Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Dupa ce a aparut cartea Confesiunile unui cafegiu, Gheorghe Florescu s-a hotarat sa isi puna in aplicare visul, cu ajutorul celor apropiati. Sa deschida, adica, la 66 de ani, primul magazin de cafea gourmet din Bucuresti, continuand traditia vechilor cafegii armeni, din punctul in care o lasase, fara voia lui, in urma cu 25 de ani.


Asa a aparut Delicatese Florescu, o afacere de familie. Despre cei patruzeci de ani in care a preparat cafea, dupa retete armenesti vechi de cinci secole, incredintate lui de mentorul sau armean Avedis Carabelaian, Gheorghe Florescu povesteste in cartea sa.  


Despre hopurile peste care au trecut incercand sa aduca in realitate povestile, ne povesteste Vali Florescu, fiica lui, aceea care a declarat pentru Iqads:


”Tata nu mai avea rabdare, astepta aceasta clipa de un sfert de veac si aproape doi ani facuse eforturi uriase sa adune o suma minima necesara, cu care sa isi poata demara afacerea de suflet, propriul sau magazin de cafea gourmet. 


Am deschis in iulie 2010, probabil cel mai nefavorabil moment posibil. Primul obstacol, urias, a fost instalarea crizei economice, iar al doilea marirea TVA-ului la 24% de la 1 iulie 2010.


Noi am deschis pe 7 iulie si am fost nevoiti sa crestem automat preturile, sabotindu-ne astfel sansa de a vinde aceste cafele cu adevarat rare, pe care le aduceam pentru prima oara in Romania. In plus, era si vara, cind se bea cea mai putina cafea.


Insa tata nu mai avea rabdare, astepta aceasta clipa de un sfert de veac si aproape doi ani facuse eforturi uriase sa adune o suma minima necesara, cu care sa isi poata demara afacerea de suflet, propriul sau magazin de cafea gourmet. Am inceput cu mai putin de 40.000 de euro.


Nu a fost greu, a fost inimaginabil de greu. Tata si cu mine a trebuit sa ii convingem, doar cu cuvinte, pe ceilalti membri ai familiei ca merita sa riscam banii si ca vom avea succes.


Ne-am bazat pe faptul ca fiecare dintre cei trei care conducem practic firma (tata, cumnatul meu, Ovidiu Codreanu, si cu mine) se pricepe la altceva (tata, la cafea si comert in general, Ovidiu la tot ce tine de partea tehnica si management, iar eu la scris, comunicatii audio-vizuale si limbi straine).


Primul an a fost pur si simplu cumplit, iar de primele sase luni nici nu mai vrem sa ne amintim. Acum, insa, avem succes si ne vom extinde.”

Alte articole recomandate:

Directorul general al Heineken Romania, Onno Rombouts, a preluat functia de presedinte al Asociatia Berarii Romaniei incepand cu aceasta luna, inlocuindu-l din aceasta pozitie pe Andrew Highcock, fostul presedinte al Ursus Breweries, care a asigurat presedintia Asociatiei pe parcursul anului 2013. ”Sunt onorat sa fiu numit in aceasta functie si sa pot continua munca predecesorilor mei. In ciuda dificultatilor economice, sectorul berii a continuat sa aiba o contributie puternica la [...]
Pe baza unei analize efectuate de Magazinul Progresiv, Valentin Șoneriu a declarat: „Piața de carne ambalată este o piață stabilă, iar pe măsură ce consumul va crește, se vor dezvolta și produsele mai scumpe, așa cum este carnea ambalată în atmosferă modificată”. Valentin Șoneriu este implicat în conducerea companiei CarmOlimp din județul Brașov, firmă deținută de părinții săi, Olimpiu și Carm [...]
Incepand cu 1 iunie 2014, Jaak Mikkel va fi noul General Manager al Coca-Cola Hellenic Romania, potrivit unor surse din piata de retail neconfirmate de companie. Acesta il inlocuieste in functie pe Stephane Batoux, al carui mandat se incheie dupa doi ani, informeaza Magazinul Progresiv. Jaak Mikkel vine din Macedonia, unde este General Manager al Pivara Skopje AD - unul dintre primii imbuteliatori ai gigantului american din aceasta tara, dar care reprezinta in acelasi timp si produsel [...]
Olivier Sainson a preluat,  incepand cu luna octombrie, pozitia de Directorul Operational al Metro Cash & Carry Romania, ocupata anterior de catre Edwin Deruloo, a anuntat compania. Sainson s-a alaturat Metro Group in octombrie 2007, iar in luna decembrie a aceluiasi an a preluat functia de sef Departament Operatiuni si Deschidere Noi Magazine in Metro Cash & Carry India. In martie 2010, a a fost numit Sef Departament Practici de Lucru in Operatiuni din cadrul Diviz [...]
Variind de la echipamente entry level-low cost și terminând cu utilaje sofisticate, Marden Edwards propune soluții eficiente de paletizare, furnizând inclusiv folii protectoare, informeaza FoodPackaging. Echipamentele, cât se poate de versatile, pot funcționa cu folii de diverse dimensiuni, în funcție de necesitățile fiecărui beneficiar. Precizia de ambalare și gradul de aderență al foliei asigură executarea unor operațiuni [...]
Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România (APC România) împreună cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor  (ANPC) și Consiliul Concurenței  vor lansa o platformă online care va afișa, săptămânal, prețurile comparative la produsele care fac parte din coșul zilnic al populației. Platforma va fi disponibilă începând cu luna martie a anului viitor.“Obiectivele proiectului sunt pe de-o parte informarea consumatorilo [...]
Creșterea cererii la nivel mondial necesită echilibrarea atentă a cererii și ofertei, potrivit Raportului Tetra Pak – Indexul Lactatelor 2014 Consumul global va crește cu 36% până în 2014, înregistrându-se o diferență tot mai mare între piețele de lactate dezvoltate și cele emergente București (1 octombrie 2014) – Tetra Pak®, lider mondial în furnizarea de soluții pentru procesarea și ambalarea produselor alimentare, lansează astăzi cel [...]
(Agerpres) Consumatorii au cheltuit pe gustări 374 miliarde de dolari la nivel global, între 2013 și 2014, cu o creștere de 2% față de anul anterior, categoria dulciurilor având cel mai mare aport la vânzări în Europa (46,5 miliarde de dolari) și Orientul Mijlociu/Africa (1,9 miliarde de dolari), potrivit unui nou raport global publicat de Nielsen, dat luni publicității.   Peste trei sferturi dintre respondenții la nivel global (76%) consumă des gustări pentru [...]

 

Living fresh
meatmilk
indagra
indagra food
testo
infoALIMENT MAGAZIN