Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Anul 2016 a fost unul deosebit de agitat, în zona Industriei alimentare. Iată, mai jos, cele 10 evenimente care au marcat zona economică la care facem referire, clasamentul fiind întocmit de colegii de la Ziarul financiar:  


1. Vânzarea producătorului de lactate Albalact către grupul francez Lactalis


Grupul francez Lactalis a cumpărat în acest an producătorul român de lactate Albalact, adjudecându-și astfel poziția de lider în piața de lactate. La începutul acestui an, acționarii majoritari ai Albalact – Familia Ciurtin și fondul de investiții RC2- au anunțat că au semnat un acord de vânzare a pache­tu­lui de acțiuni de­ținut la Alba­lact către grupul cu afaceri de 17 mi­liarde de euro anual.


Ulterior, Lac­talis a achizi­ționat aproape integral compania și aproape a delistat-o de la BVB. Albalact, care mai deține și Rarăul și Albalact Lo­gistic, este cel mai mare grup din indus­tria lactatelor, având afaceri de circa 110 mi­lioane de euro anual. Lactalis mai deține pe plan local și producătorul LaDorna, dar și Parmalat (sucurile Santal).


2. Ursus Breweries își caută un nou proprietar


Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere de pe plan local, este pe cale să-și schimbe acționarul și să iasă de sub umbrela SABMiller după două decenii. SABMiller a fost cumpărat de un alt gigant din industria berii, AB InBev, în acest an, iar tranzacția a fost condiționată, printre altele, de vânzarea activelor SABMiller în Europa Centrală și de Est, inclusiv din România. Tranzacția dintre giganții AB InBev și SAB Miller se ridică la peste 100 mld. dolari. Printre posibilii cumpărători ai activelor se află producătorul japonez de bere Asahi Group Holdings, care s-a înțeles și pentru achiziția brandurilor Peroni și Grolsch.


3. Austriecii de la GoodMills au vândut două divizii din România


Grupul austriac GoodMills, care deține pe plan local fosta Titan SA, a vândut în acest an divizia de retail (reprezentată de magazinele Belforno și Casa Brutarilor), dar și fabrica de chifle de hamburgeri și de hot-dogi. Astfel, grupul austriac rămâne cu divizia de morărit și cu o parte din divizia de panificație. Divizia de retail a fost preluată de Dragoș Șerb, fostul director al celor 45 de magazine sub aceste două branduri, în timp ce fabrica de chifle a fost preluată de Lantmännen Unibake, o cooperativă suedeză cu afaceri de peste 1,1 miliarde de euro anual.


4. Vânzarea pachetului majoritar Alpin 57 Lux către grupul Food Union Group din Letonia


Familia Istrate a vândut anul acesta o parte din businessul Alpin 57 Lux  către grupul leton Food Union, care va susține investițiile companiei și ieșirea acesteia la export. Ioan Istrate va conduce în continuare compania din poziția de direc­tor general, chiar dacă acum este acționar minoritar în cadrul Alpin 57 Lux. Food Union Group cuprinde trei companii în zona de producție și prelucrare pentru lactate și înghețată în Letonia, cel mai mare producător de înghețată din Estonia (Premia), cel mai mare producător de înghețată din Danemarca (Premier Is), al treilea cel mai mare producător de înghețată din Norvegia și Alpin 57 Lux.


5. Inaugurarea fabricii ETI de la Craiova, o investiție de 40 mil. euro


Grupul turc ETI a început la jumătatea acestui an producția în fa­brica cons­truită de la zero în Cra­iova. In­ves­ti­ția, es­timată la circa 40 de mi­li­oa­ne de euro, este cea mai mare fa­brică de la zero din indus­tria ali­mentară din ul­timii ani. Fabrica din Cra­iova a fost gândită să producă inițial circa 11.000 de pro­duse (bis­cuiți să­rați, bis­cuiți dulci și prăjituri) în primul an, după care pro­duc­ția ar putea fi cres­cută, po­trivit in­for­mațiilor furnizate anterior de com­panie. Printre cele mai importante bran­duri de dulciuri din portofoliul ETI sunt Tutku, Topkek, Cin, Puf sau Benim’o.


6. Schimbări la vârful PepsiCo și FrieslandCampina în România


Doi dintre cei mai mari jucători din industria alimentară și a băuturilor de pe plan local și-au schimbat conducerea, și anume, îmbuteliatorul PepsiCo și produ­cătorul de lactate FrieslandCam­pina Ro­mânia.


Dacă la conducerea Fries­landCam­pina România a venit românul Cornel Cărămizaru, director general al PepsiCo în România și regiune a fost numit un expat, Christophe Guille. El lucrează în cadrul PepsiCo din 1998.


7. Noi investiții în industria cărnii, a lactatelor și a panificației


Creșterea consumului și a economiei în acest an a determinat mulți producători din industria alimentară să dea drumul la investiții astfel că au fost anunțate chiar fabrici noi. Producătorul de mezeluri Meda Prod’98 a anunțat investiții de 3 mil. euro într-o nouă unitate de producție, Zimbria, are în portofoliu specialități din carne și brânzeturi, vrea să deschidă o fabrică de preparate din carne cu fonduri europene, în timp ce producătorul de panificație La Lorraine și-a mărit capacitatea de producție cu 50%. De asemenea, producătorul de lactate Olympus a anunțat investiții de 15-20 mil. euro la Brașov, astfel că se apropie de investiții totale de 100 mil. euro de la intrarea pe piață.


8. Prezența României la cel mai mare târg alimentar din lume, un eșec


Standul României de la SIAL Paris, cel mai mare târg alimentar din lume, pentru care Ministerul Economiei a plătit peste 300.000 de euro, a rămas neame­najat după ce firma care trebuia să se ocupe de acest lucru s-a retras din proiect. În plus, Ministerul Economiei nu a mai finanțat deplasarea producătorilor ro­mâni. În final, 36 de producători români s-au hotărât să meargă pe cont propriu din peste 50 câți ar fi trebui să fie prezenți la târgul alimentar de la Paris, aceștia hotărând să achite costurile necesare participării la SIAL din banii personali.


9. Boromir s-a asociat cu un gigant francez


Boromir Prod, cel mai mare pro­du­cător român de panificație, s-a asociat cu cea mai mare cooperativă agricolă din Franța, Kalizea SAS, producător de mălai. Kalizea este membră a grupului francez Vivescia Industries, un gigant cu afaceri de 4 mld. euro, cea mai mare cooperativă agricolă din Franța cu o capacitate de procesare de 4 milioane de tone, arată datele de pe site-ul com­paniei.


10. „Legea lui 51%” a fost promulgată


Legea care prevede ca retailerii de produse alimentare să achiziționeze în proporție de cel puțin 51% din volumul de marfă pe raft carne, ouă, legume, fructe, miere de albine, produse lactate și de panificație provenite din lanțul alimentar scurt a fost promulgată în luna iulie. Unii producători au salutat această lege, însă acum Comisia Europeană cere modifi­carea acestei legi.

Alte articole recomandate:

“Pamantul și laptele sunt pentru noi asa cum petrolul este pentru arabi!”, sustine Cristian Erbasu, unul dintre cei mai importanti antreprenori din Romania cu afaceri in domeniul constructiilor, care, incepand de anul trecut a intrat pe un nou segment de piata dupa ce a lansat brandul Erbalact, specializat in productia de lactate. Referitor la afacerile din construcții, acesta a adăugat pentru Wall Street: “Exista riscul ca noile proiecte de autostrazi sa aiba un [...]
Gabriel Nițulescu:   Institutul Național de Statistică anunța o producție de miere de 25.800 tone pentru anul 2011. Dar apicultorii consideră aceste cifre ca fiind nereale pentru că România nu a produs niciodată mai mult de 22.000 de tone de miere.   Afacerile ”băieților deștepți”   De unde provine diferența? Din afacerile făcute de ”băieții deștepți” de care nici acest domeniu nu duce [...]
Acciza impusa micilor distilerii de alcool etilic, a caror capacitate de productie nu depaseste 10 hectolitri de alcool pur, va fi majorata de la 475 euro/hl la 500 euro/hl, printr-o noua ordonanta de urgenta pentru modificarea Codului Fiscal. In proiectul de ordonanta, obtinut de Mediafax, se arata ca nivelul accizelor pentru alcoolul etilic produs de aceste mici distilerii trebuie corelat, in sensul ca acesta trebuie sa fie minimum 50% din nivelul standard, care in prezent este de 1.000 [...]
  BladeStop, producătorii de echipamente senzoriale care pot reduce apariția de accidente la serviciu pentru persoanele care folosesc cuțite sau fierăstraie a lansat un nou produs de siguranță, GloveCheck. După succesul BladeStop de la lansarea sa în ianuarie 2014, compania a adăugat un alt nivel de siguranță în echipamentele sale GloveCheck care poate identifica o mănușă în fața unui ferăstrău. BladeStop a raportat că riscul de rănire al [...]
Maturarea și învechirea vinului sunt potențial capabile de a îmbunătăți calitatea vinului. Aceasta deosebește vinul de majoritatea bunurilor de consum. Reacțiile chimice complexe în care sunt implicate zaharuri, acizi și compuși fenolici, de exemplu taninuri, modifică aroma, culoarea și gustul într-un mod care poate fi mai plăcut pentru consumator. Abilitatea unui vin de a se matura și învechi este influențată de mai mulți factori, inclusiv de soiul de [...]
Campofrio Food Group a semnat împreună cu producătorul de tehnologii de procesare a cărnii EnWave un protocol de colaborare, prin care procesatorul european va achiziționa ultima tehnologie de uscare a produselor din carne. Sistemul, denumit REV, presupune utilizarea energiei radiante, în combinație cu vacuumarea, pentru deshidratarea și uscarea produselor. Karl-Hinz Kiesel, Senior Vice-President al Diviziei de Operațiuni și Strategii al Campofrio, [...]
Utilizarea etichetelor care oferă informații suplimentare privind țara de origine a cărnii și a animalului de la care provine aceasta, în afară de implicarea unor costuri suplimentare, poate deveni și un instrument de “luptă” în războiul economic, bazat cel mai adesea în ultimii ani pe zvonistică, ne-a declarat George Horoi, președintele grupului Agricola Bacău, unul dintre principalii producători de preparate din carne din țară. “Răspândirea unu [...]
Bonduelle, expertul in legume, calitate si know-how, lanseaza pe piata din Romania o inovatie in categoria amestecurilor de legume congelate: amestecuri de legume, pre-gatite la aburi, pentru supa crema, o noua alternativa sanatoasa si gustoasa la gusturile traditionale.   Gama de legume pre-gatite la aburi pentru supa crema, gata in 3 minute, ofera 3 gusturi diferite, disponibile in ambalaje de 750g, pentru 5 portii si promite rapiditate in bucatarie, gust proaspa [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN