai”, impreuna cu un nou sortiment de Ice Tea pe baza de ceai verde – Lipton Green Ice Tea Mint Lime. Prin noua campanie, Lipton isi propune sa evidentieze faptul ca intr-o sticla de Ice Tea gasim 3 ingrediente esentiale: ceai + apa + fructe. In plus, campania Lipton prezinta beneficiile consumului de ceai si invita consumatorii sa descopere ca Ice Tea-ul este un produs racoritor si delicios, ce poate fi savurat in [...]
Iulian Stanciu (eMag) împreună cu alți doi antreprenori români vor să investească 2,5 milioane de euro în Pavilionul H, celebrul centru comercial din Parcul Herăstrău deținut de Puiu Popoviciu și Radu Dimofte, pentru a face o berărie, scrie zf.ro. Unul dintre cei mai puternici antreprenori din industria IT, Iulian Stanciu, care este directorul general și unul dintre acționarii eMag, îm­pre­ună cu Vlad Dumitru și Ioana Iancu au închiriat clădire [...]
Categoria Vinuri a generat in luna februarie a acestui an 614 aparitii in online, cu 30% mai multe ca in luna ianuarie, si un viewership de putin peste un milion. Vizibilitatea sectorului a scazut fata de luna precedenta doar pe segmentul de retele sociale, unde s-a inregistrat o scadere de 2%. Vizibilitatea in presa online a crescut semnificativ, inregistrandu-se cu 103% mai multe aparitii. Vizibilitatea pe bloguri si forumuri a crescut cu 13%. Topul lunar al celor mai vizibile branduri p [...]
Restaurantele din Republica Moldova se pot înscrie acum într-un program național de instruire și acreditare, pentru a primi titlul și insigna „Wine Friendly Restaurant”. Programul lansat pe 19 februarie va fi implementat de Oficiul Național al Viei și Vinului în parteneriat cu Proiectul Creșterea Competitivității și Dezvoltarea Întreprinderilor II (USAID CEED II). Programul „Wine Friendly Restaurant” este dedicat tuturor [...]
Cifra de afa­ceri în comerțul cu amănuntul a scăzut în ianuarie cu 24,9% serie brută (un plus de 0,2% serie ajustată), ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-32,8%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (-21,4%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-12,4%). În ianuarie 2017, comparativ cu luna ianuarie 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul, serie [...]
Dupa ce a reusit performanta de a termina anul 2015 cu o crestere a volumului de afaceri de 10 %, prin participarea in premiera la Alimentaria, compania Tano Prod Impex vizeaza marirea poderei operatiunilor de export care, in momentul de fata, reprezinta un procent similar. Cu siguranta, prezenta la targul international din capitala Cataloniei va consemna la final un succes, oferta companiei insemnand atat produse de patiserie industriala exportate sub marca Tano, cat si produse private label, [...]
Vanzarile de vin cresc in perioada Sarbatorii Craciunilui si a Anului Nou, in medie, cu 30-40%, comparativ cu o luna normala, producatorii mici inregistrand, insa cresteri de 100% in aceste zile, a declarat pentru Agerpres Ovidiu Gheorghe, directorul general al Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV). “In general, in aceasta perioada a Sarbatorilor se inregistreaza o crestere a vanzarilor de vin, si in special de vin rosu, in medie, cu 30-40% comparativ cu o luna normala, insa [...]
Potrivit doamnei Luchi Georgescu, proprietara Vincon România, procentul de scădere a afacerilor companiei se va situa sub tendința de comprimare a pieței vinului, care, potrivit estimărilor, se va reduce cu aproximativ 18% comparativ cu anul trecut. Vincon estimează că cifra de afaceri cu care va încheia anul 2013 va scădea ușor, cu până la 10%, comparativ cu cea raportată în 2012, care s-a situat la circa 30 de milioane de euro.În 2013, vânzările Vincon [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN