Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Un lucru este sigur: Consumatorii care caută aventuri pentru papilele lor gustative sunt din ce în ce mai mulți, iar tendința se consolidează. Tocmai de aceea, sectorul procesării alimentelor trebuie să țină pasul. Dar, care sunt celelalte tendințe? Innova Market Watch a realizat un studiu care răspunde acestei întrebări.


Top Ten


Tocmai pentru a face față mai bine solicitărilor venite din partea consumatorilor, Innova Market Watch a analizat o sumedenie de date, rezultând un Top al tendințelor care vor marca fabricarea alimentelor, la nivel mondial. Iată ”clasamentul”:


1-Transparență evidențiată prin etichetă simplă.


2- Confort pentru gurmanzi și un interes în creștere pentru gătitul acasă


3- Concentrarea marketing-ului pe milenieni.


4- Fabricarea tot mai largă a gustărilor.


5- Repunerea în drepturi a grăsimilor ”bune” și a carbohidraților ”buni”.


6- Oferirea de surse alternative de proteine ​​de înaltă calitate


7- Noi alimente realizate din fructe


8- Extinderea vânzării de alimente congelate


9- Creșterea ponderii private label


10- Creșterea experiențelor senzoriale.


Productia de carne va continua să crească


HSBC prezice că producția de carne va crește cu 17%, în următorul deceniu, Brazilia fiind un furnizor cheie. Jumătate din creștere va fi asigurată de carnea de pui, iar, până în 2020, India va deveni cel mai mare exportator de carne de vită, din lume.


Potrivit Euromonitor, categoria de produse uscate și semi-uscate și carnea procesată este de așteptat să fie mai mare cu 3,1% în 2018. Aceste produse includ și "gustările din carne". În ceea ce prețurile cărnii-materie primă (și, în special, carnea de vită), vor continuă să crească.


În cazul cărnii de porc, se așteaptă o creștere a vânzărilor prin măcelării, așadar, o creștere a vânzărilor de carne proaspătă. Cât privește producția, se așteaptă rețete în care să se utilizeze cozi de porc sau măduvioare prăjite, concomitent cu creșterea în popularitate a cârnaților.   


Păsări de curte


Perspectivele pieței păsărilor de curte peste următorul deceniu rămân, în cea mai mare parte, pozitive. Până în 2024, o suplimentare 26 de milioane de tone metrice de păsări de curte vor fi produse la nivel mondial. Concomitent cu diminuarea costurilor pentru furaje și creștere, consumul de proteine ​​în diete, la nivel mondial, va sprijini creșterea.


Etichetă clară


Claritatea etichetei s-a stabilizat în sine ca o tendință chiei încă din anul 2015. De aceea, procesatorii se vor orienta spre o mai mare transparență, fabricând produse mai simple, cu mai puțini aditivi artificiali. Se așteaptă o mare creștere a produselor eco.


Produse mai sănătoase 


Deși nu toți consumatorii au nevoie de produse fără gluten, grâu sau lactoză, mulți dintre ei aleg ei oricum produse pe care le consideră a fi mai sănătoase. De aceea, acest tip de alimente vor cunoaște un impuls suplimentar.


Efectul Flexitarian


Termenul de ”flexitarian” se referă la vegetarienii part-time, cu alte cuvinte, la persoanele care au redus consumul de carne. Aceștia vor căutat tot mai insistent surse alternative pentru proteine, fiind, totodată, interesați de concepte precum durabilitatea sau de bunăstarea animalelor.  


Procesarea naturală


Practicile de prelucrare a produselor alimentare naturale sunt pe o tendință de creștere. Acest lucru va permite crearea unei imagini autentice, pentru a diminua unele dintre percepțiile negative ale alimentelor puternic prelucrate. De aceea, sunt de așteptat să apară mai multe alimente fermentate și tehnologii de păstrare a prospețimii, ca alternativă la utilizarea conservanților.


Lumină verde pentru legume


Nu există nici o îndoială că, în privința consumului, legumele vor înregistra un salt spectaculos, mulți producători incluzându-le deja într-o mare varietate de produse. Din acest punct de vedere, tendința se va accentua.


Dornici de povești


Consumatorii sunt ”dornici de povești”. Mai bine spus, vor tot mai multe informații și, mai cu seamă, doresc să știe de unde provine materia primă din alimentul pe care îl mănâncă.


Jucători mici, idei mari


Este foarte posibil ca, în viitorul apropiat, companiile mici să fie acelea care să dea liniile de dezvoltare ale sectorului de procesare, ideile lor devenit repere pentru cei mari dar și pentru consumatori, oferind inspirație pentru cele mai mare companii.


Inspirați de sportivi


Inspirați de alimentația sportivilor, consumatorii de rând vor dori tot mai mult să beneficieze de avantajele formulelor de nutriție. De aceea, se așteaptă mărirea produselor de energizante și batoane proteice, într-o mai mare varietate de produse.


Creșterea indulgenței


E foarte drept, consumatorii sunt preocupați de sănătate. În același timp, vor să se dedea plăcerilor gustative. De aceea, concomitent cu fabricarea de alimente din ingrediente sănătoase, procesatorii trebuie să pună accent și pe gust.


Miza pe bucătăria internațională


Bucătăria internațională va continuă să crească în pondere, cu accent pe influențele africane și condimente provenite din Orientul Mijlociu. La acestea se vor adăuga adăuga aromele fără adaos de sare, grăsimi sau zahăr. Mâncărurile picante vor fi în creștere de popularitate, iar aromele vor folosi o varietate de amestecuri de condimente etnice, cum ar fi: Harissa, Berbere, Dukkah, Peri Peri, Za'atar și Tsire.


Din punct de vedere gastronomic, vom întâlni tot mai des arome florale (lavandă, trandafir), frunze de broccoli, alge, bureți, produse lactate nedegresate.

Alte articole recomandate:

Producătorul de ceaiuri, tincturi și siropuri Dacia Plant din Brașov, deținut de antreprenori locali, estimează că anul acesta va reveni pe creștere și așteaptă un plus de 15% după ce în 2013 businessul companiei s-a contractat cu 7%.   „Din păcate, nu am reușit să ne atingem obiectivele, deși începutul anului 2013 a fost promițător. La final am înregistrat o scădere de 7% față de anul precedent. Scăderea are mai multe explicații. În primul [...]
Intrucat luna august incepe cu Ziua Internationala a Berii, a fost desemnata cea mai buna bere din lume de catre site-ul RateBeer, care reuneste peste 3 milioane de recenzii din intreaga lume. Berea care a primit titlul de Cea mai buna bere din lume, este produsa in Portland, Oregon, si are 4.277 de recenzii favorabile. Berea recreaza un sortiment originar din Dortmund, Germania, si este realizata in memoria lui Adam Kercheval, cunoscut pentru rolurile sale din filme precum "I, [...]
După perioada Sărbatorilor de Paște, când la nivel global s-au consumat peste 250.000 de tone de ciocolată, marii producatorii se pregătesc pentru o creștere de cel puțin 2% a consumului în următorii ani, potrivit Financial Times.   Consumul de ciocolată a cunoscut o scădere în anul 2009, fiind urmată de un avans de 3% un an mai târziu, cifre care reflectă creșterea economică. Astfel, consumul în țările dezvoltate a ajuns la peste 5,5 milioane de tone, d [...]
Procesatorii de carne de melc Rolux din Hațeg (Hunedoara) și  Bioprod din Avrig (Sibiu) se numără printre primii 20 de exportatori de preparate din carne din economie, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, la zece luni. În primele 11 luni ale anului trecut, exporturile de carne de melc procesată s-au ridicat la 4,5 milioane de euro, în creștere cu 2,2% față de întreg anul 2012. Firmele locale au livrat la extern circa 724 de tone de carne de melc la un [...]
(Agerpres) H&E Reinert a relansat de curând Crenvurștii Martinel, cu o nouă imagine la raft, mai atractivă, mai vizibilă, dar și cu un gramaj mai mare (180g). Conceptul noii imagini are la bază informațiile primite de la cumpărătorii de produse din gama Martinel, prin intermediul studiilor de marketing, urmărind trei direcții de îmbunătățire: -o mai bună vizibilitate asupra produsului, ambalajul prezintă mai multe ferestre transparente ce oferă [...]
Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a înregistrat un început bun pentru anul 2016, cu o valoare de 521 de milioane de euro în primul trimestru. Telecom, electrocasnicele mari, electrocasnicele mici și electronicele sunt sectoarele ce au avut o rată de creștere de două cifre în T1 2016, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Electronice: televizoarele – principalul motor de creștere În T [...]
Denumita chiar asa, Made for Protection, compania romaneasca procesatoare de fructe de padure si prezenta pentru a doua oara la BioFach, isi declara din start intentia de a fi prezenta la export.   Particularitatea deosebita a produselor Made for Protection consta in aceea ca ele pot fi, atat alimente, cat si medicamente, prin utilizarea unor retete traditionale de procesare a fructelor de padure.   Astfel, la standul firmei, vizitatorii pot degusta siropuri precum cel din catina [...]
Serviciul federal pentru supravegherea veterinară și fitosanitară din Rusia (Rosselhoznadzor) a anunțat restricționarea importurilor de fructe și legume din Polonia pe teritoriul Federației Ruse începând cu 1 august, a precizat astăzi un consilier al șefului Rosselhoznadzor, Aleksei Alekseenko, citat de RIA Novosti. 'Am luat decizia de a impune restricții practic restricții tuturor importurilor de fructe și legume din Polonia din cauza încălcărilor repetate de certificare și [...]

 

Living fresh
meatmilk
testo
infoALIMENT MAGAZIN