Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs de desfășurare? Cum vă proprietarii de brand viitorul și ce consideră ca fiind puncte critice atunci când selectează furnizorului lor de ambalaje? Un posibil răspuns în oferă studiul publicat recent de specialiștii de la Storaenso, din care vă oferim câteva extrase.


Creștere de 4,3 %


Industria de ambalare a alimentelor este uriașă și include o gamă largă de segmente, alternative de ambalare și materiale. Zonele dominante includ produse alimentare, produse alimentare proaspete și băuturile procesate. Cele trei alternative de ambalare dominante utilizate sunt: primare, secundare și terțiare:


Ambalajul primar este utilizat în contact direct cu produsul; ambalajul secundar combină mai multe pachete primare; ambalajul terțiar este utilizat în scopuri transport, prin combinarea mai multor pachete secundare.


Din totalul pieței de ambalaje la nivel mondial, materialele pe bază de fibre (inclusiv din carton ondulat, carton, carton lichid, etc.), reprezintă 31% din valoarea totală. În termen de materiale ondulate, produsele alimentare reprezintă cea mai mare piață de utilizare finală, însemnând 40% din consumul total. Volumul total al consumului global din carton ondulat este proiectat să crească cu 4,3%, până în anul 2017 (Cf. Smithers Pira). Această direcție se va concentra în primul rând pe ambalajele care vizează protejarea și transportul unui produs.


Elemente de influențare a pieței


Dinamica lanțului de valoare, adică, jocul de putere dintre etapele lanțului valoric,  evoluează continuu. Dintr-o perspectivă a industriei de ambalaje, există cel puțin șase căi de dezvoltare specifice:


1-Comercianții cu amănuntul vor obține, în general, mai multă putere, pe măsură ce se vor consolida pe piețele mature. În Finlanda, Suedia, Marea Britanie, sau Franța, retailerii domină deja lanțul valoric. Cu toate acestea, pe piețele emergente, de exemplu, în Rusia, proprietarii de brand încă tind să aibă o poziție relativ puternică. Această situație este probabil să se schimbe pe măsură ce comercianții cu amănuntul încep să-și promoveze mai agresiv produsele private label.


2- Evaluând comportamentele de consum, acestea vor avea la rândul lor un impact asupra lanțului valoric. Consumatorul este mai informat, mai exigent și exercită o presiune sporită asupra prețurilor de pe piața cu amănuntul, împingând concurența deja acerbă la extrem, între proprietarii de brand și comercianții cu amănuntul.


3- Rolul furnizorilor de logistică va crește, devenind o potențială pârghie pentru eficiență operațională. Tendința de creștere a valorii produsului, prin creșterea vânzării cu amănuntul on-line, va face necesară soluții logistice eficiente și puternice.


4- Creșterea vânzărilor cu amănuntul on-line va deschide o nouă dimensiune competitivă. Acest lucru va afecta nu numai comercianții cu amănuntul și operatorii online, dar și alți jucători din lanțul valoric care trebuie să se adapteze la noile cerințe, găsind soluții adaptate de această evoluție.


5- Cererile consumatorilor pentru soluții mai durabile, combinate cu cerințele de reglementare, în ceea ce privește răspunderea producătorului față de mediu, vor afecta întregul lanț de valori. Noile măsuri legislative se vor concentra pe asumarea responsabilității pentru produsele utilizate și gestionarea ulterioară a deșeurilor, cu responsabilitate financiară. Prin urmare, alegerea materialelor este susceptibilă de a fi reevaluată.


6- Proprietarii de brand sunt presați de către comercianții cu amănuntul puternici să încerce să își diferențieze ofertele. Un domeniu care primește o atenție specială este modul de a prelungi durata de conservare a produselor alimentare, în cazul în care, de asemenea, ambalajul este un important influențator.


Tendințe cheie și implicații


Industria de ambalare a alimentelor se confruntă cu cinci tendințe majore care vor afecta viitorul jucătorilor, în lanțul valoric:


1-Creșterea importanței de proiectare, pentru ca produsul să iasă în evidență la raft. Într-un peisaj din ce în ce mai competitiv în vânzarea cu amănuntul, diferențierea va crește importanță. Proprietarii de brand și comercianții cu amănuntul luptă pentru atenția consumatorilor ”la punctul de vânzare”, folosind ambalajele ca armă comercială. Ambalajul secundar va crește în importanță, iar  comercianții cu amănuntul, deținători de private label și proprietarii de brand vor investi în soluții de imprimare la calitate superioară și în soluții de diferențiere.


2-Creșterea intensității concurențiale în valoarea de acționare cu lanț de focalizare pe cost  va conduce jucătorii în lanțul valoric al costurilor, determinând măsuri de reducere și de optimizare a operațiunilor. Ambalarea și logistica vor fi părți ale acestor măsuri.


3- Durabilitatea și protecția mediului sunt în creștere de importanță. Creșterea presiunii consumatorului final și intensificarea reglementărilor în domeniu vor duce la un accent crescut pe aspectele de mediu pe tot parcursul lanțului valoric.


4- Ambalajele inteligente vor deveni tot mai utilicate, în viitor. Ambalajele  inteligente au fost un subiect important mai mulți ani și vor fi la fel de importante și în viitor. Soluții cum ar fi RFID, tehnologia senzorilor, etc, au apărut în unele piețe. Tendința nu a fost la fel de puternică, în piețele mai mici, dar, în țări cum ar fi Finlanda și Suedia se observă tendința proprietarilor de brand și a comercianților de a pune în aplicare aceste soluții, la scară largă.


5- Volumele E-Comerce vor continua să crească. Acest lucru va conduce la noi cerințe în ceea ce privește ambalajele pentru transport, deoarece va trebui ca produsele alimentare să fie manipulate în condiții de siguranță, concomitent cu rezolvarea provocărilor logistice complexe.


Aceste tendințe vor avea implicații pentru toți actorii din lanțul valoric, dar în grade diferite, dar proprietarii de brand sunt punctul central.

Alte articole recomandate:

  Cateringul presupune, în primul rând, rapiditate în vânzare, mobilitate, dar și siguranța transportului alimentelor. De aceea, ambalajele destinate acestei zone de comerț alimentar trebuie să îndeplinească unele cerințe specifice.   Caracteristici generale   Ambalajul pentru zona de catering trebuie să fie ușor, rezistent, sigur. Acestea sunt primele caracteristici specifice care trebuie îndeplinite. În [...]
Fabrica de celuloză și hârtie Someș Dej, aflată în faliment, din 2013, și controlată de omul de afaceri Ștefan Vuza, a fost scoasă la vânzare prin negociere directă, la un preț de pornire de circa 7,9 milioane de euro, fără TVA, informeaza Mediafax. Fabrica din Somes era unul dintre principalii furnizori de materie prima pentru producatorii de ambalaje din hartie si carton. Conform anuntului oficial, producătorul de celuloză și hârtie a intrat în insolvență la [...]
Eco-Rom Ambalaje, cea mai importanta organizatie de preluare a obligatiilor de reciclare si valorificare a deseurilor de ambalaje de la agentii economici, a reciclat, in cei 10 ani de activitate, aproximativ 2,6 de milioane de tone de deseuri de ambalaje. Astfel, organizatia a contribuit la salvarea a 5,2 milioane de tone de resurse naturale (petrol, lemn, nisip, feldspat, minereu de fier, bauxita). “In anul 2004 am pornit un proiect extrem de ambitios pentru acea perioada: crearea un [...]
Bergenbier, partenerul oficial al clubului Petrolul Ploiesti, a lansat un ambalaj special prin care marcheaza aniversarea celor 90 de ani impliniti de la infiintarea clubului. Ambalajele „Petrolul 90 de ani” sunt disponibile pe piata de la inceputul lunii octombrie si pot fi gasite exclusiv in judetul Prahova. Noile ambalaje aniversare dedicate faniilor echipei Petrolului Ploiesti poarta insemnele importante ale clubului, unul dintre cele sase logo-uri oficiale care au reprezentat [...]
Kearney Blue, un producător de brânzeturi artizanale din Irlanda de Nord a dezvoltat un ambalaj pentru retail ca parte a strategiei sale de creștere rapidă a vânzărilor în magazinele de specialitate, precum si in alte magazine independente din Marea Britanie si Irlanda. Compania a lansat de curand brânza albastră de 225 g cu un pret recomandat pentru retail de 7.38 euro, informează Dairy Industries. Kearney Blue, lansată în 2010 de către Paul McClean, este o [...]
De câteva sute de ani, vinul se îmbuteliază în recipiente din sticlă incoloră sau colorată, cu forme și capacități variate. La începuturi, buteliile din sticlă erau masive întrucât erau obținute prin suflare manuală, astfel că erau groase și adesea mai grele decât conținutul. De câteva decenii, butelia din sticlă cu volumul de 750 ml a devenit unitatea standard în industria vinului pentru caracterizarea vânzărilor. Forma clasică a [...]
Ambalarea lactatelor în cutii de carton, fie că vorbim despre lapte UHT, creme, brânzeturi pre-porționate, necesită echipamente de mare productivitate, care să asigure deplina siguranță a produsului final și garantarea termenelor de valabilitate a produsului final. Una dintre opțiunile dumneavoastră poate fi oferta companiei germane Ostermeier. Hela 2500-1 este un echipament de mare productivitate destinat umplerii cu lactate a ambalajelor de carton. Est [...]
Ambalarea prin vacuumare a produselor din carne, foarte larg răspândită astăzi, poate asigura un termen îndelungat de valabilitate și menținerea pentru o mai lungă perioadă de timp a calităților organoleptice ale acestora.   Cameră de vacuum DC Series   Utilajul de ambalare în vid DC Series, produs de firma Technoprowi utilizează folii de plastic de mare densitate. Complet automatizat, DC Series este prevăzut cu un display și un program [...]

 

Living fresh
Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN