Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Stiri, informatii si noutati din industria alimentara si HoReCa

Domnul Mihai Vișan-Vice-Președinte al federației Romalimenta, a afirmat la un eveniment organizat de revista Progresiv că, alături de Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), care a contestat încă de la început proiectul de modificare a Legii 321, consideră că legea este nefuncțională în acest moment. Același mesaj l-a transmis și Romalimenta - asociație care reunește atât producători români, cât și internaționali – prin intermediul Vice-președintelui acesteia.


„Această lege intervine destul de brutal într-un model de business consacrat, și aici mă refer la interzicerea prestării de servicii de marketing și servicii logistice de către retaileri. Asta în condițiile în care o bună parte din aceste servicii erau solicitate chiar de către furnizorii de produse alimentare. Atât retailerii, cât și partenerii acestora s-au adresat autorităților în legătură cu aceste efecte, iar în mod surprinzător, o explicație a fost aceea că aceste servicii pot fi solicitate de către furnizori, dar nu pot fi solicitate de către retaileri. Astfel de solicitări ale furnizorilor nu pot fi puse în practică din cauză că retailerii nu pot accepta plata acestora (legea interzice facturarea/refacturarea serviciilor prestate de retaileri furnizorilor de produse – n.r.). Este o situație absurdă”, a subliniat și Adrian Manolache, reprezentantul AMRCR.


În tabăra comercianților mici și mijlocii din România, opiniile sunt diferite de cele ale marilor rețele internaționale: „Noi avem altă viziune în ceea ce privește această lege, pe care o considerăm bună. În primul rând, noi nu avem probleme cu aprovizionarea pe lanțul scurt, pentru că oricum lucrăm direct cu producătorii locali. Ba chiar stimulăm producția agricolă regională. Înțelegem că sunt probleme la marile rețele de magazine pentru că acestea solicită cantități mult mai mari de marfă, iar retailerii au nevoie de siguranță și aprovizionare constantă”, a declarat Feliciu Paraschiv, proprietarul rețelei Paco Supermarkets și membru al Asociației Comercianților Mici și Mijlocii din România.


“Mulți retaileri mari au amenințat că vor pleca din România din cauza acestei legi. Văd că n-a plecat nimeni, ba din contră, magazine mari se deschid în continuare ”, a mai punctat retailerul. Acesta a precizat totuși că există și aspecte din lege ce trebuie modificate. De exemplu, potrivit lui Feliciu Paraschiv, trebuie regândită definiția produsului românesc. „Pot fi cazuri - la mezeluri, de exemplu – în care unele ingrediente provin doar din import, pentru că nu se produc în România. Piperul, de exemplu, este 100% din import, iar el intră în compoziția oricărui salam. Definiția produsului românesc spune că trebuie să conțină doar materii prime realizate local, ceea ce poate duce la situația în care nu vom mai avea salam românesc. Trebuie stabilit ca la anumite produse să fie acceptate, într-un anumit procent, ingrediente din import”.

Alte articole recomandate:

Platforma online pentru livrări de mâncare la domiciliu foodpanda, susținută de incubatorul german Rocket Internet, este disponibilă în două noi orașe - Constanța și Brașov, lansările făcând parte din strategia grupului de a-și extinde acoperirea geografică în orașele mari din țară, cu peste 100.000 de locuitori. Astfel, locuitorii orașelor Constanța și Brașov vor putea comanda acum mâncare online la domiciliu de la 13 restaurante locale, urmând [...]
 De peste 5 ani, Unisol, uleiul rafinat obtinut din prima presare a semintelor de floarea-soarelui, spriijina eforturile romanilor de pregatire a conservelor pentru iarna, sustinand astfel o traditie romaneasca autentica. Anul acesta, campania nationala Unisol care sustine pregatirea conservelor are o abordare inedita: premierea echipelor implicate in procesul pregatirii conservelor. „Unisol este, in mod natural, aliatul gospodinelor din Romania care pastreaza vie traditi [...]
Selgros Cash&Carry Romania sustine traditiile romanesti si lanseaza o colectie de retete de drob de Pasti realizata impreuna cu Chef Cezar. Brosura contine retete de drob de miel, secrete si sfaturi de gatit, astfel incat prepararea acestuia sa fie accesibila si usoara. Colectia de retete face parte din campania Selgros „Pastreaza traditiile in felul tau”, care incurajeaza mentinerea obiceiurilor culinare si a sarbatorilor romanesti in forme autentic traditionale sau adaptate [...]
Producătorul de înghețată Alpin 57 Lux, controlat de familia Istrate din județul Alba, ia în calcul ca în următorii 2-3 ani să livreze produsele și la export, în condițiile în care compania este prezentă deja în peste 20.000 de puncte de vânzare din România. „Pe plan intern mai există încă potențial de creștere, dar este bine să iei în calcul și posibilitatea livrării la export“, spune Ioan Istrate, directorul general și [...]
Agricola Internațional Bacău, una dintre companiile de top din industria de procesare a cărnii de pasăre din România, va participa la Meat & Milk 2015 în cadrul secțiunii EXPO. La standul firmei, participanții la eveniment vor putea degusta cele mai noi produse din carne în mai multe sesiuni de sampling.   În cadrul manifestării care se va desfășura în zilele de 3, 4 iunie la Hotel Alpin din Poiana Brașov, sub titlul [...]
Vicepreședintele PSD, Ecaterina Andronescu, a anunțat ieri, că va propune reducerea TVA la produsele din proiectul 'Cornul și Laptele' pentru creșterea calității acestor produse, dar și a atractivității în rândul copiilor față de produsele bio.           'I-am asigurat pe cei care m-au invitat aici că voi face o propunere: de a reduce TVA, în primul rând, la produsele din proiectul 'Cornul și laptele'. Cred că dacă vom aduce [...]
România va avea începând din a doua jumătate a lui 2014 o expoziție permanentă la Beijing, cu produse autohtone, după ce Camera de Comerț și-a deschis și un birou de reprezentare în China. Districtul Chaoyang va fi locul în care va fi inaugurată expoziția, iar Consiliul de Export și al municipalității chineze va sprijini această inițiativă, în timp ce o parte din costurile aferente participării firmelor românești fiind suportate de la bugetul de [...]
În perioada 15 august - 30 septembrie 2014, UNICEF și Carrefour desfășoară o campanie de strângere de fonduri pentru a sprijini copiii proveniți din medii defavorizate să meargă la școală. În toate cele 25 de hipermarketuri Carrefour din întreaga țară, clienții pot alege să adauge la bonul lor un leu la casa de marcat, ajutând astfel copiii să nu renunțe la școală. În România, sunt aproximativ 400.000 de copii [...]

 

Meat Milk TV
testo
testo
infoALIMENT MAGAZIN