Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Anul 2016 a fost unul deosebit de agitat, în zona Industriei alimentare. Iată, mai jos, cele 10 evenimente care au marcat zona economică la care facem referire, clasamentul fiind întocmit de colegii de la Ziarul financiar:  


1. Vânzarea producătorului de lactate Albalact către grupul francez Lactalis


Grupul francez Lactalis a cumpărat în acest an producătorul român de lactate Albalact, adjudecându-și astfel poziția de lider în piața de lactate. La începutul acestui an, acționarii majoritari ai Albalact – Familia Ciurtin și fondul de investiții RC2- au anunțat că au semnat un acord de vânzare a pache­tu­lui de acțiuni de­ținut la Alba­lact către grupul cu afaceri de 17 mi­liarde de euro anual.


Ulterior, Lac­talis a achizi­ționat aproape integral compania și aproape a delistat-o de la BVB. Albalact, care mai deține și Rarăul și Albalact Lo­gistic, este cel mai mare grup din indus­tria lactatelor, având afaceri de circa 110 mi­lioane de euro anual. Lactalis mai deține pe plan local și producătorul LaDorna, dar și Parmalat (sucurile Santal).


2. Ursus Breweries își caută un nou proprietar


Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere de pe plan local, este pe cale să-și schimbe acționarul și să iasă de sub umbrela SABMiller după două decenii. SABMiller a fost cumpărat de un alt gigant din industria berii, AB InBev, în acest an, iar tranzacția a fost condiționată, printre altele, de vânzarea activelor SABMiller în Europa Centrală și de Est, inclusiv din România. Tranzacția dintre giganții AB InBev și SAB Miller se ridică la peste 100 mld. dolari. Printre posibilii cumpărători ai activelor se află producătorul japonez de bere Asahi Group Holdings, care s-a înțeles și pentru achiziția brandurilor Peroni și Grolsch.


3. Austriecii de la GoodMills au vândut două divizii din România


Grupul austriac GoodMills, care deține pe plan local fosta Titan SA, a vândut în acest an divizia de retail (reprezentată de magazinele Belforno și Casa Brutarilor), dar și fabrica de chifle de hamburgeri și de hot-dogi. Astfel, grupul austriac rămâne cu divizia de morărit și cu o parte din divizia de panificație. Divizia de retail a fost preluată de Dragoș Șerb, fostul director al celor 45 de magazine sub aceste două branduri, în timp ce fabrica de chifle a fost preluată de Lantmännen Unibake, o cooperativă suedeză cu afaceri de peste 1,1 miliarde de euro anual.


4. Vânzarea pachetului majoritar Alpin 57 Lux către grupul Food Union Group din Letonia


Familia Istrate a vândut anul acesta o parte din businessul Alpin 57 Lux  către grupul leton Food Union, care va susține investițiile companiei și ieșirea acesteia la export. Ioan Istrate va conduce în continuare compania din poziția de direc­tor general, chiar dacă acum este acționar minoritar în cadrul Alpin 57 Lux. Food Union Group cuprinde trei companii în zona de producție și prelucrare pentru lactate și înghețată în Letonia, cel mai mare producător de înghețată din Estonia (Premia), cel mai mare producător de înghețată din Danemarca (Premier Is), al treilea cel mai mare producător de înghețată din Norvegia și Alpin 57 Lux.


5. Inaugurarea fabricii ETI de la Craiova, o investiție de 40 mil. euro


Grupul turc ETI a început la jumătatea acestui an producția în fa­brica cons­truită de la zero în Cra­iova. In­ves­ti­ția, es­timată la circa 40 de mi­li­oa­ne de euro, este cea mai mare fa­brică de la zero din indus­tria ali­mentară din ul­timii ani. Fabrica din Cra­iova a fost gândită să producă inițial circa 11.000 de pro­duse (bis­cuiți să­rați, bis­cuiți dulci și prăjituri) în primul an, după care pro­duc­ția ar putea fi cres­cută, po­trivit in­for­mațiilor furnizate anterior de com­panie. Printre cele mai importante bran­duri de dulciuri din portofoliul ETI sunt Tutku, Topkek, Cin, Puf sau Benim’o.


6. Schimbări la vârful PepsiCo și FrieslandCampina în România


Doi dintre cei mai mari jucători din industria alimentară și a băuturilor de pe plan local și-au schimbat conducerea, și anume, îmbuteliatorul PepsiCo și produ­cătorul de lactate FrieslandCam­pina Ro­mânia.


Dacă la conducerea Fries­landCam­pina România a venit românul Cornel Cărămizaru, director general al PepsiCo în România și regiune a fost numit un expat, Christophe Guille. El lucrează în cadrul PepsiCo din 1998.


7. Noi investiții în industria cărnii, a lactatelor și a panificației


Creșterea consumului și a economiei în acest an a determinat mulți producători din industria alimentară să dea drumul la investiții astfel că au fost anunțate chiar fabrici noi. Producătorul de mezeluri Meda Prod’98 a anunțat investiții de 3 mil. euro într-o nouă unitate de producție, Zimbria, are în portofoliu specialități din carne și brânzeturi, vrea să deschidă o fabrică de preparate din carne cu fonduri europene, în timp ce producătorul de panificație La Lorraine și-a mărit capacitatea de producție cu 50%. De asemenea, producătorul de lactate Olympus a anunțat investiții de 15-20 mil. euro la Brașov, astfel că se apropie de investiții totale de 100 mil. euro de la intrarea pe piață.


8. Prezența României la cel mai mare târg alimentar din lume, un eșec


Standul României de la SIAL Paris, cel mai mare târg alimentar din lume, pentru care Ministerul Economiei a plătit peste 300.000 de euro, a rămas neame­najat după ce firma care trebuia să se ocupe de acest lucru s-a retras din proiect. În plus, Ministerul Economiei nu a mai finanțat deplasarea producătorilor ro­mâni. În final, 36 de producători români s-au hotărât să meargă pe cont propriu din peste 50 câți ar fi trebui să fie prezenți la târgul alimentar de la Paris, aceștia hotărând să achite costurile necesare participării la SIAL din banii personali.


9. Boromir s-a asociat cu un gigant francez


Boromir Prod, cel mai mare pro­du­cător român de panificație, s-a asociat cu cea mai mare cooperativă agricolă din Franța, Kalizea SAS, producător de mălai. Kalizea este membră a grupului francez Vivescia Industries, un gigant cu afaceri de 4 mld. euro, cea mai mare cooperativă agricolă din Franța cu o capacitate de procesare de 4 milioane de tone, arată datele de pe site-ul com­paniei.


10. „Legea lui 51%” a fost promulgată


Legea care prevede ca retailerii de produse alimentare să achiziționeze în proporție de cel puțin 51% din volumul de marfă pe raft carne, ouă, legume, fructe, miere de albine, produse lactate și de panificație provenite din lanțul alimentar scurt a fost promulgată în luna iulie. Unii producători au salutat această lege, însă acum Comisia Europeană cere modifi­carea acestei legi.

Alte articole recomandate:

INS a anunțat ieri o creștere-surpriză în decembrie a comerțului cu amănuntul, de 6,7%, indicator care ilustrează cel mai bine evoluția consumului din economie. Românii au cheltuit anul trecut aproape 120 de miliarde de lei (27 mld. euro) pe mâncare, haine, electrocasnice, mobilă și carburanți, cu 0,5% mai mult decât în anul anterior, în condițiile în care luna decembrie a transformat stagnarea din primele 11 luni într-o ușoară creștere. Circa [...]
  Optica mondială în privința controlului calității s-a modificat esențial. Formele de organizare pentru calitate au depășit cadrul investigației analitice, cel de verificare a conformității cu standarde și norme. Controlul înseamnă astăzi a ține sub control calitatea, iar pentru a realiza acest deziderat, este necesară o politică a calității, simultan cu elaborarea de strategii ale calității, pentru atingerea treptei calitative vizate.   Sensul calității între [...]
Un studiu al Consiliului Concurenței arată că doar 63% din laptele din hipermarketuri provine de la vacile românești. De la 1 ianuarie 2014, procentul de lapte mioritic va scădea drastic, din cauza normelor europene care impun standarde imposibil de atins pentru micii producători. Dacă ați citit pe eticheta pungilor sau cutiilor de lapte “fabricat în România” nu înseamnă că acesta provine de la vacile din țara noastră, ci doar că a fost ambalat la noi. O [...]
ANPC a finalizat Raportul ”Cornul si Laptele” 2015, in urma controalelor efectuate in prima jumatate a acestui an, se arata intr-un comunicat emis de aceasta institutie.   Potrivit ANPC, in perioada 9 februarie 2015 - 19 iunie 2015 comisarii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor au verificat modul de aplicare al prevederilor legale privind acordarea de produse lactate si de panificatie pentru copiii prescolari din gradinite de stat cu program normal [...]
Piața uleiului de măsline va sări în acest an de 200 mil. lei după un avans de 20% față de 2014 și un plus de 33% față de 2013. Acest segment are de altfel cel mai puternic avans de pe piața de uleiuri și grăsimi, singurul care mai crește fiind untul. La polul opus se află uleiul vegetal și margarina.   Deși avansează cu 20% an la an, segmentul uleiului de măsline reprezintă mai puțin de 10% în totalul pieței, românii fiind în continuare orientați către produsele [...]
Noile reguli europene de etichetare alimentară au intrat in vigoare de sâmbătă, acestea urmărind informarea consumatorilor asupra ingredientelor alergene, iar din 2016, etichetele vor conține și informații despre valoarea nutritivă a alimentelor, potrivit Federației Patronale Române din Industria Alimentară - Romalimenta.            Această reglementare - Regulamentului UE 1169/2011- ar urma să-i ajute pe consumatorii din UE să mănânce mai [...]
Piața legumelor este foarte bogată, având o varietate mai mare de produse decât oricând. De fapt, se pare că nu există nicio limită, din acest punct de vedere. Tocmai de aceea, inovația, în materie de ambalare a legumelor sau a fructelor, este omniprezentă, consolidând și mai mult o industrie cu un uriaș volum de afaceri, se arată într-o succintă trecere în revistă a noilor tendințe, efectuată de publicația ”Fruit [...]
Conform unui Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS, realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), ]n perioada 2006-2014, peste 50 % dintre consumatori ar fi de acord să plătească mai mult, pentru alimentele fără E-uri! Totodată, studiul relevă faptul că românii acordă alimentației o importanță din ce în ce mai mare. Mai mult, grija ca alimentele pe care le cumpără și consumă să fie cât mai naturale și să conțină cât mai puține calorii devine o preocupare [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN