Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs de desfășurare? Cum vă proprietarii de brand viitorul și ce consideră ca fiind puncte critice atunci când selectează furnizorului lor de ambalaje? Un posibil răspuns în oferă studiul publicat recent de specialiștii de la Storaenso, din care vă oferim câteva extrase.


Creștere de 4,3 %


Industria de ambalare a alimentelor este uriașă și include o gamă largă de segmente, alternative de ambalare și materiale. Zonele dominante includ produse alimentare, produse alimentare proaspete și băuturile procesate. Cele trei alternative de ambalare dominante utilizate sunt: primare, secundare și terțiare:


Ambalajul primar este utilizat în contact direct cu produsul; ambalajul secundar combină mai multe pachete primare; ambalajul terțiar este utilizat în scopuri transport, prin combinarea mai multor pachete secundare.


Din totalul pieței de ambalaje la nivel mondial, materialele pe bază de fibre (inclusiv din carton ondulat, carton, carton lichid, etc.), reprezintă 31% din valoarea totală. În termen de materiale ondulate, produsele alimentare reprezintă cea mai mare piață de utilizare finală, însemnând 40% din consumul total. Volumul total al consumului global din carton ondulat este proiectat să crească cu 4,3%, până în anul 2017 (Cf. Smithers Pira). Această direcție se va concentra în primul rând pe ambalajele care vizează protejarea și transportul unui produs.


Elemente de influențare a pieței


Dinamica lanțului de valoare, adică, jocul de putere dintre etapele lanțului valoric,  evoluează continuu. Dintr-o perspectivă a industriei de ambalaje, există cel puțin șase căi de dezvoltare specifice:


1-Comercianții cu amănuntul vor obține, în general, mai multă putere, pe măsură ce se vor consolida pe piețele mature. În Finlanda, Suedia, Marea Britanie, sau Franța, retailerii domină deja lanțul valoric. Cu toate acestea, pe piețele emergente, de exemplu, în Rusia, proprietarii de brand încă tind să aibă o poziție relativ puternică. Această situație este probabil să se schimbe pe măsură ce comercianții cu amănuntul încep să-și promoveze mai agresiv produsele private label.


2- Evaluând comportamentele de consum, acestea vor avea la rândul lor un impact asupra lanțului valoric. Consumatorul este mai informat, mai exigent și exercită o presiune sporită asupra prețurilor de pe piața cu amănuntul, împingând concurența deja acerbă la extrem, între proprietarii de brand și comercianții cu amănuntul.


3- Rolul furnizorilor de logistică va crește, devenind o potențială pârghie pentru eficiență operațională. Tendința de creștere a valorii produsului, prin creșterea vânzării cu amănuntul on-line, va face necesară soluții logistice eficiente și puternice.


4- Creșterea vânzărilor cu amănuntul on-line va deschide o nouă dimensiune competitivă. Acest lucru va afecta nu numai comercianții cu amănuntul și operatorii online, dar și alți jucători din lanțul valoric care trebuie să se adapteze la noile cerințe, găsind soluții adaptate de această evoluție.


5- Cererile consumatorilor pentru soluții mai durabile, combinate cu cerințele de reglementare, în ceea ce privește răspunderea producătorului față de mediu, vor afecta întregul lanț de valori. Noile măsuri legislative se vor concentra pe asumarea responsabilității pentru produsele utilizate și gestionarea ulterioară a deșeurilor, cu responsabilitate financiară. Prin urmare, alegerea materialelor este susceptibilă de a fi reevaluată.


6- Proprietarii de brand sunt presați de către comercianții cu amănuntul puternici să încerce să își diferențieze ofertele. Un domeniu care primește o atenție specială este modul de a prelungi durata de conservare a produselor alimentare, în cazul în care, de asemenea, ambalajul este un important influențator.


Tendințe cheie și implicații


Industria de ambalare a alimentelor se confruntă cu cinci tendințe majore care vor afecta viitorul jucătorilor, în lanțul valoric:


1-Creșterea importanței de proiectare, pentru ca produsul să iasă în evidență la raft. Într-un peisaj din ce în ce mai competitiv în vânzarea cu amănuntul, diferențierea va crește importanță. Proprietarii de brand și comercianții cu amănuntul luptă pentru atenția consumatorilor ”la punctul de vânzare”, folosind ambalajele ca armă comercială. Ambalajul secundar va crește în importanță, iar  comercianții cu amănuntul, deținători de private label și proprietarii de brand vor investi în soluții de imprimare la calitate superioară și în soluții de diferențiere.


2-Creșterea intensității concurențiale în valoarea de acționare cu lanț de focalizare pe cost  va conduce jucătorii în lanțul valoric al costurilor, determinând măsuri de reducere și de optimizare a operațiunilor. Ambalarea și logistica vor fi părți ale acestor măsuri.


3- Durabilitatea și protecția mediului sunt în creștere de importanță. Creșterea presiunii consumatorului final și intensificarea reglementărilor în domeniu vor duce la un accent crescut pe aspectele de mediu pe tot parcursul lanțului valoric.


4- Ambalajele inteligente vor deveni tot mai utilicate, în viitor. Ambalajele  inteligente au fost un subiect important mai mulți ani și vor fi la fel de importante și în viitor. Soluții cum ar fi RFID, tehnologia senzorilor, etc, au apărut în unele piețe. Tendința nu a fost la fel de puternică, în piețele mai mici, dar, în țări cum ar fi Finlanda și Suedia se observă tendința proprietarilor de brand și a comercianților de a pune în aplicare aceste soluții, la scară largă.


5- Volumele E-Comerce vor continua să crească. Acest lucru va conduce la noi cerințe în ceea ce privește ambalajele pentru transport, deoarece va trebui ca produsele alimentare să fie manipulate în condiții de siguranță, concomitent cu rezolvarea provocărilor logistice complexe.


Aceste tendințe vor avea implicații pentru toți actorii din lanțul valoric, dar în grade diferite, dar proprietarii de brand sunt punctul central.

Alte articole recomandate:

Producătorul de bere Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, a lansat sub brandul Grolsch prima bere draught la borcan. Produsul va putea fi comercializat exclusiv în rețelele de baruri și restaurante. Ursus Breweries, unul dintre cei mai importanți producători de bere prezenți pe plan local a lansat recent prima bere draught la borcan, potrivit unui comunicat al companiei. Ambalajul The Jar (Borcanul) este disponibil pentru brandul Grolsch în localuri selectate din [...]
Delkor Retail Ready Tray Former, utilaj de ultimă generație al companiei Delkor, este conceput special pentru tăierea și formarea cutiilor de carton destinate ambalării produselor lactate dar și a containerelor de culturi, informeaza DairyReporter. Prevăzut cu sistemul Shelf-ready Dirsplay Trays, echipamentul se adresează atât procesatorilor, cât și lanțurilor de magazine care execută operațiunea de ambalare în propriil [...]
Producătoul belgian de ambalaje din carton VPK Packaging, care deține pe piața locală două fabrici la Salonta, județul Bihor, a avut în primele nouă luni o cifră de afaceri de 15,5 mil. euro, în creștere cu 19% față de aceeași perioadă a anului trecut. Până la finalul acestui an, compania așteaptă afaceri totale de 21 de milioane de euro, mai mult cu 17% față de anul trecut, notează Ziarul financiar.   „Evoluția pozitivă a afacerilor în primele nouă luni din [...]
Senatul și Adunarea deputaților din statul american California au adoptat o propunere de lege care vizează interzicerea folosirii pungilor din plastic în magazine începând de la 1 iulie 2015. Dacă guvernatorul democrat al acestui stat american, Jerry Brown, va promulga legea, votată la sfârșitul săptămânii trecute de ambele camere, California va deveni primul stat american care va interzice pungile din plastic în magazine. Pungile din plastic vor dispărea [...]
Lipsa de candidați dispuși să învețe sau să practice o meserie în România le pune probleme serioase chiar și angajatorilor care și-au automatizat masiv producția, pentru că, în prezent, munca din fabrică a atins un alt nivel - angajatul care odată muta cutii din stânga în dreapta trebuie să învețe să preseteze și să coordoneze roboți industriali, potrivit lui Remus Crăciun, directorul general al Ecopack, producător de ambalaje din carton ondu [...]
De câteva sute de ani, vinul se îmbuteliază în recipiente din sticlă incoloră sau colorată, cu forme și capacități variate. La începuturi, buteliile din sticlă erau masive întrucât erau obținute prin suflare manuală, astfel că erau groase și adesea mai grele decât conținutul. De câteva decenii, butelia din sticlă cu volumul de 750 ml a devenit unitatea standard în industria vinului pentru caracterizarea vânzărilor. Forma clasică a [...]
IT Genetics, unul dintre cei mai importanți distribuitori locali de echipamente profesionale și furnizor de soluții AIDC & POS, organizeazăîn perioada 18 – 20 noiembrie 2016, pe www.itgstore.ro, cea mai mare campanie de Black Friday dedicată segmentului B2B. În cadrul campaniei, lansată sub numele „De Black Friday gândește-te la afacerea ta!”, compania oferă discount-uri de până la 57% la toate produsele comercializate. Peste 10.000 de produs [...]
După cum se cunoaște, problema etichetării de origine a produselor din carne, precum și a lactatelor, încă nu a fost tranșată. Scandalul continuă, iar vocile sunt împărțite, categoric, în două: unii acceptă, alții sunt total împotrivă. Din prima categorie, fac parte reprezentanții industriilor din țările puternice, cum ar fi Franța, Italia sau Germania. De cealaltă parte, am spune noi, sunt reprezentanții care dau dovadă d [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi