Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Domnul Mihai Vișan-Vice-Președinte al federației Romalimenta, a afirmat la un eveniment organizat de revista Progresiv că, alături de Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), care a contestat încă de la început proiectul de modificare a Legii 321, consideră că legea este nefuncțională în acest moment. Același mesaj l-a transmis și Romalimenta - asociație care reunește atât producători români, cât și internaționali – prin intermediul Vice-președintelui acesteia.


„Această lege intervine destul de brutal într-un model de business consacrat, și aici mă refer la interzicerea prestării de servicii de marketing și servicii logistice de către retaileri. Asta în condițiile în care o bună parte din aceste servicii erau solicitate chiar de către furnizorii de produse alimentare. Atât retailerii, cât și partenerii acestora s-au adresat autorităților în legătură cu aceste efecte, iar în mod surprinzător, o explicație a fost aceea că aceste servicii pot fi solicitate de către furnizori, dar nu pot fi solicitate de către retaileri. Astfel de solicitări ale furnizorilor nu pot fi puse în practică din cauză că retailerii nu pot accepta plata acestora (legea interzice facturarea/refacturarea serviciilor prestate de retaileri furnizorilor de produse – n.r.). Este o situație absurdă”, a subliniat și Adrian Manolache, reprezentantul AMRCR.


În tabăra comercianților mici și mijlocii din România, opiniile sunt diferite de cele ale marilor rețele internaționale: „Noi avem altă viziune în ceea ce privește această lege, pe care o considerăm bună. În primul rând, noi nu avem probleme cu aprovizionarea pe lanțul scurt, pentru că oricum lucrăm direct cu producătorii locali. Ba chiar stimulăm producția agricolă regională. Înțelegem că sunt probleme la marile rețele de magazine pentru că acestea solicită cantități mult mai mari de marfă, iar retailerii au nevoie de siguranță și aprovizionare constantă”, a declarat Feliciu Paraschiv, proprietarul rețelei Paco Supermarkets și membru al Asociației Comercianților Mici și Mijlocii din România.


“Mulți retaileri mari au amenințat că vor pleca din România din cauza acestei legi. Văd că n-a plecat nimeni, ba din contră, magazine mari se deschid în continuare ”, a mai punctat retailerul. Acesta a precizat totuși că există și aspecte din lege ce trebuie modificate. De exemplu, potrivit lui Feliciu Paraschiv, trebuie regândită definiția produsului românesc. „Pot fi cazuri - la mezeluri, de exemplu – în care unele ingrediente provin doar din import, pentru că nu se produc în România. Piperul, de exemplu, este 100% din import, iar el intră în compoziția oricărui salam. Definiția produsului românesc spune că trebuie să conțină doar materii prime realizate local, ceea ce poate duce la situația în care nu vom mai avea salam românesc. Trebuie stabilit ca la anumite produse să fie acceptate, într-un anumit procent, ingrediente din import”.

Alte articole recomandate:

Fostele magazine PIC din Craiova, Calarasi si Braila, precum si un teren in Blejoi (judetul Prahova) au fost scose din nou la vanzare individuala prin licitatie publica de catre lichidatorul judiciar, pretul de pornire fiind in total de 10,2 milioane de euro, potrivit Mediafax. PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services, lichidatorul judiciar al companiei PIC, aflata in faliment, controlata de fratii Penescu, organizeaza pe 25 aprilie o licitatie pentru vanzarea celor patru [...]
Trei tone de conserve pateu de ficat și carne de porc, dar și apă pentru aproximativ 1.500 de persoane, vor fi scoase de la Rezervele de Stat pentru ajutorarea persoanele afectate de inundații, din dispoziția viceprim-ministrului pentru securitate națională, ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea, informează un comunicat de presă al MAI. Totodată, au fost scoase de la Rezervele de Stat 100 de saltele, 100 de pături și 200 de seturi de pat, iar pen [...]
Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au crescut, in luna iunie, cu 11,5% in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate si cu 11,7% in valoare bruta comparativ cu luna iune a anului trecut, potrivit datelor Institutului National de Statistica (INS). Raportat la luna mai a acestui an, cresterea pe segmentul alimente si bauturi a fost, in luna iunie de 1,8% in functie de sezonalitate si de 2,3% in functie de valoarea bruta. In primul semestru, cifra de afaceri din [...]
Vinurile românești de Budureasca au obținut, în acest an, 24 de medalii de aur și argint, la concursurile internaționale de profil la care au participat. Potrivit unui comunicat remis miercuri AGERPRES, portofoliul Budureasca are 130 de medalii obținute pentru clasarea pe primele 3 locuri la competiții renumite de talie mondială. 'Pentru vinul Cabernet Sauvignon sec 2011 din gama Origini am obținut aur și în acest an, 2 medalii de aur la [...]
În pregătirea ediției a V-a a Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk, eveniment care se va desfășura în cursul lunii iunie 2016, Agenția infoGROUP a lansat Calendarul Meat & Milk 2016.   În perioada imediat următoare, Calendarul va fi distribuit gratuit, prin inserarea lui în revistele Fabrica de Carne și Fabrica de Lapte, dar și direct, la cerere, companiilor interesate în [...]
Mîine, la Dubai, ediția din 2015 a celui mai mare târg de produse alimentare  destinate zonei arabe și consumatorilor musulmani își va închide porțile, evenimentul desfășurându-se în perioada 8-12 februarie. Ca o caracteristică a acestei ediții, trebuie subliniat faptul că prezenta companiilor europene este cea mai mare de până acum, la standurile târgului fiind prezente mai mult de 800 de firme de pe [...]
În perioada 15 august - 30 septembrie 2014, UNICEF și Carrefour desfășoară o campanie de strângere de fonduri pentru a sprijini copiii proveniți din medii defavorizate să meargă la școală. În toate cele 25 de hipermarketuri Carrefour din întreaga țară, clienții pot alege să adauge la bonul lor un leu la casa de marcat, ajutând astfel copiii să nu renunțe la școală. În România, sunt aproximativ 400.000 de copii [...]
  Fundația Alexandrion organizează, pe 1 octombrie 2015, cea de-a doua ediție a Galei Premiilor Brâncoveanu, la Palatele Brâncovenești de la Mogoșoaia, acolo unde reprezentanți de marcă ai culturii române vor fi onorați și recompensați pentru contribuția pe care o au la dezvoltarea unor domenii importante, precum Literatură, Muzică, Arte Plastice, Teatru, Cinematografie, Istorie sau Arhitectură. Ca și anul trecut, nominalizările, selecția listei scurte și decizia asupra [...]

 

Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi