Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Potrivit ultimului Raport emis de INSSE, numărul total de nerezidenți  cazați în structurile de cazare  turistică colective   în trimestrul IV 2016 a fost de 540,8 mii, iar cheltuielile acestora s‐au ridicat în total la 1305,6 milioane lei.   


În anul 2016 numărul de  turiști nerezidenți cazați în structurile de cazare turistică colective a fost de 2469,9 mii, iar cheltuielile acestora s‐au ridicat în total la 5922,5 milioane lei. Principalul  motiv  al  sejurului  petrecut  de  turiștii  nerezidenți  în  România  în  trimestrul  IV  2016  l‐a  reprezentat  afacerile,  participarea  la  congrese,  conferințe,  cursuri,  târguri  și  expoziții  (61,3%  din  numărul total de turiști nerezidenți), cheltuielile acestora reprezentând  62,8% din total.


Cel de al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenți în România l‐a reprezentat călătoriile în scop  particular  (38,7%  din  numărul  total  de  turiști  nerezidenți),  dintre  acestea  evidențiindu‐se  călătoriile  pentru  vacanțe  (61,8%).  Călătoriile  în  scop  particular  includ  călătoriile  pentru  vacanțe,  cumpărături, evenimente culturale și sportive, vizitarea prietenilor și rudelor, tratament medical, religie, tranzit și alte  activități. 


Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile  pentru cazare  (51,4%),  fiind  preferată  cazarea  cu  mic  dejun  inclus  (90,8%).  Cheltuielile  turiștilor  nerezidenți  în   restaurante  și  baruri  au  fost  de  18,2%,  iar  cele  pentru  cumpărături  au  reprezentat  10,3%.  Din  totalul  cheltuielilor  pentru  cumpărături  39,7%  au  reprezentat  cheltuielile  pentru  cumpărarea  de  cadouri  și  suveniruri, urmate de cheltuieli pentru cumpărarea alimentelor și băuturilor 35,0%.


Cheltuielile pentru  închirierea  de  autoturisme  au  avut  o  pondere  de  57,6%  din  totalul  cheltuielilor  pentru  transport,  iar  cheltuielile  pentru  acces  în  parcuri  de  distracții,  târguri,  cazinourui,  săli  de  jocuri  mecanice au  reprezentat 58,1% din totalul cheltuielilor pentru recreere.


Din  totalul  nerezidenților  sosiți  în  România,  52,4%  și‐au  organizat  sejurul  prin  agenții  de  turism,  iar  30,4% si‐au organizat singuri sejurul.   Principalul  mijloc  de  transport  utilizat  de  turiștii  nerezidenți  pentru  a  sosi  în  România  a  fost  avionul  (79,2% din numărul total de turiști). Autoturismele proprii au reprezentat 14,4%, urmate de autocare și  autobuze  cu  4,9%, alte mijloace  (  tren, ambarcațiuni  fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.)  1,5%. 


Principalul motiv  al sejurului petrecut de  turiștii nerezidenți în România, în anul 2016 l‐a  reprezentat  afacerile, participarea la congrese, conferințe, cursuri, târguri și expoziții (57,6% din numărul total de  turiști nerezidenți), cheltuielile acestora reprezentând  58,5% din total. 


Cel de al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenți în România l‐a reprezentat călătoriile în scop  particular  (42,4%  din  numărul  total  de  turiști  nerezidenți),  dintre  acestea  evidențiindu‐se  călătoriile  pentru  vacanțe  (61,4%).  Călătoriile  în  scop  particular  includ  călătoriile  pentru  vacanțe,  cumpărături,  evenimente culturale și sportive, vizitarea prietenilor și rudelor, tratament medical, religie, tranzit și alte  activități.

Alte articole recomandate:

Pentru ca magazinele sunt pline de produse stricate care ajung in farfuriile oamenilor, zeci de bucatari profesionisti au dat in judecata Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor.   Chefii cer schimbarea legii si obligarea producatorilor sa mentioneze pe etichete procentul exact de ingrediente, fara nici o inselatorie. In 2013, ANPC a inregistrat 4100 de plangeri impotriva magazinelor care au vandut marfa neconforma, informează Știrile Protv. 10 reclamatii, cu tot cu [...]
Pizza Hut alături de McCann Erickson au lansat o campanie de comunicare în care arată că blatul Super Pan, cu margine umplută cu brânză lava cheese și sos de roșii, e atât de bun încât nimeni nu va mai ocoli și lăsa în farfurie marginile pizzei. Campania are componente TV, in-store și online, precum și o activare pentru presă și bloggeri, și se desfășoară în perioada martie-iunie 2014, cât timp este disponibil blatul Super Pan î [...]
Europrod a lansat o nouă gamă de produse refrigerate din carne de pui, unică pe piața locală, special creată pentru ieșirile în natură și nu numai. Dezvoltată în urma unei investiții de aproximativ 30.000 de euro, noua gamă, denumită Bunătați pentru grătar, oferă celor care doresc să mănânce produse cu conținut scăzut de colesterol o soluție rapidă pentru organizarea unui grătar la iarba verde.    „Strategia Agricola Bacău pentru anul [...]
Ultimele date transmise de INSSE evidențiază faptul că prețurile de consum au fost mai mari cu 0,3% în februarie față de ianuarie, cu creșteri de 0,5% la alimente și aproape 0,4% la mărfuri nealimentare, în timp ce tarifele serviciilor s-au redus cu 0,2%, iar rata anuală a inflației s-a situat la 0,4%, a anunțat Institutul Național de Statistică (INS).   Determinată pe baza indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC), creșterea din februarie comparativ cu ianuarie [...]
Vânzările de bere ale grupului SABMiller, prezent în România prin intermediul producătorului Ursus Breweries, au scăzut, în volum, cu 6% în perioada aprilie – septembrie (aferenta primul semestru al anului fiscal al grupului), în timp ce veniturile nete au scăzut cu 7% în perioada menționată. Evoluția negativă a fost înregistrată în contextul în care vremea a fost capricoasă în sezonul estival, când producătorii d [...]
Cea mai mare capacitate instalată pentru producția de salam de Sibiu aparține fabricii de mezeluri Salbac din Bacău, deținută de grupul Agricola și care controlează aproape jumătate din cota de piață a acestui produs, informează Ziarul financiar. În total, procesatorii de mezeluri Salbac (Bacău), Salsi (Sinaia), Aldis (Călărași), Reinert (Brașov) și Scandia (Sibiu), cu afaceri cumulate de 100 milioane de euro/an, acoperă 98% din vânzările de Salam de Sibiu din România, o [...]
Regia Autonoma de Transport din Timișoara pune in circulatie un model reconditionat de vagon de tramvai, in scop de agrement. Vagonul turistic cuprinde 30 de locuri pe scaune, adica 3 mese de 4 persoane, 6 mese de 2 persoane, 2 perechi de scaune fara masa. Reparat si reconditionat (s-a pastrat carcasa, componentele, interiorul e complet schimbat), vagonul este model WEGMAN GT4D, an de fabricatie 1976, și poate circula la cerere, pe traseul istoric. Vagonul este dotat cu un bar cu 2 [...]
Grecii de la Olympus Diary construiesc la Hălchiu – Brașov o centrală pe biogaz. Potrivit avizului obținut de la Electrica Transilvania Sud, puterea instalată a acesteia urmează să fie de 1,5 MW. Investiția medie într-o astfel de centrală este de trei milioane de euro pentru un MWh, ceea ce înseamnă că grecii ar urma să investească în jur de 4,5 milioane de euro pentru realizarea acestei centrale. Un proiect asemănător mai avea în Brașov compania Carmolimp, [...]

 

testo

testo
infoALIMENT MAGAZIN