Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Oficiul Național al Viei și Produselor Vitivinicole (ONVPV) anunță o nouă ediție a Concursului Internațional de Vinuri București (IWCB), ce se va desfășura în perioada 25-28 mai la București. www.iwcb.ro


IWCB se desfășoară sub înaltul patronaj al Organizației Internaționale a Viei și Vinului (OIV). http://oiv.int/en/agenda


După o atentă monitorizare, începând cu anul 2016, IWCB a fost acceptat în „superliga” Fedetației Marilor Concursuri Internaționale de Vinuri și Băuturi Spirtoase - VINOFED. http://www.vinofed.com/en/category/calendrier/


Și în 2017 înregistrarea probelor se va face fără taxă pentru producătorii de vinuri.


Ca o primă noutate, în 2017, fiecare comisie de jurizare (panel) va fi formată din 7 jurați (și nu din 5 ca în majoritatea concursurilor), din care 4 specialiști străini în fiecare panel. Prin acest efort acuratețea evaluării IWCB ajunge la un nivel nemaiatins până în prezent.


Asociația Degustătorilor Autorizați din România (ADAR) desemnează, cu autoritate, degustătorii evaluatori români, asigură securizarea probelor și parcurgerea corectă a tuturor procedurilor impuse de regulament.


„Idealul ar fi ca IWCB să fie folosit de autorități, valorificat de asociațiile de producători, de instituțiile de învățământ superior pentru a culege date prelucrate și pentru a-și expune mesajele, materialele științifice, în fața unei comunități compacte, valoroase, greu de „atins” în mod individual. Beneficiile și economiile sunt evidente.”afirmă Cătălin Păduraru, CEO IWCB.


Sincronizarea cu noile tendințe mondiale este dovedită de IWCB prin introducerea spre evaluare a vinurilor „eco” în grupe distincte.


În anul 2016, au intrat în competiție 1495 de probe din 32 de țări producătoare, probele producătorilor din străinătate reprezentând 52% din totalul înscrierilor. 238 de operatori români și străini au trimis probe la IWCB.


IWCB este principalul instrument de calibrare și comunicare pentru piața vinului din această parte a globului, cu influențe benefice majore pentru toți producătorii de vin din lume, dar și pentru economia românească.


Conform datelor oferite de APEV (Asociația Producătorilor și exportatorilor de Vin din România), la sfârșitul anului 2015, România ocupă:


a 5-a poziție în UE după suprafețele cu viță de vie (după Spania, Franța, Italia, Portugalia) și este în primele 15 țări la nivel mondial


a 5-a poziție în UE după cantitatea de struguri produsă (după Italia, Spania, Franța, Germania)


a 6-a poziție în UE la producția de vin (după Italia, Franța, Spania, Portugalia, Germania)


Conform aceleiași surse, la sfârșitul anului 2015, producția de vin a României era de 3,627 milhl, iar consumul de vin în România atingea 3,990 milhl. 


Un concurs de asemenea calibru atrage atenția asupra României, cu efecte imediate de imagine, dar și economice.


Parteneri media principali: Global Wine & Spirits & vinul.ro

Alte articole recomandate:

INAQ Consulting este singurul IFS Training center în România, fiind în mod oficial prezentați pe website-ul IFS Management GmbH (https://www.ifscertification.com/index.php/en/partners/training-center), iar, în perioada următoare, va organiza următoarele cursuri:  IFS Logistics București - 06.04.2017 Sibiu - 10.04.2017 Cluj Napoca - 11.04.2017 Timișoara - 28.04.2017 IFS Food Defense București - 10.05.2017 Brașov - [...]
Testo România a confirmat participarea la Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2016, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov.   Testo România – Tehnologie de măsurare conform cerințelor din sectorul alimentar Testo vă pune la dispoziție anii de experientă în tehnologia de măsurare și în  sectorul alimentar. Suntem de mulți an [...]
Miercuri 28 octombrie 2015 are loc deschiderea oficială INDAGRA FOOD în cadrul centrului expozițional Romexpo. Pentru perioada 28 octombrie – 1 noiembrie 2015, organizatorii estimează un număr de peste 60 de mii de vizitatori specializați din peste 27 de țări.  La standurile celor peste 170 de companii românești și străine, vizitatorii vor avea ocazia să cunoască ultimele tendințe și apariții în ceea ce privește evoluția tehnologiilor din industria agro-alimentară [...]
După ce părinții îi alintau în copilărie, aducându-le acasă delicioasa ciocolată ce se producea la fabrica de lapte praf din Remetea, județul Harghita, un cuplu a dorit să reînvie gustul unic și au fondat în 2000 o fabrică de ciocolată de casă. Astăzi, cifra de afaceri a societății lor ”sare” de 1,5 milioane de euro pe an. ”E ușor de ghicit faptul că numele mărcii produselor vine de la prenumele nostru End – Ibo [...]
Pornind de la povestea Luizei (fetița adorabila) care a devenit o mică vedetă odată cu apariția în spotul din 2002, Cris Tim cauta 8 copii care vor fi vedetele noului spot Salam Sasesc, prin intermediul campaniei Cris-Tim te face superstar! Provocarea campaniei: Scrie pe blogul tău o postare în care să-ți convingi cititorii părinți să-si înscrie copiii în concursul Cris-Tim te face superstar, folosindu-te de informațiile existente [...]
În cadrul programului primei zile a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2016, care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, va fi organizat Workshop-ul cu titlul ”Industria lactatelor, sub imperativul investițiilor în tehnologie”.    Astfel, în intervalul orar 11-14, participanții vor avea ocazia să ia contact cu cele mai noi informații tehnice și [...]
Doamna Viorica Dăncilă a confirmat participarea la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment central de cea mai mare vizibilitate, dedicat sectoarelor de carne și lapte ale României, care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată [...]
Laurențiu Dimitriu (46 de ani), sales director în cadrul gigantului elvețian din piața de bunuri de larg consum Nestlé în România, afirmă că producătorii trebuie să mear­gă peste tot după consumator, acasă, în mașină, în metrou, în parc sau la cinema, de aceea trebuie să fie prezenți cu produse atât în comerțul modern, cât și în cel tradițional. „Consumatorul care dorește o înghetață, un baton de ciocolată sa [...]

 

meatmilk

testo
infoALIMENT MAGAZIN