Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cifra de afaceri în comerțul cu amănuntul – care reflectă cel mai bine evoluția con­sumului privat - a crescut în octombrie față de luna precedentă, pe serie ajustată, cu 0,5%, după o stagnare în septembrie (a scăzut cu 0,2% pe serie brută) și a crescut cu 10% (serie ajustată) față de octombrie 2015.


Însă creșterea se temperează lună de lună, pe măsură ce „efectul de bază“ al reducerii taxelor se estompează și, potrivit economiștilor, și al prudenței consumatorilor față de o situație macroeconomică ale cărei rezultate nu le cunoaște.


Dacă consumul a fost principalul factor al creșterii economice de 4,5-5% din acest an, în anii ce vin această locomotivă va obosi, dar nu va fi trimisă la casat.


„Pentru 2017 - 2019 ne așteptăm la creșterea acestui indicator cu ritmuri mai temperate, 4%, 3,9%, respectiv 3,6%, într-o evoluție determinată de disiparea impactului reducerii cotelor TVA, rebalansare a mixului de politici economice și menținerea unui grad ridicat de prudență la nivelul populației. Rata de economisire din România a depășit nivelul din zona euro în 2016, pentru prima oară din anii 1990”, a declarat pentru Ziarul financiar Andrei Rădulescu, senior economist al Băncii Transilvania.


România va avea o creștere economică puternică în acest an, între 4,5-5%, însă, potrivit majorității analiștilor economici, este la vârful unui ciclu economic. Creșterea a fost impulsionată de consum - ca urmare a majorărilor salariale și a scăderii TVA de la 24% la 9% la alimente și a taxei generale de la 24% la 20%. Un imbold va fi dat consumului în 2017 de reducerea cu încă un punct a nivelului TVA și de eliminarea accizei de 7 eurocenți sau a taxei pe stâlp, așa cum prevede Codul fiscal. Însă economia nu se va întâlni curând cu situația din 2015 și 2016, iar bugetul este deja strâmtorat. În ciuda creșterii economice, veniturile bugetului sunt în scădere (minus 2% la zece luni), cheltuielile sunt în creștere (plus 4%), în vreme ce deficitul bugetar este la limita de sus de 3% din PIB. Pentru a face față cheltuielilor în creștere, bugetul trebuie să caute bani și nu-i va găsi reducând în continuare taxele. Prin urmare, după alegeri robinetul generozității se va opri, așadar și creșterea economică prin consum se va domoli – o creștere care ajunsese spre 20% în primul semestru din 2016. Însă nu va muri, se va stabiliza spre 3-4%. O creștere mai aproape de potențialul economiei, după cum cred mulți dintre macroeconomiști.


„Mergem în continuare (la fundamentarea bugetului pe 2017 – n. red.) pe o creștere economică realistă, din analizele și prognozele pe care le avem, de peste 4%, un deficit bugetar de sub 3% (din PIB – n. red.)“, a declarat duminică premierul Dacian Cioloș într-un interviu pentru postul de televiziune Digi 24. Acest guvern nu trebuie să facă bugetul, dar are obligația de a lăsa viitorului guvern o schiță de buget și date la zi privind economia și proiecții privind evoluția ei.


Potrivit datelor publicate ieri de Statistică, cifra de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a crescut în octombrie ca serie brută cu 7,9%, iar ca serie ajustată cu 10% an/an.


Pe primele zece luni, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut, ca serie brută, cu 14,7%, grație creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+16,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+15,2%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+10,9%).


Ca serie ajustată, cifra de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a crescut cu 14,7%, între ianuarie și octombrie 2016 an/an, datorită creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+16,8%), vânzărilor de produse nealimentare (+14,8%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+10,9%).

Alte articole recomandate:

Comerțul cu carne de porc și produse produse din carne de porc provenite din România este permis în Elveția așa cum este permis pe întreg teritoriul Uniunii Europene, a anunțat, ieri, Autoritatea Națională Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentară (ANSVSA). Potrivit instituției, țara noastra poate realiza schimburi comerciale cu carne de porc și trebuie să respectarea condițiilor stipulate în Decizia CE nr 764/2013, noteaza Agroazi. Instituția a mai anunțat că [...]
Evoluția rapidă a tehnologiei, diversificarea producției și consumului de alimente la nivel global dar mai ales solicitările ambalatorilor de promovare a produselor prin intermediul ambalajelor creative, au impus apariția pe piață a soluțiilor inovative de ambalare. Din fericire, Romania, prin intermediul fabricii de ambalaje EXONIA, are un cuvânt important de spus la acest capitol atât pe piața națională dar și la nivel [...]
Fondurile europene și naționale disponibile, în 2015, pentru investiții în procesarea și marketingul produselor din sectorul pomicol depășesc 8,8 milioane de euro, iar alocările totale prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014 -2020 pentru întreaga perioada de programare se ridică la 35,2 de milioane de euro, potrivit datelor publicate pe site-ului Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Sumele sunt disponibile pe submăsura 4.2a [...]
DairyReporter publică în ediția on-line de ieri o știre potrivit căreia EFSA este pe cale să anunțe declararea utilizării tehnologice a aspartamului ca fiind sigură. Astfel, potrivit declarațiilor Alicjei Mortensen, Chairman al Food Additives and Nutrient Sources Added to Foods, din cadrul EFSA, ”ultimele opinii ale specialiștilor care au efectuat peste 200 de cercetări în acest domeniu, sunt favorabile utilizării aspartamului în produs [...]
Industria ambalajelor evoluează în mod continuu. Preferințele consumatorilor se schimbă, durabilitatea este în creștere în importanță, iar proprietarii de brand sunt într-o continuă luptă pentru spațiul la raft. Există o concurență acerbă între retaileri și proprietarii de brand, ceea ce duce la un puternic accent pe eficiența costurilor. Dar, cum vor fi ambalajele afectate de evoluțiile și tendințele în curs [...]
Producătorul de vin Domeniile Ostrov a vândut cu ocazia Sărbătorilor de iarnă din acest an, aproximativ300.000 de sticle de vin din toate gamele prezente la raft în retail și în HoReCa. Este vorba de Domeniile Ostrov, Domeniile Ostrov Reserve sau Păcuiul lui Soare (gama care se vinde doar în Mega Image) în retail și de gamele de vinuri istorice: Cetatea Durostorum și Canaraua Fetii pentru HoReCa. Toate gamele sunt produse și îmbuteliate la Cramel [...]
AON România va participa la cea de-a V-a ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în zilele de 12 și 13 mai la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub titlul ”SUBFINANȚARE, SUPRATAXARE, IMPORTURI-Ziduri în calea unui business de succes, într-o economie aflată în dezechilibru”. La Expo-Conferință, AON România va fi reprezentată de domnul Mirce [...]
            ANSVSA reia apelul către cetățeni să efectueze examenul trichineloscopic înainte de a consuma carnea de porc obținută de la animalul crescut și sacrificat în gospodăria proprie sau de la porcii mistreți.             În perioada 1 – 13 decembrie, în urma analizelor efectuate de către centrele județene au fost depistate 14 focare de [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN