Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Domnul Mihai Vișan-Vice-Președinte al federației Romalimenta, a afirmat la un eveniment organizat de revista Progresiv că, alături de Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), care a contestat încă de la început proiectul de modificare a Legii 321, consideră că legea este nefuncțională în acest moment. Același mesaj l-a transmis și Romalimenta - asociație care reunește atât producători români, cât și internaționali – prin intermediul Vice-președintelui acesteia.


„Această lege intervine destul de brutal într-un model de business consacrat, și aici mă refer la interzicerea prestării de servicii de marketing și servicii logistice de către retaileri. Asta în condițiile în care o bună parte din aceste servicii erau solicitate chiar de către furnizorii de produse alimentare. Atât retailerii, cât și partenerii acestora s-au adresat autorităților în legătură cu aceste efecte, iar în mod surprinzător, o explicație a fost aceea că aceste servicii pot fi solicitate de către furnizori, dar nu pot fi solicitate de către retaileri. Astfel de solicitări ale furnizorilor nu pot fi puse în practică din cauză că retailerii nu pot accepta plata acestora (legea interzice facturarea/refacturarea serviciilor prestate de retaileri furnizorilor de produse – n.r.). Este o situație absurdă”, a subliniat și Adrian Manolache, reprezentantul AMRCR.


În tabăra comercianților mici și mijlocii din România, opiniile sunt diferite de cele ale marilor rețele internaționale: „Noi avem altă viziune în ceea ce privește această lege, pe care o considerăm bună. În primul rând, noi nu avem probleme cu aprovizionarea pe lanțul scurt, pentru că oricum lucrăm direct cu producătorii locali. Ba chiar stimulăm producția agricolă regională. Înțelegem că sunt probleme la marile rețele de magazine pentru că acestea solicită cantități mult mai mari de marfă, iar retailerii au nevoie de siguranță și aprovizionare constantă”, a declarat Feliciu Paraschiv, proprietarul rețelei Paco Supermarkets și membru al Asociației Comercianților Mici și Mijlocii din România.


“Mulți retaileri mari au amenințat că vor pleca din România din cauza acestei legi. Văd că n-a plecat nimeni, ba din contră, magazine mari se deschid în continuare ”, a mai punctat retailerul. Acesta a precizat totuși că există și aspecte din lege ce trebuie modificate. De exemplu, potrivit lui Feliciu Paraschiv, trebuie regândită definiția produsului românesc. „Pot fi cazuri - la mezeluri, de exemplu – în care unele ingrediente provin doar din import, pentru că nu se produc în România. Piperul, de exemplu, este 100% din import, iar el intră în compoziția oricărui salam. Definiția produsului românesc spune că trebuie să conțină doar materii prime realizate local, ceea ce poate duce la situația în care nu vom mai avea salam românesc. Trebuie stabilit ca la anumite produse să fie acceptate, într-un anumit procent, ingrediente din import”.

Alte articole recomandate:

Publicația infoALIMENT Magazin, editată de Agenția infoGROUP, va participa la Târgul Indagra, precum și la Salonul Indagra Food, care vor avea loc la Centrul Expozițional Romexpo, în perioada 28 octombrie-1 noiembrie 2015. Cu această ocazie, echipa redacțională va intra în dialog cu vizitatorii, prezetându-le principalele programe editoriale, planurile de viitor, tematicile care vor fi în atenția editorială în anul 2016 [...]
Casa Panciu – Crama Natura (compania Natural Expert SRL) a prezentat la Expoziția internațională INDAGRA 2014, eveniment desfășurat în București, în perioada 29 octombrie – 2 noiembrie mai multe noutăți. Astfel, vinurile companiei sunt prezentate sub o nouă înfățișare, în sensul că sticlele din gama premium a vinurilor Casei Panciu au trecut printr-un proces de rebrendare. Casa Panciu – Crama Natura a venit la [...]
eMAG cel mai mare magazin online de pe piața locală, vizează pentru acest an vânzări de 262 de milioane de euro, se pregătește să intre pe noi segmente și investește 4.5 milioane în dezvoltare regională.   Până la finalul acestui an utilizatorii eMAG vor găsi printre produsele existente haine, articole sportive, articole auto și chiar produse alimentare. Investițiile pentru acest pe care le va face eMAG sunt de 11.5 milioane de euro, dublu față de anul trecut, iar [...]
(Agerpres) Vinurile românești au obținut nouă medalii de aur și 11 de argint, la „Concours Mondial de Bruxelles 2014”, una dintre cele mai importante competiții mondiale de vinuri și degustare. La concurs au fost prezentate 8.060 de vinuri din 41 de țări producătoare. Medaliile de aur au fost acordate vinurilor Fetească Neagră Egregio 2013 (Vincon), Floare de Lună Privat Reserve Fetească Neagră 2013 (cramele Halewood), Floare de Lună Privat Reserve Fetească Albă 2013 (cramele [...]
Vinurile românești de Budureasca au obținut, în acest an, 24 de medalii de aur și argint, la concursurile internaționale de profil la care au participat. Potrivit unui comunicat remis miercuri AGERPRES, portofoliul Budureasca are 130 de medalii obținute pentru clasarea pe primele 3 locuri la competiții renumite de talie mondială. 'Pentru vinul Cabernet Sauvignon sec 2011 din gama Origini am obținut aur și în acest an, 2 medalii de aur la [...]
România și Republica Moldova pot redeveni, împreună, grânarul Europei, prin colaborarea în domeniul agricol, a declarat, joi, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, la reuniunea ministerială a Parteneriatului Estic de la Chișinău. 'Prin colaborarea în domeniul agricol, România și Republica Moldova pot redeveni, împreună, grânarul Europei. Prin facilitățile oferite de statutul de membru al Uniunii Europene, România și-a îmbunătățit [...]
Produsele agricole certificate GLOBALG.A.P. încep sa fie din ce in ce mai solicitate de marile lanturi de magazine de retaileri, de exportatori sau de rețelele de distribuție și este o condiție contractuală obligatorie. GLOBALG.A.P. este standardul cel mai des utilizat în sectorul agricol pentru a dovedi respectarea normelor și utilizarea celor mai bune practici în cadrul activității desfășurate și reprezintă un corespondent al HACCP din [...]
Rewe România deschide miercuri un magazin Penny Market în orașul Bistrița, județul Bistrița-Năsăud, și ajunge astfel la o rețea de 152 unități la nivel național, a anunțat retailerul, investiția într-o astfel de unitate fiind de circa două milioane euro. Unitatea are 100 locuri de parcare și a creat 16 locuri de muncă. Rewe România, parte a grupului german omonim, mai operează în România opt magazine XXL Mega Discount. În luna mai, Rewe Români [...]

 

Meat Milk TV
meatmilk
Debitron Termo
testo
infoALIMENT MAGAZIN