Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Liderul exportatorilor de băuturi a fost în prima parte a anului trecut Coca-Cola HBC Romania, care este și cel mai mare producător din industria de profil. Industria băuturilor este o piață de circa 2 miliarde de euro anual, unde activează peste 500 de companii.


Exporturile de băuturi au avan­sat în prima jumătate a anului tre­cut cu 5%, pană la 62,6  mi­lioa­ne de euro, Romania de­ve­nind un centru regional de producție pentru cele mai mari multi­na­ționale, dar și un nume tot mai cunoscut pe harta producătorilor de vinuri, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor de la Institutul Național de Statistică.


Coca-Cola HBC Romania, cel mai mare producător din industria de profil, este și cel mai mare exportator. Exporturile îmbute­liatorului Coca-Cola, Fanta, Sprite și Dorna ajung anual la peste 36 de milioane de euro, conform celor mai recente date. Astfel, doar Coca-Cola HBC Romania realizează aproape 30% din exporturile de băuturi care se ridică anual la 124 milioane de euro. Romania a devenit pentru îmbuteliatorul Coca-Cola un important hub regional, mai ales după inaugurarea liniei de îmbuteliere aseptică a brandului Cappy Pulpy în 2013 la Ploiești. 


Locul secund în clasamentul celor mai mari exportatori este ocupat de Tymbark Maspex, care are anual afaceri de peste 70 milioane de euro. Conform celor mai recente date, producătorul deține două unități de producție în județul Prahova și exportă circa 10% din produsele realizate pe plan local.


Podiumul este completat de United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producătorul berii Tuborg. URBB și o altă companie din grup - Carlsrom Beverage, prezentă și ea în topul exportatorilor -livrează bere și brandul de băuturi răcoritoare Granini realizate în fabrica din orașul Pantelimon (jud. Ilfov) în țări precum Albania, Macedonia, Bulgaria și Moldova, țări unde Tuborg nu are fabrici, conform datelor furnizate anterior de companie. URBB exportă circa 10% din producția fabricii din Pantelimon.

Alte articole recomandate:

Bucureștiul reprezintă circa 22% din totalul comerțului alimentar din România, deși are doar 10% din populație, diferența fiind dată de puterea de cumpărare mult mai mare care îi atrage pe comercianți aici.  Consumatorii din București au cheltuit în comerțul cu dominantă alimentară circa 16,5 mld. lei anul trecut, din care 76% din bani au fost lăsați la casele hipermarketurilor și supermarketurilor. Restul de bani au mers în comerțul tradițional, respectiv în [...]
(Agerpres) Infectarea cu bacteria listeria în urma consumării alimentelor comercializate de un mic producător de preparate din carne din Danemarca a provocat moartea a 12 persoane în această țară în ultimele luni, a anunțat marți agenția daneză pentru siguranță alimentară, citată de AFP. De asemenea, Ministerul danez al Agriculturii a decis închiderea acestei societăți și retragerea produselor ei de pe piață. Primul caz d [...]
(Autor: Aura Alexa Ioan)  În ultimii ani, tot mai mulți antreprenori au început să investească în magazine de nișă, de la băcănii, tutungerii sau magazine specializate numai în condimente. Cu toată explozia marilor lanțuri internaționale cu sute de supermarketuri și hipermarketuri, antreprenorii români reușesc să se impună încet încet, în condițiile în care clienții magazinelor de nișă sunt minoritari, prea puțini fiind ace [...]
  Cateringul presupune, în primul rând, rapiditate în vânzare, mobilitate, dar și siguranța transportului alimentelor. De aceea, ambalajele destinate acestei zone de comerț alimentar trebuie să îndeplinească unele cerințe specifice.   Caracteristici generale   Ambalajul pentru zona de catering trebuie să fie ușor, rezistent, sigur. Acestea sunt primele caracteristici specifice care trebuie îndeplinite. În [...]
Conform ultimului raport emis de INSSE, cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în mai comparativ cu luna mai 2015, a înregistrat o creștere cu 8,8%, și de de 5,9% serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate. Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata, serie brută, a fost propulsată de creșterea pe segmentele mașini, echipamente și furnituri (+29,7%), al produselor agricole [...]
"Cele mai multe dintre prioritățile de cercetare identificate ar trebui abordate în anii următori astfel incat rezultate sa fie disponibile în termen scurt sau mediu (inainte de 2030)", se afirma in raport, informeaza Nutra Ingredients. Diete personalizate, sustenabilitate, elaborarea politicii integrate și informare a consumatorilor a legăturii dintre alimente și sănătate sunt cele patru idei prioritare identificate în raportul de previziune al Comisiei [...]
  Alimentele care provin exclusiv din zonele de munte vor putea purta eticheta de ”produs montan”, potrivit Comisiei Europeane care a adoptat  recent un nou regulament prin care se stabilesc condițiile de utilizare a acestei mențiunii în comercializare. Decizia luată la Bruxelles este favorabilă producătorilor români și le-ar putea asigura o mai mare deschidere pe piața internă, dar și în afară, informeaza Agrointel. Regulile conform [...]
Deși, TVA-ul a fost redus, sectorul laptelui și lactatelor nu o duce deloc bine. Fie că vorbim despre partea de producție, fie, că ne referim la procesatori, fiecare dintre ei are numeroase probleme. Cauzele sunt mai multe. Dar, principalul vinovat pare unul singur: marele retail.   Claudiu Frânc: Magazinele nu au redus prețul lactatelor   Chiar și fermierii spun același lucru. La început de toamnă, domnul Claudiu Frânc, [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN