Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Anul 2016 a fost unul deosebit de agitat, în zona Industriei alimentare. Iată, mai jos, cele 10 evenimente care au marcat zona economică la care facem referire, clasamentul fiind întocmit de colegii de la Ziarul financiar:  


1. Vânzarea producătorului de lactate Albalact către grupul francez Lactalis


Grupul francez Lactalis a cumpărat în acest an producătorul român de lactate Albalact, adjudecându-și astfel poziția de lider în piața de lactate. La începutul acestui an, acționarii majoritari ai Albalact – Familia Ciurtin și fondul de investiții RC2- au anunțat că au semnat un acord de vânzare a pache­tu­lui de acțiuni de­ținut la Alba­lact către grupul cu afaceri de 17 mi­liarde de euro anual.


Ulterior, Lac­talis a achizi­ționat aproape integral compania și aproape a delistat-o de la BVB. Albalact, care mai deține și Rarăul și Albalact Lo­gistic, este cel mai mare grup din indus­tria lactatelor, având afaceri de circa 110 mi­lioane de euro anual. Lactalis mai deține pe plan local și producătorul LaDorna, dar și Parmalat (sucurile Santal).


2. Ursus Breweries își caută un nou proprietar


Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere de pe plan local, este pe cale să-și schimbe acționarul și să iasă de sub umbrela SABMiller după două decenii. SABMiller a fost cumpărat de un alt gigant din industria berii, AB InBev, în acest an, iar tranzacția a fost condiționată, printre altele, de vânzarea activelor SABMiller în Europa Centrală și de Est, inclusiv din România. Tranzacția dintre giganții AB InBev și SAB Miller se ridică la peste 100 mld. dolari. Printre posibilii cumpărători ai activelor se află producătorul japonez de bere Asahi Group Holdings, care s-a înțeles și pentru achiziția brandurilor Peroni și Grolsch.


3. Austriecii de la GoodMills au vândut două divizii din România


Grupul austriac GoodMills, care deține pe plan local fosta Titan SA, a vândut în acest an divizia de retail (reprezentată de magazinele Belforno și Casa Brutarilor), dar și fabrica de chifle de hamburgeri și de hot-dogi. Astfel, grupul austriac rămâne cu divizia de morărit și cu o parte din divizia de panificație. Divizia de retail a fost preluată de Dragoș Șerb, fostul director al celor 45 de magazine sub aceste două branduri, în timp ce fabrica de chifle a fost preluată de Lantmännen Unibake, o cooperativă suedeză cu afaceri de peste 1,1 miliarde de euro anual.


4. Vânzarea pachetului majoritar Alpin 57 Lux către grupul Food Union Group din Letonia


Familia Istrate a vândut anul acesta o parte din businessul Alpin 57 Lux  către grupul leton Food Union, care va susține investițiile companiei și ieșirea acesteia la export. Ioan Istrate va conduce în continuare compania din poziția de direc­tor general, chiar dacă acum este acționar minoritar în cadrul Alpin 57 Lux. Food Union Group cuprinde trei companii în zona de producție și prelucrare pentru lactate și înghețată în Letonia, cel mai mare producător de înghețată din Estonia (Premia), cel mai mare producător de înghețată din Danemarca (Premier Is), al treilea cel mai mare producător de înghețată din Norvegia și Alpin 57 Lux.


5. Inaugurarea fabricii ETI de la Craiova, o investiție de 40 mil. euro


Grupul turc ETI a început la jumătatea acestui an producția în fa­brica cons­truită de la zero în Cra­iova. In­ves­ti­ția, es­timată la circa 40 de mi­li­oa­ne de euro, este cea mai mare fa­brică de la zero din indus­tria ali­mentară din ul­timii ani. Fabrica din Cra­iova a fost gândită să producă inițial circa 11.000 de pro­duse (bis­cuiți să­rați, bis­cuiți dulci și prăjituri) în primul an, după care pro­duc­ția ar putea fi cres­cută, po­trivit in­for­mațiilor furnizate anterior de com­panie. Printre cele mai importante bran­duri de dulciuri din portofoliul ETI sunt Tutku, Topkek, Cin, Puf sau Benim’o.


6. Schimbări la vârful PepsiCo și FrieslandCampina în România


Doi dintre cei mai mari jucători din industria alimentară și a băuturilor de pe plan local și-au schimbat conducerea, și anume, îmbuteliatorul PepsiCo și produ­cătorul de lactate FrieslandCam­pina Ro­mânia.


Dacă la conducerea Fries­landCam­pina România a venit românul Cornel Cărămizaru, director general al PepsiCo în România și regiune a fost numit un expat, Christophe Guille. El lucrează în cadrul PepsiCo din 1998.


7. Noi investiții în industria cărnii, a lactatelor și a panificației


Creșterea consumului și a economiei în acest an a determinat mulți producători din industria alimentară să dea drumul la investiții astfel că au fost anunțate chiar fabrici noi. Producătorul de mezeluri Meda Prod’98 a anunțat investiții de 3 mil. euro într-o nouă unitate de producție, Zimbria, are în portofoliu specialități din carne și brânzeturi, vrea să deschidă o fabrică de preparate din carne cu fonduri europene, în timp ce producătorul de panificație La Lorraine și-a mărit capacitatea de producție cu 50%. De asemenea, producătorul de lactate Olympus a anunțat investiții de 15-20 mil. euro la Brașov, astfel că se apropie de investiții totale de 100 mil. euro de la intrarea pe piață.


8. Prezența României la cel mai mare târg alimentar din lume, un eșec


Standul României de la SIAL Paris, cel mai mare târg alimentar din lume, pentru care Ministerul Economiei a plătit peste 300.000 de euro, a rămas neame­najat după ce firma care trebuia să se ocupe de acest lucru s-a retras din proiect. În plus, Ministerul Economiei nu a mai finanțat deplasarea producătorilor ro­mâni. În final, 36 de producători români s-au hotărât să meargă pe cont propriu din peste 50 câți ar fi trebui să fie prezenți la târgul alimentar de la Paris, aceștia hotărând să achite costurile necesare participării la SIAL din banii personali.


9. Boromir s-a asociat cu un gigant francez


Boromir Prod, cel mai mare pro­du­cător român de panificație, s-a asociat cu cea mai mare cooperativă agricolă din Franța, Kalizea SAS, producător de mălai. Kalizea este membră a grupului francez Vivescia Industries, un gigant cu afaceri de 4 mld. euro, cea mai mare cooperativă agricolă din Franța cu o capacitate de procesare de 4 milioane de tone, arată datele de pe site-ul com­paniei.


10. „Legea lui 51%” a fost promulgată


Legea care prevede ca retailerii de produse alimentare să achiziționeze în proporție de cel puțin 51% din volumul de marfă pe raft carne, ouă, legume, fructe, miere de albine, produse lactate și de panificație provenite din lanțul alimentar scurt a fost promulgată în luna iulie. Unii producători au salutat această lege, însă acum Comisia Europeană cere modifi­carea acestei legi.

Alte articole recomandate:

Retailerul belgian Mega Image, prezent pe piața locală cu trei formate de magazine, respectiv supermarketurile cu același nume, magazinele de proximitate Shop&Go și magazinul de produse congelate AB CoolFood, a primit o infuzie de capital de 25,2 milioane de euro din Olanda. Mihai Spulber, directorul financiar al Mega Image România, a declarat că banii vor fi folosiți pentru dezvoltarea rețelei și a depozitul logistic. Belgienii au cel mai extins lanț de magazine din comerțul [...]
Sika este lider global de piață pentru diverse tehnologii - impermeabilizări, sigilări, lipiri, reparații, consolidări și protecții pentru construcții și structuri inginerești.În cadrul companiilor subsidiare Sika își desfășoară activitatea peste 9200 de specialiști, care acordă un sprijin solid pentru asigurarea succesului partenerilor noștri - furnizori și clienți Pentru mai multe detalii click aici    
            ANSVSA a dispus demararea acțiunilor specifice perioadei premergătoare zilei de 1 Mai, prin intensificarea controalelor oficiale și a măsurilor care trebuie aplicate pentru prevenirea toxiinfecțiilor alimentare. Scopul acțiunii este protejarea sănătății consumatorilor, în contextul unei afluențe mari de turiști și a creșterii rulajului de marfă pentru unitățile din industria alimentară din zonele de agrement ș [...]
Codificarea ADN (codurile de bare ADN), care poate confirma sau infirma faptul că un produs alimentar este ceea ce se pretinde, intră pe piață aducând cu sine promisiunea de a scoate la lumina fraudele motivate economic. Acest tip de infracțiuni care au ca obiect falsificarea alimentelor și a băuturilor nu este nou, și, din păcate, are o istorie milenară. Foamea de bani Încă de pe vremea lui Pliniu cel Bătrân, în secolul I d.Hr., istoricul roman se plângea [...]
Mai multe hoteluri din București scoase la vânzare în perioada 2008-2011 nu și-au găsit nici până acum cumpărători, deși unii proprietari au mai tăiat din preț într-o piață „amorțită“ și lipsită de interes din partea unor noi investitori.   Hotelul de patru stele NH din Piața Unirii din Capitală, con­tro­lat de acționari spa­nioli, scos la vânzare prin 2008 pentru 18 mi­lioane de euro și ulterior pentru 14 mil. euro în 2010 [...]
Intersnack România, producă­torul brandului de snackuri Chio, vrea să extindă fabrica pe care o deține în județul Brașov, depunând în acest sens o solicitare pentru a lua avizul de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului – Brașov. Practic, Intersnack vrea să cons­truiască o hală nouă și un șopron, care să funcțio­neze ca atelier de între­ținere a utilajelor.   Reprezentanții com­paniei nu au făcut cunoscută valoarea [...]
Topul vizibilitatii brandurilor de Whisky si Vodka in online, in functie de expresiile folosite de utilizatori pe toate canalele analizate, este condus in luna februarie de Jack Daniel's Tennessee Whiskey Romania, Jagermeister si Ballantine’s. Topul celor mai importante pagini ale brandurilor de Whisky si Vodka in functie de numarul de "people talking about this", calculat de Facebook, si in functie de numarul total al activitatilor fanilor de pe pagina, calculat de fbMonitor, [...]
Controalele efectuate de inspectorii Serviciului Igienă din cadrul Directiei Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Olt sunt o adevărată aventură în piețele agroalimentare din municipiul Slatina. Potrivit acestora la sosirea lor în piețe micii producărori își ascund brânza și smântâna în traiste și sacoșe sau pur și simpli pleacă acasă. Conform ordinului 111/2008, micii producători nu mai au voie să-și vândă marfa decât [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi