Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Dupa ce a aparut cartea Confesiunile unui cafegiu, Gheorghe Florescu s-a hotarat sa isi puna in aplicare visul, cu ajutorul celor apropiati. Sa deschida, adica, la 66 de ani, primul magazin de cafea gourmet din Bucuresti, continuand traditia vechilor cafegii armeni, din punctul in care o lasase, fara voia lui, in urma cu 25 de ani.


Asa a aparut Delicatese Florescu, o afacere de familie. Despre cei patruzeci de ani in care a preparat cafea, dupa retete armenesti vechi de cinci secole, incredintate lui de mentorul sau armean Avedis Carabelaian, Gheorghe Florescu povesteste in cartea sa.  


Despre hopurile peste care au trecut incercand sa aduca in realitate povestile, ne povesteste Vali Florescu, fiica lui, aceea care a declarat pentru Iqads:


”Tata nu mai avea rabdare, astepta aceasta clipa de un sfert de veac si aproape doi ani facuse eforturi uriase sa adune o suma minima necesara, cu care sa isi poata demara afacerea de suflet, propriul sau magazin de cafea gourmet. 


Am deschis in iulie 2010, probabil cel mai nefavorabil moment posibil. Primul obstacol, urias, a fost instalarea crizei economice, iar al doilea marirea TVA-ului la 24% de la 1 iulie 2010.


Noi am deschis pe 7 iulie si am fost nevoiti sa crestem automat preturile, sabotindu-ne astfel sansa de a vinde aceste cafele cu adevarat rare, pe care le aduceam pentru prima oara in Romania. In plus, era si vara, cind se bea cea mai putina cafea.


Insa tata nu mai avea rabdare, astepta aceasta clipa de un sfert de veac si aproape doi ani facuse eforturi uriase sa adune o suma minima necesara, cu care sa isi poata demara afacerea de suflet, propriul sau magazin de cafea gourmet. Am inceput cu mai putin de 40.000 de euro.


Nu a fost greu, a fost inimaginabil de greu. Tata si cu mine a trebuit sa ii convingem, doar cu cuvinte, pe ceilalti membri ai familiei ca merita sa riscam banii si ca vom avea succes.


Ne-am bazat pe faptul ca fiecare dintre cei trei care conducem practic firma (tata, cumnatul meu, Ovidiu Codreanu, si cu mine) se pricepe la altceva (tata, la cafea si comert in general, Ovidiu la tot ce tine de partea tehnica si management, iar eu la scris, comunicatii audio-vizuale si limbi straine).


Primul an a fost pur si simplu cumplit, iar de primele sase luni nici nu mai vrem sa ne amintim. Acum, insa, avem succes si ne vom extinde.”

Alte articole recomandate:

(Agerpres) PepsiCo a decis să reintroducă aspartamul în băuturile sale carbogazoase din SUA după eșecul comercial al noilor îndulcitori artificiali, a declarat un purtător de cuvânt al companiei citat de AFP. Gigantul băuturilor carbogazoase și al snack-urilor a decis în aprilie 2015 să înlocuiască acest îndulcitor principal prin sucraloză, comercializată în Franța sub numele de Canderel, după ce mai multe studii au acuzat aspartamul că [...]
Internațional Lazăr Com­pany, ultimul mare transportator rutier din România controlat de un român, a anunțat recent că are în plan crearea a 3.000 de noi locuri de muncă, continuându-și astfel, programul de dezvoltare. Potrivit domnului Ion Lazăr, proprietarul companiei, „Anul trecut a fost încheiat cu un profit de aproximativ 2 milioane de euro, la o cifră de afaceri de peste 90 de milioane de euro. Din totalul businessului 60% reprezintă [...]
  Cinci mențiunile de sănătate referitoare la glucoză aprobate de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) în 2012 au fost interzise oficial de către Comisia Europeană ca urmare a preocupărilor despre ce ar putea interpreta consumatorii în legătură cu consumul de zahăr, informează Food Navigator. Afirmațiile, toate depuse de către Dextro Energy, au fost refuzate în mod oficial de către Comisie recent, cu decizia prezentată î [...]
Heineken, brand al producătorului olandez cu același nume, a avut în primul semestru vânzări în volum cu peste 10% mai mari față de perioada similară a anului trecut, România fiind una dintre cele cinci țări unde marca a livrat volume mai mari cu două cifre, arată ultimul raport al companiei. Practic, România este a doua  țară din Europa dată ca exemplu de creștere puternică în prima parte a anului, alături de Marea Britanie. Brandul a mai crescut cu [...]
Sonimpex Topoloveni producătorul Magiunului de prune Topoloveni a lansat trei noi produse la Târgul Internațional de carte Gaudeamus, informează postul Agro TV, fapt care probează pe deplin că o carte bună merge bine ”unsă” cu magiun.   Magiunul de dovleac Topoloveni, dulceața de lavandă și dulceața de ardei iute, marca Topoloveana , vor fi găsite în Pavilionul central Romexpo. Cele trei produse sunt 100% naturale, procesate la aceleași [...]
Prezenta la standurile targului din Nuremberg, firma suceveana Fresh Organic a reusit sa atraga atentia distribuitorilor vestici, interesati de mierea produsa in stupurile asezate in zone ecologizate de pe dealurile Bucovinei. In numeroasele dialoguri pe care le-a avut cu posibilii parteneri de afaceri, domnul Nichifor Boca, Directorul General al companiei, a plusat, informand pe cei interesati ca firma sa poate livra miere de salcam, de tei, de padure [...]
Gabriel Andronescu, country manager al furni­zorului de paleți CHEP România, spune că avansul cererii de paleți este direct proporțional cu creșterea volumelor de marfă paletizată și a numărului de produse (SKUs), ceea ce poate reprezenta un barometru pentru mersul industriilor.   „În general, creșterea cererii de paleți se observă atunci când o companie își extinde producția fie datorită creșterii cererii domestice sau de la export pentru produsel [...]
Din 12 noiembrie, timp de 6 luni, o noua campanie de donatie la casele de marcat se va desfasura in magazinele Lidl din toata tara. Sub sloganul „Doneaza pentru cei care Salveaza!”, urnele de donatii vor colecta fonduri pentru Fundatia pentru SMURD. „Dorim sa sprijinim activitatea SMURD, a celor care zi de zi salveaza vieti. Acestia merita toata sustinerea noastra pentru a continua sa fie mereu la locul potrivit, in momentul potrivit, si sa ofere ajutor neconditionat pentru [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN