Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) are obligația să publice până la 15 ianuarie varianta finală a nor­melor de aplicare pentru con­troversata „lege a super­marketurilor”, care va impune retailerilor ca cel puțin 51% dintre produsele agroalimen­tare prezente la raft să provină din lațul scurt de aprovizionare.


Deși legea 150/2016, care aduce modificări legii 321/2009 privind comerțul cu produse alimentare, a intrat în vigoare la începutul lunii iulie a anului trecut, Ministerul Agriculturii nu s-a grăbit să pună la punct normele de aplicare, lăsând pe jar, timp de aproape jumătate de an, zece mari rețele de comerț modern care împreună au afaceri de 10 miliarde de euro.


MADR întocmit la începutul lunii decembrie a anului trecut o variantă de norme de aplicare, aflate în dezbatere pe site-ul instituției, la care oricine ar fi putut trimite în scris amen­damente, cerând modi­ficarea normelor de aplicare.


În această variantă pro­vizorie de norme de aplicare, MADR a stabilit că lanțul scurt de aproviznionare „implică relații comerciale între furnizor, un singur comer­ciant și consumator” și se aplică în cazul produselor proaspete, congelate și procesate din carne, ouă, legume, fructe, precum și tuturor tipurilor de miere, produse lactate și produse de panificație.


MADR a mai trasat obligațiile principalilor actori implicați în desfășurarea comerțului cu produse alimentare provenite din lanțul scurt de aprovizionare.


Ce obligații instituie normele de aplicare a „legii supermarketurilor”


- Ministerul de Finanțe trebuie să publice anual lista retailerilor cu cifre de afaceri mai mari de 2 mil. de euro și să le ceară acestora informații privind volumul de produse comercializate în ultimul an, date pe care ulterior le transmite MADR;


- Furnizorii au obligația să afișeze și să promoveze oferta de produse agroalimentare provenite din lanțul scurt de aprovizionare;


- Organizațiile de producători agricoli raportează anual producția de produse agroalimentare prognozată pentru anul următor;


- Retailerii trebuie să raporteze MADR cantitățile necesare asigurării aprovizionării pe un an, precum și cantitățile ce nu pot fi cumpărate prin lanțul scurt de aprovizionare;


- MADR cere înființarea „Consiliului pentru monitorizarea lanțului scurt de aprovizionare”, a cărui funcționare se va stabili la 30 de zile după publicarea normelor.

Alte articole recomandate:

Producatoruli de bauturi alcoolice Angelli Spumante & Aperitive aniverseaza 20 de ani de prezenta pe piata romaneasca, perioada “tradusa” prin peste 100.000.000 de sticle vandute si peste 50.000 puncte de vanzare in toata tara, din care peste 800 apartin retailerilor internationali. Potrivit datelor comunicate de companie, brandul Angelli detine o cota de piata de 51,9% pe segmentul vinurilor spumante si al cocktail-urilor (Angelli Cuvee Imperial este cel mai bine vandut vin [...]
       Consumul de carne de miel nu va crește în perioada Sărbătorilor Pascale, consideră Eugen Gonțea, președintele Federației Oierilor de Munte din România. Aceasta a declarat pentru www.bursa.ro: "Având în vedere situația financiară a oamenilor din țara noastră, consumul nu va crește nici în acest an. În 2013, au fost tăiați cu 1,5 milioane de miei mai puțin față de cât se tăia în general în [...]
Termenul 'Natural', folosit din ce în ce mai des pe produse alimentare, care însă sunt pline de chimicale, ar putea fi legiferat odată cu introducerea TVA Verde în agricultură și alimentație, conform unui proiect lansat de Uniunea Europeană, consideră președintele Asociației operatorilor din agricultura ecologică Bio-România, Marian Cioceanu.            'Dacă se va implementa acel TVA Verde, pe care ni-l dorim, se va legifera și termenul de [...]
În perioada 15 august - 30 septembrie 2014, UNICEF și Carrefour desfășoară o campanie de strângere de fonduri pentru a sprijini copiii proveniți din medii defavorizate să meargă la școală. În toate cele 25 de hipermarketuri Carrefour din întreaga țară, clienții pot alege să adauge la bonul lor un leu la casa de marcat, ajutând astfel copiii să nu renunțe la școală. În România, sunt aproximativ 400.000 de copii [...]
Cea de a XX-a editie a INDAGRA, targ international de produse si echipamente in domeniul, agriculturii, horticulturii, viticulturii si zootehniei, precum și Indagra Food, salonul Industriei alimentare, se vor desfasura anul acesta in perioada 28 octombrie – 1 noiembrie 2015, la Rompexpo,  in parteneriat cu Camerele de Comert si Industrie din Romania.   Evenimentul ofera participantilor prilejul de a parafa noi intelegeri si contracte, de a achizitiona direct [...]
Salonul International de Vinuri își va deschide pentru a 12-a oară porțile la Centrul Regional de Afaceri al Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș în perioada 3-5 aprilie 2015, cu o săptămână înaintea Sărbătorilor Pascale ortodoxe. Evenimentul atrage în fiecare an peste 300 specialități din domeniul vitivinicol: producători și distribuitori de vin, utilaje de vinificație, accesorii de vin și material [...]
Grupul american Kellogg's a decis să mute aproximativ 80 de locuri de muncă de la sediul său din Manchester (Marea Britanie) la un nou birou din București (România), informează publicația Manchester Evening News. Publicația menționată susține că directorul executiv de la Kellogg's, John Bryant, i-a informat pe angajați de decizia companiei de a-și eficientiza operațiunile. În consecință, grupul american a ales Bucureștiul pentru un centru european de servicii globale (GBS) care se [...]
In editia on-line de azi, Iqads a publicat rezultatele Effie Effectivness Index Romania 2014, analiza si, totodata, clasament al realizarilor si eficientei in publicitate. Din pacate, dintre firmele care au afaceri si in zona de carne, doar Unilever apare in clasament, din randul firmelor care activeaza in industria alimentara romaneasca. Iata clasamentele: In Top 3 Agentii au intrat Graffiti BBDO cu 2 Gold Effie, 4 Silver, 1 Bronze si doua nominalizari, McCann cu 3 Gold Effie, un Bronze, [...]

 

Living fresh
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN