Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Oficiul Național al Viei și Produselor Vitivinicole (ONVPV) anunță o nouă ediție a Concursului Internațional de Vinuri București (IWCB), ce se va desfășura în perioada 25-28 mai la București. www.iwcb.ro


IWCB se desfășoară sub înaltul patronaj al Organizației Internaționale a Viei și Vinului (OIV). http://oiv.int/en/agenda


După o atentă monitorizare, începând cu anul 2016, IWCB a fost acceptat în „superliga” Fedetației Marilor Concursuri Internaționale de Vinuri și Băuturi Spirtoase - VINOFED. http://www.vinofed.com/en/category/calendrier/


Și în 2017 înregistrarea probelor se va face fără taxă pentru producătorii de vinuri.


Ca o primă noutate, în 2017, fiecare comisie de jurizare (panel) va fi formată din 7 jurați (și nu din 5 ca în majoritatea concursurilor), din care 4 specialiști străini în fiecare panel. Prin acest efort acuratețea evaluării IWCB ajunge la un nivel nemaiatins până în prezent.


Asociația Degustătorilor Autorizați din România (ADAR) desemnează, cu autoritate, degustătorii evaluatori români, asigură securizarea probelor și parcurgerea corectă a tuturor procedurilor impuse de regulament.


„Idealul ar fi ca IWCB să fie folosit de autorități, valorificat de asociațiile de producători, de instituțiile de învățământ superior pentru a culege date prelucrate și pentru a-și expune mesajele, materialele științifice, în fața unei comunități compacte, valoroase, greu de „atins” în mod individual. Beneficiile și economiile sunt evidente.”afirmă Cătălin Păduraru, CEO IWCB.


Sincronizarea cu noile tendințe mondiale este dovedită de IWCB prin introducerea spre evaluare a vinurilor „eco” în grupe distincte.


În anul 2016, au intrat în competiție 1495 de probe din 32 de țări producătoare, probele producătorilor din străinătate reprezentând 52% din totalul înscrierilor. 238 de operatori români și străini au trimis probe la IWCB.


IWCB este principalul instrument de calibrare și comunicare pentru piața vinului din această parte a globului, cu influențe benefice majore pentru toți producătorii de vin din lume, dar și pentru economia românească.


Conform datelor oferite de APEV (Asociația Producătorilor și exportatorilor de Vin din România), la sfârșitul anului 2015, România ocupă:


a 5-a poziție în UE după suprafețele cu viță de vie (după Spania, Franța, Italia, Portugalia) și este în primele 15 țări la nivel mondial


a 5-a poziție în UE după cantitatea de struguri produsă (după Italia, Spania, Franța, Germania)


a 6-a poziție în UE la producția de vin (după Italia, Franța, Spania, Portugalia, Germania)


Conform aceleiași surse, la sfârșitul anului 2015, producția de vin a României era de 3,627 milhl, iar consumul de vin în România atingea 3,990 milhl. 


Un concurs de asemenea calibru atrage atenția asupra României, cu efecte imediate de imagine, dar și economice.


Parteneri media principali: Global Wine & Spirits & vinul.ro

Alte articole recomandate:

Doamna Viorica Dăncilă a confirmat participarea la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment central de cea mai mare vizibilitate, dedicat sectoarelor de carne și lapte ale României, care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub genericul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată [...]
Pornind de la povestea Luizei (fetița adorabila) care a devenit o mică vedetă odată cu apariția în spotul din 2002, Cris Tim cauta 8 copii care vor fi vedetele noului spot Salam Sasesc, prin intermediul campaniei Cris-Tim te face superstar! Provocarea campaniei: Scrie pe blogul tău o postare în care să-ți convingi cititorii părinți să-si înscrie copiii în concursul Cris-Tim te face superstar, folosindu-te de informațiile existente [...]
    Proiectul 'Anotimpuri la borcan' București-Ilfov s-a îmbogățit, de vineri, cu încă 28 de femei fără loc de muncă din comuna Crețești, județul Ilfov, care au devenit, oficial, lucrătoare specializate în conservele din fructe și legume, informeaza Agerpres.   Cele 28 de absolvente au înțeles oportunitatea profesională oferită de proiect și își doresc să deschidă afaceri de familie în domeniul alimentar. Cursul absolvit vineri a fost [...]
După ce părinții îi alintau în copilărie, aducându-le acasă delicioasa ciocolată ce se producea la fabrica de lapte praf din Remetea, județul Harghita, un cuplu a dorit să reînvie gustul unic și au fondat în 2000 o fabrică de ciocolată de casă. Astăzi, cifra de afaceri a societății lor ”sare” de 1,5 milioane de euro pe an. ”E ușor de ghicit faptul că numele mărcii produselor vine de la prenumele nostru End – Ibo [...]
În industria alimentara apa este folosită in cantităti mari, rezultand cantitati mari de ape reziduale. Consortiul olandez Colsen si H. van den Hul a gasit o solutie de tratare integrala a acestor ape reziduale. Ape reziduale tratate pot fi aduse la norme NTPA 001 sau 002, sau la calitati care sa le permita refolosirea in procesul de productie. In plus, cu aceasta tehnologie se poate produce energie (biogaz) prin transformarea materiilor organice in metan (CH4, componenta de b [...]
Acordand un scurt interviu agentiei infoALIMENT, doamna Daciana Sarbu, europarlamentar, ne-a declarat: "Ca obiectiv major pe care il urmaresc in aceasta primavara este ca, pe baza rezultatelor care ne vor parveni ca urmare a reducerii TVA-ului la panificatie, sa reusim acest lucru si pentru produsele bio; si sper, si cred, ca acest lucru se poate face inaintea verii, asadar, inaintea termenului prevazut pentru produsele din carne.   Pe de alta parte, urmaresc promovarea produselor bio [...]
Ministerul Agriculturii din Danemarca examineaza o propunere - inaintata de mai multe grupuri de producatori agricoli, comercianti cu amanuntul si consumatori - de a elimina taxa pe valoare adaugata aplicata produselor care provin din productie agricola organica, inclusiv carnii.   O astfel de masura ar fi benefica sectorului agricol organic din tara, in special dupa ce o serie de reportaje au prezentat conditiile precare de la o serie de ferme traditionale din tara, dar ar putea atrage [...]
GfK a lansat GfK Brand Vivo – un nou sistem de monitorizare a performanței mărcilor care folosește inteligența relațională, o metodă validată și precisă de monitorizare a modului în care consumatorii experimentează, comunică și relaționează cu mărcile. Aceasta ne arată cum experiențele cu mărcile construiesc relații care influențează comportamentul viitor. Noua abordare GfK se bazează pe metafore din aria relațiilor interumane, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN