Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs de desfășurare? Cum vă proprietarii de brand viitorul și ce consideră ca fiind puncte critice atunci când selectează furnizorului lor de ambalaje? Un posibil răspuns în oferă studiul publicat recent de specialiștii de la Storaenso, din care vă oferim câteva extrase.


Creștere de 4,3 %


Industria de ambalare a alimentelor este uriașă și include o gamă largă de segmente, alternative de ambalare și materiale. Zonele dominante includ produse alimentare, produse alimentare proaspete și băuturile procesate. Cele trei alternative de ambalare dominante utilizate sunt: primare, secundare și terțiare:


Ambalajul primar este utilizat în contact direct cu produsul; ambalajul secundar combină mai multe pachete primare; ambalajul terțiar este utilizat în scopuri transport, prin combinarea mai multor pachete secundare.


Din totalul pieței de ambalaje la nivel mondial, materialele pe bază de fibre (inclusiv din carton ondulat, carton, carton lichid, etc.), reprezintă 31% din valoarea totală. În termen de materiale ondulate, produsele alimentare reprezintă cea mai mare piață de utilizare finală, însemnând 40% din consumul total. Volumul total al consumului global din carton ondulat este proiectat să crească cu 4,3%, până în anul 2017 (Cf. Smithers Pira). Această direcție se va concentra în primul rând pe ambalajele care vizează protejarea și transportul unui produs.


Elemente de influențare a pieței


Dinamica lanțului de valoare, adică, jocul de putere dintre etapele lanțului valoric,  evoluează continuu. Dintr-o perspectivă a industriei de ambalaje, există cel puțin șase căi de dezvoltare specifice:


1-Comercianții cu amănuntul vor obține, în general, mai multă putere, pe măsură ce se vor consolida pe piețele mature. În Finlanda, Suedia, Marea Britanie, sau Franța, retailerii domină deja lanțul valoric. Cu toate acestea, pe piețele emergente, de exemplu, în Rusia, proprietarii de brand încă tind să aibă o poziție relativ puternică. Această situație este probabil să se schimbe pe măsură ce comercianții cu amănuntul încep să-și promoveze mai agresiv produsele private label.


2- Evaluând comportamentele de consum, acestea vor avea la rândul lor un impact asupra lanțului valoric. Consumatorul este mai informat, mai exigent și exercită o presiune sporită asupra prețurilor de pe piața cu amănuntul, împingând concurența deja acerbă la extrem, între proprietarii de brand și comercianții cu amănuntul.


3- Rolul furnizorilor de logistică va crește, devenind o potențială pârghie pentru eficiență operațională. Tendința de creștere a valorii produsului, prin creșterea vânzării cu amănuntul on-line, va face necesară soluții logistice eficiente și puternice.


4- Creșterea vânzărilor cu amănuntul on-line va deschide o nouă dimensiune competitivă. Acest lucru va afecta nu numai comercianții cu amănuntul și operatorii online, dar și alți jucători din lanțul valoric care trebuie să se adapteze la noile cerințe, găsind soluții adaptate de această evoluție.


5- Cererile consumatorilor pentru soluții mai durabile, combinate cu cerințele de reglementare, în ceea ce privește răspunderea producătorului față de mediu, vor afecta întregul lanț de valori. Noile măsuri legislative se vor concentra pe asumarea responsabilității pentru produsele utilizate și gestionarea ulterioară a deșeurilor, cu responsabilitate financiară. Prin urmare, alegerea materialelor este susceptibilă de a fi reevaluată.


6- Proprietarii de brand sunt presați de către comercianții cu amănuntul puternici să încerce să își diferențieze ofertele. Un domeniu care primește o atenție specială este modul de a prelungi durata de conservare a produselor alimentare, în cazul în care, de asemenea, ambalajul este un important influențator.


Tendințe cheie și implicații


Industria de ambalare a alimentelor se confruntă cu cinci tendințe majore care vor afecta viitorul jucătorilor, în lanțul valoric:


1-Creșterea importanței de proiectare, pentru ca produsul să iasă în evidență la raft. Într-un peisaj din ce în ce mai competitiv în vânzarea cu amănuntul, diferențierea va crește importanță. Proprietarii de brand și comercianții cu amănuntul luptă pentru atenția consumatorilor ”la punctul de vânzare”, folosind ambalajele ca armă comercială. Ambalajul secundar va crește în importanță, iar  comercianții cu amănuntul, deținători de private label și proprietarii de brand vor investi în soluții de imprimare la calitate superioară și în soluții de diferențiere.


2-Creșterea intensității concurențiale în valoarea de acționare cu lanț de focalizare pe cost  va conduce jucătorii în lanțul valoric al costurilor, determinând măsuri de reducere și de optimizare a operațiunilor. Ambalarea și logistica vor fi părți ale acestor măsuri.


3- Durabilitatea și protecția mediului sunt în creștere de importanță. Creșterea presiunii consumatorului final și intensificarea reglementărilor în domeniu vor duce la un accent crescut pe aspectele de mediu pe tot parcursul lanțului valoric.


4- Ambalajele inteligente vor deveni tot mai utilicate, în viitor. Ambalajele  inteligente au fost un subiect important mai mulți ani și vor fi la fel de importante și în viitor. Soluții cum ar fi RFID, tehnologia senzorilor, etc, au apărut în unele piețe. Tendința nu a fost la fel de puternică, în piețele mai mici, dar, în țări cum ar fi Finlanda și Suedia se observă tendința proprietarilor de brand și a comercianților de a pune în aplicare aceste soluții, la scară largă.


5- Volumele E-Comerce vor continua să crească. Acest lucru va conduce la noi cerințe în ceea ce privește ambalajele pentru transport, deoarece va trebui ca produsele alimentare să fie manipulate în condiții de siguranță, concomitent cu rezolvarea provocărilor logistice complexe.


Aceste tendințe vor avea implicații pentru toți actorii din lanțul valoric, dar în grade diferite, dar proprietarii de brand sunt punctul central.

Alte articole recomandate:

Pentru fabricile de mare capacitate, dar și pentru centrele logistice sau marile lanțuri de retail, productivitatea în zona de paletizare și ambalare a paleților cu produse este determinantă, în rapiditatea transferului de marfă. O soluție o poate reprezenta oferta companiei britanice Marden Edwards. Variind de la echipamente entry level-low cost și terminând cu utilaje sofisticate, Marden Edwards propune soluții eficiente de paletizare, [...]
Tetra Pak, lider în industria procesării și ambalării alimentelor, anunță lansarea competiției naționale „Ținutul laptelui”. Competiția se adresează elevilor din clasele 0-VIII și constă într-un joc online educativ despre felul în care este produs și ambalat laptele școlar și despre reciclarea cutiilor de lapte după folosire. “Tetra Pak continuă și în acest an eforturile de promovare a alimentației echilibrate și a [...]
Ambalajul inteligent va juca un rol foarte important în viitorul FMCG, inclusiv produsele lactatedeoarece companiile reduc pierderile print-ro calitate mai bună; produse care durează mai mult și o nouă tehnologie care reduce prețurile materiilor prime, informează Dairy Reporter. Dr. Joe Kerry, șeful departamentului de Ambalaje pentru Alimente a Universității Cork College din Irlanda explică în noua sa carte care atinge subiectul și enumeră câteva nume [...]
De porționarea precisă a brânzeturilor depinde în mare măsură eficiența producției și a stabilirii unui raport corect între prețul de producție și prețul de livrare. De mai bine de 20 de ani, compania americană Coprodev Plus produce echipamente de porționare destinate industriei alimentare, devenind un nume de referință printre furnizorii de cuttere pentru brânzeturi, informează DairyIndustries. Linia de porționare [...]
De precizia în funcționare a unei linii de ambalare a lactatelor buvabile depinde în bună măsură finalizarea procesului tehnologic de procesare. Viteza, acuratețea operațiunii de umplere, controlul și etanșeizarea recipientelor sunt esențiale pentru furnizarea unui produs sigur din punct de vedere alimentar. În aceasă ediție vă prezentăm câteva dintre ultimele propuneri ale companiei Serac. Având o viteză de umplere de până [...]
Industria de ambalaje germană va crește cu o rată anuală de 1,05% (în funcție de volum) până în 2017, iar ambalajele din sticlă fragilă vor cunoașteo scădere de 0,36% pe an. Potrivit unui raport recent, intitulat ”Cele mai recente tendințe ale pieții ambalajelor cu amănuntul” aceste tendințe sunt cauzate de îmbătrânirea populației și de greutatea cu care, de pildă, sunt desfăcute clasicele cutii de conserv [...]
Luceo va introduce un nou sistem de echipamente pentru etanșare și etichetare în cadrul expoziției Pack Expo International de la Chicago de luna aceasta, informează Global Meat News. Cea de a patra generație de echipamente ThermoSecure L este un sistem de ambalare care are capacitatea de a respinge ambalaj sigilate necorespunzător și erori de marcaj. Echipamentul poate fi instalat la capătul unei linii de producție sau în alta sală cu un indice d [...]
Senatul și Adunarea deputaților din statul american California au adoptat o propunere de lege care vizează interzicerea folosirii pungilor din plastic în magazine începând de la 1 iulie 2015. Dacă guvernatorul democrat al acestui stat american, Jerry Brown, va promulga legea, votată la sfârșitul săptămânii trecute de ambele camere, California va deveni primul stat american care va interzice pungile din plastic în magazine. Pungile din plastic vor dispărea [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN