Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Domnul Mihai Vișan-Vice-Președinte al federației Romalimenta, a afirmat la un eveniment organizat de revista Progresiv că, alături de Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), care a contestat încă de la început proiectul de modificare a Legii 321, consideră că legea este nefuncțională în acest moment. Același mesaj l-a transmis și Romalimenta - asociație care reunește atât producători români, cât și internaționali – prin intermediul Vice-președintelui acesteia.


„Această lege intervine destul de brutal într-un model de business consacrat, și aici mă refer la interzicerea prestării de servicii de marketing și servicii logistice de către retaileri. Asta în condițiile în care o bună parte din aceste servicii erau solicitate chiar de către furnizorii de produse alimentare. Atât retailerii, cât și partenerii acestora s-au adresat autorităților în legătură cu aceste efecte, iar în mod surprinzător, o explicație a fost aceea că aceste servicii pot fi solicitate de către furnizori, dar nu pot fi solicitate de către retaileri. Astfel de solicitări ale furnizorilor nu pot fi puse în practică din cauză că retailerii nu pot accepta plata acestora (legea interzice facturarea/refacturarea serviciilor prestate de retaileri furnizorilor de produse – n.r.). Este o situație absurdă”, a subliniat și Adrian Manolache, reprezentantul AMRCR.


În tabăra comercianților mici și mijlocii din România, opiniile sunt diferite de cele ale marilor rețele internaționale: „Noi avem altă viziune în ceea ce privește această lege, pe care o considerăm bună. În primul rând, noi nu avem probleme cu aprovizionarea pe lanțul scurt, pentru că oricum lucrăm direct cu producătorii locali. Ba chiar stimulăm producția agricolă regională. Înțelegem că sunt probleme la marile rețele de magazine pentru că acestea solicită cantități mult mai mari de marfă, iar retailerii au nevoie de siguranță și aprovizionare constantă”, a declarat Feliciu Paraschiv, proprietarul rețelei Paco Supermarkets și membru al Asociației Comercianților Mici și Mijlocii din România.


“Mulți retaileri mari au amenințat că vor pleca din România din cauza acestei legi. Văd că n-a plecat nimeni, ba din contră, magazine mari se deschid în continuare ”, a mai punctat retailerul. Acesta a precizat totuși că există și aspecte din lege ce trebuie modificate. De exemplu, potrivit lui Feliciu Paraschiv, trebuie regândită definiția produsului românesc. „Pot fi cazuri - la mezeluri, de exemplu – în care unele ingrediente provin doar din import, pentru că nu se produc în România. Piperul, de exemplu, este 100% din import, iar el intră în compoziția oricărui salam. Definiția produsului românesc spune că trebuie să conțină doar materii prime realizate local, ceea ce poate duce la situația în care nu vom mai avea salam românesc. Trebuie stabilit ca la anumite produse să fie acceptate, într-un anumit procent, ingrediente din import”.

Alte articole recomandate:

Peste 35 voluntari din cadrul Aon Romania, sucursala locala a grupului Aon, isi petrec aceasta dimineata sustinand comunitatea locala si ajutand oameni cu posibilitati economice reduse in cadrul Global Service Day, eveniment de voluntariat desfasurat la nivel mondial in cadrul Aon. Asumandu-si cu seriozitate responsabilitati atat fata de mediul de business in care opereaza, cat si fata de comunitatea locala careia ii apartine, Aon Romania a initiat un proiect de sprijinire a cantinei sociale [...]
Patronatul Național al Viei și Vinului (PNVV) estimează pentru 2014 o diminuare a recoltei de struguri cu 25%, comparativ cu anul 2012, din cauza precipitațiilor și grindinei, ceea ce va influența și producția totală de vin. În schimb, calitatea ar putea fi una "de excepție" dacă vremea călduroasă se va menține și în perioada următoare. 2014 este un an cu o producție diminuată față de 2012 cu 25%. Vreau să punctez că anul 2013 a fost un an cu o producție de struguri și de vin [...]
Actualul director general al Agenției de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit (APDRP), George Turtoi, va fi numit în funcția de secretar de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, propunerea fiind înaintată deja premierului Victor Ponta, a declarat, pentru AGERPRES, ministrul agriculturii, Daniel Constantin. 'Am înaintat ieri, premierului Victor Ponta propunerea mea pentru funcția de secretar de stat în locul lui Achim Irimescu. Este vorba [...]
       Consumul de carne de miel nu va crește în perioada Sărbătorilor Pascale, consideră Eugen Gonțea, președintele Federației Oierilor de Munte din România. Aceasta a declarat pentru www.bursa.ro: "Având în vedere situația financiară a oamenilor din țara noastră, consumul nu va crește nici în acest an. În 2013, au fost tăiați cu 1,5 milioane de miei mai puțin față de cât se tăia în general în [...]
Producatoruli de bauturi alcoolice Angelli Spumante & Aperitive aniverseaza 20 de ani de prezenta pe piata romaneasca, perioada “tradusa” prin peste 100.000.000 de sticle vandute si peste 50.000 puncte de vanzare in toata tara, din care peste 800 apartin retailerilor internationali. Potrivit datelor comunicate de companie, brandul Angelli detine o cota de piata de 51,9% pe segmentul vinurilor spumante si al cocktail-urilor (Angelli Cuvee Imperial este cel mai bine vandut vin [...]
Șase ore a durat ieri ședința-maraton pe care reprezentanții Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) au avut-o ieri, la sediul instituției, cu reprezentanții asociațiilor profesionale. Fermierii au avut posibilitatea de a-și prezenta propunerile pentru Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020, sugestii ce vor fi transmise la Bruxelles pe 15 martie. Reprezentanții producătorilor agricoli au avut ocazia să [...]
Distribuitorul de bunuri de larg consum Elgeka-Ferfelis România, care are în portofoliu branduri precum Mentos, Vanish sau Calgon, a terminat anul trecut cu afaceri de 308 milioane de lei (69,7 mil. euro), nivel apropiat de cel din 2012, arată datele de la Ministerul de Finanțe.  Elgeka-Ferfelis este unul dintre cei mai mari zece distribuitori de bunuri de larg consum și concurează pe anumite segmente de piață cu Intebrands, grupul de firme Aquila, Macromex sau [...]
Compania Supreme Concept Con­struct, una dintre firmele deținute de frații Jihad și Johhny Jabra, foștii pro­prie­tari ai brandului de ciocolată Pri­mola, a achiziționat la începutul acestui an bunuri ale producătorului de lactate Lactaprod din Brăila, aflat în faliment. Tranzacția se ridică la circa 1,4 mil. lei (300.000 de euro fără TVA), conform datelor apă­rute în Buletinul Pro­ce­durilor de Insol­vență. Lactaprod, care ope­ra o [...]

 

Conferinta Meat Milkk 2019
Meat Milk TV
infoALIMENT MAGAZIN
Ultimele anunturi