Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Cifra de afaceri în comerțul cu amănuntul – care reflectă cel mai bine evoluția con­sumului privat - a crescut în octombrie față de luna precedentă, pe serie ajustată, cu 0,5%, după o stagnare în septembrie (a scăzut cu 0,2% pe serie brută) și a crescut cu 10% (serie ajustată) față de octombrie 2015.


Însă creșterea se temperează lună de lună, pe măsură ce „efectul de bază“ al reducerii taxelor se estompează și, potrivit economiștilor, și al prudenței consumatorilor față de o situație macroeconomică ale cărei rezultate nu le cunoaște.


Dacă consumul a fost principalul factor al creșterii economice de 4,5-5% din acest an, în anii ce vin această locomotivă va obosi, dar nu va fi trimisă la casat.


„Pentru 2017 - 2019 ne așteptăm la creșterea acestui indicator cu ritmuri mai temperate, 4%, 3,9%, respectiv 3,6%, într-o evoluție determinată de disiparea impactului reducerii cotelor TVA, rebalansare a mixului de politici economice și menținerea unui grad ridicat de prudență la nivelul populației. Rata de economisire din România a depășit nivelul din zona euro în 2016, pentru prima oară din anii 1990”, a declarat pentru Ziarul financiar Andrei Rădulescu, senior economist al Băncii Transilvania.


România va avea o creștere economică puternică în acest an, între 4,5-5%, însă, potrivit majorității analiștilor economici, este la vârful unui ciclu economic. Creșterea a fost impulsionată de consum - ca urmare a majorărilor salariale și a scăderii TVA de la 24% la 9% la alimente și a taxei generale de la 24% la 20%. Un imbold va fi dat consumului în 2017 de reducerea cu încă un punct a nivelului TVA și de eliminarea accizei de 7 eurocenți sau a taxei pe stâlp, așa cum prevede Codul fiscal. Însă economia nu se va întâlni curând cu situația din 2015 și 2016, iar bugetul este deja strâmtorat. În ciuda creșterii economice, veniturile bugetului sunt în scădere (minus 2% la zece luni), cheltuielile sunt în creștere (plus 4%), în vreme ce deficitul bugetar este la limita de sus de 3% din PIB. Pentru a face față cheltuielilor în creștere, bugetul trebuie să caute bani și nu-i va găsi reducând în continuare taxele. Prin urmare, după alegeri robinetul generozității se va opri, așadar și creșterea economică prin consum se va domoli – o creștere care ajunsese spre 20% în primul semestru din 2016. Însă nu va muri, se va stabiliza spre 3-4%. O creștere mai aproape de potențialul economiei, după cum cred mulți dintre macroeconomiști.


„Mergem în continuare (la fundamentarea bugetului pe 2017 – n. red.) pe o creștere economică realistă, din analizele și prognozele pe care le avem, de peste 4%, un deficit bugetar de sub 3% (din PIB – n. red.)“, a declarat duminică premierul Dacian Cioloș într-un interviu pentru postul de televiziune Digi 24. Acest guvern nu trebuie să facă bugetul, dar are obligația de a lăsa viitorului guvern o schiță de buget și date la zi privind economia și proiecții privind evoluția ei.


Potrivit datelor publicate ieri de Statistică, cifra de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a crescut în octombrie ca serie brută cu 7,9%, iar ca serie ajustată cu 10% an/an.


Pe primele zece luni, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut, ca serie brută, cu 14,7%, grație creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+16,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+15,2%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+10,9%).


Ca serie ajustată, cifra de afaceri pentru comerțul cu amănuntul a crescut cu 14,7%, între ianuarie și octombrie 2016 an/an, datorită creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+16,8%), vânzărilor de produse nealimentare (+14,8%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+10,9%).

Alte articole recomandate:

Romalimenta si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au organizat recent, un seminar de informare despre noua etichetare a alimentelor, prilej cu care a fost discutat Regulamentul1169/ 2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare.   La eveniment au participat peste 150 de reprezentanti ai industriei alimentare, dar si ai serviciilor alimentare si ai presei romanesti. Acestia au discutat in amanunt si au clarificat numeroase aspect [...]
Pentru ca magazinele sunt pline de produse stricate care ajung in farfuriile oamenilor, zeci de bucatari profesionisti au dat in judecata Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor.   Chefii cer schimbarea legii si obligarea producatorilor sa mentioneze pe etichete procentul exact de ingrediente, fara nici o inselatorie. In 2013, ANPC a inregistrat 4100 de plangeri impotriva magazinelor care au vandut marfa neconforma, informează Știrile Protv. 10 reclamatii, cu tot cu [...]
În ziua de 25 mai, la București, a avut loc cea de-a treia ediție a Conferinței IFS, organizată de Inaq Consulting, eveniment care s-a dovedit a fi nu doar un real succes, reunind în sala lucrărilor peste 250 de participanți, ci și un pas real în excelența în producție, comerț și, per total, în afaceri, prin informațiile de specialitate care au fost aduse în fața auditoriului.   De fapt, [...]
Ilie Stoian: Foodrinkeurope.eu, portalul Comisiei europene de specialitate, a publicat ”Programul european de îmbunătățire și inovație în domeniul biohazardului până în 2020 și mai departe”. Pornind de la realitățile lumii de azi, de la noile provocări puse în fața producătorilor de alimente dar și în fața celor care sunt puși să supravegheze siguranța alimentară a unui produs, a unei fabrici, a unui popor, programul trasează liniile ca [...]
Bureau Veritas, liderul mondial in servicii de certificare, a demarat un parteneriat de succes cu Velpitar, cea mai mare companie de panificatie din Romania. Certificarea IFS la nivel inalt, obtinuta in urma auditului Bureau Veritas, este o dovada clara a angajamentului Velpitar fata de setul de cerinte necesare pentru a indeplini standardele de siguranta alimentara si a dorintei de imbunatatire continua pentru satisfactia clientului final. Redam mai jos comunicatul Velpitar.   Vel [...]
(Comunicat) Compania Albalact a încheiat anul 2013 cu o creștere profitabilă a afacerilor, în condițiile consolidării portofoliului și deschiderii unor noi investiții, arată raportul financiar aprobat astăzi în Adunarea Generală a Acționarilor.   Albalact a obținut, anul trecut, o creștere cu 23% la sută a cifrei de afaceri, care a ajuns la 423.185.587 lei, și a înregistrat un profit de 8.400.362 lei, cu 14% mai m [...]
Ministerul Agriculturii din Danemarca examineaza o propunere - inaintata de mai multe grupuri de producatori agricoli, comercianti cu amanuntul si consumatori - de a elimina taxa pe valoare adaugata aplicata produselor care provin din productie agricola organica, inclusiv carnii.   O astfel de masura ar fi benefica sectorului agricol organic din tara, in special dupa ce o serie de reportaje au prezentat conditiile precare de la o serie de ferme traditionale din tara, dar ar putea atrage [...]
Și la această ediție a târgului Indagra Food, compania Debiton Termo a demonstrat că este și va fi și în continuare unul dintre etaloanele de profesionalism și calitate a produselor și serviciilor oferite clienților săi. Astfel, în zilele evenimentului, vizitatorii au luat cunoștință cu foarte complexa gamă oferită prezenților dar și potențialilor clienți care vor să își optimizeze procesul tehnologi [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi