Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) va acorda producătorilor agricoli câte 3.000 de euro pe an pentru a cultiva roșii în spații protejate precum sere sau solarii, astfel încât consumul intern se fie asigurat de producția autohtonă, potrivit un proiect de hotărâre de guvern elaborat de MADR care a fost aprobat săptămâna tre­cută în cadrul ședinței de guvern.


Pentru a beneficia de acești bani, pro­ducătorii trebuie să dețină o suprafață culti­vată cu tomate în spații protejate de minimum 1.000 metri pătrați, să obțină o producție de cel puțin două kilograme pe metrul pătrat și, cel mai important, șă își valorifice producțiile în extrasezon, res­pectiv în perioadele  ianuarie-mai și no­iembrie - 20 decembrie inclusiv, altfel va trebui să re­tur­neze banii primiți, potivit condițiilor de eligi­bi­litate prevăzute în proiect de hotărâre de guvern.


„Toate sunt bune și frumoase, o singură chestie ne deranjează: pe­rioadele  în care se livrează producțiile de roșii sunt nerealiste, pentru că nu poți să produci în România, în solarii neîncălzite, când temperaturile sunt în jur de un grad Celsius. Propunerea și insis­tența noastră este să prelungim prima pe­rioadă de livrare până la 31 iulie și perioada din iarnă să fie avansată cu o lună, să înceapă din octombrie și până în de­cembrie“, a declarat Aurel Tă­nase, preșe­din­tele Organizației Interpro­fe­sionale pentru Produse Agroali­mentare din Legume și Fructe (OIPALF), care a contribuit la con­ceperea proiectului de hotărâre de guvern.

Alte articole recomandate:

Producătorul de bere danez Carlsberg a dezvoltat primul ambalaj 100% biodegradabil pentru a îmbutelia băuturi. Prezentat sub denumirea comercială “Green Fiber Bottle”, ambalajul este fabricat din fibră celulozică similară materialului din care sunt produse ambalajele pentru electrocasnice și cofrajele pentru ouă și cântărește "mult mai puțin" față de sticlă, potrivit directorului de ambalaje al companiei, Håkon Langen, citat de Quartz. “Ambalajul va [...]
Mega Image a ajuns la o cotă de piață de aproximativ 20% în București și se concentrează în continuare pe această piață, se arată într-un raport al grupului Delhaize pe 2013, publicat recent. Retailerul de origine belgiană este lider de piață în Capitală, având în present, circa 240 de magazine operaționale aici și alte aproximativ 30 de unități în împrejurimile orașului. În plus, compania continuă să se extindă rapid aici. Chiar în [...]
Sole-Mizo România, parte a grupului ungar cu același nume care este condus de Gerbrant de Boer-fost șef al Friesland în România, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 99,6 mil. lei (circa 24 mil. euro) cu aproape 50 de angajați, arată datele de la Ministerul de Finanțe. Vânzările au fost anul trecut în creștere cu 12% pe piața locală, iar compania a raportat profit, noteaza Ziarul financiar. Grupul ungar a intrat în 2009 pe piața din România, iar [...]
Industria agro-alimentară la nivel mondial este de așteptat să ajungă la aproape 992 miliarde dolari în 2014, în funcție de Datamonitor , cu un volum de peste 586 miliarde de tranzacții. Aceasta reprezintă o creștere de peste 18% în cinci ani. Cafenelele și restaurantele reprezintă cel mai important segment de piață, de peste 50% din valoarea totală a industriei. La nivel regional, Asia-Pacific deține aproape 43% din cota [...]
(Comunicat) Cum s-a văzut în piață reducerea TVA-ului la produse alimentare și la băuturi non-alcoolice aplicată în iunie anul acesta? În primul rând, conform datelor INSSE, acest lucru s-a tradus într-o inflație negativă medie a prețurilor de -6.8% în perioada iunie - septembrie 2015.     Întrebarea cea mai des regăsită pe buzele jucătorilor din această industrie este “Ce s-a întâmplat cu [...]
Băuturile spirtoase sunt o categorie care încă se luptă cu scăderile de consum generate de creșterea medie a prețurilor în urma majorării accizei, în septembrie 2013. Ce segmente reușesc totuși să crească și de ce? Aflați din analiza realizată pe baza datelor furnizate de compania de cercetare de piață IWSR (International Wine & Spirit Research). Pentru jucătorii mari din piața locală a băuturilor spirtoase, vodca este cea mai importantă categorie, ea reprezentând a [...]
Potrivit ultimelor date provenite de la Institutul Național de Statistică, la finalul anului 2013, România va înregistra cel mai mare PIB de după revoluție. Cu alte cuvinte, avem motive de bucurie. După cum se cunoaște, o bună parte din ”pozitivul” acestui an vine dinspre agricultură, dar și dinspre industria alimentară. Se dovedește încă o dată că minima facilitare a afacerilor din zona de agro-industrie poate determina revigorarea [...]
În perioada 21 – 23 martie 2014, la IULIUS MALL, se va organiza cea de-a XII-a ediție a târgului AGRO EXPO BUCOVINA, cu participare națională și internațională. Cel mai mare târg de agricultură și industrie agroalimentară din zona Moldovei va fi organizat de Camera de Comerț și Industrie Suceava în parteneriat cu Iulius Mall Suceava, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Consiliul Județean Suceava, Camera Agricolă Suceava și Direcția Agricolă [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN