Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Anul 2016 a fost unul deosebit de agitat, în zona Industriei alimentare. Iată, mai jos, cele 10 evenimente care au marcat zona economică la care facem referire, clasamentul fiind întocmit de colegii de la Ziarul financiar:  


1. Vânzarea producătorului de lactate Albalact către grupul francez Lactalis


Grupul francez Lactalis a cumpărat în acest an producătorul român de lactate Albalact, adjudecându-și astfel poziția de lider în piața de lactate. La începutul acestui an, acționarii majoritari ai Albalact – Familia Ciurtin și fondul de investiții RC2- au anunțat că au semnat un acord de vânzare a pache­tu­lui de acțiuni de­ținut la Alba­lact către grupul cu afaceri de 17 mi­liarde de euro anual.


Ulterior, Lac­talis a achizi­ționat aproape integral compania și aproape a delistat-o de la BVB. Albalact, care mai deține și Rarăul și Albalact Lo­gistic, este cel mai mare grup din indus­tria lactatelor, având afaceri de circa 110 mi­lioane de euro anual. Lactalis mai deține pe plan local și producătorul LaDorna, dar și Parmalat (sucurile Santal).


2. Ursus Breweries își caută un nou proprietar


Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere de pe plan local, este pe cale să-și schimbe acționarul și să iasă de sub umbrela SABMiller după două decenii. SABMiller a fost cumpărat de un alt gigant din industria berii, AB InBev, în acest an, iar tranzacția a fost condiționată, printre altele, de vânzarea activelor SABMiller în Europa Centrală și de Est, inclusiv din România. Tranzacția dintre giganții AB InBev și SAB Miller se ridică la peste 100 mld. dolari. Printre posibilii cumpărători ai activelor se află producătorul japonez de bere Asahi Group Holdings, care s-a înțeles și pentru achiziția brandurilor Peroni și Grolsch.


3. Austriecii de la GoodMills au vândut două divizii din România


Grupul austriac GoodMills, care deține pe plan local fosta Titan SA, a vândut în acest an divizia de retail (reprezentată de magazinele Belforno și Casa Brutarilor), dar și fabrica de chifle de hamburgeri și de hot-dogi. Astfel, grupul austriac rămâne cu divizia de morărit și cu o parte din divizia de panificație. Divizia de retail a fost preluată de Dragoș Șerb, fostul director al celor 45 de magazine sub aceste două branduri, în timp ce fabrica de chifle a fost preluată de Lantmännen Unibake, o cooperativă suedeză cu afaceri de peste 1,1 miliarde de euro anual.


4. Vânzarea pachetului majoritar Alpin 57 Lux către grupul Food Union Group din Letonia


Familia Istrate a vândut anul acesta o parte din businessul Alpin 57 Lux  către grupul leton Food Union, care va susține investițiile companiei și ieșirea acesteia la export. Ioan Istrate va conduce în continuare compania din poziția de direc­tor general, chiar dacă acum este acționar minoritar în cadrul Alpin 57 Lux. Food Union Group cuprinde trei companii în zona de producție și prelucrare pentru lactate și înghețată în Letonia, cel mai mare producător de înghețată din Estonia (Premia), cel mai mare producător de înghețată din Danemarca (Premier Is), al treilea cel mai mare producător de înghețată din Norvegia și Alpin 57 Lux.


5. Inaugurarea fabricii ETI de la Craiova, o investiție de 40 mil. euro


Grupul turc ETI a început la jumătatea acestui an producția în fa­brica cons­truită de la zero în Cra­iova. In­ves­ti­ția, es­timată la circa 40 de mi­li­oa­ne de euro, este cea mai mare fa­brică de la zero din indus­tria ali­mentară din ul­timii ani. Fabrica din Cra­iova a fost gândită să producă inițial circa 11.000 de pro­duse (bis­cuiți să­rați, bis­cuiți dulci și prăjituri) în primul an, după care pro­duc­ția ar putea fi cres­cută, po­trivit in­for­mațiilor furnizate anterior de com­panie. Printre cele mai importante bran­duri de dulciuri din portofoliul ETI sunt Tutku, Topkek, Cin, Puf sau Benim’o.


6. Schimbări la vârful PepsiCo și FrieslandCampina în România


Doi dintre cei mai mari jucători din industria alimentară și a băuturilor de pe plan local și-au schimbat conducerea, și anume, îmbuteliatorul PepsiCo și produ­cătorul de lactate FrieslandCam­pina Ro­mânia.


Dacă la conducerea Fries­landCam­pina România a venit românul Cornel Cărămizaru, director general al PepsiCo în România și regiune a fost numit un expat, Christophe Guille. El lucrează în cadrul PepsiCo din 1998.


7. Noi investiții în industria cărnii, a lactatelor și a panificației


Creșterea consumului și a economiei în acest an a determinat mulți producători din industria alimentară să dea drumul la investiții astfel că au fost anunțate chiar fabrici noi. Producătorul de mezeluri Meda Prod’98 a anunțat investiții de 3 mil. euro într-o nouă unitate de producție, Zimbria, are în portofoliu specialități din carne și brânzeturi, vrea să deschidă o fabrică de preparate din carne cu fonduri europene, în timp ce producătorul de panificație La Lorraine și-a mărit capacitatea de producție cu 50%. De asemenea, producătorul de lactate Olympus a anunțat investiții de 15-20 mil. euro la Brașov, astfel că se apropie de investiții totale de 100 mil. euro de la intrarea pe piață.


8. Prezența României la cel mai mare târg alimentar din lume, un eșec


Standul României de la SIAL Paris, cel mai mare târg alimentar din lume, pentru care Ministerul Economiei a plătit peste 300.000 de euro, a rămas neame­najat după ce firma care trebuia să se ocupe de acest lucru s-a retras din proiect. În plus, Ministerul Economiei nu a mai finanțat deplasarea producătorilor ro­mâni. În final, 36 de producători români s-au hotărât să meargă pe cont propriu din peste 50 câți ar fi trebui să fie prezenți la târgul alimentar de la Paris, aceștia hotărând să achite costurile necesare participării la SIAL din banii personali.


9. Boromir s-a asociat cu un gigant francez


Boromir Prod, cel mai mare pro­du­cător român de panificație, s-a asociat cu cea mai mare cooperativă agricolă din Franța, Kalizea SAS, producător de mălai. Kalizea este membră a grupului francez Vivescia Industries, un gigant cu afaceri de 4 mld. euro, cea mai mare cooperativă agricolă din Franța cu o capacitate de procesare de 4 milioane de tone, arată datele de pe site-ul com­paniei.


10. „Legea lui 51%” a fost promulgată


Legea care prevede ca retailerii de produse alimentare să achiziționeze în proporție de cel puțin 51% din volumul de marfă pe raft carne, ouă, legume, fructe, miere de albine, produse lactate și de panificație provenite din lanțul alimentar scurt a fost promulgată în luna iulie. Unii producători au salutat această lege, însă acum Comisia Europeană cere modifi­carea acestei legi.

Alte articole recomandate:

O platformă online care conține date științifice și tehnice se vrea a rezolva mult mai repede problemele apărute în industria alimentară, informează Dairy Reporter. Portalul IICIIO asigură faptul că firmele vor avea acces la cele mai recente informații publicate și nu își vor pierde timpul căutând și citind informații neelocvente, astfel vor avea mai mult timp pentru acțiune și pentru a rezolva problema. Platforma, [...]
ANSVSA a participat la ședința de deschidere a proiectului “OC/EFSA/DATA/2014/01 LOT 2–CT01 – Updating and revising the historical datasets in EFSA’s Zoonoses databases”, desfășuratăîn 16 octombrie la sediul Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor (EFSA), din Parma, Italia. Acesta este cel de al treilea proiect derulat de ANSVSA în colaborare cu EFSA și are scopul de a identifica, actualiza și raporta date istorice din bazele de date cu [...]
Telemeaua de Ibănești este al doilea produs românesc care a obținut certificare în Uniunea Europeană, după magiunul de Topoloveni. Producătorul care a reușit să pună brânza autohtonă pe masa europenilor spune că elaborarea documentației a durat un an și jumătate și că singurul lucru care l-a costat au fost analizele de laborator ale produsului, obligatorii a fi atașate dosarului pentru Bruxelles. Situată pe valea Gurghiului din județul [...]
Comisarii din cadrul Comisariatului Judetean pentru Protectia ConsumatorilorIasi au derulat in luna iunie mai multe controale la operatorii economici din judet care comercializeaza produse lactate, informeaza cotidianul Buna ziua Iași. Verificarile au fost efectuate in cadrul tematicii referitoare la modul de respectare a prevederilor legale privind protectia consumatorilor la comercializarea, conformitatea, modul de etichetare, prezentare si public [...]
TVA de 9% la pîine este o măsură temporară, ale cărei efecte urmează să fie analizate la un an de la introducere, adică în mai puțin de o lună. Dacă impactul nu este pozitiv, cota riscă să revină la 24%. Ministrul Finanțelor mizează pe înregistrarea mai multor firme în domeniu, astfel încât să scadă evaziunea. Datele de la Registrul Comerțului, obținute de Capital, arată, însă, că numărul companiilor din domeniu este mai mic, acum, decât era [...]
Prin compoziția sa specială, Yummy Sweetener Red poate înlocui zahărul din preparate fără a modifica gustul acestora, putându-se astfel utiliza într-o varietate largă de preparate culinare.   Acum, pentru prima dată nu trebuie să vă îngrijorați datorită gustului neplăcut al îndulcitorului.   - Echivalentul a 1 kg. de zahăr costă doar 2,2 lei și gustul perfect de zahăr este garantat. - 0 zahăr, 0 calorii, 0 indice glicemic [...]
  Reducerea numărului de certificate verzi pentru producătorii de energie din surse fotovoltaice este ilegală, iar statul "a mers prea departe cu măsuri abuzive" împotriva industriei verzi, care vor costa statul "miliarde de euro", potrivit Asociației Române a Industriei Fotovoltaice (ARIF). "Încă din 29 martie, când Autoritatea de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a publicat raportul de monitorizare a supracompensării prin intermediul cărui [...]
Tetra Pak, lider în industria procesării și ambalării alimentelor, anunță lansarea competiției naționale „Ținutul laptelui”. Competiția se adresează elevilor din clasele 0-VIII și constă într-un joc online educativ despre felul în care este produs și ambalat laptele școlar și despre reciclarea cutiilor de lapte după folosire. “Tetra Pak continuă și în acest an eforturile de promovare a alimentației echilibrate și a [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN