Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Anul 2016 a fost unul deosebit de agitat, în zona Industriei alimentare. Iată, mai jos, cele 10 evenimente care au marcat zona economică la care facem referire, clasamentul fiind întocmit de colegii de la Ziarul financiar:  


1. Vânzarea producătorului de lactate Albalact către grupul francez Lactalis


Grupul francez Lactalis a cumpărat în acest an producătorul român de lactate Albalact, adjudecându-și astfel poziția de lider în piața de lactate. La începutul acestui an, acționarii majoritari ai Albalact – Familia Ciurtin și fondul de investiții RC2- au anunțat că au semnat un acord de vânzare a pache­tu­lui de acțiuni de­ținut la Alba­lact către grupul cu afaceri de 17 mi­liarde de euro anual.


Ulterior, Lac­talis a achizi­ționat aproape integral compania și aproape a delistat-o de la BVB. Albalact, care mai deține și Rarăul și Albalact Lo­gistic, este cel mai mare grup din indus­tria lactatelor, având afaceri de circa 110 mi­lioane de euro anual. Lactalis mai deține pe plan local și producătorul LaDorna, dar și Parmalat (sucurile Santal).


2. Ursus Breweries își caută un nou proprietar


Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere de pe plan local, este pe cale să-și schimbe acționarul și să iasă de sub umbrela SABMiller după două decenii. SABMiller a fost cumpărat de un alt gigant din industria berii, AB InBev, în acest an, iar tranzacția a fost condiționată, printre altele, de vânzarea activelor SABMiller în Europa Centrală și de Est, inclusiv din România. Tranzacția dintre giganții AB InBev și SAB Miller se ridică la peste 100 mld. dolari. Printre posibilii cumpărători ai activelor se află producătorul japonez de bere Asahi Group Holdings, care s-a înțeles și pentru achiziția brandurilor Peroni și Grolsch.


3. Austriecii de la GoodMills au vândut două divizii din România


Grupul austriac GoodMills, care deține pe plan local fosta Titan SA, a vândut în acest an divizia de retail (reprezentată de magazinele Belforno și Casa Brutarilor), dar și fabrica de chifle de hamburgeri și de hot-dogi. Astfel, grupul austriac rămâne cu divizia de morărit și cu o parte din divizia de panificație. Divizia de retail a fost preluată de Dragoș Șerb, fostul director al celor 45 de magazine sub aceste două branduri, în timp ce fabrica de chifle a fost preluată de Lantmännen Unibake, o cooperativă suedeză cu afaceri de peste 1,1 miliarde de euro anual.


4. Vânzarea pachetului majoritar Alpin 57 Lux către grupul Food Union Group din Letonia


Familia Istrate a vândut anul acesta o parte din businessul Alpin 57 Lux  către grupul leton Food Union, care va susține investițiile companiei și ieșirea acesteia la export. Ioan Istrate va conduce în continuare compania din poziția de direc­tor general, chiar dacă acum este acționar minoritar în cadrul Alpin 57 Lux. Food Union Group cuprinde trei companii în zona de producție și prelucrare pentru lactate și înghețată în Letonia, cel mai mare producător de înghețată din Estonia (Premia), cel mai mare producător de înghețată din Danemarca (Premier Is), al treilea cel mai mare producător de înghețată din Norvegia și Alpin 57 Lux.


5. Inaugurarea fabricii ETI de la Craiova, o investiție de 40 mil. euro


Grupul turc ETI a început la jumătatea acestui an producția în fa­brica cons­truită de la zero în Cra­iova. In­ves­ti­ția, es­timată la circa 40 de mi­li­oa­ne de euro, este cea mai mare fa­brică de la zero din indus­tria ali­mentară din ul­timii ani. Fabrica din Cra­iova a fost gândită să producă inițial circa 11.000 de pro­duse (bis­cuiți să­rați, bis­cuiți dulci și prăjituri) în primul an, după care pro­duc­ția ar putea fi cres­cută, po­trivit in­for­mațiilor furnizate anterior de com­panie. Printre cele mai importante bran­duri de dulciuri din portofoliul ETI sunt Tutku, Topkek, Cin, Puf sau Benim’o.


6. Schimbări la vârful PepsiCo și FrieslandCampina în România


Doi dintre cei mai mari jucători din industria alimentară și a băuturilor de pe plan local și-au schimbat conducerea, și anume, îmbuteliatorul PepsiCo și produ­cătorul de lactate FrieslandCam­pina Ro­mânia.


Dacă la conducerea Fries­landCam­pina România a venit românul Cornel Cărămizaru, director general al PepsiCo în România și regiune a fost numit un expat, Christophe Guille. El lucrează în cadrul PepsiCo din 1998.


7. Noi investiții în industria cărnii, a lactatelor și a panificației


Creșterea consumului și a economiei în acest an a determinat mulți producători din industria alimentară să dea drumul la investiții astfel că au fost anunțate chiar fabrici noi. Producătorul de mezeluri Meda Prod’98 a anunțat investiții de 3 mil. euro într-o nouă unitate de producție, Zimbria, are în portofoliu specialități din carne și brânzeturi, vrea să deschidă o fabrică de preparate din carne cu fonduri europene, în timp ce producătorul de panificație La Lorraine și-a mărit capacitatea de producție cu 50%. De asemenea, producătorul de lactate Olympus a anunțat investiții de 15-20 mil. euro la Brașov, astfel că se apropie de investiții totale de 100 mil. euro de la intrarea pe piață.


8. Prezența României la cel mai mare târg alimentar din lume, un eșec


Standul României de la SIAL Paris, cel mai mare târg alimentar din lume, pentru care Ministerul Economiei a plătit peste 300.000 de euro, a rămas neame­najat după ce firma care trebuia să se ocupe de acest lucru s-a retras din proiect. În plus, Ministerul Economiei nu a mai finanțat deplasarea producătorilor ro­mâni. În final, 36 de producători români s-au hotărât să meargă pe cont propriu din peste 50 câți ar fi trebui să fie prezenți la târgul alimentar de la Paris, aceștia hotărând să achite costurile necesare participării la SIAL din banii personali.


9. Boromir s-a asociat cu un gigant francez


Boromir Prod, cel mai mare pro­du­cător român de panificație, s-a asociat cu cea mai mare cooperativă agricolă din Franța, Kalizea SAS, producător de mălai. Kalizea este membră a grupului francez Vivescia Industries, un gigant cu afaceri de 4 mld. euro, cea mai mare cooperativă agricolă din Franța cu o capacitate de procesare de 4 milioane de tone, arată datele de pe site-ul com­paniei.


10. „Legea lui 51%” a fost promulgată


Legea care prevede ca retailerii de produse alimentare să achiziționeze în proporție de cel puțin 51% din volumul de marfă pe raft carne, ouă, legume, fructe, miere de albine, produse lactate și de panificație provenite din lanțul alimentar scurt a fost promulgată în luna iulie. Unii producători au salutat această lege, însă acum Comisia Europeană cere modifi­carea acestei legi.

Alte articole recomandate:

Bucătari cu ochelari de protecție, cu eprubete și costum de azbest, în locul clasicului șorț de bucătărie. Aceasta este o imagine care nu mai șochează atât de mult azi, nici în România, unde s-au deschis câteva restaurante – puține, într-adevăr - cu acest specific. Cât din această fascinantă bucătărie reprezintă o artă, o toană, știință pură sau magie gastronomic, este greu de spus! Moda a început să prindă și în România. Chef [...]
Divizia de inspecție a produselor și cântare industriale a companiei Mettler-Toledo va prezenta portofoliul său de produse pentru trasabilitate și asigurarea calității la expoziția internațională Interpack, informează Global Meat News. Compania a declarat că se va concentra în mod predominant pe demonstrarea soluțiilor pentru îmbunătățirea securității produsului, creșterea productivității și optimizare [...]
Expertii pietei mondiale a spirtoaselor au efectuat o analza in care au prezentat principalele previziuni pentru piata mondiala a wiskey-ului. Aruncând o privire la situația whisky-urilor scoțiene, irlandeze, americane, japoneze și canadiene, iată câteva tendinte ale pietei specifice, publicate de site-ul whiskypedia.   Scotienii vor miza tot pe stejar   Ca măsură de îmbărbătare a industriei scoțiene, planurile de a mări producția și [...]
Brutăriile premium par a se număra printre cele mai populare afaceri din ultimii ani. Aceste mici brutării tip bistro se adresează clienților dispuși să plătească un preț de patru ori mai mare pentru o pâine, în a cărui fabricare se folosește doar făină importată din Franța și maia realizată după rețete cunoscute în Paris, Roma sau Londra. Potrivit incont.ro, în prezent, în București existe opt lanțuri de mici brutării premium, care împreună au peste 50 de [...]
(Comunicat) Seria controalelor în unitățile amplasate în cele 7 zone de interes turistic – Năvodari, Mamaia Nord, Mamaia Centru, Mamaia Sud, Eforie, Costinești și Mangalia – a continuat și în acest sfârșit de săptămână, 04.08 – 06.08.2017. Astfel, inspectorii sanitari veterinari și pentru siguranța alimentelor care activează în cadrul Comandamentului Sezon Estival 2017, au verificat 87 de unități. În urma controalelor efectuate, [...]
Printre cauzele evaziunii fiscale se numără povara taxelor, în special cele pe muncă, birocrația și calitatea slabă a serviciilor publice. Așa a ajuns România, spun producătorii, piață de desfacere pentru alcool obținut în fabrici ilegale, pentru țigări neverificate aduse din Cipru sau pentru haine sau încălțăminte pline de coloranți și care provoacă boli de piele.   Reprezentanții Consiliului Fiscal spun că datele statistice sunt influențate d [...]
După ce vinurile producție proprie ale Bisericii Ortodoxe au fost lăudate, anul trecut, de către însuși Patriarhul Daniel, acesta a decis că este necesară și producția de rachiu, pentru "consum intern". Dintre toate variantele de țuica, mere, pere, cireșe, vișine, cea mai cautata e cea de prune. În aceste condiții, secția de vinificație modernă de la Cooperativa Agricolă "Via Domnului", de la Mănăstirea "Sfânta Maria", Urlați, și-a intensificat fluxul [...]
Țara noastră a exportat produse agroalimentare în valoare totală de 4.091,9 milioane euro în primele zece luni ale anului 2013, cu 808,5 milioane de euro (24,6%) mai mult față de perioada corespunzătoare din 2012, anunță un comunicat al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) publicat astăzi pe site-ul instituției. În aceeași perioadă de referință, importurile au atins nivelul de 3.909,9 milioane de euro, cu 2,5% mai mari decât în 2012. În [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN