Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

România a înregistrat anul trecut, cea mai mare creștere a vânzărilor în retail din Uniunea Europeană. Drept consecință, pozitivă de data aceasta, cererea generată de companiile care activează în sectoarele Retail și Distribuție/Logistică a avut o contribuție majoră la rezultatele pozitive de pe piața de leasing. Cererea pentru dezvoltări industriale va urma un trend ascendent fiind susținută de creșterea consumului, dar și de nevoia companiilor din sectoarele Retail, Logistică și Distribuție de a-și extinde operațiunile.


România, mai atractivă pentru investiții


România a devenit mai atractivă pentru mulți investitori datorită facilităților oferite de guvern, a îmbunătățirilor legislative, finalizării unor proiecte de infrastructură absolute necesare, precum și a creșterilor înregistrate în sectorul comerțului. În aceste condiții, doi giganți investitori, CTP și P3 s-au impus pe piața locală a spațiilor logistice, printr-o serie de achiziții importante.


Un aspect și mai important este că avalanșa de tranzacții realizate de aceștia a stârnit atenția și altor jucători cu renume internațional. Platforma logistică europeană a gigantului american Blackstone și dezvoltatorul Panattoni și-au făcut anul trecut intrarea în România. Alături de ei, nume mai mici au început să cumpere sau să dezvolte spații de depozitare. Deocamdată, bătălia s-a dat pe coagularea unor portofolii cu hale construite înainte de criză, proces în urma căruia o serie de investitori au părăsit România, dar din acest an noii lideri de piață promit să-și activeze și componenta de dezvoltare. Expansiunea urmărită de aceștia se bazează pe creșterea vânzărilor înregistrate de retaileri, care au nevoie de noi spații pentru a-și depozita mărfurile.


Compania pregătește acum construcția specultivă a unui nou depozit în cadrul parcului de lângă București, după ce în toamna trecută a demarat construcția unui centru logistic format din două hale noi, pentru Carrefour. Până în vara acestui an, P3 și-a propus să finalizeze cele trei depozite care implică o investiție de peste 65 milioane euro, finanțată de Raiffeisen Bank. Noile hale vor crește suprafața parcului la peste 300.000 mp. Potrivit datelor publicate pe site-ul companiei, parcul este tranzitat zilnic de peste 600 de camioane, care manevrează un volum de marfă de circa 19,7 milioane de metri cubi anual, calculat la o medie de 30 de europaleți pe camion.


În același timp, un alt gigant, Immofinanz, s-a angajat să continue dezvoltarea a trei depozite noi, care odată finalizate vor fi predate cumpărătorului. Este vorba un spațiu de 15.000 mp în parcul de la Ploiești, care va fi ocupat aproape integral de Profi, și încă două hale de 40.000 mp în Mogoșoaia. Astfel, în acest an portofoliul Blackstone din România se va ridica la 107.000 mp, suficient cât să propulseze compania pe locul cinci în topul proprietarilor de astfel de spații.


Kaufland pariază pe Moldova


Lanțul de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de profil, a anunțat că va construi un al treilea depozit logistic în România, în regiunea Moldovei, acesta urmând să deservească maga­zi­nele din estul țării și pe cele din Re­pu­blica Moldova, țară unde com­pania va intra începând cu 2018. 


În regiunea Moldovei nemții dețin aproximativ un sfert din cele peste 100 de magazine, iar în Republica Moldova vor să deschidă șase unități în Chișinău, capitala țării. Reprezentanții companiei susțin că intenționează să construiască un al treilea depozit în zona Moldovei, însă evităsă dea orice informații cu privire la costul investiției sau suprafața pe care o vor achiziționa.Kaufland mai are două depozite - la Ploiești și Turda - pe care le deține în proprietate.


Germanii sunt liderul pieței de retail alimentar și după suprafața logistică deținută, cu un total de 19 hectare, fiind urmați de rețeaua soră Lidl, cu 12 hectare în trei depozite. Și această rețea con­stru­ieș­te însă un nou depozit de 4,5 hec­tare în vestul țării, o investiție de 20 de mi­lioane de euro.Jucătorii din comerțul modern au în plan investiții de câteva zeci de milioane de euro în următoarea pe­rioadă pentru a-și extinde capacita­tea logistică cu circa un sfert față de cele peste 70 de hectare de depozite deja existente.


Lidl investește 20 milioane euro, în depozitul de la Lugoj


Lidl va construi un depozit de 20 de milioane de euro în Lugoj, care va deservi magazinele din zona de sud-vest a țării. Depozitul e al patrulea din România al retailerului german, lucrările de construcție urmând să fie asigurate de firma Bog’Art. Noul sediu regional va fi situat pe Strada Timișoarei, în Lugoj, și va avea o suprafață construită totală de peste 45.000 mp, pe un teren de 140.000 mp.


În cadrul procesului de execuție vor fi implementate soluții și tehnologii moderne ce au ca scop reducerea consumului de energie, a emisiilor, amprentei de CO2 și, implicit, a impactului asupra mediului înconjurător. Lidl anunță că va continua investițiile în România, în paralel cu crearea de noi locuri de muncă la nivel național. În prezent, firma germană are peste 4.200 de angajați în rețeaua de magazine, centrele regionale de distribuție și în sediul central,” potrivit datelor companiei.Lidl activează în peste 26 de țări europene și deține peste 100 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine. Având mai mult de 170.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.


Antrefrig, pe lista neagră


În București, cel mai mare depozit alimentar, de unde se aprovizionează marea parte a restaurantelor, este un adevărat dezastru. În urma unui recent control demarat de ANSVSA, autoritatea a anunțat că activitatea întregului complex de depozite de la Piața de Gros Antrefrig din sectorul 2 al Capitalei ar putea fi suspendată din cauza neregulilor constatate la controalele efectuate. Aici au fost identificate recent, mai multe neconformități și încălcări ale legii, fiind dispuse amenzi, confiscări ale produselor.


În acest moment, oficialii ANSVSA analizează foarte serios posibilitatea de a suspenda activitatea întregului complex, întrucât trebuie să fie remediate foarte multe aspecte. ANSVSA a recunoscut: "Aveam suspiciuni legate de acest complex de depozite. Am demarat aceste controale pornind de la trasabilitatea alimentară. Am început cu depozitele pentru că știm cu toții că de aici se aprovizionează mare parte a restaurantelor. Cam tot ce înseamnă agenți de alimentație publică în Municipiul București își fac aprovizionarea cu materie primă din astfel de depozite. Am găsit produse expirate, situații de depozitare neconformă a produselor prin nerespectarea condițiilor termice", a mai precizat acesta. 


Cu toate acestea, este mai mult decât evident că efervescența vizibilă din acest sector este un semnal că piața românească își recapătă din atractivitatea de dinainte de criză. Rămâne însă de văzut dacă retailerii, cărora li se adresează cu precădere aceste spații de depozitare, vor reuși să mențină un ritm de extindere.

Alte articole recomandate:

"Dezvoltarea tehnologiilor avansate de congelare au permis conservarea eficientă a valorii nutritive a fructelor și legumelor pentru perioade mai lungi, au redus pierderile materiale și au avut ca rezultat mărirea termenul de valabilitate a produsului. Toți acești factori au impulsionat popularitatea fructelor și legumelor congelate în rândul consumatorilor. Având în vedere, mediul dinamic și competitiv din piață, inovarea de produ [...]
Globalizarea și extinderea UE către est au pus logistica europeană în fața unor noi provocări. Cu atât mai mult, ca parte a economiei Uniunii Europene, activitatea de logistică alimentară din România trebuie să se conecteze și mai mult la rețeaua Pieței Comune, de aici, dar și din oportunitățile de care dispune, rezultând dezvoltarea așteptată de toți actorii din lanțul afacerilor: [...]
(Comunicat) Pe data de 13 decembrie Whiteland sarbatoreste alaturi de angajatii sai 20 de ani de activitate in Romania.In anul 2007 conducerea grupului a decis constituirea companiei Whiteland Logistics. Aceasta separare s-a dovedit a fi una valoroasa, deoarece odata cu integrarea de clienti noi in reteaua existenta s-au putut optimiza atat procesele cat si costurile de operare, s-a marit frecventa si s-au redus timpii de livrare catre diverse locatii la nivel national. De-a lungul timpului, [...]
KLG Europe Logistics România, una dintre cele mai mari companii de tran­s­port și logistică de pe plan local, vrea să ajungă în cinci ani la o capacitate de depozitare de 80.000 de metri pătrați de depozite, în creștere cu 30.000 de metri pătrați față de volumul actual.   „Acesta este momentul în care să in­vestești în depozite logistice în Ro­mânia. Avem în plan noi investiții, vom extinde în perioada 2016-2017 [...]
Nestlé Japoniei va “angaja” 1.000 de roboți humanoizi în poziții de agenți de vânzare pentru gama sa de aparate de făcut cafea Nescafé Dolce Gusto și Nescafé Gold Blend Barista. Aceștia vor activa în cadrul mai multor magazine specializate în vânzarea de electronice de pe teritoriul Japoniei. Totodata, compania a anuntat si utilizarea acestora in activitatea de depozitare, alaturi de liniile rob [...]
România a înregistrat anul trecut, cea mai mare creștere a vânzărilor în retail din Uniunea Europeană: 8,9%. Drept consecință, pozitivă de data aceasta, cererea generată de companiile care activează în sectoarele Retail și Distribuție/Logistică a avut o contribuție majoră la rezultatele pozitive de pe piața de leasing. Cererea pentru dezvoltări industriale va urma un trend ascendent fiind susținută de creșterea consumului, dar și de nevoia companiilor din [...]
(Autor: Maria Demetriad)  Cu o pondere din ce în ce mai scăzută a stocurilor, fapt determinat de necesitatea obligatorie a măririi eficienței economice a fiecărei companii, managementul lor este esențial în organizarea unui flux de producție sau a unui întreg lanț. Cunoașterea principalelor aspecte ale unui bun management al stocurilor și, mai ales, punerea lor în practică, poate face diferența dintre succes și colaps. [...]
(Autor: Alexandru Peligrad)  În 2012, volumul de mărfuri agricole și alimentare transportate pe căile rutiere a scăzut cu 40%, în vreme ce distanța medie pe care acestea erau transportate s-a diminuat cu 17%, comparativ cu 2008.   Se poate și mai rău?   În fiecare an din intervalul cuprins între 2010 și 2012 (2012 fiind ultimul an pentru care Institutul Național de Statistică deține date), circa 310 milioane tone de [...]

 

meatmilk

testo
infoALIMENT MAGAZIN