Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Domnul Mihai Vișan-Vice-Președinte al federației Romalimenta, a afirmat la un eveniment organizat de revista Progresiv că, alături de Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), care a contestat încă de la început proiectul de modificare a Legii 321, consideră că legea este nefuncțională în acest moment. Același mesaj l-a transmis și Romalimenta - asociație care reunește atât producători români, cât și internaționali – prin intermediul Vice-președintelui acesteia.


„Această lege intervine destul de brutal într-un model de business consacrat, și aici mă refer la interzicerea prestării de servicii de marketing și servicii logistice de către retaileri. Asta în condițiile în care o bună parte din aceste servicii erau solicitate chiar de către furnizorii de produse alimentare. Atât retailerii, cât și partenerii acestora s-au adresat autorităților în legătură cu aceste efecte, iar în mod surprinzător, o explicație a fost aceea că aceste servicii pot fi solicitate de către furnizori, dar nu pot fi solicitate de către retaileri. Astfel de solicitări ale furnizorilor nu pot fi puse în practică din cauză că retailerii nu pot accepta plata acestora (legea interzice facturarea/refacturarea serviciilor prestate de retaileri furnizorilor de produse – n.r.). Este o situație absurdă”, a subliniat și Adrian Manolache, reprezentantul AMRCR.


În tabăra comercianților mici și mijlocii din România, opiniile sunt diferite de cele ale marilor rețele internaționale: „Noi avem altă viziune în ceea ce privește această lege, pe care o considerăm bună. În primul rând, noi nu avem probleme cu aprovizionarea pe lanțul scurt, pentru că oricum lucrăm direct cu producătorii locali. Ba chiar stimulăm producția agricolă regională. Înțelegem că sunt probleme la marile rețele de magazine pentru că acestea solicită cantități mult mai mari de marfă, iar retailerii au nevoie de siguranță și aprovizionare constantă”, a declarat Feliciu Paraschiv, proprietarul rețelei Paco Supermarkets și membru al Asociației Comercianților Mici și Mijlocii din România.


“Mulți retaileri mari au amenințat că vor pleca din România din cauza acestei legi. Văd că n-a plecat nimeni, ba din contră, magazine mari se deschid în continuare ”, a mai punctat retailerul. Acesta a precizat totuși că există și aspecte din lege ce trebuie modificate. De exemplu, potrivit lui Feliciu Paraschiv, trebuie regândită definiția produsului românesc. „Pot fi cazuri - la mezeluri, de exemplu – în care unele ingrediente provin doar din import, pentru că nu se produc în România. Piperul, de exemplu, este 100% din import, iar el intră în compoziția oricărui salam. Definiția produsului românesc spune că trebuie să conțină doar materii prime realizate local, ceea ce poate duce la situația în care nu vom mai avea salam românesc. Trebuie stabilit ca la anumite produse să fie acceptate, într-un anumit procent, ingrediente din import”.

Alte articole recomandate:

Producătorii români de lactate bio sunt așteptați la Biofact 2015. MADR a publicat anunțul de înscriere la eveniment, detaliile putând fi consultate pe site-ul instituției. Biofach 2015 va avea loc în perioada 11 – 14 februarie 2015 la Nuremberg, în Germania. Firmele certificate ecologic de către organismele de inspecție și certificare (condiție obligatorie) interesate să participe la această expoziție sunt invitate să completeze [...]
Potrivit unui comunicat de presa trimis pe adresa redactiei noastre, Compania Meda Consulting are deosebita placere de a va invita sa participati la Seminarul „Etichetarea produselor alimentare conform Regulamentului 1169/2011”, care se va desfasura in data de 20 noiembrie 2014, la Phoenicia Grand Hotel, Bucuresti, Blvd. Alexandru Serbanescu nr. 87, sector 1. Scopul evenimentului este de a crea o platforma de discutii si de a prezenta informatii actualizate cu privire l [...]
Asociația profesională de standardizare GS1 Romania, în parteneriat cu Guvernul României – Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri, organizează Lansarea oficială a agregatorului național de date de încredere despre produse „Cumpără Informat” luni, 28 septembrie a.c., cu începere de la ora 10, în București, la Hotel InterContinental, Sala FORTUNA, etaj 21.   Catalogul [...]
Piața dulciurilor de ciocolată din România este într-o creștere continuă, în ciuda recesiunii și a creșterii prețului la cacao, pe plan mondial. Explicația este simplă: românii cu venituri ridicate își mențin în continuare obiceiurile de consum, fără a face rabat de la calitate.   În acest context, unul dintre cei mai mari importatori de ciocolată Premium din România, INTER CONECTER Timișoara, a reușit să-și facă un important [...]
Deși consumul a crescut cu aproape 10% în primul trimestru al acestui an, un semnal puternic al ieșirii din criză, revenirea nu s-a văzut pe bursă: acțiunile companiilor din industria alimentară sunt pe minus de la începutul anului. Brokerii pun subperformanța bursieră a com­paniilor din industria alimentară pe seama faptului că acestea nu dețin cote relevante în piețele în care activează și pe lipsa de lichi­di­tatea acțiunilor.  Cele cinci companii [...]
(Agerpres) Vinurile românești au obținut nouă medalii de aur și 11 de argint, la „Concours Mondial de Bruxelles 2014”, una dintre cele mai importante competiții mondiale de vinuri și degustare. La concurs au fost prezentate 8.060 de vinuri din 41 de țări producătoare. Medaliile de aur au fost acordate vinurilor Fetească Neagră Egregio 2013 (Vincon), Floare de Lună Privat Reserve Fetească Neagră 2013 (cramele Halewood), Floare de Lună Privat Reserve Fetească Albă 2013 (cramele [...]
Investigațiile Consiliului Concurenței din acest an s-au concentrat pe comerțul alimentar, fiind investigate nu mai puțin de 25 de firme, printre care marile  lanturi de supermarket-uri, de la Metro și Selgros, și până la Carrefour, Kaufland și Cora.              Bogdan Chirițoiu , președintele Consiliului Concurenței, a afirmat tranșant: 'Piața pe care am avut cea mai mare implicare a fost comerțul alimentar. Am finalizat o investigație amplă [...]
Casa Panciu – Crama Natura (compania Natural Expert SRL) a prezentat la Expoziția internațională INDAGRA 2014, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie mai multe noutăți. Astfel, vinurile companiei sunt prezentate sub o nouă înfățișare, în sensul că sticlele din gama premium a vinurilor Casei Panciu au trecut printr-un proces de rebrendare. Casa Panciu – Crama Natura a venit la [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN