Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Pentru asigurarea consumului din surse interne, producția de tomate din sere și solarii va fi subvenționată cu 3.000 de euro

3 Februarie 2017  Autor: infoaliment magazin

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) va acorda producătorilor agricoli câte 3.000 de euro pe an pentru a cultiva roșii în spații protejate precum sere sau solarii, astfel încât consumul intern se fie asigurat de producția autohtonă, potrivit un proiect de hotărâre de guvern elaborat de MADR care a fost aprobat săptămâna tre­cută în cadrul ședinței de guvern.


Pentru a beneficia de acești bani, pro­ducătorii trebuie să dețină o suprafață culti­vată cu tomate în spații protejate de minimum 1.000 metri pătrați, să obțină o producție de cel puțin două kilograme pe metrul pătrat și, cel mai important, șă își valorifice producțiile în extrasezon, res­pectiv în perioadele  ianuarie-mai și no­iembrie - 20 decembrie inclusiv, altfel va trebui să re­tur­neze banii primiți, potivit condițiilor de eligi­bi­litate prevăzute în proiect de hotărâre de guvern.


„Toate sunt bune și frumoase, o singură chestie ne deranjează: pe­rioadele  în care se livrează producțiile de roșii sunt nerealiste, pentru că nu poți să produci în România, în solarii neîncălzite, când temperaturile sunt în jur de un grad Celsius. Propunerea și insis­tența noastră este să prelungim prima pe­rioadă de livrare până la 31 iulie și perioada din iarnă să fie avansată cu o lună, să înceapă din octombrie și până în de­cembrie“, a declarat Aurel Tă­nase, preșe­din­tele Organizației Interpro­fe­sionale pentru Produse Agroali­mentare din Legume și Fructe (OIPALF), care a contribuit la con­ceperea proiectului de hotărâre de guvern.

Alte articole recomandate:

(Autor: Aura Alexa Ioan)  Potrivit unui studiu realizat de firma Coreum Consulting SRL, românii sunt consumatori importanți de produse din carne, punând prețul cel mai mare pe calitatea produselor, pe gradul lor de siguranță în consum, dar mult mai puțin pe modul de prezentare, pe design-ul ambalajului sau al etichetei.   84%, ”carnivori”   Majoritatea românilor, adică 84% dintre cei intervievați, consumă în mod frecvent sau [...]
Directorul general al Asociației Berarii României, Constantin Bratu, a fost desemnat, la începutul lunii mai, președinte al companiei Eco-Rom Ambalaje, cea mai importantă organizație de preluare a obligației de reciclare și valorificare a deșeurilor de ambalaje, de la agenții economici. Din 2005, Constantin Bratu este directorul general al Asociației Berarii României. Totodată, acesta face parte din Consiliul Director al Federației Romalimenta, Consiliul Român pentr [...]
Agenția infoALIMENT, editor al publicației infoALIMENT Magazin, va organiza  în zilele de 27 și 28 noiembrie 2014, la Brașov, prima ediție a Expo-Conferinței Internaționale Fruits & Veggies 2014 – LEGISLATIE ADECVATA, RETEHNOLOGIZARE, PARTENERIAT – soluții ale relansării sectorului de LEGUME – FRUCTE  în 2015. Gândită după conceptul Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment [...]
În ultimii ani, termenul de „probiotice”  e din ce în ce mai folosit, atît în mass-media, cît și pe internet, în publicațiile de specialitate sau pe forumurile despre un lifestyle sănătos. Însă în ciuda intensei mediatizări de care aceste produse s-au bucurat în ultima perioadă, puțini dintre consumatori cunosc, de fapt, la ce se referă termenul și ce rol au aceste produse lactate în organismul nostru. Astfel, [...]
Producătorul de ciocolată și dulciuri RapConfectionery din județul Brașov, controlat de antreprenorul local Radu Popeia, a apă­rut pe piață în 2009, când a în­ceput să lu­cre­ze co­men­zi­le pri­mite de la gi­gan­tul american Mondelez. Ul­te­rior însă, com­pania și-a extins portofoliul de co­la­borări atât cu producătorii spe­cia­lizați, cât și cu retailerii internaționali pen­tru care [...]
Tudorel Balta, președintele Asociației producătorilor de băuturi alcoolice "VINROM" il acuza pe ministrul Sănătății, dl. Nicolae Bănicioiu, ca ignoră studiul OMS și rapoartele Comisiei Uniunii Europene referitoare la consumul de alcool din România; 90% din băuturile alcoolice spirtoase consumate sunt țuică, rachiuri și pălincă nefiscalizate. România conform studiului OMS ocupă locul 5 în lume la consumul de alcool pe locuitor, ceea ce [...]
Francezii devin primul jucător care acoperă toate segmentele din comerțul modern, o piață de 8 mld. euro. Carrefour, grupul francez care deschidea în 2001 piața hipermarketurilor, ajunsă în prezent la 4 mld. euro, face o primă încercare și pe segmentul cash&carry în speranța de a reduce diferența care îl desparte de liderul comerțului modern Kaufland, cu afaceri de peste 1,6 mld. euro anul trecut. Francezii au un nou pariu în speranța de a nu pierd [...]
Vânzările Metro Cash & Carry în Europa de Est au coborât cu 4,3% în perioada octombrie-martie, primul semestru al anului fiscal 2013-2014, la 5,83 miliarde euro, în principal din cauza variațiilor nefavorabile de pe piețele valutare, cu scădere și în România, potrivit Mediafax.În monede locale, vânzările Metro Cash&Carry în Europa de Est au crescut cu 4,6% în perioada analizată. "Piața din Rusia s-a menținut. Turcia și [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN